» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

1
2
3 4

telexdell ::

Scientist je izjavil:


Ne. Nisi prav razumel. Monter mu bo od oka rekel naj da 16 KW in taka recimo da stane 8000 € (ker monterji TIPIČNO vedno PREDIMENIONIRAJO, češ, da bo zihr). Če bi šel k energetskemu svetovalcu bi mu ta rekel da nej da 8 kW, kar stane recimo 6000 €. Torej že tukaj prišpara 1900 € (100 € pa da energetskemu svetovalcu). Nato bo z manjšo 8 kW TČ še vsako leto prišparal za 100 € elektrike na račun večjega izkoristka (ker bo TČ obremenjena toliko da bo njen izkoristek najvišji, 16 kW TČ pa bi bila premalo obremenjena za najboljši izkoristek.

Čisto nabijanje. Kot, da bi rekel- 8 kW TČ bo podhranjena in bo morala 90% časa delati z dodatnimi grelci. 16 kW TČ pa bo imela boljši izkoristek.

Pa zaka bi z manjšo TČ prišparal elektriko? Inverterske TČ so narejene tako, da imajo najboljši izkoristek nekje med 50 in 70% obremenitvijo. Zato je treba izbrati tako TČ, da ti okrog povprečne temperature med kurilno sezono (okrog 2°C) dela v tem območju. Drugi pomemben podatek je potrebna moč TČ ob projektni temperaturi (npr. -13°C), če hočemo, da je edini vir ogrevanja (drugače pač v bivalentni točki). Tretji pomembni podatek pa je temperatura vode, katero nam lahko da pri projektni temperaturi. Za talno običajno ni nobenega problema, pri radiatorjih je pa to lahko večji problem.

Vse ostalo pa je mlatenje prazne slame.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Ovce so za strižt.

Scientist ::

joez7 je izjavil:

Utk je izjavil:

Dej ne fantaziraj. Noben monter mu ne bo za izolirano hišo predlagal 16 kw. Ti si res en teoretik na kubik.

Tle se motiš. Kolegu so na dobro izolirano hišo montirali 14kW mašino (in 11kW SE). No sedaj so mu jo omejili na 9kW - nižje ne gre. Sedaj razmišlja, da bo mašino zamenjal za 6 ali 8kw. TČ ma premočno - mu preveč taktizira, eventualno bo dogradil 500l zalogovnik - sam je prostor problem. Tak, da čez palec... :)


Točno tako, tako oni to delajo, čez palec.. Logično, monter bo imel mnogo večje probleme če zbere premajhno moč TČ, kot pa če zbere preveliko. če zbere premajhno moč, bo ljudi zeblo in bo hudo. Če pa moč TČ ne bo grozno prevelika, problemov sploh ne bo imel, le izkoristek (COP) bo trpel, kar se bo poznalo v obliki večje položnice za elekriko kot bi bila sicer.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

starfotr ::

Tipično.

Ljudem je težko plačat za svetovanje in izračune.

Naj bo to pri menjavi grelne naprave ali pa pri sklenitvi pogodbe za kredit, zavarovanje itd.

Namesto, da bi vložili nekaj stotakov v svetovanje/izračune in nato prihranili morda skozi leta tisoče eur in morda še 3 kg živcev vsako sezono, si raje delajo neumnosti in zaupajo nekim kvazi strokovnjakom, ki nimajo pojma in delajo samo na tem, da zaslužijo čim več.

Scientist ::

Zaradi tega v prostoru kateri je nahladnejši glede na želje (recimo, v dnevni želimo 22°C pa je zato v spalnici in kuhini pretoplo, če pa je v kuhinji prav pa je v dnevni prehladno) odstranimo termostatsko glavo in krivuljo nastavimo tako, da je tam želena klima. V ostalih prostorih pač fino reguliramo temperaturo s termostaskimi ventili. Na ta način dela TČ na najnižji možni temperaturi in z naboljšim SCOP za naš objekt.

Tako, drži. Sam sem predlagal isto.

Scientist ::

telexdell je izjavil:

Scientist je izjavil:


Ne. Nisi prav razumel. Monter mu bo od oka rekel naj da 16 KW in taka recimo da stane 8000 EUR (ker monterji TIPIČNO vedno PREDIMENIONIRAJO, češ, da bo zihr). Če bi šel k energetskemu svetovalcu bi mu ta rekel da nej da 8 kW, kar stane recimo 6000 EUR. Torej že tukaj prišpara 1900 EUR (100 EUR pa da energetskemu svetovalcu). Nato bo z manjšo 8 kW TČ še vsako leto prišparal za 100 EUR elektrike na račun večjega izkoristka (ker bo TČ obremenjena toliko da bo njen izkoristek najvišji, 16 kW TČ pa bi bila premalo obremenjena za najboljši izkoristek.

Čisto nabijanje. Kot, da bi rekel- 8 kW TČ bo podhranjena in bo morala 90% časa delati z dodatnimi grelci. 16 kW TČ pa bo imela boljši izkoristek.

