Forum » Loža » Toplotna črpalka
Toplotna črpalka
Gokard ::
Pozdravljeni, mene pa zanimajo vaša mnenja, nasveti in izkušnje v zvezi s toplotno črpalko.
V planu je menjava stare centralne peči na drva in olje, za toplotno črpalko.
Živimo v 35let stari dvostanovanski hiši. Izolirano je zgolj zgornje stanovanje. Hiša narejena tako, kot so jih pač včasih delali. Lokacija osrednjeslovenska. Vsako stanovanje ima cca 80m2. Vse na radijatorjih, z izjemo ene kopalnice na talno gretje.
Zanima me, katere znamke toplotno črpalko bi mi svetovali? Koliko močno glede na zgornje podatke in koliko ste okvirno plačevali elektriko mesečno v pretekli zimi?
Prosil bi brez nepotrebnih komentarjev.
Že v naprej se vam zahvaljujem za pomoč. V kolikor je za boljši nasvet potrebna še kakšna informacija o hiši, pa prosim pripišite. Hvala.
V planu je menjava stare centralne peči na drva in olje, za toplotno črpalko.
Živimo v 35let stari dvostanovanski hiši. Izolirano je zgolj zgornje stanovanje. Hiša narejena tako, kot so jih pač včasih delali. Lokacija osrednjeslovenska. Vsako stanovanje ima cca 80m2. Vse na radijatorjih, z izjemo ene kopalnice na talno gretje.
Zanima me, katere znamke toplotno črpalko bi mi svetovali? Koliko močno glede na zgornje podatke in koliko ste okvirno plačevali elektriko mesečno v pretekli zimi?
Prosil bi brez nepotrebnih komentarjev.
Že v naprej se vam zahvaljujem za pomoč. V kolikor je za boljši nasvet potrebna še kakšna informacija o hiši, pa prosim pripišite. Hvala.
- premaknil iz Pomoč in nasveti: bluefish ()
joez7 ::
Kot prvo, si moraraš razčistiti preteklo porabo (letno)
1ooo litrov olja, da 10MWh, klaftra, da ~ 10MWh.
Ali boš obdržal olje kot rezervo za konice (-10°C)
Mam podoben objekt, 3x 70m2, energetsko saniran in grejem z 6kW črpalko.
Pri tebi, bi bilo potrebno prvo doseči čim večjo zrakotesnost (okna, vrata, izolacija ostrešja)
Čez palec, ti bodo svetovali 12kW črpalko (3f), glej da bo vsaj R32 ali R270 ali novejša.
Če si januarja pokuril 600l olja, to pomeni 6Mwh - ti bo črpalka pokurila ~ 2Mwh, kar znese mesečno ~300€.
(COP~3, pri -2°C)
Ko bo topleje COP naraste (tudi na 6).
Ne dajat premočne črpalke. Črpalka lahko deluje (modulira) od 50% pa do 130% nazivne moči.
Pri manjši porabi pa taktizira (vklaplja in izklaplja - niha temperatura dvižnega voda)
Maš termostatske glave na radijatorjih, in pravilno nastavljene - zaklenjene, maš zalogovnik?
Predvsem pa si vzami čas, naredi izračun gradbene fizike (Pures 2006 ali starejši)
Pri znamkah, te pa naj vodi denarnica in realizirani projekti, če ma gdo v okolici že TČ, kopiraj dobro izvedbo.
1ooo litrov olja, da 10MWh, klaftra, da ~ 10MWh.
Ali boš obdržal olje kot rezervo za konice (-10°C)
Mam podoben objekt, 3x 70m2, energetsko saniran in grejem z 6kW črpalko.
Pri tebi, bi bilo potrebno prvo doseči čim večjo zrakotesnost (okna, vrata, izolacija ostrešja)
Čez palec, ti bodo svetovali 12kW črpalko (3f), glej da bo vsaj R32 ali R270 ali novejša.
Če si januarja pokuril 600l olja, to pomeni 6Mwh - ti bo črpalka pokurila ~ 2Mwh, kar znese mesečno ~300€.
