» »

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah

«
1
2 3 4

Super Sonic ::

Alešič na trenjih. Najboljš.

Boljš kot Ice Age 2. :D
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
  • premaknilo iz Loža: OwcA ()

Nejc Pintar ::

Ališič
Lahko je biti prvi, če si edini!

Super Sonic ::

Ma ja, nima veze. Jest sm se mu zlo nasmeju.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

whatever ::

O čem pa je tekla beseda?

Vikking ::

cestninah

Super Sonic ::

Trenja, 13.04.2006
"Domžale so na nogah. Zahtevajo pravično cestninjenje in rušenje cestninske postaje Krtina. Bodo 10 000 podpisov občanov in podpora nekaterih drugih občin dovolj, da ustavijo nepravično cestninjenje na Slovenskem? Katera bo naslednja občina, ki se bo uprla megalomanskemu DARS-u, ki trdi, da domžalska županja zganja populizem in zahteva nekaj podobnega kot ukinitev davkov? Kot vse kaže, se datum uvedbe elektronskega cestninjenja oddaljuje, država pa tudi nikoli ni resno razmišljala o vinjetah, ki bi bila po mnenju mnogih voznikov edina prava rešitev."

No, sej povedal niso nič, ker so se kregal kot opice in vpili en če zdruzga. Mirko je pa haru. En sistem je imel (k so mu ga zaupal Švickoti) in potem je on poskusil ljudem na položajih dopovedat kako in kaj. Vmes jim je še kej zračunu kej,...

:D
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Vikking ::

Računu je bolj bogo, na sami teoriji kjer že sama teorija v najboljših pogojih prinese manj denarja kot sedaj. Poleg tega bi bile vinjete bolj pravične, ampak samo to. Čez par leti bi se pa vozili po takih luknjah, ker ne bi bilo dovolj denarja za vzdrževanje... Sicer pa vlada še bolj fantazira z nekimi GPS sistemi in nevem kakšno high-end tehnologijo.

Je pa res da sedanji sistem ni pravičen, zment se pa tud ne morjo, vmes bo nekaj družb fajn pokasiralo na konc bo pa referndum, kjer bo itak vse zjebano... v glavnem taprava čorba, sam neužitna.

WarpedGone ::

Sm mal razvijal idejo, kak bi blo to nabolš narest. Po moje so to ID čipi. V avtomobilu je en tak simpl id ČIP, na vseh uvozih in izvozih na AC pa senzorji prevoza. Zram pa še kamera, ki slika vse avtomobile in njihove tablice, kjer se iD čip ni javil.

Postavit ta sistem ne bi bil dražji kot recimo obstoječe prevozne cestninske postaje al pa bodoč načrtovan elektronski (GSM, GPS) sistem.

ID čip sam ne rab svojga napajanja, je zelo enostavn, ne crkne, posledično ni drag (podbn sistem se uporablja na maratonih za merjenje teka, čip stane 5k SIT v majhnih nakladah). Senzorji bi bli zakopani v sam asfalt in bi se jih dalo narest precej robustno. Policaji bi lahk poleg vozniške in prometne, kontroliral še istovetnost in delovanje čipa.

Kako obravnavat tujce?

Varianta je da se jim na meji podari en tak id čip, pri odhodu iz države pa se jim zaračuna kilometrino. Če senzor zgubi pač faše kazen. Tako vzgojno, recimo tipično ceno za pol leta furanja po AC.

Tujci so nasploh problem vseh bol sofisticiranih sistemov. Bomo od njih zahteval nabavo 200 EUR vrednih postaj za satelitsko beleženje?
Zbogom in hvala za vse ribe

misso ::

Kaj pa glede varnosti teh ID čipol, verjetno se bi že kateri znajdel in bi prekoperal ID od drugega čipa.

Glede cestnine pa vem da niso pravične, Povsot bi moglo biti zaprti sistem cestnine. To bi bilo najbol pravično koliko prevoziš toliko plačaš.

Tear_DR0P ::

vinjete so kr najcenejši sistem - najdonosnejši pa zaprt sstem cestninskih postaj, kot od ljubljane do kopra.
Dars hoče zaprt sistem - prav tako EU - domžale samo boli, da se ves promet, ki se izogiba cestninskim, vozi skozi domžale in po domžalskih cestah.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

misso ::

Saj pri nas bi enako nastalo, če bi postavili v Ivančni Gorici sestninsko postaja, se bi vsi vozili do Višne gore.

