» »

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!?

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!?

««
9 / 12
»»

borchi ::

@imagodei:

citiram tebe:

Zato bi bil najbolj pravičen sistem, ki ga zagovarjava z BigWhale: cestnina enotna za vse ceste, del jo plačaš pri registraciji glede na vrsto vozila, nato pa v obliki postavke, ki je vkalkulirana v ceno goriva.


ne verjamem, da se ti ne da z mano. ne moreš.
l'jga

:roketa> ::

Če prav razumem vladni načrt predvideva, da se tranzitni promet osebnih vozil ne bo zmanjšal, če bo prečkanje slovenije stalo 35€. Malo morgen.
To bi bil najdražji del avtocestnega sistema za tranzitni promet v celotni Evropi. Še v Švici, ki je večja od Slovenije, te stane 1.16 letna vinjeta 10€ manj.

Izi ::

Raptor001 in dzinks63, pri satelitskem nadzoru ne bi bilo nič potrebno izračunavati kdaj si ti vstopil in kdaj izstopil, saj te satelit sledi VES ČAS in ti nikjer nikamor ne vstopaš in izstopaš.
Enako kot pri navigaciji, če jo imaš v avtu. Vsak hip se beleži, kje si, v katero smer se pelješ in kako hitro se premikaš.
Normalni bi bilo, da čim bo satelit zaznal, da si na območju avtoceste, ti bo takoj kasiral vsak prevoženi meter.
Ker pa vedno vedo kje si pa bi ti lahko kasirali vse ceste seveda vsako po različni tarifi.
Kot sem že omenil, bi ti lahko zaračunali tudi obračanje na tvojem domačem dvorišču, če bi se tako odločili :D , bi že nekako upravičili, da pač onesnažuješ zrak tudi če se voziš samo okoli stanovanjskega bloka.
Glede kazni pa bi bilo enako enostavno, saj imajo prav za vsako cestico zabeleženo kako hitro se lahko pelješ in bi ti tisti hip ko bi prekoračil hitrost se že začela tiskati položnica tam nekje v nadzornem centru. Enako kot ti navigacija v avtu začne piskati čim prekoračiš dovoljeno hitrost, če ima zemljevid seveda dodano dovoljeno hitrost za vsako vnešeno cestico.

Možnosti je ogromno, vprašanje je samo koliko od tega bodo izkoristili.
Na začetku se bo verjetno kasiralo samo avtoceste, čez nekaj let bodo dodali še regionalne ceste po nekaj nižji tarifi in na koncu bomo plačevali vsak premik avta, nekje vmes pa se bo na sistem priključila tudi policija in vestno kasirala vsak prekršek, tudi če se boš prehitro peljal po kakšni gozdni potki. Poleg hitrosti bodo videli tudi če si zavil v napačno smer ali pa če se voziš po cesti, kjer je prepovedan promet ...

Glede vinjet pa ste tukaj nekateri precej slabi ekonomisti. Moji izračuni kažejo, da bodo lahko (ni pa nujno) zaslužili precej več kot sedaj.
Tovorni promet bo tako ali tako plačeval enako, tako, da polovica prihodka ostane enaka kot sedaj. Za osebne avte pa bodo tujci plačevali v povprečju še enkrat več kot do sedaj in bodo več kot pokrili malenkostni primanjkljaj od domačih voznikov, saj je Slovenija predvsem tranzitna država in je sploh poleti, ko so na naših avtocestah neskončne stoječe kolone tam vsaj tri četrtine tujcev. Povprečni slovenski voznik pa tudi sedaj ni porabil več kot 100 € na leto za avtoceste, tistih nekaj, ki porabijo 500 in več Eurov na leto pa je zanemarljivo malo.
Sem skoraj siguren, da bodo Vinjete DARS-u prinesle precejšen dobiček glede na sedanji sitem, kjer se večina vozi brezplačno, manjšina pa plačuje sedanje nenormalno visoke cene.
Izbrali so ravno pravšnjo ceno, da bo vinjeto kupil skoraj vsak domači voznik in čisto vsak tujec.
Zna se celo zgoditi, da bo vinjetni sistem DARSu tako všeč, da ga bodo podaljševali v neskončnost in ne bomo nikoli dočakali satelitskega cestninja >:D

Sedanji sistem je zaradi drakonskih cen navidez pravičen samo za tiste, ki se zelo malo vozijo, in gredo na avtocesto tja do 40-krat na leto. Tisti, ki pa se mora vsak dan nekam peljati, čeprav naredi samo 100 km na dan pa bi zapravil tudi 6000 € na leto, če ne bi naštudiral kje se mora izogniti cestninjenju
Če se nisem striktno izogibal cestninskim postajam se je vedno zgodilo, da sem na koncu meseca imel ob plačevanju 2. razreda vedno za vsaj 2-krat večji strošek od cestnin kot od nafte.

