» »

Izbira toplotne črpalke

Izbira toplotne črpalke

1
2
3 4 5

max00slo ::

zasavc83 je izjavil:

max00slo, ti imaš zrak v radiatorjih -> odzrači in zadeva bo laufala.

Ne more biti zrak... vsako leto praznim in polnim sistem počasi z odzračevanjem vseh radiatorjev naenkrat, nato zapiram ko je posamezen poln. Hkrati imam na najvišjem (lojtra) lonček ki samodejno prazni zrak iz sistem, če pride do njega.
Oziroma - delam narobe? Je še kakšen drug način praznenja zraka?

@Utk:
Pumpa je nastavljena v nastavitvah TČ na najhitrejšo hitrost. Cevi so razvejane iz glavne se razdeli na več vej.

Primer na hitro: https://ibb.co/8Kvgsz0
Si non confectus, non reficiat.

Utk ::

Pa si kdaj poskusil odpret zrak ko je bil radiator bolj na pol topel?

Zvezdica27 ::

ali imaš zrak ali pa je res kaka težava z enocevnim sistemom. Daj slikaj en radiator od daleč, da vidimo cevi. Pritisk maš OK?

Ampak skor ziher je zrak. Tisti odzračevalni karkoli so, morajo biti na najvišji točki sistema. Če ne jih maš lahko 10 pa ni nujno, da boro prav delali.

zz

BorutK-73 ::

2500K|SabertoothP67|12GB|RX570|WD240GB
http://mightytext.net/RsoDtvN

max00slo ::

Poskusil odzračit tudi med delovanjem ogrevalnega sistema. Isto.
Pritisk 1.6 Bar. Na TČ in prikaz na cevi sistema.
Avtomatski odračevalni je na lojtri, ki je višine 1.6m, tako da je definitivno na pravem mestu. Je pa res, da zrak lepo pihlja, če ročno zaprem lonček ... in čez 2 dni odprem. Par sekund zraka.

Cevi do radiatorjev so 1/2". Od TČ do razdelitve so malce večje. Pred tem, ko je bilo ogrevanje na drva, so bile stare cevi definitivno večje :)
Dodam zalogovnik in dodatno obtočno črpalko?

Je kakšen prisilni način odzračevanja? Se mi zdi da sem na neki UK strani zasledil, pa nisem najbolj razumel kaj bi tip rad povedal :)
Si non confectus, non reficiat.

Utk ::

Če bi bilo odzračeno, ne bi smelo nič pihljat. In to moraš naredit na vseh radiatorjih, ne samo na enem.

max00slo ::

Utk je izjavil:

Če bi bilo odzračeno, ne bi smelo nič pihljat. In to moraš naredit na vseh radiatorjih, ne samo na enem.

Logično, seveda. Ampak v celi zgodbi sem opisal da se odzračujejo vsi ob polnjenju sistema. Če se poskusi kadarkoli še odzračiti kateri koli radiator ni nič zraka, razen v kopalniški lojtri. Torej, naj bi bilo odzračeno.
Si non confectus, non reficiat.

ToniT ::

max00slo je izjavil:

Utk je izjavil:

Če bi bilo odzračeno, ne bi smelo nič pihljat. In to moraš naredit na vseh radiatorjih, ne samo na enem.

Logično, seveda. Ampak v celi zgodbi sem opisal da se odzračujejo vsi ob polnjenju sistema. Če se poskusi kadarkoli še odzračiti kateri koli radiator ni nič zraka, razen v kopalniški lojtri. Torej, naj bi bilo odzračeno.


Ni nujno. Če niso radiatorji pravilno montirani (da je del radiatorja, kjer je oddušni ventil najvišji), imaš lahko še zmeraj zrak not in ti nobeno odpiranje ventilov ne pomaga. To, da ti zmeraj malo piha, ko odzračiš lojtro v kopalnici, kaže na prisotnost zraka v napeljavi. Zračni mehurčki se zelo počasi premikajo proti najvišji točki sistema.

MadMax ::

Praznjenje in polnjenje vsako leto?? Zakaj??

