» »

Odnosi do Krščanstva v Sloveniji

Odnosi do Krščanstva v Sloveniji

««
8 / 12
»»

Saladin ::

Verniki se sigurno ne bi mogli zediniti za skupno definicijo boga, ker so bogovi različnih verovanj med seboj nezdružljivi

Lahko ti naštejem vse poglavitne atribute definicije Boga, grem z njimi na ulico in povprašam mimoidoče vernike vseh večjih religij, ali ta definicija opisuje Boga in bodo rekli da.

Problem je v detajlih ki so prav tisto, kar dobesedno ločuje "ločine" med sabo in je leglo za vse poglavitne verske nemire in sovraštva.

Detajlov ne moreš vedet. Verniki naj pozabijo na njih, ateisti pa naj se ne zapikujejo v njih. Šele potem se se lahko začne z relevantnimi vprašanji "od kod, čemu in kako Bog".

Tukaj leži zajec:
Noben (niti verniki niti ateisti) se ne sprašujejo "od kod, čemu in kako Bog". Posledično tudi poštenih teorij manjka. Obstoj/Neobstoj Boga se ne daje kar apriori - ampak se mora prej dokazati.

In to se "da" dokazati (seveda ne 100% - ampak zadovoljni smo z dobrimi teorijami in verjetnostmi).
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

Okapi ::

Problem je v detajlih ki so prav tisto, kar dobesedno ločuje "ločine" med sabo in je leglo za vse poglavitne verske nemire in sovraštva.
Podrobnosti so edine, ki v resnici vernike zanimajo. A smeš jesti meso v petek? Lahko seksaš pred poroko? Boš šel v nebesa, če nekaj narediš? Podrobnosti so tiste, ki življenje olajšajo, ker ponujajo hitre odgovore na ključna vprašanja. Brez njih si verniki z bogom ne morejo prav nič pomagati in bog brez teh podrobnosti jih niti ne zanima.

O.

Saladin ::

Podrobnosti so edine, ki v resnici vernike zanimajo. A

A boš zaradi lenobe večine zavrgel kar celotno idejo Boga - preden jo pošteno raziščeš (pa naj bo rezultat te raiskave karkoli)?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

nurmaln ::

Saladin je izjavil:

A boš zaradi lenobe večine zavrgel kar celotno idejo Boga - preden jo pošteno raziščeš (pa naj bo rezultat te raiskave karkoli)?


Ne toliko zaradi lenobe večine, kot zaradi nesposobnosti praktično vseh, da bi idejo boga naredili kolikor toliko kredibilno.

Podobno kot pri perpetuum mobile, tudi če si pri fiziki sedel na ušesih, poslušaš eno idejo, pa drugo, pa peto, pa petstoto. In prideš do točke ko rečeš dost, PM je BS.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Saladin ::

Ne toliko zaradi lenobe večine, kot zaradi nesposobnosti praktično vseh, da bi idejo boga naredili kolikor toliko kredibilno.

IMHO je problem v tem, da je za pošteno teorijo Boga potreben paradigm shift v njegovem dojemanju (Posthumani Bog in podobno) - česar pa večina ljudi ni sposobnih ali si tega ne želi.

Kar pa še vedno ne zmanjša objektivno pomembnost samega vprašanja.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

gruntfürmich ::

Saladin je izjavil:

Podrobnosti so edine, ki v resnici vernike zanimajo. A

A boš zaradi lenobe večine zavrgel kar celotno idejo Boga - preden jo pošteno raziščeš (pa naj bo rezultat te raiskave karkoli)?

mislim da ni tu lenoba. bolj to, da potem posameznikovega življenja bog ne bo dotikal. izgubil bo smisel in ljudje bodo pozabili nanj.
zato je ZELO pomembno, koliko to vpliva v podrobnostih na življenje. na ta osnovna 3 uprašanja pa navadna ovca ni sposobna, niti nima interesa si odgovoriti...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Saladin ::


mislim da ni tu lenoba. bolj to, da potem posameznikovega življenja bog ne bo dotikal. izgubil bo smisel in ljudje bodo pozabili nanj.

Nesposobnost torej.

