Forum » Na cesti » Formula 1 2013
Formula 1 2013
roCkY ::
Včeraj je bil Ališič res katastrofa. Ponavadi ga poslušam ker nekaj novih zadev pove. A ponavljal je stvari, ki jih je 2x govoril lani, ki jih je govoril v soboto...
Na splošno mi je slog, ki ga ima sprejemljiv ker zadeve spremljam tako bolj nezavzeto. Da bi v SLO jeziku imeli tandem, ki bi v podrobnosti poznal tehniko mislim da ni variante. Še tujci nimajo. Da mi komentatorji nostop lapajo o časih je pa totalen mimosun. Rezultate F1 spremljam zadnja leta prek tablice (prej prek WWW) kjer je na dotik takoj vidno kaj se dogaja s posameznikom, kakšne gume ima, koliko krogov imajo,.... Včasih se prav nasmejim, ko je Miran prepričan, da bo nekdo nekoga ujel a na avtu ima 7-10 krogov bolj zvožene gume.
No kakorkoli. Letošnja sezona je mimo (že nekaj časa).
Drugo leto pa upam na veliko napak moštev in posledično zanimivo sezono. Da ne bo nekdo z zasnovo dirkalnika krepko boljši kot ostali.
Na splošno mi je slog, ki ga ima sprejemljiv ker zadeve spremljam tako bolj nezavzeto. Da bi v SLO jeziku imeli tandem, ki bi v podrobnosti poznal tehniko mislim da ni variante. Še tujci nimajo. Da mi komentatorji nostop lapajo o časih je pa totalen mimosun. Rezultate F1 spremljam zadnja leta prek tablice (prej prek WWW) kjer je na dotik takoj vidno kaj se dogaja s posameznikom, kakšne gume ima, koliko krogov imajo,.... Včasih se prav nasmejim, ko je Miran prepričan, da bo nekdo nekoga ujel a na avtu ima 7-10 krogov bolj zvožene gume.
No kakorkoli. Letošnja sezona je mimo (že nekaj časa).
Drugo leto pa upam na veliko napak moštev in posledično zanimivo sezono. Da ne bo nekdo z zasnovo dirkalnika krepko boljši kot ostali.
ABX ::
Sky je dal en lep hint glede trenutno formo Grosjeana. Mehaniki v Lotusu pravijo da od kar je postal oče (Avgusta) se je popolnoma spremenil in skuliral.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Super Sonic ::
Včeraj sem po sili razmer gledal formulo na RTVSlo in ... ne morem verjeti, kdo lahko sploh posluša Ališiča, kajti tip je poden od podna
Ok, se strinjam, po drugi strani je pa tako, da je vedno pri skledi in ne da tega poklica od sebe, živi zanj in to mnogo bolj kot mi vsi skupaj za F1. To je bistvo, če bi bilo drugače, bi bili mi tam, pa on tu. Je tud precej ekstremista tip.
Je pa zanič, če ga gledaš s stališča tehnike, taktike, ipd oz. same F1 kot jo prikazuje Sky/BBC. Zunaj se pa lahko vedno tako prikaže kot; bodisi podn od podna bodisi top novinar, jaz pa že skoz govorim, da bi s pravim tandemom; govorim pač o tehniki, taktiki in ostali stvari ki spremaljajo F1, dosti več ljudi spremljajo to, predvsem mladi. Tko je pa samo rumeno, rumeno, rumemno, rumeno in še mal geografije zraven.
Sky je dal en lep hint glede trenutno formo Grosjeana. Mehaniki v Lotusu pravijo da od kar je postal oče (Avgusta) se je popolnoma spremenil in skuliral.
Za vsakega dirkača je zelo pomemben notranji mir, vendar pa bi prej rekel, da ga nosi naprej tale šasija z daljšo mednosno in pa število odpeljanih krogov. Sej hiter je bil že lani, problem je konstantnost, ki jo je letos dobil. Treba je tud razumet, da je zadnjih par dirk Kimi popolnoma odpovedal in v teh drkarijah znotraj teama je on preprosto dobil vso smetano.
Drugo leto pa upam na veliko napak moštev in posledično zanimivo sezono. Da ne bo nekdo z zasnovo dirkalnika krepko boljši kot ostali.
Mene je kar malo strah tega, ker če odmislimo zanesljivost bi znal bit to še en gladki sprehod do petega naslova za nekoga, lahko pa da se zelo motim. Upam, da se.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
PrimozR ::
Da v Sloveniji ne bi našel nekoga, ki bi bil sposoben povedati kaj o tehniki v F1? Cmon... Sej nas ni samo 10 ekonomistov v tej državi.
Super Sonic ::
Svoje delo on uspe prodati tako dobro, da potem ostanejo drobtinice za vse ostalo. Vem, da včasih je celo samega sebe snemal s prispevki, ker tud za kamermana ni blo ;). V glavnem; moj največji očitek zanj je, da je enostavno prepožrešen v honorarju, kar odvzame službo kakšnim dobrim strokovnim komentatorjem. Buđet vsake televizijske postanje pri nas je dokaj jasen. Zdej kolk je teh tehničnih veljakov pri nas točno ne vem, ampak verjamem, da bi lahko sestavili eno dobro ekipo na to temo, ki bi jo vsi radi poslušal. Prav bi prišla tudi kakšna taktična pomoč med dirko, ipd.. skratka, kot nekateri vemo, je ta F1 lahko preklemansko zanimiva, vendar večina ljudi v Sloveniji tega ne ve. Večina ljudi "gre poslušat unga Mirana" (zarad + ali - nima veze) in to on uspe prodat, hkrati pa zaštiha tiste, ki jih zanima F1 bolj, da šaltajo.
