Forum » Loža » Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka
Dilema: nova peč na olje ali toplotna črpalka

logist87 ::
Sem pred dilemo ali obstoječo peč na olje zamenjati z novejšo ali preiti na ogrevanje s toplotno črpalko.
Lokacija: Radlje ob Dravi, 370 m.n.v. Hiša je zgrajena leta 1966 in obnovljena leta 2005. Izolacija fasade striropor 10cm, izolacija strehe 20-30cm steklene volne položene na lesenih deskah. Okna 2-slojna PVC, par jih je 3 slojnih. Ogrevanje z radiatorji tipa 22 (16kom od tega dva starejša - nevem tipa, katera ste brez termostatski ventilov - verjetno ju je smiselno zamenjati). Vodo grejemo za 6 oseb (3 otroci, 3 odrasli) z 300 litersko toplotno črpalko na 50 stopinj. Tople vode ni nikoli zmanjkalo tudi ko nas je bilo 7 oseb, je pa ta toplotna stara 15 ali več let (Termotehnika) in jo je verjetno smiselno zamenjati ob menjavi energenta, ali?
Ogrevamo se na kurilo olje, peč SIMA letnik 1994. Od septembra do danes smo porabili cca. 1100l, vendar smo bili izjemno "varčni", če lahko temu tako rečeš. Lansko leto cca. 1500l, ko je bila tašča več časa doma. V sistem se spušča voda ogreta okrog 45 do 55 stopinj. Peč je bila vklopljena samo ko smo bili doma, večino časa zjutraj 2 uri, in popoldan max. 5 ur, med vikendom več. Ogrelo se je tam do 23 stopinj, vendar se je čez dan potem stanovanje ohladilo, čez noč tudi tam do 18 stopinj, smo pa peč ugašali tam okrog 20.00 ure. Na tak način grejemo 170m2 . V to kvadraturo sta všteta hodnika(pritličje in mansarda), ki ju povezuje stopnišče(vsega skupaj cca 20m2), kjer sta nameščena dva starejša radiatorja verjetno potrebna menjave. V prtličju imamo zimski vrt ( 21m2), kjer sta namontirana dva radiatorja dimenzije 130x30 vendar tam pozimi ogrevamo bolj poredko. Uporabljamo pa v tistem prostoru občasno samostojen kamin.
Klet je v velikosti 130m2, od tega je 70m2 neogrevanega in 60m2 ogrevanega prostora, kjer so na ločeni veji namontirani 3 radiatorji. Teh radiatorjev nismo uporabljali že več kot 5 let. Vendar v bodoče razmišljamo, da bi prostor občasno koristili in greli.
Lokacija: Radlje ob Dravi, 370 m.n.v. Hiša je zgrajena leta 1966 in obnovljena leta 2005. Izolacija fasade striropor 10cm, izolacija strehe 20-30cm steklene volne položene na lesenih deskah. Okna 2-slojna PVC, par jih je 3 slojnih. Ogrevanje z radiatorji tipa 22 (16kom od tega dva starejša - nevem tipa, katera ste brez termostatski ventilov - verjetno ju je smiselno zamenjati). Vodo grejemo za 6 oseb (3 otroci, 3 odrasli) z 300 litersko toplotno črpalko na 50 stopinj. Tople vode ni nikoli zmanjkalo tudi ko nas je bilo 7 oseb, je pa ta toplotna stara 15 ali več let (Termotehnika) in jo je verjetno smiselno zamenjati ob menjavi energenta, ali?
Ogrevamo se na kurilo olje, peč SIMA letnik 1994. Od septembra do danes smo porabili cca. 1100l, vendar smo bili izjemno "varčni", če lahko temu tako rečeš. Lansko leto cca. 1500l, ko je bila tašča več časa doma. V sistem se spušča voda ogreta okrog 45 do 55 stopinj. Peč je bila vklopljena samo ko smo bili doma, večino časa zjutraj 2 uri, in popoldan max. 5 ur, med vikendom več. Ogrelo se je tam do 23 stopinj, vendar se je čez dan potem stanovanje ohladilo, čez noč tudi tam do 18 stopinj, smo pa peč ugašali tam okrog 20.00 ure. Na tak način grejemo 170m2 . V to kvadraturo sta všteta hodnika(pritličje in mansarda), ki ju povezuje stopnišče(vsega skupaj cca 20m2), kjer sta nameščena dva starejša radiatorja verjetno potrebna menjave. V prtličju imamo zimski vrt ( 21m2), kjer sta namontirana dva radiatorja dimenzije 130x30 vendar tam pozimi ogrevamo bolj poredko. Uporabljamo pa v tistem prostoru občasno samostojen kamin.
Klet je v velikosti 130m2, od tega je 70m2 neogrevanega in 60m2 ogrevanega prostora, kjer so na ločeni veji namontirani 3 radiatorji. Teh radiatorjev nismo uporabljali že več kot 5 let. Vendar v bodoče razmišljamo, da bi prostor občasno koristili in greli.