Tako da upam, da jo nebodo postavili

AndrejS ::

GPS sistem ni sprejemljiv. Je predrag pa še potem lahko "nekateri" točno vedo kje se tvoje vozilo nahaja - to pa ni dobro. In mislim da bodo celo politiki temu nasprotovali. Dars bi samo kasiral in njihovi vodilni možje živeli na visoki nogi. Če samo seštejemo koliko študentov dela na cestninskih postajah, poraba elektrike in vode na cestninskih postajah. Sicer ne poznam številk, ampak če bi bila vinjeta za sprejemljivo ceno , bi jo uporabljal visok % ljudi v SLO in tudi tujci. Za tovornjakarje pa pač nekajkrat višja cena. Ampak dars še hoče milijarde vlagat v neki kurčev GPS sistem, ki seveda ne bo deloval tako kot oni hočejo. Ne vem zakaj so sploh na AC MB-LJ podrli cestninske postaje. ABC pa je itak kurac, ker je uporaben samo za osebna vozila, in še pri teh postane neuporaben v dopustniškem času , kader je AC LJ - primorje samo ena kolona.

BigWhale ::

Vinjete so res najcenejsi sistem.

Morda, morda bi bil cenejsi sistem cestnina vracunana v bencin. Tako jo placa tisti, ki se vozi.

Pavsalna cestnina za VSE ceste. Uporabnik se pa potem odloci kje se bo vozil.

Vsak mesec pa se naredi transfer denarja na DURS in to je to.

Thomas ::

BigWhale - Bog pozlatil tvoje besede! Ker to je tudi moje razmišljanje in nima smisla komplicirat kakorkoli drugače.

Zame, se debata lahko tukaj konča, razen še kakšne podrobnosti izpeljave.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Thomas ::

Torej. Tankaš bencin ali katerokoli drugih smrdljivih župc in Petrol, MOL, Istrabenz, Shell in tale banda, odvede zakonsko namenjen del denarja na račun cestarjev.

Potem se bodo pa racionalisti furali po avtocestah in bo mir v deželi.

Šit, včasih pa res ne razumem, kako so lahko eni stupidni.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Tilen007 ::

Dražji ko je sistem, ki se vpelje, več denarja bodo 'visoki' zaslužili. To tko je. To, da se najcenejši sistem, recimo vinnjete ne da izpeljat iz takih in drugačnih razlogov, je samo politika, da se folk prepriča za najdražji projekt.

perci ::

Ene par problemov je s temi cestninami v bencinu.

Tisti blizu hrvaške meje bodo raje bencin tankali na hrvaškem (neenakopravnost) in za uporabo slovenskih cest ne bodo placali nic cestnine.

Tujci, ki bodo cez SLO samo v tranzitu ne bodo tankali v SLO - torej dobršen del poletnega tujega prihodka odpade.

Tretja stvar je pa to, da cestnino plačamo že ob registraciji, zato ni razloga, da bi jo še enkrat plačevali za navadne ceste. Torej nekdo, ki se pelje samo po navadnih cestah, res ne sme biti prisiljen plačevati dodatne cestnine, saj jo za navadne ceste plačal že ob registraciji.

Jst bi uvedel vinjete.

edit: Še ena stvar je pa to, da bi bolj najebali vozniki avtomobilov, katerih motorji potrošijo več goriva, kar pa ni nujno sorazmerno z uničevanjem cest teh vozil. Predvsem bi blo treba bolj ocestninit tovornjake (šleparje) in spodbujat železniški tovorni promet, ker tovornjak neprimerno bolj uniči cesto kot avto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

Super Sonic ::

"čez par leti bi se pa vozili po takih luknjah, ker ne bi bilo dovolj denarja za vzdrževanje..."

No sej ne bi rad sitnaru, sam ceste so razdrapane že zdej. Npr. včeraj sem se peljal proti morju in na vrhu klanca pod Nanosom je na levem pasu avtoceste takšna luknja, da ne bi plačal niti 1 SIT za cestnino. Par dni nazaj, npr., je kombiju na avtocesti proti Postojni počla guma in ko se človek pelje po tistem odseku, ve zakaj.

