Forum » Znanost in tehnologija » Šahovski problem - mat v dveh potezah
Šahovski problem - mat v dveh potezah
Matev ::
Pozicija
Bele figure: kralj na e6, kraljica na a6
Črne figure: kralj na e8, trdnjava na a8, kmeta na a7 in c7
beli je na potezi in matira v dveh potezah.
(beli premakne in karkoli črni premakne ga beli matira v naslednji potezi)
Nikar se ne trudite problema rešiti z kakim šahovskim programom - garantiram vam, da računalnik ne bo našel rešitve.
Bele figure: kralj na e6, kraljica na a6
Črne figure: kralj na e8, trdnjava na a8, kmeta na a7 in c7
beli je na potezi in matira v dveh potezah.
(beli premakne in karkoli črni premakne ga beli matira v naslednji potezi)
Nikar se ne trudite problema rešiti z kakim šahovskim programom - garantiram vam, da računalnik ne bo našel rešitve.
- premaknilo iz Sedem umetnosti: OwcA ()
glinik ::
Seveda je to možno, samo moraš najti nekega butla, ki se ti bo tako odpiral. Mislim ... je to kaj posebnega? Meni se ne zdi ...
Lp
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
Matek ::
malce offtopic: Zakaj bi naj računalnik ne našel rešitve?
Bolje ispasti glup nego iz aviona.
jeryslo ::
MATEV, si tudi kdaj pomislil, da bi to omenil? ker ponavadi v takšnih pozicijah je kralj bil že premaknjen Pa še skoraj zagotovo ti lahko zagotovim, če računalniški program Fritz 7 ne najde mata v treh potezah, potem ga zagotovo ni. Na žalost pa nimam zdaj programa na comp.
Matev ::
podatki ki sem jih dal so pač taki:
Bele figure: kralj na e6, kraljica na a6
Črne figure: kralj na e8, trdnjava na a8, kmeta na a7 in c7
beli je na potezi in matira v dveh potezah.
recimo da je avtor uganke umru... in ni možno pridobiti z njegove strani nobenega novega podatka
kakšna bo rešitev tega problema... jeryslo ?
Bele figure: kralj na e6, kraljica na a6
Črne figure: kralj na e8, trdnjava na a8, kmeta na a7 in c7
beli je na potezi in matira v dveh potezah.
recimo da je avtor uganke umru... in ni možno pridobiti z njegove strani nobenega novega podatka
kakšna bo rešitev tega problema... jeryslo ?
Zheegec ::
Če računalnik ne najde rešitve je pač ni, je potrebno vleči najboljše poteze ZA OBA, ne samo za belega
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Matev ::
računalnik ne najde rešitve ker ne more predpostaviti 100% da je rokada možna ali da rokada ni možna
a res nihče ni ljubitelj šaha in te pozicije ne preveri z programom?
a res nihče ni ljubitelj šaha in te pozicije ne preveri z programom?
OwcA ::
Človek pa to lahko čudežno predpostavi na podlag česa?
Otroška radovednost - gonilo napredka.
CCfly ::
Matev računalnik preišče celoten prostor možnih potez zato seveda rešitev najde. S pogoji kot so začetna razporeditev in število potez samo omejiš prostor iskanja.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev
Matev ::
človek lahko to čudežno predpostavi na podlagi retrogradne analize:
če je na potezi beli
pomeni da je zadnji premaknil črni
in če je zadnji premaknil črni - je moral premakniti eno izmed figur ki so trenutno na šahovnici
ker sta na šahovnici dva črna kmeta na svojih startnih mestih - pomeni da kmeta nista mogla biti premaknjena
torej je moral črni premakniti eno izmed ostalih dveh figur v svoji zadnji potezi
ker sta ostali dve figuri: črna trdnjava in črni kralj
lahko zaključimo da: ker je bila zadnjo potezo premaknjena ena izmed teh dveh figur - rokada ni možna
eee?