TESKAn ::
1100l kurilca, to je kolk, ca. 10 MWh toplote. TČ ti jo daje za ca. 5€c/kWh, 550€ ob današnjih cenah elektrike. 1259€ je današnja cena kurilnega olja.
Plus za TČ lahko daš panele na bajto in si še znižaš strošek.
Plus za TČ lahko daš panele na bajto in si še znižaš strošek.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Magic1 ::
Paneli mu ne bodo pomagali kaj dosti čez zimo.
Prijavi se na ZPS za nakup TČ in upaj na dobro ponudbo za ene 8kW. Še prej seveda se malo pozanimaj o rednih ponudbah, če ne drugega, da splov veš o čem se gre. Vmes se še pozanimaj koliko bi te prišla komplet menjava na nafto.
Prijavi se na ZPS za nakup TČ in upaj na dobro ponudbo za ene 8kW. Še prej seveda se malo pozanimaj o rednih ponudbah, če ne drugega, da splov veš o čem se gre. Vmes se še pozanimaj koliko bi te prišla komplet menjava na nafto.
Magic

logist87 ::
Sem prijavljen na ZPS za skupinski nakup. Za novo peč na olje se moram pozanimati o kakšnih cifrah je govora.
Paneli ne pridejo v poštev. Ni financ na voljo in net metering je mimo. Pri TČ sem v dilemi kakšno moč izbrati.
Paneli ne pridejo v poštev. Ni financ na voljo in net metering je mimo. Pri TČ sem v dilemi kakšno moč izbrati.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: logist87 ()

DamijanD ::
Če finančno (in prostorsko) ni problem, bi glasoval za TČ - udobje je bistveno večje kot pa on/off ogrevanje.

joez7 ::
Vzam rabljeno peč na olje (pa gorilc nastavi na manj - manjša šoba (0.40) in tlak na 8bar) Maš za 200€.
+ TČ novo. STČ pa pust, dokler ne umre.
+ TČ novo. STČ pa pust, dokler ne umre.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Furbo ::
Samo najdi kako manj rabljeno peč na olje, saj jih folk meče ven.
Za razliko v ceni do modernih oslarij se lahko greješ leta.
Za razliko v ceni do modernih oslarij se lahko greješ leta.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

tony1 ::
Prepusti diktatorstvo mlajšim, boš hitro dobil odgovor.
"A, ne, to pa ne. Jest sem z lotrnim vozom glino iz cegvence zvozu, pa naredu cegle, pa jih mal posušu na soncu, pa pol v peč pelu... Ene tri leta dela, pa sem mel vse cegle (sem velik delu pa sem bil fertik u pol leta). Pol sem pa z lastnimi rokami to bajto postavu. Če hočem, bom dal not zdej peč na drva, ne bom me zdej mularija šla komandirat kle..."

Zgodovina sprememb…
- spremenil: tony1 ()

nekikr ::
Sem prijavljen na ZPS za skupinski nakup. Za novo peč na olje se moram pozanimati o kakšnih cifrah je govora.
Paneli ne pridejo v poštev. Ni financ na voljo in net metering je mimo. Pri TČ sem v dilemi kakšno moč izbrati.
Novo peč na olje? Ti bi NOVO peč na olje kupil? Ljudje jih mečejo ven (jaz sem v zadnjih letih dve polno delujoči šenkal, samo da so odpeljali), ti bi pa novo kupil?

Furbo ::
Če boš kako relativno novo metal stran, bi jaz imel gorilec pa kontrolno elektroniko. :) Za backup.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

starfotr ::
Samo najdi kako manj rabljeno peč na olje, saj jih folk meče ven.
Za razliko v ceni do modernih oslarij se lahko greješ leta.
Plus to, da TČ ima tudi svojo živ. dobo, vzdrževanje, odvisnost od el. omrežja itd. Zelo dober predlog. Pa še denarja ni treba zalagat v naprej.
Edino ena stvar me skrbi. Nekaj so govorili o tem, da bodo nehali prodajat kurilca za gretje.

Furbo ::
Potem se tudi veliko državnih nepremičnin polnih birotatov ne bo grelo. :)
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC

Gregor P ::
Sicer zdaj prodajajo neke nove modele peči na kurilno olje, ki naj bi bi bile še bolj varčne (primer peči s kondenzacijsko tehnologijo), ampak da, smo na zelenem prehodu in je vprašanje smiselnosti nakupa nove takšne peči; ki verjetno nova stane okoli 5000 evrov.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

bm1973 ::
Ma tam najsodobnejša, nizkotemperaturna, z Wifi modulom, te pride tam 3k, ko sem pol leta nazaj preverjal...
Gorilci, ki ponavadi crkujejo, so pa tam od 500-700 EUR. Ampak to crkne po 15 letih...
Gorilci, ki ponavadi crkujejo, so pa tam od 500-700 EUR. Ampak to crkne po 15 letih...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bm1973 ()

telexdell ::
Imam še kašnih 5 let starejšo hišo in živim še kakšnih 100+ m višje od OP. V hiši sem preizkusil od ločenih lončenih peči na drva preko centralne na velenjski lignit, kurilnega olja, zemeljskega plina in sedaj TČ. Če nimaš lastnega vira eneregnta (beri drv, sekancev...) ali živiš na območju s precej dotrajanim/preobremenjenim električnim omrežjem razmišljati danes o čem drugem kot o TČ (vsaj glede na moje izkušnje) ni najbolj modro. Investicija v TČ res pomeni nekaj večji denarni vložek v stratu, pomeni pa dolgoročni prihranek pri stroških ogrevanja, odpade vsako letna nabava energenta in kalkuluranje, kdaj se najbolj splača nakup, odpadejo stroitve dimnikarja, pridobi se prostor, katerega zaseda kotel... Je pa res, da je vsak svoje denarnice gospodar (no ja, če nima žene
).

