» »

Šahovski problem - mat v dveh potezah

Šahovski problem - mat v dveh potezah

1
2
3 4

Matev ::

vir je bil dan malo višje
edit: na prejšnji strani v sredini (search for LINK)

sicer pa recimo en odgovor od chess fana




You should specify that black still has castling rights.

With castling rights for black, analysis by Fritz 8, this is porbably what you mean:
(Just one variation) 1. Qc6+ Kf8 2. Qxa8+ Kg7 3. Qg2+ Kf8 4. Qg6 a5 5. Qf7# 1-0

Or Chest:
ChestUCI Ver.3.0 UCI1 2 MB:

FEN: r3k3/p1p5/Q3K3/8/8/8/8/8 w q -
Suche nach Matt in 10 ... (Hash=64MB)
5 00:00 M5 Qa6c6+
5 00:00 M5 Qa6b7
5 00:00 M5 Qa6d3
Suche abgeschlossen ... (Zeit=0.03s)
Matt in 5 gefunden ! (3 Lösungen in 00:00)
5 00:00 M5 Qa6d3 Ke8f8 Qd3h7 Ra8e8+ Ke6f6 Re8e6+ Kf6xe6 a7a5 Qh7f7+
5 00:00 M5 Qa6c6+ Ke8f8 Qc6xa8+ Kf8g7 Qa8g2+ Kg7f8 Qg2g6 a7a5 Qg6f7+
5 00:00 M5 Qa6b7 Ke8f8 Qb7xa8+ Kf8g7 Qa8g2+ Kg7f8 Qg2g6 a7a5 Qg6f7+

Or Mate 2.14:

[FEN "r3k3/p1p5/Q3K3/8/8/8/8/8 w q - 0 1"]

1. Qc6+ (1. Qd3 {threatening Qg6+(#2)} Kf8 2. Qh7 {threatening Qf7#(#1)} Re8+
3. Kf6 {threatening Qg7#(#1)} Re6+ 4. Kxe6 {threatening Qf7#(#1)} a5 (4... Ke8
5. Qg8# (5. Qe7#) (5. Qh8#)) 5. Qf7# (5. Qh8#)) (1. Qb7 {threatening Qxa8#(#1)}
Kf8 2. Qxa8+ Kg7 3. Qg2+ Kf8 (3... Kh6 4. Kf6 {threatening Qh1#(#1)} a5 (4...
Kh5 5. Qh3# (5. Qg5#)) (4... Kh7 5. Qg7#) 5. Qh1# (5. Qh3#) (5. Qh2#) (5. Qg6#)
) 4. Qg6 {threatening Qf7#(#1)} a5 5. Qf7#) 1... Kf8 2. Qxa8+ Kg7 3. Qg2+ Kf8 (
3... Kh6 4. Kf6 {threatening Qh1#(#1)} a5 (4... Kh5 5. Qh3# (5. Qg5#)) (4...
Kh7 5. Qg7#) 5. Qh1# (5. Qh3#) (5. Qh2#) (5. Qg6#)) 4. Qg6 {
threatening Qf7#(#1)} a5 5. Qf7# *


With castling rights for black I can find no mate in two, but only a mate in five.

What is the mate in two with black allowed to castle?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matev ()

jeti51 ::

Za tistega, ki pozna teorijo izračunljivosti, je dani problem nezanimiv. Povsem jasno mu je, da v šahu ni nič "višjega", ampak le in samo preračunavanje različnih kombinacij, potez ter iskanje najboljše med njimi. Tako človek, kot računalnik igrata po istih principih, le da ima človek v glavi (zaenkrat še) boljše algoritme, ki zaenkrat še lahko kompencirajo manjšo računsko moč (a vedno manj). Po hitrosti preračunavanja potez je pa tako ali tako že dolgo daleč zadaj.
Če pa kakšen šahist ali Matev v šahu vidi nekaj več in trdi, da človek "uporablja logiko", računalnik pa le "pregleduje kombinacije", potem to samo pomeni, da ne ve dobro, kako deluje računalnik in da ne pozna teorije izračunljivosti.

Veš sploh kaj povedati o teoriji izračunljivosti, Matev?