Pa tudi nasplošno čedalje bolj gledam na cesto in izbiram katere luknje ne bom prevozil namesto, da bi se koncentriru na promet okoli mene.

Ceste so res pravi kriminal. Zgleda, da noben ne kontrolira samo kvaliteto izdelave cest. Pol pa tuljo, da jih je treba skoz obnavlat. Sej čist štekam, sam cesta ne more "držat" sam 2 leti in potem postat kolovoz.

Kar se pa tiče same cestnine:
Dobesedno ropajo nas. Pri registraciji ti mastno zaračunajo za te kolovoze, avtocesto pa itak posebi plačujemo. Vprašanje kaj je v tem primeru najbolj smiselno. Vinjeta se zdi logičen odgovor, ampak Evropa želi na satelit. Vsakmu primeru nas bodo še bolj olupil.>:D
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Tear_DR0P ::

na štajerski avtocesti so cestninske podrl, ker so hotl it na vinjete
sam je EU rekla, da vinjete niso vredu. pametno bi blo, da vsak plača tolk ko prevozi
zdej me se zdijo vinjete dost bolj racionalna varianta, kot pa cestninske postaje, pa magari avtomatske. cestninsek so vedno ozka grla avtoceste. všeč mi je sistem, ko se pelješ na sever, pa ti ni treba nikjer stat, razn za tankat not in vn.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

OZZY ::

Vinjete so samo delna rešitev..kaj pa tisti, ki se peljejo samo 2-3x na leto po avtocesti...Kako bojo pa tisti plačali..bojo kupil tedensko vinjeto preden bojo šli na cesto..Zame so vinjete nepraktične. Poleg tega a država ne bo na to pristala, saj bi zgubil velik denarja. Res je, da hočejo sedaj postavljat cestninske postaje na vsakem izhodu samo da ne bi slučajno kdo peljal po avtocesti 3-4 km pa pol dol šu...To tudi ni način.
Sploh pa je cestniana veliko predraga..SAmo da greš od maribora do kopra plačaš mislim da okol 5 jurjev za eno smer...
Go with the flow.

kixs ::

Ozzi: cestina iz MB do KP je 2340 SIT(vir: DARS)

Sem gledal Trenja in je bil cel kaos, noben ni prakticno imel moznosti zakjucit svojih misli ?!

Kaj je najbolje ne vem!?

Kaj ni dobro? Vkljuciti cestino v gorivo, el. tablica...

Problem nasih avtocest je v tem, da se gradijo iz posojil. Te je potrebno drago odplacevati in seveda imamo visoke cestine (ampak so zelo primerjive s sosednjimi drzavami - IT, HR). Problem je seveda v tem, da se ceste itaq gradijo iz proracunskega denarja - davki in se dodatno iz cestnin - torej placujemo 2X za isto rec. Za samo vzdrzevanje cest, bi bile vinjete vec kot dovolj.

Osebno sem ze najbolj za vinjete. Vendar je v EU planu, da se cestinjeje v EU poenoti. Tako ne bo nepotrebnih zastojev nikjer v EU pri raznih dopustih... Ce je to res, potem je edina varijanta GPS cestninjeje.

Tisti, ki jih skrbi sledenje, smo ze vsi sledljivi z mobilnimi telefoni.

PS:
So pa nase ceste - VSE - avtoceste in magistralke in mestne ulice - VSE - cisto unicene - luknja pri luknji... bo verjetno res potrebno terenca nabavit, da se bos normalno vozil in ne prevec umikal vsaki luknji! Kje je tukaj nadzor izvajanja vzdrzevanja cestnih del!

lp

Fizikalko ::

Sem absolutno za sistem plačila, da se vračuna v ceno bencina. Ni 100% fer, je pa elegantno, poceni, brez nepotrebne delovne sile, objektov, sranja, časa,... Pa še motivira se ljudi, da kupujejo varčnejše avtomobile in manj divjajao (porabijo).

