Forum » Na cesti » Formula 1 2015
Formula 1 2015

PrimozR ::
Gorivo v F1 je prekleto blizu 100-oktanskemu s črpalke. Da gre za neko posebno gorivo so zgolj iluzije, posledica starih časov. Ko so bila ta goriva res totalen odfuk, hlapljiva, nevarna, kancerogena, eksotična, itd. Danes tega ni več. Se razvija goriva, ampak nekega ogromnega prostora za razvoj IMO ni. Sploh pa ne za pridobiti 30 konjev. To so pridobili drugje. Oz. so bili do zdaj, kot sem rekel, šlampasti. Kar pa ne verjamem da bi Shell bil. SPloh pa ne pri toliko izkušnjah v F1.

Jst ::
To je sicer res, ampak je BT52 izpostavil en vidik, ki ga ni kar tako zanemariti.
Lahko, da so pri Ferrariju ugotovili kakšne anomalije pri izgorevanju in ni mišljeno, da bo "nov bencin" prinesel 30KM, ampak da so te anomalije popravili in z isto količino goriva (flow) pridobili 30KM. Pa mogoče kakšen aditiv za kakšnih par procentov (od teh 30 KM).
To bi bilo pa že logično.
Lahko, da so pri Ferrariju ugotovili kakšne anomalije pri izgorevanju in ni mišljeno, da bo "nov bencin" prinesel 30KM, ampak da so te anomalije popravili in z isto količino goriva (flow) pridobili 30KM. Pa mogoče kakšen aditiv za kakšnih par procentov (od teh 30 KM).
To bi bilo pa že logično.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

PrimozR ::
Ma, težko verjamem, da bi to anomalijo gledali koliko, leto pa pol? Oz. pol leta na novem motorju. Navsezadnje, gorivo ni pokrito z žetoni.
Možno morda je. A meni se zdi predvsem neverjetno.
Možno morda je. A meni se zdi predvsem neverjetno.

pirlo ::

TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TribesMan ()

Jst ::
Button samo 10M, pri Alonsu so pa odprli "denarnico" (35M).
Bogi so tisti na spodnjem delu lestvice: Daniel Ricciardo (Red Bull): 1,5M, ki bi si po mojem mnenju zaslužil več. Massa 4, Bottas 2, jaz bi cifri obrnil.
Bogi so tisti na spodnjem delu lestvice: Daniel Ricciardo (Red Bull): 1,5M, ki bi si po mojem mnenju zaslužil več. Massa 4, Bottas 2, jaz bi cifri obrnil.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

TribesMan ::
Gorivo v F1 je prekleto blizu 100-oktanskemu s črpalke. Da gre za neko posebno gorivo so zgolj iluzije, posledica starih časov. Ko so bila ta goriva res totalen odfuk, hlapljiva, nevarna, kancerogena, eksotična, itd. Danes tega ni več. Se razvija goriva, ampak nekega ogromnega prostora za razvoj IMO ni. Sploh pa ne za pridobiti 30 konjev. To so pridobili drugje. Oz. so bili do zdaj, kot sem rekel, šlampasti. Kar pa ne verjamem da bi Shell bil. SPloh pa ne pri toliko izkušnjah v F1.
Hudič je, kot vedno, v detajlih.
Ja gorivo je nekaj podobnega 100 oktanskemu, vendar je glavna razlika kako je narejeno. F1 gorivo je, za razliko od tega kar mi tankamo na črpalki, popolnoma sintetizirano iz plina. Zato praktično nima nobene primesi, razen tisto kar hočejo dat notri (malenkosti, ki naredijo razliko).
Druga stvar, ki ni tako nepomembna, direktni vbrizg goriva, ki ga uporabljajo v turbo motorjih, je precej drugačna zgodba kot stari atmosferski motorji z indirektnim vbrizgom.
Novi motorji so po principu izgorevanje veliko bližje dizelskemu stroju. Te mašine so optimizirane za t.i. lean-burn in imajo visoko kompresijo. Torej izgorevanje z viškom kisika v določenih situacijah tudi pod vplivom samovžiga. Govori se da imajo trenutni motorji med dirko 40% termodinamični izkoristek, sicer tudi na račun ERS-H, vendar za "bencinarja" vseeno zelo spoštljiva številka.
In še glavni problem, ki je posledica direktnega vbrizga, pa je to da je "atomizacija" in hitrost izparevanja goriva v trenutku vbrizga zelo pomembna. Če to ni optimalno, se ti podaljša čas izgorevanja, posledično ti to vpliva na PCP, kar vpliva direktno na navor, pa tudi na temperaturo izpušnih plinov, kar potem dodatno greje turbino in lahko vodi v odpovedi...
In če imaš gorivo, ki je sposobno boljše atomizacije, je to komot vredno 20 in več konjev, ker lahko bolje izkoristiš gorivo.
Če kaj spremljate debate okoli razvoja motorjev boste velikokrat zasledili da se veliko govori o optimizaciji "krone" bata.
V časih NA motorjev smo imeli take bate:
Zdaj pa so bati bolj podobni temu:
Kot sem že prej rekel, zadeve bolj spominjajo na dizle.
V sredini bata imaš "vrtinčno komoro" v kateri se zgodi mešanje zraka in goriva v trenutku vbrizga. Tukaj se optimizirajo taki detajli da si mislit ne moreš.
Tudi za razliko od NA motorjev je sesalni sistem veliko bolj optimiziran za "swirl" torej vrtinčenje zraka v cilindru, ki pospeši mešanje plinov ob vbrizgu (spet, dizelske zadeve).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jst ::
>In če imaš gorivo, ki je sposobno boljše atomizacije,
...
>V sredini bata imaš "vrtinčno komoro" v kateri se zgodi mešanje zraka in goriva v trenutku vbrizga.
A niso ravno zato Passati prve generacije TDI (ene 2001 ali 2002, takrat, ko se je spremenil izgled), ki so imeli "atomizacijo" (razpršilo gorivo na 1000 mini kapljic), zaradi slabega goriva v Sloveniji in drugod po Evropi, tako radi crkovali?
Potem, z drugo ali tretjo generacijo, ki je razpršilo gorivo na 3000 kapljic(?), so pa dodali nek filter, ki so ga potem na servisih vgrajevali tudi v Passate prve generacije?
---
Žal se ne spoznam na avtomobile, vem samo princip delovanja mašine na notranje izgorevanje in kadar mi avto na armaturi kaj sporoči, ga peljem na servis, ker nimam pojma kaj bi (avto) rad. No, zato sem lahko na-pol brcnil v temo, ampak to glede razpršitve goriva in problemov s prvo generacijo te tehnologije, se je pa res dogajalo...
...
>V sredini bata imaš "vrtinčno komoro" v kateri se zgodi mešanje zraka in goriva v trenutku vbrizga.
A niso ravno zato Passati prve generacije TDI (ene 2001 ali 2002, takrat, ko se je spremenil izgled), ki so imeli "atomizacijo" (razpršilo gorivo na 1000 mini kapljic), zaradi slabega goriva v Sloveniji in drugod po Evropi, tako radi crkovali?
Potem, z drugo ali tretjo generacijo, ki je razpršilo gorivo na 3000 kapljic(?), so pa dodali nek filter, ki so ga potem na servisih vgrajevali tudi v Passate prve generacije?
---
Žal se ne spoznam na avtomobile, vem samo princip delovanja mašine na notranje izgorevanje in kadar mi avto na armaturi kaj sporoči, ga peljem na servis, ker nimam pojma kaj bi (avto) rad. No, zato sem lahko na-pol brcnil v temo, ampak to glede razpršitve goriva in problemov s prvo generacijo te tehnologije, se je pa res dogajalo...
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