Miran ni bedak, niti ni tako neumen, veliko stvari pove z namenom. Plača na koncu leta govori sama zase, na tehnična vprašanja "kristalizacije gum", ki sta ga izumljala z Jefro, se pa samo smeji.
Miran ni bedak, niti ni tako neumen, veliko stvari pove z namenom. Plača na koncu leta govori sama zase, na tehnična vprašanja "kristalizacije gum", ki sta ga izumljala z Jefro, se pa samo smeji.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Invictus ::
Tip ima precej dobre veze v svetu formule 1.Pozna tudi bivšo Eccelstonovo ženo.
Ko je POP TV dobil prenos formule 1 namesto TV SLO, je bil pogoj da je Ališič komentator. Drugače POP TV tega ne bi dobila.
KO je pa POP TV začel šparat in ga ni hotel pošiljati na lokacije, je pa formula 1 prišla nazaj na TV SLO. Skupaj z Ališičem. Hmmm, zakaj se je to zgodilo ?!?!
Ko je POP TV dobil prenos formule 1 namesto TV SLO, je bil pogoj da je Ališič komentator. Drugače POP TV tega ne bi dobila.
KO je pa POP TV začel šparat in ga ni hotel pošiljati na lokacije, je pa formula 1 prišla nazaj na TV SLO. Skupaj z Ališičem. Hmmm, zakaj se je to zgodilo ?!?!
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Super Sonic ::
Iz istega razloga kot prvič ;).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Alexius Heristalski ::
Ališiča bo treba ubiti, ni druge.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
BT52 ::
Za vse tehnične zanesenjake...
Od 1.30 s niti ne bom razpredal video povedo vse...
https://docs.google.com/file/d/0B36FqMB...
PLUS
http://somersf1.blogspot.com/2013/11/au...
Ter še tis tile famozni RB splitter. O tistem nakladanju okoli ogrevanju me boli glava (ja Anderson spet, imaš prav Sonic tudi on ni nezmotljiv, toda je imel določen point. Samo je bil res malo preveč privlečen za lase, nemogoče je uskladiti in povzročiti toliko trenja ne da bi preobrabil plank za 1mm. Praktično bedarija.), no razliko od tega je tukaj POVSEM možna teorija oz. kar inženirska praksa...
http://somersf1.blogspot.com/2013/11/th...
Za to zadnje dodajam, da RB uporablja v inženirstvu že dalj znane ti. "memory" materiale, ki se pod različnimi pogoji drugače oz. ti. "spominsko" obnašajo (zobni aparat recimo). Ali pa kot temu jaz površno rečem malo bolj sofisticirana vzmet.
Kar pa se tiče prenosov. Ja jaz skoraj vedno, ker nimam trenutno SKYa na Tv sem si po dirki zvečer potegnil dol torrent. Dirko si jo ogledal še enkrat samo z SKY komentarji. Zadnji dve dirki sem gledal preko streama in sem bil super zadovoljen in se nisem sekiral z Miranovimi cvetkami. Že letos sem resno razmišljal, da bi si zrihtal SKY app za oglede, streme F1 prenosov (tudi vzporednega programa) ampak sem se nekako zadovoljil z torrenti in streami. Jbg! Če smo že pri streamoh mogoče kdo pozna kak trik, kjer bi lahko mogoče gledal kaki SKY stream na PC-ju v kaki višji kvaliteti, kot 144pp (za odgovor se vnaprej lepo zahvaljujem)?
Miran bi rabil kakega tehnika, pomočnika itd. Mogoče celo jaz se prostovoljno javim, he he, no mogoče čez kakih 20 let. Ha ha! Malo za šalo malo zares. Verjamem, da je nas veliko tehničnih zanesenjakov (inženirji, samouki ipd.), ki bi tole delo pomočnika več, kot solidno opravili (za minimalno plačo, čez vikend). Tudi na tem forumu se mi zdi, da bi šlo sestavit odlično ekipo. Če je kdo za lahko naredimo kaj!
Kaj pa se tiče Grojeanove forme pa se popolnoma strinjam z Brundlom, da je postal po porodu bolj odgovoren, sproščen, ter konec koncev boljši človek, ki razume, da so skupaj z ekipo v dobrem iz slabem. Podobno kot odnos mož/žena in to mu je prav gotovo pomagalo.
Od 1.30 s niti ne bom razpredal video povedo vse...
https://docs.google.com/file/d/0B36FqMB...
PLUS
http://somersf1.blogspot.com/2013/11/au...
Ter še tis tile famozni RB splitter. O tistem nakladanju okoli ogrevanju me boli glava (ja Anderson spet, imaš prav Sonic tudi on ni nezmotljiv, toda je imel določen point. Samo je bil res malo preveč privlečen za lase, nemogoče je uskladiti in povzročiti toliko trenja ne da bi preobrabil plank za 1mm. Praktično bedarija.), no razliko od tega je tukaj POVSEM možna teorija oz. kar inženirska praksa...
http://somersf1.blogspot.com/2013/11/th...
Za to zadnje dodajam, da RB uporablja v inženirstvu že dalj znane ti. "memory" materiale, ki se pod različnimi pogoji drugače oz. ti. "spominsko" obnašajo (zobni aparat recimo). Ali pa kot temu jaz površno rečem malo bolj sofisticirana vzmet.
