Prijavi se z GoogleID

» »

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!?

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!?

strani: 1 2 3 4 5 6 ... 12

tilinho20 ::

Potem pa bo še vzdrževanje...Ne bodo drastično padle.

Ted ::

Primerjalno gledano kljub vinjetam v avstriji in švici pokasirajo enako denarja kot mi, s to razliko da precej več dobijo od tranzita in manj od lastnih prebivalcev.
Mah...

Karaya 52 ::

Ekron> Se pravi ko bo Slovenija končno dokončala avtocestno infrastrukturo, bo cena vinjet drastično padla. Se že veselim.

Ne, ko bo odplačala vse kredite teh pa še ne bo kar kmalu konec. V planu so že nove avtoceste (3. razvojna os) najbrž pa bodo tudi širili obstoječe avtoceste. Jebat ga, komunizem je naredil svoje.

lufthammer ::

Karaya 52>> V planu so že nove avtoceste (3. razvojna os)

Kaj, a ti misliš, da Švicarji in Avstrijci so se pa ustavili, al kaj? Da imajo že vse narejeno?

Trenutno npr. pod Gothardom kopljejo nov tunel, najdaljši v Evropi. Tovornjaki plačujejo od kilometra za VSE ceste, ne samo avtoceste. Zapelji se tja do Salzburga in boš videl, kaj vse Avstrijci delajo. Itd, itd, itd.

Karaya 52 ::

Pa saj sem napisal da praktično nič več ne gradijo. Mi smo morali v teh 15tih letih zgraditi praktično skoraj vse na novo. Nam primerljiva (glede avtocest) je recimo Madžarska.

lufthammer ::

>> Pa saj sem napisal da praktično nič več ne gradijo.

Bom ponovil, ker nisi razumel.

Trenutno Švicarji vrtajo pod Gothardom tunel, vreden cca 8 bilijonov CH frankov. Vse naše ceste skupaj ne stanejo tolk. Nič ne gradijo???

BigWhale ::

Cestnina je v bencinu za domacine se vedno najlazja in najlepsa resitev. Tovornjakarji naj pa kar vinjete limajo na sajbe. Je pa spreminjanje sistema nekaj let pred EU cestninjenjem precej trapasta rec.

Ted ::

Če greš na vinjete niti ne, v vsakem primeru bo treba odstranit "zapornice". Je pa škoda da vinjet niso uvedli še za tovornjake, dnevna vinjeta po 50 evrov pa je.
Mah...

kopernik ::

No, če smo pikolovski, bo taisti folk, ki je proti vinjeti, češ da ne uporablja avtocest, tudi proti bencinskemu avtocestnemu centu (ali tremi centi ...). Zakaj bi plačevali nekaj, kar ne uporabljajo ?

keworkian ::

Dejmo tovornjakarjem prepovedat voznjo povsod! Itak niso za nic drugega dobri kot prevazanje stvari, ki jih potrebujemo, Se boljse, prepovejmo vsa vozila, ki obrabljajo cesto in onesnazujejo okolje, saj jih ne rabimo. Brezveze se obremenjevat s temi vinjetami pa ABC. S kolesom se dalec pride in zivis zdravo z naravo \o/
Obscenities in B-Flat

Karaya 52 ::

lufthammer> Vem da Svičarji gradijo, pa je to vseeno nič v primerjavi s Slovenijo ali Madžarsko, ki sta morali po padcu komunizma zgraditi skoraj vse na novo. Bo sedaj šlo? Miljardni dolg, ki ga danes odplačujemo ne bremeni Švicarjev oz. Avstrijcev.

_Knight; vse subvencije se mi zdijo zgrešena stvar, to za tovornjake ni nič drugega. Izjave v stilu "bo pa končni produkt dražji" so bedaste, kdo pa misliš da danes plača to subvencijo? Davkoplačevalec ali velikonočni zajec? Pa še majhna tranzitna država smo.

globoko grlo ::

jest sem za to, da je letna vinjeta pod 100e

resnično pa se bojim, da bomo popušili pri tranzitnem prometu
te bi resnično morali zacolati in tudi dosledno izvajati kontrolo

Me pa zanima kako bodo kontrolirali vinjete od grosupla do Lj. Če si hiter si v 10m v Šiški.

Aja, kakšne bodo pa kazni, če ne boš imel vinjete?

ajd

Bellzmet ::

Kakor jaz vem se še nič od tega ne ve. Nekao v roku 10-14 dni naj bi bilo znano več o cenah.