TribesMan ::
Tisto s passati so bile kvečjemu kake zamašene šobe. Ali pa voda v gorivu, ki je poškodovala injektorje.
Pa sploh niso bile tako pogoste napake, je bil bolj javna percepcija taka, ker je bilo teh avtov precej veliko na cesti...
Pač hec je v temu da je za dobro atomizacijo treba imet zelo fine šobe, in visok pritisk. V primeru dizla je to še bolj pomembno, ker dizel ne izpareva, kakor bencin, zato se uporabljajo prtiski do 2000barov. Luknjice v šobah pa so tako majhne da jih s prostim očesom ne vidiš. Zato je seveda posledica da vsaka smet v gorivu ki je ne sfiltriraš lahko naredi štalo.
Posledično imajo vsi dizli zelo fine filtre za gorivo, ki jih je treba menjat ob vsakem servisu, za razliko od bencinarja kjer ta filter menjaš bolj po občutku, oziroma, ko avto ne vleče več tako dobro :D
Samo F1 ne dosega takih pritiskov, mislim da je govora o 200barih? Še vseeno veliko, ampak daleč od dizla.
Pa sploh niso bile tako pogoste napake, je bil bolj javna percepcija taka, ker je bilo teh avtov precej veliko na cesti...
Pač hec je v temu da je za dobro atomizacijo treba imet zelo fine šobe, in visok pritisk. V primeru dizla je to še bolj pomembno, ker dizel ne izpareva, kakor bencin, zato se uporabljajo prtiski do 2000barov. Luknjice v šobah pa so tako majhne da jih s prostim očesom ne vidiš. Zato je seveda posledica da vsaka smet v gorivu ki je ne sfiltriraš lahko naredi štalo.
Posledično imajo vsi dizli zelo fine filtre za gorivo, ki jih je treba menjat ob vsakem servisu, za razliko od bencinarja kjer ta filter menjaš bolj po občutku, oziroma, ko avto ne vleče več tako dobro :D
Samo F1 ne dosega takih pritiskov, mislim da je govora o 200barih? Še vseeno veliko, ampak daleč od dizla.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

billy ::
Hamilton dobi skoraj 2x toliko kot Rosberg!
Plače športnikov so odraz njihovih uspehov ne "kvazi" uspehov. Zato sta rosberg in pa rikiardo tako slabo plačana. No..rosberg je zelo visoko glede na to, da nima niti enega naslova, če primerjamo rosbergovo in kimijevo plačo, sta skoraj isti...
Zakaj bi rikiardo imel višjo, je ekonomsko sploh zanimiv za kakšen trg, mogoče AU, to pa je to, drugje dvomim da ga sploh poznajo. Če je bil eno sezono boljši od seb, pa to ne pomeni nič, čez par let bo šlo v pozabo, tako kot to, da se je rosberg enakovredno kosal s hamiltonom v sezoni 2014. To si bomo zapomnili le največji fani F1 ;)

BT52 ::
Samo F1 ne dosega takih pritiskov, mislim da je govora o 200barih? Še vseeno veliko, ampak daleč od dizla.
500 bar je dovoljen pritisk. Pa še ta po novi direktivi letos ne sme nihat nat 10500 vrt, da nebi prtihajalo do kaki "manupulacij" z "goljufanjem", ter posledično akumuliranjem goriva v "comon railu".