Pa zaka bi z manjšo TČ prišparal elektriko? Inverterske TČ so narejene tako, da imajo najboljši izkoristek nekje med 50 in 70% obremenitvijo. Zato je treba izbrati tako TČ, da ti okrog povprečne temperature med kurilno sezono (okrog 2°C) dela v tem območju. Drugi pomemben podatek je potrebna moč TČ ob projektni temperaturi (npr. -13°C), če hočemo, da je edini vir ogrevanja (drugače pač v bivalentni točki). Tretji pomembni podatek pa je temperatura vode, katero nam lahko da pri projektni temperaturi. Za talno običajno ni nobenega problema, pri radiatorjih je pa to lahko večji problem.

Vse ostalo pa je mlatenje prazne slame.


Sploh nisem tebi odgovarjal, odgovarjal sem UTKju. Ni nabijanje, so dejstva.

Kot, da bi rekel- 8 kW TČ bo podhranjena in bo morala 90% časa delati z dodatnimi grelci. 16 kW TČ pa bo imela boljši izkoristek.


Ne. Obe TČ bi bile brez grelcev. 16 kW TČ bo predimezioniranja in bo povprečna obremenenitev samo 35 %, za največji izkoristek pa rabi bit TČ obremenjena med 60 in 80 %.

Pa zaka bi z manjšo TČ prišparal elektriko? Inverterske TČ so narejene tako, da imajo najboljši izkoristek nekje med 50 in 70% obremenitvijo. Zato je treba izbrati tako TČ, da ti okrog povprečne temperature med kurilno sezono (okrog 2°C) dela v tem območju.

Največji izkoristek je med 60 in 80, načeloma pri večini modelov. Ampak dobro, če bo on zbral 16 kW TČ bo ta tako predimenzionirana, da bo pri zunanji temperaturi 2°C obremenjena morda samo 30 %, mnogo pod optimalno točko. Zato bo imela nižji izkoristek =večjo porabo elektrike kot pa 8 kW TČ, ki bo več časa obratovala blizu optimalne točke izkoristka. Če bo on bajto dobro izoliral, bo 16 kW TČ bistveno prevelika in bo njena obremenitev pri 2°C pod nekje 20 do 30 %. Rabi pa bit bolj obremenjena da bo izkoristek največji. Zato naj da tako TČ, ki bo pri 2°C zunanje temperature nekje 60 % obremenjena.

Drugi pomemben podatek je potrebna moč TČ ob projektni temperaturi (npr. -13°C), če hočemo, da je edini vir ogrevanja (drugače pač v bivalentni točki). Tretji pomembni podatek pa je temperatura vode, katero nam lahko da pri projektni temperaturi. Za talno običajno ni nobenega problema, pri radiatorjih je pa to lahko večji problem.


Drži.

Vse ostalo pa je mlatenje prazne slame.

Kar sam defitnitvno ne počnem, povedal sem dejstva. Slamo mlatijo monterji, ki od oka bleknejo neko cifro. Poračunajte si sami če znate, prosite prijatelja ki zna ali pa plačajte teh 100 EUR za energetskega strokovnjaka, na dolgi rok bo prihranek nekaj 10x večji od cene preračuna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

starfotr ::

Nihče ti ne bo delal izračuna za 100 eur.

Še korektno izdelana energijska izkaznica stane več. Pustimo tisto, da ti jo naredijo na številke katere ti poveš, da napišejo na papir.

joez7 ::

Scientist - zelo lepo.
Največji izkoristek je med 60 in 80, načeloma pri večini modelov. Ampak dobro, če bo on zbral 16 kW TČ bo ta tako predimenzionirana, da bo pri zunanji temperaturi 2°C obremenjena morda samo 30 %, mnogo pod optimalno točko. Zato bo imela nižji izkoristek =večjo porabo elektrike kot pa 8 kW TČ, ki bo več časa obratovala blizu optimalne točke izkoristka. Če bo on bajto dobro izoliral, bo 16 kW TČ bistveno prevelika in bo njena obremenitev pri 2°C pod nekje 20 do 30 %. Rabi pa bit bolj obremenjena da bo izkoristek največji. Zato naj da tako TČ, ki bo pri 2°C zunanje temperature nekje 60 % obremenjena.
Pod tole se podpišem.
Vse novejše TČ so sposobne delovati tudi na 130 do 150% nazivne moči - več kot dovolj za vse. Idealno je, da začne TČ modulirat (stalno obratovati) pri temperaturah pod 7°C (modulira pa lahko samo od 40% obremenitve naprej). Če gledate povprečno Januarsko temperaturo v Slo = ~ -2°C - na to temperaturo se dimenzionira TČ (80% obremenitve) - vse ostalo pokrije akumolacija objekta in pravilna regulacija. Pa še konice (el.) so bistveno manjše. 1% porabe (nizke temperature pod -15) se rešuje drugače.
Drugaće po PURESu si lahko sami izračunate. Če vam tanovi delajo težavo, pač pejte po starejših - še vedno dovolj natančno. (tanovi upoštevajo osebe, osončenje, gospodinjske aparate, zračenje in ...) :).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

telexdell ::

joez7 je izjavil:

