Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka

joez7 ::
Vsaka stopinja gor ogrevalne vode pomeni slabši izkoristek.
Pa ni važno ali so nt ali vt.
Ko pa maš sončnico in netmetering in letne viške, to postane drugotnega pomena.
Pri men, bi na koncu v skrajnem primeru šlo tut sam na elektriko - COP = 1.0.
Važno je udobje v objektu.
Če ti gdo drug plača gorivo in avto, pol maš bencinarja 4.2l + šoferja

Ko mal delam analizo za nazaj, bi blo ceneje še 2kWpik panelov na streho in ELO blok.
Pa kaj čmo. Šparamo za vsako ceno.
Mogoč pa naredim plot iz panelov, pa bo zadost tut za gretje.

Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

feryz ::
Predvsem pa neprimerno bolj udobno kot te tuleče gluposti.
O tem da je elo blok totalna norost, pa ne bom ponovno pisal.
Razen če si brez bojlerja s spiralo. Potem je še pogojno užiten.
O tem da je elo blok totalna norost, pa ne bom ponovno pisal.
Razen če si brez bojlerja s spiralo. Potem je še pogojno užiten.

pongping ::
Predvsem pa neprimerno bolj udobno kot te tuleče gluposti.
O tem da je elo blok totalna norost, pa ne bom ponovno pisal.
Razen če si brez bojlerja s spiralo. Potem je še pogojno užiten.
Ko si tak na tekocem z temi yorki in podobno, ali imajo toplotne z r290? Mislim da je za radijatorsko ogrevanje r290 must have, kar je ziher je ziher, cop in temperaturno krivuljo majo v povprecju za 10c visje po celotnem temperaturnem spektru, te lahko komot gonis na 50-55c z odlicnim izkoristkom tudi pri zelo nizkih temperaturah, ni potrebe po mesalnem ventilu in dodatni regulaciji za sanitarno vodo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: pongping ()

joez7 ::
NA tržišču so že R290 Midea in cloni https://klimango.de/en/products/midea-m... , cene pa nekoliko višje kot R32.
Če bi malo poste bral.
Drgač pa za radiatorsko ni nujno R290 (pač pa ekologija z 2027, če se ne motim).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

sbawe64 ::
Krivulja je tud precej strma ... Načeloma v Sloveniji ni hiše ki bi rabla več ko 55°C na dvižnem vodu. Jaz imam pri -10˚C zunanje 52˚C,ogrevanje na radijatorje, kamnita neizolirana hiša 550 metrov nad morjem. Okna švoh, dvoslojna, vhodna vrata pozimi mal zazijajo. Prevladujoča smer vetra lokacije je J.
To pa je precej smela trditev. Kakšno temperaturo DV potrebuješ je odvisno od grelne moči radiatorjev in od toplotnih izgub objekta. Nekaj vplivajo še pribitki (Sonce, kuhanje, število oseb...) a ti niso stalni vir. Če so radiatorji bili montirani v neizolirani hiši in se ta toplotno sanira pol radiatorji običajno zagotavljajo dovolj moči, da trditev o 55°C drži. Če pa je hiša že bila zgrajena z neko toplotno izolacijo (npr. 5 cm stiropora) in je imela radiatorski sistem dimenzioniran za režim 65/50 ali celo 90/70 pol bo pa to druga pesem. Pač- toplotna črpalka bo morala zagotavljati enake temperature kot je prejšnji vir.
55C DV pri 24/7 ogrevanju je preveč tudi za angleške zanič hiše z "enojna šipa okni" iz 1900.
Moraš upoštevati da so včasih ogrevali "na rukerje", 1x na dan nabiješ na 90C in potem držiš na 60-70 vsaj čez dan (ter vmes odpiraš okna + zapiraš radiatorje), če je recimo govora o pečeh na drva brez zalogovnika (najbolj običajna kombinacija).
Daikin HT je dvokompresorska mrcina, ki bi jo v Slo realno gledano redko kdo dejansko potreboval.
BCSman
Kaj je fora, vremenska krivulja je nastavljena:
Pri -10 70 stopinj
Pri 17 35 stopinj
In danes pri 18 zunanji temperaturi 43,6 stopinje izhodna voda.
Absolutna norost !
Na radiatorje namesti navadne ventile, odpri jih do konca in začni zmanjševati naklon krivulje.... za 24/7 ogrevanje.
Če počnete karkoli drugega, samo zapravljate čas.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::
Tu je ena playlista, ko so "mojstri" dedu vgradili tč z neko čudno (zapleteno) vezavo
Heat Geek's Heat Pump One Year Later -- The Verdict!
In ne, ne gre za dvokompresorska tč (daikin ht, hitachi yutaki s80 npr).
Heat Geek's Heat Pump One Year Later -- The Verdict!
In ne, ne gre za dvokompresorska tč (daikin ht, hitachi yutaki s80 npr).
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

BCSman ::
Celo zimo dela daikin ht na cca 55 stopinj, pa je v zgornjem stuku max 22 stopinj, v sobi z dvema zunanjima stenama je pogosto tudi za dogrevat z elektricnim radiatorjem da se pride do 22. Po izolaciji tal na podstresju bo upam boljse.
To je res cudno ta "vremenska krivulja", ce je nastavitev pri 17 stopinjah 35 stopinj dvizni vod, bi pricakoval da bo res tako in ne vec. Prejsnji teden so pri 10 stopinjah zunaj bili radiatorji hladnejsi kot vceraj pri 18.
Edit: so navadni ventili povsod ja
To je res cudno ta "vremenska krivulja", ce je nastavitev pri 17 stopinjah 35 stopinj dvizni vod, bi pricakoval da bo res tako in ne vec. Prejsnji teden so pri 10 stopinjah zunaj bili radiatorji hladnejsi kot vceraj pri 18.
Edit: so navadni ventili povsod ja
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BCSman ()