BT52 ::
@Tribes zelo dober komentar. Dobro opisano.
Vseekakor so cifre pri takih velih proizvajalciv največkrat dvomljive oz. "napinjene"., Ampak pravila hibridnih sklopov so zelo zelo mlada zadeva. Še posebaj za Ferrari.
Še @tribes malce razširim tematiko in še enkrat dodam z temi pogonskimi sklopi niti ni učinkovito iti popolnoma "lean" varianto. Že že, da greš v revno mešanico (omejitev masnega pretoka in količine goriva ), ki je za povrh vsega ranljiva detonacije, kar so tudi glavni problemi Reno mašin in tod tudi okvare, ter velike težave. Zato so tudi aktivirali Illena, ki bo z 10 tokeni probal popravit glavo in krono bata V6 ICE motorja. Recimo popolnoma "deat" lean gre Toyota v LMP programu (od dirkalnih verzij motorjev ali PU-jev mislim).
Zanimivo sam vidim detonacijo, kot glavni problem izgorevalnega procesa, kot pa same atomizacije vrizgalne šobe. Za razliko slednje mislim, da je tehnologija kar dobro razvita od dizlov, ter nekako poneseno tudi do bencinarjev. Na drugi strani so nekoč detonacijo v 1 trubo eri pred preveč revno mešanico preprečevali z vbrizganjem vode v "itake" cev v plenumu. Mislim, da BMW in Volvo dejansko že propangadirata tovrstno rešitev pri turbomotorjih (sem pa po iskanju ugotovil, da se po pričakovanjih tole je že prodajalu v taki ali drugačni obliki). Zanimivost nekoč so v gorivo dodajali zelo eksotične additive, kot so toluen (HOnda Mp4/4 je kklasični predstvanik tega goriva) ali rakotvorni berij ("usede se v ljuča, kot pri dizlih "saje") iz katerega so celo baredili bate.
Kakorkoli obrnimo se nazaj na te sedanje pogoske sklope recimo, če imaš prepopoln izgorevalni proces ti kaj malo ostane za ERS-h DEL motorja. Cosworth je tole anomalijo, kaj hitro ugotovil (že po 500ih simulacijah) o čem sem tudi lani objavil RET članek tukaj na forumu. Tako bi po eni strani rad varččeval na gorivu, po drugi strani pa tole spravljaš nazaj z uporabo baterije in "tankanja" iz enega električenga dela v drugega. Tole je izjemno zahteven kompromis in konec koncev tudi največji TRIK te nove formule.
Tako postane v tej enačbi gorivo še ena izmed najpomebnejši spremeljivk, saj boš z njim uresničeval oz. nagibal tehnico na ali na ono stran (ali najboljše na obe strani, kar je WIN WIN situacija).
Dejansko, ko pogledaš širšo sliko in še zraven dodaš AERO ti postane slabo, koliko resursov in aspirinov mora tole zahtevati od inženirjev. Delo Merca lahko samo občudujemo. Priti z popolnoma novim dirkalnikom in agregatom na teste in "bang&bang" krog za krogo. Čudo res!
Še posebaj, ko tole pogladam v tem kontekstu; Recimo mene doma zelo zajebava 2 takt star motor (Holder, če kdo pozna) pri ročni nahrbtni škopilnici. Kompresije je tako slaba, da vroče ne boš prižal pa da se postavljaš na glavo. Pa lahko delaš z uplinjačem in mešanico goriva, kaj hočeš. No tole je moj problem kaki je šele problem ob teh inženirjev pri teh impresivnih pogonskih sklopih. Ps vem mogel bom mogel vsaj nabavit nove batne obročke.
Tako je 30 HP ob a, b, c, d prepostavkah tole vsekakor možno. Upoštevamo (a) mladost novih pravil , (b) večjo kilometrino in poosledično tone podatkov z steze, (c) podatkov z "tekalnih" stez dinamičnih simulatorjev, vetrovnika in testnih miz je tole IMO ob teh (D) tokenih, katere hočeš čim bolje izkoristiti, saj poti nazaj za 2 interacijo več NE BO, ko bo sledila 2016-2020 popolna zamrznitev razvoja izgorevalne komore edino smotrna odločitev.
Mislim, da so kompresijska razmerja res, zelo podobna dizelašem (mislim, da 14 : 1 ali nekaj takega).
Vseekakor so cifre pri takih velih proizvajalciv največkrat dvomljive oz. "napinjene"., Ampak pravila hibridnih sklopov so zelo zelo mlada zadeva. Še posebaj za Ferrari.
Še @tribes malce razširim tematiko in še enkrat dodam z temi pogonskimi sklopi niti ni učinkovito iti popolnoma "lean" varianto. Že že, da greš v revno mešanico (omejitev masnega pretoka in količine goriva ), ki je za povrh vsega ranljiva detonacije, kar so tudi glavni problemi Reno mašin in tod tudi okvare, ter velike težave. Zato so tudi aktivirali Illena, ki bo z 10 tokeni probal popravit glavo in krono bata V6 ICE motorja. Recimo popolnoma "deat" lean gre Toyota v LMP programu (od dirkalnih verzij motorjev ali PU-jev mislim).
Zanimivo sam vidim detonacijo, kot glavni problem izgorevalnega procesa, kot pa same atomizacije vrizgalne šobe. Za razliko slednje mislim, da je tehnologija kar dobro razvita od dizlov, ter nekako poneseno tudi do bencinarjev. Na drugi strani so nekoč detonacijo v 1 trubo eri pred preveč revno mešanico preprečevali z vbrizganjem vode v "itake" cev v plenumu. Mislim, da BMW in Volvo dejansko že propangadirata tovrstno rešitev pri turbomotorjih (sem pa po iskanju ugotovil, da se po pričakovanjih tole je že prodajalu v taki ali drugačni obliki). Zanimivost nekoč so v gorivo dodajali zelo eksotične additive, kot so toluen (HOnda Mp4/4 je kklasični predstvanik tega goriva) ali rakotvorni berij ("usede se v ljuča, kot pri dizlih "saje") iz katerega so celo baredili bate.
Kakorkoli obrnimo se nazaj na te sedanje pogoske sklope recimo, če imaš prepopoln izgorevalni proces ti kaj malo ostane za ERS-h DEL motorja. Cosworth je tole anomalijo, kaj hitro ugotovil (že po 500ih simulacijah) o čem sem tudi lani objavil RET članek tukaj na forumu. Tako bi po eni strani rad varččeval na gorivu, po drugi strani pa tole spravljaš nazaj z uporabo baterije in "tankanja" iz enega električenga dela v drugega. Tole je izjemno zahteven kompromis in konec koncev tudi največji TRIK te nove formule.
Tako postane v tej enačbi gorivo še ena izmed najpomebnejši spremeljivk, saj boš z njim uresničeval oz. nagibal tehnico na ali na ono stran (ali najboljše na obe strani, kar je WIN WIN situacija).
Dejansko, ko pogledaš širšo sliko in še zraven dodaš AERO ti postane slabo, koliko resursov in aspirinov mora tole zahtevati od inženirjev. Delo Merca lahko samo občudujemo. Priti z popolnoma novim dirkalnikom in agregatom na teste in "bang&bang" krog za krogo. Čudo res!
Še posebaj, ko tole pogladam v tem kontekstu; Recimo mene doma zelo zajebava 2 takt star motor (Holder, če kdo pozna) pri ročni nahrbtni škopilnici. Kompresije je tako slaba, da vroče ne boš prižal pa da se postavljaš na glavo. Pa lahko delaš z uplinjačem in mešanico goriva, kaj hočeš. No tole je moj problem kaki je šele problem ob teh inženirjev pri teh impresivnih pogonskih sklopih. Ps vem mogel bom mogel vsaj nabavit nove batne obročke.
Tako je 30 HP ob a, b, c, d prepostavkah tole vsekakor možno. Upoštevamo (a) mladost novih pravil , (b) večjo kilometrino in poosledično tone podatkov z steze, (c) podatkov z "tekalnih" stez dinamičnih simulatorjev, vetrovnika in testnih miz je tole IMO ob teh (D) tokenih, katere hočeš čim bolje izkoristiti, saj poti nazaj za 2 interacijo več NE BO, ko bo sledila 2016-2020 popolna zamrznitev razvoja izgorevalne komore edino smotrna odločitev.
Mislim, da so kompresijska razmerja res, zelo podobna dizelašem (mislim, da 14 : 1 ali nekaj takega).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