Kar pa se tiče prenosov. Ja jaz skoraj vedno, ker nimam trenutno SKYa na Tv sem si po dirki zvečer potegnil dol torrent. Dirko si jo ogledal še enkrat samo z SKY komentarji. Zadnji dve dirki sem gledal preko streama in sem bil super zadovoljen in se nisem sekiral z Miranovimi cvetkami. Že letos sem resno razmišljal, da bi si zrihtal SKY app za oglede, streme F1 prenosov (tudi vzporednega programa) ampak sem se nekako zadovoljil z torrenti in streami. Jbg! Če smo že pri streamoh mogoče kdo pozna kak trik, kjer bi lahko mogoče gledal kaki SKY stream na PC-ju v kaki višji kvaliteti, kot 144pp (za odgovor se vnaprej lepo zahvaljujem)?
Miran bi rabil kakega tehnika, pomočnika itd. Mogoče celo jaz se prostovoljno javim, he he, no mogoče čez kakih 20 let. Ha ha! Malo za šalo malo zares. Verjamem, da je nas veliko tehničnih zanesenjakov (inženirji, samouki ipd.), ki bi tole delo pomočnika več, kot solidno opravili (za minimalno plačo, čez vikend). Tudi na tem forumu se mi zdi, da bi šlo sestavit odlično ekipo. Če je kdo za lahko naredimo kaj!
Kaj pa se tiče Grojeanove forme pa se popolnoma strinjam z Brundlom, da je postal po porodu bolj odgovoren, sproščen, ter konec koncev boljši človek, ki razume, da so skupaj z ekipo v dobrem iz slabem. Podobno kot odnos mož/žena in to mu je prav gotovo pomagalo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
Mislim da je forma Williamsa oz. coanda izpuh res bil v takih razmerah res šibka točka FW35-tke. In se moje videnje preko različnih virov ni toliko izkrivilo, kot se je sprva zdelo. Res jim moram čestitat za ta #8.
Moram pa upoštevat specifičnost razmer v Austinu, kjer je proga skozi sektorje, kar različna in niso skozi sektorje toliko izgubljali na račun manjšega downforca. Pa še nekaj napak favoriziranih dirkalnikov aka. ROS, MAS in BUT jim so šli na roko. Kakorkoli dober rezultat in dobri obeti, da v naslednjem letu "presenetijo", ko se bo razumevanje izpušnih plinov skorajda postavilo na mi minimum in ne bodo igrali glavne vloge.
Moram pa upoštevat specifičnost razmer v Austinu, kjer je proga skozi sektorje, kar različna in niso skozi sektorje toliko izgubljali na račun manjšega downforca. Pa še nekaj napak favoriziranih dirkalnikov aka. ROS, MAS in BUT jim so šli na roko. Kakorkoli dober rezultat in dobri obeti, da v naslednjem letu "presenetijo", ko se bo razumevanje izpušnih plinov skorajda postavilo na mi minimum in ne bodo igrali glavne vloge.
ABX ::
Tudi čestitke Botas-u, ki je odvozil perfektni vikend brez napake. Sicer v Q3 ni imel perfektnega kroga, ampak se mu oprosti zaradi let.
Glede stream in torrentov, jaz ne gledam dirke dokler ne dobim 720p Sky prenosa, čeprav se občasno zgodi da moram čakat 3-4 ure po dirki. In tudi če bi moral počakat 2 dni bi še vedno potrpel, ker vse ostalo (izjema je BBC) ni na nivoju.
Glede stream in torrentov, jaz ne gledam dirke dokler ne dobim 720p Sky prenosa, čeprav se občasno zgodi da moram čakat 3-4 ure po dirki. In tudi če bi moral počakat 2 dni bi še vedno potrpel, ker vse ostalo (izjema je BBC) ni na nivoju.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()
BT52 ::
Baje so še makaronarji na nivoju (tudi sky). Kjer majo baje dobro ekipo. Neko mešanico med nekdanjimi inženirji aka. G. Bruno, dirkaškimi inženirji in tračarji. Samo na žalost bi prej Špaščnino razumel (npr. ko je še bil HRT so zmontirali slednji zelo veliko dobrih videjev npr. tega LINK), kot pa te makaronarje, ki meljejo nekam v tri krasne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
ABX ::
Sem sledil taljane od malega (Senna vs Prost :) in so verjetno drugi najboljši (Španci so preveč pristranski, Nemce pa nisem nikoli sledil tako da ne vem). Ampak so daleč, ampak res daleč za kvaliteto Angležev.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
xplicit90 ::
S programom Ace Stream (http://acestream.org/) se da gledat v HD oziroma je vsaj dober približek HD-ju. S tem programom se v bistvu gleda torrent v realnem času, je pa treba imet dobro linijo.
Alexius Heristalski ::
Ali pa SLO2 HD (na mute) prek kateregakoli vira, ki ga imate + BBC Radio 5 Live na BBC iPlayerju prek UK proxyja. Zvok ponavadi zamuja, zato je treba sliko npr. z VLC-jem časovno zamakniti. Ni ravno trotlzihr rešitev.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
PrimozR ::
Mislim da je forma Williamsa oz. coanda izpuh res bil v takih razmerah res šibka točka FW35-tke. In se moje videnje preko različnih virov ni toliko izkrivilo, kot se je sprva zdelo. Res jim moram čestitat za ta #8.
