BBC - Pred zveznim sodiščem v San Franciscu se zaključuje tritedensko zaslišanje prič v zadevi Apple vs. Epic. Zadnji je bil zaslišan izvršni direktor Appla Tim Cook, sodnico Yvonne Gonzalez Rogers je zanimal predvsem poslovni model njihove tržnice App Store.
V središču sodnega postopka je namreč Applova 30 odstotna provizija, ki jo zaračunava za vse transakcije v App Storu, ob tem pa še Applova prepoved drugih tržnic programske opreme na svoji platformi. Spor je sprožila založba Epic, ki trži uspešnico Fortnite, potem, ko je najprej skušala prek nadgradnje nakupe v igri speljati mimo Appla, a so jim slednji gladko zaprli razvijalski račun. Podobno so tedaj ukrepali tudi pri Googlu, kjer se glede svoje tržnice oklepajo podobnih pravil, kot Apple in jih podoben proti konkurenčni postopek pred sodiščem še čaka.
Sodnico je tako zanimalo, zakaj Apple razvijalcem ne dovoli drugih oblik plačevanja v igrah oz. vsaj opozori uporabnike, da lahko nakup opravijo tudi drugje? Cook je odgovoril, da si s tem zagotavljajo poplačilo za intelektualno lastnino, saj vzdrževanje App Stora in iOSa ni poceni, podjetja, kot je Epic pa bi vse to uporabljala brezplačno. Poudaril je še, da je eden od dokazov, da so visoke provizije in ena sama tržnica na platformi nujni, tudi ta, da tržnica, ki jo je ustanovil Epic, ustvarja izgubo. Med sojenjem so namreč objavili podatek, da je Epic s promocijskim podarjanjem naslovov izgubil na milijone dolarjev.
A se Rogersova ni dala in poudarila, da industrija iger ustvari nadpovprečno veliko denarja v primerjavi z ostalimi (tekom procesa je prišlo na plano, da je Fortnite v prvih dveh letih Epicu prinesel 9 milijard dolarjev prometa), pa jim Apple vseeno odreže enak delež, s čimer ti v bistvu prisilno subvencionirajo druge razvijalce: "Zakaj pa si take provizije ne odrežete pri vsaki bančni transakciji v aplikacijah? Ker tega ne upate napraviti Wells Fargu? Ali pa Bank of America? Provizijo pa zaračunavate v igrah, da založbe s tem subvencionirajo banke," je bila odločna Rogersova.
Skratka, Cook je naletel na sodnico, ki mu ni pustila dihati. Pojasnila mu je, da razume, da Apple napravi prvi stik med razvijalcem in uporabnikom ter to zaračuna. Toda po tej prvi interakciji, pa gre po njenem mnenju samo še za pobiranje dobička. Tudi lansko znižanje provizije za tiste, ki zaslužijo manj od milijona dolarjev letno, po njenem mnenju ni rezultat pritiska konkurence, pač pa strahu Applovega vodstva pred sodnimi postopki in spremembami zakonodaje. Dalje mu je predočila raziskavo, ki pravi, da je 39 odstotkov razvijalcev nezadovoljnih z Applovimi distribucijskimi storitvami, kar je Cook pojasnil s tem, da iz tega ali onega razloga vsak teden zavrnejo 40 odstotkov prispelih aplikacij.
Še najbolj napeto pa je bilo pri sodničinem vprašanju ali in koliko je App Store dobičkonosen za Apple? Tim Cook je odvrnil, da tega ne ve, da številk za App Store v podjetju posebej ne izračunavajo. Da ima nekako občutek, da zadeva ustvarja dobiček, le da tega podatka ne ve. Kar je, priznajte, smešno, saj App Store tako, čez palec, velja za solidno kovačnico prihodkov. Prav tako je zardeval ob vprašanju, koliko jim plača Google, da njihov Iskalnik prednaložijo na iPhone. Tudi tega Cook ni vedel, čeprav je znano, da gre za okoli 10 milijard ameriških dolarjev.
