Prijavi se z GoogleID

» »

Adijo vinjete?

Adijo vinjete?

strani: « 1 2 3

MrBrdo ::

Nekaj takega sem videl zadnjič v nedelskem dnevniku (ali pa delu ne vem). Me zanima kaj vi mislite o tem? Malo škoda ker smo vinjete ravno dobili, potem je bil to skoraj vstran vržen denar (ki je bil vložen v izvedbo).
Drugače pa nisem navdušen nad vinjetami sploh. So dobre samo za tiste ki se res pogosto vozijo po avtocestah. Jaz pa grem parkrat na leto kam v tujino, kar me je prej prislo nekaj 10€.

Še najbolj me boli da je Lj. obvoznica vključena v "območje" vinjet. Saj po eni strani če greš po obvoznici narediš uslugo tudi mestu (zaradi zastojev) in naravi. Da pa bi plačal 100€ na leto samo zato da grem lahko 1x na teden po obvoznici se mi pa zdi totalna neumnost. Če že hočejo naj mi dajo vinjeto samo za obvoznico za 20€/leto pa jo bom plačal. Ne pa da plačam isto kot nekdo ki se vsak dan iz maribora in nazaj vozi.

Kdo ve če ima to kar piše v časopisu kakšno osnovo, ali res lahko hmalu (npr. v roku leta ali dveh) pričakujemo "odpis" vinjet? Kaj bo zamenjava? Satelitsko cestninjenje? A ni bilo rečeno da bo to najprej za tovornjake, pa še to da bo trajalo precej dolgo... Osebno bi bil zadovoljen z satelitskim, če bi bilo vredu zaščiteno, ker tako vsak plača toliko kot se vozi, ne pa nekih absurdnih vsot...

Lp :-)
MrBrdo

Poldi112 ::

Glede na to da zdaj dobijo precej manj denarja kot prej je realno pričakovati, da se bodo znebili vinjet.
Zdaj vinjete so super ker se ni več treba ustavljati na postajah, je pa res da so precej nepoštene in da je neumno, da jo rabiš za obvoznico.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

MrBrdo ::

Tisti, ki se malo vozi, se raje ustavi na postaji in plača veliko manj. Tisti ki se pa več je pa že prej imel ABC, in je bil na istem kot zdaj samo da je bil pravično ocestninjen.
Do zastojev pa še vedno prihaja, čeprav redkeje, ker po več kot 1 letu še vedno niso odstranili cestninskih postaj.

Manj denarja pa zato dobijo, ker tisti ki se veliko vozijo premalo plačajo (ravno prej sem bral, da je en placeval prej letno 700EUR). Pa taksisti in tako naprej.

Je pa tukaj še en problem - če bojo uvedli satelitsko cestninjenje - kaj mislite da za obvoznico ne bo potrebno plačat cestnine? Po mojem jo bo treba, čeprav jo do prihoda vinjet nikoli ni bilo treba, in je obvoznica na zemlji mestne občine - DARS je ni nikoli odkupil. Da ne govorim o tem da se drugje po svetu obvoznice nikjer ne cestninijo, to se lahko samo pri nas spomnejo. Ali pa pri satelitskem tega ne bo več, in so to v bistvu uvedli samo zato, da bi lahko nategovali Ljubljančane in Mariborčane z vinjetami...
MrBrdo

Go-ahead ::

Nimam podatkov, Ma tako za razmislek. Če se je več pokasiralo prej, in če ta znesek zmanjšaš za vse takratne stroške cestninskih postaj(vključno z dohodki blagajničarjev v teh postaja) ali bi se še vedno pokasiralo več?

Ted ::

Satelitsko oz. elektronsko cestninjenje nas bo vse (z izjemo tistih, ki gredo na avtoceste 2x letno) zelo udarilo po žepu - kadarkoli boš zavil nakaterokoli cesto, za katero je danes potrebna vinjeta boš plačeval cestnino. Glede na to, da bo kilometer cca. 5 centov to pomeni, da bi moral jaz vsak dan za avtocesto odšteti cca. 2,5 EUR... 20 delovnikov in je to 50 evrov mesečno...
En krog po LJ obvoznici bo stal 2 evra... Zadeva skratka ne bo poceni in bo močno posegla v strukturo prometa po avtocestah - verjetno do te mere, da se bo glavnina prometa ponovno preusmerila na državno cestno omrežje. Kakšne prometne infarkte bo to prineslo in hkrati s tem kakšen upad prometa po avtocestah bomo imeli...
Ne glede na razmeroma visoko ceno vinjete je ta danes še vedno za veliko večino uporabnikov ugodnejša od elektronskega cestninjenja po kilometru. Tudi kilometri po obvoznicah se znajo zelo hitro nabirati...
Mah...