Kakršenkoli Bog se te direktno tiče - tudi brez vsakršne "duhovnosti".
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

gruntfürmich ::

Saladin je izjavil:

Kakršenkoli Bog se te direktno tiče - tudi brez vsakršne "duhovnosti".


navadne ovce ne. takšen bi se samo filozofov, in morda teologov...

če ni ničesar kar bi vplivalo na tvoje življenje, potem ne moreš verovati v boga. ker ga enostavno ni več. tista Bit pa je skrajno nepomembna.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

A boš zaradi lenobe večine zavrgel kar celotno idejo Boga
Od kdaj pa je bog ideja? Če je bog ideja, podobno kot recimo komunizem, dobrodelnost, liberalizem, dedek Mraz ..., potem seveda obstaja, se sploh ni treba nič kregati okoli tega.

Ampak boga si ljudje ne predstavljajo kot ideje (= nekaj, kar so si zamislili ljudje).

O.

durrenmatt ::

ahac je izjavil:

Stran pred kaznijo ni pokazatelj prave vrednosti človeka.
Če delaš prave stvari, kljub temu, da veš, da ni nagrade oz. ne delaš slabih stvari kljub temu, da veš, da ni kazni... to je tisto, kar te naredi dobrega človeka.


če delaš dobro, kljub temu, da ne pričakuješ nagrade, si dober človek

Saladin ::

če ni ničesar kar bi vplivalo na tvoje življenje, potem ne moreš verovati v boga. ker ga enostavno ni več.

Vzemimo primer najbolj odsotnega deističnega boga. Divine watchmaker, ki ustvari vesolje, pa se ne vmešava več vanj.

Recimo da to uspeš nekako dokazat. Boš rekel, da dokaz tega povsem odsotnega boga ni pomemben? Da ne bo imel ogromnih posledic na kulturo ljudi?

Ljudje se bodo še naprej in z še večjo vnemo spraševali zakaj in od kod Bog in naše vesolje - kako ga razumeti, kako ga doseči, morda celo kako zevoluirati do podobne stopnje.

Indiferenca do osnovnih egzistencijalnih vprašanj danes ni tukaj zaradi nepomembnosti teh vprašanj - ampak zaradi nedostopnosti odgovorov in lenobe/obupa nad tem, da bomo te odgovore kadarkoli dobili.


Ampak boga si ljudje ne predstavljajo kot ideje (= nekaj, kar so si zamislili ljudje).

Z idejo ciljam predvsem na lastnost metafizičnega "nedoumljivega Absoluta" (ki ga lahko opisuje zgolj ideja - realni sinonim pa ti je nespoznaven), pa tudi na izjemno kompleksnost same inteligence (npr. take z nelokalnim značajem v infinitem prostor/času) ter na fleksibilnost pojma Bog (Conceptions of God @ Wikipedia)
Dokler Boga ne moreš postavit v nek realen (ali hipotetičen) fizikalen okvir govoriš zgolj o matematičnem, logičnem, filozofskem ali teološkem konstruktu - idejo z "neko" realno substanco, ki jo ne znaš opisat. Ali pa zgolj o nekem zelo grobem približku realnosti - kar je spet vrsta ideje.

Če se že o idejah ne moremo izjasnit in debatirat - kako se bomo potem vrgli na kritično, analitično, fizikalno analizo možnosti obstoja Boga in njegove narave?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

durrenmatt ::

Thomas je izjavil:

Torej obstaja Bog ki nam je dal svobodo? Bog ki nam jo je odrekel, pa ne obstaja?

Je to tvoje stališče?

Če je, kako potem veš, s katerimi lastnostmi določen Bog obstaja, s katerimi pa ne?


piše v Svetem pismu.

Thomas je izjavil:


Ja. Da ne delaš zla, kljub temu, da se ne bojiš pekla, to zveni nekako superiorno temu, da jih ne delaš iz strahu pred peklom.


Ne rabiš se bati pekla, da ne bi delal zla. Lahko se bojiš zapora, lahko maščevanja tistih, ki si jim storil hudo, ali pa česa drugega.
v Svetem pismu piše: bodi do drugih, kakor sam hočeš, da bi bili drugi do tebe. Piše tudi: Ljubi svojega bližnjega, kakor samega sebe.


