» »

Hrvaske avtoceste

Hrvaske avtoceste

«
1
2

Sergio ::

Ni mi jasno... Hrvatje so izgradili AC od Zagreba do Splita tako rekoc (gledano relativno glede na razdaljo, stroske, kolicino dela, itd) preko noci. Sedaj nadaljujejo gradnjo od Splita proti Dubrovniku z nezmanjsanim tempom.

Kar mi ni jasno, in kar posledicno spada pod probleme clovestva, pa je: od kje njim denar? kdo jim daja posojila, kako jih bodo odplacevali? koliksni so zneski teh posojil in koliko casa jih bo hrvaska odplacevala?

In, se to: Ali je res, da so AC zgradili Americani brez javnega razpisa in z zagotovilom izgraditve celotne povezave ZG-Dubrovnik?

Hvala za pojasnila :)
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Utk ::

Te njihove avtoceste si naj oni nekam vtaknejo. Od Bosiljevega do Rijeke je uradno avtocesta, cestnina pa vse, tega je recimo za okoli 60 km če se ne motim, od tega je dobrih 10 km prave avtoceste, vse drugo ima 2 ali 3 pasove, temu bi pri nas v najboljšem primeru rekli hitra cesta in ne bi pobirali cestnine. Kako je proti Splitu ne vem, ampak če je pred tistim tunelom vsak teden 12 km kolone...hvala lepa za takšno avtocesto. Pa čist nič ne zgleda da bi tam kjer je avtocesta čeprav je pol manjka kaj kmalu jo res zgradili. Američani so naredili toliko da lahko pobirajo cestinino, zdej bojo pa čim bolj zavlečevali, vprašanje če bo kdaj do konca narejeno, pogodba se bo pa enkrat iztekla. Pa še baje da sploh ni jasno kdo bo dolžan vzdrževat te avtoceste, ko jih bo treba popravljat. Američani menda ne. Po domače, Hrvati so mislili da bojo nategnili Američani, pa dvomim da jih so, prej obratno. Od kje jim denar...to se bojo sekirali ko ga bojo začeli vračat. Mislim da so šele letos začeli nekaj odplačevat. Ker ni vse od Američanov. Kaj nisi enkrat ti napisal da there is no such thing as free lunch?:)
PS: da ne govorimo o oznakah, teh ki so pomembne za varnost. Dostkrat se kdo znajde na drugem pasu, ker misli da je res na avtocesti če je plačal cestnino, sucker.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Daedalus ::

Kolko je meni znano (niso pa to 100% podatki), avtoceste na Hrvaškem gradijo Ameri.

Evo potrditve zgornje domneve...

Financiranje pa....nimam pojma.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

demoness ::

Financirajo Američani, v zameno za koncesijo. Ta avtocesta NE pripada Hrvaški, pač pa tistim, ki so jo naredili. Razen predora Mala Kapela, kjer so hoteli sofinanciranje Hrvaške, pa ga niso dobili, zato je narejena samo ena cev, zastoji pa... saj vemo koliko kilometrski.
Don't you want to die, walk beside me evermore,
Don't you feel alive, like you never felt before...?

BigWhale ::

Kar sem jaz slisal je to, da potem oni, ki so cesto naredili tam cestnino kasirajo ali nekaj v tem stilu.

demoness ::

Točno tako.
Don't you want to die, walk beside me evermore,
Don't you feel alive, like you never felt before...?

kopernik ::

Nekaj podobnega je v Franciji en zelo dolg most, izgradnjo katerega je financirala neka družba. Zato bo imela še naslednjih 70 let pravico pobiranja "mostnine". Po tem času bo prešel v roke države. Nekaj v tem smislu.

Princip niti ni tako zelo napačen, če ni dovolj javnega denarja za gradnjo (ali pa ni želje, da bi se za to porabilo denar).

Thomas ::

Čudoviti svet kapitalizma, ki ga iz (še) socialistične in zaprte (nacionalno interesne) Slovenije lahko opazujemo z zavistjo ... lepo deluje!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

OldSkul ::

V roke Hrvator pa pridejo ceste čez 99 let. Ni tako?