Scientist - zelo lepo.
Največji izkoristek je med 60 in 80, načeloma pri večini modelov. Ampak dobro, če bo on zbral 16 kW TČ bo ta tako predimenzionirana, da bo pri zunanji temperaturi 2°C obremenjena morda samo 30 %, mnogo pod optimalno točko. Zato bo imela nižji izkoristek =večjo porabo elektrike kot pa 8 kW TČ, ki bo več časa obratovala blizu optimalne točke izkoristka. Če bo on bajto dobro izoliral, bo 16 kW TČ bistveno prevelika in bo njena obremenitev pri 2°C pod nekje 20 do 30 %. Rabi pa bit bolj obremenjena da bo izkoristek največji. Zato naj da tako TČ, ki bo pri 2°C zunanje temperature nekje 60 % obremenjena.
Pod tole se podpišem.
Vse novejše TČ so sposobne delovati tudi na 130 do 150% nazivne moči - več kot dovolj za vse. Idealno je, da začne TČ modulirat (stalno obratovati) pri temperaturah pod 7°C (modulira pa lahko samo od 40% obremenitve naprej). Če gledate povprečno Januarsko temperaturo v Slo = ~ -2°C - na to temperaturo se dimenzionira TČ (80% obremenitve) - vse ostalo pokrije akumolacija objekta in pravilna regulacija. Pa še konice (el.) so bistveno manjše. 1% porabe (nizke temperature pod -15) se rešuje drugače.
Drugaće po PURESu si lahko sami izračunate. Če vam tanovi delajo težavo, pač pejte po starejših - še vedno dovolj natančno. (tanovi upoštevajo osebe, osončenje, gospodinjske aparate, zračenje in ...) :).

Mislim, to je pa kr neki.
TČ res lahko delajo na 150% nazivne moči a ne pri npr. -15°C ampak pri +15°C, ko tega običajno ne potrebuješ. Če bo TČ +2°C do -2°C bo delala za 20% več, pol bo pa pri -6°C obremenjena že 100%. kaj pa pravi mraz? Grelci? Drva?
Pa zakaj bi pod -15°C reševal drugače? Morebiti z grelci? Ali pečjo na polena? Ali... Sodobne TČ brez problema obratujejo do -25°C. Nekatere se ne ustrašiji niti -35°C. Zanje je -15°C kot za nekatere druge 0°C. Zakaj jim torej ne pustiti delati v območju, kjer se počutijo dobro?
Pa zakaj bi morala TČ obratovati brez premora? Če obratuje na ta način pomeni, da nikoli ne doseže nastavljenih parametrov. Pa naj bo to razlika med DV in PV ali temperaturni primanjklja ali... In če nikoli ne doseže nastavljenih parametrov potem ne moreš vedeti, če ogreva dovolj, saj ne veš koliko manjka do nastavitev. Ali je to 1°C, ali 10°C, ali...TČ le dela, dela in dela. Tebe pa zebe, zebe, bolj zebe...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Ločiš med modulacijo in taktiziranjem?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

sbawe64 ::

telexdell je izjavil:

Scientist je izjavil:

Vsekakor je treba v prostorih, kjer ne more prihajati do pribitkov ali ti ne bi bili preveč moteči odstraniti termostatske glave.

No, odstraniti ni nujno, samo odpreš jih na ful in jih ne tikaš celo zimo (ter domačim prepoveš da spreminjajo termostatske ventile v teh prostorih).

V termostatskih glavah je običajno vosek, kateri spreminja volumen v odvisnosti od temperature. Raztezek voska v glavi deluje na zaporni del, kateri uravna pretok vode skozi radiator. Delovanje je zvezno, torej se ventil postopoma zapira od 0...100%. Če sedaj damo glavo na povsem odprto bo vosek še vedno reagiral na temperaturo, območje delovanja pa se bo paralelno premaknilo. Za lažjo predstavo- namesto 0...100% bo delal npr. od -60...+40%. Torej, ko bo v prostoru npr. 23°C ne bo 100% zaprt ampak le 40%. Bo pa to za nekaj % zmanjšalo pretok vode skozi radiator. Zato je treba v prostoru, kateri je najbolj podhranjen odstraniti termostasko glavo. Drugje pa je lahko odprta tudi na polno.

Lahko iz prakse povem, kako je:

v dveh prostorih (sta eden zraven drugega, brez vrat vmes), vzporedna vezava radiatorjev.

prostor A: najdaljši radiator ima navaden ventil [1] (dolžina 128 cm), odprt do konca ter krajši radiator termo ventil [2] (dolžina 88 cm), isto odprt do konca. Delta temperature je nekje 20C v prid najdaljšega [1] (merjeno na koncu radiatorja z brezkontaktnim merilnikom), tudi segreje dosti se prej.
Tudi če zaprem ventil na najdaljšem [1] ne gre temperatura na krajšem [2] v istem prostoru nič bolj gor (kot tudi če hkrati zaprem radiator [3] v prostoru b in je torej odprt samo odprt [2] krajši radiator termo ventil).

Prostor b: radiator termo ventil [3] (dolžina 68 cm), ista štorija kot pri krajšem v prostoru A, tudi če zaprem oba v prostoru A ne bo nič drugače.

vsi radiatorji so istega tipa, edino dolžine so različne in glave (navadna ali termo).

Termo glava očitno preveč zapira pretok, tudi če je čisto odprta (na stopnji 5, zaprta je na stopnji 0).
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

joez7 ::

Funkcija termo glave je: regulacija temperature v prostoru. In samo temperatura v prostoru je važna - ni važno a je radiator topel ali mlačen ali vroč - važna je TEMPERATERA PROSTORA.
Če hočeš, da sistem pravilno deluje, morajo bit glave na vseh radiatorjih in po možnosti zaklenje - ali vsaj omejene (na primer na 3, in nastavljive do *), da je mir.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

MadMax ::

joez7 je izjavil:

Ločiš med modulacijo in taktiziranjem?

