» »

Referendum o kaznih za prometne prekrške

Referendum o kaznih za prometne prekrške

strani: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11

gokky ::

Isht je izjavil:

Res smešno...
Najbolj banalni pa so izgovori, da so v Sloveniji nizke plače in da si takih kazni ne moremo privoščit.
ČE VOZIŠ PO PREDPISIH, KAZNI NE BOŠ PLAČAL, in je torej višina kazni popolnoma nerelevantna.


Če bi TI res poznal predpise in vozil po predpisih, bi vedel, da je neurejena cestno-prometna signalizacija na mnogih mestih dvoumna in kot taka onemogoča vožnjo po predpisih. Že v Ljubljani (ki ni ravno najslabše urejena) imaš mnogo tega: Ljubljana se nikjer ne začne/konča, cone 30 se nikjer ne začnejo ali končajo, signalizacija te usmerja v vožnjo skozi stene hiše ali po napačni strani ali slalom,...

gokky ::

Isht je izjavil:


Dokaz: 27. člen Zakona o varnosti cestnega prometa, ki pravi:


V času, ko si to pisal, se omenjeni zakon niti uporabljal ni več. Od 1.7.2011 se namreč uporabljata namesto njega ZPrCP in ZCes-1. Oba veljata že od 1.4.2011.

Isht ::

Gokky: prosim, da mi poveš, na kateri cesti manjka tabla za začetek ali konec Ljubljane. In pa kje se začne cona 30, pa se potem ne konča? Če rečeš, da znaki manjkajo, potem to podpri z natančnimi podatki, kje to je. V nasprotnem primeru pa samo tipično slovenceljsko navajaš neke 'dokaze', ki to sploh niso (podobno, kot naši politikantki, predvsem desni).

Kot državljan Slovenije in uporabnik cest imaš vsako možnost upravitelju ceste sporočiti, kje so napake v signalizaciji, pa jih bodo odpravili.

V redu, novi zakon v 42. členu pravi:
"Preden zapelje na drug prometni pas in pred vsako drugo spremembo smeri vožnje, premikom vozila ali vključevanjem v promet, se mora voznik s pogledi v vzvratna ogledala in preko ramena, da premosti mrtvi kot ali kako drugače prepričati, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence cestnega prometa ali premoženje."

Popolnoma isto pravilo za uporabo smernikov na AC, kot v prejšnjem zakonu, nobene spremembe (razen tehnikalij, kako se prepričaš, da premik lahko izvedeš varno).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Isht ()

imagodei ::

BlueRunner je izjavil:

Bizeljsko ko se kraj počasi končuje in je ena sama ravnina. Iz izkušenj na takšnih krajih vozim 50, kar me je rešilo.

Zanimivo. Mene v tkašnih položajih običajno rešujejo table, ki mi povedo kolikšna je omejitev.

Ta vikend so me npr. "rešile" tri table za naselja in ena tabla za omejitev 60.

Zanimivo. Meni se pa to zdi podjebavanje folka, ki v 99,99% ne bo povzročil večje prometne nesreče (npr. s telesnimi poškodbami ali smrtjo).

Radar 20m pred koncem naselja slepo sledenje nekim birokratskim pravilom in zloraba le teh za navidezno discipliniranje "divjakov". A 20m po koncu naselja je pa situacija bistveno drugačna? Kolesarja, ki ga srečaš 20m pred koncem naselja, ne more nekdo, ki vozi za tabo srečati 20m po koncu naselja?

Omejitev 40 na izvozu iz avtoceste je neživljenjska in debilna. Izvoz Kranj-vzhod iz smeri Jesenic se da brez pretiravanja zvozit z 80 km/h, ker ima radij 80-100m in je dovolj pregleden, da se ne moreš zaleteti v stoječo kolono, če nisi ravno slep. Večino izvozov na gorenjski avtocesti lahko zvoziš s 60 ("lahko" ni v pomenu besede da se "da", ampak da je to povsem neogrožujoče tako za voznika, kot za ostale udeležence.)

Problem teh bizarnih omejitev je, da jih sčasoma nehaš upoštevat, ker vidiš, da so bolestno skregana z realnostjo. Te omejitve in enforcanje le-teh zato ker se da (ne pa zato, ker je to na tistem mestu potrebno) je del problema, ne pa rešitev.
- Hoc est qui sumus -

gokky ::

imagodei je izjavil:

Na izvozih iz avtoceste so redno postavljeni znaki 40 km/h, tudi če zavoj in preglednost povsem objektivno dovoljujeta vsaj 60 (recimo Kranj vzhod iz smeri Jesenic). Enako bolestne so nekatere omejitve pri vključevanju na avtocesto - npr. tista pri Radovljici, ko je hitrost na cesti mimo novoodprtega počivališča OMV-ja omejena na (spet) 40 km/h.


Načrtovalci cest temu rečejo hitrostni most. Ideja je, da se nekaj časa vozi zelo počasi, da se živčevje privadi nižjemu hitrostnemu pragu.

Seveda pa se nihče od načrtovalcev ni vprašal, kaj storiti nekaj m pred znakom za omejitev 40. Če želiš spoštovati omejitev 40, boš zaviral dovolj prej, kar pa pomeni, da boš v neki točki, ki je pred točko postavitve znaka 40, imel hitrost manj kot 65km/h. Posledično bi - po predpisih - morali ob vsakem izvozu vključevati vse štiri smernike (voziš manj kot polovico dovoljene hitrosti). Kaj bi to pomenilo kot signal voznikom za teboj, pa si lahko samo zamišljaš.

Pa še nekaj podobnih bebavosti bi verjetno našli v povezavi zakonodaja - pravilniki - izvedba signalizacije.

Isht ::

Radar 20m pred koncem naselja lahko smatraš kot 'podjebavanje', toda povej mi, zakaj si 20m pred koncem naselja vozil prehitro? Zakaj nisi mogel počakati na tablo za konec naselja, ko bi lahko mirno (in legalno) pospeševal?
Tablo za začetek in konec naselja postavijo tam, kamor spada. To sta ločnici, med katerima MORAŠ vozit po omejitvah za vožnjo v naselju. Nekje so morali to ločnico postaviti. Zakaj prav tam? Zakaj pa ne 20m prej? Zato, ker bi taki, kot si ti, potem pospešili ŠE 20m prej!

Gokky: spet klamfaš neumnosti.
Zaviralni pas je namenjen ZAVIRANJU, in na zaviralnem pasu ne veljajo enaka pravila, kot na voznem ali prehitevalnem pasu na AC, kjer je omejitev 130, najmanjša dovoljena pa 65km/h. Zato je tvoja trditev popolna neumnost, saj očitno ne ločiš med različnimi prometnimi pasovi, ki so del prometne ureditve avtocest.

Pa še to: na zaviralni pas zapelješ s hitrostjo 130km na uro, in šele potem začneš zavirati, zavreš pa do hitrosti, ki je označena na znaku pri izvozu (ponavadi 40 ali 60). Na popolnoma vseh izvozih se to da storiti varno in brez problemov ter brez pretiranega zaviranja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Isht ()

Isht ::

30. člen ZPrCP:
(1) Na avtocesto ali hitro cesto, lahko zapeljejo in vozijo po njej le vozniki motornih vozil in skupin vozil, ki po deklaraciji proizvajalca dosegajo hitrost, večjo od 60 km/h.
(4) Voznik, ki se z motornim vozilom vključuje v promet na avtocesti in hitri cesti, mora voziti po pospeševalnem pasu in se z ustrezno hitrostjo vključiti v promet, pri tem ne sme ovirati ali ogrožati vozil, ki vozijo po njej.
(5) Voznik, ki se izključuje iz prometa na avtocesti in hitri cesti, se mora z vozilom pravočasno pomakniti na desni prometni pas in brez zmanjševanja hitrosti zapeljati na začetek zaviralnega pasu.
(7) Na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo motorna vozila voziti po skrajnem desnem prometnem pasu, ki ni zaseden z vozili v koloni.
(17) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek voznik ali pešec, ki ravna v nasprotju z določbo prvega, sedmega ali petnajstega odstavka tega člena.
(18) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega, petega, trinajstega ali štirinajstega odstavka tega člena.

Keyser Soze ::

Isht je izjavil:

Pa še to: na zaviralni pas zapelješ s hitrostjo 130km na uro, in šele potem začneš zavirati, zavreš pa do hitrosti, ki je označena na znaku pri izvozu (ponavadi 40 ali 60). Na popolnoma vseh izvozih se to da storiti varno in brez problemov ter brez pretiranega zaviranja.

Ti pa zdaj še mal(?) pretiravaš.