(COP~3, pri -2°C)
Ko bo topleje COP naraste (tudi na 6).
Ne dajat premočne črpalke. Črpalka lahko deluje (modulira) od 50% pa do 130% nazivne moči.
Pri manjši porabi pa taktizira (vklaplja in izklaplja - niha temperatura dvižnega voda)
Maš termostatske glave na radijatorjih, in pravilno nastavljene - zaklenjene, maš zalogovnik?
Predvsem pa si vzami čas, naredi izračun gradbene fizike (Pures 2006 ali starejši)
Pri znamkah, te pa naj vodi denarnica in realizirani projekti, če ma gdo v okolici že TČ, kopiraj dobro izvedbo.
Jure14 ::
Zdaj je menda pravi čas za nakup.
Baje ima Mitsubishi po Evropi 100.000 neprodanih enot. In cene padajo.
Baje ima Mitsubishi po Evropi 100.000 neprodanih enot. In cene padajo.
Gokard ::
Hvala za hiter in temeljit odgovor.
Centralna in cisterna gresta ven zaradi dotrajanosti. Okna so v enem nadstropju še stara, v drugem so nova in izolacija pod knaufom z notranje strani, ter izolirano ostrešje.
Zadnja leta smo kurili samo na drva in brez zalogovnika. Pokurili smo 4 klaftre skozi zimo. To pomeni cca. 40MWh, kar bi potem takem preračunano pomenilo za 2000€ elektrike??
Za dogrevanje je v vsakem nadstropju še svoj kamin. Termostatske glave na radiatorjih so ja.
Glede vseh teh izračunov sem povsem laik, zato bom pri tem potreboval pomoč.
Mi znate svetovati morda tudi kakšna podjetja, ki so preverjena in ne bodo zgolj polnila svojih žepov po možnosti s slabo izvedenimi deli?
Kar se cen in kvalitete TČ tiče, se tudi nagibam k nekemu srednjemu rangu..
Centralna in cisterna gresta ven zaradi dotrajanosti. Okna so v enem nadstropju še stara, v drugem so nova in izolacija pod knaufom z notranje strani, ter izolirano ostrešje.
Zadnja leta smo kurili samo na drva in brez zalogovnika. Pokurili smo 4 klaftre skozi zimo. To pomeni cca. 40MWh, kar bi potem takem preračunano pomenilo za 2000€ elektrike??
Za dogrevanje je v vsakem nadstropju še svoj kamin. Termostatske glave na radiatorjih so ja.
Glede vseh teh izračunov sem povsem laik, zato bom pri tem potreboval pomoč.
Mi znate svetovati morda tudi kakšna podjetja, ki so preverjena in ne bodo zgolj polnila svojih žepov po možnosti s slabo izvedenimi deli?
Kar se cen in kvalitete TČ tiče, se tudi nagibam k nekemu srednjemu rangu..
Jure14 ::
Jaz sem se iz drugega konca lotil.
Poiskal lokalnega monterja, ki ima dolgoletne izkušnje, ki ga lokalci priporočajo, in ki je začel svojega sina vpeljevat v posel.
Montira samo eno znamko, jo obvala u nulo.
Računam, da bo za (morebiten) servis poskrbljeno vsaj naslednjih 30 let.
Poiskal lokalnega monterja, ki ima dolgoletne izkušnje, ki ga lokalci priporočajo, in ki je začel svojega sina vpeljevat v posel.
Montira samo eno znamko, jo obvala u nulo.
Računam, da bo za (morebiten) servis poskrbljeno vsaj naslednjih 30 let.
joez7 ::
Pri 40Mwh toplote, to znese ~ 12Mwh elektrike = 130*12=1600€ letno. Za ogrevanje.
Verjetno pa še malo manj.
Optimizacija ogrevanja - ogrevalna krivulja, so dodatni prihranki. Glej, da boš skozi temperiral,
brez skokov - konstantna temperatura - podnevi in ponoči!!
- ko je minus in ni vlage, je zadosti 21°C, pri 60% vlage pa komaj 22,5°C dovolj.
Verjetno pa še malo manj.