TribesMan ::
@BT52
V formuli, kjer imaš omejen pretok goriva je zelo smisleno iti "as lean as possible". Na eni strani te omejujejo temperature izpušnih plinov, na drugi pa izkoristek izgorevanja, ti pa iščeš sweetspot v sredini. Ampak tisti, ki si lahko privošči iti bolj lean, bo zmagal.
V starih časih turbo motorjev so bila razmerja zrak gorivo pod polnim gasom verjetno 10:1 ali celo manj. Če vemo da je stoihometrično razmerje 14.7:1, je jasno da pri takem razmetavanju z gorivom pod trenutnimi pravili ne prideš daleč. Vsak, ki trenutno laufa motor pod stoihometričnim razmerjem, meče gorivo stran in se omejuje tako na strani moči motorja (100kg/h), kot na strani porabe (100kg na dirko). As simple as that. Preprosto si tega ne moreš privoščiti, treba je izkoristiti vsako kapljico goriva.
Jaz verjamem da zadeve laufajo 90% časa v lean burn. In bi rekel da spodnja meja je 14:1, zgornje meje pa ni, v "partial load" so razmerja lahko tudi 50:1. Pač kot dizel, kjer moč motorja ne regulira pretok zraka v motor, ampak samo vbrizg goriva.
Me pa zanima če kateri od teh motorjev danes laufa "throttle-less". Možno bi bilo, ni pa enostavno. Tukaj malo sumim Hondo, s tistim njihovim kruljenjem pod delnim gasom, nisem 100% samo sumim da delajo v tej smeri. Throttle-less motor ima manjše prečrpovalne izgube in avtomatsko boljši izkoristek.
Pa seveda visoka kompresija, ki izboljšuje izkoristek.
V stari eri turbo motorjev je bila kompresija 9:1 ali manj... danes pa sigurno preko 14:1...
Anyway, hec pri vsem tem skupaj je da je tudi za velike proizvajalce to precej novo področje. Sicer imamo motorje v avtomobilih ki že dolgo uporabljajo direktni vbrizg, samo nihče ga ne priganja v take ekstreme. Predvsem zaradi zanesljivosti. Mogoče je še danes še najbolj "ekstremen" Mazdin sky-active, s kompresijo 14:1 na atmosferskem bencinarju (ampak s turbino so zadeve še toliko bolj zabavne). Vsi ostali imajo kompresijo okoli 12:1.
Da bi pa pri ekstremnem lean burnu manjkalo energije za ERS-H pa dvomim. Temperature izpušnih plinov na teh motorjih pod polnim gasom so še vedno ekstemne, in če imaš temperaturo imaš energijo.
Bolj je to problem na dizlu, kjer temperature ne presegajo 900°C. Tam je uporaba ERS-H zelo uprašljiva (Audi pravi da se absolutno ne splača).
Water injection pa je kakor vem v trenutni formuli prepovedan (ubistvu je F1 prepovedan že dolgo).
V formuli, kjer imaš omejen pretok goriva je zelo smisleno iti "as lean as possible". Na eni strani te omejujejo temperature izpušnih plinov, na drugi pa izkoristek izgorevanja, ti pa iščeš sweetspot v sredini. Ampak tisti, ki si lahko privošči iti bolj lean, bo zmagal.
V starih časih turbo motorjev so bila razmerja zrak gorivo pod polnim gasom verjetno 10:1 ali celo manj. Če vemo da je stoihometrično razmerje 14.7:1, je jasno da pri takem razmetavanju z gorivom pod trenutnimi pravili ne prideš daleč. Vsak, ki trenutno laufa motor pod stoihometričnim razmerjem, meče gorivo stran in se omejuje tako na strani moči motorja (100kg/h), kot na strani porabe (100kg na dirko). As simple as that. Preprosto si tega ne moreš privoščiti, treba je izkoristiti vsako kapljico goriva.
Jaz verjamem da zadeve laufajo 90% časa v lean burn. In bi rekel da spodnja meja je 14:1, zgornje meje pa ni, v "partial load" so razmerja lahko tudi 50:1. Pač kot dizel, kjer moč motorja ne regulira pretok zraka v motor, ampak samo vbrizg goriva.
Me pa zanima če kateri od teh motorjev danes laufa "throttle-less". Možno bi bilo, ni pa enostavno. Tukaj malo sumim Hondo, s tistim njihovim kruljenjem pod delnim gasom, nisem 100% samo sumim da delajo v tej smeri. Throttle-less motor ima manjše prečrpovalne izgube in avtomatsko boljši izkoristek.
Pa seveda visoka kompresija, ki izboljšuje izkoristek.
V stari eri turbo motorjev je bila kompresija 9:1 ali manj... danes pa sigurno preko 14:1...
Anyway, hec pri vsem tem skupaj je da je tudi za velike proizvajalce to precej novo področje. Sicer imamo motorje v avtomobilih ki že dolgo uporabljajo direktni vbrizg, samo nihče ga ne priganja v take ekstreme. Predvsem zaradi zanesljivosti. Mogoče je še danes še najbolj "ekstremen" Mazdin sky-active, s kompresijo 14:1 na atmosferskem bencinarju (ampak s turbino so zadeve še toliko bolj zabavne). Vsi ostali imajo kompresijo okoli 12:1.
Da bi pa pri ekstremnem lean burnu manjkalo energije za ERS-H pa dvomim. Temperature izpušnih plinov na teh motorjih pod polnim gasom so še vedno ekstemne, in če imaš temperaturo imaš energijo.
Bolj je to problem na dizlu, kjer temperature ne presegajo 900°C. Tam je uporaba ERS-H zelo uprašljiva (Audi pravi da se absolutno ne splača).
Water injection pa je kakor vem v trenutni formuli prepovedan (ubistvu je F1 prepovedan že dolgo).
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