Timmah ::

no 200 € za vinjeto meni osebno ne bi bil tak strosek glede na to da se vsak delavnik furam Jesenice - LJ - Jesenice. V sedanjem sistemu mi znese povprecno 64 € /mesec (20 x 3,2) . Sepravi, da bi v koncni fazi imel za 3-4 mesecni strosek, vozil bi se pa celo leto. Razumem pa ljudi, ki se vozijo iz Vrhnike, Logatca, ..., in ostalih kratkih relacij da se vam zdijo cene previsoke, tudi meni bi se. Kakrsna koli cena ze bo, samo da je pod sedanjo, mi bo ustrezala, nenazadnje gorenc mormo prsparat :D
bom pa pogresal nekaj privlacnih pobiralk cestnine >:D
donde esta francesca

imagodei ::

Politika plačevanja cestnin je itak totalno zgrešena. Zakaj ločevanje na avtoceste in na ostale ceste, mi tudi ni jasno. Reorganizacija plačevanja cestnin tako, da so zajete v cestnino vse državne ceste. Lokalne naj vzdržuje občina. To prvo.

Kot drugo, bi bilo pa za razmislit, če ni bolj primeren način plačevanja cestnine sledeč: del cestnine plačaš pri registraciji vozila. Gre za nek pavšal, ki je odvisen od vrste vozila, del tega se nameni za vzdrževanje državnih cest, del pa za vzdrževanje lokalnih (mogoče razmerje 1:3 za lokalne ceste v primeru osebnih vozil in razmerje 1:1 v primeru tovornih vozil). Glede drugega dela cestnine se strinjam z BigWhaleom in naj se vključi v ceno goriva. Tukaj bi bilo razmerje npr. 9:1 za državne ceste.

In tisti, ki se pridušate zaradi lastnikov traktorjev, ki da se ne vozijo po avtocestah... Se da rešiti preprosto: ko pride lastnik traktorja tankat gorivo, opozori prodajalca, pokaže na traktor, ki je parkiran zunaj in prodajalec ne zaračuna cestnine. Ali pa: država lastniku traktorja, ki je v primerni dejavnosti (kmetovalski, gozdarski...) na podlagi računov za gorivo vsak mesec povrne cestnino. Se najde še kakšna rešitev.

Zadovoljni itak nikoli ne bomo vsi. Je pa nedvomno bolj pravično za vse lastnike osebnih vozil, da se plača cestnina po dejansko prevoženih kilometrih (kar je v neposredni zvezi s količino potrošenega goriva). Nekoliko na slabšem bi bili res tisti, ki jim avtomobili žrejo 9+ litrov /100 km, nekoliko v plusu tisti, ki jim avto pije samo 5 l / 100 km. Je pa to ponavadi spet v neki neposredni zvezi z maso avtomobila.

Prav tako je to primerno cestninjenje za tovorna vozila. Detajle bi bilo seveda treba premisliti in dodelati.

Za tujce v tem primeru še vedno lahko ostanejo vinjete, kar se da povsem lepo upravičiti s tem, da domačini cestnino plačamo deloma pri registraciji vozila. Če tujec potem v SLO še tanka gorivo, je to samo še dodaten plus za nas.
- Hoc est qui sumus -

Bellzmet ::

Sej se že sedaj ob registraciji plačuje "nadomestilo za uporabo cest" oz. neke vrste cestnina. To ne bi bila prav nobena novost. Samo avtocest sem ne bi upošteval, ker:
- avtoceste ne uporabljajo vsi
- DARS je DARS in je zadolžen za avtoceste, lokalne ceste so drugo in tudi spadajo drugam

Goriva ni smiselno obremeniti s cestnino za avtoceste, ker:
- ne uporabljajo vsi avtoceste - to je glavni razlog!
- da bi na bencinski "pomahal" prodajalcu in ti ne bi računal dodatno za cestnino obstaja prevelika možnost zlorab + potem bi si kdo kupil traktor s 500 litrskim tankom in doma prečrpaval v avtomobile
- država povrne cestnino - kako pa "država" ve, da je tankal ravno v traktor?
- kot je že bilo omenjeno, z agregatom za elektriko se ne da peljati po avtocesti...
- ne moreš imeti dvojnega cenika za domače in tujce. Mora biti za vse enako, smo v EU. Kaj bi bile potem tudi kazni različne za "naše" in za tujce?

"Je pa to ponavadi spet v neki neposredni zvezi z maso avtomobila" Hja to ni res. Lahko 15 let star avto ob svoji 1t porabi veliko več bencina, kakor kakšen 2t SUV z dobro diesel mašino. Na maso ne moreš računat porabe. Pa da sploh ne omenjam, da je poraba odvisna od voznika samega.

lp

Bellzmet ::

Pač če že bodo uvedli vinjete je smiselno, da se da neka normalna cena za letno vinjeto, da jo kupi velika večina. Za vse ostale (tranzit), so pa potem dnevne, 10-dnevne,...