Optimizacija ogrevanja - ogrevalna krivulja, so dodatni prihranki. Glej, da boš skozi temperiral,
brez skokov - konstantna temperatura - podnevi in ponoči!!
- ko je minus in ni vlage, je zadosti 21°C, pri 60% vlage pa komaj 22,5°C dovolj.
Ghost7 ::
Maš mogoče šanso preit na plin?
Neodvisna peč od zunanjih temperatur.
Plina je dost, če rus konča tisto sranje z ameriko na ukrajinskih tleh ga bo pa še tolk več plus cene bodo šle dol, oziroma vsaj počasneje rasle, ker je folk zapaničaru in šel na elektriko (manj povpraševanja, omrežje je pa v sloveniji (in EU) zelo močno in si bodo želel prodajat).
Elektrika bo vedno dražja. Investicija v SE je opcija, ampak moraš v vsakem primeru imet še dodaten zalogovnik za alektriko (baterijo), torej kurilnica bo imela toplotno + zalogovnik + razsmernik + baterijo + vse inštalacije. 40k ne vem če je dovolj - ROI bo zelo dolg.
Plinska peč rabi pol kvadrata na steni + manjši, recimo 300litrski bojler za sanitarno vodo (tako imam sam). Grejem pa talno. Kurilnica me je stala 4k z vgradnjo. V povprečju ponucam 1.5kubika na dan za ogrevanje s kaminom, brez kamina 3m3, torej nekje 30kwh. Ogrevam na 22-23. Če lahko s kaminom, potem je v špici tudi 27 pa potem pada, vendar ne pod 21, ker talno nižje ne spusti.
Plinska peč nima težav z radiatorji, kateri potrebujejo višjo temperaturo dvižnega voda, kar pa toplotna črpalka ima, sploh pri nižjih temperaturah. Rešujejo te lahko kamini.
Če elektrike zmanjka iz kakršnegakoli vzroka, lahko plinsko daš na manjši UPS za PCje, (rabi štrom za iskro za vžig, LCD display in pumpo (3w)). Preverjeno laufa ogrevanje vsaj en dan (greš vmes na šiht nafilat - tako je delal sodelavec iz Logatca ob zadnjem žledolomu).
Pametno je imeti kamin. Karkoli se bo zgodilo, drva so in bodo na voljo.
Neodvisna peč od zunanjih temperatur.
Plina je dost, če rus konča tisto sranje z ameriko na ukrajinskih tleh ga bo pa še tolk več plus cene bodo šle dol, oziroma vsaj počasneje rasle, ker je folk zapaničaru in šel na elektriko (manj povpraševanja, omrežje je pa v sloveniji (in EU) zelo močno in si bodo želel prodajat).
Elektrika bo vedno dražja. Investicija v SE je opcija, ampak moraš v vsakem primeru imet še dodaten zalogovnik za alektriko (baterijo), torej kurilnica bo imela toplotno + zalogovnik + razsmernik + baterijo + vse inštalacije. 40k ne vem če je dovolj - ROI bo zelo dolg.
Plinska peč rabi pol kvadrata na steni + manjši, recimo 300litrski bojler za sanitarno vodo (tako imam sam). Grejem pa talno. Kurilnica me je stala 4k z vgradnjo. V povprečju ponucam 1.5kubika na dan za ogrevanje s kaminom, brez kamina 3m3, torej nekje 30kwh. Ogrevam na 22-23. Če lahko s kaminom, potem je v špici tudi 27 pa potem pada, vendar ne pod 21, ker talno nižje ne spusti.
Plinska peč nima težav z radiatorji, kateri potrebujejo višjo temperaturo dvižnega voda, kar pa toplotna črpalka ima, sploh pri nižjih temperaturah. Rešujejo te lahko kamini.
Če elektrike zmanjka iz kakršnegakoli vzroka, lahko plinsko daš na manjši UPS za PCje, (rabi štrom za iskro za vžig, LCD display in pumpo (3w)). Preverjeno laufa ogrevanje vsaj en dan (greš vmes na šiht nafilat - tako je delal sodelavec iz Logatca ob zadnjem žledolomu).
