Forum » Problemi človeštva » Dobrota
Dobrota
perci ::
Drugače seveda ne gre, zato nesebičnih dejanj ni.Zakaj potem sploh obstaja beseda nesebičen?
whatever ::
Ne vem, pomoje ravno zato, ker so ljudje zamešali ta dva pojma. Pa imate izjemo, ki potrjuje pravilo .
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: whatever ()
Saladin ::
Če misliš na dobrobit vseh, vključno z sabo, to ni več sebičnost.
Sebičnost pomeni, da misliš le na svojo korist.
Sebičnost pomeni, da misliš le na svojo korist.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
jype ::
Thomas: tvoj link niti priblizno ne razlozi, zakaj ljudje farbajo pirhe.
Pa tudi pretirano "pameten" tezko reces da je. Nic novega ne pove, pa celo vsake toliko vseka malo mimo.
Pa tudi pretirano "pameten" tezko reces da je. Nic novega ne pove, pa celo vsake toliko vseka malo mimo.
nevone ::
Je dobrota obvezno vezana na naše razmišljanje ali lahko rezultati naših dejanj govorijo sami zase?
Namreč, če nekdo misli (samo) nase, stranski učinek njegovega (sebičnega) delovanja pa je korist za nekoga tretjega, ali je to neke vrste dobrota? Če smo "po nesreči" nekomu pomagali, se to ne šteje za dobroto?
Mora za dobrim dejanjem obvezno stati ustrezna memetska podlaga?
o+ nevone
Namreč, če nekdo misli (samo) nase, stranski učinek njegovega (sebičnega) delovanja pa je korist za nekoga tretjega, ali je to neke vrste dobrota? Če smo "po nesreči" nekomu pomagali, se to ne šteje za dobroto?
Mora za dobrim dejanjem obvezno stati ustrezna memetska podlaga?
o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.
whatever ::
Po nesreči zgubiš 1000 sit in jih najde nekdo drug? To naj bi bila dobrota?
Mora za dobrim dejanjem obvezno stati ustrezna memetska podlaga?
V bistvu ne bi bilo slednje potrebno, ampak kolikokrat pa se zgodi da "ponesreči" pomagamo drugim?
Mora za dobrim dejanjem obvezno stati ustrezna memetska podlaga?
V bistvu ne bi bilo slednje potrebno, ampak kolikokrat pa se zgodi da "ponesreči" pomagamo drugim?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: whatever ()
Saladin ::
Če smo "po nesreči" nekomu pomagali, se to ne šteje za dobroto?
Sreča (luck) je zgolj sreča. Seveda je pozitivna, ampak se ne šteje kot dobrota, o kateri govorimo. Podobno je z dobrimi nameni in slabim izhodom - ampak bi tukaj rekel, da je namen važnejši od posledice.
Če imaš slab namen, je veliko večje verjetnost, da bo iz tega prišel ven slab rezultat, sploh na dolgi rok.
Če imaš pa dober namen, pa je veliko verjetneje, da bo iz tega prišlo ven več dobrih rezultatov kot pa slabih (spet na dolgi rok)
Če ti "srce ni na pravem mestu" se IMO zadeva ne more pozitivno obnesti na dolgi rok. Seveda lahko slabi nameni z dobrimi rezultati privedejo k spremembi namenov v dobre - ampak to je spet zgolj sreča.
Mora za dobrim dejanjem obvezno stati ustrezna memetska podlaga?
Pri nesebični dobroti - da.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
nicnevem ::
Dogovorimo se lahko recimo, da je vsako dejanje, ki prinaša sentientom več užitka kot bolesti dobro dejanje. Večji kot je užitek, večja je "stopnja dobrote".
Utilitarianism (from the Latin utilis, useful) is a theory of ethics that prescribes the quantitative maximization of good consequences for a population. This good to be maximized is usually happiness, pleasure, or preference satisfaction.
Link
@nevone
> Če smo "po nesreči" nekomu pomagali, se to ne šteje za dobroto?
Pomojem se lahko, vsaj če sprejemaš zgornje. Bistvene so posledice naših dejanj, ne naši nameni. Je pa potrebno te posledice pointegrirati od trenutka dejanja do konca časa in če res prinašajo pleasure/pain večji od 1, potem je dejanje pač dobro.
Lahko pa postavimo tudi kakšno drugo definicijo. Samo meni so všeč bolj preproste, kot je npr. zgornja. :)
Utilitarianism (from the Latin utilis, useful) is a theory of ethics that prescribes the quantitative maximization of good consequences for a population. This good to be maximized is usually happiness, pleasure, or preference satisfaction.
Link
@nevone
> Če smo "po nesreči" nekomu pomagali, se to ne šteje za dobroto?
Pomojem se lahko, vsaj če sprejemaš zgornje. Bistvene so posledice naših dejanj, ne naši nameni. Je pa potrebno te posledice pointegrirati od trenutka dejanja do konca časa in če res prinašajo pleasure/pain večji od 1, potem je dejanje pač dobro.