McHusch ::

No, če se bodo zgledovali po kaznih za prehitro vožno, potem bo kazen za vožnjo brez vinjete pa itak vsaj 1000 evrov, tako da bo malo korenjakov, ki se bodo švercali. :D

BigWhale ::

Hm, avtocesta je cesta. Kaj je narobe, ce bi placevali pavsalno za vse ceste? Jaz tudi pri registraciji sedaj placam pavsalno nadomestilo za vse regionalne/lokalne ceste, pa se po vecini cest sploh vozim ne! Vozim se po kakem promilu slovneskih cest katere financiram. Hocem dnar nazaj! ;)

Traktoristom bi jaz se dodatno zaracunal! Pa skloftal bi se vsakega posebaj. Niti enega se nisem videl kako bi ocistil gume in plug preden zapelje na lokalno cesto s svojim traktorjem. Pa bi moral. Tisto malenkostno razliko bi jim vrnil na podlagi predlozenega racuna, ki ga je potrdil prodajalec na bencinski crpalki. Prodajalec ne bo potrdil nekega 400 litrskega iztoka goriva za traktor, ker mu je to v interesu, da ga ne. Inspekcija ne bi bila vesela, ce bi ga dobili. Zlorab bi bilo priblizno tolk kot jih je zdaj pri tankanju kurilnega olja v avtomobile. Seveda so ampak minimalne.

Saj ni dvojnega cenika, kak dvojni cenik? Vska tujec, ki se sem pripelje mora placati 'uporabnino cest' al kaj jaz vem kaj. A italijani pa lahko racunajo, da se ti smes pripeljati v mesto z avtobusom?

Bellzmet ::

Mene najbolj zanima, kako bodo klasificiral Lj obvoznico. Ker, če bodo uvedli vinjeto za Lj obvoznico to pomoje pomeni, da bo moralo 90% ljubljančanev + xxx tisoč drugih avtomobilov, ki se dnevno furajo v Lj, imeti vinjeto. Kar pa ob primerni ceni (in posledično manj švercanja) že pomeni nekaj zbranega denarja. Pa še ta denar pobereš takoj na začetku leta (če uvedejo s 1.1.) in lahko u njem rapolagaš. Govorim pa o ene 50 EUR za celoletno, kar je vseeno še malo več kot sedaj zapravim, samo kaj češ...

Seveda po drugi strani, če uvedejo za Lj, pa vedo, da bo toliko in toliko ljudi moralo kupit celoletno in lahko zaradi tega navijejo ceno...

lp

Ejsi_Disi ::

@BigWhale: Traktoristom bi jaz se dodatno zaracunal! Pa skloftal bi se vsakega posebaj. Niti enega se nisem videl kako bi ocistil gume in plug preden zapelje na lokalno cesto s svojim traktorjem. Pa bi moral.

Si mogoče ti gume spucal, ko si zapeljal iz blatnega kolovoza na cesto? Ne verjamem, čeprav bi moral.
Rock n' roll ain't noise pollution!

imagodei ::


Bellzmet> Sej se že sedaj ob registraciji plačuje "nadomestilo za uporabo cest" oz. neke vrste cestnina. To ne bi bila prav nobena novost. Samo avtocest sem ne bi upošteval, ker:
- avtoceste ne uporabljajo vsi
- DARS je DARS in je zadolžen za avtoceste, lokalne ceste so drugo in tudi spadajo drugam

Seveda bi bila novost, če bi se plačevalo še za avtoceste. Tako kot pravi BW, tudi jaz ne uporabljam cest po Prlekiji in v Beli Krajini, pa vseeno plačujem neke promile za tisto cesto.

Da je pa DARS zadolžen posebej za avtoceste, je pa tudi bedarija. Oz., ne, to ni bedarija. Bedarija je, da sploh ločujemo avtoceste od ostalih državnih cest.

Bellzmet> Goriva ni smiselno obremeniti s cestnino za avtoceste, ker:
- ne uporabljajo vsi avtoceste - to je glavni razlog!

Koliko jih pa poznaš, ki ne bi uporabljali avtocest? Je pa tako - tisti, ki je veliko na avtocesti, hitreje porabi gorivo in zato večkrat plača. Tisti, ki se vozi bolj po lokalnih, regionalnih ipd. cestah, bo pa tudi manj kilometrov naredil, vsaj običajno. Vedno so pa izjeme, ane... Sploh zdaj, ko se ljudje izogibajo plačevanju cestnine, pa gredo zato raje naokoli. Če bi bila cestnina postavka v gorivu in pri registraciji, bi jih več šlo na avtoceste.

Poleg tega je pa tako - nekateri bi bolj uporabljali AC, drugi neAC... Na koncu se pokvita.

Bellzmet>- da bi na bencinski "pomahal" prodajalcu in ti ne bi računal dodatno za cestnino obstaja prevelika možnost zlorab + potem bi si kdo kupil traktor s 500 litrskim tankom in doma prečrpaval v avtomobile

Zlorabe so možne, ja. Obstajajo tudi druge rešitve, kjer je možnost zlorabe manjša, samo ne sme se gledat ozko.