Bramac ^^ ::

Kopernik: Če se ne motim je tisti "most" največji viadukt na svetu :D

Bass0 ::

Ja, menda je res največji. Takorekoč francoski Črni Kal. :P

Kakšni pa so stranski učinki? Npr. neposluh za lastnike bližnjih zemljišč, moteči posegi v ekosistem itd. Kdo se jih loteva omiliti in kako?

Utk ::

Thomas, deluje v teoriji. Ti kar verjemi da bo Američane zelo skrbelo v kakem stanju bojo te avtoceste, čez 10, 15 let. Pa kdaj bojo vsi predori dvocevni (no, ali 4-pasovni). Skrbela jih bo samo pobrana cestnina. Naše avtoceste so "ameriške" proti tistim, ne pa njihove:D

Alan Ford ::

Nevem zakaj se ukvarjate s tujimi problemi.
Become a programmer and never see the world!

Utk ::

Da ne bomo sami istih neumnosti ponavljali. Če je kaj dobrega pa seveda skopirali.

OldSkul ::

Take ceste so bolj takotako, plačaš veliko, cestnin pa ne pobiraš.

Bass0 ::

Plačaš manj kot če bi jih sam gradil. Če nimaš denarja, da bi si sam zgradil in kasneje vzdrževal, potem nimaš izbire. Dolgoročno so hrvaške oblasti verjetno izbrale finančno ugodnejšo možnost, ob tem pa tudi sprejeli neugodne pogoje pri drugih vidikih projekta.

Neko zasebno gradbeno podjetje pa si mane roke. Biznis je biznis, trg se širi.

Thomas ::

> moteči posegi v ekosistem itd.

Heh, tolk slabš za ekosistem.

Kakšen poseg v ekosistem je pa naprimer Ljubljana?

Ogromen! Pa kaj?
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Azrael ::

Kot sem slišal na HTV, računajo, da bo investicija v AC Zagreb Split plačana v 5 letih iz naslova cestnin.

Gradijo pa res hitro, lani na odseku Matulji Rupa, še ni bilo videti kaj konkretnega, letos pa je ta AC že odprta. Pri nas pa recimo podoben odsek Podtabor Vrba pacajo že par let in bo baje končan tam nekje 2008, samo na dosedanji tempo ne verjamem.

Za AC Postojna Jelšane, pa ni niti pripravljen projekt. Vse to zato, ker so naši veleumi računali, da bo vojna na Hrvaškem trajala še 10 let, ni bilo nič konkretnega delano na smereh sever jug in so forsirali povezavo vzhod zahod.

Kvaliteta, dvomim, da so lahko še slabše kot naše preozke in luknjaste AC z obvezno mitnico vsakih par km.
Nekoč je bil Slo-tech.

alexb ::

Zakaj pa bi sploh gradili AC Postojna Jelsane?

Poglej kaksno traso ima njihova AC proti Reki. Vozis se med grmicevjem pa skalami. PO-Jelsane pa bi moral iti mimo naselij, naokrog so hribi (torej viadukti/tuneli).. In vse to samo zato da bo v poletnih mesecih par tujcev prislo malce prej na morje? Za to jaz ne bi dal niti tolarja. Naj se preplasti trenutna cesta, ki izven konic popolnoma zadostuje. Kdor pa rine tocno tiste dni na morje kot vsi drugi pa naj to sam sebi pripise. Pozimi bo ta AC vec ali manj prazna. No razen ce je ne bodo okupirala tovornjaki, ki bodo po robo hodili v Reko namesto v Koper.

misso ::

Sem na htv vidu, da so ko je bila 1 konica turistov izračunali koliko so pobrali cestnino za vsaki odcep posebej, sam nevem ali so govorili o miljonih ali mirjardah kun:8) ?

Thomas ::

Tovornjak je nekaj dobrega, ne nekaj slabega. Sploh, če je na avtocesti.

To vse dotlej, dokler ga za isti ali večji učinek ne zamenja nekaj drugega.

Pozabite, enostavno pozabite takoimenovno "okoljevarstveno" pastoralo! To je hujš bluz kot socializem. Vsaj za še en velikostni razred.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

perci ::

Kokr jst vem so bile s temi koncesijami kar velike mučke. Iz nekih virov naj bi to bla še povračila hrvatov američanom za pomoč pri Oluji.

Drugač pa se temu načinu graditve reče BOT (build operate transfer), kar pomeni, da gre za pravo koncesijo v EU pomenu besede.