Phil ::

A kmet z startne pozicije lahko preskoči eno mesto?. Da gre npr. črni kmet iz a7 direktno na a5.
LP

Phil ::

ki zaenkrat še lahko kompencirajo manjšo računsko moč (a vedno manj).

Ne morejo več. Če danes Kasparov še premaga računalnik, to pomeni le, da so skupaj povezali premalo PC-jev.
LP

Matev ::

jeti samo to ti lahko povem da niso odgovoril na vprašanje in nisi podal poteze ki omogoča mat v dveh potezah

EssEncE ::

Sem ti že jaz vse povedal. Ugovarjati seveda nisi mogel. Zato se ne pogovarjamo več o izhodiščnem vprašanju.

Matev ::

essence
a si lahko tako dober in ponoviš pravilni odgovor
katera poteza?

ne mi z teorijami...

EssEncE ::

Aha to je taglavno uprašanje. To pa že mal bolš. Ampak vam ne bom prehitro pokvaril zabave. Povem čez kak dan, če noben prej ne bo pravilno odgovoril(a še ni?!).

Phil ::

A tole velja Matev?

W kraljica na a1
B karkoli
W kraljica na h8
Ne vidim razloga, da tega program ne bi rešil. Saj ima shranjen razvoj igre.
LP

jeti51 ::

cman: To seveda popolnoma drži. Kar sem hotel povedati, je to, da bi bila razlika med računalnikom in človekom še znatno večja kot je, če bi tudi računalnik že imel na voljo takšne algoritme, kot jih ima v glavi človek. Človeku so boljši algoritmi dolgo časa prinašali prednost, zdaj pa pomenijo le še manjši zaostanek, kot bi lahko bil. Poanta vsega pa je bila, da računalnik lahko izračuna vse, kar lahko izračuna človek, že na marsikaterem področju celo hitreje in učinkoviteje kot človek. Šlo je za direktno izpodbijanje teze Mateva, da človek lahko pri šahu "vidi" nekaj, česar računalnik nikakor ne more.

Matev: Kaj misliš, zakaj je tema v oddelku "Znanost in tehnologija" in ne v kakšni Loži? Ker en šahovski problem sam po sebi ni nič posebej znanstvenega, je pa še kako znanstvena debata o tem, ali lahko človek izračuna nekaj (npr. pride do rešitve nekega šahovskega problema), česar računalnik ne more. Ti trdiš, da lahko, mi pa tvojo trditev izpodbijamo. Če pogledaš, kako se je tema razvila, je jasno, da je dani šahovski problem postal drugotnega pomena, debata zdaj teče o nečem bolj pomembnem.
Ti je že EssEncE vse povedal.

Matev ::

hmm
šahovski problemi so sestavljene pozicije
in ne pozicije ki bi izvirale iz resnične igre
čeprav morajo biti možni v resnični igri

CCfly ::

Mimogrede Fritz ne preiskuje celotnega prostora rešitev.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev

Matev ::

samo fora tega problema jeti je v tem da če ga daš Chessmasterju ali Fritzu za rešit ti oba data odgovor MATE IN 5.

chessmaster ... najbolj popularen program
fritz ... najmočnejši recimo

zakaj je tako sem že 10x napisal

Matev ::

Mimogrede Fritz ne preiskuje celotnega prostora rešitev


vsak program ki ima možnost iskanja mata preuči vse možne poteza pri iskanju mata v določenem številu potez

pri samem igranju se pa poslužuje algoritmov za izločevanje načeloma slabih potez - samo o tem ne teče debata

jeti51 ::

samo fora tega problema jeti je v tem da če ga daš Chessmasterju ali Fritzu za rešit ti oba data odgovor MATE IN 5.

...kar pomeni samo to, da imata programa eno pomanjkljivost (namerno ali nenamerno), ne pa to, da računalnik problema ne bi mogel rešiti. Malo se doprogramira ugotavljanje, ali je rokada sploh možna, pa je. Nenazadnje, tudi marsikateri človek bi pozabil preveriti, ali je rokada sploh možna, in bi predpostavil, da je. Takega človeka se potem pač "nauči", da mora naslednjič preverjati tudi to, prav tako pa to lahko "naučimo" računalnik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jeti51 ()

CCfly ::

vsak program ki ima možnost iskanja mata preuči vse možne poteza pri iskanju mata v določenem številu potez