Po polnjenju se lahko iz "sveže" vode plini izločajo še več kot leto, in ne gre za zanemarljive količine.
V primeru peči na npr. drva gre hitreje, ker gre pri višji temp. vse skupaj hitreje. Pri TČ, kjer je 50 stopinj že zgornja meja, to lahko res traaaaajaaaaa.
Potem pa imaš še možnost ustvarjanja pokalnega plina zaradi galvanskega člena (ni redko pri kombinaciji starega železja z bakrom, inoxom in še čim, če toplovodarji nimajo razčiščenih teh pojmov-kar žal ponavadi nimajo...). Tega se ne rešiš dokler določenega kosa ne požre. Poskusi z vžigalnikom prižgat plin, ki gre ven pri odzračevanju. Če bo gorelo (skoraj neviden plamen, a preklemano vroč) boš vedel kje si...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Utk ::

Če se ti v lojtri vsakih par dni pojavi zrak, in nikjer drugje, potem pač vsakih par dni odzračuj. Pa ne potem čez pol leta vse spraznit in jovo na novo...
Pri meni je bilo v bistvu podobno, samo da so ostali radiatorji bili celi vroči, samo v lojtri, ki je pač najvišje, se je vsak teden pojavil zrak. Dokler se čez čas več ni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

fikus_ ::

Ko na novo napolniš sistem z vodo je tudi v sami vodi raztopljenega nekaj zraka, ki se potem izloča. Če imaš enocevni sistem z bakrenimi ali aluplast cevmi, so tanjše in takšen sistem je še bolj občutljiv na prisotnost zraka.

Ponovi vajo z odzračevanjem vsakega radiatorja posebej.



Edit-->typo

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fikus_ ()

Zvezdica27 ::

beri, kar je Mad max napisal

to res lahko traja eno leto ;) sploh če imaš še kak zalogovnik itd-


zz

MadMax ::

Seveda pa ni izključena možnost, da je v TČ vgrajena obočna črpalka pač prešvoh za gonit vodo po vseh vejah in ovinkih s potrebnim pretokom.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

max00slo ::

Kaj pa menite potem glede zalogovnika - udobje, poraba (obremenitev TČ), ...?
Si non confectus, non reficiat.

energetik ::

Tako mali zalogovnik nima smisla. Če se že da tak mali zalogovnik, se ga veže zaporedno na povratni vod, samo da se poveča količina vode v sistemu, ampak to ne bo rešilo tvoje težave. Za naredit sistem z dodatno OČ, rabiš večji paralelni zalogovnik, kjer se bo voda slojila.

Če so radiatorji samo na pol vroči, imaš premali pretok. Ali zaradi zraka v sistemu, ali pa imaš priprte ventile na radiatorjih. Odpri vse ventile do konca, tudi tiste spodnje pri radiatorjih. OČ bi morala biti vsekakor dovolj močna, če ogrevaš le 1 štuk. Tudi 1/2" cevi do radiatorjev so jasno dovolj velike.
In seveda ne izpuščaj vode vsako leto, zakaj že to počneš? Pri meni je trajalo pol leta, da sem dokončno odzračil cel sistem talnega.

max00slo ::

energetik je izjavil:

Tako mali zalogovnik nima smisla. Če se že da tak mali zalogovnik, se ga veže zaporedno na povratni vod, samo da se poveča količina vode v sistemu, ampak to ne bo rešilo tvoje težave. Za naredit sistem z dodatno OČ, rabiš večji paralelni zalogovnik, kjer se bo voda slojila.

Če so radiatorji samo na pol vroči, imaš premali pretok. Ali zaradi zraka v sistemu, ali pa imaš priprte ventile na radiatorjih. Odpri vse ventile do konca, tudi tiste spodnje pri radiatorjih. OČ bi morala biti vsekakor dovolj močna, če ogrevaš le 1 štuk. Tudi 1/2" cevi do radiatorjev so jasno dovolj velike.
In seveda ne izpuščaj vode vsako leto, zakaj že to počneš? Pri meni je trajalo pol leta, da sem dokončno odzračil cel sistem talnega.