Gre pa za to, da američani zgradijo avtocesto in potem pobirajo cestnino tolk in tolk let, po preteku časa določenega v pogodbi pa lastništvo preide na hrvaško državo. Torej, če gre za pravo koncesijo je tveganje ali bodo s cestninami pobrali več denarja kot so ga vložili v izgradnjo na investitorju. Če bodo nabrali manj, kot so notri vložili je to njihov problem. Dejstvo pa je, da je verjetnost temu zelo majhna. Po tej avtocesti se vozijo trume turistov in kolikor so zneski cestnin veliki, bodo IMO tole američani tole big time ven potegnili.

Thomasu se pa očitno zdi to, da država brez javnega razpisa podpiše pogodbo za tak zalogaj kot je avtocesta od Zagreba do splita višek kapitalizma in demokratičnega odločanja. Prevarantsko, ni kej. Na glas se zavzema za tržne sisteme, potihem pa spodbuja socializem.

Bass0 ::

Relacijo Postojna-Jelšane je treba urediti zato, ker je sedaj polno kamionov, ki ob konicah praktično okupirajo vasi. Stojijo na cesti pred hišami vaščanov.

Sicer pa so naše avtoceste kar kvalitetne, kolega iz tujine jih je pohvalil.

Heh, tolk slabš za ekosistem.

Kakšen poseg v ekosistem je pa naprimer Ljubljana?

Ogromen! Pa kaj?


Nisi odgovoril na moje vprašanje. Ki ni bilo moraliziranje, temveč nevtralno, pragmatično vprašanje. Da se zjasnim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Bass0 ()

alexb ::

Ce so problem samo tovornjaki, potem je potrebno le narediti nekaj obvoznic mimo vasi, kar je za moje pojme precej cenejse kot AC odsek.
Letos sem kar nekajkrat sel v Reko. Se mi promet ni zdel kaj posebnega. Moje mnenje je, da je Odsek proti Reki najmanj pomemben oz. nepotreben.

Azrael ::

@alexb:

In kdaj cesta do Jelšan ni zabasana? Zgodbe o tem, da sedaje stanje je čisto O.K. poslušamo že od časov gradnje ceste bratstva in enotnosti.

Dejstvo je, da je prometa vsako leto več in sedanje ceste tega ne zmorejo. Žal tudi, teleport še ni nikjer na vidiku.
Nekoč je bil Slo-tech.

Thomas ::

> Thomasu se pa očitno zdi to, da država brez javnega razpisa podpiše pogodbo za tak zalogaj kot je avtocesta od Zagreba do splita višek kapitalizma in demokratičnega odločanja. Prevarantsko, ni kej. Na glas se zavzema za tržne sisteme, potihem pa spodbuja socializem.

Ne. Ne brez javnega razpisa. Brez DARSa v državni (neučinkoviti) lasti, so z manj denarja, v krajšem času naredili VEČ avtocest.

Da ni bilo javnega razpisa in da je direktor koncesionarske firme povozil v neki vazi kravo ... tega pa ne odobravam.

To je neverjetno! Kako se gre tipček kačit za nebistvene stvari.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

> Nisi odgovoril na moje vprašanje. Ki ni bilo moraliziranje, temveč nevtralno, pragmatično vprašanje. Da se zjasnim.

Sej sem ga tako vzel. Povedal sem, da "eokološke dileme" niso prav pomembna reč. En macesen gor ali dol. Resno.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Olajuwon ::

Ma po pravici povedano meni se to ne zdi napačno, da daš zasebnemu investitorju, da ti zgradi avtocesto in potem za nekaj desetletij ti pobira cestnino. Nevem no... Pri nas je po mojem glavni problem to, da je DARS precej neučinkovit. Zato se tudi tolko časa gradi. Baje zgolj 1/3 plačane cestnine gre za investicije za gradnjo novih odsekov. Sicer pa je treba upoštevati, da je pri nas težji teren za gradnjo avtocest. Sicer glede na to, da smo avtoceste začeli graditi leta 1994 se mi zdi in če bo leta 2008 zgrajen avtocestni križ, se mi ne zdi ravno katastrofalno počasi.
Bolj pomembno je obstajati, kakor biti opazen.

Thomas ::

Ja, pa je katastrofalno počasi, vseeno je.