edit - nekaj tipkarskih napak
če je na potezi beli
pomeni da je zadnji premaknil črni
in če je zadnji premaknil črni - je moral premakniti eno izmed figur ki so trenutno na šahovnici
ker sta na šahovnici dva črna kmeta na svojih startnih mestih - pomeni da kmeta nista mogla biti premaknjena
torej je moral črni premakniti eno izmed ostalih dveh figur v svoji zadnji potezi
ker sta ostali dve figuri: črna trdnjava in črni kralj
lahko zaključimo da: ker je bila zadnjo potezo premaknjena ena izmed teh dveh figur - rokada ni možna
eee?
edit - nekaj tipkarskih napak
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Matev ()
Matev ::
računalnik te analize seveda ne vidu in zato predpostavlja da je rokada možna
in rešitve NE najde (v kolikor mu ne z kakim algoritmom ali predhodno odigrano potezo ne dopovemo da rokada ni možna)
in rešitve NE najde (v kolikor mu ne z kakim algoritmom ali predhodno odigrano potezo ne dopovemo da rokada ni možna)
CCfly ::
Računalnik bo seveda preiskal obe možnosti.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev
Matev ::
in mata v 2 potezah zato ne bo našel
mi ljudje pa lahko ugotovimo da rokada ni možna - ter najdemo rešitev ki je računalnik ne vidi
mi ljudje pa lahko ugotovimo da rokada ni možna - ter najdemo rešitev ki je računalnik ne vidi
Matev ::
sicer pa zanimivo da je Owca premaknil to temo iz "sedem umetnosti" v "znanost in tehnologijo"
a je šah znanost ali umetnost?
mislim, da ni tako jasno, da bi tema mogla biti premaknjena v znanost
a je šah znanost ali umetnost?
mislim, da ni tako jasno, da bi tema mogla biti premaknjena v znanost
64202 ::
In kaj je tvoj point - da imas beden program? :)
To da se da na racunalniku resiti vse glede saha, je 1+1=2 za teorijo izracunljivosti. Sah ima namrec koncen prostor stanj. V praksi zna biti seveda problem cas in RAM.
To da se da na racunalniku resiti vse glede saha, je 1+1=2 za teorijo izracunljivosti. Sah ima namrec koncen prostor stanj. V praksi zna biti seveda problem cas in RAM.
Matev ::
no ne bi sedaj o bednih programih
dejstvo je da je človeški intelekt pač vsaj v tem primeru daleč pred računalnikom ki ne zmore videti očitnega
če bi se zares poglobil v pozicijo in prebral kaj sem o retrogradni analizi napisal bi razumel...
računalnik pač ne vidi da je bila zadnja poteza črnega taka da preprečuje možnost rokade
človek pa to iz pozicije vidu kljub temu da ima popolnoma enake podatke kot računalnik
drugače ti ki imaš nik"64202" ne govori če nimaš pojma
dejstvo je da je človeški intelekt pač vsaj v tem primeru daleč pred računalnikom ki ne zmore videti očitnega
če bi se zares poglobil v pozicijo in prebral kaj sem o retrogradni analizi napisal bi razumel...
računalnik pač ne vidi da je bila zadnja poteza črnega taka da preprečuje možnost rokade
človek pa to iz pozicije vidu kljub temu da ima popolnoma enake podatke kot računalnik
drugače ti ki imaš nik"64202" ne govori če nimaš pojma
Matev ::
maria
Df1 seveda ni prav kot si že sama ugotovila, ker črni igra recimo Tb8 in se izogne matu
tudi jeryslo ki že 8 let igra šah je tu usekal mimo
Df1 seveda ni prav kot si že sama ugotovila, ker črni igra recimo Tb8 in se izogne matu
tudi jeryslo ki že 8 let igra šah je tu usekal mimo
OwcA ::
Raje ne o tem, kdo nima pojma.
Teorija izračunljivosti je precej močna stvar.