PrimozR ::
Um, se bom dotaknil samo 'berija'. Gre za berilij, ki je v elementarni obliki izjemna kovina. Gostota pod 2 kg na liter (aluminij ima 2,7 kg, titan 4,5 kg, jeklo 7,8 kg), ima izredno visoko toplotno kapacitivnost (pobere veliko toplote, brez da bi se bistveno segrel), izredno visoko toplotno prestopnost (nabrano toploto dobro oddaja na okolico), odlične mehanske lastnosti (moduli se mi zdi na ravni jekla in titana), itd.
V 'zlatih časih' so ga kot aluminijevo zlitino uporabljali pri Mercedesu za bate v F1, a so ga zaradi 'zdravstvenih razlogov' prepovedali (zaradi berilijoze, ki, podobno kot silikoza, poškoduje pljuča v primeru vdiavanja prahu). No, ta prepoved je šla skorajda mimo Le Mansa, kjer so na prototipih berilijeve zlitine uporabljali za zavorne diske. Nagradno vprašanje, kje je večja možnost za nastanek berilijevega prahu, pri batih motorja ali pri zavornih diskih? :)
V 'zlatih časih' so ga kot aluminijevo zlitino uporabljali pri Mercedesu za bate v F1, a so ga zaradi 'zdravstvenih razlogov' prepovedali (zaradi berilijoze, ki, podobno kot silikoza, poškoduje pljuča v primeru vdiavanja prahu). No, ta prepoved je šla skorajda mimo Le Mansa, kjer so na prototipih berilijeve zlitine uporabljali za zavorne diske. Nagradno vprašanje, kje je večja možnost za nastanek berilijevega prahu, pri batih motorja ali pri zavornih diskih? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()

billy ::
Potem pa pravijo, da v F1 pretiravanja z varnostjo...to je lepo brati, da se v F1 skrbi tudi za varnost tehničnega osebja in ne le zgolj na stezi.

vilser ::
Letos je najbolj plačan dirkač Alonso, a naslednje leto bo Hamilton.
Osebno sem mnenja, da bo Arai (šef Honde) dobil brco in to zelo kmalu, ker gre vse čist preveč počasi in pri McLarnu niso zadovoljni.
Osebno sem mnenja, da bo Arai (šef Honde) dobil brco in to zelo kmalu, ker gre vse čist preveč počasi in pri McLarnu niso zadovoljni.

billy ::
Čakaj prvo, da vidimo kako so ponucali zdaj te tokene.
Poglej si renault, koliko tokenov imajo na voljo in kaj delajo z njimi...nič...v megli so že od začetka sezone.
Poglej si renault, koliko tokenov imajo na voljo in kaj delajo z njimi...nič...v megli so že od začetka sezone.

TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

BT52 ::
1.
E to je to! Z ostalim se strinjam. Da pa bi lahko razširila znanje na tem področju pa bi mogla, kar ukrast ali pognat kako dejansko simulacijo za koliko se dejasko zavoljo hibridnega sistema zmanjša "osiromašenost" mešanice. :D Cosworth tole predstavi, ampak niso šli dejasko v prevelike detajle.
Obstajajo sicer številni papirji in študije, ampak slenje ne upoštevanjo elekromotorja zraven.
Glede energije izpuha vem iz glave, grobe podatke raziskave, koliko se dejansko da "regenerirat" energijo izpušpnih plinov bencincov/dizlov pri agregatnih postajah.
Trotni digram: 35% gre v meh delo; 30% so hladilne izgube; 5% trenje; šele ostalih 30% je energija izpušnih plinov. Od tegaso izračunali pri agregatnih postajah, da se teoretilno da doseči ob tem se seveda zavedamo, da so lahko v tem primeru sistemi "veliki" in so možni regen cikli z uporabo raznih tolotnih črpalk max 10%. Praktično pa so dosegli z najboljšim načinom 5%. Z radialno turbino in elektormotorjem, da se dosega nekje pol tega torej 2.5%. Lahko pa ti poiščem pdf, ki ta trenutno iščem, ampak ga ne najdem. Bom pa pogledal ju3, ker bi res rad tole podkrepil z konkretnimi podatki, ker zadeva je zanimiva.
POtem mislim, da imamo na spletu Volvotov (sicer za komercialno uporabo, kar je svetlobna leta stran od dirkalnih aplikacij in namembnosti) pregled z uporabo "vztrajnika" na turbini. Tako, da si z njimi ne moremo, kaj prida pomagat.
Fun fact; Enkrat je en na forumu (mislim, da avtomanija) dejsko povedal zanimiv detajl kako resno je Mercedes vzel tale nov pravilnik. Dejasko je bojda LJ kadedra (verjetno za motorje z notranjim zgorevanjem) FS fakultete naredila evaluacijo Comprex sistema, če se ga sploh splača uporabit.
Če si mislim, da jaz namigujem na to? Potem si me narobe razumel, če pa si hotel samo opozoriti na to, pa imaš popolnoma prav. Da še razširim tematiko glede dodajanja sestavin v "intake" plenum, ter posledično v izgorevalno komoro. Po pravilih je dovoljeno dodajanje samo preko "direktnega vbrizga", "uberlaufa" (eng sump breather; šmet ne vem slovenske izraza za ta motorni oddušnik) in ERG (vračanje izpuhov nazaj eng. axhaoust gas recirculation).
2. Bv Ferrari obtožujejo kršenja pravilnika vetrovniških ur in uporabe terflopsov.
http://www.motorsportmagazine.com/f1/fe...
Samo res na papirju pravilnik navidezno deluje. Ampak, kako lahko preprečiš tok informacij v obe smeri. Dandanes ob tej informacijski tehnologiji pa magari kriptaciji je tole nadzorovat NEMOGOČE. Dejansko se da tukaj domišliji prosto pot. Čeprav FIA pregleda vse vezje po "bajti" tega ne moreš "preprečit"?
Dejasko sem o tem že razmišljal ali je v teoriji omejitev teraflopsov in vetrovniškega časa, ki je medsebojno pokorigirana z "ravninskimi" cetnimi testi res dobra ideja. Res je to, da vetronika in tudi super računalnika ne moreš nekam skriti, ker so tole ZELO velike zadeve (da ne omenjam stroškov) torej, da pa bi jih skril nekje v "gozd" brez, da bi kdo kajkoli opazil bi bilo zelo težavno. Vojaškega režima tajnega delovanja F1 oddelkov pa ne morem kupoit, ker bi potencialen "ćivk" osebja tvegal celotni "brand name". V obratni smeri pa bi tole stalo vsaj milijarde.
Tako je tole res zelo sivo področje? Ima kdo še boljši vpogled v pravilnik in nadzora podatkov znotraj F1 ekip?
@BT52
V formuli, kjer imaš omejen pretok goriva je zelo smisleno iti "as lean as possible". Ampak tisti, ki si lahko privošči iti bolj lean, bo zmagal.
E to je to! Z ostalim se strinjam. Da pa bi lahko razširila znanje na tem področju pa bi mogla, kar ukrast ali pognat kako dejansko simulacijo za koliko se dejasko zavoljo hibridnega sistema zmanjša "osiromašenost" mešanice. :D Cosworth tole predstavi, ampak niso šli dejasko v prevelike detajle.
Obstajajo sicer številni papirji in študije, ampak slenje ne upoštevanjo elekromotorja zraven.
Glede energije izpuha vem iz glave, grobe podatke raziskave, koliko se dejansko da "regenerirat" energijo izpušpnih plinov bencincov/dizlov pri agregatnih postajah.
Trotni digram: 35% gre v meh delo; 30% so hladilne izgube; 5% trenje; šele ostalih 30% je energija izpušnih plinov. Od tegaso izračunali pri agregatnih postajah, da se teoretilno da doseči ob tem se seveda zavedamo, da so lahko v tem primeru sistemi "veliki" in so možni regen cikli z uporabo raznih tolotnih črpalk max 10%. Praktično pa so dosegli z najboljšim načinom 5%. Z radialno turbino in elektormotorjem, da se dosega nekje pol tega torej 2.5%. Lahko pa ti poiščem pdf, ki ta trenutno iščem, ampak ga ne najdem. Bom pa pogledal ju3, ker bi res rad tole podkrepil z konkretnimi podatki, ker zadeva je zanimiva.
POtem mislim, da imamo na spletu Volvotov (sicer za komercialno uporabo, kar je svetlobna leta stran od dirkalnih aplikacij in namembnosti) pregled z uporabo "vztrajnika" na turbini. Tako, da si z njimi ne moremo, kaj prida pomagat.
Fun fact; Enkrat je en na forumu (mislim, da avtomanija) dejsko povedal zanimiv detajl kako resno je Mercedes vzel tale nov pravilnik. Dejasko je bojda LJ kadedra (verjetno za motorje z notranjim zgorevanjem) FS fakultete naredila evaluacijo Comprex sistema, če se ga sploh splača uporabit.
Water injection pa je kakor vem v trenutni formuli prepovedan (ubistvu je F1 prepovedan že dolgo).
Če si mislim, da jaz namigujem na to? Potem si me narobe razumel, če pa si hotel samo opozoriti na to, pa imaš popolnoma prav. Da še razširim tematiko glede dodajanja sestavin v "intake" plenum, ter posledično v izgorevalno komoro. Po pravilih je dovoljeno dodajanje samo preko "direktnega vbrizga", "uberlaufa" (eng sump breather; šmet ne vem slovenske izraza za ta motorni oddušnik) in ERG (vračanje izpuhov nazaj eng. axhaoust gas recirculation).
2. Bv Ferrari obtožujejo kršenja pravilnika vetrovniških ur in uporabe terflopsov.
http://www.motorsportmagazine.com/f1/fe...
Samo res na papirju pravilnik navidezno deluje. Ampak, kako lahko preprečiš tok informacij v obe smeri. Dandanes ob tej informacijski tehnologiji pa magari kriptaciji je tole nadzorovat NEMOGOČE. Dejansko se da tukaj domišliji prosto pot. Čeprav FIA pregleda vse vezje po "bajti" tega ne moreš "preprečit"?
Dejasko sem o tem že razmišljal ali je v teoriji omejitev teraflopsov in vetrovniškega časa, ki je medsebojno pokorigirana z "ravninskimi" cetnimi testi res dobra ideja. Res je to, da vetronika in tudi super računalnika ne moreš nekam skriti, ker so tole ZELO velike zadeve (da ne omenjam stroškov) torej, da pa bi jih skril nekje v "gozd" brez, da bi kdo kajkoli opazil bi bilo zelo težavno. Vojaškega režima tajnega delovanja F1 oddelkov pa ne morem kupoit, ker bi potencialen "ćivk" osebja tvegal celotni "brand name". V obratni smeri pa bi tole stalo vsaj milijarde.
Tako je tole res zelo sivo področje? Ima kdo še boljši vpogled v pravilnik in nadzora podatkov znotraj F1 ekip?