Moram pa upoštevat specifičnost razmer v Austinu, kjer je proga skozi sektorje, kar različna in niso skozi sektorje toliko izgubljali na račun manjšega downforca. Pa še nekaj napak favoriziranih dirkalnikov aka. ROS, MAS in BUT jim so šli na roko. Kakorkoli dober rezultat in dobri obeti, da v naslednjem letu "presenetijo", ko se bo razumevanje izpušnih plinov skorajda postavilo na mi minimum in ne bodo igrali glavne vloge.
Hja, izpuh bo en, na vertikalni simetrijski ravnini pa mislim da nekako na dolžini zadnjega krilca. Če komu uspe tale izpuh uporabiti na način, podoben sedanjim, svaka jim čast.
Aja, če nameravate sestavljati neko ekipo, najlažje je imeti alter komentar, pač v stilu radia. Tudi oddajaš lahko prek web streama.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
Super Sonic ::
Pa Wurz na ORF tudi zna veliko dodat k prenosu.
Wurz šteka, samo v resnici ni tako zelo dober, kot Angleži. Drugače je tudi meni všeč, ko ga poslušam.
Ali pa SLO2 HD (na mute) prek kateregakoli vira
Tud to sem že naredil in celo dirko v tišini spremljal, ko je bila sila. Boljš kot tisto, ko nekdo vse narobe pove. Sem vklaplal med team radiji, samo ni šlo, ker un gobca zraven in potem še vse narobe prevede. Zato pa Twitter in mute, pa je šlo.
Tudi čestitke Botas-u, ki je odvozil perfektni vikend brez napake.
Bottas je šel res dobro, Maldonado pa? Se je kupil v Lotusu. Mislim, da je tam že vse dorečeno: Maldonado vs Grosejan.
Aja, če nameravate sestavljati neko ekipo, najlažje je imeti alter komentar, pač v stilu radia. Tudi oddajaš lahko prek web streama.
Bi bilo pomoje zanimivo dat tole ekipo na RTV. Pomoje gredo gledalci, tisti, ki jih ne bi začela glava bolet že na sredini dirke, po dirki spat zaradi količine informacij. Bi bil velik izziv kakšno dirko pokomentirat, na način, da bi zadovoljil staro mamo, mladca in bejbo, pa enga razukrujenga fotra z RedBull kapo na glavi.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Riff ::
dobr da je sm še ena dirka ker tale F1 je letos pravo dolgočasje ki te največkrat uspava pred TV jem
Super Sonic ::
Ja res je. Tudi vse tehnične podrobnosti so izguble smisel, ker ni effekta. Tud če je, je brezvezen za letos, ker večina že kar nekaj dirk dela na avtomobilih za 2014.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
driver_x ::
Pred leti sem zaradi podobnega dolgočasja že nehal gledati, letos sem spet. Ampak bom naslednje leto spet poizkusil zaradi napovedanih sprememb.
JC Denton ::
Jaz sem v zadnjih, 8-9 sezon videl 95% dirk, morda da sem kdaj katero izpustil, max eno na sezono. Letos pa mi je bilo res preveč dolgočasno. Prva polovice je še nekak šla, mislim da sem jih pogledal prvih 6 od 7ih, od takrat pa nobene več cele, štart še, pa do prvih postankov potem pa sem izklopil.
Upam da Newey mal zajebe naslednje leto, ker drugače ne vem kaj bom delal po nedeljah.
Upam da Newey mal zajebe naslednje leto, ker drugače ne vem kaj bom delal po nedeljah.
Alexius Heristalski ::
Jaz uživam tudi v bojih za nižja mesta.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
ABX ::
Enako.
Je pa prednost torrentov da če zaspim prevrtim zadevo nazaj. :)
Je pa prednost torrentov da če zaspim prevrtim zadevo nazaj. :)
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
BT52 ::
Ja meni je tudi vseeno, ker konec koncev F1 REDNO gledamo samo še tisti res pravi "petrolheadi" ali pa splošni tehnični navdušenci. Kar pa me vsaj glede Slovenije izjemno žalosti, ker imamo občutno preveč družboslovcev (vem subjektivna ocena) in kje ni priročnejše reklamirati tehnologijo, razvoj, inženirstvo, kot pa v izjemno zahtevnih športih, kot so F1, LMP1. Mislim, da smo Slovenci idealni za tehniške poklice, ker potrpežljivi, metodični in preprosto "umirjeni". Kar pa so ključne osnovne želene komponente za uspešnega inženirja. Npr. "švabi" (BSV koncern) niso po naključju preselili delni razvoj v Nazarje.
Malo pa me moti ta "fama" po zabavi in "konstantno" intenzivnih dvobojih na progi? POGLEDAL sem že številne dokumentarce, oddaje, ter ti. eng. "vintage" dirk in nikoli nisem zaznal pretirano kakega konstantnega obdobja, kjer bi bilo kaj drugače. Vedno se je našla kak "dinastija", ki je nek svoj čas prevladovala ali pa dominirala vrh športa. Glede tiste iskrice nepredvidljivosti pa je z vedno večjimi poudarki na varnosti le ta vedno iz leta v leta od nastanka padla in zdaj zaradi varčevalnih in okoljskih politik, ki temeljijo na strategijah kratko/dolgo trajnostnega razvoja enostavno ne moremo pričakovati kaj več, kot to. Mislim, da poanta F1 že od njenih korenin ni bilo ravno to. Ampak tehnična superiornost, iznadjlivost, brihtnost posameznikov (v 50ih recimo nacij) nad drugimi.