Skratka, daleč najbolj racionalna izvedba + bolj fer kot vinjete. To, kar je zdaj, je pa itak nonsens na kubik. To, da moram (poleti) plačat za enourno čakanje, je katastrofa. Oni bi mogli plačat meni za izgubljen čas in živce. Zdajšnji sistem je spšrejemljiv (in inč več ko to) LE, če v primeru že najmanjšega zastojčka (gužve) začnejo spuščat zastonj, dokler se ne spuca.

kixs, kje si pa ti videl luknjo pri luknji na avtocestah? WTF?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Fizikalko ()

kixs ::

Fizikalko:
Sej ti ni potrebno iz konteksta jemat, a ne ;) Ja pa res, da so tudi AC ze veliko zdelane. Predvsem me moti, da je novi del AC od Obrezja do Otocca ze na nekaterih delih pogreznjena. Enako je tudi proti primorski. Pa iz LJ proti dolenjski... se dobro, da poznam pot in vem kje so problemi.

Luknje so pa na vseh ostalih cestah, poglej LJ obvoznico, pa vse magistralke, pa da ne govorimo o ljubljanskih mestih cestah ;(( Pa ne samo LJ... povsod samo rijejo po cestah in zelo slabo popravijo - drzi mogoce teden, potem pa spet luknja!

Cestnina v bencinu ni OK! Predvsem zaradi tujcev, ki ne bi potem NIC placali za uporabo AC! Pa tudi vsi ostali, ki se NE vozijo po AC.

Najbolj pravicen je dejansko GPS sistem. Koliko stroskov je pa s postavitvijo povezanih, pa raje ne bi 8-O

Dejansko je Popovic zelo dobro povedal - on je za vinjete.

lp

Tear_DR0P ::

avtoceste niso ravno luknja pri luknji, so pa precej luknjaste, sploh na prehodu trda podlaga - most

problem pri vračunanju cestnine je v klasi avtoceste. če boš pri vsakem litru benza plaču za avtocesto cestnino, boš prekleto drago plačal benz. avtocesta je podobna 1. razredu na vlaku - sm ziher da nisem edini, ki se je v prvem razredu peljal samo na ICSu, ker jim je v drugem klima crknala. tudi po avtocestah se ne vozim, razen če se mi mudi, oziroma če potujem na daljšo razdaljo, kot pa CE-LJ
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

perci ::

tudi po avtocestah se ne vozim, razen če se mi mudi, oziroma če potujem na daljšo razdaljo, kot pa CE-LJ

LJ-Koper greš torej po stari cesti? Čez tiste serpentine? To z bencinom bi morala cela EU uvest, drugac je brezveze.

Tody ::

Ma ja namesto da bi si direktorji gradil hiše iz našega denarja bi ga dal za avtoceste...

ČE je to res kar so rekli da se bo avtocesta zagreb split hrvatom splačala v 4 letih potem veste koliko denarja malce zavije na poti. Cestnina Zagreb- Split je pa 157 kun pa je umes sigurno več kot 300 km dobro zgrajene (trenutno no) avtoceste.

Poleg tega 10.000 sit ni NIČ za avtocesto. Jest se vozim uglavnem LJ-Vrhnika kjer je cena 70 sit pa na leto porabim sigurno 20.000 sit.

Vikking ::

Morda, morda bi bil cenejsi sistem cestnina vracunana v bencin. Tako jo placa tisti, ki se vozi.

Tole je popolnoma zgrešeno. Pozabi se na vse tiste motokultivatorje, kosilnice, vrtne stroje ki nikoli ne vidijo regionalne ceste kaj šele avtoceste. Sedaj bo pa moral plačati uporabo cestnine že kar v bencinu, v glavnem butasto.

Naj ta sistem ostane, cestnine pa spet vržejo na vsak izvoz z avtoceste. Ker takšen napol odprt/zaprt sistem pomeni samo to da je nepravično.

AndrejS ::

Cestnina je itak že zajeta v ceni bencina (za navadne ceste).
Drugi problem pa je da pri nas gradijo nekvalitetne ceste, ki jih je treba skoz popravljati. Malo smešno je da novo cesto popravljajo
že po dveh letih. Če bi imeli kakostne ceste jih ne bi bilo treba toliko popravljati in ostalo bi več denarja za gradnjo novih. In potem bi vinjeta za 10k / leto zadostovala in vsi bi bili srečni>:D Seveda bi vodilni ljudje majo manj "kradli" oz. si izplačevali nižnje plače.

steev ::

Ma ja namesto da bi si direktorji gradil hiše iz našega denarja bi ga dal za avtoceste...