Očitno ne. Če bi preučil vse možne poteze bi rešitev našel.
"My goodness, we forgot generics!" -- Danny Kalev

Matev ::

računalnika tega preverjanja niso naučili in zato predpostavlja da je rokada možna

kljub temu da glede na dano pozicijo v nobenem primeru ne bi bila mogoča

to je vsa poanta vsega

računalnik pač računa z napačno predpostavko in pride do ugotovitve MATE in 5

človek pa do ugotovitve: rokada ni možna, torej je mat v dveh potezah možen

zakaj tudi najmočnejši programi ne ugotovijo da rokada ni možna je pa že mislim da stefan povedal

drugače pa vidim da problema razen redkih izjem sploh ne razumete (niste preizkusili)

jeti51 ::

Treba je seveda tudi ločiti med računalnikom kot strojem in nekim konkretnim programom, ki se izvaja na takem stroju.
V našem primeru konkreten program (Fritz) očitno ne zna rešiti problema, ker ne gre preverjati, ali morda rokada ni možna, kar pa seveda ne pomeni, da računalnik (kot stroj) v splošnem tega problema ne bi bil sposoben rešiti.
Tako računalnik (elektronska naprava) kot človek (biološki stroj) lahko rešita vsak problem, ki ga je zmožen rešiti tudi drugi, le pravi algoritem morata imeti. Če recimo računalnik nekega (izračunljivega, seveda) problema ne more rešiti, je to samo zaradi pomanjkljivega algoritma in ne morda zaradi nekih "višjih omejitev" v stilu "samo človek lahko vidi celotno sliko" ali kaj podobnega. In to zadnje je pravzaprav bistvo celotne debate.

LP

64202 ::

> Tako računalnik (elektronska naprava) kot človek (biološki stroj) lahko rešita vsak problem, ki ga je zmožen rešiti tudi drugi, le pravi algoritem morata imeti.

Ne vem ce je to tako preprosto:
Church–Turing thesis - Wikipedia

Recimo: ali lahko odgovoris na vprasanje z da ali ne, ali si je clovek sposoben zamisliti tak stroj, da lahko sprejme enak jezik, kot clovek sam. Mogoce smo pa ravno v takem razredu strojev, ki je mocnejsi kot Turingovi, pa si ne moremo izmisliti nic mocnejsega od Turingovih strojev. Tukaj bi jaz raje nehal, to je ze filozofija, sama vprasanja pa nic odgovorov :).

Res pa je, da tipicni sahovski problemi (mati v n potezah, etc.) gotovo ne spadajo med teoreticno kocljive probleme - so samo racunsko zahtevni v splosnem. Da se dam en primer: "Ali je mozno igrati sah tako, ce si na zacetku bel, da vedno zmagas?" - to se da nedvoumno odgovoriti z da ali ne. Ce bi racunalnik imel dovolj RAMa in casa, bi enkrat gotovo nasel odgovor. In ja, tudi clovek je (skoraj trivialno) sposoben napisati tak program.

Matev ::

računalnik ne bo mogel nikoli z zagotovostjo trditi da ima forsiran mat iz začetne pozicije

ker je možnih šahovskih partij veliko veliko več kot je atomov v našem vesolju

da bi vse te kombinacije računalnik shranil bi rabil toliko spomina, da bi tudi, če bi vsak atom hranil eno celo šahovsko igro, potrebovali pomnilnik večji od našega vesolja

to je že dolgo časa matematično in tudi kakorkoli drugače dokazano

jeti51 ::

No, pa smo (skoraj) prišli oo PROTOKOLA. :)) Tam se je na veliko razpravljalo o tem, ali je človek samo neka izvedenka Turingovega stroja ali je še kaj več. Sklep je bil, da človek bržkone ni nič močnejši od Turingovega stroja in da bi se ga na dovolj močnem računalniku dalo simulirati v realnem času (oz. še hitreje). Skratka da bi človek lahko svojo zavest uploadal na računalnik, kjer bi živel naprej in ne bi bil odvisen od svojega relativno počasnega in pokvarljivega biološkega telesa. In to niti ni več "filozofija brez odgovorov", je že kar konkretna in resna znanost.:)

Seveda je pa zaenkrat še tako, da te bo ob omembi tega večina ljudi samo debelo gledala in vse skupaj označila za pravljico ali, v najboljšem primeru, za znanstveno fantastiko brez realne osnove.:D

jeti51 ::

računalnik ne bo mogel nikoli z zagotovostjo trditi da ima forsiran mat iz začetne pozicije

...človek pa tudi ne.