Ne da se. Sploh ob prometnih konicah. Ko se gruča folka iz hitrosti 130km/h na tistih 200m ali manj zaviralnega pasu trudi zaustavit do 40(!!!)km/h. Zdej al nimaš izpita al pa nimaš izkušenj. Nekaj mora bit.

P.S.: Podpiram strožjo kaznovalno politiko, ampak ob predpostavki, da jo izvajajo skladno z njenim namenom in da jo izvajajo zmerni, inteligentni ljudje.
OM, F, G!

gokky ::

Isht je izjavil:

Gokky: prosim, da mi poveš, na kateri cesti manjka tabla za začetek ali konec Ljubljane. In pa kje se začne cona 30, pa se potem ne konča? Če rečeš, da znaki manjkajo, potem to podpri z natančnimi podatki, kje to je. V nasprotnem primeru pa samo tipično slovenceljsko navajaš neke 'dokaze', ki to sploh niso (podobno, kot naši politikantki, predvsem desni).


Tudi na tem forumi sem že povedal. Naj ti dam samo en namig: Pelji od železniške po Miklošičevi, zavij desno mimo sodišča proti Slovenski, nato levo proti Barju. Koliko je omejitev? Za naprej pa: glej prometno signalizacijo, kot trdiš da jo je potrebno, pa boš videl. Pa upoštevaj tudi "obskurne" table VI-3 in VI-3.1, pa boš videl, če je sploh mogoče voziti po cesti.

Isht je izjavil:

Kot državljan Slovenije in uporabnik cest imaš vsako možnost upravitelju ceste sporočiti, kje so napake v signalizaciji, pa jih bodo odpravili.


Večkrat sem "genijalcem" tako v Ljubljani, kot drugod že povedal za napačne postavitve, pa "odgovorni" niso prav veliko spremenili. Logatec več kot eno leto, Medvode več kot šest mesecev, Ljubljana več let. Občina Velike Lašče pa je recimo raje odstranila znake za začetek naselja, kot da bi postavila še znake za konec, ko sem jih leta 2008 opozoril. Še na zelo prometni cesti Kočevje - Ljubljana, je (ob vseh pritiskih, ki sem ji izvajal) trajalo dva meseca, da so ob prihodu v Škofljico postavili prometni znak naselje za Škofljico in to na mestu, kjer cesta vodi mimo šole in otroci hodijo v šolo.

Isht je izjavil:

V redu, novi zakon v 42. členu pravi:
"Preden zapelje na drug prometni pas in pred vsako drugo spremembo smeri vožnje, premikom vozila ali vključevanjem v promet, se mora voznik s pogledi v vzvratna ogledala in preko ramena, da premosti mrtvi kot ali kako drugače prepričati, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence cestnega prometa ali premoženje."

Popolnoma isto pravilo za uporabo smernikov na AC, kot v prejšnjem zakonu, nobene spremembe (razen tehnikalij, kako se prepričaš, da premik lahko izvedeš varno).


Tvoja navedba dokazuje, da novi zakon v resnici ni tako nov, kot ga poskušajo predstaviti. Razen višjih kazni za voznike, ki so jih zavili v celofan "brand new" zakona.

BlueRunner ::

gokky je izjavil:

Isht je izjavil:


Dokaz: 27. člen Zakona o varnosti cestnega prometa, ki pravi:


V času, ko si to pisal, se omenjeni zakon niti uporabljal ni več. Od 1.7.2011 se namreč uporabljata namesto njega ZPrCP in ZCes-1. Oba veljata že od 1.4.2011.

Nadomešča ga 42. čl. ZPrCP z identično dikcijo: "Preden zapelje na drug prometni pas in pred vsako drugo spremembo smeri vožnje, premikom vozila ali vključevanjem v promet, se mora voznik s pogledi v vzvratna ogledala in preko ramena, da premosti mrtvi kot ali kako drugače prepričati, da to lahko stori brez nevarnosti za druge udeležence cestnega prometa ali premoženje."

Tako, da nima veze, če se je številka člena spremenila - vsebina se je ohranila.


imagodei je izjavil:

BlueRunner je izjavil:

Bizeljsko ko se kraj počasi končuje in je ena sama ravnina. Iz izkušenj na takšnih krajih vozim 50, kar me je rešilo.

Zanimivo. Mene v tkašnih položajih običajno rešujejo table, ki mi povedo kolikšna je omejitev.

Ta vikend so me npr. "rešile" tri table za naselja in ena tabla za omejitev 60.

Zanimivo. Meni se pa to zdi podjebavanje folka, ki v 99,99% ne bo povzročil večje prometne nesreče (npr. s telesnimi poškodbami ali smrtjo).

Pa kaj potem... za tiste 0,856s, ki jih bom "privarčeval" s tem, da bom malo hitreje začel pospeševati ali malo kasneje zavirati, me tako malo briga, da se s tem ne obremenjujem.

S tem se po mojih izkušnjah obremenjujejo tisti, ki so v 99,99% procenta primerih dejansko pvzročitelji nesreč. Na cesti tipično nestrpni in neučakani v povezavi s tem tudi netolerantni.

imagodei ::

gokky je izjavil:

imagodei je izjavil:

Na izvozih iz avtoceste so redno postavljeni znaki 40 km/h, tudi če zavoj in preglednost povsem objektivno dovoljujeta vsaj 60 (recimo Kranj vzhod iz smeri Jesenic). Enako bolestne so nekatere omejitve pri vključevanju na avtocesto - npr. tista pri Radovljici, ko je hitrost na cesti mimo novoodprtega počivališča OMV-ja omejena na (spet) 40 km/h.


Načrtovalci cest temu rečejo hitrostni most. Ideja je, da se nekaj časa vozi zelo počasi, da se živčevje privadi nižjemu hitrostnemu pragu.

Seveda pa se nihče od načrtovalcev ni vprašal, kaj storiti nekaj m pred znakom za omejitev 40. Če želiš spoštovati omejitev 40, boš zaviral dovolj prej, kar pa pomeni, da boš v neki točki, ki je pred točko postavitve znaka 40, imel hitrost manj kot 65km/h. Posledično bi - po predpisih - morali ob vsakem izvozu vključevati vse štiri smernike (voziš manj kot polovico dovoljene hitrosti). Kaj bi to pomenilo kot signal voznikom za teboj, pa si lahko samo zamišljaš.

Pa še nekaj podobnih bebavosti bi verjetno našli v povezavi zakonodaja - pravilniki - izvedba signalizacije.

Jah, jebat ga, zgrešena logika. "Hitrostni most" deluje na predpostavki, da se bodo ljudje držali omejitve 40 km/h, zato da se bodo nekaj 10m naprej držali neke naslednje omejitve - kakršna koli že bo. Torej, itak od ljudi pričakuješ, da se bodo na lokalni/regionalni cesti držali omejitve 90 km/h. Če namen znaka 40 ni ta, da pričakuješ, da so ga vozniki sposobni razumet in doumet ter se držat te omejitve, potem je nekaj hudo narobe. Še najmanjši problem je potem to, da ravno tako ne smeš pričakovati, da se bo folk sposoben držati omejitve 90 na regionalki.

Če je znak dejansko postavljen tam za "okras", da "se navadiš", potem je to prvič direkt povabilo k neupoštevanju znaka (itak vemo, da ne boš vozil 40, tle je znak samo za to, da se "živčevje privadi nižjemu hitrostnemu pragu"); in drugič, če je namen res zgolj psihološki ne pa dejansko upoštevanje hitrosti, potem so policijske zasede na tistih mestih še toliko bolj svinjska poteza.
- Hoc est qui sumus -

Isht ::

Noben znak ni postavljen za okras, da bi se ga navadil in ga eventuelno ignoriral, ampak je namenjen temu, ga ga spoštuješ in upoštevaš. Če ti to ni jasno, na cesti nimaš kaj početi.

Glede prometnih konic in kaj se da narediti pri izvozu: ob prometnih konicah po mojih izkušnjah NOBEN ne vozi po voznem pasu 130km/h, ampak vozijo v povprečju 90.

BlueRunner ::

@imagodei: čak malo. To, da se upošteva psiho in signalizacijo temu prilagaja je nenadimo postalo slaba stvar? Zakaj že? Nekateri imajo že tako ali tako težave v naseljih voziti znotraj omejitev, takšni posegi to zgodbo vsaj malo omilijo.

@Isht: Je pa resen problem, ko ti začno ljudje zavirati na 90 ali celo 80 že kakšnih 500m pred začetkom zaviralnega pasu. Ti potem resno ovirajo promet in delajo čep pred izvozom, ki se potem "potegne" še do uvoza, kjer imaš potem položaj, da ti drugi klovni na skačejo na voznega, še preden uskladijo hitrost, vozni in prehitevalni pa sta zaradi tistega zaviranja in čepa 150m prej oba polna in se ni možno klovnom, ki se vključujejo, varno umikati iz voznega na prehitevalni.

