» »

Toplotna črpalka

Toplotna črpalka

«
1
2 3
...
5

ViperR ::

Zdravo,

Trenutno se ogravamo na kurilno olje, imamo pa tudi peč na drva, ki pa že par let ni v uporabi, ker se nobenemu ne da s tem ukvarjat. Sedaj pa nam je peč za ogrevanje na kurilno olje crknila in bi rabili naročit novo. Ker že dlje časa razmišljam o zamenjavi ogrevanja na toplotno črpalko se mi zdi sedaj idealna priložnost, preden imam dodatne stroške s tem.

Trenutno stanje: 300+m^2 hiša, ogrevamo 2x120m^2.
Izolacija: brez
Radiatorji: Menjani cca 8 let nazaj
Okna: Plastična 3 slojna MIK Celje

Plan: TČ bi zamenjal takoj, drugo leto pa še izolacijo.

Bi to šlo, je sploh izvedljivo v letošnjem letu(takoj)? Katero TČ vzeti? Največji problem, ki ga vidim, je kako bi šlo letos čez brez izolacije. Bi zato potreboval večjo TČ? Bi sploh lahko toliko ogrela in kakšen bi bil potem strošek? Kolikšen strošek ogrevanja lahko pričakujem brez izolacije, koliko z izolacijo?

Ali je pa bolje ne narediti nič in samo popraviti trenutno peč za ogrevanje na olje, pa potem drugo leto najprej z izolacijo..?

bm1973 ::

Kupi dobro peč na kurilno olje, bo precej ceneje...

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: 6151 ()

6151 ::

Jaz bi kupil 8kW NT TČ in letos po potrebi dogreval z kaloriferji/el. radiatorji (verjetno bo TČ zmogla 95% zime).

Edit: spregledal sem da imaš še peč na drva. Dogrevaj z njo.
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: 6151 ()

Neon87 ::

Kupi TČ in zalogovnik ter zalogovnik poveži še s pečjo na drva, če slučajno TČ ne bi zmogla in bi bilo res mrzlo imej na rezervi paleto drv.
Subvencijo dobiš, če zamenjaš eno napravo, v tvojem primeru bi odstranil peč na kurilno olje.

aborko ::

Če še nimaš klime, bi jst poleg TČ nabavil še 2 klimi, mogoče celo talni, v vsako nadstropje eno, itak verjetno rabiš klimo za hlajenje poleti.

DamijanD ::

a poveš koliko olja letno si porabil?

telexdell ::

6151 je izjavil:

Jaz bi kupil 8kW NT TČ in letos po potrebi dogreval z kaloriferji/el. radiatorji (verjetno bo TČ zmogla 95% zime).

Edit: spregledal sem da imaš še peč na drva. Dogrevaj z njo.

300 m2 neizolirane površine na radiatorjih bi ti ogreval z 8 kW NT TČ? Moraš se šaliti, saj tako neumen ne moreš biti.
Ker se ne ve, koliko olja porabiš, kakšen režim ogrevanja imaš, kakšna je temperatura vode, katero spuščaš v radiatorje je vsak nasvet podoben vedeževanju Babe Venge. Če sedaj ogrevaš vodo na npr. 80°C in obratuješ s kotlom 24/7 pol boš težko našel primerno TČ, brez da bi povečal površino radiatorjev.Če pa ob isti temperaturi vode ogrevaš kampanjsko (npr. 14 ur) potem bi šlo s kakšno TČ z vbrizgom.
Če resno misliš prihodnje leto toplotno sanirati ovoj stavbe potem bi bil nasvet, da nabaviš dovolj močno TČ (vsaj 12 kW merjeno pri 4°C), katera lahko da od sebe vodo vsaj 60°C tudi pri -15°C zunaj. Morebitno poddhranjenost TČ pa kompenziraš s kotlom na drva ali popraviš kotel na olje vsaj toliko, da ti bo lahko dleoval nekaj najhladnejših dni preko zime.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

ViperR ::

DamijanD je izjavil:

a poveš koliko olja letno si porabil?


Med 2k-3k€.

Imamo tudi eno klimo in elektricni radiator.

telexdell je izjavil:

6151 je izjavil:

Jaz bi kupil 8kW NT TČ in letos po potrebi dogreval z kaloriferji/el. radiatorji (verjetno bo TČ zmogla 95% zime).

Edit: spregledal sem da imaš še peč na drva. Dogrevaj z njo.

300 m2 neizolirane površine na radiatorjih bi ti ogreval z 8 kW NT TČ? Moraš se šaliti, saj tako neumen ne moreš biti.
Ker se ne ve, koliko olja porabiš, kakšen režim ogrevanja imaš, kakšna je temperatura vode, katero spuščaš v radiatorje je vsak nasvet podoben vedeževanju Babe Venge. Če sedaj ogrevaš vodo na npr. 80°C in obratuješ s kotlom 24/7 pol boš težko našel primerno TČ, brez da bi povečal površino radiatorjev.Če pa ob isti temperaturi vode ogrevaš kampanjsko (npr. 14 ur) potem bi šlo s kakšno TČ z vbrizgom.
Če resno misliš prihodnje leto toplotno sanirati ovoj stavbe potem bi bil nasvet, da nabaviš dovolj močno TČ (vsaj 12 kW merjeno pri 4°C), katera lahko da od sebe vodo vsaj 60°C tudi pri -15°C zunaj. Morebitno poddhranjenost TČ pa kompenziraš s kotlom na drva ali popraviš kotel na olje vsaj toliko, da ti bo lahko dleoval nekaj najhladnejših dni preko zime.


Termostat imamo nastavljen na tam 22°C stalno. Mislim, da je voda bila med 55-80°, ko smo kurili na drva, zdaj, ko je na kurilno olje pa res ne vem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ViperR ()

kixs ::

telexdell je izjavil:

6151 je izjavil:

Jaz bi kupil 8kW NT TČ in letos po potrebi dogreval z kaloriferji/el. radiatorji (verjetno bo TČ zmogla 95% zime).

Edit: spregledal sem da imaš še peč na drva. Dogrevaj z njo.

