» »

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!?

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!?

««
3 / 12
»»

jype ::

Bellzmet> WarpedOne: ja samo jaz ko uporabljam VDSL, ne onesnažujem okolja in tudi kabli imajo neprimerno daljšo življensko dobo kot cesta.

Tale je pa bosa.

Vsem nam počasneje dela e-mail, ko ti tankaš filme, plačamo pa isto.

jan01 ::

Predlog za osebna vozila: dnevna 50€ in letna 50,01€ (da se ne bo EU ne bo bunila, da imamo samo letne vinjete...).
EDIT: aja, v eu je določena maksimalna dnevna cena vinjet? Če tako, pa cestninske postaje pa samo za tujce pustimo in na cenam eno nulo dodajmo...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jan01 ()

hamax ::

Visoke cene cestnine je treba nabiti samo tistim tovornjakarjom, ki se peljejo cez slovenijo, ne v slovenijo in po sloveniji.
Tako nekako kot imajo v Švici.

Izi ::

Vsem nam počasneje dela e-mail, ko ti tankaš filme, plačamo pa isto.

Ne mešajte več interneta sem noter, ker ste vsi po vrsti pozabili, da ga NE plačujemo vsi enako. Internet plačuješ glede na hitrost, ki si jo izbereš.
To bi lahko primerjali samo, če bi si jaz lahko kupil letno Vinjeto za 30 € in se po avtocestah lahko vozil samo največ 100 km/h.
Tisti, ki pa ni kupil letno Vinjeto za 50 €, pa bi lahko vozil 130 km/h.
Potem pa bi lahko uvedli še posebno letno vinjeto za 150 € z katero bi lahko drvel vse do 250 km/h :D

A vidite, da ste zgrešili primerjavo ?

Da pa dodam še moje mnenje glede vinjet.
Sem za, samo če bo cena manj kot 100 € na leto. Drugače se bom iz principa vozil skozi center mesta in nato po starih cestah.
Moram priznati, da sem se že sedaj raje vozil po starih magistralkah kot po avtocesti, vendar ne zaradi cestnine, ampak ker sem vedno porabil kar opazno manj bencina in okolica je precej lepša, med vožnjo pa je potrebno tudi nekaj vrtenja volana, tako, da ne postaneš zaspan med vožnjo, kar se mi na avtocesti redno zgodi.

Edit:
V EU bi morali nujno določiti tudi najvišjo ceno za letne vinjete, ker naši politiki so tako pogoltni na denar, da bomo drugače res plačevali po 150 ali več € na leto poleg že dosedanjih 100 € oz še nekaj več za cestnino ob registraciji in cestninskega tolarja, ki je še vedno vključen v ceno bencina, pa smo naj že pred več kot 15 leti kar pozabili, čeprav ga še vedno plačujemo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

Gavran ::

En mali računček s približnimi ciframi pa realno primerjavo.
Avstrija ima približno 1500 kilometrov avtocest, za kar se letno plača (letna vinjeta za osebni avto ) 75 €. Mi imamo 500 kilometrov avtocest kar pomeni da bi morala primerljiva cena vinjete za osebni avto znašati ... 25€!
Se pa strinjam, da je treba kamionarje bolj "ocestniniti", predvsem tranzitne. Postavi se recimo dokaj visoka cena letne vinjete (in še višja dnevne), obenem pa ustrezen popust, če vinjeto kupi ob registraciji. Volk sit in koza cela, tranzitarji pa naj plačujejo.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

Karaya 52 ::

DARS mora dobiti na leto cca. 50.000.000 €. Ne veste kaj pišete, ko primerjate Avstrijo in Švico. 25€ vinjeta, pa ne se smešit! Če kupit 200.000 uporabnikov letne vinjete po 250€ bi to zadostilo načrtom DARSa. Po EU direktivah ne sme biti na izbiro samo letna vinjeta. Kdo pa garantira DARSu da bo letno vinjeto kupilo 200.000 morda celo 500.000 uporabnikov? Mislim da bo cena letne vinjete med 150-200€, kar je povsem normalno za položaj v katerem je danes DARS. Nisem štel tovornjakov in tujcev, to naj bo samo dodana vrednost.