Go-ahead ::

A kdo pozna stroške za uvedbo satelitskega cestninjenja in stroške obratovanja satelitskega cetninjenja.

Matako ::

Po mojem satelitsko cestnijenje razen za tovorni promet ni dobra ideja. Predrago (tudi za vzdrževanje), premalo robustno, ogromno bo pritožb (upam, da to koga v naši državi še moti). Res pravo metanje denarja skozi okno.

V bistvu še vinjet ne rabiš, fizično. Ponekod (Madžarska mogoče?) stvar rešijo, da vsako leto plačaš dajatev za uporabo AC in hkrati poveš svojo registersko in potem policija kdaj pa kdaj s štih probami lahko to na terenu preveri. Teoretično bi se dalo narediti, da bi plačal samo za določene cone. Sicer rabiš nek centralni sistem vpisa in preverjanja, ampak je precej enostavnejši od tistega za satelitsko predvsem pa ni idiotskih naprav v vozilih, ki kar kličejo po težavah.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Pšenični ::

V sedanjem času, ko je kriza, se mi ne zdi pametno karkoli spreminjati. Edino cene vinjet je potrebno znižat nazaj na prvotno raven. Vidim, da imamo pred našim blokom le štirje kupljene vinjete. To pomeni da so predrage.

Zakaj so vinjete najboljša rešitev. Seveda ne po 95 evrov. Zato ker se bo pri taki ceni in morebitni uvedbi satelitskga cestninjenja promet preusmeril na lokalne ceste. Pa da ne bo pomote, da to pišem ker bi vsak dan uporabljal avtocesto. po avtocesti grem večinoma le poleti na morje.

Menim, da je potrebno pri vsej stvari gledati tudi na varnost, ki se bo vsekakor poslabšala če bo šel del promete z avtoceste. Več bo nesreč....

In ne na denar,saj imamo pri vsej stvari spet občutek, da se pripravlja zato, da nas čimbolj izmolzejo. Do konca. Pač uvedli bi obvezno vinjeto za vsa vozila. Pri registraciji. Letno. Tako bi spravili na avtoceste čim več uporabnikov.

V primeru, da bi avto prodal bi lahko del denarja dobil nazaj. Tako pa se za vsako stvar pri nas vzpostavi cel aparat, ki nas molze. Seveda eni na ta račun mastno služijo.

cekr ::

Sedaj se pa čudijo, zakaj so se pojavili ponaredki. Seveda, da so se, saj so ceno vinjet občutno navili. Če bi bile cene na neki sprejemljivi ravni, narod sploh ne bi razmišljal o ponaredkih in šel lepo kupit legalno nalepko. Sedaj pa vidiš zvečer, da jih ima zelo malo modro nalepko. Tisto o izgubah DARSA je samo blodnja ministra, ki ne zna pobrati denarja tam, kjer bi ga bilo treba. Od glavnih uničevalcev cest- tovornjakarjev.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]

krho ::

tovornjakarji gredo takoj, ko se omeni podražitev v luft! beri grozijo s zaporami cest..
si.Mail odprto-kodni odjemalec elektronske pošte. - http://www.simail.si
Uredite si svojo zbirko filmov, serij in iger - http://xcollect.sf.net

Pšenični ::

"tovornjakarji gredo takoj, ko se omeni podražitev v luft! beri grozijo s zaporami cest.."

Spravit jih je potrebno v čim večjem številu na vlak. Obvezno. Jim ponudit popuste itd. za vožnjo z vlakom.

ahac ::

Za obvoznice itak ne bi smel bit vinjet. Pa sploh nima veze, če je od DARSa al od občine. Tud, če bi bil DARS privat firma, bi se dal zmenit tko, da vzdržujejo ceste, kjer ni cestnin.
Pri tem mora bit pomembna samo ena stvar: kakšen vpliv ima vinjeta/cestnina na promet in finance. To, da se folk izogiba obvoznic in zarad tega vozi čez mesto ni v interesu nikomur, da bi pa veliko ljudi kupoval vinjete samo zarad obvoznice pa tud težko verjamem.
Vinjete bi moral ukinit vsaj za LJ in mariborsko obvoznico pa nujno tud cesto mimo Kopra (druga možnost tam je, da greš gor nekje čez vasi po hribih?).