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

logist87 ::
Hvala za tale odgovor. ? Saj se iskreno bolj nagibam k investiciji v toplotno črpalko. Sedaj pa druga stvar, katero in kako močno toplotno izbrati za takšno hišo.

B86Tech ::
Jaz sem v ogrevanju že od malega, saj je oče delal vodoinštalaterstvo in ogrevanje... TČ sem par vgradil, pa ti predlagam da imaš oboje in kurilno olje in TČ, če je možno, TČ sploh za sanitarno vodo v vsakem primeru.
TČ so za ogrevanje hiše za prehodna obdobja super, ne rabiš se ukvarjat nič, zadeva deluje, sploh če je talno gretje, ki akumulira toploto, pa nižjo temp. rabiš. Če so klasični radiatorji, je
temperatura višja 45-50.
Slabost črpalk je COP, ki ga precej ljudi ne preveri, oz. opažam da se s tem noben ne ukvarja, dokler ni zunaj -10 in kar naenkrat se vsi pritožujejo da premalo greje črpalka...
pri zunanji temperaturi pod 0 precej pade, se pravi če ima toplotna COP 4 pri zunanji temp do 10 stopinj, pomeni da bo za vloženo energijo npr. 2kW dala od sebe 8kW toplotne energije,
pri temp. -10 je lahko COP že 2,5, kar pomeni 5kW moči pri isti porabi... teoretično delajo črpalke tudi do -25 ampak tam je COP že skoraj enak 1.
Koliko se pozna je seveda odvisno od precej faktorjev, od same črpalke, kater plin uporablja, potem največ sama izolacija hiše ipd.
Predlagam ti da obdržiš oljno peč, pa imaš TČ dodatno in sicer nastavljeno tako da povečini ogreva samo TČ, ko je zunanja temp primerna, v primeru minusa pa se preklopi na oljno peč.
V glavnem imet toplotno črpalko kot edini vir ogrevanja odsvetujem, glede na prakso.
Sam imam enako olje + TČ.
TČ so za ogrevanje hiše za prehodna obdobja super, ne rabiš se ukvarjat nič, zadeva deluje, sploh če je talno gretje, ki akumulira toploto, pa nižjo temp. rabiš. Če so klasični radiatorji, je
temperatura višja 45-50.
Slabost črpalk je COP, ki ga precej ljudi ne preveri, oz. opažam da se s tem noben ne ukvarja, dokler ni zunaj -10 in kar naenkrat se vsi pritožujejo da premalo greje črpalka...
pri zunanji temperaturi pod 0 precej pade, se pravi če ima toplotna COP 4 pri zunanji temp do 10 stopinj, pomeni da bo za vloženo energijo npr. 2kW dala od sebe 8kW toplotne energije,
pri temp. -10 je lahko COP že 2,5, kar pomeni 5kW moči pri isti porabi... teoretično delajo črpalke tudi do -25 ampak tam je COP že skoraj enak 1.
Koliko se pozna je seveda odvisno od precej faktorjev, od same črpalke, kater plin uporablja, potem največ sama izolacija hiše ipd.
Predlagam ti da obdržiš oljno peč, pa imaš TČ dodatno in sicer nastavljeno tako da povečini ogreva samo TČ, ko je zunanja temp primerna, v primeru minusa pa se preklopi na oljno peč.
V glavnem imet toplotno črpalko kot edini vir ogrevanja odsvetujem, glede na prakso.
Sam imam enako olje + TČ.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: B86Tech ()

B86Tech ::
Ma tam najsodobnejša, nizkotemperaturna, z Wifi modulom, te pride tam 3k, ko sem pol leta nazaj preverjal...
Gorilci, ki ponavadi crkujejo, so pa tam od 500-700 EUR. Ampak to crkne po 15 letih...
Ja same toplotne se dobijo že za tak denar, potem je treba računat še montažo, jaz jo sicer naredim sam, saj imam potrebno znanje + orodje.
Gorilci zdržijo tudi več ob primernem vzdrževanju, važna je kalibracija in uporaba pravilne šobe, čiščenje filtra, zaradi plamena, da ne začne talit jedra v kotlu...