300 m2 neizolirane površine na radiatorjih bi ti ogreval z 8 kW NT TČ? Moraš se šaliti, saj tako neumen ne moreš biti.
Ker se ne ve, koliko olja porabiš, kakšen režim ogrevanja imaš, kakšna je temperatura vode, katero spuščaš v radiatorje je vsak nasvet podoben vedeževanju Babe Venge. Če sedaj ogrevaš vodo na npr. 80°C in obratuješ s kotlom 24/7 pol boš težko našel primerno TČ, brez da bi povečal površino radiatorjev.Če pa ob isti temperaturi vode ogrevaš kampanjsko (npr. 14 ur) potem bi šlo s kakšno TČ z vbrizgom.
Če resno misliš prihodnje leto toplotno sanirati ovoj stavbe potem bi bil nasvet, da nabaviš dovolj močno TČ (vsaj 12 kW merjeno pri 4°C), katera lahko da od sebe vodo vsaj 60°C tudi pri -15°C zunaj. Morebitno poddhranjenost TČ pa kompenziraš s kotlom na drva ali popraviš kotel na olje vsaj toliko, da ti bo lahko dleoval nekaj najhladnejših dni preko zime.


Nekaj podobnega sem imel prvo leto s TC na radiatorjih. Hisa s fasado iz 80-ih. Neka minimalna izolacija v fasadi z nekimi kroglicami. Hisa cca 290m2, ogrevano 200m2. In je 9kw TC grela na 20-22stC celo zimo. Moc vecinoma na 65%. Za eno leto se da prezivet.

Vsi pozabljate, da s TC grejes 24/7 in ne rabis vec kot kaksnih 40stC v DV. S kurilcem pa dogrevas vsakih nekaj ur in lahko DV pride komot tudi nad 50stC.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

Dionis ::

Zdravo,

ko ravno berem tole temo, bi tudi jaz nekaj vprašal, ker tole področje zgolj površinsko poznam.

Pri nas je situacija naslednja. Imamo 50 let staro hišo velikosti 250m2, ogreva se vse razen manjše garaže (recimo 20m2). Ogrevanje je preko radiatorjev s termostatskimi ventili. Izolacija je samo stropna na plati. Okna so prav tako stara dvoslojna.

Imamo toplotno črpalko 13,7kw, če se ne motim, poleg pa še peč na kurilno olje, ki dogreva v najbolj mrzlih dneh. Letos smo postavili še sončno elektrarno z 20,2kW. Letne poraba elektrike je bilo zadnje dve leti 19500kWh, s tem da je temperature na krmilniku toplotne nastavljena na 20,5°C in lahko rečem da ni ravno ne vem kaj toplo v mrzlih dneh. Letos tudi razmišljam, da bi dvignil temperaturo v vsakem primeru na 22°C (ciljna temperatura v objektu) in bo električna poraba še večja.

Ni mi pa čisto jasno kako kombinira peč na kurilno, ker se je recimo tudi te dni nekaj vklapljala, ko je bilo zunaj 5 ali celo 10°C zunaj, kljub temu, da naj bi bila toplotna nastavljena, da greje, ko zunaj pade pod 10°C.

Ko se je ravno omenjalo zalogovnik za vodo. Bi bilo smiselno it v to investicijo tu? Da bi rekel, da toplotna nekoliko več naredi tiste dneve, ko je sonce. Pa za slednje bi moral verjetno to krmiljenje povezati s sončno. Čeprav realno gledano znamo imeti pozimi precejkrat meglo pa tudi sončno obsevanje v zimskih mesecih je precej slabše, tako da po eni strani dvomim, da bi bilo smiselno. Ker recimo pri zdašnjih dnevih je peak prozvodnje 11kW. Recimo sedaj ko spremljam pridelavo sončne, vidim da je poraba nekje 3kWh, ko je toplotna vklopljena.

Skratka kakšen nasvet, če ima kakšen smisel spreminjati ta sistem, bi bil dobrodošel in hvala že vnaprej :).

sbawe64 ::

Viperr
Sedaj pa nam je peč za ogrevanje na kurilno olje crknila in bi rabili naročit novo.

Peč ali gorilec ?

Kupi neko poceni peč na kurilno olje, da porabiš staro zalogo elko.

Npr
https://www.bolha.com/peci-na-olje/prod...


Nato peč na pelete + 500l zalogovnik.
S tvojo neizolacijo to pomeni nekje 4T pelet (1000l elko = 2T peletov).


Dionis
Podobna kaša kot Viperr (malo boljše sicer), fizike se ne da pretentati, kar dokazuje številka o porabljenih kWh.
In kot sem že večkrat povedal, tč + termostatski ventili so no-go kombinacija.
Daj navadne in kjer pričakuješ najbolj toplo (kopalnica, dnevna soba, kuhinja, jedilnica) odpri do konca, drugje toliko manj.
Gre se za to, da spraviš temperaturo dvižnega voda čim nižje, s tem da je notri še vedno dovolj toplo.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

telexdell ::

kixs je izjavil:



Nekaj podobnega sem imel prvo leto s TC na radiatorjih. Hisa s fasado iz 80-ih. Neka minimalna izolacija v fasadi z nekimi kroglicami. Hisa cca 290m2, ogrevano 200m2. In je 9kw TC grela na 20-22stC celo zimo. Moc vecinoma na 65%. Za eno leto se da prezivet.

Vsi pozabljate, da s TC grejes 24/7 in ne rabis vec kot kaksnih 40stC v DV. S kurilcem pa dogrevas vsakih nekaj ur in lahko DV pride komot tudi nad 50stC.