Točno tako. Mislim, da sem gledal v preverjenju. Ministri in podobni papki so od leta 1994 do 2004 porabili 14 (upam da se ne motim) milijard sit za nakup, izgradnjo stavb. Da ne govorimo o tem, koliko denarja je bilo porabljenega za pohištveno opremo, računalnike in drugo.
:|

Tear_DR0P ::

perci bi reku da je kak km dlje od kopra do LJ, kot pa od celja do LJ. sem pa tud že po stari cesti šel z avtom od LJ do kopra. če bi mel motor, bi bla to še pogosteje vožena relacija :)
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Stepni Volk ::

Vinjetni sistem imajo v Avstiji, Švici... ni videti, da bi jim ceste razpadale. S to razliko, da avstrijci ponujajo tedensko, mesečno in enoletno vinjeto. Švicarji samo enoletno. Vsak turist, vsak kamijon, ki se pelje preko Švice plača minimalno 50,- CHF. Minimalno zato, ker je to cena za osebna vozila (brez prikolic) in ker so tu še določeni tuneli, ki so v privatni lasti in je za potovanje skozi potrebno doplačati.
Švica ima še to dobro lastnost, da se cestnina ob registraciji plačuje glede na težo avtomobila. Saj prav teža vpliva na poškodbe na vozišču. Pred leti je bila študija tega problema v Avto BIldu, kjer so predstavili, da kolesarji in motoristi praktično ne uničujejo cestišč, osebna vozila klasično evropskih dimenzij minimalno. Uničujejo jih ameriško dimenzionirana "osebna vozila", ter transportna vozila.

Obe državi, sta tako kot Slovenija tranzitni državi, kar pomeni, da večina prometa ni internega. Ko so pri DARSU leta 1992 prvič tuhtali o uvedbi vinjet, so bili proti... ker je bilo takrat večino prometa domačega in so si naračunali sistem, ki je čim več pobral od obstoječega prometa: to je nas domačinov. Za uradni izgovor so imeli, da "prometni križ" še ni dokončan in potem ne bi bilo "pravično" imeti vinjet.

Avtoceste so mega nateg DARS-a in države. Kolikokrat plačamo avtocesto?
1. Avtoceste so zgrajene iz davkoplačevalskega denarja. 2. Ob registraciji vozil plačamo "cestnine", denar gre tudi za avtoceste.
3. Ko kupujemo gorivo, je tu spet "cestninski tolar" in spet gre del denarja za avtoceste.
4. Trasa avtoceste ja na določenih delih Slovenije bila speljana preko magistralnih cest, ki so jih dobesedno gradili državljani. Za te odseke je sedaj potrebno plačevat cestnino, nove magistralne ceste seveda niso zgradili. V izgovor so "ponudili" lokalke, po ki peljejo sem in tja.

Avtoceste so v lasti države in po njihovih besedah lahko s tem vplivajo na konkurenčnost Slovenije... Halo?
Konkurenčnost je tudi mobilnost državljanov, kar s cestninskimi postajami zagotovo ne dosežeš.
In nenazadnje smo mi, davkoplačevalci, njeni "delničarji" in bi morali posledično biti upravičeni vsaj do nekega popusta mar ne?

In nenazadnje, super duper elektronski sistem cestninjenja bo veliko dražji, kot čisto preprosta vinjeta. Vinjeto je tudi zelo enostavno preveriti. In sedaj zaposleni na cestninskih postajah, bi lahko počeli prav to. V navezavi s policijo.

Še en lobi ima korist od tega: gradbeni. Prvič imamo za km ceste prekleto višje postavke, kot so jo imeli Hrvatje, drugič cene nepremičnin v Ljubljani bi takoj padle, če bi bile avtoceste odprtega tipa: vinjete.

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

> Tisti blizu hrvaške meje bodo raje bencin tankali na hrvaškem (neenakopravnost) in za uporabo slovenskih cest ne bodo placali nic cestnine.

Zakaj raje? Ker bo bencin tam cenejši? Ni treba, da je. Če bo cena konkurenčna, tako kot je sedaj, bodo mnogi sosedi tankali pri nas, vozili pa po njihovih cestah. Jasno, kakšen bo prepeljal Slovenijo tudi z bencinom, kupljenim drugje. Ampak v povprečju se to izravna.

Vse kar je treba storiti je to, da se prilagodi obstoječa trošarina na bencin in druge naftne derivate, pa da se s tega konta delno nakazuje na cestni konto.