Vidno na vsakem izvozu/uvozu vsakega delovnega dne v času prometnih konic.

Bljak.

M-XXXX ::

Noben znak ni postavljen za okras, da bi se ga navadil in ga eventuelno ignoriral, ampak je namenjen temu, ga ga spoštuješ in upoštevaš. Če ti to ni jasno, na cesti nimaš kaj početi.

Glede prometnih konic in kaj se da narediti pri izvozu: ob prometnih konicah po mojih izkušnjah NOBEN ne vozi po voznem pasu 130km/h, ampak vozijo v povprečju 90.

Velikokrat se mi je že zgodilo, da sem okoli 3-4h ure od izvoza Lj- Center po obvoznici proti Dolenjski vozili po 160km/h po prehitevalnem pasu... V "koloni" seveda.

Noben znak ni postavljen za okras, da bi se ga navadil in ga eventuelno ignoriral, ampak je namenjen temu, ga ga spoštuješ in upoštevaš. Če ti to ni jasno, na cesti nimaš kaj početi.

Haha, šaljivec. Potem če pozabijo znak za delo na AC pa dobro veš, da je vsega že konec boš še kar 60 vozu? Oziroma malo bolj človeška (in zelo pogosta) varijanta je odsotnost znaka za konec omejitve po delu na AC. Kolikokrat si tam vozil 40/60 do naslednjega izvoza?

ZaphodBB ::

@Imagodei in Isht: Sta se kaj vozila po Avstriji? Zakaj je lahko v Avstriji po večini naselij omejitev 70? Razen tam kjer so res zadeve strnjene oz. so dvorišča praktično na cesti?

Jaz sem povsem zato, da se spoštujejo predpisi. Vendar morajo predpisi in posledično signalizacija tudi nekoliko upoštevat človeško psihologijo in opšto realnost.

Tako kot ne deluje prohibicija, tudi ta prometni zakon ne bo deloval. Problem v Sloveniji ni premalo ostra zakonodaja, temveč zgrešen urbanizem in ureditev prometne infrastrukure.

gokky ::

Isht je izjavil:


Zaviralni pas je namenjen ZAVIRANJU, in na zaviralnem pasu ne veljajo enaka pravila, kot na voznem ali prehitevalnem pasu na AC, kjer je omejitev 130, najmanjša dovoljena pa 65km/h. Zato je tvoja trditev popolna neumnost, saj očitno ne ločiš med različnimi prometnimi pasovi, ki so del prometne ureditve avtocest.



Najbrž se strinjava, da je najvišja dovoljena hitrost na zaviralnem pasu še vedno 130km/h (na večini AC). Ker je mogoče, da ne vem vsega, prosim citiraj, kje piše, da je na zaviralnem pasu drugačna hitrostna politika, kot sicer splošno velja. Pričakujem vir, ki mi potrdi, da navedba, da je potrebno pri vožnji z manj kot polovično največjo dovoljeno hitrostjo vključiti vse štiri smernike (ZPrCP, 70. člen), ne velja za zaviralne pasove ali, da je za zaviralne pasove predvidena nižja omejitev hitrosti, kot na ostalih pasovih AC/HC.

Isht ::

Gokky: vir za to so prometni znaki, ki so postavljeni na cesti. Če ti znak reče, da moraš voziti 40, moraš do tega znaka upočasniti na 40, in se lahko tvoja ideja o 60km/h minimalni hitrosti postavi na glavo.

Če je npr. delo na AC, pa so znaki, da moraš voziti 80, 60, 40, potem moraš voziti s tako hitrostjo, ne glede na to, da gre za kategorijo ceste 'avtocesta', po kateri je dovoljeno 130, najmanjša dovoljena pa je 60 (kot je predvideno v zakonu).
Če ti policist signalizira, da se moraš ustaviti, se moraš ustaviti, pa tudi če je na semaforju zelena luč, splošno pravilo o tej kategoriji ceste pravi, da lahko voziš 90, znaki pa pravijo, da imaš prednost.

Očitno ti ni jasno, katera od pravil v cestnem prometu imajo prednost (policist, semafor, znaki, splošna pravila).


Vse bolj mi je jasno, da bi bilo res treba uvesti ponavljanje CPPja in vožnje s komisijo na vsakih 10 let. Me zanima, koliko bi vas še imelo izpite.

Isht ::

Še en primer: cesta izven naselja (omejitev 90) in potem naselje z omejitvijo 40. Pred znakom za naselje (ki je dodatno opremljen z znakom za omejitev 40) moraš upočasniti na 40km/h, ne glede na to, da je to polovica dovoljene hitrosti na cesti izven naselja (in bi torej po tvojem moral vklopiti vse štiri smernike). Znak je določil hitrost 40, znak pa je po definiciji NAD splošnimi pravili cest. In ker moraš znak o omejitvi hitrosti upoštevati TAKOJ, torej velja od mesta, kjer stoji, moraš posledično zavreti do te hitrosti PRED znakom.
Tu ni nobene dileme in nobenega nesmisla, vse je logično. Razen seveda, če IŠČEŠ izgovore.

M-XXXX: sem pisal o PREHITEVALNEM ali o VOZNEM pasu? Povej, iz katerega od teh dveh prometnih pasov na AC se lahko prestaviš na zaviralni pas?

Med 3 in 4 uro se po voznem pasu po južni obvoznici nikoli ne moreš voziti več kot 100 (v zelo dobrih pogojih), torej je vsak premik na zaviralni pas in potem zaviranje na 60 ali 40 popolnoma enostaven.

Tudi če je kolona vozil na voznem pasu, ki se vsi vozijo 130, ni nobenih težav pri zaviranju na 40, če imajo vozila primerno varnostno razdaljo in so vozniki pozorni na dogajanje pred sabo.

Če se pa voziš po prehitevalnem pasu 160 in se potem direktno iz prehitevalnega vključiš na zaviralni pas tako, da vozni pas samo prevoziš, si s tem kršil več členov zakona.

imagodei ::

Isht je izjavil:

Radar 20m pred koncem naselja lahko smatraš kot 'podjebavanje', toda povej mi, zakaj si 20m pred koncem naselja vozil prehitro? Zakaj nisi mogel počakati na tablo za konec naselja, ko bi lahko mirno (in legalno) pospeševal?
Tablo za začetek in konec naselja postavijo tam, kamor spada. To sta ločnici, med katerima MORAŠ vozit po omejitvah za vožnjo v naselju. Nekje so morali to ločnico postaviti. Zakaj prav tam? Zakaj pa ne 20m prej? Zato, ker bi taki, kot si ti, potem pospešili ŠE 20m prej!


Ne delaj se preveč pametnega, kolega. Če se boš malo ozrl po forumu in nehal bit bolj papeški od papeža, boš ugotovil, da sem še kako za spoštovanje predpisov in za vožnjo po omejitvah.

Nikakor pa nisem za slepo in neživljenjsko sledenje zakonom. Po črki zakona je človek seveda kriv, če ga ujamejo 20m pred koncem naselja, ko vozi 62 km/h. Je pa bistvena razlika, kakšna je okolica. Če je tabla za konec naselja postavljena 50m za zadnjo hišo, povsod naokoli pa trava in koruza, cesta ravna in pregledna, je postavljanje radarja tam navadno zajebavanje ljudi. P E R I O D. Če ti na taki cesti točno do znaka pelješ 50, te ne mislim zajebavat - prav tako pa ne bom zajebaval nekoga, ki pospeši nekoliko nad omejitev, če se to pač da objektivno varno storiti.
- Hoc est qui sumus -

gokky ::

Isht je izjavil:

Gokky: vir za to so prometni znaki, ki so postavljeni na cesti. Če ti znak reče, da moraš voziti 40, moraš do tega znaka upočasniti na 40, in se lahko tvoja ideja o 60km/h minimalni hitrosti postavi na glavo.


Ti pa imaš seveda avto, ki je sposoben v 0,0000 m iz 65km/h (kolikor je 1/2 od 130 in zato minimalna dovoljena hitrost brez varnostnih utripalk PRED znakom) zavreti na 40km/h, kolikor na tistem mestu določa znak in velja od njega naprej. ;-) In seveda si pravilno ugotovil, da je isti problem pri prehodu iz 90km/h na 40km/h oz. iz M na N, če velja M > 2N. Še vedno pričakujem namig/pomoč/navedbo, kje v zakonodaji/pravilnikih so "pametni" možje na ministrstvu formalno obdelali tako situacijo.