Bellzmet> - država povrne cestnino - kako pa "država" ve, da je tankal ravno v traktor?

Beri odgovor na prejšnje vprašanje. Možno je tudi urediti bolj sistemsko, npr. kot kmet si upravičen do povračila 50% cestnine, ki si jo plačal med letom (procente ustrezno prilagodimo, upošteva pa se, da pač tak procent porabe goriva odpade na traktor). Ali pa še bolj zakompliciramo: Za vsak traktor se ti povrne 10% cestnine, ki si jo plačal med letom (dokaz so računi), vendar največ 60% (?). Konec koncev tudi traktorji uporabljajo cesto in jo, kot pravi BW, tudi pogosto umažejo.

Bellzmet> - ne moreš imeti dvojnega cenika za domače in tujce. Mora biti za vse enako, smo v EU.

Seveda imaš lahko drugačne cene. Ampak takle sistem sploh ne predvideva drugačnih cen. Gre bolj za to, da domačinu zaračunaš nek pavšal z mislijo, da se bo po cestah vozil celo leto (razliko do dejanske uporabe pa itak plača v gorivu), tujcu pa lahko daš celo nižjo ceno, npr. 10 EUR/dan ali 25 EUR/teden za vinjeto, ker predvidevaš, da je v tranzitu oz. bo v SLO bistveno manj časa, kot povprečen Slovenec. To ni drugačna cena, pač pa drugačna metodologija.

Bellzmet> "Je pa to ponavadi spet v neki neposredni zvezi z maso avtomobila" Hja to ni res. Lahko 15 let star avto ob svoji 1t porabi veliko več bencina, kakor kakšen 2t SUV z dobro diesel mašino. Na maso ne moreš računat porabe. Pa da sploh ne omenjam, da je poraba odvisna od voznika samega.

Torej bo višja cena bencina v tem primeru imela še dodaten "zdravilni" učinek na tiste, ki radi gas tiščijo do daske, pa še silila bo voznike s starimi, zanemarjenimi kripami, da jih ali bolje vzdržujejo, ali pa zamenjajo. Kar je cenejše.
- Hoc est qui sumus -

lufthammer ::

>> tudi jaz ne uporabljam cest po Prlekiji in v Beli Krajini, pa vseeno plačujem neke promile za tisto cesto.

Čaki mal, a v Prlekiji nič ne plačujejo? Bom vozu avto tja registrirat.

>> Seveda imaš lahko drugačne cene. Ampak takle sistem sploh ne predvideva drugačnih cen. Gre bolj za to, da domačinu zaračunaš nek pavšal z mislijo, da se bo po cestah vozil celo leto (razliko do dejanske uporabe pa itak plača v gorivu), tujcu pa lahko daš celo nižjo ceno, npr. 10 EUR/dan ali 25 EUR/teden za vinjeto,

A sedaj boš mel vinjete za tujce, cestninske postaje za tovornjake, cenejši bencin za kmete, mogoče še za mopede in skuterje (ne sme na AC, torej kar nekaj cest ne sme uporabljati)....

Dejmo še mal zakomplicirat. Tole se mi zdi čist preenostavno.:\

>> Torej bo višja cena bencina v tem primeru imela še dodaten "zdravilni" učinek na tiste, ki radi gas tiščijo do daske, pa še silila bo voznike s starimi, zanemarjenimi kripami, da jih ali bolje vzdržujejo, ali pa zamenjajo. Kar je cenejše.

Nisi pa še povedal, koliko višja cena bi bila zate še sprejemljiva. A mogoče veš?

Zgodovina sprememb…

Tear_DR0P ::

pa se po vecini cest sploh vozim ne!

kaj zdaj se voziš po lokalnih in regionalnih cestah - ali se ne? a se voziš po avtocesti ali se ne? - pač če se voziš po lokalnih in regionalnih plačaj cestnino za te - to da ne uporabljaš vseh n kilometrov teh cest je jasno - prav tako kot je jasno, da ne uporabljaš vseh n kilometrov avtoceste, ko plačaš cestnino.
bencin za traktorje je tud tko tko - v bistvu traktorji pijejo dizel, kjer je že vračunana taksa, pa dostikrat dobijo kakšnega kmeta z redeče pobarvanim dizlom - zakaj? ker teh kontrole delajo preredko. da bi se pa gledal račune kolk kdo tanka? kaj pa vas briga če jaz natankam 30 ali pa 30k litrov? pač mam daleč do bencinske in vlko bajto pa na leto pokurim 30k litrov kurilnega olja - štalo tudi ogrevam, pa ker sem doma v hribih je treba kdaj tud generator zagnat, da sploh mamo štrom - aja a zakaj je pa v traktorju rdeče barve gorivo? huh očitno mi kestl rusta:\

kontrola goriva je dražja kot kontrola vinjete - in kontrola vinjete, kot jo imajo po avstriji je super - pač se zapre vse vozne pasove avtoceste in se promet preusmeri na počivališče - s tem se ga dovolj upočasni, da se da gledat nalepke - komur ne štima, gre na najbliji prost parking in tam plača vinjeto - 10x
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Karaya 52 ::

imagodei> ...cest po Prlekiji in v Beli Krajini...