Azrael ::

DARS je nujno treba razmontirat in vse skupaj zastaviti drugače..
Nekoč je bil Slo-tech.

Gavran ::

... in pri tem izračunu seveda popolnoma zanemariš tovornjakarje in tranzit.
Če bo cena previsoka, se bo pač večina preusmerila na stare ceste. Vinjete pa bodo kupovali le tisti, ki avtoceste res uporabljajo vsakodnevno.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

metalc ::

Ne pozabite, da je v Avstriji vinjeti navkljub treba plačati še ekstra "Maut" za daljše predore oz.viadukte (Turski tunel se mi zdi, da pride 9,50€). Če bomo torej preveč dosledno kopirali avstrijski model, se kaj lahko zgodi, da bosta mitnici pri Vranskem (za Trojane) in Kozini (za Črni kal) kar ostali, pa še kakšna utegne zrasti za most čez Muro in famozni Šentvid

kopernik ::


In kako bodo preverjali, če imaš vinjeto ? Recimo, da se mogoče vozim 10x na leto po AC na kratke relacije, in za tistih par km ne mislim kupovat vinjete. Kakšna je verjetnost,da me dobijo? A to se bojo vozli poliacji po cesti, pa merkali kdo ima pripopano vinjeto na šajbi in kdo ne?


Preverjali bodo tako kot preverjajo pri regionalnih cestah - vsak, ki ima vozilo, bo ob registraciji plačal dodatnih 100€ še za avtoceste. Za tujce pa bo na voljo tedenska vinjeta.

To je po moje najenostavneje, ne vem zakaj bi sedaj policajem naložili se preverjanje vožnje na črno po avtocestah - imajo pametnejše delo.

BigWhale ::

Kakorkoli se vrtite, boste imeli rit zadaj...

Cestnina v bencinu, samo v bencinu in nic vec letnega placevanja, je dalec najboljsa resitev. Najlazje izvedljiva in najbolj postena.

Naftna druzba pa samo enkrat na mesec eno nakazilo DARSu ozirom drzavi nardi in placa te cestnine.

kopernik ::

Ne, to ni najboljša rešitev, ker bo ves tranzitni promet tankal pred ali za mejo. Slovenija je majhna.

hamax ::

BW to verjetno misli za domacine...
Tujci pa naj na meji placajo...

šernk ::

Cestnina v bencinu, samo v bencinu in nic vec letnega placevanja, je dalec najboljsa resitev. Najlazje izvedljiva in najbolj postena.


torej bomo nekateri veselo hodili tankat v sosednjo italijo, pa še boljše kvalitete je bencin>:D
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Karaya 52 ::

Plačevanje cestnine v gorivu pa je najbolj nepoštena rešitev (je pa zelo elegantna). Poglejte zemljevid Slovenije, pa boste videli koliko krajev nima sploh nobene veze z avtocesto. Zakaj bi ti ljudje, ki so že tako prikrajšani zaradi slabe infrastrukture, morali še nositi breme drugih?

karafeka ::

kopernik
To, da se plača vinjeta ob registraciji bo nedoupustno za tiste, ki avtocest ne uporabljajo oz. jih 100 km okrog njih sploh ni.

Isto velja za vinjete v ceni bencina.

Naj mi dokažejo, da se vozim po avtocesti, pa jim z veseljem plačam, drugače pa naj grejo nekam...

Mimogrede:
Cestnina je druga zadeva. Tam se plačuje obrabo oz. vzdrževanje vseh ostalih cest in ne AC. To je logično, saj če imaš avto, se moraš vozit po teh cestah.