Razen seveda če se bo našel kakšen analitičen postopek, ki ne bo potreboval brute force preiskovanja. Ampak če bo to znal človek, bo tudi računalnik. Kvečjemu bo IMO celo tako, da bo z razvojem algoritmov in strojne opreme do rešitve prej prišel računalnik in ne človek.

64202 ::

jeti:
Hm, a naj kar tako verjamem, da je v tistem megathreadu res dokaz o clovek ~= turingov stroj? Upraviceno dvomim da zadeva drzi vodo, ceprav kaj pa ves :)

Matev:
Eno je teorija, drugo praksa, kar sem v vsakem postu povedal. Ne mores pa iz kar enih prakticnih slucajnosti potegniti ven teoreticna dejstva*.

Ali imas dokaz, da rabis res vse pozicije shraniti v RAM, za odgovor na vprasanje? Seveda ne, ker ce uporabis iskanje v globino je pomembna samo dolzina najdaljse mozne partije v potezah. Nic pa ne recem, da to ni pocasna varianta :). Sicer pa clovek premore glede na vesolje malo atomov.

* Owca: Človek pa to lahko čudežno predpostavi na podlag česa?
Matev: človek lahko to čudežno predpostavi na podlagi retrogradne analize:...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 64202 ()

jeti51 ::

Ne, ne, sploh ne, celo zelo zdravo in pohvalno je, da si malo skeptika in stvarem ne verjameš kar tako.:)
V tisti temi dokaza res ni, je pa cel kup argumentov in pomislekov za in proti (predvsem prvih) ter nekaj zelo dobrih indicev, da človek ni nič močnejši od Turingovega stroja - takih, ki so razumljivi tudi povprečnemu človeku. Na primer en link do novice, kjer piše o kreiranju umetnega (seveda delujočega) hipokampusa. Če lahko naredijo to, lahko najbrž enako naredijo z ostalimi deli možganov. V končni fazi bo tako možno možgane v celoti nadomestiti z umetnim vezjem. Računalnikom, v bistvu.
Če te stvar res zanima, ti priporočam, da si enkrat vzameš nekaj dni časa in prebereš celotno temo. Lahko jo jemlješ tudi kot eno dobro knjigo, potem pa si na koncu vseh poglavij ustvariš mnenje, ali je človek res "nekaj več" od računalnika ali ne. Res zanimivo branje in to na visokem nivoju. Primerno.tudi.za.novoletno.darilo.press :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jeti51 ()

64202 ::

Okay, mogoce se bom spravil brat :).

Drugace ono o iskanju v globino sem se malo razmisljal, pa mogoce ne ponuja nujno izboljsave glede RAMa - a se da v sahu generirati neskoncno zaporedje potez? Kaka so recimo turnirska pravila o dolzini partij? Ker ce se da narediti neskoncno igro IN ce ti ostane dovolj velik manevrski prostor glede moznih pozicij, ki se ne ponovijo, se lahko zadeva precej napihne. V primeru, da se pa pozicija ponovi in ce so pogoji enaki (rosada da/ne), potem lahko zbrises celoten sklad pozicij do ujemajoce se pozicije in nadaljujes iskanje po drugi poti.

Matev ::

neskončno dolge partije ne more biti
zaradi šahovskega pravila da mora biti vsaj na vsakih 50 potez požrta ena figura ali premaknjen en kmet

64202 ::

Ok, potem se da s cisto osnovnim iskanjem v globino z max porabo rama, ki se steje v kilobajtih, pregledati celotno drevo igre - sem nasel na wikipedii, da je drevo reda 10 na 120 (uf:). To je teoreticna osnova, ki ti da vedeti, da so tipicna sahovska vprasanja samo "racunski" problemi.