Vse je odvisno od tega, kakšne radiatorje imaš oz. za koliko so predimenzionirani glede na npr. 75/65 režim ogrevanja. Pri meni gre v sistem voda s 40°C ko je zunaj okrog 0°C. Pri -15°C pa mi v sistem gre voda s temperaturo nekaj nad 50°C. Pa mi TČ deluje 24/7 im mi prostore ogreva na 23°C.
Si pa lahko vsak izračuna potrebno moč TČ. Vedeti mora porabo energenta v kurilni sezoni in pa temperaturni primankljaj za okolje, kjer živi (najde se na spletnih straneh ARSO). Tako dobiš potrebe zgradbe v W/K. Moja hiša (stara 60+let) ima npr. potrebe 220 W/K. Če imam v prostorih 23°C in je zunaj -15°C in bi TČ delala nepretrgoma 24 ur skupaj bi potreboval toplotno moč 8384 W. Sedaj se pač pogleda v katalog, katera TČ daje pri -15°C od sebe 8 kW moči. Pol pa se da poleg še neka rezerva za defroste, pa nekaj za pripravo sanitarne voda, pa da TČ ne bo delala 24 ur na max moči...
9 KW TČ pomeni, da daje to moč pri npr. +7°C zunaj. Pri -10°C bo ta moč mogoče le še 6-7 kW. Če je to dovolj za neko zgradbo pol je TČ OK. Ni pa rečeno, da je OK tudi za drugo zgradbo- npr. za mojo.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

cekr ::

ViperR je izjavil:

Zdravo,

Trenutno se ogravamo na kurilno olje, imamo pa tudi peč na drva, ki pa že par let ni v uporabi, ker se nobenemu ne da s tem ukvarjat. Sedaj pa nam je peč za ogrevanje na kurilno olje crknila in bi rabili naročit novo. Ker že dlje časa razmišljam o zamenjavi ogrevanja na toplotno črpalko se mi zdi sedaj idealna priložnost, preden imam dodatne stroške s tem.

Trenutno stanje: 300+m^2 hiša, ogrevamo 2x120m^2.
Izolacija: brez
Radiatorji: Menjani cca 8 let nazaj
Okna: Plastična 3 slojna MIK Celje

Plan: TČ bi zamenjal takoj, drugo leto pa še izolacijo.

Bi to šlo, je sploh izvedljivo v letošnjem letu(takoj)? Katero TČ vzeti? Največji problem, ki ga vidim, je kako bi šlo letos čez brez izolacije. Bi zato potreboval večjo TČ? Bi sploh lahko toliko ogrela in kakšen bi bil potem strošek? Kolikšen strošek ogrevanja lahko pričakujem brez izolacije, koliko z izolacijo?

Ali je pa bolje ne narediti nič in samo popraviti trenutno peč za ogrevanje na olje, pa potem drugo leto najprej z izolacijo..?


Kakšno 16kW(lahko tudi manj) TČ si poglej. Najboljše bo, če pokličeš kakšnega, ki se s tem ukvarja, in okvirno oceni, kako in kaj. Ne kupovat podhranjene zadeve.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]

ViperR ::

sbawe64 je izjavil:

Viperr
Sedaj pa nam je peč za ogrevanje na kurilno olje crknila in bi rabili naročit novo.

Peč ali gorilec ?

Kupi neko poceni peč na kurilno olje, da porabiš staro zalogo elko.

Npr
https://www.bolha.com/peci-na-olje/prod...


Nato peč na pelete + 500l zalogovnik.
S tvojo neizolacijo to pomeni nekje 4T pelet (1000l elko = 2T peletov).


Dionis
Podobna kaša kot Viperr (malo boljše sicer), fizike se ne da pretentati, kar dokazuje številka o porabljenih kWh.
In kot sem že večkrat povedal, tč + termostatski ventili so no-go kombinacija.
Daj navadne in kjer pričakuješ najbolj toplo (kopalnica, dnevna soba, kuhinja, jedilnica) odpri do konca, drugje toliko manj.
Gre se za to, da spraviš temperaturo dvižnega voda čim nižje, s tem da je notri še vedno dovolj toplo.


Pravzaprav samo gorilec ja.

Me pa vseeno zanima dolgoročno, predvidevam, da v nedogled ne bo šlo z ogrevanjem na olje.. Pa tudi leti strošek bi rad znižal. Ne bi bila tako dolgoročno smiselna investicija TČ+izolacija?

6151 ::

telexdell je izjavil:

6151 je izjavil:

Jaz bi kupil 8kW NT TČ in letos po potrebi dogreval z kaloriferji/el. radiatorji (verjetno bo TČ zmogla 95% zime).

Edit: spregledal sem da imaš še peč na drva. Dogrevaj z njo.

300 m2 neizolirane površine na radiatorjih bi ti ogreval z 8 kW NT TČ? Moraš se šaliti, saj tako neumen ne moreš biti.
Ker se ne ve, koliko olja porabiš, kakšen režim ogrevanja imaš, kakšna je temperatura vode, katero spuščaš v radiatorje je vsak nasvet podoben vedeževanju Babe Venge. Če sedaj ogrevaš vodo na npr. 80°C in obratuješ s kotlom 24/7 pol boš težko našel primerno TČ, brez da bi povečal površino radiatorjev.Če pa ob isti temperaturi vode ogrevaš kampanjsko (npr. 14 ur) potem bi šlo s kakšno TČ z vbrizgom.
Če resno misliš prihodnje leto toplotno sanirati ovoj stavbe potem bi bil nasvet, da nabaviš dovolj močno TČ (vsaj 12 kW merjeno pri 4°C), katera lahko da od sebe vodo vsaj 60°C tudi pri -15°C zunaj. Morebitno poddhranjenost TČ pa kompenziraš s kotlom na drva ali popraviš kotel na olje vsaj toliko, da ti bo lahko dleoval nekaj najhladnejših dni preko zime.


Z izolacijo? Brez problema. Mi imamo 5cm izolacijo, nekoliko večjo površino (350m2) in je 8kW preko glave. Če bo delal novo izolacijo bo dal gor vsaj 15-20cm.
3600 | 32GB | 6800 | 1+3TB

sbawe64 ::

telexdell
Daš lahko link za ARSO temperaturni primankljaj ? Ne najdem.

Pri kombinaciji stara hiša in tč zna biti problem priprava sanitarne vode, če je tč poddimenzionirana.
Nekje 3-4 kW potrebuje za ogrevanje sanitarne vode, tako da z 8 kW tč nimaš kaj početi.


Viperr

Ne bi bila tako dolgoročno smiselna investicija TČ+izolacija?

Prvo izolacija, nato izbira energenta.
2020 is new 1984
Corona World order

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sbawe64 ()

Utk ::

Ne bi bila tako dolgoročno smiselna investicija TČ+izolacija?

Sigurno da bi. Ampak če nameravaš izolirat, potem moreš najprej izolirat.

telexdell ::

sbawe64 je izjavil:


In kot sem že večkrat povedal, tč + termostatski ventili so no-go kombinacija.