Jst ::
Namesto, da omejujejo TeraFlopse, naj omejijo moč, koliko Wh lahko porabijo. Potem pa pogledajo račun za elektriko in je stvar glede simulacij CFD rešena.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

noraguta ::
Gorivo v F1 je prekleto blizu 100-oktanskemu s črpalke. Da gre za neko posebno gorivo so zgolj iluzije, posledica starih časov. Ko so bila ta goriva res totalen odfuk, hlapljiva, nevarna, kancerogena, eksotična, itd. Danes tega ni več. Se razvija goriva, ampak nekega ogromnega prostora za razvoj IMO ni. Sploh pa ne za pridobiti 30 konjev. To so pridobili drugje. Oz. so bili do zdaj, kot sem rekel, šlampasti. Kar pa ne verjamem da bi Shell bil. SPloh pa ne pri toliko izkušnjah v F1.
Hudič je, kot vedno, v detajlih.
Ja gorivo je nekaj podobnega 100 oktanskemu, vendar je glavna razlika kako je narejeno. F1 gorivo je, za razliko od tega kar mi tankamo na črpalki, popolnoma sintetizirano iz plina. Zato praktično nima nobene primesi, razen tisto kar hočejo dat notri (malenkosti, ki naredijo razliko).
Druga stvar, ki ni tako nepomembna, direktni vbrizg goriva, ki ga uporabljajo v turbo motorjih, je precej drugačna zgodba kot stari atmosferski motorji z indirektnim vbrizgom.
Novi motorji so po principu izgorevanje veliko bližje dizelskemu stroju. Te mašine so optimizirane za t.i. lean-burn in imajo visoko kompresijo. Torej izgorevanje z viškom kisika v določenih situacijah tudi pod vplivom samovžiga. Govori se da imajo trenutni motorji med dirko 40% termodinamični izkoristek, sicer tudi na račun ERS-H, vendar za "bencinarja" vseeno zelo spoštljiva številka.
In še glavni problem, ki je posledica direktnega vbrizga, pa je to da je "atomizacija" in hitrost izparevanja goriva v trenutku vbrizga zelo pomembna. Če to ni optimalno, se ti podaljša čas izgorevanja, posledično ti to vpliva na PCP, kar vpliva direktno na navor, pa tudi na temperaturo izpušnih plinov, kar potem dodatno greje turbino in lahko vodi v odpovedi...
In če imaš gorivo, ki je sposobno boljše atomizacije, je to komot vredno 20 in več konjev, ker lahko bolje izkoristiš gorivo.
Če kaj spremljate debate okoli razvoja motorjev boste velikokrat zasledili da se veliko govori o optimizaciji "krone" bata.
V časih NA motorjev smo imeli take bate:
Zdaj pa so bati bolj podobni temu:
Kot sem že prej rekel, zadeve bolj spominjajo na dizle.
V sredini bata imaš "vrtinčno komoro" v kateri se zgodi mešanje zraka in goriva v trenutku vbrizga. Tukaj se optimizirajo taki detajli da si mislit ne moreš.
Tudi za razliko od NA motorjev je sesalni sistem veliko bolj optimiziran za "swirl" torej vrtinčenje zraka v cilindru, ki pospeši mešanje plinov ob vbrizgu (spet, dizelske zadeve).
tud priblizno ne. Povecana kompresija v bencinskem NESME vžgat goriva.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