Thomas je izjavil:

Vse sadje v nebesih za druge, tega ne odtehta.


sadje (konkretno: grozdje) v nebesih zobajo muslimani.link :)



Thomas je izjavil:

Vendar teisti pravite da je in da se v tem odraža njegova višja modrost, da je večno mučenje nekaj dobrega, če je zaradi greha ... napuha, recimo?!


nihče te ne bo mučil, če boš pravočasno obžaloval oz. se kesal, kar si naredil narobe. Če ti tudi na smrtni postelji ni žal za tisto, kar si slabega storil, potem si sam odgovoren za to, kaj bo s tvojo dušo po smrti. Vendar pa vedno obstaja upanje v božjo dobroto in usmiljenost.

Naj poudarim: Bog ne deluje po principu avtomata, da namreč pritisneš na en gumb in se zgodi točno določeno, kar si hotel. Bog ni avtomat. Tudi ni duh iz steklenice, ki bi ti bil vedno na razpolago za izpolnjevanje tvojih želja. Zato obstaja precej mala verjetnost, da boš res dobil novega porscheja, če ga boš to prosil. Bog namreč dobro ve, kaj ti v resnici potrebuješ, in to še preden ga prosiš. In ve tudi, česa si resnično želiš. Pri tem pa je velika verjetnost, da to ni porsche, temveč nekaj povsem drugega. In če ga boš za to ta pravo prosil, te bo uslišal - tudi to piše v Svetem pismu.

Okapi ::

Divine watchmaker, ki ustvari vesolje, pa se ne vmešava več vanj.
Tak bog zanima nekaj filozofov in kozmologov in nikogar drugega.

A misliš, da je kje kakšen vernik, ki ga zanima avtističen bog, ki je slep in gluh in ga boli kita za to, kaj počnejo ljudje?

O.

Saladin ::

A misliš, da je kje kakšen vernik, ki ga zanima avtističen bog, ki je slep in gluh in ga boli kita za to, kaj počnejo ljudje?

To nisem rekel.

Rekel sem kaj če dokažemo zgolj obstoj takega boga - motivov in detajlev pa še ne. Vprašanja bi se grmadila - prav tako tudi raziskave.

Nek vzrok bi moral obstajati, zakaj nas je en tak bog naredil. Če se bi res šlo za neko igro, norost, whim, randomnesss v obnašanju Boga - bi ga seveda začeli gledati z indiferenco, antiteizmom, morda celo sovražnostjo če bi imeli razlog za to. Morda je takšen bog star, bolehen, odvečen,... morda je pametneje da ga ignoriramo, pozabimo, morda uničimo, kopiramo, oživimo,....

Idej je skoraj nešteto. In dokler nimaš (dovolj dobrih) odgovorov lenoba/obup/slepo ugibanje ni na mestu.

Vprašanje je pomembno - prepomembno za to.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"

AmokRun ::

Naj poudarim: Bog ne deluje po principu avtomata, da namreč pritisneš na en gumb in se zgodi točno določeno, kar si hotel. Bog ni avtomat. Tudi ni duh iz steklenice, ki bi ti bil vedno na razpolago za izpolnjevanje tvojih želja. Zato obstaja precej mala verjetnost, da boš res dobil novega porscheja, če ga boš to prosil. Bog namreč dobro ve, kaj ti v resnici potrebuješ, in to še preden ga prosiš. In ve tudi, česa si resnično želiš. Pri tem pa je velika verjetnost, da to ni porsche, temveč nekaj povsem drugega. In če ga boš za to ta pravo prosil, te bo uslišal - tudi to piše v Svetem pismu.

Jap, bog že ve zakaj v Afriki stradajo. Lačni otroci verjetno molijo za nov porsche namesto za kos kruha. Bedaki neumni, saj sploh ne vedo kaj hočejo. Pomagat jim pa tudi ne smeš, ker bog že ve zakaj je to dobro. In kdo smo mi, da se bomo vmešavali v božjo voljo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: AmokRun ()

hamax ::

Ne rabiš se bati pekla, da ne bi delal zla. Lahko se bojiš zapora, lahko maščevanja tistih, ki si jim storil hudo, ali pa česa drugega.