Seveda me motijo stvari. Dirkaški del same vožnje po stezi je preveč "steriliziran". S tem mislim predvsem proge oz. bolj natančno izletne cone, katerih pravzaprav ni. Sam "astroturf" in asfalt.
Da ne govorim o zgrešenih kalkulacijah glede DRS-a in mehkih gum, katera kombinacija enostavno ne gre skupaj. Ali naj bo eno ali drugo. Idealnejša kombinacija bo baje drugo leto tj. TRDE gume (1 postanek) + DRS.
Glede prenosa pa hvala veliko idej in informacij. Bom nekaj preštudiral, da ne bomo stalno plačevali kake izsiljevalske usluge ala VOYO. Kaj pa za prenos za drugo leto?
Torej to še velja samo to leto. Kaj pa dalje? Tujina? Se je mogoče kaj planet zanimal? Kakorkoli, će ima kdo kake insajderske informacije.
Malo pa me moti ta "fama" po zabavi in "konstantno" intenzivnih dvobojih na progi? POGLEDAL sem že številne dokumentarce, oddaje, ter ti. eng. "vintage" dirk in nikoli nisem zaznal pretirano kakega konstantnega obdobja, kjer bi bilo kaj drugače. Vedno se je našla kak "dinastija", ki je nek svoj čas prevladovala ali pa dominirala vrh športa. Glede tiste iskrice nepredvidljivosti pa je z vedno večjimi poudarki na varnosti le ta vedno iz leta v leta od nastanka padla in zdaj zaradi varčevalnih in okoljskih politik, ki temeljijo na strategijah kratko/dolgo trajnostnega razvoja enostavno ne moremo pričakovati kaj več, kot to. Mislim, da poanta F1 že od njenih korenin ni bilo ravno to. Ampak tehnična superiornost, iznadjlivost, brihtnost posameznikov (v 50ih recimo nacij) nad drugimi.
Seveda me motijo stvari. Dirkaški del same vožnje po stezi je preveč "steriliziran". S tem mislim predvsem proge oz. bolj natančno izletne cone, katerih pravzaprav ni. Sam "astroturf" in asfalt.
Da ne govorim o zgrešenih kalkulacijah glede DRS-a in mehkih gum, katera kombinacija enostavno ne gre skupaj. Ali naj bo eno ali drugo. Idealnejša kombinacija bo baje drugo leto tj. TRDE gume (1 postanek) + DRS.
Glede prenosa pa hvala veliko idej in informacij. Bom nekaj preštudiral, da ne bomo stalno plačevali kake izsiljevalske usluge ala VOYO. Kaj pa za prenos za drugo leto?
RTV Slovenija je za obdobje treh let kupila pravice za prenos vseh dirk Formule 1, s katerim bo pričela v sezoni 2011
Torej to še velja samo to leto. Kaj pa dalje? Tujina? Se je mogoče kaj planet zanimal? Kakorkoli, će ima kdo kake insajderske informacije.
PrimozR ::
Vprašanje, če ima RTV dovolj denarja za podaljšanje, če so že letos nameravali rezati.
IMO je v Sloveniji tudi tehničnega znanja OGROMNO, na praktično vseh področjih, ki se dotikajo vrhunskega motošporta. Le denarja ni pa posledično potrebe po takšnem znanju. Kar je škoda.
Morda ve kdo, imamo koga v razvoju v ekipah F1 Slovenci?
IMO je v Sloveniji tudi tehničnega znanja OGROMNO, na praktično vseh področjih, ki se dotikajo vrhunskega motošporta. Le denarja ni pa posledično potrebe po takšnem znanju. Kar je škoda.
Morda ve kdo, imamo koga v razvoju v ekipah F1 Slovenci?
Sriple Tix ::
Pišem po spominu, toda zdi se mi, da so pri Sauberju uporabljali Akrapoviče, glede posameznikov pa ne bi vedel.
PrimozR ::
Saj Akrapovič ima zdaj tudi v svoji zgodovini, da so sodelovali s Hondo. Obenem so napisali, da so že leta 2009 začeli izdelovati izpuhe za Audijev LMP program, torej začenši z R15.
Dr_M ::
Sam Igor pravi, da tale avspuh za F1 ni bil neki izziv in tudi nekega velikega znanja niso pridobil. Dost tezja stvar je za motogp.
BT52 ::
Sam Igor pravi, da tale avspuh za F1 ni bil neki izziv in tudi nekega velikega znanja niso pridobil. Dost tezja stvar je za motogp.
Ja to pa bi mu dal verjeti, ker je verjetno veliko večji trik uskladit in naredit lahek z motorjem usklajen prožen dušilec, kot pa skorajda navadno elipsasto cev... Ducati demosedici letos je dober primer. Takoj, ko namestili Akrapoja gor je že zaradi manjših tresljajev, vibracij lonca zadaj dirkač imel veliko večje zaupanje v zadek, kot pa pri prejšnjem opremljevalcu. Čeprav je to bil kompromis kjer so celo rahlo zmanjšali moč motorja, toda pridobili veliko več časa na voznosti.
Dr_M ::
Fora je v temu, da ima F1 motor zelo ozko obmocje uporabnih obratov, pri motorju mora pa pokrivat prakticno celo obmocje, tudi relativno nizke.
PrimozR ::
Fora je v temu, da ima F1 motor zelo ozko obmocje uporabnih obratov, pri motorju mora pa pokrivat prakticno celo obmocje, tudi relativno nizke.