billy ::
Kurc, tudi merc je bojda upgrejdal mašino in to jim je uspelo spravit skozi pod pretvezo "reliability" in zato niso rabili porabiti tokensov.

TribesMan ::
Wow, kaka zbrka :D
Je pa zanimivo kako malo teh radio sporočil gledalci sploh slišimo. Tukaj so debatiral praktično non stop...
http://www.formula1.com/content/fom-web...
Je pa zanimivo kako malo teh radio sporočil gledalci sploh slišimo. Tukaj so debatiral praktično non stop...
http://www.formula1.com/content/fom-web...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

win64 ::
Namesto, da omejujejo TeraFlopse, naj omejijo moč, koliko Wh lahko porabijo. Potem pa pogledajo račun za elektriko in je stvar glede simulacij CFD rešena.
Dejansko podjetja ni nujno da potrebujejo svoje super računalnike v ta namen. Simulacije lahko poganjaš tudi na najetih strežnikih v oblaku in plačuješ po porabi. Točnih informacij nimam, se je pa pred časom govorilo, da VW uporablja ta način.
Te teraflopse je pa nemogoče kontrolirat, sploh zato ker podjetja kot so mercedes, ferrari, mclaren, renault delajo te simulacije tudi za druge kategorije dirkanja in tudi za serijske avtomobile. Maš precej odprtih rok pri skrivanju uporabe.

Jst ::
Tudi to je res. Pred časom so poročali, da je ena ekipa (Ferrari se mi zdi) ugotovila, da ne rabi toliko recimo INT in FP32 performance in so dali delati custom CPUje, ki so imeli sicer enako TeraFLOPSov, a je zaradi tega, ker so ojačali (dele) jedra, ki skrbi za FP64, program delal neprimerno hitreje.
To sem dal primer, katera ekipa, kateri CPUji, kateri del (INT, FP32, FP64,...) se ne spomnim.
To sem dal primer, katera ekipa, kateri CPUji, kateri del (INT, FP32, FP64,...) se ne spomnim.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

billy ::
Wow, kaka zbrka :D
Je pa zanimivo kako malo teh radio sporočil gledalci sploh slišimo. Tukaj so debatiral praktično non stop...
http://www.formula1.com/content/fom-web...
Torej lojza nosi večji del krivde, se pa Wolff posilečno postavil spet na njegovo stran in kao skurca ekipo. Patetično

MaterVola ::
Tudi to je res. Pred časom so poročali, da je ena ekipa (Ferrari se mi zdi) ugotovila, da ne rabi toliko recimo INT in FP32 performance in so dali delati custom CPUje, ki so imeli sicer enako TeraFLOPSov, a je zaradi tega, ker so ojačali (dele) jedra, ki skrbi za FP64, program delal neprimerno hitreje.
To sem dal primer, katera ekipa, kateri CPUji, kateri del (INT, FP32, FP64,...) se ne spomnim.
AMD in Ferrari.

BT52 ::
1. Ja samo omejevat Teraflospe je najbolj logično. Ker če bi porabo bi pa potem imeli "dirko", kateri naredi boljši in bolj učinkovitejši superračunalnik. Če recimo pogledamo CERN projekt lahko vidimo, kam bi lahko šle ekipe z tehnologijo (or beyond). IMO je tole zdaj najbolje. Čeprav lahko skrtiješ neke bazične raziskave v serijski proizvodnji, amapak F1 je preveč "custom" in dejansko nimaš dokaj odprtih rok. Tole zdaj pa ekipe prisili, da delajo veliko bolj racionalno in premišljeno. Kajti simuklacija konec koncev tudi to je.
2. Drugače en ne vem kaj počne Merc strateška-dirkaška inženirska ekipa. Spet so popušili. Intermediate v aquaplaning situacijah je res malce preveč. Wolff je še nakladal o nujnosti izhoda na stezo za preverjanje oprijemne točke sklopke in drugi bla bla.
3. Drugače race pace Ferrarija je izgledal kar izenačeno proti Mercu. Na SOFT gumah celo bolje, še VET po radijjih je namigoval, da je hitrejši od ROS. To je bilo tik pred dežjem mislim, da je bila temp asfalta okoli 30 stopinj temp ozračja pa 24. Degradacija je vsaj po 10ih krogih identična med ekipama. Res pa je, da je največja neznanka "obteženost" dirkalnikov z gorivom. Zanemarljivo ni tudi to, da je Ferrari bil najhitreši v speed trapih. Je pa res, da je bil ta 2 trening, kar se tiče petkovih programov vberjetno še najbolj nereprezantiven v sezoni. Spreminjajujoče razmere, strah pred dežjem je ekipe prisilo, da so v urnikih delali bližjice, prilagoditve.
2. Drugače en ne vem kaj počne Merc strateška-dirkaška inženirska ekipa. Spet so popušili. Intermediate v aquaplaning situacijah je res malce preveč. Wolff je še nakladal o nujnosti izhoda na stezo za preverjanje oprijemne točke sklopke in drugi bla bla.
3. Drugače race pace Ferrarija je izgledal kar izenačeno proti Mercu. Na SOFT gumah celo bolje, še VET po radijjih je namigoval, da je hitrejši od ROS. To je bilo tik pred dežjem mislim, da je bila temp asfalta okoli 30 stopinj temp ozračja pa 24. Degradacija je vsaj po 10ih krogih identična med ekipama. Res pa je, da je največja neznanka "obteženost" dirkalnikov z gorivom. Zanemarljivo ni tudi to, da je Ferrari bil najhitreši v speed trapih. Je pa res, da je bil ta 2 trening, kar se tiče petkovih programov vberjetno še najbolj nereprezantiven v sezoni. Spreminjajujoče razmere, strah pred dežjem je ekipe prisilo, da so v urnikih delali bližjice, prilagoditve.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()

billy ::
Danes misli bit sonce, jutri pa oblačno in suho, to je skorajda worst scenarijo za ferari in najboljši za merca, tako da škoda, vseeno upam na napeto dirko. Ne bi bilo sicer nič narobe, če bi letos tudi zmagal RBR ;)