joez7 ::
Tu je ena playlista, ko so "mojstri" dedu vgradili tč z neko čudno (zapleteno) vezavo
Heat Geek's Heat Pump One Year Later -- The Verdict!
In ne, ne gre za dvokompresorska tč (daikin ht, hitachi yutaki s80 npr).
Eno ljubo nakladanje. Niso pa rešili osnovnega problema.
1. TČ je preblizu zidu. (minimalno 30cm odmika)
2. TČ ma oviran pretok zraka - visok plot pred njo. (blo bi potrebno najti bolj primerno mesto ali TČ z vertikalnim ventilatorjem)
3. Termostatske glave - nikoli niso pokonci - morajo bit vodoravno ali pod malim kotom.
4. Montažo izvaja majster in pomočnik - če maš na montaži sedem monterjev je ponavadi recept za zajeb.
5. Če odzračevalni lonček začne spuščat - ga pač zamenjaš (je pač potratna roba - men jih je že šlo vsaj 5 kosov - da najdeš katera firma in model je kolkor tolk vredi - ne čakaš leta). Pomaga tud, da maš izpust lončka zaprt, in občasno preveriš, če je kaj zraka not.
6. Nič se niso dotaknili gradbene fizike - kolk ma sploh objekt izgub in napram temu določili moč TČ. Gremo kar z močno gor - pol pa kar bo pa bo.
Pač prispevek za nabijanje gledanosti - ovce si pa bodo mogoče čez čas prišle gor. Glavno da stranka plača. (pa ne enkrat).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

joez7 ::
Celo zimo dela daikin ht na cca 55 stopinj, pa je v zgornjem stuku max 22 stopinj, v sobi z dvema zunanjima stenama je pogosto tudi za dogrevat z elektricnim radiatorjem da se pride do 22. Po izolaciji tal na podstresju bo upam boljse.
To je res cudno ta "vremenska krivulja", ce je nastavitev pri 17 stopinjah 35 stopinj dvizni vod, bi pricakoval da bo res tako in ne vec. Prejsnji teden so pri 10 stopinjah zunaj bili radiatorji hladnejsi kot vceraj pri 18.
Edit: so navadni ventili povsod ja
Lahko se ti dogaja hivdralična neuravnoteženost.
Nič nisi povedal ali so radiatorji v zgornjem štuku tudi na spodnjem robu topli. Če so mrzli maš premali pretok.
To rešiš tako, da rahlo pripreš radiatorje (spodnji ventil), ki so na spodnjem robu topli.
Lahko povečaš radiatorje v prostorih kjer je prehladno. Kjer maš pretoplo pa manjše.
Sem doma kar nekaj prestavil naredil (tut kakega dokupil).
Lahko maš neizolirano ostrešje - se čuda pozna - če maš možnost dodaj do 30cm izolacije v strop med tramove.
Lahko je črpalka preslaba (obrabljena).
Pri nas se je fasada grozno poznala. Prej poraba ~20-25MWh, pol pa 8-11MWh (+dodatna izolacija ostrešja + izolacija kleti). Prej daljinsko ogrevanje, sedaj TČ (sezonska poraba elektrike za ogrevanje ~2.5MWh + ~1MWh za STVodo).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

joez7 ::
Odvisno kolk je stara. Mena, hoče met hladnej (pač flushsi).
Če je v spalnici več kot 19°C že godrnja
.
Če je v spalnici več kot 19°C že godrnja

Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

sbawe64 ::
joez7
Heatgeek ekipa je popravljala za 'mojstri'.
Zastonj.
Tu imaš v številkah hišo in tč
https://skill-builder.uk/heatgeek
https://heatpumpmonitor.org/
Lokacija: Ashstead, Surrey
(je samo ena tam), scop 4.4 (po 597 dneh)
Vidim da nisi pogledal serije, so poslikali/pogledali celotno hišo in na podlagi prejšnjih izkušenj izbrali tč.
BCSman
Kakšne radiatorje imaš ? Če se da, montiraj čimveč tip 22 ali 33, čim večji (dolžina, višina).
Preveliki ne morejo biti.
Izberi razliko na radiatorju (DV - IV), temperatura vode, ki teče vanj, in temperatura vode, ob izhodu.
Med 4 in 8 C naj bi bila.
Vremensko regulacijo imaš ?
Ker če je zunaj +18C, nima tč kar dovajati 43,6C v radiatorje.
En senzor zunaj, drugi notri v sobi, iz tega tč izračuna potrebno temperaturo vode za DV.
Heatgeek ekipa je popravljala za 'mojstri'.
Zastonj.
Tu imaš v številkah hišo in tč
https://skill-builder.uk/heatgeek
https://heatpumpmonitor.org/
Lokacija: Ashstead, Surrey
(je samo ena tam), scop 4.4 (po 597 dneh)
Nič se niso dotaknili gradbene fizike
Vidim da nisi pogledal serije, so poslikali/pogledali celotno hišo in na podlagi prejšnjih izkušenj izbrali tč.
BCSman
Kakšne radiatorje imaš ? Če se da, montiraj čimveč tip 22 ali 33, čim večji (dolžina, višina).
Preveliki ne morejo biti.
Izberi razliko na radiatorju (DV - IV), temperatura vode, ki teče vanj, in temperatura vode, ob izhodu.
Med 4 in 8 C naj bi bila.
Vremensko regulacijo imaš ?
Ker če je zunaj +18C, nima tč kar dovajati 43,6C v radiatorje.
En senzor zunaj, drugi notri v sobi, iz tega tč izračuna potrebno temperaturo vode za DV.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()

sbawe64 ::
Fixed:
Izmeri razliko na radiatorju (DV - IV), temperatura vode, ki teče vanj, in temperatura vode, ob izhodu.
Izmeri razliko na radiatorju (DV - IV), temperatura vode, ki teče vanj, in temperatura vode, ob izhodu.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order