Teorija izračunljivosti je precej močna stvar.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zheegec ::
Ja, pa se mi ne da gledat. Mogoče jutr
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
stefanc ::
Program pač ne najde, ker take analize sploh ne dela. Če pa bi nekdo napisal program za to, pa bi to naredil preceje hitreje od človeka in za več potez kot eno nazaj.
Drugače pa retrogradni problemi na tekmovanjih v šahovskih problemih niti niso dovoljeni oziroma se obravnavajo kot problemi brez rešitve.
Še povezava (točki 6.3 in 9.7)
Drugače pa retrogradni problemi na tekmovanjih v šahovskih problemih niti niso dovoljeni oziroma se obravnavajo kot problemi brez rešitve.
Še povezava (točki 6.3 in 9.7)
Matev ::
mat v dveh potezah ki sem ga predstavil
je popolnoma regularen problem
ker ima samo eno možno rešitev in ni odvisem od tega kaj je bilo prej igrano
stefanc hvala - vsaj en
je popolnoma regularen problem
ker ima samo eno možno rešitev in ni odvisem od tega kaj je bilo prej igrano
stefanc hvala - vsaj en
jeryslo ::
vem df1 sem se zmotil, ker sem sestavljal v glavi, pa sem pač pozabil na kmeta in trdnajvo. Je pa to zelo zanimiva postavitev, lahko vprašam kje si to našel?
stefanc ::
Ne razumem tega: 'ni odvisem od tega kaj je bilo prej igrano'
Zakaj si potem analiziral prejšnjo potezo črnega?
Zakaj si potem analiziral prejšnjo potezo črnega?
Matev ::
stefanc
seveda
karkoli je bilo odigrano je čisto vseeno - v vseh primerih rokada ni možna
analiza je bila pa samo zato da dokaže da ni primer retrograden
seveda
karkoli je bilo odigrano je čisto vseeno - v vseh primerih rokada ni možna
analiza je bila pa samo zato da dokaže da ni primer retrograden
stefanc ::
Ta pozicija je res taka, da je predhodna pozicija zagotovo 'onemogočila' rokado.
Kaj pa če bi imeli pozicijo kjer ima črni še enega kmeta na h5?
Zdaj ne moreš več zagotovo reči ali smo prišli iz pozicije ki pokvari rokado. Lahko je, lahko ni. Posledično mat v dveh potezah obstaja ali pa ne obstaja.
Zato sem jaz razumel pravilo o retrogradnosti, da se sploh nikoli ne sprašujemo kaj je bila prejšnja poteza, ampak gradimo na predpostavki da je rokada možna (čeprav bi bila zaradi tega pozicija neveljavna).
Po takih pravilih deluje tudi program in seveda rešitve ne najde.
Kaj pa če bi imeli pozicijo kjer ima črni še enega kmeta na h5?
Zdaj ne moreš več zagotovo reči ali smo prišli iz pozicije ki pokvari rokado. Lahko je, lahko ni. Posledično mat v dveh potezah obstaja ali pa ne obstaja.
Zato sem jaz razumel pravilo o retrogradnosti, da se sploh nikoli ne sprašujemo kaj je bila prejšnja poteza, ampak gradimo na predpostavki da je rokada možna (čeprav bi bila zaradi tega pozicija neveljavna).
Po takih pravilih deluje tudi program in seveda rešitve ne najde.
Matev ::
To nič ne spremeni dejstva, da človek najde rešitev medtem ko pa običajni programi tega ne zmorejo
(kljub temu da imajo enake podatkom kot so dani človeku).
(kljub temu da imajo enake podatkom kot so dani človeku).
Sergio ::
To samo pove, da program nima vprogramiranega modula, ki bi ga lahko imel. In čisto nič več, ane? :)
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
stefanc ::
V bistvu nimajo istih podatkov. Imajo predpostavko, da je rokada možna in se je držijo. Ob isti predpostavki tudi človek ne najde rešitve. Če pa programu spremenimo ta pogoj in mu dovolimo iti gledat nazaj, bo brez skrbi našel rešitev.