Karaya 52 ::

residual> pa še tiskanje bo verjetno biznis leta za nekoga v bodoče.

Pa kaj? Pa naredi sam neko podjetje, sodeluj na razpisu pa boš mogoče dobil posel. Kaj ni tukaj jasno?

Vinjeto bom kupil, vsak teden se vozim CE-LJ. Do sedaj sem se vozil po regionalni cesti.

residual ::

he he, meni so vinjete super všeč zaenkrat ko je cena zeeeeloo ugodna.

sem pa proti klientelizmu, ki se zna zgodit ob razpisu za tiskanje vinjet, kot je bilo ob razpisu za tiskanje nalepk za registracijo. in verjemi da je vinjeta ne bo samo začasen ukrep ampak se zna zavleči kot se je izvajanje ABC pred "uvedbo" satelitskega sistema. Sistema ne menjaš za en prazen k... , ker ni smotrno.
Če so pa nizke cene vinjet samo politična kost, se bo že s 1.1. vse spremenilo...

zaekrat pa komaj čakam da jo nabavim.

imagodei ::

@lufthammer:

Se strinjam s tabo, da bi bil to problem, če bi se cestnina plačevala SAMO skozi gorivo. Če pa se plača cestnina deloma že pri registraciji (koliko je stvar izračuna), je pa vpliv samega goriva toliko manjši.

Pri osebnih štirikolesnih vozilih bi bila cestnina lahko npr. v rangu 60 EUR za klasiko (ker bi vključevala cestnino za VSE ceste in ker že sedaj plačujemo okoli 40 EUR cestnine za NEAvtoceste), potem pa po razredih za močnejše, težje ipd. avtomobile. Za kombinirana še dražja, v rangu 100-200 EUR, za tovorna še dosti višja. Za motorje pa pač ustrezno nižja, morda samo kakih 10 EUR. Ali pa, vozila pod določeno maso so ob registraciji sploh oproščena plačila cestnine. Ja?

Cestnina v gorivu pa je potem relativno majhen znesek, npr. 5 EUR na poln tank goriva (osebni avtomobili) in je obračunana na liter iztočenega goriva.

No, sistem je še vedno rahlo nepravičen, če si z motorjem ogromno na cesti, ker potem tisti pavšal pri registraciji nekako izpuhti. So pa številke stvar analize, lahko, da bi izračun pokazal, da je boljše, če os.avtomobil plača ob registraciji 100 EUR cestnine, pa pri gorivu toliko manj. Kar je potem bolj pravilno za motoriste.

Kje je težava takšnega sistema? Za tujce še vedno lahko pustimo vinjete in pri tem zadostimo evropskim zakonom/pravilnikom, ker pač tudi državljani SLO moramo plačati nek pavšal ob sami registraciji. Tranzit se tako ne more izogniti cestnini v obliki postavke v gorivu, četudi cez celo SLO pridejo brez točenja goriva. Kje je težava takšnega sistema?

Resno - kje? Postavka v gorivu in navidezna nepravičnost pri zaračunavanju cestnine motorjem, ne more biti problem, če pavšala plačaš bistveno manj (ali pa si ga celo oproščen), kot os.avto. Z motorjem se itak ne voziš celo leto, tako da je cestnina na podlagi goriva spet bolj pravična (polletna vinjeta najbrž ne pokrije cele sezone, celoletna jo pa več kot pokrije).

Edina ovira je kvečjemu v tem, da tisti, ki vozijo malo, v tem primeru ne bodo subvencionirali tistih, ki vozijo veliko. To pa zna biti problem za nekatere.
- Hoc est qui sumus -

Tody ::

a bodo v predprodaji kej cenejš ? :D >:D

BigWhale ::

> Ker je tudi na zaprtem sistemu udarjen pavšal.[8-O] Ja pavšal. Cestninjenje
> naj bi bilo nadomestilo za narejeno škodo na AC. Tvoja gajba recimo malce bolj
> »uniči« cesto, kot pa kakšen lahek Lupo na kolesih z varčnimi pnevmatikami.
> Zato tudi satelitski sistem ne bo nikoli pravičen.[;)]

Ja vsekakor. Ampak vinjeta tega ne izboljsa. Se vecji drek naredi v bistvu. To hocem povedati. Pri zaprtem sistemu placas nek pavsal, v skladu s prevozenimi kilometri. Prav tako z bencinom. Z vinjeto pa placas pavsal, glede na, glede na nic. Kar tako priblizno eno cifro placas.


> Poleg tega si zelo nesramen, da bi spet nam bencinarjem naložil plačevanje
> »škode«. Dajte še traktoristi kdaj kaj plačat.