No, ni bilo ravno vsako leto, je bilo pa vsako drugo... Ponavadi so bili razlogi vodni kamen, menjava radiatorja :) Ampak razumem kaj mislite povedati.
Imam termostatske glave Danfoss RA Click, katere sem odstranil, da bi izločil mogoče težavo v igli glave... ampak je zadeva ista. Prav tako spodnji ventili so odprti.

Na tem videu omenja praznjenje zraka na način z odvajanjem preko cevi. Nimam sicer toliko izkušenj, ampak - kako potem tole zapreti nazaj in da ne bo poplave? :) .

Torej glede zalogovnika ter dodatne OČ se pri mojem primeru ne pridobi nič v smislu udobja, lažjega obratovanja TČ?
Si non confectus, non reficiat.

energetik ::

Saj sem napisal, udobje, lažje obratovanje je le ob defrostih, ko ima TČ večjo zalogo tople vode za izvesti defrost. Ampak nekje do 200L zalogovniki so primerni le za zaporedno vgradnjo, najbolje na povratni vod. Ker če ga priklopiš paralelno in dodaš OČ za radiatorski krog, se bo voda nekaj mešala in bo COP padel, ker bo TČ pripravljala vodo z višjo temp. kot je potrebno.

Napiši še, kateri del radiatorja je vroč in kateri mrzel. Če je vroč komplet zgornji del od leve do desne ter mrzel spodnji del, je radiator odzračen in ima samo premali pretok vode.
Če je pa vroč samo del med dovodni in odvodnim ventilom (npr. samo par navpičnih reber) pa je vzrok zrak v radiatorju.
Glede dovodnih cevi - za 2kWh radiator in deltaT zgoraj/spodaj 5K (cel vroč na otip) rabiš samo 6L/min pretoka, to gre komot tudi skozi 3/8" cev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

max00slo ::

Recimo da je takšno stanje na vseh radiatorjih...bolj ali manj do sredine, pa še to po diagonali mogoče do sredine. Ogreva mogoče 45% radiatorja...
slika
Si non confectus, non reficiat.

energetik ::

max00slo je izjavil:

Recimo da je takšno stanje na vseh radiatorjih...bolj ali manj do sredine, pa še to po diagonali mogoče do sredine. Ogreva mogoče 45% radiatorja...
slika
To je potem indikacija, da imaš v radiatorju zrak. Vroča voda iz dovoda se razlije po prvih rebrih navzdol, do leve strani sploh ne pride.

max00slo ::

Jezus kristus... ti pišem zs.
Si non confectus, non reficiat.

ToniT ::

Poglej, če so radiatorji postavljeni tako, da je najvišja točka radiatorja oddušni ventil. (Uporabi vaservago - vodno tehtnico)

MadMax ::

Zrak naredi "oster" temperaturni prehod (2 rebra), + slišat je pretakanje.
Prešvoh črpalka pa naredi "mehak" prehod brez zvočnih efektov.
Ostro/mehko netehnični tip težko loči.

Zapri pol radiatorjev, če se bodo preostali nato v celoti ogreli rabiš močnejšo črpalko.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Zvezdica27 ::

?

prešvoh črpalka? Kaj pa imaš za eno? SLikaj - in daj na več moči. Stari moj, jaz mam eno za 3 štuke...

zz

BorutK-73 ::

Ali pa poveča hitrost črpalke, vse črpalke imajo 3 hitrosti. Jaz imam obe na drugi hitrosti.
2500K|SabertoothP67|12GB|RX570|WD240GB
http://mightytext.net/RsoDtvN

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

BTW, zrak v sistemu lahko nastaja sam od sebe, če imaš malo mešane inštalacije, mislim da mora biti kombinacija alumaplasta in bakra, pride do neke elektrolize.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

tenchu ::

Ima kdo izkušnje s Hitachi toplotno črpalko?