Če bi pa čist ukinil vinjete in bi šli nazaj na stari sistem bi se pa verjetno dal naredit tud kakšen "mesečni ABC" (kot mesečne karte za vlake in buse). Se pravi, da bi plačal za vsak mesec in se neomejeno vozil cel mesec. To bi bilo sicer dost dražje od trenutnih vinjet, ampak cenejše kot če plačuješ vsak kilometer. Lahko bi šli pa še naprej in ponujal mesečni ABC samo za določene odseke. Če se z Vrhnike vsak dan voziš v LJ si kupiš ABC samo za to razdaljo in plačaš mesečno (kar bi blo veliko cenejš kot za celo Slovenijo), če greš pa kam drugam pa tam normalno plačaš.

Glede tovornega prometa na železnici je pa Slovenija premajhna, da bi sama to naredila (+ EU ne bi dovolila, da imamo neka svoja pravila). To bi moral naredit v celi EU, ampak problem je tud to, da ima skoraj vsaka država drugačno napetost in signalizacijo tako, da težko pelješ vlak čez celo EU (kot ga lahko recimo čez celo ZDA).
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

LuGi ::

Pšenični je izjavil:

"tovornjakarji gredo takoj, ko se omeni podražitev v luft! beri grozijo s zaporami cest.."

Spravit jih je potrebno v čim večjem številu na vlak. Obvezno. Jim ponudit popuste itd. za vožnjo z vlakom.

+1

Preveč jih je.. in se frajerji prehitevajo med sabo.. :živc:

ahac ::

Also... policija bi morala bolj preverjat tovornjake. Če je kaj narobe (in pri večini vzhodnoevropskih sigurno je) se tovornjak zaseže za par dni. Če tovor segnije medtem ga bodo dal pa naslednjič na vlak. :P
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

mr Vragec ::

Jaz mam eno idejo za plačevanje avtocest.
Če je prej bil ABC kateri ti je odšteval kar maš naloženo na kartici, a ne morejo naredit obratne operacije?
Maš kartico na katero ti prištevajo kolko si prevozil. Na vsakem izvozu bi bil "pisalec" ki bi bil nad cesto (kot so danes table) in bi ti na kartico zapisal kje si šel dol. Isto bi moralo bit na uvozu, da ti zapiše kje si prišel na avtocesto.
Ob registraciji vozila bi pa prinesel to kartico poleg, če je ne bi prinesel ne bi moral registrirat vozila.

Kakšne posledice bi to prineslo je vprašanje ... nekateri sigurno ne bi šli registrirat vozila (bi pač uvedli sankcije in preglede in druge ukrepe ...). Kartico bi vezali na avto oz. registrsko tablico ali kaj podobnega.

Kaj pravite na take ideje ?

MadMax ::

Saj bivši ABC ni bil le pre-paid, ampak tudi post-paid, za firme.
Če bi si torej pri DARSU uredil plačevanje prek trajnika bi se tudi za fizične osebe lahko zadeva izvedla.
Ampak posredi so višji intteresi...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

WarpedOne ::

Osebno bi bil zadovoljen z satelitskim, če bi bilo vredu zaščiteno, ker tako vsak plača toliko kot se vozi, ne pa nekih absurdnih vsot...


Od kje ti ideja, da "plača toliko kot se vozi" ne bo absurdna vsota?

Copy/Paste iz ene druge teme glede satelitskega cestninjenja:
Nizke cene satelitskega cestninjena so neuresničljive sanje.

Tiste satelite nad Evropo bo treba plačat, prav tako bo treba plačat delovanje zbirnih in obračunskih centrov ipd. To so desetine milijard EUR.
Un obvezen GPS sprejemnik za v avtomobil bo še najmanjši strošek in problem pri celi zadevi.