Prostori se ogrevajo iz več virov. En vir so radiatorji, drugi vir so pribitki (kuhanje, sesanje tal, sušenje las... različno št. ljudi v prostoru), tretji vir je sončno obsevanje skozi okna. Vsega tega ne more kompenzirati senzor, kateri je nameščen nekje zunaj na fasadi. Ta senzor tudi deluje na celotno zgradbo in ne zgolj na prostor, kjer pribitki povzročajo pregrevanje. Lahko pa te vplive kompenziraji termostatski ventili.
Vsekakor je treba v prostorih, kjer ne more prihajati do pribitkov ali ti ne bi bili preveč moteči odstraniti termostatske glave. Te je treba odstraniti tudi v prostoru, kateri imamo montiran dodaten merililnik notranje temperature (to ni termostat!). Drugje pa lahko termostatske glave mirne duše ostanejo in z njimi nastavimo takšne temperature v prostorih, kot jih želimo. Seveda, če imamo termostatske glave na večini radiatorjev je nujno v kurilnici dograditi nek zalogovnik, da imamo vedno na razpolago dovolj vode za delovanje TČ.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Utk ::

Ja, mi imamo v dnevni sobi oz. čez pol štuka brez termostatov, in tam je tudi kontroler od TČ, v kopalnici je itak ponavadi odprt radiator do konca, ostane res samo par sob, kjer ni razloga, da ne bi bilo termostata.

telexdell ::

sbawe64 je izjavil:

telexdell
Daš lahko link za ARSO temperaturni primankljaj ? Ne najdem.


Tu imaš povezavo do pravilnika
Tu pa podatki o primanjklaju- poišči nabližjo postajo
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

starfotr ::

Najprej izolacija, nato pa zamenjava grelne naprave.

Če imaš plin v naselju, razmisli tudi o te možnosti. 2700 l kurilca te po današnjih cena stane nekje 3000 eur. S plinom bi prišel na ceno 2400 do 2700 eur na leto za isto porabo v kWh. Vzel sem 26190 kWh. Nisem upošteval boljšega izkoristka plinskega kotla. Torej po izolaciji in novem kotlu bi prišel še bistveno bolje skozi.

Recimo, da imaš idealne pogoje in ti toplotna porabi samo 8730 kWh na leto. Kar je 1/3 od 26190 kWh. Bi plačal za elektriko po današnjih cenah in pogojih cca. 1700 eur.

Izračunaj si sam koliko te stane kaj. Pri današnji "kakovosti izdelave" bo najbrž treba menjat vse skupaj na 15 let. Ne bo zdržalo 20 ali 30 let ali celo 50 let. Tako, da 3000-5000 eur za plin ali pa min. 7000 eur (raje več) za TČ. Skratka razmisli.

https://aplikacije.agen-rs.si/web/prime...
http://www.zgs.si/delovna_podrocja/lesn...

Neon87 ::

Vsi pravite izolacija, ampak to je ogromen strošek, vprašanje kdaj (če) sploh ROI, mi živimo v podobni hiši iz 80, neizolirani (razen mansarda, nova okna samo v mansardi), ogrevanje radiatorji (talno gretje kopalnica).
Letos narejena SE 12kW (še po NET-meteringu) in peč na olje menjana za visokotemperaturno 13kW Bosch TČ, dodan zalogovnik za ogrevanje 800l in 300l za vodo, povezava na peč na drva, vso "pametno" krmiljenje.
Ker je zmeraj kaj za skuriti bomo peč na drva zagnali, ko bo zunaj pod -5C in pa za rezervo. Investicija obojega skupaj 25kEUR-subvencija.
Fasada bi prišla krepko čez 20kEUR in še ne bi imel elektrike in ne ogrevanja, bi pa hiša izgledala "lepše".

Ali lahko nekdo bolj podrobno razloži glede termostatskih ventilov v kombinaciji s TČ, jaz jih imam po vseh radiatorjih, zakaj to ni ok?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Neon87 ()

Utk ::

Sej mi isto, namesto 20 jurjev za fasado, smo dali 15 jurjev za TČ in elektrarno.
Res da je izolacija lahko fajn, ampak splača se pa ne. Ko pa renoviram kakšno sobo, ji obzidam zunanje stene s siporeksom, bolj zarad občutka. Mnogo ceneje...

Ali lahko nekdo bolj podrobno razloži glede termostatskih ventilov v kombinaciji s TČ, jaz jih imam po vseh radiatorjih, zakaj to ni ok?

Problem je, če se TČ vžge, hoče zaokrožit vodo, vsi ventili so pa zaprti, potem nima dovolj protoka in to je lahko problem. Če je prehudo, vrže napako in se ustavi, če je na meji, da sicer ni napake, pa baje ni ravno blagodejno za njo.

telexdell ::

Utk je izjavil:


Problem je, če se TČ vžge, hoče zaokrožit vodo, vsi ventili so pa zaprti, potem nima dovolj protoka in to je lahko problem. Če je prehudo, vrže napako in se ustavi, če je na meji, da sicer ni napake, pa baje ni ravno blagodejno za njo.

To se lahko zgodi le, če nimaš zalogovnika. Če imaš zalogovnik ima TČ vedno na razpolago dovolj vode.

Zaradi izkoristka je dobro, da TČ obratuje na najnižji možni temperaturi, da v prostore dovede še dovolj enerije za želeno bivalno udobje. Zaradi tega se delovanje TČ uravnava z meritvijo zunanje temperature (zunanji senzor) in nastavitvijo krivulje ogrevanja. Večina TČ omogoča tudi merjenje notranje temperature (sobni senzor) s katerim korigira krivuljo zaradi pribitkov ogrevanja (kuhanje, pranje, sončni žarki skozi okna...). Če imamo montitane termostatske ventile in te še nekaj priprte ne moremo vedeti, če TČ deluje z najboljšim izkoristkom oz. porabi najmanj elektrike. Zaradi tega v prostoru kateri je nahladnejši glede na želje (recimo, v dnevni želimo 22°C pa je zato v spalnici in kuhini pretoplo, če pa je v kuhinji prav pa je v dnevni prehladno) odstranimo termostatsko glavo in krivuljo nastavimo tako, da je tam želena klima. V ostalih prostorih pač fino reguliramo temperaturo s termostaskimi ventili. Na ta način dela TČ na najnižji možni temperaturi in z naboljšim SCOP za naš objekt.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

salesky ::

Utk je izjavil:


Problem je, če se TČ vžge, hoče zaokrožit vodo, vsi ventili so pa zaprti, potem nima dovolj protoka in to je lahko problem. Če je prehudo, vrže napako in se ustavi, če je na meji, da sicer ni napake, pa baje ni ravno blagodejno za njo.