Torej je strah edini vzrok zakaj si dober? Lepo.

v Svetem pismu piše: bodi do drugih, kakor sam hočeš, da bi bili drugi do tebe. Piše tudi: Ljubi svojega bližnjega, kakor samega sebe.

V svetem pismu tudi piše, da moraš kamenjati človeka, če ga zalotiš delati v nedeljo. Pa Kaj hujšega tudi. Zakaj se ne bi raje tega držali.

nihče te ne bo mučil, če boš pravočasno obžaloval oz. se kesal, kar si naredil narobe. Če ti tudi na smrtni postelji ni žal za tisto, kar si slabega storil, potem si sam odgovoren za to, kaj bo s tvojo dušo po smrti

In če me jutri zbije avto? Bom imel natanko 1sec, da obžalujem vsa svoja dejanja?

og namreč dobro ve, kaj ti v resnici potrebuješ, in to še preden ga prosiš. In ve tudi, česa si resnično želiš.

Torej miljarde lačnih na svetu v resnici ne potrebujejo hrane? Ok ...

Zheegec ::

nihče te ne bo mučil, če boš pravočasno obžaloval oz. se kesal, kar si naredil narobe. Če ti tudi na smrtni postelji ni žal za tisto, kar si slabega storil, potem si sam odgovoren za to, kaj bo s tvojo dušo po smrti


In če me jutri zbije avto? Bom imel natanko 1sec, da obžalujem vsa svoja dejanja?

Če si komaj rojeni fetus pa svojih dejanj ne moreš obžalovat in ker si kriv "izvirnega greha", ki se očitno deduje, greš v pekel. Ali ne?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

Thomas ::

Četudi sta samo Hitler in Stalin v peklu, kjer trpita večne muke, je to preveč. Je nesorazmerno z vsem zlom, ki sta ga onadva povzročila. Naredila sta neskončnokrat manj hudega, kakor ga bosta deležna, če zdaj in zavekomaj, res stanujeta v peklu.

Že samo zato, zame krščanstvo (ali islam) ni sprejemljivo. To sicer nič ne pove o pravilnosti enega ali drugega sistema. To je samo moralna antiapologija. A zdaj smo pri tem.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thomas ()

Okapi ::

Je nesorazmerno z vsem zlom, ki sta ga onadva povzročila.
In kje piše, da bi moralo biti sorazmerno?

Poleg tega moraš upoštevati, da so geni potencialno večni, nesmrtni, in če za vedno uničiš en gen, je večno trpljenje čisto sorazmerna kazen za to.

O.

Thomas ::

Geni gredo samo do Sodnega dne in jih je vedno končno število.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Geni gredo do konca vesolja, enako kot trpljenje v peklu.

O.

Thomas ::

Naše končne igrice, krščanski bog neskončno slabo kaznuje, ali pa neskončno dobro plača.

V vsakem primeru uvede neskončno dobrega in nekončno zla, kakor plačilo za končno dobrega in zla.

Je to sprejemljivo? Po moje ni, vendar ne dokazuje samo po sebi nič. Le pokaže, kako boš za relativno malo, dobil neskončno mnogo. Dobrega ali zla, odvisno od malenkosti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Double_J ::

A ni zdej tako, da te matra samo dokler se ne skesaš, potem greš v nebesa, kamor očitno nakoncu vsi pridejo? Vendar ali v nebesih se pa nobeden ne pokvari več, da bi šel spet v pekel?
Dve šivanki...

Okapi ::

Naše končne igrice,
Duša je po krščanskem (in še kakšnem drugem) pogledu nesmrtna, večna, zato naše igrice nikakor niso končne. Tvoje fizično telo je samo komaj omembe vredna kratka postaja v "življenju" tvoje duše.

O.

Pyr0Beast ::

Simulacijo bi se dalo dokazat (problem rezolucije - detajlov).

In hitrosti. Če bi razsul pesek po ulici in bi komperaj šel to računati bi se še tako dobri mašini preprosto utrgalo :)

Ne rabiš se bati pekla, da ne bi delal zla. Lahko se bojiš zapora, lahko maščevanja tistih, ki si jim storil hudo, ali pa česa drugega.