Chessman ::

saj negre za to da bi moral obvezno ob registraciji kupiti vinjeto, tisti kateri pa bi jo pa naj jo dobijo po 50% cene. S tem tudi rešiš problem dvojne cene vinjete za tujce.

kopernik ::

Cestnina je druga zadeva. Tam se plačuje obrabo oz. vzdrževanje vseh ostalih cest in ne AC. To je logično, saj če imaš avto, se moraš vozit po teh cestah.


Ni res, da se moraš voziti po njih. Logično je sicer, da se, ampak plačati pa moraš za regionalne ceste vsako leto ne glede na to, koliko in če sploh, se voziš z avtom.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kopernik ()

karafeka ::

Ni mus, vendar potem vsak racionalen človek avta sploh ne bi registriral, če bi pričakoval, da ga ne bo vozil.

kopernik ::

In vendar je potrebno plačati ne glede na to, _koliko_ prevoziš.

Ted ::

Cene letnih vinjet bodo pod 100 evri, kupila pa jih bo velika večina slovencev, ki se bolj ali manj redno vozi po avtocestah. Razliko bo Dars dobil noter z dnevnimi vinjetami, ko bomo colali na stotisoče turistov, ki gredo po naših cestah na hrvaško obalo in pa (upam) z nekaj višjimi cestninami za tovornjake. Praktično povsod v EU (avstrija, italija) so za tovornjake cestnine precej višje kot pri nas, tako da bi lahko že jutri cestnino za tovorna vozila dvignili vsaj za 10%. Domačim prevoznikom, se to lahko vrne v obliki kake olajšave ali kaj podobnega.
Mah...

BigWhale ::

> Ne, to ni najboljša rešitev, ker bo ves tranzitni promet tankal pred
> ali za mejo. Slovenija je majhna.

Ce bo cena bencina manjsa kot v sosednjih drzavah? We have a lot of room to maneuver. Resno. Ze tko smo cenejsi. A mislis da bodo rekli: 'uf tle bomo placal se za popravilo njihovih cest, bom rajs mau drazji v avstriji tankal, vsaj njihovih cest ne bom financiral!'

---

> torej bomo nekateri veselo hodili tankat v sosednjo italijo, pa še
> boljše kvalitete je bencin[>:D]

Drazji bencin? In koliko dalec? 10km v eno smer, se ti mogoce se splaca, ce je bencin obcutno cenejsi.

Pa kaj mislite, da bo bencin zaradi cestnine kar 1EUR na liter drazji!? Dejte mal mislit no.

Poleg tega, bodo taki primeri marginalni. Stokrat manj jih bo kot tistih, ki se zdaj cestninskim postajam izogibajo!

---
> Plačevanje cestnine v gorivu pa je najbolj nepoštena rešitev (je pa
> zelo elegantna). Poglejte zemljevid Slovenije, pa boste videli koliko
> krajev nima sploh nobene veze z avtocesto. Zakaj bi ti ljudje, ki so
> že tako prikrajšani zaradi slabe infrastrukture, morali še nositi
> breme drugih?

Placevalo bi se za VSE ceste po celi drzavi. Ukinili bi letno placevanje cestnine za tiste ki se z avtom manj vozijo.

Razumes? Ce tankas 5400 litrov na leto in jih ponucas, si se toliko in toliko vozil. Ce jih ne ponucas in ti izhlapijo iz cisterne, potem dejansko si na slabsem. Placevanje cestnine v gorivu je NAJBOLJ pravicna resitev, ker placas tocno toliko kolikor si prevozil. Razen ce na morje avta ne porivas in nic ne porabis...

Cestnina v gorivu je bolj natancna kot satelitska cestnina, kakih 1000x lazja za implementirat, ne nucas je kontrolirat in vsega skupaj pomeni zadeva najvec dve transakciji na mesec, ki gresta od naftne druzbe do drzave.

Cestnina v bencinu FTW!