Takih problemov je sicer precej v knjigi Raymonda Smullyana: Šahovske skrivnosti Sherlocka Holmesa. Sem šel zdajle pogledat, tale ni iz nje :)
lp
Takih problemov je sicer precej v knjigi Raymonda Smullyana: Šahovske skrivnosti Sherlocka Holmesa. Sem šel zdajle pogledat, tale ni iz nje :)
lp
Matev ::
stefanc
imajo popolnoma iste podatke
dejstvo, da rokada ni možna človek ugotovi iz teh enih in istih podatkov, ki so dani njemu ali računalniku
v tem je poanta
človek vidi celotno sliko
:nihče pa ni rekel kako čudovit in zanimiv je ta problem - po mojem en poslednjih primerov kjer človek premaga računalniško logiko, ki pač ne vudi celotne slike:
imajo popolnoma iste podatke
dejstvo, da rokada ni možna človek ugotovi iz teh enih in istih podatkov, ki so dani njemu ali računalniku
v tem je poanta
človek vidi celotno sliko
:nihče pa ni rekel kako čudovit in zanimiv je ta problem - po mojem en poslednjih primerov kjer človek premaga računalniško logiko, ki pač ne vudi celotne slike:
EssEncE ::
Jaz to uprogramiram v pol urce. A potem pa ne boš več trdil, kako računalnik ne vidi cele slike?!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
Matev ::
ti to v pol ure sprogramiraš ja
ampak potem ti pa stefanc postavi dodatnega kmeta na h5 in tvoj program odpove
sicer pa:
matev = matthew = google pravi ... ‘Matthew’ means ‘the gift of God.’
ampak potem ti pa stefanc postavi dodatnega kmeta na h5 in tvoj program odpove
sicer pa:
matev = matthew = google pravi ... ‘Matthew’ means ‘the gift of God.’
CCfly ::
Vem da tema ne govori o teoriji izračunljivosti pa vendarle vam moram povedati, da bo problem računalnik rešil. Ker računalnik čisto nič ne predpostavlja (razen če namesto npr. navadnega iskanja v širino / dolžino vzamemo hevrističen algoritem) temveč preišče vse možnosti. Se pravi vsako figuro bo po podanih pravilih poskušal premakniti. Morda lahko človek bolje oceni v kateri smeri iskati rešitev, definitivno pa jo bo našel tudi računalnik.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev
EssEncE ::
To ni noben problem narest, da dela bolje od vsakega človeka. Halo?!
To je tolk malo kombinacij, da je že brute force dovolj. To se hitro ugotovi, ali rokada je možna, ni možna, ali se pa ne ve če je možna.
To je tolk malo kombinacij, da je že brute force dovolj. To se hitro ugotovi, ali rokada je možna, ni možna, ali se pa ne ve če je možna.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: EssEncE ()
CCfly ::
Pravzaprav prostor stanj niti ni tako zelo majhen, ker moraš pregledati vse možne poteze za belega in črnega igralca.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev
EssEncE ::
Eh...
Največ lahko gledaš za par potez v preteklost. Ker več ne moreš sigurno predvidet, če je premikal figuri ali pa je bil šah. Če ni zelo očitno, potem praktično zagotovo ne moreš ugotoviti.
Največ lahko gledaš za par potez v preteklost. Ker več ne moreš sigurno predvidet, če je premikal figuri ali pa je bil šah. Če ni zelo očitno, potem praktično zagotovo ne moreš ugotoviti.
stefanc ::
Ker računalnik čisto nič ne predpostavlja
Vem da računalnik nič ne predpostavlja. Govorim o predpostavki, kot o vhodnem podatku algoritma, ki išče rešitev problema.
Ima en flag: je možna rokada: da/ne in nato algoritem dela naprej.
Lahko je ta parameter neka konstanta, lahko pa je rezultat nekega drugega algoritma, ki za dano pozicijo preveri ali je rokada še možna.