Pol ure dela!
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Stepni Volk ::

In potem si bomo vsi nakupili električne avtomobilčke ali ustrezno predelovali Priuse...

Thomas ::

Hja. Bodo šli pa cekinčki od štromčka, delno za ceste, če bo tega veliko.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Vikking ::

Stepni volk: Sej primerjave s Švico in Avstrijo, da bi vinjeta pri nas prinašale dobiček drži. Ampak problem ki se pozabi je ta, da mi gradimo avtocesto preko kreditov in ne s "kešom." Švicarji so gradili svoje avtoceste iz proračuna in se jim ni bilo treba zadolževati s krediti v tujini.

Vinjete ne bi prinašale zadosti denarja da bi se odplačeval kredit in še zraven vzdrževanje avtocest. Da bi pa bila Slovenija tako finančno močna/stabilna država, da bi lahko celotni avtocestni križ sama financirala brez kreditov poleg tega pa si z vinjetam kupila socialni mir, je možno samo v Švici in Avstriji.

Je pa ta novinar dal zelo populistično izjavo in v eni uri izračunal preko telefona vse stroške/prihodke vinjete in navrgel neke primerjave. Ponavadi so takšne izjave značilne za politike pred volitvami ne pa za novinarje. Mogoče pa ga čez par let ugledamo v parlamentu, kot recimo prometnega ministra.

Thomas ::

Vinjeta je pa tudi nepravična. Nekdo, ki vozi vsak 5. dan. plača ravno toliko, kot tisti, ki vozi vsak dan.

To je tudi jasno, z nekoliko elementarne logike.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Azrael ::

@Tear_DR0P:

Vožnja po stranskih cestah bo marsikje samo še utopija, ko enostavno avtocesto potegnejo po trasi nekdanje regionalne ceste (Dolenjska in Gorenjska). Kar v teh primerih še ostane stranskih cest je vse skupaj večinoma v razsulu in poznano bolj ali manj samo domačimom.

Osebno mislim, da je najboljši način plačevanja AC, kot ga imajo v Švici. Ob registraciji plačaš dodatek za AC (baje nekje 5kSIT za osebni avto) in to je to. Jasno tovornjakarji plačujejo mnogo, mnogo več, kar je edino prav, naj gre tranzitni tovorni promet na železnico, kamor tudi sodi.

Po drugi strani pri nas manjka resna kontrola kvalitete. Ker tega ni so:

a.) Ceste izdelane zelo slabo (odsek AC skozi Medvedjek je bil kmalu po otvoritvi že v popravilu. ampak na mitnici so lahko že več kasirali).
b.) Delajo jih neznansko dolgo (na hr tiste neznatne kilomete letno narejenih naših AC, naredijo manj kot v enem mesecu) .
c.) Ceste so preozke (odsek AC mimo Jesenic in še neka parodija AC proti Murski Soboti je ožje kot večina državnih cest (ne AC) v Italiji).
d.) Mnoge regionalne ceste so pravi wapoware, ni jih od nikoder (npr obvoznici mimo Bleda).

Ampak najlažje od vsega je navijat cene in deliti sladke obljube.
Nekoč je bil Slo-tech.

Thomas ::

Problem so vinjete tudi, ker zberejo le majhen del potrebnega denarja. 5 milijard letno zdaleč ne bi bilo dovolj.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Super Sonic ::

"Problem so vinjete tudi, ker zberejo le majhen del potrebnega denarja. 5 milijard letno zdaleč ne bi bilo dovolj."

O ne. Če bi malo zavrteli mlinčke, pero in pokazali malo volje, stavim da se račun izide. Če pa ni nobenega interesa, je pa tud premal denarja.

"Vse kar je treba storiti je to, da se prilagodi obstoječa trošarina na bencin in druge naftne derivate, pa da se s tega konta delno nakazuje na cestni konto."

Uf, to ne bo v naši državi nikoli mogoče. Preveč sanjska oz. nerealna ideja. Ti jo skorunpirajo v pol ure.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Vikking ::

Ališč in njegova teorija je po najboljšem možnem scenariju napovedala 90mio evrov pri 11% stroških. Po sedanjem sistemu zberejo 140mio evrov pri 13% stroških.