Malo sem pogledal po spletu in njihovo spletno stran https://prealpi.si/toplotne-crpalke/, zgleda fajn, ampak a ima kdo kakšno izkušnjo?

floyd1 ::

Dober kolega ima doma Hitachija že kaka 4 leta. Pravi, da je zadovoljen, nobenih težav in da je predvsem zelo tiha zunanja enota. Ima jo blizu meje in mu je to bilo zelo pomembno zaradi dobrososedskih odnosov. Sicer pa je že celo življenje monter klim in prezračevanj, tako da je verjetno precej dobro vedel, kaj je kupil. So pa v tistem času precej montirali Hitachija in je verjetno za toplotno dobil tudi kak res dober popust.
Za porabo ga pa nisem nikoli spraševal, ker ima kombinirano talno-radiatorsko gretje, pa še od prej kanalsko klimo na podstrešju (uporablja v prehodnem obdobju) in je potem težka primerjava z našo Toshibo, ki žene izključno talno (in bojler).

brudi ::

Prav gotovo je med klima TČ ,kot jih nekateri imenujejo in pa ceno,, hitachi najboljši nakup , največ TČ dobimo za vložen denar, za nekaj višjo investicijo ,seveda če imamo radiatorsko ogrevanje in pa nekoliko slabše izolirano hišo je smiselno pogledat tudi NIBE F2120

l.p.

kiko12 ::

Pozdravljeni,

Da nebom odpiral nove teme in sem opazil da je tu nekaj strokovnjakov, bom vprašal kateri termostat in kako ga priklopit na toplotno črpalko gorenje aerogor eco inverter 10as? Težava je v tem da imam nastavljeno ogrevalno krivuljo glede na zunanjo temperaturo, kar v določenih primerih deluje ok. Težava se pojavi, ker je zunanja enota montirana na zahodno steno in kadar pride sonce na zahodno stran, dvigne zunanjo temperaturo, prostori na severni strani pa postanejo hladni. Zato bi v prostor na severni strani dodal termostat, ki bi vplival na ogrevalno krivuljo toplotne črpalke. Upam da sem napisal dovolj jasno.

Lep pozdrav

energetik ::

Verjetno najbolje, da vprašaš direktno na Gorenje. Pa poskusi zasenčiti termosenzor oz. ga prestaviti na severno fasado.

Zvezdica27 ::

tudi jaz bi raje v to smer šel - monter naj ti to popravi, krivulje so moje precej optimizirane in najbolj simple rešitev

zz

Cicek1 ::

Pozdravljeni, tudi sam se zanimam za nakup toplotne črpalke. Ogrevan prostor bo velik cca 100m2 v katerem bo tudi talno gretje.
Prostor se nahaja v hiši in sicer je na podstrešju, vse se dela na novo tako izolacija (na strehi kot tudi na stropih) kot tudi okna.
Prosim za nasvet kako močno toplotno potrebujem, odločam se od 6-8 kw moči kar je povsem dovolj. Tudi proizvajalcev je malo morje na našem tržišču zato tudi tu rabim kakšen nasvet katera je najbolj zaupanja vredna za nakup. Toplotna črpalka biti skupaj z bojlerjem.
Izbiram med naslednjimi: LG, Fujitsu, Mitsubishi in še jih je kar nekaj. Katere pa uporabljate pa uporabljate vi... Kakšne izkušnje imate, kako je z servisi... Vsak nasvet bo še kako dobrodošel... LP

max00slo ::

Vzemi najcenejšo. Neke hude razlike ne boš opazil, iskreno.
Sam imam toshibo, sedaj 5 leto... vmesnik je prazgodovinski (hex kode v nastavitvah) ampak enkrat nastaviš in je potem le par fines ter je to to. Elektrika je ista cena za vse, poraba bo pa tu tu. Iskreno, kaj dosti se ne naučiš. Če bi rekel, da rabiš brez vgrajenega bojlera, ti bi svetoval LG monoblok - le zunanjo enoto in prideš lepo poceni čez.

Aja, glede servisa... rednih nisem delal, le enkrat po dveh letih mi je šel senzor za pretok vode. Zamenjali tik tak in od takrat bp.