Nevem kako imate vi ampak jaz imam na vseh radjatorjih narejen obvod, da gre voda naprej in kroži tudi če so vsi radiatorji zaprti? Al misliš, da je ta obvod še vedno ozko grlo in nevaren za TČ?

deco16 ::

Škoda, peč na olje sem pustil pred hišo in so jo pol vzel za staro železo sosedi. Namreč brezhibno je še delovala prejšni ponedeljek in ravno na dan montaže TČ(torej) je zmankalo olja.

TČ pa od tega ko sem se zmenil in plačal je minilo 3 tedne in me že greje. Sem mel mal sreče..

feryz ::

Utk je izjavil:

Ali lahko nekdo bolj podrobno razloži glede termostatskih ventilov v kombinaciji s TČ, jaz jih imam po vseh radiatorjih, zakaj to ni ok?

Problem je, če se TČ vžge, hoče zaokrožit vodo, vsi ventili so pa zaprti, potem nima dovolj protoka in to je lahko problem. Če je prehudo, vrže napako in se ustavi, če je na meji, da sicer ni napake, pa baje ni ravno blagodejno za njo.
Ni ravno tako simpl, ampak je malo bolj zajebano.
Če gre TČ v defrost in je premalo pretoka ali celo nič, lahko izmenjevalec zmrzne, popoka in imaš namesto TČ en kup železja pred bajto.
Da samo napako javi, je še najmanjši problem.

Neon87 ::

feryz je izjavil:

Utk je izjavil:

Ali lahko nekdo bolj podrobno razloži glede termostatskih ventilov v kombinaciji s TČ, jaz jih imam po vseh radiatorjih, zakaj to ni ok?

Problem je, če se TČ vžge, hoče zaokrožit vodo, vsi ventili so pa zaprti, potem nima dovolj protoka in to je lahko problem. Če je prehudo, vrže napako in se ustavi, če je na meji, da sicer ni napake, pa baje ni ravno blagodejno za njo.
Ni ravno tako simpl, ampak je malo bolj zajebano.
Če gre TČ v defrost in je premalo pretoka ali celo nič, lahko izmenjevalec zmrzne, popoka in imaš namesto TČ en kup železja pred bajto.
Da samo napako javi, je še najmanjši problem.

Ali se to lahko zgodi, če je nameščen zalogovnik?

pol3ni ::

Jaz imam tudi termostatske glave in zalogovnik brez talnega gretja.Kako bo,bom videl letos,ker bo to prva zima z TČ.
So pa bile besede monterja,da če hočem imeti ter.glave na radiatorjih mi TČ ne bo montiral brez zalogovnika.
Tako ,da imam 200l zalogovnik in 300l bojler

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: pol3ni ()

Scientist ::

ViperR je izjavil:

Zdravo,

Trenutno se ogravamo na kurilno olje, imamo pa tudi peč na drva, ki pa že par let ni v uporabi, ker se nobenemu ne da s tem ukvarjat. Sedaj pa nam je peč za ogrevanje na kurilno olje crknila in bi rabili naročit novo. Ker že dlje časa razmišljam o zamenjavi ogrevanja na toplotno črpalko se mi zdi sedaj idealna priložnost, preden imam dodatne stroške s tem.

Trenutno stanje: 300+m^2 hiša, ogrevamo 2x120m^2.
Izolacija: brez
Radiatorji: Menjani cca 8 let nazaj
Okna: Plastična 3 slojna MIK Celje

Plan: TČ bi zamenjal takoj, drugo leto pa še izolacijo.

Bi to šlo, je sploh izvedljivo v letošnjem letu(takoj)? Katero TČ vzeti? Največji problem, ki ga vidim, je kako bi šlo letos čez brez izolacije. Bi zato potreboval večjo TČ? Bi sploh lahko toliko ogrela in kakšen bi bil potem strošek? Kolikšen strošek ogrevanja lahko pričakujem brez izolacije, koliko z izolacijo?

Ali je pa bolje ne narediti nič in samo popraviti trenutno peč za ogrevanje na olje, pa potem drugo leto najprej z izolacijo..?


Osebno bi svetoval da zamenjaj peč na olje z toplotno črpalko že to leto. Ne bi bilo smiselno da zaradi enega leta predimenzioniraš toplotno črpalko po nepotrebnem (ker boš imel nato vsa naslednja leta ko bo črpalka manj obremenjena manjši izkoristek), zato bodisi kupi toplotno črpalko z vgrajenimi električnimi grelci (in jih izključi po tem letu ko boš naredil izolacijo hiše, take toplotne črpalke niso bistveno dražje od takih brez vgrajenih grelcev). Ali pa kupi TČ brez grelcev in v tem letu dogrevaj z navadnimi kaloriferji (par najcenejših iz bauhasusa za 20 EUR, samo po potrebi kakšne 5 do 10 dni v celotni zimi, ko bo zunaj pod -10° ali -15°C). Strošek bo kljub dogrevanju s kaloriferji že v prvem letu manjši kot bi bil pri ogrevanju na kurilno olje, naslednja leta pa sploh. KWh toplote iz kurilnega olja je nekje 12,4 centa, iz TČ zrak voda pri letnem COP3 (običajni COP) pa nekje 6,1 centa, kar je več kot 2x ceneje.

ps: moč toplotne črpalke dimenzioniraj kot da bi izolacijo že imel, za najboljši izkoristek dimenzioniraj tako da bo TČ ob že narejeni izoolaciji obremenjena 70 procentno. Pri tem si lahko pomagaš s spodnjimi karkulatorji:
https://www.seltron.si/za-stranke/izrac...
https://cc.gorenje.com/si/spletni-prera...
Torej to leto bo TČ 100 % obremenjeno koliko bo dala od sebe, razliko na dneve ko bo zunaj -10 ali -15°C boš zagotovil z kaloriferju. Naslednje leto ob narejeni izolaciji pa dimenzioniraj tako da bo 70 % obremenjena (izkoristek pri tej obremenitvi naj bi bil najvišji).

Bi to šlo, je sploh izvedljivo v letošnjem letu(takoj)?