Ločiš med taktiziranjem in taktiranjem?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

aborko ::

Haha :D

No realno bo 8 kW moči za neizolirano hišo s 300m2 dosti premalo. Sploh ker pri večini 8KW ni več 8kW pri minus 10 zunaj. Vprašanje kako veliki so tudi radiatorji. Sam bi raje vzel predimenzionirano TČ, tudi če bo po izolaciji hiše laufala na minimum ali se dosti ugašala (hvala bogu da ne rabi laufat 24/7). Na koncu bo večja tč: tišja, imela manj delavnih ur/obremenitve in posledično daljšo življensko dobo + brez dodatnih grelcev - v prihodosti nameravajo še podražiti moč v BLOKU 1 pozimi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: aborko ()

joez7 ::

Kol je men - taktiziranje = čaka na -5°C pod nastavljeno, zaklopi - išče nastavljeno - če ne more modulirat, gre na večjo moč in izklopi ob +5°C.
Taktiranje = vklapljanje in izkljapljanje brez modulacije. Če se motim me prosim popravi.
Odvisno od proizvajalca. Eni podajo moč na -15°C in dvižni vod 55°C, drugi podajo moč na +7°C in dvižni vod 35°C. Je treba brat specifikacije in drobni tisk, ne samo trgovskih reklam.
Šibkejša ti nebo delala konic, bo lepo predla na minimalni moči.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

sbawe64 ::

telexdell je izjavil:

sbawe64 je izjavil:

telexdell
Daš lahko link za ARSO temperaturni primankljaj ? Ne najdem.


Tu imaš povezavo do pravilnika
Tu pa podatki o primanjklaju- poišči nabližjo postajo

Uf, dobro so tole zakomplicirali.

pravilnik sprejema samo GK korodinate
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...

medtem ko so v podatkih zapisane v mgps
https://meteo.arso.gov.si/uploads/proba...


Jih je potrebno torej sprva pretvoriti https://www.mkx.si/geoconv/ (iz Bessel v Gauß-Krüger (SLO) )
npr. 46.30N in 14.52E (Krvavec) je v GK X= 128510.08, Y= 463027.28


Tu so zapovrh drugi obliki (DMS): na "Klimatološka povprečja 1981–2010" https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat... .
Geografska širina: 46° 18'
Geografska dolžina: 14° 32'
https://www.gps-coordinates.net/gps-coo... (iz "DMS (degrees, minutes, seconds)*" v "DD (decimal degrees)*" ) ter nato v GK.

Vprašanje:
Kako potem iz Temperaturni primanjkljaj (Kdan): 3100 dobiš številke iz https://slo-tech.com/forum/t834613/p835...
Moja hiša (stara 60+let) ima npr. potrebe 220 W/K. Če imam v prostorih 23°C in je zunaj -15°C in bi TČ delala nepretrgoma 24 ur skupaj bi potreboval toplotno moč 8384 W.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

joez7 ::

No tle še rabimo samo še hišno številko, da pridemo na čaj.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

sbawe64 ::

Če prideš, prinesi s sabo piškote :D.

https://lmarena.ai/
claude-3-5-sonnet-20241022

pravi sledeče:

1)
Za stavbo brez izolacije je povprečna toplotna prehodnost (U) bistveno višja. Za neizolirane stavbe lahko računamo s približno vrednostjo:

U = 1.2 - 1.5 W/m²K

Izračun s predpostavljenimi vrednostmi:
- DD = 3100 Kdan
- V = 300 m³
- U = 1.3 W/m²K (neizolirana stavba)
- η = 0.85

P = (3100 × 300 × 1.3) / (24 × 0.85) = 19752 W ≈ 19.8 kW

To je približno 4-krat večja potrebna moč kot pri dobro izolirani stavbi!

Pomembne opombe:
1. Neizolirana stavba ima bistveno večje toplotne izgube
2. Stroški ogrevanja so zato znatno višji
3. Priporočljiva je energetska sanacija (izolacija)
4. Dejanska potrebna moč je lahko še večja zaradi:
- slabega tesnjenja (infiltracija zraka)
- toplotnih mostov
- slabega vzdrževanja



vs
2)
Za izračun moči ogrevanja iz danega temperaturnega primanjkljaja 3100 Kdan potrebujemo še naslednje podatke:

1. Ogrevana prostornina stavbe (V) v m³
2. Povprečna toplotna prehodnost ovoja stavbe (U) v W/m²K
3. Izkoristek ogrevalnega sistema (η)

Primer izračuna s predpostavljenimi vrednostmi:
- V = 300 m³ (npr. hiša 100 m² × 3 m višine)
- U = 0.3 W/m²K (dobro izolirana stavba)
- η = 0.85 (sodoben ogrevalni sistem)

P = (3100 × 300 × 0.3) / (24 × 0.85) = 4558 W ≈ 4.6 kW

To je približna potrebna moč ogrevanja. Za natančnejši izračun potrebujemo dejanske vrednosti za vašo specifično situacijo.