Karlos ::
Jaz sem v ogrevanju že od malega, saj je oče delal vodoinštalaterstvo in ogrevanje... TČ sem par vgradil, pa ti predlagam da imaš oboje in kurilno olje in TČ, če je možno, TČ sploh za sanitarno vodo v vsakem primeru.
TČ so za ogrevanje hiše za prehodna obdobja super, ne rabiš se ukvarjat nič, zadeva deluje, sploh če je talno gretje, ki akumulira toploto, pa nižjo temp. rabiš. Če so klasični radiatorji, je
temperatura višja 45-50.
Slabost črpalk je COP, ki ga precej ljudi ne preveri, oz. opažam da se s tem noben ne ukvarja, dokler ni zunaj -10 in kar naenkrat se vsi pritožujejo da premalo greje črpalka...
pri zunanji temperaturi pod 0 precej pade, se pravi če ima toplotna COP 4 pri zunanji temp do 10 stopinj, pomeni da bo za vloženo energijo npr. 2kW dala od sebe 8kW toplotne energije,
pri temp. -10 je lahko COP že 2,5, kar pomeni 5kW moči pri isti porabi... teoretično delajo črpalke tudi do -25 ampak tam je COP že skoraj enak 1.
Koliko se pozna je seveda odvisno od precej faktorjev, od same črpalke, kater plin uporablja, potem največ sama izolacija hiše ipd.
Predlagam ti da obdržiš oljno peč, pa imaš TČ dodatno in sicer nastavljeno tako da povečini ogreva samo TČ, ko je zunanja temp primerna, v primeru minusa pa se preklopi na oljno peč.
V glavnem imet toplotno črpalko kot edini vir ogrevanja odsvetujem, glede na prakso.
Sam imam enako olje + TČ.
Kurilna sezona traja ca 8 mesecev. Sedaj mi pa povej koliko % od tega casa TC dela pri -10? Da ne omenjam -25. Ce nisi v blizini Babnega polja, ali kje visoko na gorenjskem je to bolj zaokrozitvena napaka.
Vsakemu priporocam, da si vsaj pogledal modelno leto za svoj okraj in na podlagi tega naredi neke izracune.
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Sai Baba: "Dam vam to, kar hočete, da boste hoteli to, kar vam želim dati."

telexdell ::
Sam imam NIBE F2120-16 (12 kW toplotne moči). Glede na zime zadnja leta bi mogoče prišel skozi s stopnjo manjšo (npr. 10 kW) a bi delala več časa na višjih obremenitvah kar bi se lahko poznalo na življenski dobi. Ko bo enkrat odpovedala (upam, da čim kasneje) bom nabavil enako.
Moraš pa biti pri močeh pazljiv. Tako je lahko ena 10 kW TČ manj učinkovita kot druga 6 kW. Neko izhodišče ti da teža zunanje enote in da je v sicer enake gabarite zunanje enote od možnih moči izbrana TČ z najnižjo močjo (pri meni je NIBE F2120-20 in NIBE F2120-16 v enakem ohišju). Pa ne se zanašati na dodatni vir- TČ ti naj pokrije vse potrebe, dodatni grelci pa ti naj služijo le v primeru odpovedi TČ, da "preživiš" do popravila okvare. Sem imel nekaj časa za rezervo plinskemu kotlu litoželezno peč na biomaso. Ko sem jo potreboval, pa nisem imel drv, da bi jih dal vanjo. So z leti skladiščenja strohnela.
Za primerjavo- porabil sem tam 2300 l kurilnega olja (nismo varčevali kot OP
), potem 1800 m3 zemeljskega plina s kondenzacijskim kotlom in sedaj okrog 5000 kWh elektrike. In ker imam SE na strehi zagotovo nismo na mrazu (kot tudi prej nismo bili)
Moraš pa biti pri močeh pazljiv. Tako je lahko ena 10 kW TČ manj učinkovita kot druga 6 kW. Neko izhodišče ti da teža zunanje enote in da je v sicer enake gabarite zunanje enote od možnih moči izbrana TČ z najnižjo močjo (pri meni je NIBE F2120-20 in NIBE F2120-16 v enakem ohišju). Pa ne se zanašati na dodatni vir- TČ ti naj pokrije vse potrebe, dodatni grelci pa ti naj služijo le v primeru odpovedi TČ, da "preživiš" do popravila okvare. Sem imel nekaj časa za rezervo plinskemu kotlu litoželezno peč na biomaso. Ko sem jo potreboval, pa nisem imel drv, da bi jih dal vanjo. So z leti skladiščenja strohnela.
Za primerjavo- porabil sem tam 2300 l kurilnega olja (nismo varčevali kot OP


Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

nekikr ::
Jaz sem v ogrevanju že od malega, saj je oče delal vodoinštalaterstvo in ogrevanje... TČ sem par vgradil, pa ti predlagam da imaš oboje in kurilno olje in TČ, če je možno, TČ sploh za sanitarno vodo v vsakem primeru.
TČ so za ogrevanje hiše za prehodna obdobja super, ne rabiš se ukvarjat nič, zadeva deluje, sploh če je talno gretje, ki akumulira toploto, pa nižjo temp. rabiš. Če so klasični radiatorji, je
temperatura višja 45-50.
Slabost črpalk je COP, ki ga precej ljudi ne preveri, oz. opažam da se s tem noben ne ukvarja, dokler ni zunaj -10 in kar naenkrat se vsi pritožujejo da premalo greje črpalka...
pri zunanji temperaturi pod 0 precej pade, se pravi če ima toplotna COP 4 pri zunanji temp do 10 stopinj, pomeni da bo za vloženo energijo npr. 2kW dala od sebe 8kW toplotne energije,
pri temp. -10 je lahko COP že 2,5, kar pomeni 5kW moči pri isti porabi... teoretično delajo črpalke tudi do -25 ampak tam je COP že skoraj enak 1.
Koliko se pozna je seveda odvisno od precej faktorjev, od same črpalke, kater plin uporablja, potem največ sama izolacija hiše ipd.
Predlagam ti da obdržiš oljno peč, pa imaš TČ dodatno in sicer nastavljeno tako da povečini ogreva samo TČ, ko je zunanja temp primerna, v primeru minusa pa se preklopi na oljno peč.
V glavnem imet toplotno črpalko kot edini vir ogrevanja odsvetujem, glede na prakso.
Sam imam enako olje + TČ.
Jaz bi k temu obvezno dodal še kamin, povezan na ogrevanje in pa peč na drva, če pride do vojne recimo. Če se že dela, potem bi dodal še opcijo za pelete, če jih kje dobiš poceni, pa jih nasuješ notri. Pa plinsko peč tudi (seveda z zunanjim hranilnikom, da si ziher), ampak to je tako ali tako samoumevno.
Mogoče si pa že predolgo v tem ogrevalnem biznisu ;)