Glih tok nizke, kot pri F1 - tudi F1 pade pod 10k rpm, tudi MotoGP imajo pa zdaj pnevmatske ventile, torej prek 16k rpm. Morda je teža toliko bolj kritična, problemi pri dolžini, da ujameš frekvence povratka zvočnega vala (ki pomaga pri kompresiji plinov), ker imaš samo 4, namesto 8 oz. takrat 10 cilindrov (pri 10 cilindrih lahko bistveno skrajšaš izpuh, pa boš kljub višji frekvenci še vedno z vsakim valom pravočasno zadel en drug cilinder, ker jih je enostavno več v pravi fazi), itd.
Bi bilo zanimivo izvedeti kaj več na tole temo.
Dr_M ::
Padejo ze obrati, redko sicer, ampak pri F1 se takrat ne dogaja kaj dosti, pri motorjih je pa to redno, pa se vedno dobro pospesi.
Super Sonic ::
Malo pa me moti ta "fama" po zabavi in "konstantno" intenzivnih dvobojih na progi? POGLEDAL sem že številne dokumentarce, oddaje, ter ti. eng. "vintage" dirk in nikoli nisem zaznal pretirano kakega konstantnega obdobja, kjer bi bilo kaj drugače.
Narobe si si vzel to. Ne gre zato, da bi kdo hotel s kokico v gobcu gledat kako se razfukavajo po prograh, gre zato, da 4 zaporedni naslov v resnici nobenmu ne paše, še posebno pa ne, če je nad temi naslovi "fama avtomobila".
Letos je, odkar so šaltal na kevlar v gumah, tole taka simultanka, da boli glava, ampak v resnici zato obstaja razlog, saj je 3/4 ekip enostavno odnehalo že 7 ali 8 dirk nazaj, kar se tudi občuti na stezi. Gre torej za skupek nekih stvari, ki se seštevajo in na koncu sešetjejo.
Je pa tudi logično, da se vsi raje ukvarjajo z 2014.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Veron ::
Sicer čist tko me mal zbodl "fama avto". Zakaj je Weber potem šele na 5. mestu, če je res avto tisti, ki je tooooliiiiko boljši?
Dr_M ::
Kje pa pise, da sta avtomobila enaka? Kolikokrat je webber odstopil zaradi okvare, pa kolikokrat vettel?
Super Sonic ::
Sicer čist tko me mal zbodl "fama avto". Zakaj je Weber potem šele na 5. mestu, če je res avto tisti, ki je tooooliiiiko boljši?
Moje mnenje je, da Vettel še ni izmerjen. Težko podam kakšno relevanto oceno kako hiter je, bi pa rekel, da je daleč od tega, da je on sam toliko hitrejši od ostalih, kot kažejo časi.
Webber ni primerjava, ker je kupljena dvojka.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
Boobiz ::
Danes v FP1 debatirajo o Lewisu in njegovem komentarju, da bo v prihodnje minimiziral team radio, ker je preveč moteče med dirko, ko se ti oglašajo ob neprimernem času in te dekoncentrirajo in ne morjo vozit flat out.
http://www.viponlinesports.eu/motorspor...
Zanimiv stream danes.
http://www.viponlinesports.eu/motorspor...
Zanimiv stream danes.
I'm drunk, what's your excuse?
ABX ::
Webber je lahko primerjava, ko ima svoj dan je tam tam kot Vettel (+/- 0.2), problem je da Vettel ima vedno pravi dan.
Sicer ima vse okoli sebe da je vse lepo in prav in bomo videli koliko trd karakter ima v slabših situacijah. Ampak ko vse štima, ne vem če je kdo boljši, isti že, ampak boljši dvomim.
Sicer ima vse okoli sebe da je vse lepo in prav in bomo videli koliko trd karakter ima v slabših situacijah. Ampak ko vse štima, ne vem če je kdo boljši, isti že, ampak boljši dvomim.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ABX ()
McClane ::
Danes v FP1 debatirajo o Lewisu in njegovem komentarju, da bo v prihodnje minimiziral team radio, ker je preveč moteče med dirko, ko se ti oglašajo ob neprimernem času in te dekoncentrirajo in ne morjo vozit flat out.
http://www.viponlinesports.eu/motorspor...
Zanimiv stream danes.
S tem zmajšanjem team radia bi se kar strinjal. Najbolje da gredo nazaj na table, ki jih kažejo ob ciljni ravnini. Ker verjamem, da sedaj to neprestano žlobudranje in taktiziranje ubije pol čara dirkanja - vozi hitreje, počasneje, prehiti, ne prehiti, pazi na gume, pazi na 2 sektor... ipd... Pa po TVju še pol pogovorov ne pokažejo.
\"You want us to build WHAT??\" - Ancient Chinese Wall Engineer
Alexius Heristalski ::
BBC in Sky UK/IT/DE imajo poseben kanal, ki kaže bokse, na njem predvajajo več team radiev kot v običajnem prenosu. Je pa vprašljive uporabnosti, saj bi potreboval posebej zaslon za to.
fantje, ni blo slabo, samo dajte še v herbicidščini
ABX ::
Hammilton je čuden. V zadnji dirki je prvo sikal inženirju naj bo tiho ker mora vozit, 30 minut kasneje pa mu sere naj bo bolj komunikativen in naj mu pove kaj se dogaja okoli njega in stanje gum in avta na splošno.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!