Ali imate konkretne podatke za vašo stavbo?
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

telexdell ::

joez7 je izjavil:

Kol je men - taktiziranje = čaka na -5°C pod nastavljeno, zaklopi - išče nastavljeno - če ne more modulirat, gre na večjo moč in izklopi ob +5°C.
Taktiranje = vklapljanje in izkljapljanje brez modulacije. Če se motim me prosim popravi.
Odvisno od proizvajalca. Eni podajo moč na -15°C in dvižni vod 55°C, drugi podajo moč na +7°C in dvižni vod 35°C. Je treba brat specifikacije in drobni tisk, ne samo trgovskih reklam.
Šibkejša ti nebo delala konic, bo lepo predla na minimalni moči.

Pri TČ so običajno v rabi trije načini regulacije. Dva načina temeljita na razliki med DV in PV (kot si opisal), tretji način pa temelji na temperaturnem primanjklaju. Pri prvih dveh načinih se gleda ali temperatura DV in PV in ko je razlika med njima neka temperatura (npr. 5°C) se TČ izklopi. varianti se med sabo razlikujeta v konstani temepraturi DV pri neki zunanji tempraturi ali plavajoči temperaturi, kjer ta postopoma raste. Tempraturni primankljaj pa računa, koliko energije se je v nekem časovnem obdobju izgubilo in potem TČ obratuje tako dolgo, da to energijo vrne. Pri tem pa temperatura DV raste od relativno nizke vrednosti (npr. 35°C) do relativno visoke (npr. 50°C). V vseh primerih se TČ izključi, ko doseže želeno vrednost. Torej je neprekinjeno delovanje TČ nemogoče, če bo kdaj dosegla želene vrednosti. Lahko je le zelo dolgo. Če parametri niso optimalno nastavljeni pa se TČ lahko v kratkih časovnih intervalih (minuta ali dve) zaganja in ustavlja. Takrat govorimo o taktiranju. Modulacuija s tem nima neke veze (pa če vem kaj je to ali ne>:D).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Joj, ne računat z volumni - boste dobli ??? (volumen je uporaben samo za prezračevanje!)
Vedno računajte z površino zunanjih sten, za tla se vzame faktor 0,4, ostrešje 1.
Prevodnost neizolirane je nekje 1.2W m2 °K. Za izolirano pa 0,4W ali manj - tukaj se dodajo še enkrat m2 stavbnega pohištva (predpostavka 3slojna - 0,8W)
Na primer 10x10
neizolirana 10x10m 3etaže = 480m2 x1.2 = 550W x 25°C =14kW
izolirana 10x10m 3etaže = 480m2 x0,4 = 180 x 25°C =4.6kW

Modulira = črpalka oddaja ravno tolikšno moč, kot je poraba grelnih teles - temperatura DV pa je kot je nastavljena po vremenski krivulji. V tem režimu je črpalka sposobna obratovati kar dolgo (tudi tedne), prekinja pa jo samo defrost (min do dve)
Tudi avto voziš z samo toliko gasa, da vzdržujeh hitrost (gas) - ključa se ne dotikaš?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

telexdell ::

Sam sem potrebe stavbe izračunal iz porabe energenta:
1800 m3 plina....17253 kWh energije (pač izkoristki...)
Temeraturni primanklaj....3258 K/dan
Q= 17253*1000/3258/24=220,64 W/K
temperatura prostora....23°C
temperatura zunaj....-15°C
P= (23-(-15))*220,64=8384 W
čas ogrevanja ....20 ur (4 ure gre za sanitarno vodo in defroste)
Pč=8384*24/20= 10 kW

PS Sem to nekoč našel nekje na spletu. Če je napačno, bom vesel popravka.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

telexdell ::

joez7 je izjavil:


Modulira = črpalka oddaja ravno tolikšno moč, kot je poraba grelnih teles - temperatura DV pa je kot je nastavljena po vremenski krivulji. V tem režimu je črpalka sposobna obratovati kar dolgo (tudi tedne), prekinja pa jo samo defrost (min do dve)
Tudi avto voziš z samo toliko gasa, da vzdržujeh hitrost (gas) - ključa se ne dotikaš?

Ja voziš ga, voziš a le dokler ne prispeš na cilj.

Drugače pa- naj povedo forumaši, če ima kdo TČ katera mi delala tedne in tedne neprenehoma.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Za izračun - pravilen, se vzame povprečna temperatura (z nekaj rezerve) in ne maksimalna (-).
Tle se dogaja predimenzioniranje. Če uporabiš povprečno temperaturo z malo rezerve (+3do5°C) boš optimalno dimenzioniral, ostalo ti prinese akumolacija objekta in presežek pri dnevnih temperaturah.
Drugače, pa je dimenzioniranje glede na letno porabo, kar dobro, še boljše pa je dimenzioniranje na Januarsko porabo. (po možnosti 10letno povprečje).
Defrosti pri tanovih trajajo 2min ali manj, in se napajajo iz zalogovnika - ni padca temperature v ogrevalnemu krogu.
Tle ti dam prav za -15 = 10kW, ampak za -2°C ali -5, boš pa mel zadosti 7kW.
18MWh = 8.5kW mašina
13MWh = 6kW mašina

Lahko prideš k meni, ko bo pod ničlo, bo delala cel teden - sam defroste bo dela (nekje na 4h - odvisno od vlage) moč pa si bo prilagajala od 2kW pa nekje do 3.7kw. Če pa posije sonce +7, se pa vgasne. (če verjamem števcu obratovanja, sem zasledil tudi 200h skupaj)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

joez7 ::