SuperSonic: matematika je jasna. Z vinjetam bistveno manj od sedanjega sistema. Ker smo tko fajna država, bomo dobili vinjete (tedenske, mesečne, letne) kar je že sam novinar povedal se potem stroški še izdatno povečajo zaradi tega in bi vinjete morale biti samo letne.

Sedanji sistem pa ni pravičen. Vedno ko bo nekje brezplačen izvoz iz AC bo nepravično. Napol odprt/zaprt sistem je vedno za nekoga krivičen.

Microsoft ::

Sej tudi benci ni fer. Kmetje, res jih ni veliko, a imajo masinerijo ki jo poganjajo na dizl. Traktorji se niti ne preganjajo kaj dosti po cestih, ampak bolj po travnikih, njivah, hostah.

Vsak sistem je ali bo malo nepravicen. Samo mislim, da nalepke pridejo se najbolje skozi. Uvede se tedenske, mesecne, pol-letne in letne. Zdej, ce gre nekdo iz MB v KP enmu stricu na obisk enkrat na leto pac kupi tisto tedensko nalepko. Ja krivica. Ampak dosti manjsa, kot se dogaja sedaj. Dosti.
Poleg tega so nalepke preproste. Fliknes tist nekam na avto pa se en sekiras.

Tu je potem se ena stvar. Zakaj za bozji kurac se moremo vedno neki zgovarjat na to kurcevo EU. To sranje kar naprej postaja izgovor za nekaj, da tko more bit in da imamo zavezane roke in podobne.
A ne bi blo boljse, da potegnemo pet sistemov, pogledamo kateri bi nam najbolj pasal na trenutno stanje (krediti za ceste, lega drzave, itn) in ga vzamemo. BNK kaj si oni tam gor mislijo.

Ker tkole pocasi razmisljam, da je tale EU en sam misji lulek. Dober, ideja o poenotenju je vredu. Samo en moremo zdej vse, kar delamo, delat tko, kot bodo drugi dirigiral. Tko, kot da se ne bi znal postavit za sebe in rect "Mi bomo mel tkole pa konc debate!".
Ne, kr naprej poslusamo, da smo samo en zbor in da moramo dirigenta poslusat in igrat tko, kot on rece. Svica zgleda kot en pravi raj. So v evropi, niso v nobeni "skupnosti", delajo tko, kot je za njih ugodno, zivijo ultra vredu (sem nekje prebral, da imajo najvecji BDP na prebivalca na svetu).

Po moje je ze zdavnaj cas, da se postavimo na svoje noge in da zacnemo plesat tko, kot bomo mi dirigiral.:|


by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr

Zgodovina sprememb…

Daedalus ::

Tisti blizu hrvaške meje bodo raje bencin tankali na hrvaškem (neenakopravnost) in za uporabo slovenskih cest ne bodo placali nic cestnine.

Ob cenah bencina na Hrvaškem? Dvomim, ne profitiraš nič. Kvečjemu plačaš več za slabši bencin.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

Super Sonic ::

"SuperSonic: matematika je jasna."

Pa skor dvomim. To pa zato, ker so predpostavke lahko precej različne. Če pa temu dodaš še malo telovabe zaradi več vrst vinjet (tedenske, mesečne, letne - kot si dejal) in več vrst različnih vozil...

Ne razumem kako lahko zadeve laufajo v večini civiliziranih držav.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

WarpedGone ::

Evropa je IZGOVOR. Par živin visiko v DARSu/politiki računa mastno provizijo, če jim rata GPS sistem skoz spravit. Vse, ki se bomo fural po ACjih pa čaka nakup drage naprave. S tem da mi tut ni jasn kaj bojo s tujci nardi. Jim to napravo na meji šenkal?

Pravičnost ni edina postavka pri celi stvari, zelo pomemben dejavnik je tut sama cena sistema. GPS je mrbit najbol pravičn ampak če je zato 20x dražji kot vse ostalo, sm prpravljen sprejet tut cenejši in malo manj pravičen sistem.

Dodatek k bencinu/nafti zgleda pravično ampak tovornjaki ne pokurjo tolkokrat več nafte kot so težji in bolj obremenjujejo ceste. Kmetje s svojimi traktorji in motokultivatorji in podobnimi zadevami na AC niti ne smejo. Tujci bojo švigal čez državo brez enga postanka.
Torej tut z bencinom ne dosežemo pravičnosti.