Navkljub ostri komunikaciji sodnice ter dejstvu, da so vsaj na zunaj triumfirali Epicovi odvetniki, pa končnega razpleta v zadevi, ki bo znan čez nekaj tednov ali celo mesecev, še zdaleč ni mogoče predvideti. Ta je odvisen od tega ali bo Epic uspešno dokazal, da so Applova ravnanja zloraba monopolnega položaja.
poudarila, da industrija iger ustvari nadpovprečno veliko denarja v primerjavi z ostalimi (tekom procesa je prišlo na plano, da je Fortnite v prvih dveh letih Epicu prinesel 9 milijard dolarjev prometa), pa jim Apple vseeno odreže enak delež, s čimer ti v bistvu prisilno subvencionirajo druge razvijalce:
Kdor ima več prometa tudi več davkov državi plača. In s tem subvencionira druge. Zakaj je to zdaj naenkrat problem? A je gospa sodnica kapitalistka in zagovarja oprostitev davkov "velikim"?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
poudarila, da industrija iger ustvari nadpovprečno veliko denarja v primerjavi z ostalimi (tekom procesa je prišlo na plano, da je Fortnite v prvih dveh letih Epicu prinesel 9 milijard dolarjev prometa), pa jim Apple vseeno odreže enak delež, s čimer ti v bistvu prisilno subvencionirajo druge razvijalce:
Kdor ima več prometa tudi več davkov državi plača. In s tem subvencionira druge. Zakaj je to zdaj naenkrat problem? A je gospa sodnica kapitalistka in zagovarja oprostitev davkov "velikim"?
Ne plačaš davka na promet, plačaš davek na dobiček. In če plačuješ storitev, ki te "stane" ves dobiček, svoji podružnici, ki se nahaja v davčni oazi, potem svoji državi plačaš minimalno davka, ker prikazuješ 0€ dobička. V oazi pa drobiž.
Sicer pa ni naloga Appla, da pobira davek. Tako, da ne vem o čem ti sploh govoriš. Cel problem je, da apple pobere velik kos pogače, hkrati pa ne dovoli, da kakršne koli transakcije tečejo izven apple sistema.
Država počne enako. Pa odobravaš. Očitno si dvoličen.
obklada je z oznakami. je otrocje Drzava ima monopol nad stevilnimi zadevami, ker drzava = njeni prebivalci, podjetje pa ni v lasti vseh drzavljanjov, niti vseh uproabnikov, niti vseh delavcev, podjetje ni podvrzeno neposrednemu dmokraticnemu odlocanju ampak samo posredno, preko zakonodaje, in tam obstajajo stevilne varovalke. Oziroma, nobenega smisla ni frlati primerjav med dvema povsem razlicnima entitema kot sta podjetje in drzava.
Dejansko je primerjanje države in podjetja nevarno. To samo pove kako so določena podjetja dandanes res preveč moči dobila, da eni sploh pomislijo na take primerjave.
Glede na potek sojenja zaenkrat kaže, da bo vsaj neko omejitev Apple fasal in da čeprav bo najbrž zmagovalec ne bo mogel biti 100% zmagovalec. Zelo verjeten je scenarij, da bo moral dovolit omenjanje in linkanje iz Store aplikacij na web page, zna tudi fasati kake omejitve glede zavrnitev aplikacij.
To se ne bo zgodilo da bi država vplivala na provizije, sploh ne v US kjer je to sojenje. Znajo pa velike platforme fasati omejitve, da ne smejo aplikacijam omejevati, če se hočejo povezati na outside billing namesto na App Store billing.