Pametno je imeti kamin. Karkoli se bo zgodilo, drva so in bodo na voljo.
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/
Ghost7 ::
Če pa plin ni opicija:
https://www.merkur.si/energija/sejemska...
Vsekakor pa glej Micko (Mitsubushi), Vaillant, Viessman.
Deli bodo na zalogi, dobra podpora in pa vsaj so prave TČ (ne z zunanjo klima enoto in podobni heci). Plus sosedom ponoči ne bodo šle na živce, ker z leti postanjeo fajn glasne.
https://www.merkur.si/energija/sejemska...
Vsekakor pa glej Micko (Mitsubushi), Vaillant, Viessman.
Deli bodo na zalogi, dobra podpora in pa vsaj so prave TČ (ne z zunanjo klima enoto in podobni heci). Plus sosedom ponoči ne bodo šle na živce, ker z leti postanjeo fajn glasne.
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ghost7 ()
vres.ales ::
Sem letos delal eno manjšo raziskavo zaradi študija.
Seminarska je na tej povezavi in sem naredil tudi rentabilnost prehoda na toplotno črpalko
Seminarska je na tej povezavi in sem naredil tudi rentabilnost prehoda na toplotno črpalko
Neon87 ::
Kaj pa tole, jaz bom najbrž to vzel (Samsung EHS Mono HT R290) + bojler za toplo vodo?
https://tratnjek.si/izdelek/toplotna-cr...
https://tratnjek.si/izdelek/toplotna-cr...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Neon87 ()
DamijanD ::
Ghost7 imam kolega, ki bo iz plinske (ima plinovod) peči prešel na TČ letos zaradi stroškov...
Ghost7 ::
Ghost7 imam kolega, ki bo iz plinske (ima plinovod) peči prešel na TČ letos zaradi stroškov...
Zafrknil se bo...
Tole preberi od vres.ales:
4.1.1 Rentabilnost vgradnje ali menjave za potrošnika
Cena montaže visoko učinkovite kondenzacijske peči se giblje od 3000 do 5000 EUR (cena plinske peči je v povprečju 2500 EUR). Cena montaže toplotne črpalke zrak/voda je v povprečju od 9000 do 12000 EUR (povprečna cena toplotne črpalke je 6600 EUR).
Pri novogradnji je povprečna poraba toplotne črpalke 3000 kWh na sezono, kar nanese 450 EUR porabe (brez omrežnine). V primerjavi s plinsko pečjo, kjer je povprečna poraba 800 m3, katerega cena je 443 EUR skupaj z vsemi dajatvami nekje 705 EUR na sezono. Obe napravi imata življenjsko dobo 15 let, kar pomeni, da bi zaradi naložbe investicije v toplotno črpalko (kljub povračilu iz Eko sklada) še vedno ceneje kurili na plin. Vendar je ta razlika v 15 letih samo 200 EUR. To je majhna cena za blaginjo okolja.
Stare gradnje imajo radiatorje in je za ta namen treba kupiti visoko temperaturno toplotno črpalko, ki v povprečju porabi 5500 kWh na sezono, kar je 825 EUR. V primerjavi s plinsko pečjo, kjer je povprečna poraba 1000 m3, katerega cena je 554 EUR skupaj z vsemi dajatvami nekje 870 EUR na sezono. Zaradi nizke cene plina in visoke naložbe v toplotno črpalko se takšna menjava ne izplača.
Se zelo strinjam, tudi sam sem prišel do enakih rezultatov. Glede na to, da mi je še lokalni plinski operater naredil zastonj priključek na fasado pa sploh.
Sem letos delal eno manjšo raziskavo zaradi študija.
Seminarska je na tej povezavi in sem naredil tudi rentabilnost prehoda na toplotno črpalko
Dobra reč, bom prebral. Hvala
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ghost7 ()
Jazon ::
Kot je napisal zgorraj @joez7.
Gradbeno fiziko naredi na obstoječ in na nov sistem ter pridobi izkušnje pri sosedih.