Najnižji price/performans majo vinjete. DARS se joka, da bi tako premalo zbrali. WTF? Ne znajo zračunat kolk morjo vinjete koštat, da dobijo dost dnarja?
Letne vinjete + vinjete za določeno število v naprej plačanih dni bi blo po moje čist dost. Letna pač velja celo leto, pri dnevnih pa ob nakupu plačaš število dni. Ob izdaji pa se nanjo odtisne rok poteka. Če z aparati za izdajo opremijo vse mejne prehode in bencinske črpalke je to čist zadost in ne predrago. Ter čist dost pravično za moj okus.

Če se že izkaže da se da elektronske tablice preveč enostavno shekat. Ampak zaenkrat ne vidm kako bi se jih dalo.
Zbogom in hvala za vse ribe

Tody ::

Bulshit ! Če bi bila vinjeta recimor 10.000 sit in bi prej ali slej vsi kupil vinjeto, ker bi prej ali slej uporablaji avtoceste, al pa recimor vsaj miljon vozil, ker vsi gremo kdaj pa kdaj v Koper in kdaj se tudi zgodi da moreš it na Brnik, itd itd uglaven 10.000 sit ni dosti denarja letno gledano. Zadeva bi bila pomoje dost rentabilna

Vikking ::

Ja mene tudi zanima koliko bi znašala letna vinjeta. Sam pomoje bi ugotovili da preveč, potem bi se jim smiselno zdelo uvesti še tedenske in mesečne vinjete, kar spet pomeni večje stroške in posledično dražje vinjete.

V glavenm tud uni domžalčani so rekli da bi plačevali če bi bila poštena cena, ter pravično. Ker pa imajo sosedi zastonj bi pa še mi imeli oz. če mi plačamo naj še sosed plača! Pa itak naj se gužva dela drugje.

danielka84 ::

Kaj pa tale ideja:
+na cestninskuh postajah so zaposleni, ki bi izgubili sluzbe z uvedbo GPS sistema....

Ob registraciji vozila dobis nekaj podobnega kot ABC tablico.
Na cestninskih postajah se vozila vozijo skozi, v kabinah pa zaposleni cekirajo kaksno vozilo se je peljalo skozi, torej nek terminal +tvoj ID prek taablice = poloznica na dom, zakatero sam dolocis kolikokrat na leto ti naj posljejo.

Za tujce pa uvest neko placilo ob vstopu v drzavo.

recimo da ni idelano, je pa pomoje zanimiva resitev
:\

Matty ::

tukaj mate raziskavo o vinjetah, oz. njihovi stroskovni upravicenosti (in ne pravicnosti!!!!)

http://www.gov.si/umar/public/dz/2005/dz7-8-05.pdf#1del
Zadeva je taka. Ce bi hoteli isto zasluziti kot sedaj, bi morale biti tudi vinjete drage. In jest bi letno vinjeto kupil tudi ce bi bila 40k sit. Samo vprasanje je koliko ljudi bi potem na koncu kupilo vinjete. In potem je tu ze vprasanje pravicnosti... Jest osebno sem bodisi za zaprti bodisi neke vrste satelistski sistem...

Ja, jest sem za nek dodatek k bencinu in potem brezplacne avtoceste. Itak imamo bencin med najcenejsimi v Evropi... tudi od Hrvatov!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matty ()

AndrejS ::

Če bodo naredilo GPS cestninjeno, bom pač ta sistem enostavno odstranil iz vozila in vozil zastonj. Upam da bo šlo

Tody ::

To je bullshit država razišče tako kot je njim prav, tako kot holivud daje filme na iternet in ker so praščije dragi potem seveda to ni dobra pot... Podobno debati za Open source ali zaprto kodo, ko se je vlada odločala in odločila.

A škatlca za GPS bo pa zaston ? Dejt dejte... nekdo hoče spet fajn pokasirat... Če bi se dars in upravljanje avtocest in nasploh cest (in ne njeno lastnišvo) privatiziral, bi hitro ugotovil kaj je najbolj primerna metoda...
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21949428 (42003) jalovec09
»

Adijo vinjete? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14322728 (18852) MrBrdo
»

Folija za vinjeto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10635558 (32720) pegaso
»

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
55637130 (23038) moowy123
»

Cestninske postaje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
695748 (4440) Thomas

Več podobnih tem