V praksi se seveda ti problemi resujejo z optimiziranimi algoritmi, ki poskusajo preiskovati samo zanimiv del drevesa. Tezava je seveda kako dolociti zanimiv del, kar je potem stvar tocne analize in hevristike. Popolnoma jasno je, da bo vsak tak program od casa do casa kiksnil kako resitev. Potem ga popravis (== naucis) in te napake ne bo vec ponavljal, enako kot clovek. Ali pa se program po moznosti sam nauci bi verjetno rekel Thomas :).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 64202 ()

Thomas ::

Zanimiva tema, ja.

Računalniško gledano je ene 5 ljudi zadevo razložilo, tko da ni več kaj dodajat. Fric ma mečknga šurkca, to je vse.

(Psihologija "šahistov" je pa zanimiva. Kako lovijo rešilno bilko, zaradi katere naj bi njihova vera v specialnost človeškega uma ostala na gladini. Čeprav je že kilometre globoko v blatnem dnu.)

Thomas ::

No, lahko bi napisal, kaj jest mislim o šahu s tega ... teoretičnega vidika. Igralec nisem kaj posebnega.

Prepričan sem v naslednje:

- vedno je mogoče posortati potencialno možne poteze po objektivni moči. Lahko pa, da sta dve (ali več) tudi enakovredni.

- absolutni igralec bi vedno igral prvo najmočnejšo.

- domnevam, da vrhunski igralci vlečejo povprečno 1.0+epsilon najmočnejšo potezo. Na dolgi rok je epsilon v praksi vedno večji od 0, pa precej manjši od 2.

- pravila igre so ekvivalentna aksiomatskemu sistemu

- znotraj tega sistema so dokazljivi mnogi izreki, ki jih pa tudi še ne poznamo

- izrek je recimo ta, da samo "s konjem in kraljem nasprotniku ni možno dati mata".

- izreki manjšajo preiskovalni prostor

- igra je neprotislovna

- goedlova mašina bi hitro zmlela tudi španovijo Fric Kasparov

- beli z absolutno igro vsaj ne izgubi

- mnogo je še neodkritega, variant in detajlov, ki zapirajo sapo, ko so/bodo odkriti, slehernemu šahfanu

- možno je probabilistično najti best move, first best move z veliko stopnjo zaupanja

- komite vrhunskih igralcev in programov proti komiteju vrhunskih igralcev in programov bi bila zanimiva novost, ki pa "šahistom" (še?) ne diši.

- goedlova mašina BO dokazala še dobesedno milijone šahovskih izrekov in pripeljala igro na 1.00...1 nivo. Se reče, na praktično vedno prvo najboljšo potezo.

- za ta task ne bo mašina ponucala več kot Avogadrovo število bitwise operacij. Najbrž precej manj.

Samo moje skromno razmišljanje.

Matev ::

- možno je probabilistično najti best move, first best move z veliko stopnjo zaupanja


ravno v tem je fora šaha - da je več najboljših potez
odvisno od stila igranja

1. e4 in odgovor - katera je najboljša poteza?
e5 ?
c5 ?
c6 ?
e6 ?

c6 je caro can - ustereza za obrambno igro
c5 je sicilijanska obramba - ustrezna za dvorezne pozicije
itd itd

če da bi obstajala najboljša poteza bi obstajalo zagotovo več odgovorov na to najboljšo potezo in smo spet na istem

Thomas ::

> ravno v tem je fora šaha - da je več najboljših potez odvisno od stila igranja

Ja seveda ... zeh!

CaqKa ::

>>> - možno je probabilistično najti best move, first best move z veliko stopnjo zaupanja


>>> ravno v tem je fora šaha - da je več najboljših potez
>>> odvisno od stila igranja


če bi imel simetrično šahovnici bi ti še verjel. tako pa lahko samo rečem da najboljša prva poteza je ziher samo ena.
ko pa začneš enkrat igrat , pa si to simetrijo itak še bolj podrl.. potem je best muvov vedno manj.

aja.. pa kaj je sploh namen t teme?
flameat avtorje šahovski programov da ta algoritem še niso vpeljali?
šah je tako matematična igra, da ko se bodo enkrat vsi algoritmi pogruntali ni niti, 0,00000...0001% možnosti da človek zmaga...

Thomas ::

To zagotavlja teorija iger. Je optimalna poteza belega, potem je optimalen odgovor črnega ... n ako naprej do konca.