Ne pa neke vinjete iz leta 2pa3, ki jih mors nalimat na avto. Kako retro!

hooger ::

JA SEVEDA :\

Kaj pa nekdo, ki ima samo traktor? Naj plačuje cestino ob gorivu?
Kaj pa nekdo, ki ima v vikendu generator za elektriko? Naj ob tem plačuje cestnino?

Sc0ut ::

Za traktor in podobne zadeve (kosilnice,...) pa naredi vsaka črpalka neko mesto, kamor ne moraš z avtom dostopat oziroma se nadzoruje s strani uslužbenca, ki opazuje če ne tannkaš slučajno z avtom. Seveda bi bil tam benz cenejši. Samo po bomo vsi s starimi 10 litrskimi ali več kantami okrog hodili:) :)
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

Company ::

To z bencinom je neumnost brez primere. Romun se čez celo SLO pelje brez da bi sploh ustavil, kot tudi vsi ostali tovornjakarji. Po moje je treba nastavit letno vinjeto na primerno cifro do 100€, da bo večina slovencev šla na to varianto, potem pa z dnevno tarifo colat vse turiste in kamionarje, ki na naših cestah ne delajo nič drugega kot gužvo!
Čeprav, zame je bil ABC še nabolj pošten. Kolkor sem prevozil, toliko sem plačal, in konec! Kilometer na avtocesti je pač kilometer na avtocesti.
Mimogrede, dolenjski konec sploh nima alternative za priti v LJ, kot po avtocesti. Obstaja sicer varanta po gozdni makadamski poti, to je pa res. Super, ne? Toliko o zagotavljanju alternativ!
LP!

M-XXXX ::

Mimogrede, dolenjski konec sploh nima alternative za priti v LJ, kot po avtocesti. Obstaja sicer varanta po gozdni makadamski poti, to je pa res. Super, ne? Toliko o zagotavljanju alternativ!

Čez Trebnje do Ivančne pa ni dobro?

Company ::

Pa naprej?
LP!

dzinks63 ::

:)) Bencinski tolar ali namenska proračunska sredstva (t.i. "bencinski tolar")

"V letu 2000, ko smo imeli bencinski tolar in je vladala resna vlada, je bilo neto zadolževanje Darsa 0,89 odstotka BDP." link,

benciski tolar ne bi bil nekaj novega, ampak so (smo) ga že plačevali vsi , ki so ga koristili, tudi v generatojih, vrtnih kosilnicah, ....

lufthammer ::

>> To z bencinom je neumnost brez primere.

Natančno tako.

Koliko naj bi dodali k litru - en cent? Se da hitro zračunat, da tovornjak niti natankat ne more toliko, da bi nam kakšno pošteno odškodnino pustil. Pri tem, da najprej sploh mora tankat. Od Ormoža do Šentilja bo vmes kalkuliral in šel še na črpalko? Dejte se zbudit. Če bo slučajno treba bo šel, drugače ne. Deset centov mogoče?

Pa nobenih dnevnih vinjet! Najmanj tedenska za solidno ceno, pa mesečna in letna. Turist je na slabšem, lahko pa cel teden po Sloveniji fura in gre potem na morje, če bi rad vinjeto izkoristil.V Avstriji plačam tedensko, jih nič ne briga, da grem samo za en dan smučat.

Ted ::

V tem letu smo imeli tudi največji proračunski primanjkljaj in zelo nizko gospodarsko rast, da ne naštevam naprej inflacije itd... Predvsem tranzitni promet je na slovenskih avtocestah v zadnjih letih skokovito naraščal, ob primernem cestninjenju take količine prometa se za likvidnost Darsa tudi v prihodnosti ni bati.
Mah...

lufthammer ::

>> V tem letu smo imeli tudi največji proračunski primanjkljaj in zelo nizko gospodarsko rast,

A imaš mogoče kakšen link za tole, me prav zanima.