BCSman ::
Senzor znotraj v sobi na displayu imam namerno nastavljen visoko da toplotna laufa non-stop, saj drugace bi se lahko izklopila ce bi v tistem prostoru bilo pretoplo in bi posledicno v vrhnjem stuku bilo prehladno. Mozno da avtomatsko toplotna greje mocneje kot je nastavljena krivulja, zato da doseze tisto nastavljeno temperaturo na displayu. Pojma nimam, to bi inzenirji ki so tolotno naredili vedeli? Jaz bi stvar sprogramiral tako da pri 17 stopinjah zunaj naj bo 35 v dviznem vodu pa cetudi na displayu nastavim na neskoncno visoko sobno temperaturo.
It menjavat za vecje radiatorje, pomeni poleg samega nakupa placevat zlatarske cene vodovodarjem za zgat tiste bakrene cevke, saj itak razmiki niso enaki kot pred 50 leti. Ce je samo za menjavo 9 navadnih ventilov in montazo magnetnega filtra zaracunal 560eur. Najhuje pa da se na koncu izkaze da vecji radiator ne bo pomagal ker bi na robnih sobah morda bil preslab pretok.
It menjavat za vecje radiatorje, pomeni poleg samega nakupa placevat zlatarske cene vodovodarjem za zgat tiste bakrene cevke, saj itak razmiki niso enaki kot pred 50 leti. Ce je samo za menjavo 9 navadnih ventilov in montazo magnetnega filtra zaracunal 560eur. Najhuje pa da se na koncu izkaze da vecji radiator ne bo pomagal ker bi na robnih sobah morda bil preslab pretok.

joez7 ::
Si razmišljal, da daš termostat v najhladnejšo sobo?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

bm1973 ::
Jaz sploh nimam termostat za TČ.
Pač odprem/zaprem radiator za ustrezno temperaturo. Oz., nekaj imam celo digitalnih. Ki jih bom pa vrgel dol...
Pač odprem/zaprem radiator za ustrezno temperaturo. Oz., nekaj imam celo digitalnih. Ki jih bom pa vrgel dol...

joez7 ::
Smo različni.
Jaz sem pa lani in letos prešel večidel na Digitalne termostaske glave (prej analogne).
Končno mi je uspelo naredit različne cone. Kopalnice na 23, ostale sobe na 22 in spalnica na 19 (pa še tu pomaga odprto okno).
Še najbolj me je morila ena soba (z ložo), tu pa sem rešil z menjavo ventilov - prej 3/8, sedaj 1/2 spodaj in zgoraj (za večji rad. nimam prostora, oziroma bi moral preurediti dvižne vode).
Ob viških sonca, pa mi HA preklopi iz krivulje na fiksno temperaturo (50) in greje na zalogo bafer in hišo. Prostori pa se mi pregrejejo (glave).
Predlani pa sem mel rošado radiatorjev (nekaj najmočnejših dokupil, najšibkejši pa v rezervo) za optimizacijo ogrevanja (zmanjšal razlike po sobah, DV se je znižal za nekje 3°C).
Jaz sem pa lani in letos prešel večidel na Digitalne termostaske glave (prej analogne).
Končno mi je uspelo naredit različne cone. Kopalnice na 23, ostale sobe na 22 in spalnica na 19 (pa še tu pomaga odprto okno).
Še najbolj me je morila ena soba (z ložo), tu pa sem rešil z menjavo ventilov - prej 3/8, sedaj 1/2 spodaj in zgoraj (za večji rad. nimam prostora, oziroma bi moral preurediti dvižne vode).
Ob viških sonca, pa mi HA preklopi iz krivulje na fiksno temperaturo (50) in greje na zalogo bafer in hišo. Prostori pa se mi pregrejejo (glave).
Predlani pa sem mel rošado radiatorjev (nekaj najmočnejših dokupil, najšibkejši pa v rezervo) za optimizacijo ogrevanja (zmanjšal razlike po sobah, DV se je znižal za nekje 3°C).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::
Senzor znotraj v sobi na displayu imam namerno nastavljen visoko da toplotna laufa non-stop, saj drugace bi se lahko izklopila ce bi v tistem prostoru bilo pretoplo in bi posledicno v vrhnjem stuku bilo prehladno. Mozno da avtomatsko toplotna greje mocneje kot je nastavljena krivulja, zato da doseze tisto nastavljeno temperaturo na displayu. Pojma nimam, to bi inzenirji ki so tolotno naredili vedeli? Jaz bi stvar sprogramiral tako da pri 17 stopinjah zunaj naj bo 35 v dviznem vodu pa cetudi na displayu nastavim na neskoncno visoko sobno temperaturo.
It menjavat za vecje radiatorje, pomeni poleg samega nakupa placevat zlatarske cene vodovodarjem za zgat tiste bakrene cevke, saj itak razmiki niso enaki kot pred 50 leti. Ce je samo za menjavo 9 navadnih ventilov in montazo magnetnega filtra zaracunal 560eur. Najhuje pa da se na koncu izkaze da vecji radiator ne bo pomagal ker bi na robnih sobah morda bil preslab pretok.
Če malce pogledaš po katalogih boš našel radiatorje s povsem enakimi razmaki. Če pa odstopajo za kak cm pa se malce korigira s cevmi ali posebnimi distančniki. Pa ni treba kupiti vseh novih radiatorjev. Kupiš nekaj večjih in potem tiste, katere menjaš daš v kak drug prostor...
Če imaš sobni termostat potem ta običajno izklaplja obročno črpalko. Če pa imaš sobno termometer potem pa ta lahko vpliva na krivuljo. Pri meni deluje tako, da pri preseženi temperaturi zniža krivuljo za dve stopnji. Če pa je prehladno pa jo dvigne za dve stopnji. Mogoče jo je pri tebi tudi dvignilo, ker imaš nastavljen merilnik tako visoko (seveda, če ni termostat!).
Kakšna je temperatura DV pri neki zunanji temperaturi je odvisno od vrste regulacije, katero ima TČ. Če gleda DV ali PV potem je ta temperatura ves čas bolj ali manj konstantna pri neki zunanji temperaturi. Če pa regulira glede na izgube objekta potem pa je po startu relativno nizka in nato raste zelo visoko. Meni npr. toplotna začne obratovati pod 15°C zunaj. Voda v zalogovniku pa se takrat giblje med 25°C in nekje 40...45°C. Povprečje bi bilo nekaj nad 30°C. Ko pa je orng mraz pa prileze do 60°C. Takrat TČ izključim, saj bi drugače temperatura šla še čez.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