Milijon domačih voznikov v povprečju dela po kakih 10.000 km letno, to je 10 milijard prefuranih kilometrov letno. 4 milijone tranzita s po kakih 200km po naših AC navrže dodatno milijardo prefuranih km torej skupaj 11 milijard km. Mi nucamo na leto vsaj 100 milijonov EUR za AC plus kakih 100 milijonov za vzdrževanje regionalk. Simpl račun ti da 200 milijonov EUR / 11 milijard km = 2 centa za prevožen km.

Torej smo na 2 EUR / 100km, da se priskrbi dovolj sredstev za vzdrževanje in poplačilo kreditov za ceste, obračun je pa brezplačen.

Ker obračun ne bo brezplačen, moramo dodat še del amortizacije satelitov, unih črnih škatljic, plus birokracijo (kontrolni centri, zbirni centri, nadzor nad škatljicam, štemplanje škatljic da delajo OK, servis ipd) in počasi plezaš proti 3 EUR / 100km ali še čez. Vemo da je birokracija draga reč. To v praksi pomeni, da če imate zelo varčen avtomobil, se vam bo poraba nenadoma podvojila.

10.000 prevoženih km = 300 EUR
40.000 prevoženih km = 1200 EUR

Ta račun predvideva, da se bo tudi regionalke obračunavalo po istem principu in ceni. Ker temu ne bo tako bodo nekateri še na slabšem, drugi pa malo na boljšem od prikazanega.

Če bo obračun regionalk slučajno ostal na pavšalu in bodo le AC na satelitu, pa se bo cela amortizacija sistema obračuna prevalila na km AC, katerih je bistveno manj. Posledično bo cena prevoženega km AC še toliko višja (daleč nad 2EUR/100km), in smiselnost njihove uporabe še toliko nižji.

Posledica? Prazne AC in gužva na regionalka. Plosk, plosk, plosk.


Sedaj vam je blazen problem dat tistih 15 EUR al kolk je za tedensko vinjeto. Ko bo satelit, boste s 15-imi EUR prišli kakih 500 km daleč. Izbiral boste lahko le med poceni zanič in zabasano cesto in dražjo prazno avtocesto.
Do you know what you don't know?

jan01 ::

A oprema za satelitsko cestninjenje bo pa zastonj? Ga bo država "zastonj"(pobrala s davki) dala in vgradila opremo?
Raje naj ukinejo vinjete in pri registraciji povišajo in vse skupaj poimenujejo kot cestno&okolska taksa. Saj je za državo itak vseeno katero cesto popravlja, vse je iz proračuna(pozabite na okrasek pod imenom dars namenjen le prikazovanju manjšega slovenskega dolga)
Za tujce pa vinjeta(brez nalepk, le vnos registrske tablice ali pa karonček s eno bar kodo(serijska odvisna še od znamke, barve,... vozila), ki jo je treba kupit že na meji(cestno&okolska taksa!!)

borchi ::

Raje naj ukinejo vinjete in pri registraciji povišajo in vse skupaj poimenujejo kot cestno&okolska taksa. Saj je za državo itak vseeno katero cesto popravlja, vse je iz proračuna(pozabite na okrasek pod imenom dars namenjen le prikazovanju manjšega slovenskega dolga)

jaz sem sicer zelo PRO-vinjeten, pa vendar mislim, da če ni prevelikega stroška (in ta klumpasta vinjeta ne more bit dražja od par deset centov), da naj bo na izbiro ali se boš vozil po AC ali ne. ideja z vinjetami se mi zdi že od začetka dobra, edino kar je treba naredit je, da se skalibrirajo cene vinjet tako, da se bo DARS pokrival iz tega denarja (verjetno dražja letna in polletna vinjeta). v nasprotnem primeru za ceste na koncu plačujejo tudi tisti, ki nimajo avtomobila.
l'jga

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: borchi ()

c00L3r ::

Jaz vidim težavo predvsem v ceni vinjet. Ko so prišle vinjete, so bile cene popolnoma razumne. Ne pa zdaj, ko stane skoraj 100EUR letna vinjeta.

Ziga Dolhar ::

Men se tut zdijo nerazumne, ane. Prej sem samo čez poletje, ko sem hodil delat v LJ, za cestnino plačal 360 EUR ...