To si nekaj zamesal. Jaz ne vozim dizla... :)


> Sem pa zato, da bi se vsaj ti pavšali približali resnični »škodi«, ki jo
> naredimo na cestah.

Vinjeta je oddaljevanje od tega. Imagodei je dal precej dobro resitev, hibrid. Placilo cestnine ob registraciji. Za VSE ceste. Placas nek pavsal glede na tvoje vozilo, potem pa z bencinom doplacujes se tisto kar si prevozil.


> Drugače samo rečem (precej grdo) sp***** nekam s to svojo bedno pravičnostjo.
> Sploh ob tem, da mi ni jasno, kako je nekomu težko dat 55 € za letno vinjeto,
> s tem, da ga zavarovanje za ta isti avto košta recimo 1000 € na leto.
> Neki ne štima.press

To si pa nekaj narobe prebral... Jaz bom z vinjeto precej pridobil in jo bom z veseljem kupil. Lahko kar celoletno, takoj 1. julija. Na mesec za cestnine porabim cca 40-50EUR. Tega nisem nikjer zanikal. Zakaj hudica bi mi blo tezko dat tolk za vinjeto? As na glavo padu?! ;>

Sem pa preprican, da je vinjeta zelo neoptimalna resitev tako za drzavo kot za tiste, ki jo bomo uporabljali. Globalno gledano se, ve. In okrog vinjet, darsa in vsega skupaj bo se kar nekaj govora. In verjetno tudi drazitev.

Ce sem se pa zmotil, pa nic narobe, toliko bolje, ce se jim bo stvar obnesla, tako financno, kot prakticno.

PS: Med pisanjem tegale posta je Imagodei se enkrat obrazlozil stvari. Povejte kaj je s taksnim sistemom narobe?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

BigWhale ::

> Kje je težava takšnega sistema?

Ja saj odgovor je preprost no! ;> Takoj se bo nasel nekdo, ki bo rekel: AHA! Tujec ki pride k nam in tanka, pa placa dvakrat!!!! V bencinu in se vinjeto! ;)

Najbolj preprosta in najlazja resitev tega problema je pa to, da stvar preprosto zanemarimo. Tako kot svicarji, ki ti brez slabe vesti zaracunajo letno cestnino.

WarpedGone ::

>> Sem pa preprican, da je vinjeta zelo neoptimalna resitev tako za drzavo kot za tiste, ki jo bomo uporabljali.

Katera druga rešitev bo od tujcev pobrala 100 milijonov € letno?
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

Errr, vinjeta?

(Za tujce vinjeta lahko kamot ostane. Tisti, ki imamo avto registriran v SLO, itak plačamo pavšal pri registraciji - oz. bi ga ob uvedbi omenjenega sistema.)
- Hoc est qui sumus -

djordjevic ::

Najbolj preprosta in najlazja resitev tega problema je pa to, da stvar preprosto zanemarimo. Tako kot svicarji, ki ti brez slabe vesti zaracunajo letno cestnino.

Normalno. Sploh ne vem, čemu taka žolčna razprava. Kaj bi se šele zgodilo, če bi cena vinjete že v štartu presegala 200 evrov. Zdaj se nima kdo kaj za bunit. Tudi tisti največji škrteži bojo pa ja izpljunili dobrih 30 ali 55 evrov za vinjeto, pa je. Mislim, treba je dlakocepit. In se čudimo, da država je, kjer je.

WarpedGone ::

>> . Tisti, ki imamo avto registriran v SLO, itak plačamo pavšal pri registraciji - oz. bi ga ob uvedbi omenjenega sistema.

Folk se danes buni da noče met polletne vinjete po 35€, potem bo pa srečen če bo MORAL plačat kakih dodatnih 45€ za celo leto?

Zakaj potem vinjeta za tujce le za AC? Naj plačajo še za regionalke po istih principih kot mi ob registraciji. Naj plača 150€ ko pride prvič v Slovenijo in je potem za eno leto mir. Enako kot bi jaz.
Sem takoj za, sam se bojim da bi bil revolt prehud.
Zbogom in hvala za vse ribe

imagodei ::

djordjevic@Tudi tisti največji škrteži bojo pa ja izpljunili dobrih 30 ali 55 evrov za vinjeto, pa je.

Tako jaz kot tudi BW ugotavljava, da trenutna višina cene vinjete ni problem. Obadva bova skozi prišla ceneje po novem sistemu, kot v zdajšnjem. To ni problem škrtosti.