Ko si že omenil ti pokrajini, priporočam da obiščeš te lepe kraje, da se na lastne oči prepričaš po kakšnih kolovozih vozijo. Mislim predvsem na Prlekijo, Bele Krajine ne poznam toliko. Poleg tega da imajo slabe ceste, ni v bližini nobene avtoceste. Torej predlagaš da bi te osebe morale flikati luknje na ljubljanski obvoznici, sami pa se vozijo po gramozu ker jih država že sedaj ne je** 5%. Pol se pa čudimo od kod takšne razlike med pokrajinami.

Pyr0Beast ::

Vseh posebnežev, ki jih naštevate je za manj kot %, tistih, ki se šlepajo mimo cestninskih postaj je mnogo mnogo več.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

lufthammer ::

>> Vseh posebnežev, ki jih naštevate je za manj kot %, ....

Ko se začne toplo vreme, nas bo (posebnežev) motoristov kar precej. Že sedaj plačujemo avtomobilsko cestnino. Maš občutek, da naredi eno 200kg težko enosledno vozilo toliko škode, kot 2t težak terenec? Da je motorist v razmerju 1:4 z vlačilcem???? Še dobro, da me kot motorista AC ne vidi velikokrat. Pa še takrat "pohitim".

Bolj bomo iskali posebneže, več jih bo...

barracuda ::

No, ker sem iz Logatca in sem na leto dajal več kot 200€, da sem se lahko vozil po znižani ceni vsak dan čez Vrhniko, kjer pride avtocesta do Ljubljane v tolarski ceni 70SIT v eno smer, bom sedaj z veseljem dal 200€ in se vozil direktno iz Logatca brez Vrhnike in brez čakanja vsako jutro.

Pol ure rabim, da pridem iz Logatca čez Vrhniko do izvoza na avtocesto. Za znoret. Ker ljudje pač šparamo, imam pa še to nesrečo, da imam varstno za otroka na poti iz Logatca na Vrhniko po stari cesti. Tko da...

...se prav veselim vinjet, da se Vrhnika malce razbremeni!

Ted ::

Letna vinjeta bo pod 100 evri, tako da boš dal največ 100 evrov :) .
Mah...

Zheegec ::

Vinjete so kot trenutna rešitev (mogoče malo pozno, bi jih morali imeti že od začetka) daleč najbolj pametna varijanta.
S cestnino v gorivu je pametna rešitev samo na ravni EU, na ravni majhne države, kot smo mi pa vsekakor ne. Že povprečni avto z enim tankom naredi bistveno več Km, kot je od Prekmurja do Kopra.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Pyr0Beast ::

Maš občutek, da naredi eno 200kg težko enosledno vozilo toliko škode, kot 2t težak terenec?
A 200kg težko enosledno vozilo porabi toliko goriva kot 2T težak terenc ?

Že povprečni avto z enim tankom naredi bistveno več Km, kot je od Prekmurja do Kopra.
Ja in .. ? Prebivalci se furajo s vračunano cestnino v gorivo, tujci na vinjete.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Loki ::

kaj pa, ce zivis nekje v prekmurju... in ne uporabljas ac? pa tudi recimo na gorenjskem se da dalec priti brez enega m na ac. vinjete ali se bolje satelitsko ftw.
I left my wallet in El Segundo

Tody ::

Če živiš v MS pač ne boš kupil vinjete ane :) Ko se boš pa odločil it v urbano Ljubljano boš kupil dnevno vinjeto tko kot vsi tujci...

Zheegec ::

Pyr0Beast: Tako bi pa šlo, ja. Tranzit plača več, ostali pa točno toliko, kot se vozijo. Večje vozilo porabi več in tako absolutno gledano plača več. Case closed, ni cestninskih postaj in vsi smo srečni.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Tody ::

Kdo zavraga bo pa ganjal tujce če imajo vinjeto ? Jim bodo policaji passporte vzel :D

Mare2 ::

Spoštovani forumovci!

Jaz bi rad za vinjeto od Ljubljane do Vrhnike plačal le 3 EUR. Je to možno? Mislim, da več ni vredno.

Hvala za odgovore. :)

Lep pozdrav!