Moč pa ti je dovolj kot si sam rekel - 6-8. Imam 160m2 ter 8kw na radiatorjih pa nas ne zebe.
Si non confectus, non reficiat.

edi123 ::

Kaksno moc toplotne crpalke bi rabil za 120m2 površine oz. 293m3 prostora? Hisa ima talno ogrevanje. Hisa je z ravno streho in je zidana z opeko in ima 20cm fasade. Uporabljal pa bi jo tudi za hlajenje.

DimmniBurek ::

Malo gledam za toplotno, pa me zanima kaj bi izbrali?
LG monoblok 16 kW
Fujitsu WATERSTAGE 14 kW
HITACHI YUTAKI-S 14 kW
LG je monoblok (enostavnejša montaža) in pa ugodnejša cena.
There Is No Stronger Drug Than Reality

Zvezdica27 ::

lp,

jaz imam lg monoblok 16kw. Meni dela top, ni najjača po specifikacijah, ma to mene ne zanima. Poznam en primer, da je crknila (garancija) in en primer da notri nečesa ni bilo zmontiranega (šibkejši model). Moja je še azijska, zdaj baje dobiš češko.

Lej, odločiti se boš moral, pač... vazmei, kar ti tvoj monter zna popraviti in ima veze na servisu. LG ima dosti v kurcu servis/podporo, torej zastopnika, čeprav odgovarjajo, je pa res, da sem jim bolj težil z neumnostmi, kot pa da bi bilo kaj resnega.

Ne vem, za ta keš s eje meni zdel top nakup. Je pa res, da nima neke statistike (nima recimo porabe itd., samo res najosnovnejše krmiljenje). Wifi se ti splača vzet, da prek appa pol kaj rihtaš.

zz

DimmniBurek ::

Koliko greješ in osnovno o hiši (okna, izolacija) in pa koliko imaš porabe od oka?
There Is No Stronger Drug Than Reality

_marc_ ::

Lahko še jaz vprašam, koliko KW visokotemperaturno TČ bi moral vzeti, če bi želel greti cca.300m2?

J.McLane ::

Potrebe po ogrevanju ne moreš določit s kvadraturo, ampak moraš ocenit toplotne izgube, ki so v prvi vrsti odvisne od zunanjega izolacijskega ovoja stavbe.

Cel kup faktorjev je, najlažje je od palca ocenit po prejšnji porabi energenta.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zvezdica27 ::

lej, tkole mislim, od viška ne boli glava in za tistih 200e razlike sem glede na svoj trofazni priključek logično vezl 16kw, saj ne dela skoz na polno.

Če delaš novogradnjo boš imel izračunano, če adaptiraš naj ti eden približno preračuna.

Jaz imam 50 let staro jugo velikanko, 20 stara nova okna (so že kar švoh) in 15 cm ta sivega stiroporja, nova, dobro izolirana streha. Nekje sem napisal porabo za celo leto vsega s TČ,milsim da je cca 700-800e, to vključuje tudi toplo vodo poleti.

Če za pasivne in nizko energetske zadostuje ponavadi 7kw, za stare adaptacije pač gldeš od 11 naprej. Tudi če je prešvoh, ne bo mrzlo, ker TČ dela 24/7 in ni isto kot doslej, a veš. Pa še krivulje lahko prilagodiš...

v glavnem - to naj ti svetuje monter ali projektant, ne jaz. Jaz sem vzel 16kw zaradi zgornjega razloga.

_marc_ ::

J.McLane je izjavil:

Potrebe po ogrevanju ne moreš določit s kvadraturo, ampak moraš ocenit toplotne izgube, ki so v prvi vrsti odvisne od zunanjega izolacijskega ovoja stavbe.

Cel kup faktorjev je, najlažje je od palca ocenit po prejšnji porabi energenta.