Heh. Se ne. Se ne bojim ne pekla ne zapora, pa še vedno ne grem na cesto štihati folk, preprosto zato ker tega ne družba, ne sam, ne posameznik ne odobrava.

v Svetem pismu piše: bodi do drugih, kakor sam hočeš, da bi bili drugi do tebe. Piše tudi: Ljubi svojega bližnjega, kakor samega sebe.

Kar je v bistvu in dobra in slaba zadeva.
Ponavadi se ustavi razmišljanje pri odnosu do drugih, ker drugi pač taki do tebe ne bodo, pa čeprav jih puliš za lase.
Se pa zadeve hitro končajo ko te 'žrtev' brcne v mehke predele.

Naj poudarim: Bog ne deluje po principu avtomata, da namreč pritisneš na en gumb in se zgodi točno določeno, kar si hotel. Bog ni avtomat. Tudi ni duh iz steklenice, ki bi ti bil vedno na razpolago za izpolnjevanje tvojih želja. Zato obstaja precej mala verjetnost, da boš res dobil novega porscheja, če ga boš to prosil. Bog namreč dobro ve, kaj ti v resnici potrebuješ, in to še preden ga prosiš. In ve tudi, česa si resnično želiš. Pri tem pa je velika verjetnost, da to ni porsche, temveč nekaj povsem drugega. In če ga boš za to ta pravo prosil, te bo uslišal - tudi to piše v Svetem pismu.

Bog je bullshit. Prosiš ga, nič ne pride nazaj. Če prosiš starša za kruh ti ga bo dal, ali pa kozarec vode, če že soka ni pri hiši.

Prosi boga ? Kaj, kruh bi rad ? Ne ne ne. Veš, to te samo testiram če si res tako veren (beri: neumen).

Če je velika verjetnost, da to ni porche, temveč nekaj drugega (korola ?) to spet ni ok in je večja možnost avtosugestije, da je bog nekaj naredil pa v bistvu ni naredil nič.

nihče te ne bo mučil, če boš pravočasno obžaloval oz. se kesal, kar si naredil narobe. Če ti tudi na smrtni postelji ni žal za tisto, kar si slabega storil, potem si sam odgovoren za to, kaj bo s tvojo dušo po smrti. Vendar pa vedno obstaja upanje v božjo dobroto in usmiljenost.

V kolikor bog bi imel usmiljenje ali pa vsaj kanček zdrave pameti, nebi mučil dobrih ljudi z rakom in podobnimi boleznimi.
In bi s tem raje mučil izključno 'slabe' ljudi, ali pa tudi to ne. Slabih ljudi preprosto nebi bilo.

Mnogim ljudem je na 'smrtni postelji' žal za tisto kar so storili. Potem nekako ozdravijo in pridejo h sebi, pa se do bljižnjih obnašajo popolnoma enako kakor so se pred tem, kljub kesanju.

Nek vzrok bi moral obstajati, zakaj nas je en tak bog naredil. Če se bi res šlo za neko igro, norost, whim, randomnesss v obnašanju Boga - bi ga seveda začeli gledati z indiferenco, antiteizmom, morda celo sovražnostjo če bi imeli razlog za to. Morda je takšen bog star, bolehen, odvečen,... morda je pametneje da ga ignoriramo, pozabimo, morda uničimo, kopiramo, oživimo,....

Če ti opišem boga bi rekel da je navaden norec, ki uživa v mučenju in pobijanju ljudi, neglede na to, kaj piše v knjigah.

Pri takem bogu sem moralno daleč superioren in si upam povedati, da če bi se postavil na njegovo mesto bi za morebitne vernike ali pa celo nevernike naredil več od njega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

nurmaln ::

Okapi je izjavil:

Naše končne igrice,
Duša je po krščanskem (in še kakšnem drugem) pogledu nesmrtna, večna, zato naše igrice nikakor niso končne. Tvoje fizično telo je samo komaj omembe vredna kratka postaja v "življenju" tvoje duše.

O.

Bog te kaznuje za stvari, ki jih narediš v "tem" življenju, ki definitivno se konča. Na to misli Thomas. Ne glede na to, da grozne stvari lahko delaš maksimalno kako stoletje, te bog za to kaznuje neskončno dolgo. To je v vsakem primeru nesorazmerna kazen.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Thomas ::

Ja. Ker po smrti zgubiš svobodno voljo, ki jo zdaj imaš. Če si za Sodni dan še živ, je najkasneje takrat konec tvojega delovanja s svobodno voljo.