Če ima monter čas, potem sama montaža traja v rangu dan ali dva (osebna izkušnja), tako da načeloma bi šlo že letos.

Spodaj ima primerjavo stroškov ogrevanja z različnimi energenti za 2024:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

Bolf3nk ::

3k + za ogrevanje?

Jaz dam cca 1400€ za 20m bukovih drv in še ostane... cca 250m2

joez7 ::

Taledva kalkulatorja mal falita. Selton mi naračuna 7kW, kar je kar blizu (mam 6kW in mi je rahlo preveč), gorenje pa mi naračuna 9kW in ponudi 14kW črpalko???
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.

Scientist ::

Bolf3nk je izjavil:

3k + za ogrevanje?

Jaz dam cca 1400EUR za 20m bukovih drv in še ostane... cca 250m2


No, vse je odvisno od toplotnih potreb tvoje hiše. Ampak cenovna razmerja med energenti pa ostanejo praktično identična ne glede na toplotne potrebe hiše. Zgoraj na linku je računano za hišo ki porabi 1500 litrov kurilnega olja (torej so njene potrebe po toploti ob upoštevanem izkoristku dobrih 16.000 kWh na leto). Prav tako si drva kupil od nižje cene od povprečja. Kljub poceni drvom bi te ogrevanje na TČ stalo cca isto, ampak bi zato imel bistveno višje ugodje (manj dela z ogrevanjem).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

joez7 je izjavil:

Taledva kalkulatorja mal falita. Selton mi naračuna 7kW, kar je kar blizu (mam 6kW in mi je rahlo preveč), gorenje pa mi naračuna 9kW in ponudi 14kW črpalko???


Ne gledat kaj ti predlaga, ampak glej koliko ti naračuna toplotne potrebe hiše (oba karkulatorja morata dobit enako ob enakih podatkih). Orientiraj se na to vrednost. Gorenje bi ti očitno rad prodal predimenzionirano toplotno črpalko, zato da bo zaslužil malo več. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

bm1973 je izjavil:

Kupi dobro peč na kurilno olje, bo precej ceneje...

Ne, ne bo. Kurjenje na kurilno olje je dandanes 2,3 krat dražje od toplotne črpalke zrak voda in 3,4 krat dražje od geotermalne toplotne črpalke, ter okrog 4,5 krat dražje od toplotne črpalke voda voda (jemlje toploto iz podtalnice).


ViperR: prvo leto ko še ne boš imel izolacije toplotni črpalki v najhladnejših zimskih dneh pomagaj z pečjo na drva. Če pa boš kjub temu doogreval z kaloriferji, bo to še vedno ceneje tudi prvo leto, kot pa da bi ogreval na kurilno olje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

In kot sem že večkrat povedal, tč + termostatski ventili so no-go kombinacija.

No, to niti ni res. Pri nas imamo TČ in termostatske ventile in zadeva čist ok deluje. Pač nastaviš TČ tako da tam kjer hočeš da je najtopleje imaš ventile odprte čisto do konca, drugje pa malenkost priprte.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

Če imam v prostorih 23°C in je zunaj -15°C in bi TČ delala nepretrgoma 24 ur skupaj bi potreboval toplotno moč 8384 W. Sedaj se pač pogleda v katalog, katera TČ daje pri -15°C od sebe 8 kW moči. Pol pa se da poleg še neka rezerva za defroste, pa nekaj za pripravo sanitarne voda, pa da TČ ne bo delala 24 ur na max moči...


Račuanaš kot da bo zunaj cel dan -15°C, kar se v praksi v Sloveniji ne zgodi nikoli. V praksi je -15°, pa še to redko, samo zjutraj nekaj ur, nato se temperatura precej zviša. Tako da tistih 8 KW moči v resnici ni 8 KW moči, ampak je precej manj. Nato pa prišej zraven že rezervo za defroste, sanitarno vodo ipd, to pa drži.

cekr je izjavil:

ViperR je izjavil:

Zdravo,

Trenutno se ogravamo na kurilno olje, imamo pa tudi peč na drva, ki pa že par let ni v uporabi, ker se nobenemu ne da s tem ukvarjat. Sedaj pa nam je peč za ogrevanje na kurilno olje crknila in bi rabili naročit novo. Ker že dlje časa razmišljam o zamenjavi ogrevanja na toplotno črpalko se mi zdi sedaj idealna priložnost, preden imam dodatne stroške s tem.

Trenutno stanje: 300+m^2 hiša, ogrevamo 2x120m^2.
Izolacija: brez
Radiatorji: Menjani cca 8 let nazaj
Okna: Plastična 3 slojna MIK Celje

Plan: TČ bi zamenjal takoj, drugo leto pa še izolacijo.

Bi to šlo, je sploh izvedljivo v letošnjem letu(takoj)? Katero TČ vzeti? Največji problem, ki ga vidim, je kako bi šlo letos čez brez izolacije. Bi zato potreboval večjo TČ? Bi sploh lahko toliko ogrela in kakšen bi bil potem strošek? Kolikšen strošek ogrevanja lahko pričakujem brez izolacije, koliko z izolacijo?

Ali je pa bolje ne narediti nič in samo popraviti trenutno peč za ogrevanje na olje, pa potem drugo leto najprej z izolacijo..?


Kakšno 16kW(lahko tudi manj) TČ si poglej. Najboljše bo, če pokličeš kakšnega, ki se s tem ukvarja, in okvirno oceni, kako in kaj. Ne kupovat podhranjene zadeve.


Kot tudi ne kupovat predimenzionirane zadeve. 16 KW TČ bo po izolaciji hiše bistveno predimenzionirana, tako da to je zelo slab nasvet. Tudi nasvet da pokliče nekoga ki bo zadevo OCENIL, ni dober, naj pokliče nekoga ki bo zadevo poračunal (torej ne monterja ki bo od oka nekaj rekel, ampak naj gre k energetskemu svetovalcu, ki mu bo poračunal zadeve).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Utk ::

Tako je, nobenga razloga ni, da ne bi dal nekomu 200 evrov, da mu pove to kar mu bi povedal monter od oka. Ker vsaka hiša je res tako jebeno strašno unikatna, da se to ne da ocenit in izbrat eno od treh možnih moči toplotne črpalke. Da bo 6 premalo, je jasno, da je 16 preveč tudi, ali vzame 8 ali 11 je pa čist vse-en-kurc. Jaz bi vzel kar bi dobil najcenejše na 3 faze. Komot se zgodi, da je to malo "slabši" model, pa pač 11 kw. Nek boljši 8 kw je lahko komot 2-3-4 jurje dražji, bo pa res porabil 200 evrov elektrike manj na leto. Če.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Scientist ::

Utk je izjavil:

Ne bi bila tako dolgoročno smiselna investicija TČ+izolacija?