Zdej za celo leto dam precej manj kot prej čez poletje. Now that's soooo reasonable.
Legal systems are not supposed to be efficient. They are
designed to ensure that innocent people are not found guilty.
If that requires inefficiencies, so be it.

Steinkauz ::

Vinjeta je socialistična :))
Jst sm dal na leto pred vinjetami za cestnine ene 120eur na leto.
Eni so dal pa tut po 1000eur(dostava ipd), tko da men vinjete niso preveč všeč. Satelitsko mi pa ni všeč zaradi zasebnosti.

Mogu bi bit obvezen ABC, ki je vezan na bančni račun in dobiš konc meseca lepo račun in to je to.
Ker so še tujci, bi mogl bit še prepaid ABC.
Lepo greš 40 čez(torej isti drek k vinjeta) plačuješ pa tolk kolker prefuraš. Edin za obvoznico bi bil problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Steinkauz ()

Aston_11 ::

Dajmo raje državi pomagati, kako bo lahko po dveh letih po menjavi vinjete - satelitski sistem I izvedla nadgradnjo na satelitski sistem II, da bo spet oprala enih 300 miljonov z ustreznimi provizijami.

Jasno, da vinjete ne morejo funkcionirati, tudi če kje drugje lahko. Pri nas bi moral biti razpis tako narejen, da se da polovico proizvajalcem, drugo polovico pa raznim prašičkom ob koritu, ne da se sedaj morajo nekaj matrati in se smukati okrog, da vsak dobi kakšen procent provizije.

Da bi bilo transparentno, bi morali med vinjetami in satelitskim sistemom ponovno za pol leta zaradi tehničnih težav s ponarejanjem vinjet spet napolniti hišice s unimi, ki noter kasirajo. Potem pa zavrti krog vinjete - satelit 1 - satelit 2.

Seveda je pri satelitu tako, da moraš imeti v avtu GPS sprejemnik, ki dela na duplexu, pri čemer verjetno bo izhod povezan z obstoječim mobilnim omrežjem. ALi pa z networkom WIFI ob cesti s točko vsakih 100 m. Torej bo vzpostavljen nadzor nad tem, kje smo, kako hitro vozimo, potrebovali bomo škatlice GPS_MOBI_WIFI, plačevati bomo morali za prenos podatkov. No ja, morda pa bo sistem tako brihten, da bo samo na določenih točkah oddal signal - mimo cestnine npr. - tam ga bomo izklopili jasno. Ali pa bomo uničili oddajno enoto - en elektrošok v magnetnem polju - ni vrag, da ne skuri. Verjetno bo treba kupiti enoto - ta bo enih 150 EUR na komad.

Binji ::

Jaz sem že odkar sem šel enkrat na Češko zelo za vinjete. Plačaš in se voziš. Low-tech, deluje, brez nepotrebnih komplikacij.
Samo cestninske postaje bi morali že enkrat zrušiti, ne pa da jih uporabijo kot sredstvo za molzenje denarja od ljudi, ki vozijo prehitro skozi.
Če še znižajo ceno potem jih bo več ljudi kupilo in bodo več zaslužili, kot pa da navijejo cene in pričakujejo, da jih bo kupilo isto število ljudi kot prejšnje leto. Mislim... a je kdo dejansko pričakoval to? Ker če so, potem so res idioti. In ja.. obvoznico bi morali izključiti iz cest, za katere rabiš vinjeto. Čeprav se mi zdi, da trenutno gre vse proti temu, da bo vožnja skozi mesto zelo draga/prepovedana, po obvoznici pa samo zelo draga. Hura! :S
Za satelitsko cestninjenje so pa že povedali.. stroški povezani s tem bodo taki, da se bomo vsi, ki se vozimo malo več kot 2x na leto, vozili po stari cesti. Spet hura!
Kdor ne navija ni Slovenc, hej, hej, hej!

Aston_11 ::

Aja, še malo pa nas bodo za narodov blagor začasno poslali na kolesa ali pa premožnejše v kočije z dvema konjema, če bodo dodatno kasirali za vsak prevožen km ne glede na to ali si na AC ali regionalki. Kot da sedaj ne - cestnina - bencin s trošarino itd.

Phil ::

Glede na to da zdaj dobijo precej manj denarja kot prej je realno pričakovati, da se bodo znebili vinjet.