Tudi za delo na cesti. Pisal sem na ministrstvo za promet in tam so sami priznali, da je povsem nelogično, da moraš na AC še kilometre do prvega križišča (beri uvoza) voziti toliko, kot je omejena hitrost na delovišču. "Genijalci" na ministrstvu namreč v pravilniku o zaporah in označevanju delovišč niso predvideli, da bi konec delovišča lahko stal tudi kak znak preklic omejitve ali celo vseh omejitev, DARS se zato postavitvi veselo izogne, budale vozniki pa naj se cijazijo ali pa plačajo (k sreči policisti vedo, da "genijalcem" na prometnem ministrstvu ne gre povsem verjeti, se pa lahko to spremeni).

Birokrati (ki več kot očitno ne vozijo 100% po predpisih, sicer bi to vedeli) nam narekujejo, kako naj vozimo. Nekateri pa imajo še toliko j**c ali neznanja, da jih zagovarjajo.

Ne trdim, da poznam vse prometne predpise, trdim pa, da jih poznam dovolj, da vem, da so formalno-pravno pomanjkljivi in, da prometna signalizacija na veliko koncih šepa. Nekje na tem forumu sem že postavil izziv, ki še drži: kdorkoli se želi preizkusiti v vožnji po LJ 100% po predpisih in signalizaciji (strogo po črki zakona, (kar je nenazadnej pričakovano z drakonskimi kaznimi), mu - če bo uspešen, plačam kosilo, če ne bo uspešen pa pričakujem kosilo. Pot seveda določim jaz.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

imagodei ::

Isht je izjavil:

Noben znak ni postavljen za okras, da bi se ga navadil in ga eventuelno ignoriral, ampak je namenjen temu, ga ga spoštuješ in upoštevaš. Če ti to ni jasno, na cesti nimaš kaj početi.


Koliko dni pa ti imaš izpit?

Samo par božjastnih for, ki mi pridejo na pamet - tako z obstoječimi omejitvami, kot z mankom le-teh:
- Kranj, cesta mimo Qlandije in Tuš Planeta - pešpot (pločnik) je fizično ločena od cestišča z 2m zelenice, cesta pregledna in ravna, omejitev pa 50 km/h. Pogosto policisti z veseljem merijo in kaznujejo "hudodelce", ki peljejo 60 km/h.
- Radovljica, bivša glavna cesta Jesenice-Kranj, novo zgrajen odcep proti Mercator Centru in Kropi - omejitev 90, v zadnje pol leta sta se zgodili vsaj dve hudi prometni nesreči s telesnimi poškodbami. Zakaj tam ni znaka 70 ali celo 60?
- Radovljica, ista cesta, kilometer naprej proti Kranju: semaforizirano križišče, semaforji na speedu ali na metamfetaminu (od zelene do rdeče in spet nazaj je semafor sposoben zamenjati tudi do 5x v minuti!), gre za priključek iz naselja, križišče je razmeroma nepregledno, konstantno so prometne nesreče z zvito pločevino, omejitev pa 70km/h. Ali je treba upočasniti odzivni čas senzorjev na semaforju, ali pa postaviti omejitev 40 km/h - kdor tam pelje več, je zelo pogumen!

Če imaš posebno željo, si lahko v bodočih dneh še bolj pozorno beležim te absurde. Problem je v tem, da ne najdemo neke pametne rešitve in potem želimo z nekimi neživljenjskimi omejitvami doseči vsaj približen učinek.
- Hoc est qui sumus -

gokky ::

imagodei je izjavil:

Isht je izjavil:

Noben znak ni postavljen za okras, da bi se ga navadil in ga eventuelno ignoriral, ampak je namenjen temu, ga ga spoštuješ in upoštevaš. Če ti to ni jasno, na cesti nimaš kaj početi.

Koliko dni pa ti imaš izpit?


A se nisi zmotil? Ur, morda minut? ;-)

Isht ::

gokky:
še vedno kvasiš neumnosti.
Zadnje čase zelo pogosto opažam, da je na koncu dela na cesti znak za preklic omejitev. Če tega ne delajo povsod in vedno, je za to kriv odgovorni, ki je delovišče postavil.

Nisem pa še zasledil, da bi za delom na cesti na AC stali policisti in z radarjem streljali ljudi, ki bi pospešili kljub manjkajočemu znaku za konec dela na cesti, zato se mi tako teoretiziranje o morebitnem kaznovanju, ki bi potencialno lahko koga doletelo v tej situaciji, zdi popolnoma brez pomena.


Glede znakov za omejitev sem že napisal, da moraš po zakonu upočasniti DO znaka, ne TIK OB ZNAKU. Še enkrat preberi moj post, mogoče se ti bo posvetilo. Vsak znak za omejitev je NAD splošnimi pravili ceste, zato na zaviralnem pasu, na koncu katerega je znak za omejitev za 40, ne more veljati omejitev najnižje hitrosti 60, kot je po zakonu za AC, saj to omejitev preseže omejitev, ki jo je postavil znak.

Pri vsakem členu zakona greš lahko pikolovsko iskati luknje zato, da bi upravičil svoje nelegalno početje na cesti in dokazal svoj prav, toda če bi prebral cel zakon in če bi razumel pravila, bi ti bilo jasno, da so za točno te primere pravila popolnoma jasna in popolnoma nič dvoumna.

Ne zagovarjam slabo postavljenih znakov in nekaterih stvari, ki se mi zdijo nesmiselne, ki se pojavljajo tu in tam, vendar mi je jasno eno: tudi, če se s pravilom ne strinjam, ga moram spoštovati. Lahko pa poskusim po uradni poti to pravilo spremeniti.

Vsi primeri, ki jih navaja imagodei, so točno taki: voznikom se zdijo nesmiselni, pa jih je vseeno treba spoštovati. Lahko pa greš na občino in vložiš predlog za spremembo. In če je zadeva moteča za veliko ljudi, greš zbrati podpise, da se to pač spremeni. Če bodo birokrati to ignorirali - žal, jebat ga, toda še vedno moraš potem omejitev spoštovati, ali pa gospodu policistu plačati kazen, ker si se odločil, da boš kršil zakon.

Povprečno naredim dnevno 200km, po avtocestah, hitrih cestah, lokalnih cestah. Vidim marsikatero neumnost, ki je del signalizacije in prometne ureditve, vendar bistveno pogosteje vidim neumnosti, ki jih delajo vozniki na mestih, kjer ni nobenih dvomov. Milijonkrat lahko krivite za nesreče slabe ceste, narobe postavljene znake itd, pa so še vedno v 99,99% primerov nesreč krivi ljudje, ki delajo neumnosti - zaradi objestnosti, nespoštovanja predpisov in signalizacije, ali pa zaradi nepozornosti in strahu med vožnjo.

lonz ::

Isht je izjavil:

gokky:
še vedno kvasiš neumnosti.
Zadnje čase zelo pogosto opažam, da je na koncu dela na cesti znak za preklic omejitev. Če tega ne delajo povsod in vedno, je za to kriv odgovorni, ki je delovišče postavil.

Nisem pa še zasledil, da bi za delom na cesti na AC stali policisti in z radarjem streljali ljudi, ki bi pospešili kljub manjkajočemu znaku za konec dela na cesti, zato se mi tako teoretiziranje o morebitnem kaznovanju, ki bi potencialno lahko koga doletelo v tej situaciji, zdi popolnoma brez pomena.


Glede znakov za omejitev sem že napisal, da moraš po zakonu upočasniti DO znaka, ne TIK OB ZNAKU. Še enkrat preberi moj post, mogoče se ti bo posvetilo. Vsak znak za omejitev je NAD splošnimi pravili ceste, zato na zaviralnem pasu, na koncu katerega je znak za omejitev za 40, ne more veljati omejitev najnižje hitrosti 60, kot je po zakonu za AC, saj to omejitev preseže omejitev, ki jo je postavil znak.

Pri vsakem členu zakona greš lahko pikolovsko iskati luknje zato, da bi upravičil svoje nelegalno početje na cesti in dokazal svoj prav, toda če bi prebral cel zakon in če bi razumel pravila, bi ti bilo jasno, da so za točno te primere pravila popolnoma jasna in popolnoma nič dvoumna.

Ne zagovarjam slabo postavljenih znakov in nekaterih stvari, ki se mi zdijo nesmiselne, ki se pojavljajo tu in tam, vendar mi je jasno eno: tudi, če se s pravilom ne strinjam, ga moram spoštovati. Lahko pa poskusim po uradni poti to pravilo spremeniti.

Vsi primeri, ki jih navaja imagodei, so točno taki: voznikom se zdijo nesmiselni, pa jih je vseeno treba spoštovati. Lahko pa greš na občino in vložiš predlog za spremembo. In če je zadeva moteča za veliko ljudi, greš zbrati podpise, da se to pač spremeni. Če bodo birokrati to ignorirali - žal, jebat ga, toda še vedno moraš potem omejitev spoštovati, ali pa gospodu policistu plačati kazen, ker si se odločil, da boš kršil zakon.