Zheegec ::

Za vinjeto ne plačaš od kraja X do kraja Y, z vinjeto kupiš pravico do uporabe avto cest od datuma A do datuma B.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

BigWhale ::

Ejsi,
> Si mogoče ti gume spucal, ko si zapeljal iz blatnega kolovoza na cesto? Ne verjamem, čeprav bi moral.

Blaten kolovoz pac ni primerljiv z njivo in tudi moja guma ne s traktorsko. Sicer pa, jaz po blatnih kolovozih ne vozim. :)

luft,
>> tudi jaz ne uporabljam cest po Prlekiji in v Beli Krajini, pa vseeno plačujem neke promile za tisto cesto.
> Čaki mal, a v Prlekiji nič ne plačujejo? Bom vozu avto tja registrirat.

Ne razumes, ne? :)

Stvar je v tem, da bi se ceste moralo poenotiti. Placas pavsal za obrabo cest pri vsakem litru goriva. Po katerih cestah se vozis je pa popolnoma vseeno, ce se po avtocestah ali pa navadnih. Nima veze. Ljudje se se zaceli pritozevati, da se pa nekateri sploh ne vozijo po avtocestah pa vseeno bi potem za njih morali placati. To pocnejo ze sedaj za ostale ceste. Placujejo pavsal za obrabo VSEH cest a se po vseh ne vozijo. Zakaj bi bil pa sedaj problem z avtocestami?

Teardrop,
Saj nihce ne govori o tankanju kurilnega olja. Vracilo cestnine za traktorje po predlozenem racunu za nakup goriva. In ker traktorji niso izkljucno uporabljani na obdelovalnih povrsinah in privatnih poteh do teh povrsin je se to vracilo vprasljivo.


Tody,

> Kdo zavraga bo pa ganjal tujce če imajo vinjeto ? Jim bodo policaji passporte vzel [:D]

Kdo zavraga pa v avstriji tucje gleda? Pa kdo za vraga bi nam vinjete kontroliral? Izterjava prometnih prekrskov pa se na podrocju EU ze sedaj lepo izvaja. Poleg tega pa vecina tujcev ni nekih balkancev in se ne bodo spuscali v take podrobnosti nekupovanja vinjet.

dj cotto ::

Ne vem, kaj je nekaterim tak trn v peti Ljubljana in njena obvoznica? Preden pametujete (še posebej Karaya 52) se malo pozanimajte, kdo je financiral obvoznico okoli LJ in kdo je sofinanciral dele AC mimo LJ (npr. Šentjakob-Malence). Glej, glej, kdo bi rekel! To je bila MOL. Se pravi namesto, da pametuješ (a ne Karaya 52), kako se ljubljančani vozimo zastonj, bodi hvaležen, da se tudi ti na račun Ljubljančanov lahko voziš zastonj okoli LJ. Mi smo to obvoznico plačali iz davkov mestu! Kar pa seveda ne velja za raznorazne (sicer dvopasovne) obvoznice okoli raznoraznih zaselkov, 100% financirane od države, ki jih potem občinski možje z izdajo gradbenih dovoljenj hitro spremenijo v lokalno cesto z omejitvijo 50 km/h. Čez 20 let pa spet: "Poglejte, kakšen promet gre točno po sredi vasi! Dajte nam urediti novo obvoznico." Vsaka bajta ima pa mimo vseh zakonov dostop na (bivšo) regionalno cest! Go figure!

Pa še okoli vinjet. Sedanji sistem je vsekakor tudi nepravičen, vinjete pa se mi zdijo neka socialistična ideja (uravnilovka) in favoriziranje tovornih vozil. Saj Avstrija in Švica imata tudi vinjete, pa se nihče ne buni! To, koliko se kdo buni in kdo ne, nobeden od vas tukaj nima pojma. A mogoče spremljate njihove forume in razprave? Se mi je zdelo, da ne. Ali v Švici in Avstriji plačujejo cestnino pri registraciji? Kolikor je meni znano ne. In že ta cestnina je dražja od vinjet v teh dveh državah. Sploh pa ne vem, zakaj takega sistema nimajo povsod uvedenega, če je res tako super?

Glede tega, naj se tisti, ki se malo vozijo po AC in bo za njih vožnja po njih sedaj dražja in naj razmišljajo o alternativnih oblikah prevoza (bus, vlak, kolo...), je pa licemerje brez primere! Sploh če ga podajajo ljudje, ki se "hvalijo", kako so do sedaj pokurili po nekaj tisoč € na leto za cestnine, zdaj pa bodo plačevali bagatelo (glede na koriščenje)! Pa bi se vozili z vlaki in avtobusi! Imeli bi čistejši zrak in manj gužve na cestah. Aja, ni bilo ustreznih povezav! O, saj bi se vzpostavile, ko je enkrat večji interes. Le izkazati bi ga morali.