Razlika med hitrim razvojem in skoraj stopicanjem na mestu je to.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

barbarpapa1 ::

Pozdrav

Se tukaj strinjam s Thomasom in lahko samo čestitam Hrvatom, da so se tako odločili. Naši vladi pa predlagam, da podobno naredi za neobstoječe odseke avtocestnega sistema pri nas. Sem prepričan, da bo odsek Maribor-Gruškovje, pa tisit pri Jelšanah in še kateri proti Hrvaški hitro zgrajen (Pod predpostavko, da je koncesionarje na Hrvaškem premamil predvsem turistični promet), lasten denar pa potrošimo za tiste ceste, kjer koncesionarjev ne bi tako hitro pritegnili, bi pa to bilo mogoče politično modro....

Pa za DARS bi si želel, da bi bilo njegovo poslovanje popolnoma transparentno, da bi lahko na netu videl, kam bašejo "moj" denar...

Pa še nekdo se je zgražal, da Hrvatje pobirajo cestnino za del ceste, ki je samo dvopasovna. Kako dolgo pa smo pri nas pobirali cestnino za famozno hitro cesto Slivnica - Arja Vas? Skoraj dve desetletji >:D , če se ne motim. Sam se kar nekaj let dnevno vozil po nje v službo in je "pretvorba" v avtocesto predstavljala pravo olajšanje. Pa tudi bližnje srečanje z nemškim voznikom, ki je mislil, da je na avtocesti in se je prikadil po mojem pasu proti meni, sem imel...

Mislim, da bi se tukaj od Hrvatov lahko kaj naučili....

Pa da bi Vam avtoceste dobro služile...

Nočko

Jože

Bass0 ::

Slabo sem zastavil vprašanje.

Še enkrat: firmi, ki gradi avtoceste na Hrvaškem, gre res hitro od rok. Kako pa so rešili vprašanja, kot so postavljanje trase, odkup parcel od zasebnikov, dobava materiala itd.? In kdo jih je reševal?

Kot primer (na katerega se ne bomo obešali): pri nas je moral DARS sprejemati kompromise z mnogimi lastniki zemljišč in krajevnimi skupnostmi, in to ne samo zaradi "dveh macesnov", ampak (pri nas na Obali) zaradi oljčnih nasadov, ki predstavljajo... pardon, so predstavljali glavni vir dohodka za nekatere pridelovalce. Verjamem, da so taki faktorji zavirali vsaj nekatere faze projekta. Pa še odškodninske zahteve lastnikov stavb pod trojanskim predorom kot pika na i. (Vse to me ne zanima, je bil samo primer, da razložim, katera problematika me zanima.)

No, in kdo je to reševal na Hrvaškem? Hrvaške oblasti ali ameriška firma? Kako so to reševali? Odškodnine? Podkupnine? Morda prebivalcev sploh niso poslušali?

Zanima me, če kdo tukaj ve kaj o tem, zato da ugotovimo, ali je to kaj vplivalo na hitrost izvedbe.

BigWhale ::

Vedno sem bil preprican, da je pri nas tezje narediti cesto skozi Trojane, kot cesto ob Jadranu.

Vsaj tako na pamet, se mi zdi, teren precej bolj ugoden tam na Jadranu.

Daedalus ::

Mah, DARS je ena prostozidarska loža, ki požira ogromno denarja in ne zna ničesar naredit na določen rok, naš pristop k gradnji avtocest (bomo kr sami, pa če se splača al ane) pa zastarel, ne preveč učinkovit pa drag. In se že pacajo skup te boge avtoceste, ko da bi jih najmanj čez Avstralijo delali, ne pa čez neko mini državico... Jada, skratka.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Bass0 ::

Odsek Divača-Čebulovica so napravili nekaj mesecev pred rokom. Črnokalski kolos so menda tudi končali pred rokom. Torej to ni merodajen faktor. Kaj pa pristop? Spet jemljem kot primer črnokalski viadukt, ker sem kot prebivalec teh krajev dosti prebral o tem. Projektu, ki je dobil natečaj, ni nihče oporekal - bil je odlična rešitev z inovativno tehnologijo; nisem slišal o kaki korupciji pri razpisu.