Chessman ::

Kaj komplicirate, po izračunu koliko DARS zasluži sedaj in koliko bi dobil z letno vinjeto, je cena letne vinjete 30€ pa ševedno zasluži 2x več kot do sedaj. Pa imaš v tem izračunu več kot dovolj rezerve da je realen.

kopernik ::

Ce bo cena bencina manjsa kot v sosednjih drzavah? We have a lot of room to maneuver. Resno. Ze tko smo cenejsi. A mislis da bodo rekli: 'uf tle bomo placal se za popravilo njihovih cest, bom rajs mau drazji v avstriji tankal, vsaj njihovih cest ne bom financiral!'


Ne vem, če se razumemo. Jaz ne pravim, da bi bila cena tako visoka, da bi vsi tankali v Avstriji in na Hrvaškem. Pravim, da je Slovenija tako majhna, da večina sploh tankala ne bi pri nas, kar pomeni, da bi mnogi tujci šli čez brez plačila. Pri vinjeti pa mora vsak plačati. In nenazadnje, jaz tujcev ne bi colal iz principa in ker mi je tako všeč, ampak ker ima dars ogromne kredite, ki jih je treba plačati.

Ted ::

Lufthammer:

Preberi tole za gospodarsko rast in tole na strani 7 za proračunski primanjkljaj.
Mah...

karafeka ::

Pa kje živiš ti? V letu 2003 ?

Aja, pardon, ti si verjetno mislil na komentar dzinksa63, za leto 2000.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: karafeka ()

lufthammer ::

>> Preberi tole za gospodarsko rast in tole na strani 7 za proračunski primanjkljaj.

Daj drugič napiši, na kateri post se tvoj odgovor nanaša. Sva ti dva nasedla - 2003???

Karaya 52 ::

Chessman> Kaj komplicirate, po izračunu koliko DARS zasluži sedaj in koliko bi dobil z letno vinjeto, je cena letne vinjete 30€ pa ševedno zasluži 2x več kot do sedaj.

No daj, razsvetli me in me preseneti z izračunom! V Sloveniji je toliko ekspertov da se čudim da še nismo na nivoju Švice.

Chessman ::

poglej si ga v tej temi cca dva dni nazaj pa maš.

rezerve pa ki so noter
- v SLO je več kot 500000 registriranih vozil
- ob špicah sezone imaš malo več kot en avto na minuto na mejnih prehodih
- po izračunu število letnih vinjet in koliko dobiš od osebnih avtov dobiš ven ceno 15€ kar je ševedno samo polovica od 30€

lufthammer ::

Karaya 52:

milijon domačih registriranih osebnih vozil,
tri milijone tujih osebnih vozil čez Slovenijo v lanskem letu,
samo mejni prehod v Dolgi vasi leta 2006 natančno milijon tovornjakov v tranzitu.

Samo seštej, tovornjakarjem zaračunaj X100 in deli številko, ki jo mora nabrat DARS ( z vsem administriranjem, ki je potrebno).

Če bi uspeli tranzitu zaračunati pravično odškodnino ( šleper naredi škode za 40000 osebnih vozil), vrnemo vse pufe v polovičnem času.

Karaya 52 ::

Pozabljaš da mora biti na izbiro še kaj poleg letne vinjete. Takšni so zakoni EU. Kdo ti garantira da bo letno vinjeto kupilo 50%, 70%, 90% voznikov? 3,5 miljona turistov? Koliko se jih dejansko pelje po avtocesti, v tej cifri so tudi tisti ki živijo ob meji, kam grejo oz. kje se vračajo?

WarpedGone ::

>> ... šleper naredi škode za 40000 osebnih vozil...

Tole sem že večkrat slišal (in tut sam ponovil:8) ampak me pa zanima od kje točno taka cifra - 40.000? Razumel bi recimo kvadratno povezavo z osno obremenitvijo al pa kej podobnega. Zna kdo to mal pojasnit?

>> Pozabljaš da mora biti na izbiro še kaj poleg letne vinjete.