alekskac ::
Krivulja je tud precej strma ... Načeloma v Sloveniji ni hiše ki bi rabla več ko 55°C na dvižnem vodu. Jaz imam pri -10˚C zunanje 52˚C,ogrevanje na radijatorje, kamnita neizolirana hiša 550 metrov nad morjem. Okna švoh, dvoslojna, vhodna vrata pozimi mal zazijajo. Prevladujoča smer vetra lokacije je J.
To pa je precej smela trditev. Kakšno temperaturo DV potrebuješ je odvisno od grelne moči radiatorjev in od toplotnih izgub objekta. Nekaj vplivajo še pribitki (Sonce, kuhanje, število oseb...) a ti niso stalni vir. Če so radiatorji bili montirani v neizolirani hiši in se ta toplotno sanira pol radiatorji običajno zagotavljajo dovolj moči, da trditev o 55°C drži. Če pa je hiša že bila zgrajena z neko toplotno izolacijo (npr. 5 cm stiropora) in je imela radiatorski sistem dimenzioniran za režim 65/50 ali celo 90/70 pol bo pa to druga pesem. Pač- toplotna črpalka bo morala zagotavljati enake temperature kot je prejšnji vir.
Jaz mam slabe alu radijatorje, z zelo malo vode (samo bakrena cev skozi vsak člen), za plinsko ogrevanje, neizolirano kamnito bajto, slaba okna (dvoslojna, brez plina), vhodna vrata zijajo pozimi, steklena volna med špirovci popolnoma posedena, na 550 m nad morjem. 55° mi krivulja spusti redko not, nazadnje sem to videl ko smo imeli polarni vrtinec 5 dni skup. T v hiši se drži skoz okrog 21˚. Mal si poglej Heet geeke in Urban Plumber kanale na YT.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

joez7 ::
"Jaz mam slabe alu radijatorje, z zelo malo vode (samo bakrena cev skozi vsak člen), za plinsko ogrevanje"
Tole je verjetno ena najboljših izvedb radiatorjev - lamelni, https://kmklima.si/index.php/proizvodi/... z ventilatorjem ali brez. Tudi stenska izvedba z okrovom.
Super zadeva - sam so dragi kot žafran. Videl sem tudi samogradnje (domače izvedbe), ki so nadriljive.
So bli majstri (50 let nazaj), ki so obvladali zadevo.
Tole je verjetno ena najboljših izvedb radiatorjev - lamelni, https://kmklima.si/index.php/proizvodi/... z ventilatorjem ali brez. Tudi stenska izvedba z okrovom.
Super zadeva - sam so dragi kot žafran. Videl sem tudi samogradnje (domače izvedbe), ki so nadriljive.
So bli majstri (50 let nazaj), ki so obvladali zadevo.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

alekskac ::
Ne potrebujem. Imam dva konvektorja v mansardi (zarad hlajenja poleti), vse deluje bp brez visokih temperatur DV. Na treh radijatorjih imam celo Cu12 devi, kar naj bi iblo absolutno premalo, in n"naj bi" zahtevalo TDV preko 60°C. Ne rabim toliko, večino zime vozi pod 48°C. Že prej pri plinu ni bilo potrebno. Nima sobnega termostata. Samo tipalo v enoti za kontrolo TČ. Obtočno črpalko na TČ na 80%. DeltaT 4°C, ob hudem minusu 5°C. Žal imam velik hranilnik, ker imam še kotel na polena (nisem odklapljal, občasno pokurim lesni odpad od vetroloma in snegoloma). Ta hranilnik požre kar nekaj SCOPa. Na dveh radijatorjih sem imel termostatske glave, ki pa so sedaj na max odprte. Hidravlično uravnoteženje sem izvedel pa let nazaj, ko sem zmontiral oba knovektorja v mansardi. Od takrat se ne dotikam več sistema. Ne mislim več kaj prčkat, ker dela v redu, razen ko bom dokončal galerijo in zaprl teraso. Tam pa pride potem na svojo vejo še par radijatorjev in en konvektor. Potem bo treba popravit hidravliko cele hiše da bo spet enakomerno. Na zimo me pride poraba nekaj malega več kot stane 18 prm bukve plus prevoz (pri nas 80 do 85 eur za prm mokrih polen). Plus moral bi še razžagat in posušit najmanj eno leto. Niti nimam prostora za dve taki rundi drv met doma (ena se kuri, ko se ena suši). Jaz sem zadovoljen, čeprav SCOP ni ravno idealen. Ko bo streha nova, bom še malo izoliral, pa nekaj oken moram pomenjat. Vhodna vrata so pa tud v pripravi da ne bo pozimi več zijalo med štokom in krilom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