In kolk v praksi Apple nižje rangira search rezultate za Spotify aplikacijo (ko je Spotify glavnino speljal mimo App Store billinga, mislim da že 4 leta je mimo za vse nove pa tudi stare je z emaili uspel večino switchat)? Pa tudi če, glavnina izve itak drugje za te večje servise in v search napiše že točno ime aplikacije. V takem primeru Apple težko drugače kot na 1. mesto v razultat dat. Spotify je seveda imel lažjo nalogo speljati mimo app store, ker ima zgolj en subscription in je lažje to preusmerit preko emailov, če imaš sprotne nakupe v aplikacijah to lih ne gre. Kljub temu je moral kar nekaj uporabniške izkušnje žrtvovat, da je to naredil. Vse zato ker Apple ne dovoli linkanja.
Če sodba določi da mora Apple dovoliti linkanje in omenjanje zunanjega billinga je to velik win za industrijo in miljardni minus za Apple (izgubijo pomoje 50-75% App Store prihodka). Za specifični Epic case mi je sicer vseeno.
po eni strani tudi sam 'demokratizem' kot tak (kar je tudi tiranija oz diktatura večine) ni kriv, da smo iz njega naredili totalno zavožen in zbirokratiziran sistem.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
poudarila, da industrija iger ustvari nadpovprečno veliko denarja v primerjavi z ostalimi (tekom procesa je prišlo na plano, da je Fortnite v prvih dveh letih Epicu prinesel 9 milijard dolarjev prometa), pa jim Apple vseeno odreže enak delež, s čimer ti v bistvu prisilno subvencionirajo druge razvijalce:
Kdor ima več prometa tudi več davkov državi plača. In s tem subvencionira druge. Zakaj je to zdaj naenkrat problem? A je gospa sodnica kapitalistka in zagovarja oprostitev davkov "velikim"?
To vsekakor ne drži! Za določene multinacionalke je že desetletja znano,da se izogibajo plačilu davkov preko "Double Irish Dutch sandwich" mehanizacij. Tudi za bogate posameznike je znano, da se izogibajo davkom preko lastnih "humanitarnih organizacij".
po eni strani tudi sam 'demokratizem' kot tak (kar je tudi tiranija oz diktatura večine) ni kriv, da smo iz njega naredili totalno zavožen in zbirokratiziran sistem.
Neprimeren naslov. Ce noces odgovoriti, to ni zadrega. Ce bi sistem funkcioniral, bi ga takoj obsodili za razzalitev sodisca. Da CEO ne zna na odgovoriti na preprosta vprasanja o prihodkih... Edina razlaga je, da noce odgovoriti, ker si noce skodovati. Cook je zavestno lagal.
"Congresswoman, I don't know what do you mean by.." "Congresswoman, I need to follow up with my team to answer this question" "Congresswoman, I'm not sure about that.."
V tako velikih podjetih so vzpostavljeni določeni "protokoli", kaj lahko poveš in kaj ne. Gre se za to da minimiziraš škodo z informacijami, ki jih daš ven. Vsaka beseda, te lahko na koncu stane milijone. In ti kot CEO v tem primeru samo predstavljaš podjetje .. "pravi ljudje" so zadaj (odbor).
Zavestno lagal. Seveda Upravičeno: Absolutno (v korist podjetja)
shadeX je pač fanboy Apple-a, še več, on služi na račun platforme. Če se ta zaradi kateregakoli razloga sesede, je on ob svojo mezdo. Zato mu je v interesu delovati v podporu temu podjetju. Uporaben idiot, samo ne v politični sferi, ampak korporativni. Takih je veliko. Po moji oceni vsaj 2/3 prebivalstva.
Hočeš reči, da je profit podjetja nad zakonodajo države?
Ne. Predstavniki podjetja bodo vedno delovali v prid podjetja in to da CEO "ne ve" nekaterih vprašanj ne morejo dokazati. Torej nima smisla da pove več kot sme.
Je pa tako, da če je ta informacija pomembna, bo sodišče do nje tudi prišlo. Zaslišanj bo več in če CEO ne ve odgovora na to vprašanje, ga bo moral do naslednjič. Ali pa pripeljati nekoga, ki to zagotovo ve, ali pa kar priložiti dokumente.