mertseger ::
Jaz sem lansko leto prodajal skoraj nerabljeno peč na olje( ne vem če je delala 100 ur skupaj) sicer staro 12 let pa je noben niti zastonj ni hotel. Toplotna zmaga, ti sicer ne boš imel netmeteringa če bi imel to je pač čista zmaga.

DamijanD ::
Ko smo pri nas naštimali TČ, sem ohranil staro peč na kurilca (v bistvu precej dober buderus). Od takrat (3 leta bo tega), nisem te peči nikoli zalaufal.
Tako, da če se ogrevaš na TČ, je mogoče fino, da imaš kakšno alternativo za primer daljšega izpada elektrike (če si na takem področju) - zaradi samega ogrevanja pa ne. Niti nisem opazil, da bi pri -10 premalo grelo in pri +10 preveč (res je, da COP pade - ampak to se predvsem pozna na tem, da več porabi in ne da manj greje)...
Tako, da če se ogrevaš na TČ, je mogoče fino, da imaš kakšno alternativo za primer daljšega izpada elektrike (če si na takem področju) - zaradi samega ogrevanja pa ne. Niti nisem opazil, da bi pri -10 premalo grelo in pri +10 preveč (res je, da COP pade - ampak to se predvsem pozna na tem, da več porabi in ne da manj greje)...

fikus_ ::
Solidne TČ (ne najcenejše) zmorejo povprečne zime v SLO. Kdaj je bilo nazadnje kje v SLO -15°C več dni?!
Če imaš sedaj oljno peč in dela normalno, jo lahko pustiš, ampak je potrebno vzdrževanje in vsako leto za nekaj dni dati v pogon, da veš da dela. Da te ne bo ob situaciji, ko računaš na gretje s kurilcem, pustila na cedilu.
Če imaš sedaj oljno peč in dela normalno, jo lahko pustiš, ampak je potrebno vzdrževanje in vsako leto za nekaj dni dati v pogon, da veš da dela. Da te ne bo ob situaciji, ko računaš na gretje s kurilcem, pustila na cedilu.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

telexdell ::
Odvisno od tega, v kakšnem stanju je peč na olje. Če je povsem dotrajana jo je boljše odstarniti sedaj in dobiti višjo subvencijo, kot pa da jo boš metal ven čez nekaj let in boš to še dodatno plačal.
Pa- v primeru daljšega izpada elektrike ti ne pomaga peč na olje saj nimaš elektrike za pogon gorilnika in obtočne črpalke. Seveda lahko imaš na zalogo še agregat pa... Je pa vprašanje delovanja, ko se bo nekaj let na to nabiral zgolj prah.
Pa še anekdota- sem si pustil priključek zemeljskega plina in plinski štedilnik za kuhanje da bi v primeru dolgotrajnega izpada elektriek lahko prižgal vsaj gorilnike na štedilniku in imel en prostor kolikor tolikor ogret. Pol mi pa pred dvema letoma poplave odnesejo plinovod in sem moral nabaviti indukcijo, da sem lahko vsaj kuhal. Toliko o rezervah.
Pa- v primeru daljšega izpada elektrike ti ne pomaga peč na olje saj nimaš elektrike za pogon gorilnika in obtočne črpalke. Seveda lahko imaš na zalogo še agregat pa... Je pa vprašanje delovanja, ko se bo nekaj let na to nabiral zgolj prah.
Pa še anekdota- sem si pustil priključek zemeljskega plina in plinski štedilnik za kuhanje da bi v primeru dolgotrajnega izpada elektriek lahko prižgal vsaj gorilnike na štedilniku in imel en prostor kolikor tolikor ogret. Pol mi pa pred dvema letoma poplave odnesejo plinovod in sem moral nabaviti indukcijo, da sem lahko vsaj kuhal. Toliko o rezervah.