Lahko pa postavimo tudi kakšno drugo definicijo. Samo meni so všeč bolj preproste, kot je npr. zgornja. :)
Saladin ::
Dogovorimo se lahko recimo, da je vsako dejanje, ki prinaša sentientom več užitka kot bolesti dobro dejanje. Večji kot je užitek, večja je "stopnja dobrote".
Če popraviš to na "čimveč sentientom" bi se kar strinjal. Ker če rečeš čimveč, potem to predvideva, da daš drugim setientom prednost nad enim - sabo.
@nevone
> Če smo "po nesreči" nekomu pomagali, se to ne šteje za dobroto?
Pomojem se lahko, vsaj če sprejemaš zgornje. Bistvene so posledice naših dejanj, ne naši nameni
Sama posledica je dobra, ampak samo dejanje (ker ni imelo dobrega namena) ni dobro.udi če se celotna računica izzide v dobro, to ni bil njen namen.
Dobrota je bila le slučajen sideefect.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
nicnevem ::
> Če popraviš to na "čimveč sentientom" bi se kar strinjal. Ker če rečeš čimveč,
potem to predvideva, da daš drugim setientom prednost nad enim - sabo.
Lahko se pa spomniš teme o "Treh sobah" in veš, da moja sreča v bistvu pomeni sreča vseh sentientov, ker sem na vseh lokacijah, kjer teče zavest, jaz. Tako da ne "čimveč sentientom", kot si omenil, temveč vsem sentientom!
> Sama posledica je dobra, ampak samo dejanje (ker ni imelo dobrega namena) ni dobro
Kaj pa če je bil namen dober, posledice pa slabe?
Misli nimajo nekega neposrednega efekta ne druge ljudi. Kako dobre so, se pač ocenjuje po tem, koliko užitka prinašajo tistemu, ki jih premleva, ter kakšne so njihove posledice (spet merjeno v količini užitka) na druge sentiente.
Če igranje z zlobnimi nameni nekomu prinaša velik užitek obenem pa njegova dejanja veliko ljudem osvetlijo vsakdan, je to utilitaristično gledano odlično.
potem to predvideva, da daš drugim setientom prednost nad enim - sabo.
Lahko se pa spomniš teme o "Treh sobah" in veš, da moja sreča v bistvu pomeni sreča vseh sentientov, ker sem na vseh lokacijah, kjer teče zavest, jaz. Tako da ne "čimveč sentientom", kot si omenil, temveč vsem sentientom!
> Sama posledica je dobra, ampak samo dejanje (ker ni imelo dobrega namena) ni dobro
Kaj pa če je bil namen dober, posledice pa slabe?
Misli nimajo nekega neposrednega efekta ne druge ljudi. Kako dobre so, se pač ocenjuje po tem, koliko užitka prinašajo tistemu, ki jih premleva, ter kakšne so njihove posledice (spet merjeno v količini užitka) na druge sentiente.
Če igranje z zlobnimi nameni nekomu prinaša velik užitek obenem pa njegova dejanja veliko ljudem osvetlijo vsakdan, je to utilitaristično gledano odlično.
jype ::
Dober namen je vsekakor premalo. Slab namen sicer zmanjsa ugodje cloveku, ki je storil dobro, a ker je skupni rezultat obicajno pozitiven, bi jaz temu se vedno rekel dobro dejanje.
Vsec mi je razmisljanje pri katerem se zavedas, da je sreca vsakega posameznika tudi sreca vseh drugih. Vsak srecen sentient pomeni boljse zivljensko okolje za vsakega drugega sentienta.
Vsec mi je razmisljanje pri katerem se zavedas, da je sreca vsakega posameznika tudi sreca vseh drugih. Vsak srecen sentient pomeni boljse zivljensko okolje za vsakega drugega sentienta.
Saladin ::
Kaj pa če je bil namen dober, posledice pa slabe?
SLaba posledica je tudi tukaj stvar sreče (oz. nesreče) - slab sideefect dobrega namena.
Kako je potem lahko situacija z dobrim namenom/slabim izhodom boljša od slabega namena/dobrega izhoda?
Ker ti bo na daljši rok slabi namen prinesel več gorja kot pa dober namen. Luck is luck ampak tvoji nameni imajo določen vpliv na njo. Slab namen bo imel negativen globalen vpliv na posledice tako kot bo to imel dober namen pozitiven.
Ker prej ko slej se ugotovi slab namen in se bo situacija (kljub dobrim posledicam) skoraj sigurno porušila.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Determinizem in svobodna volja (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 64230 (58197) | Pyr0Beast |
» | Možganski skenerji lahko predvidevajo človeška dejanja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13944 (10640) | Sputnik59 |
» | Zaljubljenost (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 10123 (6784) | 3p |
» | Evolucija & Seksualna dozorelost/aktivnost...Oddelek: Znanost in tehnologija | 3040 (2010) | Thomas |
» | Tehnokracija, vaše mnenje ... (strani: 1 2 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 3837 (3066) | Brane2 |