Sigurno da bi. Ampak če nameravaš izolirat, potem moreš najprej izolirat.


Načeloma, ampak ni nujno. Lahko samo TČ dimenzionira tako kot da izolacijo že ima in si to eno leto preden naredi izolacijo toplotni črpalki v najhladnejših dneh pomaga s kaloriferji (ali pa vključi električne grelce v TČ) ali pa dogreva z obstoječo pečjo na drva. Strošek TČ+dogrevanje z kaloriferji bo še vedno nižji kot kurjenje izključno z kurilnim oljem. Ko pa naredi izolacijo, bo pa 2,3 krat nižji kot bi bil da bi kuril na kurilno olje.

Utk je izjavil:

Tako je, nobenga razloga ni, da ne bi dal nekomu 200 evrov, da mu pove to kar mu bi povedal monter od oka. Ker vsaka hiša je res tako jebeno strašno unikatna, da se to ne da ocenit in izbrat eno od treh možnih moči toplotne črpalke. Da bo 6 premalo, je jasno, da je 16 preveč tudi, ali vzame 8 ali 11 je pa čist vse-en-kurc. Jaz bi vzel kar bi dobil najcenejše na 3 faze. Komot se zgodi, da je to malo "slabši" model, pa pač 11 kw. Nek boljši 8 kw je lahko komot 2-3-4 jurje dražji, bo pa res porabil 200 evrov elektrike manj na leto. Če.


No resnica je v resnici precej drugačna. Tipično monterji precej predimenzionirajo toplotne črpalke (češ: da bo zihr). Povsem brez potrebe. Posledice so da TČ ni dovolj obremenjena in ima posledično nižji izkoristek, kar pomeni večjo ceno ogrevanja. Tistih 200 EUR (v resnici stane 1 ura ranga 50 EUR) bo prinesel notri na račun večjega izkoristka že v nekaj letih, tako da nečeloma se splača zadevo dat preračunat energetskemu svetovalcu. Oziroma niti 50 EUR ne bo stroška za preračun, če pozna koga, ki se s takimi preračuni ukvarja in mu bo poračunal za six pack pira. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

eno od treh možnih moči toplotne črpalke.

No, možnih moči toplotne črpake je veliko, mnogo več kot 3. Sploh ko gledaš več različnih proizvajalcev.

Scientist ::

Vsekakor je treba v prostorih, kjer ne more prihajati do pribitkov ali ti ne bi bili preveč moteči odstraniti termostatske glave.

No, odstraniti ni nujno, samo odpreš jih na ful in jih ne tikaš celo zimo (ter domačim prepoveš da spreminjajo termostatske ventile v teh prostorih).

starfotr je izjavil:

Najprej izolacija, nato pa zamenjava grelne naprave.

Če imaš plin v naselju, razmisli tudi o te možnosti. 2700 l kurilca te po današnjih cena stane nekje 3000 eur. S plinom bi prišel na ceno 2400 do 2700 eur na leto za isto porabo v kWh. Vzel sem 26190 kWh. Nisem upošteval boljšega izkoristka plinskega kotla. Torej po izolaciji in novem kotlu bi prišel še bistveno bolje skozi.

Recimo, da imaš idealne pogoje in ti toplotna porabi samo 8730 kWh na leto. Kar je 1/3 od 26190 kWh. Bi plačal za elektriko po današnjih cenah in pogojih cca. 1700 eur.

Izračunaj si sam koliko te stane kaj. Pri današnji "kakovosti izdelave" bo najbrž treba menjat vse skupaj na 15 let. Ne bo zdržalo 20 ali 30 let ali celo 50 let. Tako, da 3000-5000 eur za plin ali pa min. 7000 eur (raje več) za TČ. Skratka razmisli.

https://aplikacije.agen-rs.si/web/prime...
http://www.zgs.si/delovna_podrocja/lesn...


Malo čudno si te vrednosti računal (razmerja med energenti ne štimajo). Med toplotno črpalko in kurilnim oljem si naračunal 1,76 kratno razliko, dejanska razlika je 2,25 kratna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

Scientist ::

3000-5000 eur za plin ali pa min. 7000 eur (raje več) za TČ.

Če vzamem tvojo povprečno vrednost za plin (torej 4000 EUR) in tvojo vrednost za TČ je razlike samo 3000 EUR. To se ti na račun manjšega stroška ogrevanja povrne v 8,5 letih. Realno pa se da pridet čez tudi z 3000 EUR za celotno TČ z vgradnjo (TČ je kitajska in stane slabih 2k, montaža je dobrega jurja, primer so tudi ljudje iz tega foruma, ki so z njo povsem zadovoljni). Tako da kitajska TČ te stane isto kot plinska inštalacija ali celo manj. TČ priznanih proizvajalcev pa 2 do 3k več kot plinska investicija.

Neon87 je izjavil:

Vsi pravite izolacija, ampak to je ogromen strošek, vprašanje kdaj (če) sploh ROI, mi živimo v podobni hiši iz 80, neizolirani (razen mansarda, nova okna samo v mansardi), ogrevanje radiatorji (talno gretje kopalnica).
Letos narejena SE 12kW (še po NET-meteringu) in peč na olje menjana za visokotemperaturno 13kW Bosch TČ, dodan zalogovnik za ogrevanje 800l in 300l za vodo, povezava na peč na drva, vso "pametno" krmiljenje.
Ker je zmeraj kaj za skuriti bomo peč na drva zagnali, ko bo zunaj pod -5C in pa za rezervo. Investicija obojega skupaj 25kEUR-subvencija.
Fasada bi prišla krepko čez 20kEUR in še ne bi imel elektrike in ne ogrevanja, bi pa hiša izgledala "lepše".

Ali lahko nekdo bolj podrobno razloži glede termostatskih ventilov v kombinaciji s TČ, jaz jih imam po vseh radiatorjih, zakaj to ni ok?