Povprečno naredim dnevno 200km, po avtocestah, hitrih cestah, lokalnih cestah. Vidim marsikatero neumnost, ki je del signalizacije in prometne ureditve, vendar bistveno pogosteje vidim neumnosti, ki jih delajo vozniki na mestih, kjer ni nobenih dvomov. Milijonkrat lahko krivite za nesreče slabe ceste, narobe postavljene znake itd, pa so še vedno v 99,99% primerov nesreč krivi ljudje, ki delajo neumnosti - zaradi objestnosti, nespoštovanja predpisov in signalizacije, ali pa zaradi nepozornosti in strahu med vožnjo.


V redu. Ti torej toleriraš nastalo situacijo, nekateri pa iščemo možnosti da se nesmisli popravijo. Med njimi je tudi sama višina kazni.
...arrrrrr, shiver me timbers...

RockyS ::

Malo offtopic ampak ne kaj fejst:
http://www.siol.net/slovenija/rubrikon/...

gokky ::

Isht je izjavil:

gokky:
še vedno kvasiš neumnosti.
Zadnje čase zelo pogosto opažam, da je na koncu dela na cesti znak za preklic omejitev. Če tega ne delajo povsod in vedno, je za to kriv odgovorni, ki je delovišče postavil.


Vidiš, da ne veš. Obstaja tip delovišča (če se prav spomnim 5), ki že v pravilniku ne predvideva znaka za konec omejitev. Tudi sam sem zzanj izvedel šele, ko sem opozoril DARS, ta pa mi je povedal za pravilnik.

Isht je izjavil:

Nisem pa še zasledil, da bi za delom na cesti na AC stali policisti in z radarjem streljali ljudi, ki bi pospešili kljub manjkajočemu znaku za konec dela na cesti, zato se mi tako teoretiziranje o morebitnem kaznovanju, ki bi potencialno lahko koga doletelo v tej situaciji, zdi popolnoma brez pomena.


To, da nisi zasledil (pa ne samo na AC, ampak morda tudi na kaki drugi cesti), še ne pomeni, da ni ali da ne bo.

Isht je izjavil:

Glede znakov za omejitev sem že napisal, da moraš po zakonu upočasniti DO znaka, ne TIK OB ZNAKU. Še enkrat preberi moj post, mogoče se ti bo posvetilo. Vsak znak za omejitev je NAD splošnimi pravili ceste, zato na zaviralnem pasu, na koncu katerega je znak za omejitev za 40, ne more veljati omejitev najnižje hitrosti 60, kot je po zakonu za AC, saj to omejitev preseže omejitev, ki jo je postavil znak.


PRED znakom 40 na izvozu iz AC pa ne smeš brez vključenih varnostnih utripalk voziti počasneje kot polovico splošne omejitve hitrosti (to je 65km/h). Ali si res tudi ti eden izmed tistih, ki niti ne morejo doumeti, da je vmes še nekaj "sive cone", ki jasno kaže na (ne)inteligentnost ljudi, ki pišejo pravila?

Isht je izjavil:

Pri vsakem členu zakona greš lahko pikolovsko iskati luknje zato, da bi upravičil svoje nelegalno početje na cesti in dokazal svoj prav, toda če bi prebral cel zakon in če bi razumel pravila, bi ti bilo jasno, da so za točno te primere pravila popolnoma jasna in popolnoma nič dvoumna.


Naj smo si na jasnem. TI, policisti, ministrstva in podobni zagovarjate pikolovsko vožnjo. In to tako, da v enem hipu od voznikov pričakujete, da se predpisov strogo in brezkompromisno držimo (recimo vožnja 50 striktno do znaka konec naselja), v drugem pa nisi/niste pripravljen(i) (ali morda sposoben/sposobni?) priznati, da se to ne da delati na tak trd način, kot zahtevate. Počasi začenjam verjeti, da si nekako povezan z "umneži" v parlamentu, na ministrstvu, policiji ali pri vzdrževalcih cest, ki so spacali trenutno zakonodajo.

P.S.: Sam sem začel neumnosti, ki so jih skuhali tvoji prijatelji na ministrstvu (skupaj z upravitelji cest) opažati šele, ko sem se lotil voziti tako strogo po predpisih, kot predlagaš ti. Zato vidim, kje so znaki narobe postavljeni ali pravila neusklajena. Ti očitno še nisi tako daleč, ali pa si zatiskaš oči.

BlueRunner ::

V redu. Ti torej toleriraš nastalo situacijo, nekateri pa iščemo možnosti da se nesmisli popravijo. Med njimi je tudi sama višina kazni.

Višina kazni nima ama nič za opraviti s tem, da ti nekje neka signalizacija ni všečna.

Nesmisle popravljaš tako, da spreminjaš signalizacijo, ne pa da se piz**kaš zaradi kazni, ker nekje raje voziš hitreje, kot pa signalizacija dovoljuje.

imagodei ::

BlueRunner je izjavil:

@imagodei: čak malo. To, da se upošteva psiho in signalizacijo temu prilagaja je nenadimo postalo slaba stvar? Zakaj že? Nekateri imajo že tako ali tako težave v naseljih voziti znotraj omejitev, takšni posegi to zgodbo vsaj malo omilijo.


Jah, če pogledaš na hitro se res zdi, da je "psihološka" omejitev dobra. Ampak ko premisliš korak dalje, ugotoviš, da ni OK.

1.) Teh psiholoških omejitev se navadiš. Zadeva deluje, če je omejitev postavljena malo nižje, kot je priporočljivo, ne pa, če je postavljena absurdno nizko. Če lahko po večini izvozov iz avtoceste brez škode pelješ 80 km/h v rahlem dežju in mastni cesti, oz. če normalen človek lahko pripelje 60 km/h, potem je omejitev 40 toliko absurdna, da jo podzavestno začneš ignorirati. In če take absurdne omejitve postavljaš križ kraž po naših cestah, potem jih ljudje ne spoštujejo, sploh če cesto poznajo. To je isto, kot če otroku dovoliš igrat igre na računalniku pol ure, čeprav itak veš, da bo to na koncu ena ura. Ko otrok pogrunta, da se vedno pustiš nategnit za pol ure, 1 ura postane standard. Ali pa, če hočeš, ista napaka, kot se dela v šolah, kjer enako in brez razlike demonizirajo vse droge, od THC-ja do heroina. Ko najstnik pride v stik s travo in ko ugotovi, da se zjutraj ni zbudil zasvojen ter z neznansko željo po tem, da bi si vbrizgal heroin, se mu tolerančni prag do bulšita, ki mu ga v zvezi z drogami prodajajo odrasli, močno dvigne. In bo tudi precej bolj nekritično posegel po hujših drogah. Univerzalno psihološko načelo, ki se uporablja tudi pri barantanju: nastaviš višjo ceno, potem se pa itak "scenkaš". Na koncu kupec misli, da je zadevo dobil ful ugodno, ker se je zbarantal za polovico, v resnici si pa ti nastavil 5x višjo ceno od realne.

2.) Upoštevajoč domnevo zakonodajalca, da gre zgolj za psihološko bariero, je potem svinjsko, da se na izvoze avtoceste, kjer je omejitev 40 in 95% ljudi to krši za 10-30 km/h, zanalašč postavlja radarske zasede. Saj policaji so menda seznanjeni, da gre zgolj za psihološko finto, right?

3.) Če upoštevaš še 1. točko, da se torej ljudje privadijo, potem je postavljanje zasede še toliko večja svinjarija. Veš, da se nihče ne drži tiste omejitve, veš celo, da je omejitev nesmiselna in je tam zgolj zaradi psihološkega učinka, veš celo, da tam ni zabeleženih nesreč - ampak še vedno greš hinavsko in pretenciozno kao v službi varovanja prometne varnosti tja postavljati zasedo. Komu lažeš?
- Hoc est qui sumus -

Isht ::

Ne zagovarjam pikolovske vožnje. Hočem samo, da vsak za svojo vožnjo sprejme odgovornost. Če se voziš pikolovsko po pravilih, ne boš plačeval kazni. Če pa se voziš preko omejitev, pa ne pizdi, če ti potem policist napiše kazen, saj si za to popolnoma in 100% sam kriv, pa ni važno, ali si se za prehitro vožnjo ODLOČIL, ali pa si zaradi nepazljivosti spregledal znak (izjema, kot je bilo že rečeno v tej temi, so skriti znaki, ki jih lahko voznik, ki ga kaznujejo, tudi uporabi pri obrambi proti izreku kazni).

V glavnem: vozi po pravilih, pa kazni ne bo, ali pa zaradi mene vozi 200x hitreje, vendar sprejmi odgovornost za svoje dejanje, ko te bodo ustavili policisti.