floyd1 ::
2 vprašanji glede Yorka, za tiste, ki ste že priklapljali:
1. Imam ta mešalni ventil. El. priklopi so opisani kot - 2x faza: Black(L) - tu zraven je narisano odprto stikalo, Brown (L), nula: Blue (N) in še Red (L) - OUT SIGN. Ta zadnji ni bil priklopljen na stari Toshibini TČ.
Pri Yorku (tu so navodila) na str. 38 piše, da se mešalni ventil priklopi na 3(ON) 4(OFF) in 17(C1) priklope na CN11. Torej se povežejo kabli iz mešalnega: črni-4 , rjavi-3 in nula-17 ?
2. El. grelec na bojlerju za sanitarno vodo se poveže na 13 in 16 na CN11? Preko dodatnega releja? Ker za ta priklop piše 200mA max (str.31)? Kateri rele naj vzamem oz kaj je treba gledati? Za grelec nimam pojma kaj imamo, moč, nič...
Senzor bojlerja (termistor) pa gre na CN38 (Port for domestic hot water tank temp. sensor(Reserved)). Lahko uporabim star termistor, ki je že tam, da ne "razkopavam" celega bojlerja? Zelo malo prostora imamo okrog in veliko cevi...
1. Imam ta mešalni ventil. El. priklopi so opisani kot - 2x faza: Black(L) - tu zraven je narisano odprto stikalo, Brown (L), nula: Blue (N) in še Red (L) - OUT SIGN. Ta zadnji ni bil priklopljen na stari Toshibini TČ.
Pri Yorku (tu so navodila) na str. 38 piše, da se mešalni ventil priklopi na 3(ON) 4(OFF) in 17(C1) priklope na CN11. Torej se povežejo kabli iz mešalnega: črni-4 , rjavi-3 in nula-17 ?
2. El. grelec na bojlerju za sanitarno vodo se poveže na 13 in 16 na CN11? Preko dodatnega releja? Ker za ta priklop piše 200mA max (str.31)? Kateri rele naj vzamem oz kaj je treba gledati? Za grelec nimam pojma kaj imamo, moč, nič...
Senzor bojlerja (termistor) pa gre na CN38 (Port for domestic hot water tank temp. sensor(Reserved)). Lahko uporabim star termistor, ki je že tam, da ne "razkopavam" celega bojlerja? Zelo malo prostora imamo okrog in veliko cevi...

Zgodovina sprememb…
- spremenil: floyd1 ()

joez7 ::
1. nimaš mešalnega ventila - maš rotodivert - pozna samo pretok A-AB ali B-AB - ga je potrebno pravilno vgradit v hivdralično vezavo (ni enako kot za mešalni ventil) -A-levi priklop (tu gor gre odvod proti baferju), B-desni priklop (tu gor gre odvod proti bojlerju), AB-srednji priklop (tu gor pride dovod iz TČ).
Rjava sponka 3 gre na fiksno L = tle poišči fiksno L na TČ
Črna sponka 1 gre na stikalno L = tu ti bo uporabna 3 ali 4 (pač položaj ventila)
Modra sponka 2 gre na nevtralni N = sponka 17
rdečo sponka 4 lahko uporabiš za dodatno črpalko.
2. za el. grelec rabiš kontaktor. S tem se ukvarjaj če ga boš rabil vozit preko TČ.
Še vedno lahko maš e. grelec v boljerju lepo preko termostata in vtičnice - ni potrebe ga vozit preko TČ.
Rjava sponka 3 gre na fiksno L = tle poišči fiksno L na TČ
Črna sponka 1 gre na stikalno L = tu ti bo uporabna 3 ali 4 (pač položaj ventila)
Modra sponka 2 gre na nevtralni N = sponka 17
rdečo sponka 4 lahko uporabiš za dodatno črpalko.
2. za el. grelec rabiš kontaktor. S tem se ukvarjaj če ga boš rabil vozit preko TČ.
Še vedno lahko maš e. grelec v boljerju lepo preko termostata in vtičnice - ni potrebe ga vozit preko TČ.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

alekskac ::
Imaš preklopni, ne mešalni ventil (tvoj gre samo v eno ali drugo končno pozicijo, mešalni pa še vse vmes). Meni zgleda kot da so na zgornji zbiralki faze po parih, 3-4, 5-6, in 7-8. Če si faze zamešal, jih lahko tud obrneš. Na spodnji zbiralki so pa po mojem nule. Pazi na kurcšlus! Lahko scvreš krmilnik, če si nepreviden. Sicer lahko z inštrumentom pomeriš da boš 100%. Za grelec moraš nabavit kontaktor primerne moči. Recimo moj bojler ima dva grelca, vsak po 1,8 kW, piše na nalepki. Za svojega boš moral nekak ugotovit koliko toka potegne, verjento 32 ali 20A kontaktor (na skici je predvideno dvopolno) Vidm da mora tud za sanitarno pumpo bit kontaktor, ker ti sam York deklarirano zdrži samo po 0,2A. Za pumpo je potem lahko precej manjši, mogoče celo solid state. Kontaktor do 10A maš za pumpo čez glavo dovolj, ali pa daš pač 20A če manjšega ne dobiš. Glej da jih boš vezal NO (zaprl jih bo York na potrebo). Za tipalo boš moral preverit na Yorku. Pri meni so na regulatorju vsa Pt1000. Aliexpress jih ma po 3-4 eur. Rabil boš verjetno še eno mini omarco s letvijo za vse te kontaktorje da bo inštalacija lična, pa nekaj kanalov za kable.
Ha joez me je prehitel ...
Ha joez me je prehitel ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