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::
Imaš precej dobro izolirano bajto, zato bi sam šel v nabavo TČ in po potrebi menjavo radiatorjev - s tem si potem lahko znižaš temperaturo vode in povišaš COP. Če zdaj rabiš 45-50° ob kampanjskem ogrevanju, boš potem preklopil na 24/7 ogrevanje in grem stavit, da boš imel zadosti tudi 40°C vodo.
Če imaš plac, pusti priklopljeno oljno peč za backup, lahko je tudi narejeno da ročno premečeš ventile ob potrebi (žled, okvara TČ itd).
1500L je pri stari peči recimo nekje 12 MWh toplote v ogrevalni vodi. To te bo ob primerni TČ in ustreznih nastavitvah prišlo nekje 600EUR letno, torej prihranek bo konkreten. Seveda potem tudi SV greješ na novo ogrevalno TČ.
Če imaš plac, pusti priklopljeno oljno peč za backup, lahko je tudi narejeno da ročno premečeš ventile ob potrebi (žled, okvara TČ itd).
1500L je pri stari peči recimo nekje 12 MWh toplote v ogrevalni vodi. To te bo ob primerni TČ in ustreznih nastavitvah prišlo nekje 600EUR letno, torej prihranek bo konkreten. Seveda potem tudi SV greješ na novo ogrevalno TČ.
Solidne TČ (ne najcenejše) zmorejo povprečne zime v SLO. Kdaj je bilo nazadnje kje v SLO -15°C več dni?!Solidne TČ ob zmerni temperaturi ogrevalne vode komot zmorejo tudi -20°C, če so pravilno dimenzionirane. Glede zimskih temperatur pa imaš prav. Že če kakšno jutro vidimo -10°, je čudež. No, v letih 2017/2018 je bilo pri nas (okolico LJ v nižini) par dni zjutraj tudi -17°, čez dan -5°. Pa je to TČ za šalo obdelala brez grelcev, pa niti ajnšprica nima. Je pa res da na talnem ne rabim več kot 32° niti v takem mrazu.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

telexdell ::
To pomeni, da se je pri nas januarja mesece zgodil čudež, ko je bilo tudi -10°C. Res lepo

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Magic1 ::
Pri zidani bajti ni to nič. Pač boš imel not teden 20°C namesto 24°C. Ali boš pa klimo vklopil in boš imel 24°C vseno v dnevni.
Delaš na take temperature z nekaj rezerve:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Še Babno polje ima le 3°C nižje povprečje:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Delaš na take temperature z nekaj rezerve:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Še Babno polje ima le 3°C nižje povprečje:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()

energetik ::
Pri zidani bajti ni to nič. Pač boš imel not teden 20°C namesto 24°C. Ali boš pa klimo vklopil in boš imel 24°C vseno v dnevni.To je res. Ampak vseeno ne moreš glih na mesečno povprečje temperature dimenzionirat, toliko akumulacije nima niti zidana izolirana bajta.
Delaš na take temperature z nekaj rezerve:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Še Babno polje ima le 3°C nižje povprečje:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Če že greš na mejo, greš za izolirano masivno bajto pogledat vsaj dolgoletno povprečje najnižjih dnevnih temperatur. Torej za LJ iz tiste preglednice nekje -2°C. Pri taki stalni temperaturi + megli ti mora TČ popolnoma brez grelcev in še nekaj rezerve (denimo z obratovanjem na 2/3 modulacije) zagotavljati nastavljeno sobno temperaturo in vso sanitarno vodo.
Če je to neizolirana bajta, pa bi šel jaz gledat za najnižje povprečje temperature za recimo 2-3 dni v kosu, ki se je pojavilo v zadnjih ~30 letih.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

Gregor P ::
Pri neizolirani bajti je verjetno skoraj vsako ogrevanje problematično, ker pač tisto sekundo, ko peč ugasneš, se že hiša takoj ohladi. Za kaj takšnega je verjetno kamin ipd. še najboljša rešitev, nekaj kar seva toploto dlje časa. Najbrž ne more biti preveč ekonomično kuriti elektriko v takšnih razmerah?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Utk ::
Izolirana pa ne? Razlika je samo v faktorju.
Kakorkoli, ravno za manj izolirane hiše so bolj primerne TČ in ostali stalni viri toplote. Ker TČ ne ugašaš od jeseni do pomladi in če je treba, stalno dovaja toploto.
Kakorkoli, ravno za manj izolirane hiše so bolj primerne TČ in ostali stalni viri toplote. Ker TČ ne ugašaš od jeseni do pomladi in če je treba, stalno dovaja toploto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

floyd1 ::
Tudi izolirana. A pri neizolirani je to veliko bolj opazno. Smo enkrat brez peči ostali za 2 dni, ko sem bil še froc. Navlekli smo skupaj 3 kaloriferje in ko si to ugasnil... Po pol ure mrzlo.

energetik ::
Pri neizolirani bajti je verjetno skoraj vsako ogrevanje problematično, ker pač tisto sekundo, ko peč ugasneš, se že hiša takoj ohladi. Za kaj takšnega je verjetno kamin ipd. še najboljša rešitev, nekaj kar seva toploto dlje časa. Najbrž ne more biti preveč ekonomično kuriti elektriko v takšnih razmerah?Vsaka se začne hladiti, vse je samo vprašanje časovne konstante.
Ko sem bil otrok, smo v domači napol kamniti bajti nehali kuriti centralno okoli 22h pri 24°C, držalo je še par ur, zjutraj ob 6h pa smo imeli notri 16°.
Zdaj grem za 6 dni na smučanje, zunaj -7 do -2, ugasnem TČ pri 22°C, ko pridem nazaj je komaj malo pod 17°. Zato pravim, za sodobno izolirano masivno se greš lahko hecat z dimenzioniranjem na -2°, ker tudi če v ledenem jutru ugasnem TČ, se notri ne bo nič spremenilo vsaj pol dneva.
Pri neizolirani si takega luksuza ne moreš privoščit, morda le omejiš temp. ogrevalne vode na recimo max 40° in v ledenem jutru/dopoldnevu pač nimaš želenih 22°, temveč 21,5°, kar tudi ni katastrofa.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()