Gre zato, da bodo tisti, ki gredo na avtocesto 2x letno sedaj subvencionirali tiste, ki so na AC vsakodnevno in so na mesec potrošili tudi do 200 EUR za cestnine. Gre tudi za to, kot je že BW omenil, da ne bodo TUJCI subvencionirali SLOVENCEV, ampak da bodo celo tisti SLOVENCI, ki so zelo malo na avtocesti, subvencionirali tiste TUJCE, ki bodo veliko na naših avtocestah.

Zadeva je simpl, ja, pa je nočete zapopast nekateri.
- Hoc est qui sumus -

Azrael ::

>Če prav razumem vladni načrt predvideva, da se tranzitni promet osebnih vozil ne bo zmanjšal, če bo prečkanje slovenije stalo 35€. Malo morgen.

Koliko stane sedaj ? Link imaš zgoraj. Res, malenkost manj, toda z obveznimi kolonami na mitnicah.

Imaš drugo pot na Jadran, Grčijo? Jaaa... čez Madžarsko bi tudi šlo, mogoče malo cenejša vinjeta, toda toliko več benza....

Torej, kje je problem? Zakonodaji ugodeno, cvenka bo več in domačini bomo plačali manj, vsaj večina. Izvoli se malo vozariti po Italiji, pa boš v enem dnevu na mitnicah pustil več kot za pol leta v SLO z vinjeto.

Sicer pa ni problem zaluftati 35€ v enem dnevu na naših AC na mitnicah.

Saj razumem obnemogel bes tistih, ki so imeli do sedasj precej km AC for free, ampak vsake pesmi je enkrat konec.
Nekoč je bil Slo-tech.

imagodei ::

Warped1@ Folk se danes buni da noče met polletne vinjete po 35€, potem bo pa srečen če bo MORAL plačat kakih dodatnih 45€ za celo leto?

To bi bila cestnina za VSE ceste, ne samo za avtoceste. Morda bi pa na ta način lahko končno popravili nekatere katastrofalne odseke cest?
- Hoc est qui sumus -

djordjevic ::

imagodei: Saj meni se dejansko ne bo kaj prida poznalo. Poznalo bi se mi v študentskih letih. Mi je pa čisto logično, da plačam za avtocesto tudi tisti dvokilometrski štikl avtoceste, ki ga prevozim od doma do staršev, recimo. Simpl. Pa se mi dejansko ne zdi problem to, da se bo zdaj nekdo vozil vsak dan mb-lj za 55 letno. Hvalabogu. Naj se raje vprašajo tisti, ki se jim zdi ta vinjeta zdaj supersubvencioniranje poprej omenjenih voznikov, koliko so prav ti v preteklosti preplačali naše zanikrne avtoceste. Ker ni šans, da se pripelješ s štajerskega konca in vsaj na dveh odsekih česa ne popravljajo in ni na treh zmanjšanja najvišja dovoljena hitrost. In še nekaj. Če ne bi v preteklosti dobesedno lupili folka s cestninami, si upam trditi, da lepi kos kraka še danes ne bi bil zgrajen. Ko praviš za tujce - razumem, kaj hočeš reči. Ampak ravno tako ko bo Avstrijec kupil letno vinjeto, si tudi ti lahko kupil vinjeto za njihovo državo in se celo leto vozil za tistih x evrov, kolikor že stane. Bi še nekako razumel revolt, če bi bilo treba odštet 100 evrov za polletno in bi kdo porekel, da ni šans, da da toliko za eno vožnjo. Ampak, pismo, bodimo iskreni. Če se samo enkrat na leto spraviš na AC in še to za dva odseka, kjer bi plačal 1,5 evra na mitnici, pa pač še tega ne storiš. Zdi se mi, da se pač folk buni, ker je tako naravnan. V vsakem primeru se je treba bunit. Če je nepravično zate, se buniš (pa ne ti osebno, da ne bo pomote - generični Slovenec). Če je nepravično za koga drugega, se buniš. To je imho mazohizem najhujše vrste.

der_Alte ::

Problem je v tem, da nam prodajajo razloge za cestnine na avtocestah v vsemogočih oblikah. Baje, da je treba AC vzdrževati? Seveda. Zakaj pa zmečemo toliko denarja zanje? Ker se po njih vali nepregledna množica domačih, predvsem pa tujih 40 tonskih pošasti.

Ti imaš malo bližje pa pojdi pogledat kakšna je danes po skoraj treh letih od totalne prenovitve cesta v Prekmurje. Zaradi avtomobilov? Da ne govorimo o kolesnicah, ki se že kažejo na pred kratkim odprtih odsekih AC.

Denarja za gradnjo cest pa državi zmanjka zaradi vzdrževanja.

Gre za to, da je tole naše prepričevanje o »pravičnosti« višine povsem brezzvezno, ker avtomobilisti plačamo že tako preveč. Vsak dan pride v Ljubljano stotisoč osebnih vozil, naredijo pa škode za .... 3 in pol tovornjake. Pa se mi zdi, da se po cestah v Ljubljano pripelje več kot tisoč tovornjakov na dan.