Ameriškemu podjetju bi že na splošno pripisal večje izkušnje in večja sredstva na razpolago. In na pravih mestih so pravi ljudje, ki sprejemajo pravilne odločitve - zato je podjetje prodrlo na svetovni trg. Vem pa tudi za mladega slovenskega krajevnega arhitekta, ki dela v Ameriki, kjer ima dobre pogoje. Pa po njegovih besedah je edini v projektni skupini z določenimi znanji, tako da ga nujno potrebujejo.

Torej so njihovi plusi sredstva, izkušnje, kvaliteten kader in dobro vodstvo.

Potem naj se DARS ukine oziroma preide pod okrilje kakega bolj uveljavljenega podjetja. Razen če to prinese kake minuse. Zaenkrat jih tu ni še nihče predstavil.

Daedalus ::

Odsek Divača-Čebulovica so napravili nekaj mesecev pred rokom. Črnokalski kolos so menda tudi končali pred rokom. Torej to ni merodajen faktor.

Kako da ni? Sej pa se že tele avtoceste pacajo skup od leta '95? če se ne motim. 10 let za zgradit avtocesto čez pol Slovenije - je švoh. Kaj pol, če so posamezni odseki narajeni malo prej, če pa celota ni... Izvoli še en prispevek.

In ker stran DARS-a ni dosegljiva - evo enega članka. Na dnu je seznam dela na AC v Sloveniji.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Mati ::

Jaz tudi mislim, da ni pravi način, da bi mi dali Amerom delat avtoceste in da nas oni potem 99 let skubijo. Sploh ne vem zakaj bi se nam moralo muditi z AC MB - Gruškovje???

Boljše je sedaj, ko se trume turistov ustavljajo na Ptuju in porabljajo tam svoj denar!
Če mene vprašate nebi nikoli gradil AC sever - jug, ker enostavno nam niso potrebne in nam niti nebi nevem koliko koristile.

DARS je državno podjetje, kolikor vem torej je pomemben faktor za polnjenje proračuna. Me zanima koliko bi Ameri prispevali v naš proračun???

Thomas ::

Refleks, naj "poskrbi država" in nezaupanje do (tujih) kapitalistov, je tipično socialističen.

V kapitalizmu in demokraciji pa izkoriščamo talente, denar, delo ... milijonov posameznikov, ne samo modrost ministra in državnih uradnikov.

Zato so ceste narejene nekajkrat prej, za nekajkrat manj denarja. Tudi kruh pečejo privat peki boljš, kot Ministstvo za kruh. Ki ga sicer speče, če dobi moko od Ministrstva za moko, ki jo dobavi, če jo dobi od ministrstva za mlinarstvo ... Nazadnje se izkaže, da ni (mlinskih) in sploh nikakršnih kamnov.

V čudovitem svetu kapitalzma, pa pek France pač peče razne kruhe in temu posveti veliko večino svojega časa. Da imajo kruh v nekaj vaseh.

Spoštovani gospod minister nima več kot minute časa za vsako vas. France pa celo življenje.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Azrael ::

Kako se eni bojijo tujih vlaganj. Očitno jih je veliko, ker tale država stopica na mestu...

Tudi tuja družba mora plačevati davke državi v kateri deluje, in je samo država nesposobna, če jih ne zna pobrati.

AC sever jug so NUJNE. Tudi takrat ko ni veliko tujcev je npr regionalna cesta Vrba Podtabor zabasana, ker manjka par km AC med tema dvema točkama. Ali se bodo tujci ustavljali pri nas je odvisno samo od ponudbe. Dokler bo ponudba taka kot je, jih bo malo. AC so namenjene samo temu da hitreje prideš od A do B. Ne tako kot sedaj ko za pot v konicah od Jesenic do Obrežja rabiš 7 ur, zaradi manjkajočih odsekov.
Nekoč je bil Slo-tech.

Thomas ::

Potem pa pridejo še ekologi, ki jim je tako škoda vsake travice, da bi cesto raje še vedno tako kot je, zvijugano po enih brdih, kot da bi posekali tisto travo. (To da je zdaj še več trave pod astaltom, jih niti ne briga).

Avtoceste v Sloveniji potrebujejo še en pas - v obe smeri po vsaj enega.

Aja, potem pa pridejo še tisti, ki jim je poštevanka uganka. Derejo se "koliko površine nam tako ljube Slovenije bo pa potem pod asfaltom!"