telexdell ::
tisto sekundo, ko peč ugasneš, se že hiša takoj ohladi.
Đizus faking krajst...
Dobro- ne ravno sekundo, so pa v igri minute. Pri neizolirani hiši so lahko stene relativno hladne in ker ima zrak nizko temperaturno kapaciteto ti temperatura prostora dokaj hitro pade na temperaturo sten. Ko še nisem imel temepraturno sanirano hišo in sem kuril na premog je temepratura prostorov iz večernih 25...26°C od tam nekje 22 ure do 6 ure zjutraj padla na 11...12°C. Podobno pa je pri toplotno saniranih hišah brez rekuperacije. Temperatura prostorov dokaj hitro pade na temperaturo sten. Ta pa ni preko 20°C, če prostore ogrevaš na 22°C. Potem res pada počasneje a je padec na začetku gotovo 2...3°C v 24 urah.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Gregor P ::
tisto sekundo, ko peč ugasneš, se že hiša takoj ohladi.
Đizus faking krajst...
Kaj je spet narobe? Če izolacije nimaš (predstavljaj si staro hišo zgrajeno pred več kot 50 leti brez vsega - ker o takšnih primerih je tu govora), pade temperatura zelo hitro, praktično v nekaj minutah občutiš hlad. Kar je povsem logično, ker ni izolacije (ki dlje časa zadržuje toploto in se zelo počasi ohladi). Ali boš zdaj trdil, da temu ni tako?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Utk ::
Ko še nisem imel temepraturno sanirano hišo in sem kuril na premog je temepratura prostorov iz večernih 25...26°C od tam nekje 22 ure do 6 ure zjutraj padla na 11...12°C.
Osnovni problem tu je bil, da si kuril na premog. Verjetno si popoldan prišel domov, normalno hiša hladna, in si zahajcal na 26 stopinj. Kaj se bi tu spremenilo, če bi imel izolirano hišo in še zmeraj enkrat na dan zakuril na 26? Nič kaj dost. Bi zjutraj imel pač 15 stopinj namesto 11. Še to vprašanje, ker ni nujno, da bi stene, čeprav izolirane, sploh kdaj zares segrel.
Dejansko si naredil razliko ko si šel na TČ in 24/7 ogrevanje, zdaj imaš stalno tople stene, zarad izolacije pa normalno TČ porabi nekaj manj elektrike.
Lahko greš merit moje stene. Stalno imajo 21-22 stopinj, morda slabo stopinjo manj kot zrak.
Kaj je spet narobe. Če izolacije nimaš (predstavljaj si staro hišo zgrajeno pred več kot 50 leti brez vsega - ker o takšnih primerih je tu govora), pade temperatura zelo hitro, praktično v nekaj minutah občutiš hlad. Kar je povsem logično, ker ni izolacije (ki dlje časa zadržuje toploto in se zelo počasi ohladi). Ali boš zdaj trdil, da temu ni tako?:|
Ne, ni tako. Če kuriš en teden v kosu na 23 stopinj, imaš tudi pri neizolirani hiši tople stene. Kako zaboga ne bi ble? A toplota kar preskoči steno in švigne direkt ven? In ne čutiš hlada takoj, ampak po nekem času.
Upam pa da se še zmeraj pogovarjamo o hišah, ne o šotorih in podobno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

B86Tech ::
Jaz sem v ogrevanju že od malega, saj je oče delal vodoinštalaterstvo in ogrevanje... TČ sem par vgradil, pa ti predlagam da imaš oboje in kurilno olje in TČ, če je možno, TČ sploh za sanitarno vodo v vsakem primeru.
TČ so za ogrevanje hiše za prehodna obdobja super, ne rabiš se ukvarjat nič, zadeva deluje, sploh če je talno gretje, ki akumulira toploto, pa nižjo temp. rabiš. Če so klasični radiatorji, je
temperatura višja 45-50.
Slabost črpalk je COP, ki ga precej ljudi ne preveri, oz. opažam da se s tem noben ne ukvarja, dokler ni zunaj -10 in kar naenkrat se vsi pritožujejo da premalo greje črpalka...
pri zunanji temperaturi pod 0 precej pade, se pravi če ima toplotna COP 4 pri zunanji temp do 10 stopinj, pomeni da bo za vloženo energijo npr. 2kW dala od sebe 8kW toplotne energije,
pri temp. -10 je lahko COP že 2,5, kar pomeni 5kW moči pri isti porabi... teoretično delajo črpalke tudi do -25 ampak tam je COP že skoraj enak 1.
Koliko se pozna je seveda odvisno od precej faktorjev, od same črpalke, kater plin uporablja, potem največ sama izolacija hiše ipd.
Predlagam ti da obdržiš oljno peč, pa imaš TČ dodatno in sicer nastavljeno tako da povečini ogreva samo TČ, ko je zunanja temp primerna, v primeru minusa pa se preklopi na oljno peč.
V glavnem imet toplotno črpalko kot edini vir ogrevanja odsvetujem, glede na prakso.
Sam imam enako olje + TČ.
Kurilna sezona traja ca 8 mesecev. Sedaj mi pa povej koliko % od tega casa TC dela pri -10? Da ne omenjam -25. Ce nisi v blizini Babnega polja, ali kje visoko na gorenjskem je to bolj zaokrozitvena napaka.
Vsakemu priporocam, da si vsaj pogledal modelno leto za svoj okraj in na podlagi tega naredi neke izracune.
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Ti izračuni so merodajni, ko ni kakih posebnih dogodkov...
A se gre zdej tuki za to da bo človek prišel čez čim bolj optimalno kar se denarja tiče, pa se bo znebil oljne peči, ker je verjetno ne bo nikoli več rabil in uporabljal samo TČ?
Ne vem za vas, ampak kar se tiče ogrevanja sem iz prakse videl da je bolje imet backup, tudi v primeru izpada elektrike (še vedno rabiš elektriko za poganjat obtočno črpalko, kar je sicer lahko max 100w,
to se da že rešit).
Druga opcija pa kamin v dnevnem prostoru, v najslabšem primeru se bodo drva vedno dobila.