Vzame se Januarska poraba. 3Mwh.
Na primer 3MWh /30 /24 = 4kW *1.5 = 6kW mašina. Sam ta mašina mora biti sposobna dajat to moč pri -15 in 55°C DV.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

telexdell ::

Pa o kaki akumulaciji objeta ti to? Pozimi je lahko 14 dni skupaj -5°C preko dneva in -10°C preko noči. Kdaj se mi bo kaj akumuliralo v hišo?
Pa TČ z nižanjem temperature izgunljao moč. Moja je pri 2°C močna tam 12 kW, pri -15°C pa le še nekje 8 kW. Tiste temperature nižje od -15°C (max je bila -22°C) res trajajo le ponoči nekajkrat po nekaj ur skupaj in to lahko krije akumulacija hiše. Do -15°C pa lahko traja več dni skupaj in nobena akumulacija to ne more pokriti.
Moja TČ pa deluje na temperaturni primankljaj. Tako sedaj, ko je zunaj okrog 10°C, kot takrat ko bo zunaj pod -10°C ima 6...8 ciklov dnevno. Sedaj deluje tak uro in dve počiva, om hudem mrazu pa bo delalal dve uri in uro počivala. Pač dela tako dolgo, da primanjljaj pade na 0 in potem čaka da pade pod -50...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::

Mama pač različne TČ. Važno je da sva na toplem (še posebej žena in otroci), pa smo srečni vsi.
To ali dela cel dan ali pa samo nekaj ur, na koncu ni važno.
Moja TČ pač ubira drugačno pot - moč prilagaja DV in vremenski krivulji, dodatno pa mam termostatske glave in kot končen omejevalec sobni termostat. Aja moja 6kW, ob -15°C še vedno daje 6kW, sam COP je porazen.
Se pa nekateri že kar muzajo, pač greva preveč v .... :)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

telexdell ::

joez7 je izjavil:


To ali dela cel dan ali pa samo nekaj ur, na koncu ni važno.

To ne drži povsem. Ko sem nekoč še delal na vzdrževanju strojev in naprav v večjem podjetju smo delali načrte vzdrževanja glede na obratovalne ure. Tako se je olje v reduktorjih menjalo po toliko ur obratovanja, ležaji na elektromotorjih po toliko ur obratovanja, preveljalo vijake na spojih po toliko ur obratovanja... Enako so predpisani servisi za avtomobile po toliko km, kar tudi lahko pretvoriš v ure obratovanja... Ali ti TČ dela 24 ur z npr. 500 W ali 1 uro s 1000 W in potem 1 uro počiva se na bivalnem udobju zaradi toplotne vztrajnosti zgradbe ne bo kaj prida poznalo. Glede na ure obratovanja se bo čas do zamenjave TČ podvojil.Če pa vemo, da je najboljši izkoristek TČ med 50 in 70% obremenitvijo potem je dolgotrajno delovanje na nizki moči še toliko bolj nesmiselno. Sicer pa- vsak je svoje denarnice gospodar- če nima žene>:D
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

DamijanD ::

telexdell je izjavil:


Drugače pa- naj povedo forumaši, če ima kdo TČ katera mi delala tedne in tedne neprenehoma.


Glede na to, da poraba ne pade pod 500W mislim, da je stalno delala. Decembra je podobna slika - samo malo manj moči. Februarja se pa že vidi kakšen dan, ko sredi dneva tudi malo predahne :-)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: DamijanD ()

jabe ::

Na zacetku sezone, ki je recimo zaenkrat sedaj se ni, TČ prizgem in ne taktira, ampak ponoci dela, cez dan ko se segreje zunaj stoji. Nekako pol dneva dela, pol dneva stoji. Potem je pa nocni del vedno daljsi, dokler se ne "zlije" z naslednjim. Kaj vem, konec novembra, na sredi, ce so dnevi oblacni. In potem TČ dela nonstop. Prekinjajo jo le defrosti in ogrevanje SV. Na koncu sezone se situacija obrne. Nekje na polovici marca praviloma ogrevanje ugasnem.

IL_DIAVOLO ::

Za povprečno enodružinsko hišo (200 m2) v letu 2024 so stroški izdelave fasade ocenjeni med 24 000 EUR in 30 000 EUR, odvisno od izbire materialov in kompleksnosti izvedbe.


Ne vem koliko to drži, ampak ce je to res, nimas sploh razmišljati o fasadi.

To je preprosto noro, da gres v to.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Utk ::

Res je tu nekje. Sem dobil predračune. Sem reku "hvala, ampak ne hvala".

6151 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Za povprečno enodružinsko hišo (200 m2) v letu 2024 so stroški izdelave fasade ocenjeni med 24 000 EUR in 30 000 EUR, odvisno od izbire materialov in kompleksnosti izvedbe.


Ne vem koliko to drži, ampak ce je to res, nimas sploh razmišljati o fasadi.

To je preprosto noro, da gres v to.


Odvisno koliko sam narediš (ni preveč težko), material je okrog 15-25€/m2 fasade odvisno kako debelo izolacijo delaš.
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

ViperR ::

Sam a ne dobiš cca 40% subvencije?

6151 ::

ViperR je izjavil:

Sam a ne dobiš cca 40% subvencije?