Od kje to tebi? Jaz imam v glavi podatek da se je z vinjetami pobralo več kot s klasičnem cestninjenjem.

borchi ::

narobe podatke imaš v glavi...

(in ne, ne bom spet brskal linkov. sem ji že prevečkrat.)
l'jga

Phil ::

Poslovno poročilo DARSa za 2007 pravi da so s cestninami pobrali (R1+R2+ABC) 101M EUR, za leto 2009 pa na financah (letnega poročila še ni na DARSovi strani) piše da so prodali za 107M EUR vinjet. 2007 in 2009 sem vzel zaradi lažje primerjave, če imaš sam kaj boljšega pa kar...

edit: zamešal eno cifro

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Phil ()

c00L3r ::

Kaj pa 2008?

luli ::

Leto 2008 pa je pol pol in vsako nakladanje je popolnoma brezveze, razen če izumiš kakšne nove metode, ali pa si preprosto izmisliš nekatere zadeve kot Borči. Dokazov seveda ne more imet, ker jih ni! Lahko pa naklada. To pa mu gre.

šernk ::

Phil je izjavil:

Poslovno poročilo DARSa za 2007 pravi da so s cestninami pobrali (R1+R2+ABC) 101M EUR, za leto 2009 pa na financah (letnega poročila še ni na DARSovi strani) piše da so prodali za 107M EUR vinjet. 2007 in 2009 sem vzel zaradi lažje primerjave, če imaš sam kaj boljšega pa kar...


zakaj so torej morali podražati? da bodo pobrali leta 2010 90M €? precej tujcev bo tako ali tako pustilo denarja za prejšno polletno vinjeto, ker mislim da nemcev je bolj malo ki grejo za 7 dni na hrvaško, tako da ali 2 tedenski ali mesečno. pri nas je itak sistem narejen tako da pri vsaki pogodbi vsak pobaše 40% denarja, ostalih 20% je pa dejansko pogodba vredna. zakaj vsake 3 leta spreminjat sistem cestninjenja mi ni jasno, še manj mi je pa jasno zakaj stojijo cestninske postaje? enkrat je nekdo na TVju omenil kakšen strošek predstavlja odstranjevanje, vendar za tisti denar ki ga je omenil, mu jih sam odstranim z lastnimi zobmi.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Adrijan0 ::

Go-ahead je izjavil:

A kdo pozna stroške za uvedbo satelitskega cestninjenja in stroške obratovanja satelitskega cetninjenja.


Nisem bral teme do konca, ampak to ti lahko povem. Uvedba novega sistema bo stala več kot pa letno poberejo z vinjetami, zdaj točno številk se ne spomnim. Vem pa, da če z vinjetami npr. poberejo 10% manj denrja, kot z prejšnjim sistemom, bodo z uvedbo novega sistema, porabili več denarja, kot pa ga zaradi vinjet izgubijo v 10 letih. Bom pogledal malo za prave številke na internetu, če jih bom kje našel.

bluefish ::

Zakaj se tako otepajo RF načina? Odlično funkcionira v nekaterih drugih EU državah.

MrBrdo ::

A ni bil ABC tudi RF?
MrBrdo

Aston_11 ::

Bo morda satelite imela čez - Ultra?

bluefish ::

A ni bil ABC tudi RF?
Ja. Čeprav naj bi nek drug sistem omogočal višje hitrosti vozil.

MrBrdo ::

V bistvu je bil prejšnji sistem še najboljši, samo več ABC postaj (mislim na cestnini, ker zdaj sta bili samo 2 ali 1 postaja) bi moralo bit in bolj bi se moral ABC forsirat :P
Verjamem pa da veliko ljudem je vinjeta zelo poceni, če npr. veliko hodijo v Ljubljano.
Če za obvoznico nebi rabil vinjete se še nebi pritoževal, bi pač kupil tedensko ali mesečno takrat ko bi šel na morje.
MrBrdo

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MrBrdo ()

Isotropic ::

bodo pri darsu sedaj kaj spremenili nacin kontroliranja vinjet, sedaj ko so tedenske (ali so te kaksne drugacne barve...)?

3p ::

Tudi meni se zdijo vinjete čisto ok. Tisti, ki jamrajo kako so drage pa ne vem kaj mislijo, saj niso samo letne. S satelitskim cestninjenjem bo nekdo pokasiral mastne pare, ljudje se bojo AC izogibali -> več nesreč... Po potrebni pač naj cene porihtajo tako, da bodo pobrali primerljivo s starim sistemom...