Odgovor. 1000 km 60 metrov široke avtoceste pokrije 3 promile Slovenije.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Daedalus ::

Mah, tale strah pred tujimi vlaganji že lep čas drži tole državo na mestu. Naj si vsi, ki se bojijo tujega kapitala, preberejo v SP intervju z irskim veleposlanikom pri nas. Eden njegovih nasvetov je - ne več čakat, kar bote ostali zadaj... In z AC smo že zadaj, krepko. Prekmurje še lep čas ne bo dobilo svoje hitre povezave, pa menda vsi veste, da bo brez tega tam še samo bolj bedno stanje, kot je že itak...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

ToniT ::

@Mati
az tudi mislim, da ni pravi način, da bi mi dali Amerom delat avtoceste in da nas oni potem 99 let skubijo. Sploh ne vem zakaj bi se nam moralo muditi z AC MB - Gruškovje???

Boljše je sedaj, ko se trume turistov ustavljajo na Ptuju in porabljajo tam svoj denar!
Če mene vprašate nebi nikoli gradil AC sever - jug, ker enostavno nam niso potrebne in nam niti nebi nevem koliko koristile.


To je tipično razmišljanje nekoga z druge strani Trojan. Važno je, da imajo ljubljančani avtocesto do morja, ostalo pa tko jeb...

Če bi ti živel ob cesti Maribor-Ptuj, bi drugače razmišljal. Turisti se ne ustavljajo na Ptuju in zapravljajo denarja, temveč sedijo v svojih avtih in čakajo, da prevozijo tistih 30 kilometrov on Maribora do Gruškovja ter ob tem zasmrajajo okolico (včasih to traja tudi 4 ure...)
Ravnokar sem se pripeljal iz Nemčije in sem videl prvo prometno nesrečo nekaj 100 metrov pred domom - seveda je bilo to na cesti Maribor - Gruškovje.

Razlika med nami in Hrvati je tudi v tem, da tam prebivalcev ni nihče nič vprašal - tukaj bo šla avtocesta in konec. Odškodnine so takšne - vzemi ali pusti. Pri nas pa.... kot je Thomas rekel, pridejo ekologi (in civilne iniciative....).
To je pa tudi edina stvar v kateri imam enako mišljenje, kot Thomas, da ne bo pomote :).

Thomas ::

> To je pa tudi edina stvar v kateri imam enako mišljenje, kot Thomas

Veliko se boš moral še naučiti ... no, vsaj nekaj si se že.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

ToniT ::

> Veliko se boš moral še naučiti ...

Vsekakor.... Tudi to je res.

barbarpapa1 ::

Pozdravljeni

Vidim, da so me drugi pisci že prehiteli, pa vendarle....

Praviš, Mati, da se z AC Maribor-Gruškovje prav nič ne mudi. Po moje pa se mudi, ali pa so Hrvati neumni, ker se jim tako mudi narediti tisti kos od Gruškovja (pardon, Maclja) do Krapine, Avstrijci pa imajo smolo, ko so AC zgradili že kar dolgo tega, edino Slovenci vemo, da se ne splača in da ni potrebno potegniti teh 30 KM AC ;(( . Pa tista, da se turisti sedaj ustavljajo na Ptuju, je tudi bosa. Cesta gre namreč mimo Ptuja, in se voznik mora na Hajdini zavestno odločiti, da bo zapustil cesto in se odpeljal na Ptuj. Pa še žalostno bi bilo, če bi na Ptuj samo na ta način znali pritegniti turiste. Sem celo menja, da bo prišel kakšen več, če se bo od Šentilja do Gruškovja peljal po AC ter ga bomo z ustreznimi oglasnimi panoji (pa kakšna reklamna akcija na nemških televizijah ob pričetku sezone ne bi bila odveč) na Ptuj povabili. Pri tem pa še nismo omenili tovornega prometa, ki je v času "stabilne juge" na tej cesti bil neznosno velik, nato je praktično presahnil, sedaj pa je spet v porastu. O mukah prebivalcev ob obstoječi cesti pa tudi nismo rekli nobene...
Bi potencialni koncesionarji kar hitro izračunali, ali se AC splača, ali pa ne. Isto velja za vse druge potencialne AC odseke, ki jih še potrebujemo. Verjetno bi morali potem proračunski denar vtakniti v cestne povezave, ki očitno niso tako dobičkonosne, so pa, rečimo temu, "politično potrebne". Taka je npr. dobra povezava Koroške z ostalo Slovenijo (Iz npr Slovenj Gradca se udobneje in skoraj hitreje pripelješ na Dunaj kot pa v Ljubljano)