Boobiz ::
Sej ravno tu je bil ta incident komentiran, kako je težko za voznike ko se mu oglasijo ravno ko je na breaking pointu, po drugi strani pa zaradi gum in ostalega team radio potrebuješ dost bolj kot leta poprej.
I'm drunk, what's your excuse?
BT52 ::
ODZIV na temo o izpuhu: F1 vs. MotGP
Ja ožji koridor F1 mrcine je predvsem zaradi večjega števila predstav in zelo hitrih robotiziranih menjalnikov. Sicer le ta tudi po mojem mnenju tudi ni tako grozno različen, ampak bi ti vseeno dal prav. Večji del kroga so bolj v brutalnem pospeševanju. Imam pa dodatno teorijo zakaj je dizajn zraven očitnih lastnosti pri F1 veliko lažji v primerjavi z MotoGP.
Zdaj pri MotoGP je občutek v počasnih oz. kar v ovinkih ključen. Motorji v primerjavi z F1 so podhranjeni v ovinkih (manjša mejna lateralna sila = ni downforca, samo centripetalna sila). S tem razlogom imajo skozi ovinek veliko manjšo povprečno hitrost in je tudi iz ovinka do ovinka ZELO pomembno, da ima MotoGP dirkač na voljo celotno "zapestje". Še posebej je to pomembno v spodnjem rangu vrtljajev, kajti kot sem že rekel manjši oprijem, manj prestavnih razmerij = zahteva veliko nadzorovanega drsenje oz. prožen motor skozi širši delovni spekter.
Kaj to pomeni za dizajn izpuha. Ravno tekom različnih projektov tekom študija še zraven skušam razumeti pricip dizajna ICE motorjev. Na to temo sem prebral, kar nekaj člankov in še pred časom, ker se F1 podaja v Turbo obdobje še posebej veliko na to tematiko.
Zdaj kot je mislim, da uporabnik Sonic rekel že nekaj o valovih oz. kasneje se to izrazi v "vibracijah" izpuha, ter njihovega učinka na ti. "povratni tlak" eng. backpressure oz. potrebni podtlak, da popolnoma "sčistiš" izgorevalno komore še predem prihaja do novega sesalnega cikla bom jaz samo povedal tisto kar vem. Pri atmosferskih motorjih je pomembno, da je hitrost v izpuhu zelo velika, kajti samo tako boš imel dovolj "vakuma", ki bo čistil valj motorja. To pomeni zelo majhne preseke cevi, seveda je tukaj zanka, kajti ob premajhnem premeru ali pa prevelikem motor zadušiš ali pa še oropaš še tiste možnosti za manjšanje povratnega tlaka. Če še povem za Turbo motor. Slednji je malo druga pesem, kjer igra ključno vlogo vrtilni mooment, izkoristek turbine, ki v motor z majhno prostornino dodaja ogromne dodatne večje volumne izpušnih plinov, kar zahteva že iz vidika izkoristkov čim krajše in predvsem velike prereze izpušnih cevi, ki morajo priti do turbini čim hitreje, da zmanjšaš ti. famozni lag efect in spoil efect. Ker je pri Turbojih pomen backpressurja najbolj pomemben za izhodom izpušnem turbine in ne pred njo so kolektorji pri veliki večini motorjev zelo grdi in ostri- beri kratki. Zato so tudi vidimo na ohišjih dual swirl kanale, ki uravnavajo to pulziranje motorja, ki zagotavlja boljšo odzivnost oz. dihanej. Šele za turbino postane pomembno, da pa ustvarimo podtlak samo tako implemetiramo venturi efekt (čim krajša trompeta). Slednje bo v F1 za drugo leto izjemno težka naloga, kajti izpuh se mora končati nekje par milimetrov za zadnjo osjo.
Zdaj če to implementiraš v F1 atmosferske motorje, kjer je sama cev brez kakih loncev oz. "muflerjev" je rešitev zelo jasna naredi izpuh čim manjšega preseka pa vendarle dovolj dolga, da bo induciral najbolj nizek backpressure (tisto valovanje oz. pulziranje). Za razliko pa pri MotoGp ni tako enostavno, ker slednji morajo uporabljati glušnike na predpisano decibelsko raven mislim, da je 120 db. Zdaj tega do zdaj nisem vedel ampak sem pobrskal, da pri motorjih uporabljajo taka recimo sitaste lonce z brez ovir. Deluje na podobnem principu dušitve zvočnih valov, kot imajo to izvedeno na pištolah, ko pobere oz. razbije zvočno valovanje. Tile sitaste mrežice ob stenah loncev so narete iz takega fiberglass ali pa zdaj že iz bolj sofisticiranih jeklenih mrež podprtimi z raznimi keramičnimi oblogami ipd. Verjetno Akrapovič uporabja še marsikateri drugi trik. No ustvariti tak glušnik, da bo pravega premera in ki ne bo ustvarja dodatnega backpressur-ja je prava umetnost in tukaj verjamem, da je izdelava MotoGP izpuha veliko bolj zahtevna.
Ja ožji koridor F1 mrcine je predvsem zaradi večjega števila predstav in zelo hitrih robotiziranih menjalnikov. Sicer le ta tudi po mojem mnenju tudi ni tako grozno različen, ampak bi ti vseeno dal prav. Večji del kroga so bolj v brutalnem pospeševanju. Imam pa dodatno teorijo zakaj je dizajn zraven očitnih lastnosti pri F1 veliko lažji v primerjavi z MotoGP.