Del cene bencina sem pripravljen plačat za izgradnjo novih AC, tudi na Goriško pa še kam, kjer AC zdaj nimajo (pa kot veš sem žabar), nikakor pa ne za vzdrževanje obstoječih, ker »škoda« (zaradi ogromnosti lé te v navednicah), ki jo povzročim, nima nobene ampak res popolnoma nobene zveze s tem, koliko bencina skurim.

PS. Bo pač kila kruha stala 50€. Ampak tovornjakarji naj plačujejo pravično. Pravičneži.press >:D
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!

imagodei ::

djordjevic@ Naj se raje vprašajo tisti, ki se jim zdi ta vinjeta zdaj supersubvencioniranje poprej omenjenih voznikov, koliko so prav ti v preteklosti preplačali naše zanikrne avtoceste.

Ja kaj ga pa zdaj serješ? Taisti vozniki, ki so "preplačali" naše zanikrne avtoceste, so jih tudi najbolj uničevali, ker so največ vozili po njih. Sploh pa, če ne bi bilo "tahudih" uporabnikov avtocest (torej tistih, ki AC dejansko močno obremenjujejo), le-teh sploh rabili ne bi. Tisti, ki pa uporablja, naj pa plača.

(Razne primerjave s pavšali pri ISP-jih niso na mestu, ker pretakanje bitov oz. elektronov po kablih načeloma kablov ne uničuje, tako da tisti, ki bolj uporabljajo internet dejansko ne povzročajo večje škode na opremi, kot tisti, ki ga uporabljajo manj)
- Hoc est qui sumus -

WarpedGone ::

40 tonski šleper danes plača samo ŠTIRIKRAT več kot navaden osebni avtomobil, ki tehta okrog ene tone.
Kje ste pravičneži, ki bi radi cestnino plačevali po prevoženem metru? Dejte / dejmo najprej dosečt, da bo cestnina obračunana po dejanski teži - magari linearno. Desetkrat težji - desetkrat višja cestnina.
Vas je strah da bi se potem vse podražilo zaradi dražjega transporta? Mogoče, ampak bi blo pa treba zato precej manj devat iz proračuna - iz davkov.

Ker če kdo koga subvencionira, potem na prvem mestu mi subvencioniramo romunske in madžarske šleperje. In to za grde denarje.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

residual ::

glede tranzita pa poglejmo še ekološko plat, kot Avstrijci. Zakaj preprečevat tranzit z drago cestnino, raje zakon o izpušnih plinih zaostrit. Da še malo SŽ pomagamo.

itak37 ::

Predlagani sistem vinjet se mi zdi zelo nepravičen do tujcev. V SLO je registriranih približno 1mio osebnih vozil, vlada pa pričakuje da bo prodala skupno 3,5 mio vinjet. Če predpostavimo, da bo 80% slovenskih voznikov kupilo letne vinjete in za to porabili okoli 44mio (verjetno bo prodanih manj vinjet), bodo tujci pokupili ostalih 2,7 mio vinjet. Če bi vsi tujci kupili samo polletne vinjete, bi to zneslo 100 mio evrov. V praksi bo razmerje še bolj v škodo tujcev, okoli 120mio tujci, 40 mio slovenci. Se komu glede na delež tujih avtomobilov na naših AC to zdi pošteno? Meni se zdi ODERUŠKO.

Enako se bo zdelo tudi tujcem, ki se bodo na vse načine izogibali plačilu avtocest in posledično bo zaradi tega nekoliko tudi trpel turizem. Sicer nisem proti uvdbi vinjet, vendar bi bilo bolj pravična da bi letne stale okoli 100 EUR in da bi uvedli tudi 14 dnevne za okoli 15EUR.

djordjevic ::

imagodei: Lej, če je moj bogi clio enkrat tedensko v obe smeri povzročil toliko škode, da je bilo za to treba plačati 500 evrov letno, sem tramvaj.

edit:typo

Zgodovina sprememb…

djordjevic ::

itak37: Kaki turizem neki? Od tistih 2,7 milijona tujcev, ki naj bi kupili vinjet, jih velika večina roma dalje. Kot je že nekdo lepo povedal, za prost pretok je 35 evrov bagatela. Na Hrvaškem takisto plačajo lepo cifro za avtoceste, ki jih pripeljejo na lipi Jadran, a jih pol počakajo 15 kilometrske kolone na Sv. Roku. Kaj je zdaj bolj pravično? Sicer pa, polletna vinjeta je tujcu kvečjemu vzpodbuda, da se v tem času še kdaj pripelje v naše kraje in tu morda tudi ostane dlje časa, kot le toliko, da spije kavo na Šentilju in naprej proti Gruškovju.