Ali je kdo že kdaj naletel na radarsko kontrolo na izvozu iz avtoceste, ko se nekateri tako zapikujete v to?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Isht ()

lonz ::

BlueRunner je izjavil:

V redu. Ti torej toleriraš nastalo situacijo, nekateri pa iščemo možnosti da se nesmisli popravijo. Med njimi je tudi sama višina kazni.

Višina kazni nima ama nič za opraviti s tem, da ti nekje neka signalizacija ni všečna.

Nesmisle popravljaš tako, da spreminjaš signalizacijo, ne pa da se piz**kaš zaradi kazni, ker nekje raje voziš hitreje, kot pa signalizacija dovoljuje.


Pizdim zarad tega, ker je očitno lažje (in lačni državi bolj ugodno) dvignit kazni, kot porihtat ceste al pa bog ne dej mal več dat za izobraževanje in preventivo. PU Celje naprimer je imela lani 1000 € (+/- par €) za promocijske zadeve o varnosti na cesti za komplet regijo. Zato pizdim.
...arrrrrr, shiver me timbers...

imagodei ::

Isht> "Ali je kdo že kdaj naletel na radarsko kontrolo na izvozu iz avtoceste, ko se nekateri tako zapikujete v to?"

Da. Na uvozu in na izvozu. Če želiš, ti še povem točno kje, pa bo mogoče še kak voznik, ki se vozi po teh koncih, to potrdil.
- Hoc est qui sumus -

Isht ::

Ne razumem, zakaj je treba imeti kakršno koli promocijo. Zakon je napisan, izpite ste naredili, CPP teste tudi. Torej teoretično vsi poznate zakone in predpise, in zato nobena promocija ni potrebna, ampak samo sankcije za kršitelje. Kdor se odloči, da javno dostopnega in znanega zakona ne bo spoštoval, mu tudi promocija v milijonih evrov ne bi pomagala, da bi si premislil.

lonz ::

Pa lahko, da bom mimo sekal; ampak zakaj ima DARS sploh še te cestninske hiške na avtocesti? Zelo primeren plac za omejitev 40 km/h in krasen plac za radarje postavlat. In radarji tam so. Coincidence?
...arrrrrr, shiver me timbers...

BlueRunner ::

PRED znakom 40 na izvozu iz AC pa ne smeš brez vključenih varnostnih utripalk voziti počasneje kot polovico splošne omejitve hitrosti (to je 65km/h). Ali si res tudi ti eden izmed tistih, ki niti ne morejo doumeti, da je vmes še nekaj "sive cone", ki jasno kaže na (ne)inteligentnost ljudi, ki pišejo pravila?

Neumnost. Če te podpiram, ko kritiziraš slabo ali pomakljivo signalizacijo v smislu "kje je konez cone 30" in podobno, to še ne pomeni, da imaš kar nenadoma prav, ker polovice pravil vožnje ne poznaš ali pa ne želiš poznati.

Če bi obveljala tvoja, vožnja več ne bi bila možna pod nobenim pogojem, ker so omejitve postavljene diskretno, predmeti pa spreminjajo hitrost popolnoma zvezno.


Teh psiholoških omejitev se navadiš. Zadeva deluje, če je omejitev postavljena malo nižje, kot je priporočljivo, ne pa, če je postavljena absurdno nizko. Če lahko po večini izvozov iz avtoceste brez škode pelješ 80 km/h v rahlem dežju in mastni cesti, oz. če normalen človek lahko pripelje 60 km/h, potem je omejitev 40 toliko absurdna, da jo podzavestno začneš ignorirati. In če take absurdne omejitve postavljaš križ kraž po naših cestah, potem jih ljudje ne spoštujejo, sploh če cesto poznajo.

V celoti si zgrešil pomen. "Psihološko" pomeni, da se tvoji možgani ustrezno adaptirajo na spremenjen režim vožnje, kar je popolnoma neodvisno od kogarkolišnje (ne)navajenosti.

Tukaj je govora preprosto o temu, da prideš iz AC 130 na mestno vožnjo 50, kjer ti vse izgleda neskončno počasno. No, če daš prej omejitev 40 iz katere potem pospešiš na 50, s tem možgane malenkost prevariš. 30 bi jih še bolj prevarilo, ampak to bi bilo že pretiravanje.

Ponekod pa je 40 na izvozu že zato, ker bi pri 50 nekatere že pri lepem vremenu (čigumi gume) zabrisalo ven.


Pizdim zarad tega, ker je očitno lažje (in lačni državi bolj ugodno) dvignit kazni, kot porihtat ceste al pa bog ne dej mal več dat za izobraževanje in preventivo.

Ceste se rihtajo konstantno, večino sredstev pa je šlo za AC-je, ki jih nekateri tako hvalijo, da povečujejo varnost. Izobraževanje se je tudi s tem zakonom spremenilo, kar seveda pomeni več sredstev za preventivo.

Ne vem pa kako te to odvezuje od tega, da spoštuješ tablo, ki tam stoji. Če ti gre tabla na jetra, se pritoži na ustrezne instance, da te ignorirajo, ne jokaj pa policajem, ko ti bodo napisali kazen zato, ker si se jo zavestno odločil ignorirati.

Isht ::

lonz je izjavil:

Pa lahko, da bom mimo sekal; ampak zakaj ima DARS sploh še te cestninske hiške na avtocesti? Zelo primeren plac za omejitev 40 km/h in krasen plac za radarje postavlat. In radarji tam so. Coincidence?

Glede hišk se strinjam: tudi meni ni jasno, zakaj jih niso še umaknili. Predvidevam, da zato, ker je DARSu popolnoma jasno, da vinjete na dolgi rok ne bodo funkcionirale, ta hip pa jim cestninske hiške pomagajo pri kontroli vinjet (in pa policiji z radarji).

To, da mi to ni všeč, pa ne pomeni, da tega ne rabim spoštovati. Zaradi mene pojdi in se pizdi, zakaj za vraga so tam hiške, toda ne pizdi se, ker ti bo policist tam napisal kazen za prehitro vožnjo, za katero si sam odgovoren.

gokky ::

Isht je izjavil:

Ne zagovarjam pikolovske vožnje. Hočem samo, da vsak za svojo vožnjo sprejme odgovornost. Če se voziš pikolovsko po pravilih, ne boš plačeval kazni. Če pa se voziš preko omejitev, pa ne pizdi, če ti potem policist napiše kazen, saj si za to popolnoma in 100% sam kriv, pa ni važno, ali si se za prehitro vožnjo ODLOČIL, ali pa si zaradi nepazljivosti spregledal znak (izjema, kot je bilo že rečeno v tej temi, so skriti znaki, ki jih lahko voznik, ki ga kaznujejo, tudi uporabi pri obrambi proti izreku kazni).

V glavnem: vozi po pravilih, pa kazni ne bo, ali pa zaradi mene vozi 200x hitreje, vendar sprejmi odgovornost za svoje dejanje, ko te bodo ustavili policisti.

Ali je kdo že kdaj naletel na radarsko kontrolo na izvozu iz avtoceste, ko se nekateri tako zapikujete v to?


Bistvo, ki ti ga skušam dokazati je, da se - zaradi nedorečenih pravil in prometne signalizacije - NE DA VOZITI PIKOLOVSKO, kot predvidevajo policisti, ministrica, ... . Če trdiš drugače, sprejmi vožnjo po Ljubljani, vozi vpričo mene, kamere in poljubne tretje osebe pikolovsko po predopisih in če zvoziš 100% prav (kar vključuje tudi neoviranje prometa), dobiš kosilo (zate recimo pristanem na dve kosili, pod pogojem, da nisi zaposlen v kaki službi, kjer bi že sam moral vedeti za pravilnost signalizacije). Sicer velja obratno.

Če bi bile omejitve postavljene samo neprimerno okolju, bi še šlo, ker pa so FORMALNO LOGIČNO NEPRAVILNE, pa bodisi sprejmi izziv, bodisi bodi tiho, ker ne veš.

Razumem pa, da je za doumevanje tega potrebno že malo več inteligence, kot so jo skozi trenutno zakonodajo pokazala ministrstva, pa tudi malo več resnosti, kot jo poznajo upravljavci cest.

imagodei ::

BlueRunner> "Nesmisle popravljaš tako, da spreminjaš signalizacijo, ne pa da se piz**kaš zaradi kazni, ker nekje raje voziš hitreje, kot pa signalizacija dovoljuje."

To ni čisto res. Nekaj strani nazaj je nekdo (sicer zelo korektno in pametno) zapisal, da kazni 100 EUR za vožnjo do 10 km/h prehitro v naselju (polovička 50 EUR?) niso problematične in da se ljudje očitno razburjajo zato, ker želijo vozit 20, 30 in več km/h prehitro, saj šele pri teh hitrostih postane kazen visoka.