No, upoštevat moraš tudi da izoliranje hiše poveča toplotno ugodje (ne glede na temperaturo prostorov), ker nimaš hladnih površin sten, ki mejijo na zunanjo stran hiše. Če nimaš SE z netmeteringom, pa moraš upoštevat tudi da se bodo energenti čez leta dražili. Če imaš temperature sten nizke (kar je primer v neizolirani hiši), potem popolnega toplotnega ugodja sploh ne moreš doseči, ne glede na temperaturo zraka v prostoru.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

telexdell ::

Scientist je izjavil:

Vsekakor je treba v prostorih, kjer ne more prihajati do pribitkov ali ti ne bi bili preveč moteči odstraniti termostatske glave.

No, odstraniti ni nujno, samo odpreš jih na ful in jih ne tikaš celo zimo (ter domačim prepoveš da spreminjajo termostatske ventile v teh prostorih).

V termostatskih glavah je običajno vosek, kateri spreminja volumen v odvisnosti od temperature. Raztezek voska v glavi deluje na zaporni del, kateri uravna pretok vode skozi radiator. Delovanje je zvezno, torej se ventil postopoma zapira od 0...100%. Če sedaj damo glavo na povsem odprto bo vosek še vedno reagiral na temperaturo, območje delovanja pa se bo paralelno premaknilo. Za lažjo predstavo- namesto 0...100% bo delal npr. od -60...+40%. Torej, ko bo v prostoru npr. 23°C ne bo 100% zaprt ampak le 40%. Bo pa to za nekaj % zmanjšalo pretok vode skozi radiator. Zato je treba v prostoru, kateri je najbolj podhranjen odstraniti termostasko glavo. Drugje pa je lahko odprta tudi na polno.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Scientist ::

Problem je, če se TČ vžge, hoče zaokrožit vodo, vsi ventili so pa zaprti, potem nima dovolj protoka in to je lahko problem. Če je prehudo, vrže napako in se ustavi, če je na meji, da sicer ni napake, pa baje ni ravno blagodejno za njo.

Zato pa v prostorih kjer hočeš da je malo topleje (recimo dnevna soba) odpreš ventile na polno, v ostalih prostorih pa jih samo malenkost zapreš.

Utk ::

No, možnih moči toplotne črpake je veliko, mnogo več kot 3. Sploh ko gledaš več različnih proizvajalcev.

Ne, ni, ko imaš enkrat konkretno hišo pred seboj. Zato pa pravim, cenejšo in močnejšo. Da bo pri minusu tu nekje, pri 10 stopinjah je vsaka dobra. Cenejša je pa pač cenejša.

Tistih 200 EUR (v resnici stane 1 ura ranga 50 EUR) bo prinesel notri na račun večjega izkoristka že v nekaj letih

Itak itak. Pri 800 evrih porabe elektrike za ogrevanje na leto bo prišparal z malo boljšo in 4 jurje dražjo v par letih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Scientist ::

Itak itak. Pri 800 evrih porabe elektrike za ogrevanje na leto bo prišparal z malo boljšo in 4 jurje dražjo v par letih.

Ne. Nisi prav razumel. Monter mu bo od oka rekel naj da 16 KW in taka recimo da stane 8000 € (ker monterji TIPIČNO vedno PREDIMENIONIRAJO, češ, da bo zihr). Če bi šel k energetskemu svetovalcu bi mu ta rekel da nej da 8 kW, kar stane recimo 6000 €. Torej že tukaj prišpara 1900 € (100 € pa da energetskemu svetovalcu). Nato bo z manjšo 8 kW TČ še vsako leto prišparal za 100 € elektrike na račun večjega izkoristka (ker bo TČ obremenjena toliko da bo njen izkoristek najvišji, 16 kW TČ pa bi bila premalo obremenjena za najboljši izkoristek.

Utk ::

Dej ne fantaziraj. Noben monter mu ne bo za izolirano hišo predlagal 16 kw. Ti si res en teoretik na kubik.

Scientist ::

Utk je izjavil:

Dej ne fantaziraj. Noben monter mu ne bo za izolirano hišo predlagal 16 kw. Ti si res en teoretik na kubik.


Teoretik na kubik si ti, ne jaz. Ne fantaziram. Seveda bo. Osebne izkušnje (ne samo moje, tudi od marsikoga drugega). Seveda mu nismo verjeli (sem raje jaz poračunal tako kot se zagre). Sploh je še večja šansa da mu bo predlagal še bolj predimenzionirano toplotno črpalko, ker on hiše sploh še nima izolirane.

Ne, ni, ko imaš enkrat konkretno hišo pred seboj. Zato pa pravim, cenejšo in močnejšo. Da bo pri minusu tu nekje, pri 10 stopinjah je vsaka dobra. Cenejša je pa pač cenejša.

Niso samo tri moči toplotnih črpalk, tudi ko imaš enkrat konkretno hišo pred seboj, možnih moči toplotnih črpalk je precej več, sploh ko gledaš več različnih proozvajalcev. Močnejša TČ ni nujno boljša, ponavadi je povprečna obremenjenost precej manjša kot 70 %, kot je potrebno za oprimalen izkoristek in s tem čim nižji račun za elektriko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Scientist ()

joez7 ::

Utk je izjavil:

Dej ne fantaziraj. Noben monter mu ne bo za izolirano hišo predlagal 16 kw. Ti si res en teoretik na kubik.

Tle se motiš. Kolegu so na dobro izolirano hišo montirali 14kW mašino (in 11kW SE). No sedaj so mu jo omejili na 9kW - nižje ne gre. Sedaj razmišlja, da bo mašino zamenjal za 6 ali 8kw. TČ ma premočno - mu preveč taktizira, eventualno bo dogradil 500l zalogovnik - sam je prostor problem. Tak, da čez palec... :)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
«
1
2 3
...
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Toplotna črpalka (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
13413611 (2750) Arey
»

Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
22563409 (28138) Jurij25
»

Centralna peč predelava drva-peleti (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17244660 (18896) feryz
»

Ogrevanje na Elektriko (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
15963227 (32676) konspirator
»

Montaža kotla na drva poleg obstoječega sistema na kurilca

Oddelek: Loža
3612161 (8924) gorjanc

Več podobnih tem