Zdaj pri MotoGP je občutek v počasnih oz. kar v ovinkih ključen. Motorji v primerjavi z F1 so podhranjeni v ovinkih (manjša mejna lateralna sila = ni downforca, samo centripetalna sila). S tem razlogom imajo skozi ovinek veliko manjšo povprečno hitrost in je tudi iz ovinka do ovinka ZELO pomembno, da ima MotoGP dirkač na voljo celotno "zapestje". Še posebej je to pomembno v spodnjem rangu vrtljajev, kajti kot sem že rekel manjši oprijem, manj prestavnih razmerij = zahteva veliko nadzorovanega drsenje oz. prožen motor skozi širši delovni spekter.
Kaj to pomeni za dizajn izpuha. Ravno tekom različnih projektov tekom študija še zraven skušam razumeti pricip dizajna ICE motorjev. Na to temo sem prebral, kar nekaj člankov in še pred časom, ker se F1 podaja v Turbo obdobje še posebej veliko na to tematiko.
Zdaj kot je mislim, da uporabnik Sonic rekel že nekaj o valovih oz. kasneje se to izrazi v "vibracijah" izpuha, ter njihovega učinka na ti. "povratni tlak" eng. backpressure oz. potrebni podtlak, da popolnoma "sčistiš" izgorevalno komore še predem prihaja do novega sesalnega cikla bom jaz samo povedal tisto kar vem. Pri atmosferskih motorjih je pomembno, da je hitrost v izpuhu zelo velika, kajti samo tako boš imel dovolj "vakuma", ki bo čistil valj motorja. To pomeni zelo majhne preseke cevi, seveda je tukaj zanka, kajti ob premajhnem premeru ali pa prevelikem motor zadušiš ali pa še oropaš še tiste možnosti za manjšanje povratnega tlaka. Če še povem za Turbo motor. Slednji je malo druga pesem, kjer igra ključno vlogo vrtilni mooment, izkoristek turbine, ki v motor z majhno prostornino dodaja ogromne dodatne večje volumne izpušnih plinov, kar zahteva že iz vidika izkoristkov čim krajše in predvsem velike prereze izpušnih cevi, ki morajo priti do turbini čim hitreje, da zmanjšaš ti. famozni lag efect in spoil efect. Ker je pri Turbojih pomen backpressurja najbolj pomemben za izhodom izpušnem turbine in ne pred njo so kolektorji pri veliki večini motorjev zelo grdi in ostri- beri kratki. Zato so tudi vidimo na ohišjih dual swirl kanale, ki uravnavajo to pulziranje motorja, ki zagotavlja boljšo odzivnost oz. dihanej. Šele za turbino postane pomembno, da pa ustvarimo podtlak samo tako implemetiramo venturi efekt (čim krajša trompeta). Slednje bo v F1 za drugo leto izjemno težka naloga, kajti izpuh se mora končati nekje par milimetrov za zadnjo osjo.
Zdaj če to implementiraš v F1 atmosferske motorje, kjer je sama cev brez kakih loncev oz. "muflerjev" je rešitev zelo jasna naredi izpuh čim manjšega preseka pa vendarle dovolj dolga, da bo induciral najbolj nizek backpressure (tisto valovanje oz. pulziranje). Za razliko pa pri MotoGp ni tako enostavno, ker slednji morajo uporabljati glušnike na predpisano decibelsko raven mislim, da je 120 db. Zdaj tega do zdaj nisem vedel ampak sem pobrskal, da pri motorjih uporabljajo taka recimo sitaste lonce z brez ovir. Deluje na podobnem principu dušitve zvočnih valov, kot imajo to izvedeno na pištolah, ko pobere oz. razbije zvočno valovanje. Tile sitaste mrežice ob stenah loncev so narete iz takega fiberglass ali pa zdaj že iz bolj sofisticiranih jeklenih mrež podprtimi z raznimi keramičnimi oblogami ipd. Verjetno Akrapovič uporabja še marsikateri drugi trik. No ustvariti tak glušnik, da bo pravega premera in ki ne bo ustvarja dodatnega backpressur-ja je prava umetnost in tukaj verjamem, da je izdelava MotoGP izpuha veliko bolj zahtevna.
Dr_M ::
Verjetno Akrapovič uporabja še marsikateri drugi trik.
Kaksnega posebnega trika ni, vsaj tako na oko ne.
Zdej, za yamaho je ubistvu samo zadnji "lonec", za ostale so pa kompletni sistemi (zaenkrat Ducati). Ta "lonec" je samo cev z malo vecjim premerom, not je perforirana mreza, po tej mrezi "sendvic" iz tkanine nerjavecega jekla. Ce je kje tukaj trik, je v dolzini tega lonca.
Ducati lonec ima pa na koncu se eno mrezo cez izhod.
Super Sonic ::
Je pa vprašljive uporabnosti, saj bi potreboval posebej zaslon za to.
Ne rabiš, po dirki si pogledaš TRT, recimo na fanatikih:
http://www.f1fanatic.co.uk/category/reg...
Je pa tko, da redko, res redko kej uporabnega ven pade, ponavad gre za zavanja ali pa nekaj kar je bilo v naprej dogovorjeno. Tako primerjaš potem svoj taktični lov z realnim, ko greš čez TRT.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2015 (strani: 1 2 3 4 … 66 67 68 69 )Oddelek: Na cesti | 379133 (234728) | BT52 |
» | Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 4 … 71 72 73 74 )Oddelek: Na cesti | 283305 (178773) | ABX |
» | Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 135482 (94231) | Jst |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 183818 (147063) | WarpedGone |