joez7 ::
0.2A*230=46VA , če maš DC pumpo 40 ali 20W ne rabiš dodatnega releja.
Pri Firštu še pazi kak maš medeninast del. Nista enaka za mešalni ventil (F3 ali F4) ali za prekrmilni ventil FDV (na zunaj enaka) razlikujeta se v jedru - mešalni ventil ma jedro v obliki polmeseca, prekrmilni pa v obliki lopute - ploščice. Če je že montiran - se lahko jedro menja.
Sam smeri pretokov so različne (med F3 in FDV). Mešalni ventil rabi 200s, prekrmilni pa 18s za 90°.
Pri Firštu še pazi kak maš medeninast del. Nista enaka za mešalni ventil (F3 ali F4) ali za prekrmilni ventil FDV (na zunaj enaka) razlikujeta se v jedru - mešalni ventil ma jedro v obliki polmeseca, prekrmilni pa v obliki lopute - ploščice. Če je že montiran - se lahko jedro menja.
Sam smeri pretokov so različne (med F3 in FDV). Mešalni ventil rabi 200s, prekrmilni pa 18s za 90°.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

joez7 ::
Aliexpress jih ma po 3-4 eur.
V lokalni trgovini pa 7€. Maš dve izvedbi - navadna in silikonska (do 130°C).
Fiksno L, lahko vzameš na sponki 15.
V lokalni trgovini pa 7€. Maš dve izvedbi - navadna in silikonska (do 130°C).
Fiksno L, lahko vzameš na sponki 15.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

telexdell ::
0.2A*230=46VA , če maš DC pumpo 40 ali 20W ne rabiš dodatnega releja.
Sam bi bil pri tem zelo previden in bi vsekakor montiral nek rele. Nenazadnje stane le okrog 10 €.
Zagonski tok elektromotorja ja tam 6 kratnik nazivnega. Če pa ti prime rotor črpalke je pa elektromotor dejansko v kratkem stiku in stečejo relativno visoki tokovi.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

floyd1 ::
joez7, alekskac, telexdell: Vsem hvala za odgovore.
Še ene obtočne črpalke (poleg tiste v Yorku) verjetrno ne rabim? Topla voda iz TČ bo šla direktno na preklopni (se že učim
) ventil in potem ali talno, ali kača-bojler) Stara "split" Toshiba je to z notranjo obtočno sfolgala brez težav.
Aja, termistor za bojler sem dobil zraven nove TČ, ampak jaz bi rad uporabil starega, ker je že zmontiran na bojlerju. Sranje bo iz bojlerja izolacijo dol jemat.
Saj če imata enako upornost (pri enaki temp) je to to, ali preveč poenostavljam?
Še ene obtočne črpalke (poleg tiste v Yorku) verjetrno ne rabim? Topla voda iz TČ bo šla direktno na preklopni (se že učim

Aja, termistor za bojler sem dobil zraven nove TČ, ampak jaz bi rad uporabil starega, ker je že zmontiran na bojlerju. Sranje bo iz bojlerja izolacijo dol jemat.
Saj če imata enako upornost (pri enaki temp) je to to, ali preveč poenostavljam?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: floyd1 ()

telexdell ::
Saj če imata enako upornost (pri enaki temp) je to to, ali preveč poenostavljam?
Če boš meril pri eni temperaturi pol obstaja zgolj verjetnost. Če pa boš meril pri dveh različnih temperaturah (npr. bojler segret in bojler ohlajen) in bo pri obeh temperaturah enaka upornost pol pa pa obstaja že skoraj gotovost.

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
0.2A*230=46VA , če maš DC pumpo 40 ali 20W ne rabiš dodatnega releja.
Sam bi bil pri tem zelo previden in bi vsekakor montiral nek rele. Nenazadnje stane le okrog 10 €.
Zagonski tok elektromotorja ja tam 6 kratnik nazivnega. Če pa ti prime rotor črpalke je pa elektromotor dejansko v kratkem stiku in stečejo relativno visoki tokovi.
Rekel sem za DC pumpo. DC pumpe majo mehki zagon in zaščito za blokiran rotor. Če piše na njej 20W - v noben primeru ne potegne več. Mam tako že kar nekaj let in ni problemov.
Drugo so stare pumpe z kondenzatorjem in porabo 60-80W. Tudi te ne potegnejo več kot 2x nazivni tok (1f motor omejen z kondenzatorjem).
Ne mešat tukaj zraven 3f motorje.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

alekskac ::
Na skici od Yorka je kontaktor za vse zunanje črpalke. Ampak nima veze, če se uporabi vgrajena v Yorka, potem itak ne bo nobene dodatne pumpe za SV. Te sponke potem ostanejo frej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: alekskac ()

Likalnik ::
kako imate vi nastavljeno ogrevanje pri TČ pri trenutnih temperaturah...ko je čez dan sončno in vroče, zvečer in zjutraj pa hladno.
govorim za talno gretje, kateri rabi dalj časa, da se segreje in posledično tudi dalj časa, da se ohladi...ampak recimo zjutraj TČ dela in segreva preko talnega gretja stanovanje....potem se TČ že kmalu ugasne (gre vmes v nizke obrate ampak s časoma se čisto izklopi, ker je notri tako toplo).
Potem to sonce in ta tempratura drži praktično cel dan...TČ je še vedno ugasnjena...talno se ohlaja...in tudi zvečer je še vedno isto stanje...potem mogoče enkrat sredi noči se TČ nazaj vklopi in potem rabi zopet toliko ur, da se talno segreje...da je zopet že zunaj sonce in se stanovanje zaradi sonca hitro ogreje in se TČ zopet ustavi....se pravi, da se talno sploh nikoli v tem obdobju do konca ne segreje...ker ga vedno prehiti sonce
govorim za talno gretje, kateri rabi dalj časa, da se segreje in posledično tudi dalj časa, da se ohladi...ampak recimo zjutraj TČ dela in segreva preko talnega gretja stanovanje....potem se TČ že kmalu ugasne (gre vmes v nizke obrate ampak s časoma se čisto izklopi, ker je notri tako toplo).
Potem to sonce in ta tempratura drži praktično cel dan...TČ je še vedno ugasnjena...talno se ohlaja...in tudi zvečer je še vedno isto stanje...potem mogoče enkrat sredi noči se TČ nazaj vklopi in potem rabi zopet toliko ur, da se talno segreje...da je zopet že zunaj sonce in se stanovanje zaradi sonca hitro ogreje in se TČ zopet ustavi....se pravi, da se talno sploh nikoli v tem obdobju do konca ne segreje...ker ga vedno prehiti sonce