KandazaR ::

@dj cotto imaš prav mol (oz bivše lj občine) so financirale izgradnjo lj obroča skoraj v celoti. Ravno tisti odsek, ki si ga omenil in predstavlja vzhodni del ringa pa ne (grajen kasneje po nacionalnem programu izgradnje ac).
Ostale dela pa je res financerala ljubljana sama.
Tisto o obvoznicah, ki postanejo kmalu ceste čez vasi, naselja drži in to samo zaradi raznoraznih "strokovnjakov", ki na občinah urejajo razvoje naselij, širjenje teh...

Bellzmet ::

Kakor vidim se sedaj omenja cena okoli 150 EUR za letno vinjeto. Za ta denar si raje kupim Garmina, ki me potem b.p. vodi, da mi ni potrebno zaviti na avtocesto. Pač pridem malo kasneje, poraba pa je na regionalni cesti pri 90km/h približno enaka kot na avtocesti. Je pa res, da je varnost na avtocesti boljša.

lp

imagodei ::

lufthammer> Čaki mal, a v Prlekiji nič ne plačujejo? Bom vozu avto tja registrirat.

Eh, skorajda ni vredno odgovora, sicer ti je pa že BW odgovoril. Daj se normalno zgovarjaj, no, ne pa takoj slamnate može pretepat. Bo šlo?

lufthammer> A sedaj boš mel vinjete za tujce, cestninske postaje za tovornjake, cenejši bencin za kmete, mogoče še za mopede in skuterje (ne sme na AC, torej kar nekaj cest ne sme uporabljati)....
Dejmo še mal zakomplicirat. Tole se mi zdi čist preenostavno.:\

Sploh ni tako zelo komplicirano, kot bi rad prikazal. V slovenski birokraciji se najde kar nekaj bolj zakompliciranih postopkov.

Cestninskih postaj za tovornjake nisem omenjal. Pri registraciji lahko plačajo bistveno višji pavšal za cestnino (ne glede na vrsto ceste), kot osebni avtomobili. Enako lahko mopedi in skuterji plačajo bistveno nižji pavšal, kot osebni avtomobili, pa je stvar rešena. Ker se ne bi delilo cest na "avtoceste in ostale državne ceste", je pavšal tudi zanje solidno poštena oblika cestninjenja.

Gorivo za kmete ne bi bilo cenejše, pač pa bi gorivo vsebovalo tudi postavko za cestnino. Saj si brihten poba, sem siguren, da to dobro razumeš. Ena varianta je pač, da bi kmetu ob gorivu zaračunali nižjo postavko za cestnino oz. mu je ne bi zaračunali, če bi točil v traktor. Omenil sem tudi druge variante.

Idealnega obračunavanja cestnine pač v tem trenutku ni. Lahko bo čez nekaj let uvedeno satelitsko cestninjenje, pa se boste pritoževali, če boste morali kupiti svoj GPS modul, ker boste v nasprotnem primeru plačevali letni pavšal v višini 200 EUR.

lufthammer> Nisi pa še povedal, koliko višja cena bi bila zate še sprejemljiva. A mogoče veš?

V tem trenutku je to side point, saj sem prepričan, da bi analiza hitro pokazala, da višina tako obračunane cestnine sploh ne bi bila tako zelo visoka. Če bi ob registraciji sedaj poleg cestnine za "ne avtoceste" plačali še za avtoceste npr. znesek x2 (za osebne avtomobile), bi bilo gorivo najbrž "dražje" maksimalno kakih 5 EUR / poln tank (za osebne avtomobile). Poceni, če pomisliš, da lahko na ta način prevoziš Slovenijo od JV do SZ, pa še ti ostane.

Ne vem, no, glede cene goriva pač govorim čisto na pamet. Konstruktivno sodeluj v debati pa povej ti, kaj se ti zdi.
- Hoc est qui sumus -

imagodei ::

Karaya 52@ Ko si že omenil ti pokrajini, priporočam da obiščeš te lepe kraje ...

Bahhh... :\ Kaj ima to zveze s to debato?
- Hoc est qui sumus -

Ted ::

Zvezo ima z egocentrizmom nekaterih ljubljančanov tu gori.
Mah...

lufthammer ::

BigWhale>> Zakaj bi bil pa sedaj problem z avtocestami?

Zato, ker ima DARS 3,5 miljarde pufa za avtoceste, in NE za vse ceste, kolovoze in podobno.


imagodei>> Eh, skorajda ni vredno odgovora, sicer ti je pa že BW odgovoril.

Prav nič mi ni odgovoril. Ti praviš:"Tako kot pravi BW, tudi jaz ne uporabljam cest po Prlekiji in v Beli Krajini, pa vseeno plačujem neke promile za tisto cesto."