Dobiš ampak vseeno plačaš 3x več kot če narediš sam.
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

joez7 ::

No jaz sem dal za malo več kot 350m2 13k€, je pa res, da 2011. V tej ceni so ble tudi police in cokel, + pozidani balkoni. Sama fasada je bla nekaj čez 8.5k. Investicija se je povrnila nekje v 10letih. Še največ je bil doprinos udobju. Skoz konstantna temperatura. Akumolacija dela svoje. Še največ sem se potem ukvarjal z regulacijo ogrevanja - vzdrževanja konstantne temperature.
Se pa oziram proti 3slojnim oknom. Tastara so stara ~25let. Sem se že menil, pa je kolega lepo rekel - vsaj za 10let maš še mir, potem pa tamlad prenovi.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

ViperR ::

Torej dobil sem že prvo ponudbo, 9k za 14kw skupaj z montažo in zalogovnikom. Je to ok, ali morda manjšo? So kakšne razlike med proizvajalci?

Računal s podatki pa še nisem nič.

DamijanD ::

Jaz bi rekel, da je to dokaj ugodno/normalno. Seveda pa je odvisno za katero TČ gre...

kixs ::

telexdell je izjavil:

joez7 je izjavil:


Modulira = črpalka oddaja ravno tolikšno moč, kot je poraba grelnih teles - temperatura DV pa je kot je nastavljena po vremenski krivulji. V tem režimu je črpalka sposobna obratovati kar dolgo (tudi tedne), prekinja pa jo samo defrost (min do dve)
Tudi avto voziš z samo toliko gasa, da vzdržujeh hitrost (gas) - ključa se ne dotikaš?

Ja voziš ga, voziš a le dokler ne prispeš na cilj.

Drugače pa- naj povedo forumaši, če ima kdo TČ katera mi delala tedne in tedne neprenehoma.


Se javljam :lol:

Ko pade temperatura nekje na pod 7stC, najnizja pa okoli 3stC, potem dela TC non-stop 24/7 do pomladi, ko se temprature spet dvignejo nad to mejo. Letos bo tako ze 7. sezono. Dela vedno na isti nastavljeni moci (98% casa na minimalni) - le to pa TC sama prilagaja v nekih okvirih. Ocitno ta moc odgovarja potrebi hise. Vzdrzuje temperaturo hise na 23stC brez kaksne pametne regulacije :)

joez7 ::

Jaz sem dal za svojo mašino 3.5k€ + 1k€ material in samomontaža (R32 monoblok). Je pa 6kW model, 8kw pa bil samo 200€ dražji. 10kW pa 400€ dražji od 6kW modela. Je pa samomontaža potekala kar lepo 3 tedne. Od priprave podstavka, do prebojev, do montaže zalogovnika in prvega zagona.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Utk ::

Pa si dobil pol vsaj subvencijo? Ker to je kar drago za "samogradnjo".

joez7 ::

Ne. Na samogradnjo je ni. Mora bit privatnik z požigosanim računom. Sem malce kalkuliral, mašina z montažo 6.5 - 600€ subvencije, pa si tam. Seveda ne smem šteti svojega dela - pol sem krepko v minusu. Mi je pa bil izziv - pa mam točno tak, kot sem hotel. Je pa vodna povezava, plinske se nebi lotil (al pač?).
Aja na našem področju so nekaterim komplicirali z subvencijo - možnost daljinskega ogrevanja. Tisti z SE in TČ je šlo skoz, tisti samo z TČ pa ??, morm mal povprašat ali zdrli.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: joez7 ()

Utk ::

Meni so za 6500 (minus subvencija) zmontirali 16 kw monoblok z zalogovnikom in 400l bojlerjem. Sam sem samo skopal luknjo pod TČ.
Subvencije je bilo pa 2400 ali 2500.

joez7 ::

Glavno, da smo vsi na toplem.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

sbawe64 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Za povprečno enodružinsko hišo (200 m2) v letu 2024 so stroški izdelave fasade ocenjeni med 24 000 EUR in 30 000 EUR, odvisno od izbire materialov in kompleksnosti izvedbe.


Ne vem koliko to drži, ampak ce je to res, nimas sploh razmišljati o fasadi.

To je preprosto noro, da gres v to.

Zakaj noro ?
Če si 70-letnik, ki ima pred sabo ne vem 15 let lahko rečeš fuck you.
Medtem ko 30 letniku ne mora in ne sme biti vseeno, da bo zaradi neizolacije vsako leto porabil za vsaj 20 000 kWh energentov (drva, peleti, sekanci, elko, elektrika...).


6151 je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Za povprečno enodružinsko hišo (200 m2) v letu 2024 so stroški izdelave fasade ocenjeni med 24 000 EUR in 30 000 EUR, odvisno od izbire materialov in kompleksnosti izvedbe.


Ne vem koliko to drži, ampak ce je to res, nimas sploh razmišljati o fasadi.

To je preprosto noro, da gres v to.


Odvisno koliko sam narediš (ni preveč težko), material je okrog 15-25EUR/m2 fasade odvisno kako debelo izolacijo delaš.