Izi ::

Nekateri skrbniki tujcev pozabljajo, da se poptem vsi ti tujci čez 3 tedne, ki so jih preživeli v nekje v Dalmaciji, morajo vrniti nazaj in se spet peljejo čez celo našo lepo Slovenijo in to pot zastonj. Če bi imeli tedenske ali 14 dnevne vinjete, bi večina turistov za vrnitev domov morala kupiti novo vinjeto in bi jih verjetno prišlo dražje kot nakup pol lete vinjete.
Za eno vinjeto bo lahko en tujec šel poleti na morje, se vrnil domov in spet prišel pozimi na smučanje in se spet vrnil domov, vse to za bagatelnih 35 €.
Tako poceni ne bo prišel skozi nikjer drugje, zato jaz trdim, da je cena polletne vinjete mnogo prenizka. Brez problema bi lahko imeli samo letno vinjeto.
Z samo letno vinjeto bi zaslužili več in imeli zraven še manj stroškov pri izdelavi, ker bi se tiskala ena sama nalepka in tudi kontrola bi bila bolj enostavna in hitra, saj bi bile vse nalepke enake.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Izi ()

globoko grlo ::

ne razumem kaj tok vn mečete tiste, ki se 2x/let vozjo po AC. Zdej, ko bo imel letno, se bo zihr več, pa mirna bosna.

Raj se zmenmo kolk bo po JJ-ju vinjeta>:D

Chessman ::

Izi:

Torej trdiš da bi pobrali več denarja z dvema 14 dnevnima kot z eno polletno pri onih kateri se peljejo na morje in potem nazaj.

Po tvoji matematiki je potem recimo 2x15€ > kot 35€ za polletno, nevem kje si se ti učil ampak tam kjer so mene to ne velja.

WarpedGone ::

Od kje vam optimizem da bi 14 dnevna vinjeta stala le 15€?
Več kot 20€ daš danes če se pelješ enkrat iz Maribora v Novo mesto in nazaj.
Cena vinjete ni naravnana na to "kaj je primerno" temveč na to, da se zbere čimveč prihodkov za DARS - odplačevanje dolgov.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Chessman ::

Jaz sem uporabil pač ceno 15€ ker so pač omenjali ceno 15€, drugače pa pravim da je največja bedarija vinjeta za kratko obdobje.
Se pa takoj strinjam da naredijo dnevno vinjeto pa da je cena 20€, polletna pa letna pa naj ostaneta tako kot sedaj.

Tisti kateri se pelje na morje in nazaj bo tak polletno kupil ker ga dve 1 dnevni prideta več, takšnik ko pa se samo v eno smer čez slovenijo peljejo pa tudi ni toliko da bi se tistih 15€ tolko poznalo.
Potem pa naj kopujejo dnevne če se jim splača.

BigWhale ::

> Denarja za gradnjo cest pa državi zmanjka zaradi vzdrževanja.

Tukaj se clovek vprasa ali je to vzdrzevanje posledica malomarnosti del pri izgradnji (predor Trojane) ali cesa drugega... hehe

Ampak to je ze druga pesem.

lufthammer ::

imagodei, dejmo tole razčistit.

>> in je obračunana na liter iztočenega goriva.

Doma imam kosilnico, motorno škropilnico, frezo, žago, moped do trgovine in v vse točim bencin, ki ga kupujem s kantico. Zakaj naj plačujem bencinski cent, če te naprave asfaltne ceste niti vidijo ne? Nepravično.

Ločena črpalka brez bencinskega centa? Kdo mi brani, da doma tako kupljenega benza ne vlijem v avto in grem iskat še? Kmetje že sedaj veselo vozijo na cviček in ti pričakuješ, da bodo kupovali dizel s cestnim centom? Naivno.

>> Gre zato, da bodo tisti, ki gredo na avtocesto 2x letno sedaj subvencionirali tiste, ki so na AC vsakodnevno

Ne razumem, zakaj taka skrb za take voznike. Ti bi jim vsilil plačevanje dražjega bencina za celo leto, čeprav gredo verjetno le poleti na morje in za 1. november na žale pokazat nov pelc montel. Vinjete jim nihče ne vsiljuje. Imajo izbiro - lahko jo kupijo in se vozijo več kot 2x po AC, ali pa je ne kupijo in se vozijo lepo po lokalnih cestah, za katere so plačali cestnino.

Ne verjamem pa, da je "2x po AC" voznikov toliko, da bi zaradi njihovih 38€ država doživela bankrot.