Ta drugi algoritem lahko seveda vrne tudi 'ne vem'. To je primer tega problema s kmetom na h5. V tem primeru lahko rešuješ obe možnosti ali pa nobene.
Temu so se reševalci/sestavljalci šahovskih problemov izognili tako, da se s tem ne ukvarjajo in imajo flag o legalnosti rokade definiran že na začetku in ga ne grejo preverjat za nazaj.
Je pa oboje možno sprogramirat.
Matev ::
To se hitro ugotovi, ali rokada je možna, ni možna, ali se pa ne ve če je možna.
človek to ugotovi JA
na podlagi česa? logike
računalnik pa na podlagi surove moči izračunavanja in predpostavljanja obeh varian - 1.rokada je možna, 2.rokada ni možna
izloči potezo Qa1 ker bi ob možnosti rokade bila napačna
to v dotičnem primeru
slepo zaupanje računalniku je slepo zaupanje programerjem da so vstavili pravilni in zadosti popolni algoritem
zaenkrat tazga algoritma ki bi na podlagi pozicije figur določil ali je rokada možna ali ne programi (vsaj običajni) nimajo
surova moč računanja gor ali dol
prostor stanj je pa ccfly v tem primeru verjemi zelo zelo majhen nekaj milisekund računanja za povprečni PC
:še dobro da sem v službi in imam čas za spremlajnje te teme:
nisem pričakoval tak zagovor računalnika - kot da je sveta stvar...
malo je pa resnične šahovske debate o samem problemu
EssEncE ::
Tudi ni programa, ki bi vedno, ko ga zaženeš napisal: fmoi4390430'tk39fm43'9tm'340t!!!!.
Pa to kljub veliki računski moči! Vau kok sm dobr k obvladam, nekaj kar program ne.
Ta tvoj problem je ravno nekaj takega. Pač nobeden tega ni(se jim ne ljubi, niso se spomnili, zadeve so že vnaprej definirane) česa takega vgradil.
Drugače je problem simpel kot pasulj. Težko bi našel kaj lažjega. Zdej pa se malo nehi smešit, če so ti ljudje že ene parkrat razložili.
Pa to kljub veliki računski moči! Vau kok sm dobr k obvladam, nekaj kar program ne.
Ta tvoj problem je ravno nekaj takega. Pač nobeden tega ni(se jim ne ljubi, niso se spomnili, zadeve so že vnaprej definirane) česa takega vgradil.
Drugače je problem simpel kot pasulj. Težko bi našel kaj lažjega. Zdej pa se malo nehi smešit, če so ti ljudje že ene parkrat razložili.
Sergio ::
Matev: pa oddaj bug report na Fritza, recimo ;-)
Bo v enem dnevu zrihtano, ker te stvari res ni tezko sprogramirat. Sploh ne vem kje je se problem tukile...
Bo v enem dnevu zrihtano, ker te stvari res ni tezko sprogramirat. Sploh ne vem kje je se problem tukile...
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.
Matev ::
ne zdaj z nesramnostjo
za ljubitelje šaha je ta stvar naravnost poslastica in zelo hvaležna tema za razpravljanje o bitki
human vs computer
na šahovski forumih je bil popolnoma drugačen odziv
pač vsak vidi stvar iz svojega zornega kota
za ljubitelje šaha je ta stvar naravnost poslastica in zelo hvaležna tema za razpravljanje o bitki
human vs computer
na šahovski forumih je bil popolnoma drugačen odziv
pač vsak vidi stvar iz svojega zornega kota
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Šah - remi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 24635 (21138) | Yosh |
» | 2 perfektna igralca šaha kdo zmaga (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 14171 (11309) | GregiB |
» | Človek proti Umetni inteligenci (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 15469 (12006) | Roadkill |
» | Kasparov vs. Fritz 8 (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 18248 (15162) | Thomas |
» | Kasparov vs Junior (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 15088 (11949) | Thomas |