Na konc dneva bo za Apple edini minus čas, ki ga porabljajo za obisk sodišča.
Prvi minus za njih je "prostovoljni" popust za manjše razvijalce, ki ga je v bistvu že izboril epic. Tudi če ne bodo dosegli nič več, so tu zadevo vsaj malo premaknili.
Sem razvijalec za Android/iOS, dobro sem seznanjen z tem njihovim 30% odbitkom. Na koncu si še pa cel čas na prstih, kdaj te bodo zaradi tega ali drugega novega določila v Terms of Service (50+ page document) vrgli dol iz svojega kraljestva. Če bi jaz odločal, bi jim dal 10% provizijo, pod pogojem da porihtajo support channele, da ko gre kaj narobe, imaš kak contact form al pa email naslov, da zadevo razrešiš (ok, App Stori so tu malo boljši, porazen pa je Google AdMob, kjer že 1 leto ne moremo dobiti non-bot kontakta, ki bi lahko pogledal na naš račun in nam povedal zakaj so določene restrikcije).
I do not agree with what you have to say,
but I'll defend to the death your right to say it.
Če bi jaz odločal, bi jim dal 10% provizijo, pod pogojem da porihtajo support channele
Tako, tako. Ali pa 5%, to bi bilo še bolje! Ali pa 2%!! Konec koncev, saj jim delaš promet, naj ti plačajo za objavo aplikacije!
Sem razvijalec za Android/iOS,
Aplikacijo moraš prodajati po 5 centov, pod pogojem, da je res dobra, ustrezno testirana in dokumentirana in da zagotavljaš 24/7 support. Še bolje po 2 centa, ker 5 je že kar oderuško.
Izgleda da se nekaj že premika v smeri tega, da Apple "dovoli" tudi nakupe drugje kot samo v sami aplikaciji, ampak je očitno vezano samo na določene kategorije appov, še vedno pa velja pravilo da uporabniku ne smeš povedat kje lahko še zadevo kupi.
3.1.3 Other Purchase Methods: The following apps may use purchase methods other than in-app purchase. Apps in this section cannot, within the app, encourage users to use a purchasing method other than in-app purchase. Developers cannot use information obtained within the app to target individual users outside of the app to use purchasing methods other than in-app purchase (such as sending an individual user an email about other purchasing methods after that individual signs up for an account within the app). Developers can send communications outside of the app to their user base about purchasing methods other than in-app purchase.
3.1.3(a) "Reader" Apps: Apps may allow a user to access previously purchased content or content subscriptions (specifically: magazines, newspapers, books, audio, music, and video). Reader apps may offer account creation for free tiers, and account management functionality for existing customers. 3.1.3(b) Multiplatform Services: Apps that operate across multiple platforms may allow users to access content, subscriptions, or features they have acquired in your app on other platforms or your web site, including consumable items in multi-platform games, provided those items are also available as in-app purchases within the app.
3.1.3(c) Enterprise Services: If your app is only sold directly by you to organizations or groups for their employees or students (for example professional databases and classroom management tools), you may allow enterprise users to access previously-purchased content or subscriptions. Consumer, single user, or family sales must use in-app purchase.
3.1.3(d) Person-to-Person Services: If your app enables the purchase of real-time person-to-person services between two individuals (for example tutoring students, medical consultations, real estate tours, or fitness training), you may use purchase methods other than in-app purchase to collect those payments. One-to-few and one-to-many real-time services must use in-app purchase.
3.1.3(e) Goods and Services Outside of the App: If your app enables people to purchase physical goods or services that will be consumed outside of the app, you must use purchase methods other than in-app purchase to collect those payments, such as Apple Pay or traditional credit card entry.
3.1.3(f) Free Stand-alone Apps: Free apps acting as a stand-alone companion to a paid web based tool (eg. VOIP, Cloud Storage, Email Services, Web Hosting) do not need to use in-app purchase, provided there is no purchasing inside the app, or calls to action for purchase outside of the app.