telexdell ::
Ko še nisem imel temepraturno sanirano hišo in sem kuril na premog je temepratura prostorov iz večernih 25...26°C od tam nekje 22 ure do 6 ure zjutraj padla na 11...12°C.
Osnovni problem tu je bil, da si kuril na premog. Verjetno si popoldan prišel domov, normalno hiša hladna, in si zahajcal na 26 stopinj. Kaj se bi tu spremenilo, če bi imel izolirano hišo in še zmeraj enkrat na dan zakuril na 26? Nič kaj dost. Bi zjutraj imel pač 15 stopinj namesto 11. Še to vprašanje, ker ni nujno, da bi stene, čeprav izolirane, sploh kdaj zares segrel.
Dejansko si naredil razliko ko si šel na TČ in 24/7 ogrevanje, zdaj imaš stalno tople stene, zarad izolacije pa normalno TČ porabi nekaj manj elektrike.
Se močno motiš. Moja rutina je bila taka, da sem zjutraj vstal iz tople postelje in iz mansarde odšel v klet, kjer sem iz peči očistil pepepel, naložil drva in prižgal ogenj. Nato sem se šel nekaj pozajtrkovat in se obleči za službo. Nato pa zopet v klet, da sem pred odhodom v službo naložil premog. In to le zato, da je takrat, ko so vstali starši, žena in otroci bilo v hiši kolikor toliko znosno. In v peč se je nato nalagalo do poznih večernih ur (pač 16 t lignita na sezono smo 3x premetali- v klet-v peč-pepel iz klet).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Haha, in potem ti je v 8 urah padla temperatura na 11 stopinj? Ne se fukat.
11 stopinj imam jaz v hiši še sred januarja v kateri se sploh ne kuri...
11 stopinj imam jaz v hiši še sred januarja v kateri se sploh ne kuri...

Gregor P ::
Sam sem živel v takšni hiši brez ustrezne izolacije in točno vem, kako hitro se ohladi. Ampak ti nekako teoretično veš bolje od vseh nas?

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

telexdell ::
Haha, in potem ti je v 8 urah padla temperatura na 11 stopinj? Ne se fukat.
11 stopinj imam jaz v hiši še sred januarja v kateri se sploh ne kuri...
Ti za razliko od tebe povsem verjamem. Ker pa očitno ne živimo vsi kot ti ne moreš svojih razmer posploševati na vse.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::
Sam sem živel v takšni hiši brez ustrezne izolacije in točno vem, kako hitro se ohladi. Ampak ti nekako teoretično veš bolje od vseh nas?![]()
Si živel v hiši, ki ni imela strašne izolacije, ampak ogrevanje 24/7? No, kdo potem teoretizira?
Jaz imam samo 3 hiše različnih letnikov in izolacije v katerih "kurim", kaj pa jaz vem...

Magic1 ::
Pri zidani bajti ni to nič. Pač boš imel not teden 20°C namesto 24°C. Ali boš pa klimo vklopil in boš imel 24°C vseno v dnevni.To je res. Ampak vseeno ne moreš glih na mesečno povprečje temperature dimenzionirat, toliko akumulacije nima niti zidana izolirana bajta.
Delaš na take temperature z nekaj rezerve:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Še Babno polje ima le 3°C nižje povprečje:
https://meteo.arso.gov.si/met/sl/climat...
Če že greš na mejo, greš za izolirano masivno bajto pogledat vsaj dolgoletno povprečje najnižjih dnevnih temperatur. Torej za LJ iz tiste preglednice nekje -2°C. Pri taki stalni temperaturi + megli ti mora TČ popolnoma brez grelcev in še nekaj rezerve (denimo z obratovanjem na 2/3 modulacije) zagotavljati nastavljeno sobno temperaturo in vso sanitarno vodo.
Če je to neizolirana bajta, pa bi šel jaz gledat za najnižje povprečje temperature za recimo 2-3 dni v kosu, ki se je pojavilo v zadnjih ~30 letih.
Sej sem rekel, narediš na 0°C s nekaj rezerve, torej -4°C, to je cirka 20%, zdrava rezerva. Zraven imaš še klimo, ko lahko doda ene 2,5-3,5kW toplote. Če bo cel mesec -15°C, boš pač imel malo nižjo temperaturo, sej ne bo nehalo delat, samo 20 bo namesto 24°C. Ali boš kakšen kalorifer vklopil. Pa kolikokrat se to sploh dogaja? V zadnjem desetletju enkrat, da je bilo ene le 14 dni povprečje okoli -10°C.
Magic