Zdaj pa debatiramo, kje izven naselja lahko še priletiš na absurdno omejitev, kjer se bi v bodoče lahko postavljale radarske zasede. Omejitev direkt 40 km/h na izvozu avtoceste je absurdna in gre za sistemski zajeb. Za takšne bededarije ni treba nobenih peticij pisat županom, DARS-u ali prometnemu ministrstvu.

Ob enem se s temi znaki za omejitev (če se ne omejimo samo na avtoceste ampak tudi širše) pozablja tudi na to, da imamo tudi druge znake. Recimo klicaj v trikotniku, ki opozarja na nevarnost. Pri STOP znaku je treba ustavit tudi, če je 200m pred tem omejitev 60 km/h postavljena.
- Hoc est qui sumus -

Isht ::

gokky:
Zakaj lahko v Ljubljani naredijo vsi vozniki pripravniki eventuelno izpitno vožnjo in dobijo dovoljenje za vožnjo? Zanimivo, ne? Če se ne da vozit po pravilih, potem nihče ne bi v Ljubljani naredil izpita. Med izpitno vožnjo moraš namreč voziti 100% (ali vsaj 98%), da je izpitna vožnja uspešna. Torej se DA vozit po predpisih.

lonz ::

Isht je izjavil:

lonz je izjavil:

Pa lahko, da bom mimo sekal; ampak zakaj ima DARS sploh še te cestninske hiške na avtocesti? Zelo primeren plac za omejitev 40 km/h in krasen plac za radarje postavlat. In radarji tam so. Coincidence?

Glede hišk se strinjam: tudi meni ni jasno, zakaj jih niso še umaknili. Predvidevam, da zato, ker je DARSu popolnoma jasno, da vinjete na dolgi rok ne bodo funkcionirale, ta hip pa jim cestninske hiške pomagajo pri kontroli vinjet (in pa policiji z radarji).

To, da mi to ni všeč, pa ne pomeni, da tega ne rabim spoštovati. Zaradi mene pojdi in se pizdi, zakaj za vraga so tam hiške, toda ne pizdi se, ker ti bo policist tam napisal kazen za prehitro vožnjo, za katero si sam odgovoren.


Pa sej zato sem začel debato. Ker se z obstoječim stanjem ne strinjam, iščem možnosti kaj mi je za naredit in zraven pizdim. Itak je očitno, da pač ne pihamo vsi v isti rog, ampak mogoče nas pa bo dovolj isto mislečih, da se začne kaka civilna iniciativa.
Tisti ki so za - super; tisti proti - tudi prav.
...arrrrrr, shiver me timbers...

BlueRunner ::

Omejitev direkt 40 km/h na izvozu avtoceste je absurdna in gre za sistemski zajeb. Za takšne bededarije ni treba nobenih peticij pisat županom, DARS-u ali prometnemu ministrstvu.

Lahko, da je, lahko da ni. V vsakem primeru pa tabla tam stoji in kdor jo ignorira, jo ignorira na lastno odgovornost (oziroma za ceno lastne denarnice).

Isht ::

lonz:
Narobe, ti nočeš spreminjati stanja na cestah, ampak hočeš spremeniti kazni, ki bi sledile zaradi tvojega nespoštovanja stanja na cestah. Ključna razlika. Začel si temo, ker te motijo KAZNI, in ne zato, ker te moti signalizacija, stanje cest ali pa predpisi.

Če bi začel temo z naslovom "Referendum za temeljno spremembo signalizacije na slovenskih cestah, s katero bi se povečala varnost cest in obenem pretočnost", bi v tako temo jaz pisal samo pozitivno, pa tudi tak referendum takoj podprem.
Dokler pa se osredotočate na kazni, ki sledijo zaradi nespoštovanja pravil, se pa ne bom strinjal.

gokky ::

BlueRunner je izjavil:

PRED znakom 40 na izvozu iz AC pa ne smeš brez vključenih varnostnih utripalk voziti počasneje kot polovico splošne omejitve hitrosti (to je 65km/h). Ali si res tudi ti eden izmed tistih, ki niti ne morejo doumeti, da je vmes še nekaj "sive cone", ki jasno kaže na (ne)inteligentnost ljudi, ki pišejo pravila?

Neumnost. Če te podpiram, ko kritiziraš slabo ali pomakljivo signalizacijo v smislu "kje je konez cone 30" in podobno, to še ne pomeni, da imaš kar nenadoma prav, ker polovice pravil vožnje ne poznaš ali pa ne želiš poznati.
Če bi obveljala tvoja, vožnja več ne bi bila možna pod nobenim pogojem, ker so omejitve postavljene diskretno, predmeti pa spreminjajo hitrost popolnoma zvezno.


Hočem povedati ravno to, da trenutna ureditev ruši pravilo zveznosti. Tako, kot so zapisali v pravila (da namreč omejitev velja strogo od znaka) in običajne postavitve signalizacije, je nemogoče voziti. Omejitev hitrosti velja OD prometnega znaka za omejitev naprej (če ni pod njim drugače napisano). Drugo pravilo pravi, da moraš vključiti varnostne utripalke, če voziš z manj kot polovično omejitvijo hitrosti za dani odsek.

Ker predvidevam, da še česa ne vem, naj mi nekdo prosim pojasni, katero eksplicitno PRAVILO mi dovoljuje, da bodisi po AC vozim manj kot 65km/h brez varnostnih utripalk (če sem na izvozu) do znaka 40 ali več kot 40km/h za znakom. Prehoda iz 65km/h na 40km/h pa zaradi fizike in omejitev svojega vozila enostavno ne morem narediti tik ob znaku.

Sam sem že predlagal uvedbo instituta priporočene hitrosti kot tiste, na katero se potem obeša določene dogodke (npr. vklop varnostnih utripalk ob polovici priporočene, ne pa več najvišje dovoljene hitrosti). V tem primeru pa bi šlo za možnost zveznega spreminjanja. Druga rešitev je uvedba dodatne omejitve na 70 nekje proti koncu zaviralnega pasu z dodatno oznako, da velja za izvoz (rešitev, ki sem jo videl ponekod v Nemčiji). Skratka uvedba zveznosti, kjer omejitev nikoli ne preide iz M (na AC recimo 130) v N (na izvozu 40) ob pogoju, da je M > 2N.

Isht je izjavil:

gokky:
Zakaj lahko v Ljubljani naredijo vsi vozniki pripravniki eventuelno izpitno vožnjo in dobijo dovoljenje za vožnjo? Zanimivo, ne? Če se ne da vozit po pravilih, potem nihče ne bi v Ljubljani naredil izpita. Med izpitno vožnjo moraš namreč voziti 100% (ali vsaj 98%), da je izpitna vožnja uspešna. Torej se DA vozit po predpisih.


DOKAŽI ali MOLČI! TO, da voznikov kandidatov ne vozijo po dvomljivih conah, še ne pomeni, da teh con ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: gokky ()

WarpedOne ::

Na kazni se osredotočamo, ker nam jo politika prodaja kot Končno Rešitev, birokratski verniki in Pravičniki pa vsakič znova ploskajo.

Lej, B.M.K kakšna je točno kazen, a naj bo že končno takšna, da bo Res Pomagala. Zakaj niso takšne višine kot so sedaj, nastavili že 10 ali 20 let nazaj in s tem obvarovali nekaj TISOČ življen. Kje je tu odgovornost?

Ali pa se nehajmo sprenevedat, da gre za varnost in se začnimo pogovarjat o čemu se pravzaprav gre. Farbanju in kontroli ljudi.
How do you know what you don't know?

imagodei ::

BlueRunner je izjavil:

V celoti si zgrešil pomen. "Psihološko" pomeni, da se tvoji možgani ustrezno adaptirajo na spremenjen režim vožnje, kar je popolnoma neodvisno od kogarkolišnje (ne)navajenosti.

Ne bi rekel, da sem karkoli zgrešil, ampak očitno me nisi razumel mojega stališča, na kar namiguje tudi tvoj ekspresen odgovor. Govoriva o dveh različnih psiholoških vidikih. En je ta, ki ga predvideva zakonodajalec, drugi pa ta, ki se verjetno zares dogaja in o katerem pišem jaz. Zgrešil pa nisem ničesar.

BlueRunner je izjavil:

Tukaj je govora preprosto o temu, da prideš iz AC 130 na mestno vožnjo 50, kjer ti vse izgleda neskončno počasno. No, če daš prej omejitev 40 iz katere potem pospešiš na 50, s tem možgane malenkost prevariš. 30 bi jih še bolj prevarilo, ampak to bi bilo že pretiravanje.

Razumem, o čem je govora, ampak trdim, prvič, da to nima veze in drugič, da še vedno velja tisto, kar sem napisal - da se privadiš, da so te omejitve pač nesmiselne.