Adrijan0 ::

Naj pustijo vinjete in za tiste, ki se malo vozijo po cestah in nočejo vinjet spet uvedejo ABC.

Isotropic ::

zakaj so pa v slo avtoceste tako slabo oznacene? v avstriji imas recimo en orenk velik znak, ki nakazuje, da je izvoz AC, pri nas je pa tista zalost od table, ko itak noben tujec nima pojma, kaj pomeni, pa se tko je postavljena, da enkrat ko jo vidis, ne mores nic vec, kot pa zaviti na ac. mogoce ce das v rikverc sred uvoza...

Gandalfar ::

a si ti preskocil prometne znake in barve tabel v avtosoli? Ce sledis zelenim tablam bos seveda padel na avtocesto.

Isotropic ::

aha sam res. samo kaj pa za obvoznico?

Gandalfar ::

doloceni deli obvoznice imajo prav tako zelene table, drugi pa modre. Odvisno od omejitev/povezave v avtoceste

T0RN4D0 ::

Satelitsko cestninjenje je en velik fail. Razen. Razen za kar precej ljudi tam pri koritu. Pri projektu vrednem miljardo EUR, se lahko odtala kar precej provizij, pa se ne pozna veliko. Pol imamo eno tretjino slovencev, ki pravijo "nimam avta, kar naj nabijejo to do skrajnosti", pa tretjino ki jih tako boli ker sosed je lani dal 200EUR za cestnino, letos pa samo 100. KAJ? Lopovi, kr nej plačajo, pa magar če bom drugo leto mel tud jst 150 namesto 50. To se že požre. No ja, to bi pa že znalo biti dovolj da uvedemo kakšno takšno neumnost.

Razpis; obvezna možnost nakupa gps sprejemnika z Moneto, cena; 300 mlrd. Če pride do kakšnih zapletov, možnost za trikatno "dokapitalizacijo" v višini 100% prvotnega razpisa. :]
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.

Matako ::

Glede na to, da bo sama uvedba sat. cestninjenja toliko stala davkoplačevalce je že vprašanje, če ni potem bolje to cestnino preračunati in prišteti kar ceni goriva za vse - stvar je bolj poštena, kot se zdi na prvi pogled: prvič ni vse v avtocestah, tudi ostale ceste rabijo vzdrževanje, drugič uporabniki avtocest porabijo sorazmerno več goriva na kilometer, tipično. Rahlo drastično, samo nobene opreme, nobenih projektov in nategov s strani firm.


Samo jasno potem bo spet ogenj v strehi. Izgleda, da pri nas ljudje bolje preneseje velike stroške v megalomanskih projektih z dragim vzdrževanjem.
/\/\.K.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matako ()

Aston_11 ::

Če bi ceste res vzdrževali, potem požreš bencinski tolar, cent ali deset centov. Tako pa so AC zgrajene tako, da jih je potrebno na 4 leta generalno obnoviti in preplastiti. Grajene so na hitro, da izvajalec že kalkulira, kako bo čez 3 leta začel generalno obnovo cestišča. Regionalne ceste so tudi večinoma ena žalost - stara cesta Rebrnice je taka, da niti s kolesom ne moreš normalno po njej peljati, kaj šele z avtom. In še in še je takih cest, pa se ne zlije malo v proračun s tem namenom, da bi se obnavljajo. Se - ene in iste in odvisno od političnih interesov.

atubbuta ::

Matako je izjavil:


V bistvu še vinjet ne rabiš, fizično. Ponekod (Madžarska mogoče?) stvar rešijo, da vsako leto plačaš dajatev za uporabo AC in hkrati poveš svojo registersko in potem policija kdaj pa kdaj s štih probami lahko to na terenu preveri. Teoretično bi se dalo narediti, da bi plačal samo za določene cone. Sicer rabiš nek centralni sistem vpisa in preverjanja, ampak je precej enostavnejši od tistega za satelitsko predvsem pa ni idiotskih naprav v vozilih, ki kar kličejo po težavah.


Pa saj smo tako zelo razvita civilizacija! Bomo že te težave odpravili.