Če pa je moteče, da bi tujci pobirali cestnino, potem pa jim dajmo konkurirat. Zakaj se naprimer, hrvaške, slovenske, avstrijske in nemške železnice ne dogovorijo za sistem avtovlakov, ki bi v turistični sezoni vozili iz nemških središč do hrvaških centrov na obali (in tudi Kopra) in to po principu "nočnega skoka". Prepričan sem, da bi zadeva bila uspešna, še posebej, če bi cena tovrstnega prevoza bila nižja od cene bencina ter cestnin na ustrezni relaciji, da ne omenimo "pleasure"-ja, ki bi ga imela Franc pa Helga, ko bi lepo čorila v kupeju, namesto da se pacata v raznoraznih zastojih itd....

Samo se mi dozdeva, da bi prej omenjeni želežniški sistemi morali biti privatni, da bi se najšel skupni interes....

Pa da ne bi stali v zastojih na AC....

LP

Jože

noraguta ::

kar je pri hrvarih najbolj fascinantno je , da v sled AC niso uničili obstoječe cestne infrastrukture in ta spridom sluzi svojemu namenu. pri nas pa sluzi le dars na racun lokalnega prebivalstva. Je pa gradnja v primorju precej enostavnejša in tudi vzdrzevanje(ni zmrzali in soli).
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Bass0 ::

Mati (ne moja, temveč tu na forumu) pravi:
DARS je državno podjetje, kolikor vem torej je pomemben faktor za polnjenje proračuna. Me zanima koliko bi Ameri prispevali v naš proračun???

Predstavljajmo si, koliko proračunskega denarja sploh odpade za DARS!! In koliko denarja s(m)o davkoplačevalci porabili za gradnjo državnih avtocest!

Nova pediatrična klinika v Ljubljani pa je še vedno le na papirju.

Thomas ::

Jasno, DARS proračunski denar žre. Ga bo žrl, dokler se ga država ne iznebi kako.

To je skoraj vedno tako pri državnih podjetijih, ki naj bi "skrbela za nacionalni interes" ali pa "šparala javna sredstva".
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Primoz ::

Thomas: nekatere stvari se pač "splača" imet / postavit / narest ne glede na ceno. Recimo nekatere ceste, pa kakšno urgentno reševalno službo, pa nadzor na mejah, nekaj represivnemu organu (policajem) podobnega. Pa kakšen zapor (ali pa vsaj špago pa drevo).

Ko ti enkrat (tuje) korporacije nadzorujejo meje, preganjajo "Kriminal", odstranjujejo iz družbe "neprilagojene osebke", zaradi vzdrževalni del zapirajo edine prometne povezave med zate strateško pomembnimi objekti ... potem si banana republika. Drugo vprašanje pa seveda je, če nekaterim (tebi) tako stanje ne bi ustrezalo. >:D

Pridelovalci banan že vedo, kaj je dobro za vse nas.

PS. Pa ne mi zdej spet komunistov privlečt zraven. Dežurnega bedaka za ceste v vladi je vsekakor lažje zamenjat, če se odloči zapreti ceste, kot pa kaj takega storiti lokalnemu lastniku plantaže banan (in vseh cest v radiju 200km okoli plantaže).
There can be no real freedom without the freedom to fail.

Azrael ::

Ali niso take stvari stvar ustave, zakonov in pisnih pogodb, kaj se sme in kaj ne?

Monopol je enako slab če je domač ali tuj.
Nekoč je bil Slo-tech.

misso ::

Največje problem pri naših avtocestah je verjetno odkupna cena zemljišča, ker smo slovenci preveč pogoltni narod :8)
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21953840 (46415) jalovec09
»

Vinjeta - jo že imate? (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
81258294 (28296) Mare2
»

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
55638930 (24838) moowy123
»

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15014529 (10356) Pyr0Beast
»

Avtoceste

Oddelek: Na cesti
111800 (1581) upirna

Več podobnih tem