Tudi vsi skupaj imamo le končen čas, v katerem lahko delamo dobra in slaba dela, za katera smo potem plačevani neskončen čas.

Tako vsaj so napletli sveti očetje krščanstva; islamstva in nekaterih drugih, pa tudi. Še preden so poznali koncepte končnih in neskončnih množic, seveda. Od kod so potegnili to vse? Baje da iz stare in nove zaveze, ampak tam stvar ni tako natančno razdelana, da bi opravičevala vse skupaj. Jih je pa mučilo. Origenes je pridigal, da neskončna kazen ne pride v poštev in da sledi amnestija za vse, vključno s padlimi angeli. Samo so ga iz dnevnopolitičnih potreb morali razglasiti za heretika in krivoverca, da ne bi folk podivjal, po njihovo.

Jasno, vseeno če bi tako povedal sam Jezus Kristus, ali če so spesnili kasneje. Ni pomembno.

In ja - jaz sem eden od tistih, ki ne verjame niti v Jezusa človeka, kaj šele Boga. Po moje je oboje "made up".
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

guest #44 ::

Thomas je izjavil:



In ja - jaz sem eden od tistih, ki ne verjame niti v Jezusa človeka, kaj šele Boga. Po moje je oboje "made up".


Zakaj pa ne, sej skizofrenija ni nekaj novega. Čist možno, da je bil en mal ušlatan človek, ki je tvezu take zadeve na okol.

P.S. Poglej filem The Man From Earth

Zgodovina sprememb…

Thomas ::

Ni nebiblijskega vira o njem. Vsak pikzigmar je vpisan nekje, takorekoč, Jezusa pa ni. Pilat je, njega pa ni. Oziroma je, a šele dolgo po domnevni smrti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

gruntfürmich ::

Saladin je izjavil:


Vzemimo primer najbolj odsotnega deističnega boga. Divine watchmaker, ki ustvari vesolje, pa se ne vmešava več vanj.

Recimo da to uspeš nekako dokazat. Boš rekel, da dokaz tega povsem odsotnega boga ni pomemben? Da ne bo imel ogromnih posledic na kulturo ljudi?

Ljudje se bodo še naprej in z še večjo vnemo spraševali zakaj in od kod Bog in naše vesolje - kako ga razumeti, kako ga doseči, morda celo kako zevoluirati do podobne stopnje.

Indiferenca do osnovnih egzistencijalnih vprašanj danes ni tukaj zaradi nepomembnosti teh vprašanj - ampak zaradi nedostopnosti odgovorov in lenobe/obupa nad tem, da bomo te odgovore kadarkoli dobili.


Ampak boga si ljudje ne predstavljajo kot ideje (= nekaj, kar so si zamislili ljudje).

Z idejo ciljam predvsem na lastnost metafizičnega "nedoumljivega Absoluta" (ki ga lahko opisuje zgolj ideja - realni sinonim pa ti je nespoznaven), pa tudi na izjemno kompleksnost same inteligence (npr. take z nelokalnim značajem v infinitem prostor/času) ter na fleksibilnost pojma Bog (Conceptions of God @ Wikipedia)
Dokler Boga ne moreš postavit v nek realen (ali hipotetičen) fizikalen okvir govoriš zgolj o matematičnem, logičnem, filozofskem ali teološkem konstruktu - idejo z "neko" realno substanco, ki jo ne znaš opisat. Ali pa zgolj o nekem zelo grobem približku realnosti - kar je spet vrsta ideje.