Po mojem mnenju je satelitsko cestninjenje najbolj pravična rešitev. Ampak bolje bi bilo, da bi ceno za kilometer avtoceste spustili ter raje dali nek dodatno manjši znesek za kilometer po regionalkah, še manjši po lokalnih cestah, ... S tem bi dobro preprečili, ubege z avtocest.
:)

tj6000 ::

OK. Vsi tukaj se bolj ali manj strinjamo, da je satelitsko cestninjenje neumnost...
Kaj lahko naredimo, da ga preprečimo? Da izberemo neko drugo alternativo?
Referendum? :D
www.dBastards.si

ahac ::

Isotropic je izjavil:

zakaj so pa v slo avtoceste tako slabo oznacene? v avstriji imas recimo en orenk velik znak, ki nakazuje, da je izvoz AC, pri nas je pa tista zalost od table, ko itak noben tujec nima pojma, kaj pomeni, pa se tko je postavljena, da enkrat ko jo vidis, ne mores nic vec, kot pa zaviti na ac. mogoce ce das v rikverc sred uvoza...


Ne samo AC, ampak vse ceste imajo slabe oznake.
Izvoze z avtocest so šele zdaj začel označevat, pa še to zaporedno, čeprav je kilometrski sistem (po moje) boljši. Ampak OK... je nek napredek.

Gandalfar je izjavil:

a si ti preskocil prometne znake in barve tabel v avtosoli? Ce sledis zelenim tablam bos seveda padel na avtocesto.


Ja, to že.

Ampak, sej si se vozil po ZDA, a ne?

Tam imaš pa vsako cesto označeno z številko.
Greš z LAja proti severu? I-5 north. Samo to rabiš vedt in povsod so table z oznako ceste.

Isto je za lokalne ceste (ki pri nas sploh niso označene na tablah).
Recimo, da ti hočem povedat kako prideš z LJ do mene.
Lahko bi reku, da greš z obvoznice dol na izvozu 2 na cesto 104, nadaljuješ do Mengša (vmes so sicer križišča, ampak to te ne briga, ker ti ostaneš na 104) potem pa zaviješ na ??? (ki bi imela oznako). Simple.
Tko ti morm pa rečt, da greš z LJ proti Domžalam, v Trzinu pri tretjem semaforju zaviješ levo, greš proti Mengšu in tam pri tretjem semaforju zaviješ desno, potem greš naravnost čez en semafor, mimo Tuša, ...
Pa ko bodo enkrat naredil obvoznico bodo prva navodila še vedno čisto pravilna.

Bedno je tudi, če ne poznaš krajev napisanih na tabli.
Recimo, da se pelješ do Spodnjega Zgornjeka. Na tablah ga ni, ker je premajhen. Je pa na tablah Zgornji Zgornjek, Veliki Spodnjek in Srednjek. Ampak do vseh teh krajev prideš po isti glavni cesti.
Če bi cesta imela oznako bi gledal samo na to oznako. Tako moraš pa po tablah iskat imena okoliških krajev. Vem, da je blo že velikokrat, da je bilo na tabli napisano par krajev in sem jih potem iskal po karti kot norc, da sem vidu, če je to prava smer (sploh v tujini, kjer ne poznaš krajev). V ZDA mi pa tega nikol ni blo treba. Na karti sem pogledal samo oznako ceste in sledil oznakam.

Potem pa primeri, ki imaš 2 cesti. Recimo, da greš z Kamnika v Celje. Oznaka "Celje" je za cesto čez okoliške hribe. A ne bi blo bolj enostavno za tujce, če bi na križišču za eno smer pisalo [414] Celje, za naravnost (proti AC) pa [A1]?

OK, z GPS navigacijo je to zdaj pomembno, ampak vseeno...

Anyway... sorry, za offtopic.:P
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()
strani: « 1 2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Folija za vinjeto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10624758 (21920) pegaso
»

Vinjeta - jo že imate? (strani: 1 2 3 414 15 16 17 )

Oddelek: Loža
81247813 (17815) Mare2
»

Vinjete 2009 (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
715827 (3811) Buggy
»

Vinjete: od Ljubljane do Vrhnike 11 EUR!? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
55628642 (14550) moowy123
»

Trenja: Cestnina na SLO avtocestah (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15010462 (6289) Pyr0Beast

Več podobnih tem