Vse to vem, vendar dobim toliko nasprotujočih informacij, da ne vem več ničesar. Gre za starejšo dvostanovanjsko hišo brez novejše fasade, z zamenjanimi okni in izolacijo podstrešja. Vsak prodajalec, ki sem ga vprašal mi zatrjuje, da je 18KW toplotna črpalka sigurno zadosti, vendar sem v dvomih, saj se jim gre samo za prodajo.
Me pa še zanima, če bi 13.5KW sončna elektrarna pokrila takšno TČ?
Kar pa se tiče porabe, sem čez zimo pokuril cca.20m drv.

J.McLane ::

20 prm drv je kao 48.200 kWh energije, izkoristek peči če je stara je recimo 65% torej potrebna energija 30 MWh letno, COP boš težko dobil večji od 3, torej boš pokuril 10 MWh elektrike za ogrevanje, ampak to je vse od oka.

18 kW TČ je lahko zadosti, 3 zaporedne zime, potem pa pride 14 dni ektremno nizkih temperatur pa ni več več dosti. Sam pri sebi moraš vedeti ali si pripravljen v ekstremih spustiti udobje, ali imaš morda možnost zakurit v kakšen kamin ali krušno peč.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Ghost7 ::

Živjo!

Glede na to, da imaš radiatorje in že ogrevaš na fosilne.

Imaš slučajno možnost priklopa na plin? Dimnik se da ponucat, energent bo vedno cenejši (folk šolta na TČ ker je slišal da je fajn). Plus peč je 1500€, grejem 245m2 in 150l bojler na 54 stopinj. Ma ni šans da ponucaš toplo vodo (ob normalni uporabi seveda), 150 litrov pa za šalo pogreje (imam sicer 300l bojler, vendar ga samo pol ogrevam, spodnji del pa je pripravljen za plinske solarne kolektorje, ki bodo greli vseh 300l (150 + 150), kadar ne bo zmogel bo dopolnil plinski kotel - bistvo je da za sanitarno vodo (največji strošek) čimmanj deluje peč).




Nič nimam proti TČ, jo ima foter in je zadovoljen, je super stvar, vendar draga, omejeno učinkovita, fajn dela s talnim gretjem (ima foter), ker ne potrebuješ visokih temperatur ampak samo da skos greje na do 25 stopinj. Kar koli crkne je hitro 1000€ servis. Plus deluje na vedno dražji energent (sledi enako kot je bilo z oljem, najprej pocen, da so vsi prešoltal, potem pa "udri po siromaku" plus potrebe bodo vedno večje (EVji, vsako gospodinjstvo ima, oziroma bo imelo klimo (dobiš že za 500€ z montažo)). Folk noče JE, hočjo sončne elektrarne in vetrnice, to bo pa koštalo + vzhodnim državam bo treba drago plačevat za stabilnost omrežja (termoelektrarne), ker jih bomo po drug stran hebali s CO2 kuponi.
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/

_marc_ ::

J.McLane je izjavil:

20 prm drv je kao 48.200 kWh energije, izkoristek peči če je stara je recimo 65% torej potrebna energija 30 MWh letno, COP boš težko dobil večji od 3, torej boš pokuril 10 MWh elektrike za ogrevanje, ampak to je vse od oka.

18 kW TČ je lahko zadosti, 3 zaporedne zime, potem pa pride 14 dni ektremno nizkih temperatur pa ni več več dosti. Sam pri sebi moraš vedeti ali si pripravljen v ekstremih spustiti udobje, ali imaš morda možnost zakurit v kakšen kamin ali krušno peč.

Za toplotno ne bi vzel subvencije in bi peč na drva pustil za vsak slučaj, če bi bile temperature res tako nizke, da toplotna ne bi zmogla. Bi pa postavivil še sončno elektrarno, ki bi bila v prvi fazi samo za toplotno črpalko, če pa bi bilo kaj viška, bi tja postopoma prestavil še druge porabnike.
#J.McLane, bi po tvojih izračunih 13.5KW sončna elektrarna na letni ravni pokrila delovanje 18KW TČ?
Vem, da vse to matematično ne gre ravno skozi, vendar je kurjenje na drva čedalje težje, saj smo veliko zdoma.

telexdell ::