BT52 ::
Danes misli bit sonce, jutri pa oblačno in suho, to je skorajda worst scenarijo za ferari in najboljši za merca, tako da škoda, vseeno upam na napeto dirko. Ne bi bilo sicer nič narobe, če bi letos tudi zmagal RBR ;)
Mogoče? Ampak tale steza je povsem nekaj drugega od vseh do zdaj v koledarju. Res, da je pomen trakcije v 1 planu ampak le ta je "setup" kompromis glede na zaviranlno sposobnost dirkalnika. Torej zaviranje s pomočjo AEROdinamike, BBW sistema in njihovih regen podsistemov. Recimo Ham je na včeraj prostih treningih parkrat zavtelo domnevno zaradi BBW (ne)delovanja. Potem vse tole le še začini upravljanje z energijo, čez celotni krog in posledično stint. Še dalje čeprav gre za "power circuit" se zavoljo konfiguracije da veliko uporabljat "lift&coast", tako da steza vendarle ni tako zelo fuel limited , kot recimo Singapur, Melbourne, Bahrain tako ,da se spet spremeni pritop k dirkanju. Včeraj je tole Diresta pri SKY prenosu lepo povedal. Dejansko se bo začasno videlo, koliko ima Merc še rezerve (domnevno) v teh dodatnih pogojih.

vilser ::
http://www.formula1.com/content/fom-web...
Zanimivo. Hamilton je zajebal v Monaku. Sam krivo je tudi moštvo, ker so ga poslušali.
Zanimivo. Hamilton je zajebal v Monaku. Sam krivo je tudi moštvo, ker so ga poslušali.

Gregor5816 ::
Mogoče so se v moštvu spomnili lanske dirke, ko je na stezo prišel varnostni avto, Hamilton pa jim je en krog prej rekel da bi šel v bokse (s tem bi seveda prehitel Rosberga in zelo verjetno tudi zmagal). Spomnim se, kako sta se Ališič in Jerančič nasmejala Hamiltonu, ko je še nekaj krogov (ko je bil varnostni avto na stezi) govoril, kako je imel on prav in da bi ga morali poslušat. Letos so ga pa poslušali, pa je spet Hamilton takratko potegnil.


Jst ::
A bo danes tudi kakšen dober ACE Stream?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

TribesMan ::
Sej je isti stream skoz aktiven...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

billy ::
BT52, bolj sem imel v mislih vročinske pogoje, ki mercu praviloma ne ustrezajo, ferrariju pa, podobno kot na začetku sezone, ko je vettel čisto korektno zmagal.
no..saj ni nujno, da tudi drugače ne bo zanimivo, ker imam občutek da so v petek vsi sandbagali na veliko, tako ferrari, kot merc.
no..saj ni nujno, da tudi drugače ne bo zanimivo, ker imam občutek da so v petek vsi sandbagali na veliko, tako ferrari, kot merc.

BT52 ::
BT52, bolj sem imel v mislih vročinske pogoje, ki mercu praviloma ne ustrezajo, ferrariju pa, podobno kot na začetku sezone, ko je vettel čisto korektno zmagal.
No ja. To ni nujno samo pogojeno z temp steze namreč. Je tole veliko bolj zapleteno in niti tole ni res. Konfiguracija steze in AERO karakteristike dirkalnika, katere se za povrh zaradi posodobitev relativno na konkurenco še spreminjajo od dirke do dirke to ne more biti KONSTATNA lastnost.
ker imam občutek da so v petek vsi sandbagali na veliko, tako ferrari, kot merc.
Kaki občutek no! Pa saj to je vedno! Še na Kvalifikacijah pred Q3 tole počno. Najlažje tole počneš z blažjimi nastavitvami pogonskega sklopa (mogoče kakih 5%) katerega moraš letos še dodatno "pazit" in pa količino goriva v tanku. Ekipe skušajo z sofwarom in raznimi simulacijskimi modeli tole izračunat, ter predvidet kaj počne konkurenca. V ekstremnih primerih celo z postavljenimi ekipami z mikrofoni okoli steze skušajo ugotoviti kaj počne motor, menjalnik.

Jst ::
>Sej je isti stream skoz aktiven...
Mogoče. Samo prvi, ki je bil postan v tej temi, je drugačen od drugega. In prvi 2 dirki nazaj je delal shitty, neprestano prekinjal.
Potem za prejšnjo dirko, je pa SebaR dal drugega in je delal odlično.
ps: Evo, tale zadnji mi spet prekinja.
Mogoče. Samo prvi, ki je bil postan v tej temi, je drugačen od drugega. In prvi 2 dirki nazaj je delal shitty, neprestano prekinjal.
Potem za prejšnjo dirko, je pa SebaR dal drugega in je delal odlično.
ps: Evo, tale zadnji mi spet prekinja.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Jst ::
Tale a6192e7122c79a02346f674f7f9d964e713f8194 mi je sedaj začel štekati vsaj ene 5krat na minuto.
Ima kdo kakšnega bolj reliable?
Ima kdo kakšnega bolj reliable?
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

TribesMan ::
Ferrari imploding in 3, 2, 1 :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

TribesMan ::
ERS-H problem...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

billy ::
Bollocks, nekaj mu crknilo...crap...torej je dirka že tudi zgubljena jutri, in spet 14 dni čakat :/

TribesMan ::
Ti si pa še večji crybaby k Vettel :D
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

billy ::
Hja bo ja, ampak tu so bile realne šanse, da ferari rukne merca, kimi IMO tega ni sposoben, če avto je.
To, da bo vettel prišel iz 45. mesta na 3. ni tako zadovoljujoče, kot če bi iz 3. prišel na 1.
To, da bo vettel prišel iz 45. mesta na 3. ni tako zadovoljujoče, kot če bi iz 3. prišel na 1.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 189800 (121359) | broken/link |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 256364 (162190) | Alexius Heristalski |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 191322 (154567) | WarpedGone |