feryz ::
Nastavljeno imamo sobno enoto na 24 stopinj in toliko jih je.
Kako pa se lahko še drugače nastavi?
Kako pa se lahko še drugače nastavi?

telexdell ::
Rekel sem za DC pumpo. DC pumpe majo mehki zagon in zaščito za blokiran rotor. Če piše na njej 20W - v noben primeru ne potegne več. Mam tako že kar nekaj let in ni problemov.
Drugo so stare pumpe z kondenzatorjem in porabo 60-80W. Tudi te ne potegnejo več kot 2x nazivni tok (1f motor omejen z kondenzatorjem).
Ne mešat tukaj zraven 3f motorje.
Mimogrede- napisal sem, da bi bil previden ne pa, da ne gre!
Drugače pa- mogoče imaš ti kakšne posebne motorje, da ti ob zagonu ali blokadi rotorja vlečejo enako kot med obratovanjem. Ker nikoli ne vlečejo več kot je nazivni tok pol se tudi ne pregrevajo in posledično nikoli ne pregorijo zaradi prevelikega toka?
Pa pri enofaznem motorju je kondenzator za to, da ustvari fazni zamik, kateri omogoča premik/zagon motorja ne pa, da bi omejil zagonski tok. Drugi kondenzator pa služi za zmanjšanje jalove energije in posledično nižje tokove v dovodu. Pa zagonski tok enofaznega motorja je še višji, kot trifaznega.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

MadMax ::
0.2A*230=46VA , če maš DC pumpo 40 ali 20W ne rabiš dodatnega releja.
Sam bi bil pri tem zelo previden in bi vsekakor montiral nek rele. Nenazadnje stane le okrog 10 €.
Zagonski tok elektromotorja ja tam 6 kratnik nazivnega. Če pa ti prime rotor črpalke je pa elektromotor dejansko v kratkem stiku in stečejo relativno visoki tokovi.
Rekel sem za DC pumpo. DC pumpe majo mehki zagon in zaščito za blokiran rotor. Če piše na njej 20W - v noben primeru ne potegne več. Mam tako že kar nekaj let in ni problemov.
Drugo so stare pumpe z kondenzatorjem in porabo 60-80W. Tudi te ne potegnejo več kot 2x nazivni tok (1f motor omejen z kondenzatorjem).
Ne mešat tukaj zraven 3f motorje.
Delim resne pomisleke s telexdell-om.
Namenoma pozabljaš na inrush tok ob vklopu "DC" črpalke? Kaj to dela malemu relejčku ali triaku v TČ si menda znaš predstavljat.
Pa kot drugo, če bo šlo s pumpo (katerekoli tehnologije) karkoli narobe, je vredno riskirat okvaro izhoda TČ namesto investirat par eur v rele?
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

feryz ::
Matr nakladaštva.
Vštekaš pumpo in mirna bosna.
A vse v življenju tako počnete? Oz. nič, ker s takim pristopom ne moreš nič narediti.
Vštekaš pumpo in mirna bosna.
A vse v življenju tako počnete? Oz. nič, ker s takim pristopom ne moreš nič narediti.

MadMax ::
Tak pristop mi je rešil izhod na seltronovem regulatorju.
Saj ne da si ga ne bi znal sam zrihtat, ampak tistega mini relejčka res nimam na lagerju.
Pa seltron servis bi to rešil najbrž zastonj, ampak bi trajalo kak teden-kaj ta čas brez? Sicer spet, jaz bi to prebrodil, marsikdo pa?
Tako sem pa samo shracka zamenjal pa piči dalje.
Saj ne da si ga ne bi znal sam zrihtat, ampak tistega mini relejčka res nimam na lagerju.
Pa seltron servis bi to rešil najbrž zastonj, ampak bi trajalo kak teden-kaj ta čas brez? Sicer spet, jaz bi to prebrodil, marsikdo pa?
Tako sem pa samo shracka zamenjal pa piči dalje.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

telexdell ::
Matr nakladaštva.
Vštekaš pumpo in mirna bosna.
A vse v življenju tako počnete? Oz. nič, ker s takim pristopom ne moreš nič narediti.
Saj ni treba pomagat nakladat. Vštekaj pa živi dalje srečno in uspešno do konca svojih dni.
Kdor pa misli drugače pač naj dogradi rele in naj tudi živi dalje enako kot ti.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