Kar ni znano je to, če je ta prva poteza belega: kmet pred kraljem dve polji naprej. Najbrž da je.

Tudi ni znano, če je remi ali če beli zmaga ob optimalni igri obeh.

Samo eni pesniški šahisti pa zagovarjajo tezo, da so "stvari neskončno bolj zapletene". Samo, v resnici seveda niso.

Da digitalni program optimalno vodi naprej iz pozicije, kjer sta samo dva kralja in kraljica, je jaano vsakemu. Skoraj vsakemu tudi, če je še en kmet v pomoč osamljenemu kralju, da za digitalni algoritem ni ovire, da bi optimalno odigral. Seveda ne nujno tudi zmagal, odvisno od te začetne pozicije pač.

Ko pa trenutek delegiranja igre programu pomikamo nazaj proti prvi potezi, ko je vedno več figur na šahovnici, se pa nekaterim zablura. Takrat halucinirajo, kako je igra prestopila iz determinističnih v neka magična pravila in zakonitosti, ki jih obvlada lahko le človek.

Yada.

No, mene zanima, pri katerem setu figur je računalnik nujno inferioren človeku, Matev? Pri 5 figurah se boš strinjal da ne. Pri 32 boš trdil da ja. Kdaj potem "preide režim" iz "občečloveškega" v "trivialnega". Ko pade prvi kmet? Ko pade prvi top? Kdaj?

McHusch ::

Če predpostavimo, da je optimalna poteza vedno samo ena. A ne implicira to potem, da obstaja samo ena optimalna partija šaha. Če oba vlečeta same najboljše poteze, potem gre igra vedno enako. Bi torej računalnik, ki vleče same najboljše poteze proti drugemu takemu računalniku vedno igral enako, isto partijo? Al sem jest kej zamešu?

OwcA ::

Nisi.
Otroška radovednost - gonilo napredka.

Thomas ::

Ja. Prav imaš, OwcA. Nič ni zamešal, res je.

Thomas ::

Možno pa je, da beli iztrži isti rezultat, ne glede nato, katero od parih potez povleče. Recimo na koncu morda lahko da mat na dva načina.

Še vedno pa obstaja najkrajša pot do zmage (morda le do remija, ne vemo), ki jo črni ne more preprečiti. Vsaka suboptimalna poteza črnega je (z drugimi potem) optimalnimi potezami belega kaznovana. Še prej črni zgubi. Suboptimalne poteze belega pa z optimalnimi potezami črni tudi lahko kaznuje. Morda s svojo zmago.

Torej, obstaja ena optimalna partija, ki pa morda ima kje variantno potezo. Morda. Toda to ne spremeni bistva. Imamo optimalno sekvenco potez s strani vsakega igralca, od vsake pozicije naprej.

Sergio ::

To je res, ampak če je možnih postavitev figur na šahovnici (kar je bolje od množice vseh iger, ker lahko ekstremno zmanjšaš problem z dinamičnim programiranjem) več kot je atomov v vesolju, smo kinda screwed.

Ali cesa se ne vem?
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Matev ::

Heh že dolgo je znano da veliki velemojstri brez problema remizirajo če to želijo - tudi proti računalniku.

Zmaga se pa doseže ob neki nepopolnosti igre z ene ali z druge strani - tudi z zapletanjem situacije ali z potezo ki "raztrga igro" in od tam naprej je odvisno od posameznika kako se bo znašel.

Sergio ::

Matev: ti safaladas ze cel cel thread. Malo si poglej rezultate iger racunalnik VS clovek v zadnjih dveh letih.

BTW: safalada je vrsta klobase. Ta izraz bom copyleftal. :)
Tako grem jaz, tako gre vsak, kdor čuti cilj v daljavi:
če usoda ustavi mu korak,
on se ji zoperstavi.

Matev ::

razlika je med tem ali greš igrat na odločen izid ali na neodločen

Thomas ::

Safalada je prekvalitetna salama. Pasja radost bi bila primernejša. Greš k mesarju in rečeš: - Za 100 tolarjev tele salame! Odvrne: Primi ta konec in nesi domov. Ko boš na pol poti bom odsekal in bo za 100 tolarjev!