Ene skrbi DARS, druge ubogi tujci, tretji so prepričani, da ne more uspeti... prav hecno, kolk pesimizma in negativizma je v narodu

Tody ::

nej zastojn raztala te ku** nalepke bo največ koristi :) Bo pač uvedla davek na "traženje ruda i gubljenje vremena" ;)

BigWhale ::

> Zakaj naj plačujem bencinski cent, če te naprave asfaltne ceste niti
> vidijo ne? Nepravično.

Tudi to smo ze resili.

> Kmetje že sedaj veselo vozijo na cviček in ti pričakuješ, da bodo
> kupovali dizel s cestnim centom? Naivno.

Upam stavit, da se procent tistih, ki sedaj tankajo kurilca ne bo kaj bistveno spremenil, ce bi se gorivo podrazilo za par centov. :) Tudi stevilo teh, ki bi po novem 'bencin za kosilnice in colne' tocili v avtomobile ne bi bilo prav veliko. Zaradi nekaj usranih centov na liter? Heh. Druga stvar je razlika v ceni pri kurilcu in dieslu, ki je bistveno vecja kot bi bila med bencinom in 'bencinom za kosilnice'.

> Ti bi jim vsilil plačevanje dražjega bencina za celo leto, čeprav
> gredo verjetno le poleti na morje in za 1. november na žale
> pokazat nov pelc montel. Vinjete jim nihče ne vsiljuje.

Tako kot je sedaj meni vsiljeno placevanje vzdrzavanja ceste na vrsic, ceprav se nikoli nisem bil tam. Pa ze vec kot deset let vozim. Deset let placujem za vzdrzevanje fucking 80% slovenskih cest katerih nikoli nisem prevozil. ;>

Bencinski cent bi prav tako sel za vse ceste, ne samo za avtoceste.

borchi ::

kje v priblj. razvitem svetu imajo uzakonjene različne cene za tujce in domorodce?

na kubi?
l'jga

hamax ::

V španiji...
Ne vem če je uzakonjeno, ampak veliko lokalov ima na mizah dvojne cenike.

borchi ::

EU prbija na križ proizvajalce (VW?), ki so vodili diferencirano cenovno politiko na različnih nacionalnih trgih znotraj EU, tule pa folk razlaga, da bi slovenija morala uzakoniti drugačne cene za tujce?
l'jga

BigWhale ::

Razlika je med izdelkom in storitvijo. Poleg tega pa, saj cena bi bila ista. Samo drugace bi se jo placevalo.

edge540 ::

To me je spomnilo na en napis, ki sem ga videl v Črni Gori;

Sobe 5€
Rooms 10€
Zimmer 15€

:D

lufthammer ::

>> Tudi to smo ze resili.

Ne, nismo. Zanemarljiv se ti zdi procent tistih, ki bi goljufali pri gorivu, procent tistih "2x po AC" se ti zdi pa alarmanten.

>> Tako kot je sedaj meni vsiljeno placevanje vzdrzavanja ceste na vrsic, ceprav se nikoli nisem bil tam. Pa ze vec kot deset let vozim. Deset let placujem za vzdrzevanje fucking 80% slovenskih cest katerih nikoli nisem prevozil.

Tudi to smo ze resili. Na takle jamr sem že enkrat odgovoril.

Plačuješ samo ceste, ki jih LAHKO uporabljaš. S tem si se sprijaznil ob registraciji. Če jih ne, tvoj problem, lahko vrneš registracijo. Možnost imaš neprestano vozit naprimer čez Vršič, če je splužen. Ali pa na relaciji Podpeč - Brezovica brez predaha.

Za ceste, ki jih ti uporabljaš, je tvoj prispevek premajhen. Vzamejo zato še kakemu Prleku, ki je registriral avto, pa meni, borchiju, itd, itd.

Tujci po drugih cenah? Pol bi bila šele štala tle gor.

Še ena novinarska cvetka iz današnjega Dela. Včeraj je bilo rečeno, da motoristi bodo na polovični vinjeti, torej, 22,5€. Čisti lapsus.

Danes v Delu naslov, kako se je za motoriste čez noč "podražilo" na 27,5€. Za tiste, ki ne berejo naprej, precej šokantno.

borchi ::

kdo od zagovornikov bencinskega centa (pravzaprav bi morali govorit o par deset centih) misli, da so naši "petroli" bistvenu bolj konkurenčni kot tuji?

ne mislit, da če smo z dodatnimi 20 centi na liter še vedno cenejši bencin od tujih črpalk kaj naredili za AC. nismo. sej to razumete, ane?

no, smo. pač smo se odločili, da kot gospodarstvo rajši subvencioniramo AC npr. tujcem (sicer oni pri vzdrževanju pokrijejo določen del stroškov, ki jih povzročijo), kot pa namenimo ta del bencinskega bufferja, ki ga imamo za kaj drugega. ja pa res, če si človek ne zna zmislit kaj bolj pametnega...
l'jga

duc ::