Gre za dve ločeni zadevi. Ja, razumem logiko, ki je vodila do tega, da se na konec avtoceste postavi omejitev 40 km/h. Vendar pa pri vožnji vedno upoštevaš relativno hitrost. Najbolj si skoncentriran na vozila okoli sebe, ki pa se mimo tebe premikajo z relativnimi hitrostmi +/- 10 ali 20 km/h. Avtoceste so precej širše in se občutek hitrosti nekako porazgubi. Moje subjektivno dojemanje hitrosti je tako, da se mi včasih 90 km/h, ko zavijem z avtoceste na lokalno/regionalno cesto, zdi prehitro. Nobenega odstavnega pasu, ovinki, občutiš stranske pospeške in pojemke, nasproti vozijo vozila, sem ter tja srečaš celo kolesarja... Če sklepam po sebi, ne rabim nobenega znaka, ki me bo prepričeval, da sem prišel iz avtoceste na "navadno" cesto.

Ne glede na psihološka vodila, ki jih ima zakonodajalec, pa še vedno tukaj ostane princip višanja tolerance. Prvič, ko boš pripeljal mimo znaka 40, boš zaviral, v prepričanju da te čez 200m čaka konec ceste in prepad. Drugič boš pripeljal že bolj suvereno. Tretjič se na znak 40 ne boš oziral več, ker iz izkušenj veš, da te v takem ovinku pri 60 km/h ne odnese iz ceste. Četrtič te bo pa tam čakal policaj.

BlueRunner je izjavil:

Ponekod pa je 40 na izvozu že zato, ker bi pri 50 nekatere že pri lepem vremenu (čigumi gume) zabrisalo ven.

In zato dajmo ključe iskat tam, kjer sveti luč, čeprav 20m stran od tam, kjer smo jih res izgubili? Policijske kontrole naj poleg prometne in vozniške preverjajo še stanje gum. Skupaj s profilom naj preverijo še letnico gum in zakon naj predpiše, da guma ne sme biti starejša od 4 let.
- Hoc est qui sumus -

lonz ::

Isht je izjavil:

lonz:
Narobe, ti nočeš spreminjati stanja na cestah, ampak hočeš spremeniti kazni, ki bi sledile zaradi tvojega nespoštovanja stanja na cestah. Ključna razlika. Začel si temo, ker te motijo KAZNI, in ne zato, ker te moti signalizacija, stanje cest ali pa predpisi.

Če bi začel temo z naslovom "Referendum za temeljno spremembo signalizacije na slovenskih cestah, s katero bi se povečala varnost cest in obenem pretočnost", bi v tako temo jaz pisal samo pozitivno, pa tudi tak referendum takoj podprem.
Dokler pa se osredotočate na kazni, ki sledijo zaradi nespoštovanja pravil, se pa ne bom strinjal.


Seveda hočem spremenit kazni. Hočem, da država najprej omogoči normalno vožnjo po cestah z ustrezno signalizacijo in cestno ureditvijo ter izobraževanjem voznikov, šele PO TEM začne višat kazni. Moj beef z zakonom je, da ni sprejet zarad varnosti ampak denarja!
...arrrrrr, shiver me timbers...

BlueRunner ::

Ne bi rekel, da sem karkoli zgrešil, ampak očitno me nisi razumel mojega stališča, na kar namiguje tudi tvoj ekspresen odgovor. Govoriva o dveh različnih psiholoških vidikih. En je ta, ki ga predvideva zakonodajalec, drugi pa ta, ki se verjetno zares dogaja in o katerem pišem jaz. Zgrešil pa nisem ničesar.

Da, govora je o dveh psiholoških vidikih. Postavitev o kateri se pogovarjava, temelji na enem, ki sem ti ga opisal in bazira na nezavednem delovanju možganov. Ti komentiraš nek drug vidik, ki s tem nima nima povezave.

To je tisto, kar si zgrešil. Razlog za postavitve je A, ti besno kritiziraš B.

Razumem, o čem je govora, ampak trdim, prvič, da to nima veze in drugič, da še vedno velja tisto, kar sem napisal - da se privadiš, da so te omejitve pač nesmiselne.

Aha, torej trdiš, da je upoštevanje značilnosti možganov nesmiselno. Nope. Ni. Lajaš na napačno drevo, ker še vedno ne razumeš o čemu je govora. Če bi razumel, bi najverjetneje cinično vprašal zakaj potem ne postavijo table za omejitev na 10.

Če sklepam po sebi, ne rabim nobenega znaka, ki me bo prepričeval, da sem prišel iz avtoceste na "navadno" cesto.

Seveda ne, ker si discipliniran voznik. Če pa se vmes pojavi kakšna stvari, ki ti pre tem pomaga, pa tudi nič hudega, mar ne?

Tretjič se na znak 40 ne boš oziral več, ker iz izkušenj veš, da te v takem ovinku pri 60 km/h ne odnese iz ceste. Četrtič te bo pa tam čakal policaj.

... in te bo v idealnem svetu izučilo, da se tablo spoštuje, ker je tam in ne, ker je tebi všečna. Kar je konec koncev tudi naloga kazni in policaja, ki tam stoji.

Skupaj s profilom naj preverijo še letnico gum in zakon naj predpiše, da guma ne sme biti starejša od 4 let.

Bah. Pomagalo bi tudi cesto na takšnih odsekih prenoviti, ampak je p/p običajno prenizek in te stvari trajajo. v vmesnih letih pa je tam pač tabla, kakršna je.

dzinks63 ::

Očitno so te povišane kazni stopile marsikomu na žulj. Skoraj ni medija, kateri se nebi odzval na vse to. Še pogled iz zornega kota Vinka Kernca : ZVCP, laži in polnjenje proračuna

Isht ::

lonz:
še vedno je point v tem, da bi se moral boriti za spremembo stanja na cesti, kjer te moti, ves čas pa bi moral dosledno spoštovati predpise, ali pa sprejeti odgovornost za kazni, ki iz nespoštovanja sledijo.

Če bi te policist kaznoval v primeru, kjer je situacija zares dvomljiva, se lahko na tako kazen pritožiš. Če pa te kaznuje v primeru, ko ni nobenega dvoma, si sam kriv.

In še enkrat: za 10km/h je bila prej kazen 80, zdaj pa 100 evrov. V praksi lahko torej voziš 67km/h (zaradi 7 km/h izračunane tolerance radarja), in dobiš tako kazen. Zato mi resnično ni jasno, zakaj tak vik in krik - če je omejitev 50km/h in se ZMOTIŠ in voziš malo prehitro, je kazen precej mila - 100 evrov (oziroma 50 evrov zaradi polovičke).
Kot sem že ugotovil, vas torej NE bolijo kazni zaradi takih 'napak', ampak vas skrbi, koliko vas bo stalo resno prekoračenje hitrosti, ki pa po definiciji ne more biti plod napake, ampak je rezultat zavestne odločitve, da kršiš zakon.


Še enkrat: raje spoštuj zakon in se sploh ne ukvarjaj z višino kazni, potem pa se loti sistemskih sprememb pravil in signalizacije, če te to tako moti. Somišljenikov imaš dovolj, da boš marsikje lahko uspešno zvišal omejitev hitrosti na primernejšo.


Se pa bojim, da če dosežeš, da bo nekje hitrost iz 50 šla na 70, boš ti vozil namesto 70 kar 100km/h, in boš tudi takrat pizdil zaradi višine kazni.

Slo-One ::

lonz je izjavil:

Pa lahko, da bom mimo sekal; ampak zakaj ima DARS sploh še te cestninske hiške na avtocesti? Zelo primeren plac za omejitev 40 km/h in krasen plac za radarje postavlat. In radarji tam so. Coincidence?


Hušice so tam zato, da DARS 1x na mesec ali pač včasih preverja vinjete >:D ...

Tam bi bilo najbolj logično uvesti elektronske table, za signalizacijo in bi bilo vedno 80 km/h ali pa nekakšna poljubna razumna omejitev ob preverjanju vinjet pa bi spet vrgli gor 40 km/h.

Isht ::

Omejitev 40 tam ni zaradi morebitnih kontrol ali ustavljanja avtomobilov, ampak zaradi ozkega cestišča - po standardih.
strani: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 11


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Policijska kazen

Oddelek: Loža
477490 (6101) Gandalfar
»

Vožnja pod vplivom alkohola

Oddelek: Problemi človeštva
342010 (1587) M-XXXX
»

Kazen prehitra vožnja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6124929 (23702) jrtjtejtt
»

Kazen za minimalno prekoračitev hitrosti?

Oddelek: Loža
484648 (3219) Loki
»

Avto, ki ne more iti prehitro

Oddelek: Loža
472452 (1191) SkIDiver

Več podobnih tem