@_marc_ Pri izbiri TČ ni toliko pomembno kako močna je ampak to, kakšno moč in kakšno temperaturo vode da od sebe pri npr. -15°C. Nič ti ne pomaga 18 kW TČ z vodo 55°C, katera da to od sebe pri +7°C, če ti bo pri npr. -10°C dala od sebe le še 9 kW in vodo s 45°C. Ker si že delno saniral hišo (okna+streha) so radiatorji že verjetno predimenzionirani. Ker pa še nimaš končanega kompletnega toplotnega ovoja stavbo boš v primeru vgradnje TČ moral povečati tudi moč radiatorjev v nekaterih prostorih. Mogoče kak radiator prestaviš in v dnevno sobo... vgradiš konvektor, s katerim se boš poleti lahko tudi hladil.
Če boš postavljal SE postavi tako močno, kot jo boš glede na priključek lahko. Elektriko katero bo SE proizvajala boš lahko porabljal tako v gospodinjstvu kot za ogrevanje. Ti pa svetujem, da poiščeš kakšnega energetskega svetovalca ali mogoče strojnega projektanta, kateri ti bo strokovno pojasnil nektare stvari in ocenil potrebno moč in temperature vode za ogrevanje.

@Ghost7- da bo plin vedno cenejši je čista utopija. Sem tudi sam ogreval hiši na radiatorje na zemeljski plin 15+let (še vedno ga uporabljam za kuhanje) pa sem vseeno preklopil na TČ. Strošek za ogrevanje in pripravo sanitarne vode se mi je prepolovil. Pa še dobronamerni nasvet- namesto vgradnje plinskih sončnih kolektorjev raje razmisli o postavitvi solarnih panelov. Če jih boš uporabljal le za ogrevanje sanitarne vode ne potrebuješ nobenih soglasij in dovoljenj. Stvar bo dolgoročno cenejša, delala bo z manj komplikacij in z manj vzdrževanja.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

;-) ::

Tudi mene zanima kaj bi bilo najbolj pametno dati v hišo P+M. Izolacija rečmo slaba-fasada 10cm. Estrihi nek perlit, v mansardi je betonska plošča in gor ni izolacije.

2x120m2 okna in vrata so nova. Trenutno se skuri 1700 litrov kurilnega olja na sezono. SV se ogreva na električni bojler. Radiatorji so stari masivni in veliki iz 80".

Bi bil prehod na plin smiseln? Priklopljen je na hišo.

V bloku sem uporabljal plin ravno eno sezono, potem sem se grel na klimo. Kako je s porabo plina glede na kurilno olje ?

Kako je pri plinski peči najbolje greti SV ?
Pretočno preko plinske peči ?
Da bi plinska peč grela bojler na zalogo mi ni všeč, ker potem bo celo leto nekaj delala.
Plinska peč + toplotna za sanitarno vodo ?

J.McLane ::

Jaz bi bil malo previden glede stroškov s TČ, elektrika bo šla malenkost gor, leto za letom. V prvi vrsti je TČ zaradi udobja, torej vse avtomatsko, za nizko porabo (in udobje) je treba začeti pri izolaciji objekta, pa ni nujno treba delat komplet fasade za 20k €, lahko so kakšni izraziti toplotni mostovi, z izolacijo strehe se tudi zelo veliko doseže.

Recimo mi smo imeli hladno podstrešje, pa je bilo 5 cm stiroporja na zgornji plošči, ko smo zgradili mansardo in je še nismo nič ogrevali je bilo notri kljub temu 15° v najhuši zimi, vse toplota iz spodnjega nadstropja. V bistvu ti dodatni kvadarti niso povečali potrebe po toploti ampak so jo celo zmanjšali.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

PrimoZ_ ::

_marc_ je izjavil:

J.McLane je izjavil:

20 prm drv je kao 48.200 kWh energije, izkoristek peči če je stara je recimo 65% torej potrebna energija 30 MWh letno, COP boš težko dobil večji od 3, torej boš pokuril 10 MWh elektrike za ogrevanje, ampak to je vse od oka.