Če se že o idejah ne moremo izjasnit in debatirat - kako se bomo potem vrgli na kritično, analitično, fizikalno analizo možnosti obstoja Boga in njegove narave?


imho, kar ti opisuješ, ne gre za nič drugega kot t.i. 'bit': vzrok, namen, poslanstvo vsega.
ampak če se že spustimo na takšen hipotetičen nivo, smo to bit racionalno poimenovali materija, stanje materije, valovanje, sile... že bit za začetek vesolja je bila prevelika koncentracija energije, materije... kaj je bila bit tega, ej, to pa še ne vemo. ampak vemo pa, da se za vsakim tem 'bitom' skriva nekaj preverljivega, znanstveno otipljivega. vsaj zaenkrat so take norme sprejete.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

gzibret ::

Thomas je izjavil:

Ni nebiblijskega vira o njem. Vsak pikzigmar je vpisan nekje, takorekoč, Jezusa pa ni. Pilat je, njega pa ni. Oziroma je, a šele dolgo po domnevni smrti.


LOL. Morda pa si ni dal delat osebne in pasuša, glede na to, kakšen hipi je bil. :D
Vse je za neki dobr!

Thomas ::

Nekdo, ki je bil križan kot uporniški kralj Judov, bi najverjetneje pustil svojo sled v zgodovini.

Ni čisto nujno, seveda, ampak najverjetneje. Zgodovinarji tistega časa bi ga omenili, vendar ga niso. Šele potem so ga, na posreden način, češ da "ločina kristjanov časti mesijo, za katerega pravijo, da je bil križan in mu je bilo ime Jezus Kristus".

Sej Janez Krstnik pa je omenjen v zgodovini.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

nurmaln ::

Ne gre tolk za pasoš kot za to, da obstaja iz teh časov kar nekaj zapiskov in noben ga ne omenja. Noben avtor v domnevnem času Jezusovega življenja ga ne omenja.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

T-h-o-r ::

nurmaln je izjavil:

Ne gre tolk za pasoš kot za to, da obstaja iz teh časov kar nekaj zapiskov in noben ga ne omenja. Noben avtor v domnevnem času Jezusovega življenja ga ne omenja.


this


omenjati se ga začne šele 70 in več let po njegovi biblijski smrti
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?

Okapi ::

Bog te kaznuje za stvari, ki jih narediš v "tem" življenju, ki definitivno se konča.
Stvari, ki jih narediš v tem življenju, imajo lahko večne posledice. Sem že omenil, da geni so potencialno večni (enako velja za duše na metafizični strani) in če jih uničiš, so posledice večne. Za dejanja, ki imajo večne posledice, je večna nagrada ali kazen čisto poštena.

O.

btree ::

Okapi je izjavil:

Bog te kaznuje za stvari, ki jih narediš v "tem" življenju, ki definitivno se konča.
Stvari, ki jih narediš v tem življenju, imajo lahko večne posledice. Sem že omenil, da geni so potencialno večni (enako velja za duše na metafizični strani) in če jih uničiš, so posledice večne. Za dejanja, ki imajo večne posledice, je večna nagrada ali kazen čisto poštena.

O.

večni ker se "dedujejo"?

Okapi ::

Vsak pikzigmar je vpisan nekje,
No ja, v tistem času je tam okoli hodilo na ducate podobnih "prerokov", in cel kup nekih judovskih ločin, o večini ni nobenega konkretnega zapisa nikjer. Tudi zapisov o vseh, ki so jih križali, ni. Jezus je imel tistih ducat učencev in še nekaj privržencev, in je bil v svojem času bolj ali manj nepomemben, torej ni nič zelo nenavadnega, da ni nobenega zapisa o njem.

Je pa seveda res, da ni nujno, da je sploh kaj od tistega, kar piše v evangelijih, res. Mogoče ga niti križali niso, ampak so si to izmislili kasneje. Čisto na suho si ga pa skoraj sigurno niso izmislili.

O.

nurmaln ::

Okapi je izjavil:

Bog te kaznuje za stvari, ki jih narediš v "tem" življenju, ki definitivno se konča.
Stvari, ki jih narediš v tem življenju, imajo lahko večne posledice. Sem že omenil, da geni so potencialno večni (enako velja za duše na metafizični strani) in če jih uničiš, so posledice večne. Za dejanja, ki imajo večne posledice, je večna nagrada ali kazen čisto poštena.
O.


nurmalno razmišljanje: Če mi ukradeš avto in ga razbiješ si zaslužiš eno leto zapora.
Okapijevo razmišljanje: Če mi ukradeš avto in ga razbiješ bo zame posledica večna. Večno bom brez tega avta zato moraš za večno v zapor.
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Okapi ::

A je potrebno postavljati slamnate može? Avto ni večen in posledice zate niso večne, kar dobro veš, ampak se vseeno delaš neumnega in mi to podtikaš.