Ej, dolga debata ... pa še bo. Sicer pa mi ne bomo rešili nič. Tam zgoraj so, po moje, natančno preračunali svoj "prodajni katalog". Ponudili so mal na videz cenejše variante, ki pa bodo s časom vzhajale kot žemljice, predenj jih pek potisne v peč. Saj ima vsak po svoje prav v tej debati, nikakor pa ne razumem tiste, katere skrbi zadovoljstvo tujcev;(( . TUJCI, emigranti, kateri potujejo ob vikendih proti jugu, se vsekakor ne bodo izognili AC. Kajti, če delaš cel teden, komaj čakaš vikend ter prihod domov....to je vsem jasno. Ampak, ker so le ti okoli 20-30let za nami glede vedenja na cesti (namesto vrečke za smeti odpreš okno in to je to), mi pa mal dol visi zaradi njih. Kar naj plačajo>:D , saj nam puščajo spominke.

borchi ::

če je pri nas za osebna vozila cestnina 0,05/km, potem znaša avtocestni bencinski "cent", gulp, 1 EUR?!
l'jga

moj_nick ::

Kaj se bo zgodilo, če bom napravico za satelitsko cestninjenje zavil v alu folijo in se odpeljal na avtocesto?
110111001001010001010000

Tody ::

Dobiš kazen ali pa povabilo, kje si bil tist čas da ni bilo satelitskega sprejema ?>:D

edge540 ::

>>Dobiš kazen ali pa povabilo, kje si bil tist čas da ni bilo satelitskega sprejema ?

Stvari se tudi ''kvarijo'' ane:)

lufthammer ::

>> gulp, 1 EUR?!

Verjetno bi se lepo približali vsaj nemškim cenam, če ne že italijanskim in postavlja se vprašanje, koliko tranzitnih šoferjev bi sploh natočilo v Sloveniji? Preverjeno gorivo slabše kakovosti za isto ceno? Verjetno zanemarljiv procent in vse bi obležalo na domačih voznikih.

Karaya 52 ::

BigWhale, kaj te zares muči? Moraliziraš o pravičnosti, uvedel bi pa najmanj pravičen sistem? Da bi tisti, ki so oddaljeni 30km od najbližje avtoceste morali subvencionirati mene in tebe? Ali pa imaš doma šleparje, pa bi rad da ostali še izdatneje financiramo tovornjakarje? Se pod tem nickom skriva Pavel Gantar, ki mu všeč to, da je poceni vinjete uvedla vlada JJ?

Tody ::

>Se pod tem nickom skriva Pavel Gantar, ki mu všeč to, da je poceni vinjete uvedla vlada JJ?

LOL :)

Pač zagovarja svojo tezo. Kot je nekdo povedal pravičnega sistema, se ne da uvesti, lahko pa sprobavamo miljon opcij od senzorjev na nekih točkah avtoceste, do satelitskega nadzoroa do ljudi ki stojijo pri ABC rampah in jih na roke odpirajo in težijo folku >:D

itak37 ::

Glede tujcev in manjšega turističnega obiska se bo poznalo predvsem pri enodnevnih obiskih. Npr. italijan se odloča med obiskom Postonjske jame in druge destinacije. Ko bo izvedel, da bi moral za enkratni obisk Slovenije kupiti polletno vinjeto za 35EUR, bo to negativno vplivalo na njegovo odločitev. Zdelo se mu bo, da ga v Sloveniji želimo "nategniti", zato se bodo mnogi samo iz principa izognili nakupu vinjete oz. obisku Slovenije. Slovenija bo v tem pogledu za turiste neprijazna.

Sicer pa tukaj omenjajo, da je morala Avstrija zaradi zahtev EU uvesti 10 dnevne in 2 mesečne vinjete. Uvedba vinjet s takimi cenami je IMO populističen predvolilen ukrep.

der_Alte ::

Zakaj bi pa moral plačati 35 €? Obstajajo alternative. Lahko pa pogledaš drugače... mogoče se bo pa odločil še za kakšen obisk teden ali pa dva meseca kasneje.:D Vsaj jaz bi se, ker sem škrt, da bi »izkoristil« nalepko.

PS. Oprostite, da sem doslej uporabljal tisti drug, tuj izraz za običajno nalepko.
Umri mlad! Bodi lepo trupelce!
««
9 / 12
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21950089 (42664) jalovec09
»

Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14322935 (19059) MrBrdo
»

Vinjeta - jo že imate? (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
81256596 (26598) Mare2
»

Vinjete 2009 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
717622 (5606) Buggy
»

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15013855 (9682) Pyr0Beast

Več podobnih tem