telexdell ::
Nasvet je butast. Rele je vgrajen.
Potem pa jih dajte vsaj pet, kaskadno. Ziher je ziher.
Kot je @joez7 izračunal- 0,2 A pomeni 46 W max moči. Če imaš OČ moči do nekje 30 W pol priključi in uživaj. Če pa imaš močnejšo OČ pol pa priključi in uživaj, dokler boš.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
Sem mal počekiral po moji TČ. Isti relejček (0.2A po navodilih - na njemu piše 1A/250V) goni notranjo črpalko TČ - DC max 80W - večidel pa med 10 in 20W (sodeč po pametni vtičnici), tak, da so tole dali malo v navodila z rezervo.
Še enkrat tanove DC črpalke (alpha wilo...) majo mehki zagon - tut napajalni del je naret za mehki zagon (ma celo napetostno zaščito - pod 170V izklopi).
Obtočne črpalke AC 1f (60W) malih moči majo samo en kondenzator - obratovalni -, z velikostjo tega kondenzatorja se da tudi regulirat moč. Na pr. 1.5uF da 30W in 3uF, da 45W.
Se pa še vedno uporabljajo Grundfos 1f črpalke - nove pa se že težko dobijo zaradi zelene direktive. So pa te črpalke skoraj večne - sem že menjal kondije na 40let starih. Če ni suhega teka ali usedlin....
Kvečjemu kje zaradi hrupa (obrabljena puše) se zamenja.
DC so občutljive ne železov prah - usedline - zaradi trajnega magneta v rotorju - in od tega pride do zaribanja-blokiranja, če maš srečo jo še pravočasno razdreš in očistiš. Sem še nedavno nazaj eno reševal - odpisano " ne dela" , pa je blo za kavno žličko svinjarije v njej - trenutno spet dela.
Aja, še ena cvetka. Sem videl pritrjen magnet od zvočnika (nekje 8cm), na spodnji strani baferja, pri iztočni pipici.
Se mi je lastnik pohvalil, da ma zastonj magnetni lovilec. Pa verjetno ma prav.
Še enkrat tanove DC črpalke (alpha wilo...) majo mehki zagon - tut napajalni del je naret za mehki zagon (ma celo napetostno zaščito - pod 170V izklopi).
Obtočne črpalke AC 1f (60W) malih moči majo samo en kondenzator - obratovalni -, z velikostjo tega kondenzatorja se da tudi regulirat moč. Na pr. 1.5uF da 30W in 3uF, da 45W.
Se pa še vedno uporabljajo Grundfos 1f črpalke - nove pa se že težko dobijo zaradi zelene direktive. So pa te črpalke skoraj večne - sem že menjal kondije na 40let starih. Če ni suhega teka ali usedlin....
Kvečjemu kje zaradi hrupa (obrabljena puše) se zamenja.
DC so občutljive ne železov prah - usedline - zaradi trajnega magneta v rotorju - in od tega pride do zaribanja-blokiranja, če maš srečo jo še pravočasno razdreš in očistiš. Sem še nedavno nazaj eno reševal - odpisano " ne dela" , pa je blo za kavno žličko svinjarije v njej - trenutno spet dela.
Aja, še ena cvetka. Sem videl pritrjen magnet od zvočnika (nekje 8cm), na spodnji strani baferja, pri iztočni pipici.
Se mi je lastnik pohvalil, da ma zastonj magnetni lovilec. Pa verjetno ma prav.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

MadMax ::
Ojoj, s toliko cvetkami si pa tokrat presegel samega sebe...

Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

telexdell ::
Močnejšo od 46w? Kje jih pa dobite? Na surovini?
Črpalka v krogu TČ-zalogovnik je moči 75 W. Glede na potrebe regulacije dela v območju med nekje 10 W in max.
Črpalka v ogrevalnem krogu je moči 55 W. V odvisnosti od tlaka (odprtosti termostatskih ventilov) dela v območju med 20 in 45 W.
Na Surovino pa gre material, ko odsluži svojemu namenu. Prvo OČ sem nabavil tam 1982 leta pa še vedno leži pripravljena na uporabo na polici v kurilnici. Zato še nisem katero predal Surovini

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
Močnejšo od 46w? Kje jih pa dobite? Na surovini?
Črpalka v krogu TČ-zalogovnik je moči 75 W. Glede na potrebe regulacije dela v območju med nekje 10 W in max.
Črpalka v ogrevalnem krogu je moči 55 W. V odvisnosti od tlaka (odprtosti termostatskih ventilov) dela v območju med 20 in 45 W.
Na Surovino pa gre material, ko odsluži svojemu namenu. Prvo OČ sem nabavil tam 1982 leta pa še vedno leži pripravljena na uporabo na polici v kurilnici. Zato še nisem katero predal Surovini![]()
No za tele tvoje, bi tudi jaz razmišljal o dodatnem releju.
Ta najstarejša? Lepo, kateri model? Grundfos ali IMP?
Meni obtočna črpalka (sekundarna DC) obratuje med 20W (ko so ventili odprti) in 5W ( ko so vsi ventili zaprti), krivuljo (TČ) pa popravljam na nekje 15-20W, pač čim nižje (s tem, da pazim, da se kak prostor ne podhladi).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

telexdell ::
No za tele tvoje, bi tudi jaz razmišljal o dodatnem releju.
Ta najstarejša? Lepo, kateri model? Grundfos ali IMP?
Meni obtočna črpalka (sekundarna DC) obratuje med 20W (ko so ventili odprti) in 5W ( ko so vsi ventili zaprti), krivuljo (TČ) pa popravljam na nekje 15-20W, pač čim nižje (s tem, da pazim, da se kak prostor ne podhladi).
Zato pa pravim, da je treba biti previden in ne kar tako omejiti možnosti.
OČ je pa Grundfoss z mehanskim gumbom za 3 hitrosti delovanja.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 70361 (5016) | feryz |
» | Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 21791 (10572) | Telbanc |
» | Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 29472 (10073) | joez7 |
» | Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 4 … 81 82 83 84 )Oddelek: Loža | 733247 (65075) | energetik |
» | Ena ženska, ki je izgubljena med ponudbami TČ in IR paneli (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 21385 (13700) | a_borlak |