Če te z lažmi zavedem v krivo vero, bo tvoja duša večno čutila posledice. Če ne krstiš otroka, bo njegova duša za vedno pogubljena.

Na fizični strani to velja za gene. Če uničiš enkraten gen, ali enkratno kombinacijo genov, bodo posledice tega dejanja trajale do konca vesolja. Koliko umetnin ne bomo nikoli videli, ker so njihove avtorje ubili, še preden so jih ustvarili?

O.

Thomas ::

Tud če mu avto uničiš, nikoli ne upeca ene bejbe in oba ostaneta brez otrok in se posledice vlečejo celo večnost, po tvoje. In nej gre v peku.

Heh ...
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

hamax ::

Tud če mu avto uničiš, nikoli ne upeca ene bejbe in oba ostaneta brez otrok in se posledice vlečejo celo večnost, po tvoje. In nej gre v peku.

Tudi jaz sem te tako razumel Okapi.
Ce si mislil na kaj drugega pa malo bolje razlozi to vecnost. Tudi geni namrec niso vecni. Vsaj najverjetneje ne.

nurmaln ::

Če jaz krstim svojega otroka in ga takoj za tem ubijem, sem mu zagotovil nebesa. Take garancije nikoli kasneje ne bo imel več, ker vedno lahko zapade v greh.
Torej sem njegovo dušo v resnici rešil, sam pa grem v pekel. Bolje?
"I will be quoted in someone's signature,
even if I have to do it myself!" - nurmaln

Okapi ::

Tudi, zaradi mene. Pa konec koncev lahko tudi tisto z avti in pecanjem bab velja. V vsakem primeru so posledice določenih dejanj večne (v enakem smislu, kot so večne peklenske muke), torej je tudi večna kazen primerna.

Tudi geni namrec niso vecni. Vsaj najverjetneje ne.
Seveda so. Nič se ne starajo, torej so načeloma večni.

O.

Pyr0Beast ::

Tudi posledice ne-dejanj so večne.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

btree ::

nurmaln je izjavil:

Če jaz krstim svojega otroka in ga takoj za tem ubijem, sem mu zagotovil nebesa. Take garancije nikoli kasneje ne bo imel več, ker vedno lahko zapade v greh.
Torej sem njegovo dušo v resnici rešil, sam pa grem v pekel. Bolje?

če gledaš s perspektive enega življenja, kaj pa reinkarnacija?

Krščanska filozofije je precej nepopolna, če bi imeli inkarnacijo in karmo, bi bile zadeve bolj logične, tako pa kr neki večen pekel in nebesa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: btree ()

Thomas ::

Tle skušamo gledat s perspektive krščanstva in nobena reinkarnacija ne pride v poštev.

Geni niso večni, sej protoni niso večni. Okapi dej ne trolaj.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

btree ::

prakristjani imajo karmo in reinkarnacijo, se pravi v preteklosti je to obstajalo in je nekdo spremenil nauk

Thomas ::

Že mogoče. Ampak tukaj je to mau off topic.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi

Okapi ::

Geni niso večni, sej protoni niso večni. Okapi dej ne trolaj.
In kaj imajo protoni skupnega z geni? Geni so informacija, ta pa je potencialno večna, ker se ne izrablja in stara. Vsaj to bi pa ja lahko vedel, ko se že delaš tako strašno pametnega.

O.

Double_J ::

Recimo to, da so geni sestavljeni iz njih. Ko ne bo več protonov, tudi genov ne bo. Še prej.
Dve šivanki...
««
8 / 12
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kako se pogovarjati z vernikom? (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1084141007 (124123) Mrakw
»

Verjamete v boga? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
42367003 (61084) Marilyn
»

[fork] Krščanstvo je v bistvu poganska vera (strani: 1 2 3 417 18 19 20 )

Oddelek: Problemi človeštva
992118216 (102826) PacificBlue
»

Ali koran res poziva k terorizmu/nasilju do nevernikov? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14930154 (27485) JanK

Več podobnih tem