Thomas ::

> ampak če je možnih postavitev figur na šahovnici (kar je bolje od množice vseh iger, ker lahko ekstremno zmanjšaš problem z dinamičnim programiranjem) več kot je atomov v vesolju, smo kinda screwed

Ne nismo. Oziroma vsaj ni nujno, da smo. Cele klase pozicij so nedosegljive iz začetne pozicije. Cele klase so ilegalne. Cele klase so zvedljive na enostavno premoč ene ali druge strani.

"Malenkost" ki ostane, je prav tako razdeljiva v klase, ki jih obdela en algoritem. Oziroma, ki vse obdela en algoritemski konglomerat.

Kako velik in zapleten? ne vem. Ampak najbrž ga lahko nek mnogo krajši program zgenerira.

CaqKa ::

>>> Heh že dolgo je znano da veliki velemojstri brez problema remizirajo če to želijo - tudi proti računalniku.



če boš v šahovski program dodal da naj za x pozicij naprej predvidi remi in ga naj obide, se lahko trudiš kolko češ.

danath ::

caqka wrote: če bi imel simetrično šahovnici bi ti še verjel. tako pa lahko samo rečem da najboljša prva poteza je ziher samo ena. ko pa začneš enkrat igrat , pa si to simetrijo itak še bolj podrl.. potem je best muvov vedno manj.


torej naj povzamem. najboljsa prva poteza je samo ena, kasneje pa je najboljsih potez se manj, torej je najboljsih potez manj kot 1?:))

sicer se pa se nihce ni najdo, ki bi resil prvozastavljeno vprasanje

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: danath ()

Thomas ::

Koga si ti zaeden, s tako brezveznim komentarjem?

jeti51 ::

sicer se pa se nihce ni najdo, ki bi resil prvozastavljeno vprasanje

V bistvu se je našel vsaj eden, ki ni prebral celotne teme oziroma je ni razumel v celoti.

danath ::

nekdo, ki bi vas rad le opomnil, da ob vsem vasem "intelektualnem" razglabljanju niste odgovorili na preprosto vprasanje, zastavljeno s strani zacetnika teme.

obstaja veliko vrst problemov, ki jih gola racunalniska moc ne more resiti, zato je na racunalnike IMHO potrebno gledati kot le na pripomocek in ne na nekaj s cimer bi se naj ljudje merili. mixer ti tudi zmixa maso za palacinke hitreje kot katerikoli kuhar, pa vseeno ne vidis kje, da bi kateri kuhar zaradi tega obupoval ali nehal peci palacinke (banalen, a nazoren primer). racunalniki so in bodo ostali nic vec kot pripomocek za resevanje specificnih problemov.


P.S.: matev, kraljica a1, z matom na h8?

jeti51 ::

Pa ravno o tem debatiramo (sam problem smo res premaknili na stranski tir), namreč da izjava "obstaja veliko vrst problemov, ki jih gola racunalniska moc ne more resiti", ne drži. VSAK problem lahko reši gola računska moč, na vedno večih področjih postajajo računalniki celo uspešnejši od človeka.
No, če smo čisto natančni, obstajajo tudi problemi, ki so neizračunljivi in jih "gola računaska moč" res ne more rešiti. Ampak tovrstnih problemov ne more rešiti niti človek. Niti vsi ljudje na svetu ne.

CaqKa ::

>>> torej naj povzamem. najboljsa prva poteza je samo ena, kasneje pa je najboljsih potez se manj, torej je najboljsih potez manj kot 1?



NE. Za vsak korak bo obstajala samo ena poteza k bo najboljša.
s to simetrijo sem hotel povedat samo to, da je nemogoče imet več kot eno najboljšo potezo. ker figure so simetrične vse do kralja in kraljice.

>>> obstaja veliko vrst problemov, ki jih gola racunalniska moc ne more resiti

ja zaenkrat obstajajo taki problemi. samo definitnvno ni šahovskega problema, ki ga računalnik nebi znalč rešit bolje od človeka.
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Šah - remi (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17624635 (21138) Yosh
»

2 perfektna igralca šaha kdo zmaga (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
20614171 (11309) GregiB
»

Človek proti Umetni inteligenci (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
17215469 (12006) Roadkill
»

Kasparov vs. Fritz 8 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
27318248 (15162) Thomas
»

Kasparov vs Junior (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
18315088 (11949) Thomas

Več podobnih tem