18 kW TČ je lahko zadosti, 3 zaporedne zime, potem pa pride 14 dni ektremno nizkih temperatur pa ni več več dosti. Sam pri sebi moraš vedeti ali si pripravljen v ekstremih spustiti udobje, ali imaš morda možnost zakurit v kakšen kamin ali krušno peč.

Za toplotno ne bi vzel subvencije in bi peč na drva pustil za vsak slučaj, če bi bile temperature res tako nizke, da toplotna ne bi zmogla. Bi pa postavivil še sončno elektrarno, ki bi bila v prvi fazi samo za toplotno črpalko, če pa bi bilo kaj viška, bi tja postopoma prestavil še druge porabnike.
#J.McLane, bi po tvojih izračunih 13.5KW sončna elektrarna na letni ravni pokrila delovanje 18KW TČ?
Vem, da vse to matematično ne gre ravno skozi, vendar je kurjenje na drva čedalje težje, saj smo veliko zdoma.


Men se 18kW zdi noro preveč.
Jaz imam K+P+M z 70m^2 površine na štuk + koliko je še stopnišče. P in M imata talno gretje v kleti pa imam 2 velika radiatorja v toliko da ne bi bila ravno ledenica.
Hiša ima nova 3 slojna okna in novo streho z 30cm volne. Fasada je brez izolacije ometana s termoputzem, hiša je zidana z klasičnim modularcem.
TČ ima 11kW in smo imeli celo zimo v hiši 23C. Gre pa za Mitsubishijevo ecodan.

Sosed ima 11kw Orca TČ pa podobno hišo ogreva na radiatorje s tem da ima v spodnejm štuku še starejša 2 slojna okna.

Sicer pa so mi majstri "naračunal" med 10 in 16kW potrebne moči za TČ.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PrimoZ_ ()

telexdell ::

;-) je izjavil:

Tudi mene zanima kaj bi bilo najbolj pametno dati v hišo P+M. Izolacija rečmo slaba-fasada 10cm. Estrihi nek perlit, v mansardi je betonska plošča in gor ni izolacije.

2x120m2 okna in vrata so nova. Trenutno se skuri 1700 litrov kurilnega olja na sezono. SV se ogreva na električni bojler. Radiatorji so stari masivni in veliki iz 80".

Bi bil prehod na plin smiseln? Priklopljen je na hišo.

V bloku sem uporabljal plin ravno eno sezono, potem sem se grel na klimo. Kako je s porabo plina glede na kurilno olje ?

Kako je pri plinski peči najbolje greti SV ?
Pretočno preko plinske peči ?
Da bi plinska peč grela bojler na zalogo mi ni všeč, ker potem bo celo leto nekaj delala.
Plinska peč + toplotna za sanitarno vodo ?

Za ogrevanje hiše na plin sem imel kondenzacijski kotel Vitodens 2222 z 120 l zalogovnikom sanitarne vode. Razlika med hišo in stanovanjem je, da imaš v hiši precej daljše cevovode med bojlerjem in pipami, kot pa v bloku. Pa tudi prostora je običajno malce več, kot v kopalnici bloka. Če nimaš nek zalogovnik sanitarne vode ti bo praktično vsako odprtje enoročne pipe povzročilo vžig plinskega kotla, saj so pipe pred odpiranjem zelo redko v skrajnih legah. Če imaš zalogovnik vode poleg kotla se bo ta tudi manjkrat vklopil (v primerjavi s pretočnim grelnikom) in posledično to za kotel ne bo tako problematično.
Je pa seveda tudi sanitarna TČ dobra izbira. Le precej dražja.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jabe ::

@PrimoZ_
zanimiv izbor računov...
1
2
3 4 5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 431 32 33 34 )

Oddelek: Loža
1671196715 (175) kriptobog
»

Centralna peč predelava drva-peleti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17226938 (1174) feryz
»

Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17813292 (3996) energetik
»

Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Loža
382106314 (73138) Zvezdica27
»

Pomoč pri izbiri ogrevanja stanovanja

Oddelek: Loža
4016461 (3830) letmein

Več podobnih tem