Nek Prlek tudi plačuje neke promile za ceste na Bovškem, pa mogoče še to ne ve, kje to je. In sedaj hočeš, da plačuje še za avtoceste, ki jih ne bo kaj dosti uporabljal.

Isto je s tujci. Predstavljaj si, da kupiš vinjeto, potem pa moraš tankat in ti še tam spulijo za uporabo cest. Ali bo to spet drug način obračunavanja goriva za tujce?

Najpravičnejša je vinjeta. Če jo prodajaš za razumno ceno, se rešiš vseh zagat.

Kar se pa tiče 5€ na povprečen tank goriva, je to že kar precej denarja za marsikoga, pa vseeno, boš pri tovornjakih prišel na vsaj 4:1 proti osebnim, kot je sedaj s cestninami? Boš imel spet par kategorij tovornjakov glede na porabo? Skratka, brez konca kategorij, ali pa si nepravičen.

Pyr0Beast>> A 200kg težko enosledno vozilo porabi toliko goriva kot 2T težak terenc?

Motorji znajo imet kar porabo med 6 in 9 litrov, en dizlaški terenc pri mirni vožnji pa ne dosti več.

BigWhale ::

> Zato, ker ima DARS 3,5 miljarde pufa za avtoceste, in NE za vse ceste, kolovoze in podobno.
> Nek Prlek tudi plačuje neke promile za ceste na Bovškem, pa mogoče še to ne ve, kje to je. In sedaj hočeš, da plačuje še za
> avtoceste, ki jih ne bo kaj dosti uporabljal.

Nasa drzava ima se marsikje pufe od katerih jaz nic nimam. Tako kot tvoj prlek ne od avtoceste.

Pravicnost vinjet je priblizno toliksna kot pravicnost cestnine v gorivu. Najbolj pravicen je zaprt cestninski sistem. Pa dajmo spet vsi stat v vrstah. Aja, ali pa raje ne, naj da vsak 200 EUR za GPS in potem placuje se cestnino za ceste katere je prevozil. Cestnine iz katerih se bo morala napajati tudi infrastruktura za delovanje GPS cestninjenja. Kaj se bo pa zgodilo, ko bo GPS crknil ali pa ga americani zacnejo motiti? Bom cakali na Galileo?

Ah ne, rajs bomo eno nalepoko na sajbo limal. Vsako leto novo! Cez deset let pa ven ne bom vec videl... ;>

Karaya 52 ::

dj cotto: Kdo pa gradi tunel v Šentvidu? Se mi je zdelo. Lahko pa MOL izterja od države razliko, brez problema.

imagodei: Dobro bi bilo da me citiraš v celoti. Tebi se zdi da to nima veze s temo, ostalim pa je prekleto jasno v katerem grmu tiči zajec.

lufthammer ::

>> Ah ne, rajs bomo eno nalepoko na sajbo limal. Vsako leto novo! Cez deset let pa ven ne bom vec videl... ;>

Menda bo ena kategorija vozil, ki bo lahko stare nalepke dol praskala...;>

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Kdo zavraga pa v avstriji tucje gleda? Pa kdo za vraga bi nam vinjete kontroliral? Izterjava prometnih prekrskov pa se na podrocju EU ze sedaj lepo izvaja. Poleg tega pa vecina tujcev ni nekih balkancev in se ne bodo spuscali v take podrobnosti nekupovanja vinjet.
Brez vinjeta tujca ne spustijo ven iz države, simpl.

Kar se pa tiče 5€ na povprečen tank goriva, je to že kar precej denarja za marsikoga, pa vseeno, boš pri tovornjakih prišel na vsaj 4:1 proti osebnim, kot je sedaj s cestninami? Boš imel spet par kategorij tovornjakov glede na porabo? Skratka, brez konca kategorij, ali pa si nepravičen.
Dodatek za 'lepšezgorevanjegorivainčiščenješob' doda nekaj več kot 5€ na tank, pa se noben ne pritožuje.
Cestnina v flaški bi lahko temu rekli.

Motorji znajo imet kar porabo med 6 in 9 litrov, en dizlaški terenc pri mirni vožnji pa ne dosti več.
Mašina, ki pije med 6 in 9 litrov ni dosti lažja od dizelaškega terenca.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

_marko ::

->Brez vinjeta tujca ne spustijo ven iz države, simpl.

Zdaj, ko je šengen je to nerealna opcija.
The saddest aspect of life right now is that science
gathers knowledge faster than society gathers wisdom.
strani: 1 2 3 4 5 6 ... 12


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14315271 (11395) MrBrdo
»

Folija za vinjeto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10624951 (22113) pegaso
»

Vinjeta - jo že imate? (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
81247965 (17967) Mare2
»

Vinjete 2009 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
715861 (3845) Buggy
»

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15010508 (6335) Pyr0Beast

Več podobnih tem