Znaš povedat kakšni so pogoji za ta "še kaj"?
Zbogom in hvala za vse ribe

Karaya 52 ::

WarpedOne> Znaš povedat kakšni so pogoji za ta "še kaj"?

Konkretno ne znam povedat, vem samo da so Avstrijci mislili na isti način nategovat turiste, pa so morali uvesti vinjete za manjše število dni.

lufthammer ::

>> V Sloveniji je toliko ekspertov da se čudim da še nismo na nivoju Švice.

Prej komplikatorjev tvojega kova.

Zakaj nekaj posebnega, če pri severnih sosedih lepo funkcionira?

Tedensko, mesečno in letno vinjeto za osebna vozila, tovornjake pa na satelit. Poskusi v Švici brez nalepke, če si upaš. Lahko se pa še par let sprašujemo, kdo nam kaj garantira. Poštena cena je garancija.

šernk ::

Zakaj nekaj posebnega, če pri severnih sosedih lepo funkcionira?


funkiconira ker imajo primerne cene in tudi višji standard kot mi.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

kmetek ::

pa 1000x bolj kulturen narod.

Loki ::

samo ce jih nebi policaji preverjali redno, jih se vedno veliko nebi imelo teh vinjet......
v financah sem bral, da naj bi bila letna 150e, 10 dnevna pa 15e (nisem sicer cisto preprican glede trajanja krrajse).
I left my wallet in El Segundo

Ted ::

Finance nimajo pojma. Leta vinjeta bo zagotovo pod 100 evri, verjetno pa dnevne res ne bodo tako ugodne.
Mah...

Chessman ::

Pozabljaš da mora biti na izbiro še kaj poleg letne vinjete. Takšni so zakoni EU. Kdo ti garantira da bo letno vinjeto kupilo 50%, 70%, 90% voznikov? 3,5 miljona turistov? Koliko se jih dejansko pelje po avtocesti, v tej cifri so tudi tisti ki živijo ob meji, kam grejo oz. kje se vračajo?


za ceno 30€ skoraj vsi, ker ga zadaj pride dražje če se 2x pelje čez slovenijo.

Konkretno ne znam povedat, vem samo da so Avstrijci mislili na isti način nategovat turiste, pa so morali uvesti vinjete za manjše število dni.


Ja saj zato pa če že moraš narediti vinjete za krajši čas pač za tiste naviješ cene.
Dnevna 10€, mesečna 20€, letna pa 30€ pa da vidimo heroja kateri se 3x pelje čez slovenijo ki bo kupil kaj manj kot letno

Tole sem že večkrat slišal (in tut sam ponovil ampak me pa zanima od kje točno taka cifra - 40.000? Razumel bi recimo kvadratno povezavo z osno obremenitvijo al pa kej podobnega. Zna kdo to mal pojasnit?


Nerabijo upoštevati 40000x škoda od osebnega je zadosti samo 1000x pa da vidimo heroja kaeri bo plačal 30000€ za tovornjaka na leto.
Čisto zadošča če mu skaširaš 5000€. Pa koliko vem se morajo tovornjaki vozit po avtocesti določeno z zakonom.

Karaya 52 ::

lufthamer> Zakaj nekaj posebnega, če pri severnih sosedih lepo funkcionira?

Avstrijci, Švicarji imajo to infrastrukturo postavljeno že lep čas. Nove praktično ne gradijo, denar tako porabijo za vzdrževanje. Med nami je toliko razlik da glava peče.

AmokRun ::

Se pravi ko bo Slovenija končno dokončala avtocestno infrastrukturo, bo cena vinjet drastično padla. Se že veselim.:D
««
3 / 12
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21949435 (42010) jalovec09
»

Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14322731 (18855) MrBrdo
»

Vinjeta - jo že imate? (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
81256305 (26307) Mare2
»

Vinjete 2009 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
717559 (5543) Buggy
»

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15013756 (9583) Pyr0Beast

Več podobnih tem