Če bo kdo delal sam (v dvoje), oder se splača kupiti in potem med poletjem/spomladi počasi delaš (ko končaš ga prodaš).
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

feryz ::

joez7 je izjavil:

Ne. Na samogradnjo je ni. Mora bit privatnik z požigosanim računom. Sem malce kalkuliral, mašina z montažo 6.5 - 600€ subvencije, pa si tam. Seveda ne smem šteti svojega dela - pol sem krepko v minusu. Mi je pa bil izziv - pa mam točno tak, kot sem hotel. Je pa vodna povezava, plinske se nebi lotil (al pač?).
Aja na našem področju so nekaterim komplicirali z subvencijo - možnost daljinskega ogrevanja. Tisti z SE in TČ je šlo skoz, tisti samo z TČ pa ??, morm mal povprašat ali zdrli.
Torej si najprej preplačeval DDV, potem pa še brez subvencije ostal?
Našel bi nekoga, ki bi ti za razliko DDV napisal račun in bi dobil subvencijo.
Enostavno, brez komplikacij in ceneje.

Drava ::

Do -15°C pa lahko traja več dni skupaj in nobena akumulacija to ne more pokriti.

Kje v Sloveniji je -15°C več dni skupaj? Tako da je tudi čez dan taka temperatura, ne samo zjutraj? Morda na Babnem polju, pa še tam verjetno ne. Pokaži mi kdaj je bilo npr. v Ljubljani -15°C ali manj več dni skupaj? Pa saj nismo v Sibiriji no..

Drava ::

Tole so absolutne najnižje temperature po letih za Ljubljano:


Od leta 2007 je bilo najhladnje 11.februarja 2017, takole so zgledale temperature čez dan:


Najnižje temperature trajajo par ur, ne pa več dni skupaj. In za to zadostuje toplotna akumulacija hiše. Istega dneva ko je bilo zjutraj -13°C (in to je najnižja temperatura zadnje 17 let) je bilo čez dan že samo -4°C. Da bi bla temperatura -15°C po več dni se v Sloveniji ne dogaja, vsaj ne tam kjer ljudje trajno bivajo (morda na Kredalici, pa še tam dvomim).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Drava ()

telexdell ::

Drava je izjavil:

Do -15°C pa lahko traja več dni skupaj in nobena akumulacija to ne more pokriti.

Kje v Sloveniji je -15°C več dni skupaj? Tako da je tudi čez dan taka temperatura, ne samo zjutraj? Morda na Babnem polju, pa še tam verjetno ne. Pokaži mi kdaj je bilo npr. v Ljubljani -15°C ali manj več dni skupaj? Pa saj nismo v Sibiriji no..

A di ti sploh funcionalno pismen? Piše:
Do -15°C...


To pomeni, da je lahko npr. -5°C °več dni skupaj ali -11°C več dni skupaj ali -14,999999°C več dni skupaj. -15°C je že več kot "DO".

Pa četudi je le nekaj ur ponoči-15°C in se nato preko dneva ogreje na -7°C... od kje bo hiša pridobivala akumulacijo toplotne energije?

PS pa Slovenija ni zgolj Ljubljana. Če verjameš ali ne, pozimi imam ponekod namesto megle in smoga tudi sonce in jasno nebo. Je pa mraz taktrat, pravi mraz.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

Nekaj dnevnih ekstremov za moj kraj (max, min, povprečje) - tipično imamo par stopinj manj kot Ljubljana
Je pa očitno, da so zime bolj mile, kot so bile...


Utk ::

Pri tem pa temperatura DV raste od relativno nizke vrednosti (npr. 35°C) do relativno visoke (npr. 50°C). V vseh primerih se TČ izključi, ko doseže želeno vrednost. Torej je neprekinjeno delovanje TČ nemogoče, če bo kdaj dosegla želene vrednosti. Lahko je le zelo dolgo. Če parametri niso optimalno nastavljeni pa se TČ lahko v kratkih časovnih intervalih (minuta ali dve) zaganja in ustavlja. Takrat govorimo o taktiranju.

Hm, ampak v čem je razlika pri temu, če je TČ malo močneja ali ne? Pustimo ekstreme, ampak med 14 kw in 8 kw TČ bo v tem primeru razlika minimalna. Ali se bo ugasnila že po 2 min ali po 1 je čisto vseeno, oboje je prehitro. Zato pa imaš (tudi) sobni kontroler, in če v sobi pade temperatura za 0,5 stopinje, da se vklopi, se hiša sigurno ne bo segrela nazaj v 2 min, torej bo ena in druga TČ delala dlje časa, tudi če z manjšo močjo, voda pa pri tem seveda krožila.
Menjat močnejšo TČ, tudi če je res "premočna" zarad taktiranja (če je tako kot praviš) je še večja napaka kot to da je v štartu bila postavljena premočna. Raje ji dodaš sobni kontroler, če ga ni, morda še malenkost dvigneš delte, in to je to. Če ti "premočna" taktira pri 2 stopinjah, ti bo pa malo švohnejša pri 6ih, tu ni neke razlike, in osnovni problem je drugje, v nastavitvah.
Če imaš zalogovnik pa do tega tudi ne bi smelo prihajat, če prihaja, je treba popravit delte, da močnejša TČ dovoli, da se zalogovnik malo bolj ohladi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 480 81 82 83 )

Oddelek: Loža
4135647380 (2314) sniff
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13412721 (1860) Arey
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22562833 (27562) Jurij25
»

Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
15962826 (32275) konspirator
»

Montaža kotla na drva poleg obstoječega sistema na kurilca

Oddelek: Loža
3612080 (8843) gorjanc

Več podobnih tem