Če ti kaj pomaga moja izkušnja (nisem strojnik):
Prodajalci so svetovali visokotemperaturno 3f 12kW TČ, kar se mi je zdelo preveč.
Gradbena fizika je pokazala, da bi šlo tudi s slabih 7kW TČ na sistemu 35/55 (izolirana) (prej 90/70, neizolirana), radiatorji.
Dodatno sem po tabeli preračunal koliko toplote so obstoječi radiatorji sposobni oddati pri kakšni delti, da sem dobil občutek o koliko toplote je govora. Cilj je bil, da sem na varni strani in da se notranji el.grelec čim manj vklaplja
Sosedje imajo vsak svojo situacijo, praktično vsem pa je skupno to, da če že, jih moti glasnost njihove ali sosedove zunanje enote. Največja je bila 14kW TČ (Mitsubishi), hiša je cca 3x100m2, z radiatorji, se mi zdi neizolirana, koliko površine grejejo ne vem. Zunanja enota je velika belo-črna in naj bi bila preglasna. Najmanjša je se mi zdi manj kot 6kW (Hitachi) za recimo 2x70m2 s talnim gretjem (izolirana 8-10 let nazaj). Ta para živce parim sosedom, vključno z lastnikom, ker je zunanja enota precej glasna in jo ima pod spalnico. Lastnik je sicer omenil, da ropoče tudi notranja enota.
Kakorkoli, nekako sem se odločil in tudi dva monterja ogledanih proizvajalcev sta pritrdila, da se vzame 9kW 3f TČ z sanitarnim zalogovnikom 300L za 3x100m2 (radiatorji, izolirana hiša). Temp. je nastavljena na 22 st.C. grejemo pa vso površino.
Preostali cilji so bili: - lična in tiha zunanja enota, - notranja enota naj ne oddaja hrupa, - rezerva za dodatne potrebe (soba, jacuzzi,..).
Zadnja dva meseca je bilo (teoretične) električne porabe cca 330kWh/mesec od tega cca 90kWh/mesec za sanitarno vodo in cca 17kWh/mesec za "pumpo". Najnižja spodnja zun. temp je bila 3 st.C, najvišja spodnja pa 11 st.C. Poraba na el. računu temu pritrjuje, podrobno bom vedel ko instaliram Shellyje.
Če povprečim to vrednost na šest ogrevalnih mesecev + šest mesecev samo sanitarne vode se bo letno pokurilo 2520 kWh el.energije.
Proizvajalec navaja da naj bi zunanja enota na letni ravni pokurila med 1853 do 2379 kWh za ogrevanje prostorov (35/55).
Torej smo znotraj predvidenega, jasno je da bi TČ lahko bila tudi manjša, bi pa potem namesto 8-14h delala več časa, manjko pa bi pokrival el.grelec.
Če se boš odločil za glasnejšo TČ, premisli kam boš postavil zunanjo enoto, sploh če kdo spi pri odprtem oknu.
Prej smo bili na plinu in v slabozolirani hiši in se je kurilo 33000 kWh plina letno za ogrevanje in sanitarno vodo (55degC) in 22 stopinj C v prostorih (prekinjeno delovanje od 6h do 22h). Peč ni bila kondenzacijska, z bojlerjem 60l, servisirana je bila vsako leto (od 15-ih), izkoristek 85% ali 88%.
Jaz sem sicer navijal da ostanemo na plinu, in da gremo na kondenzacijsko, potem pa se je zapletlo z visokimi računi za plin (preko 300€/mesec pavšalno) in odločitvijo da se gre na SE, kjer so naračunali da bodo viški el. energije. In je žena rekla "vrži vun toti plin"
Gradbeno fiziko naredi na obstoječ in na nov sistem ter pridobi izkušnje pri sosedih.
Če ti kaj pomaga moja izkušnja (nisem strojnik):
Prodajalci so svetovali visokotemperaturno 3f 12kW TČ, kar se mi je zdelo preveč.
Gradbena fizika je pokazala, da bi šlo tudi s slabih 7kW TČ na sistemu 35/55 (izolirana) (prej 90/70, neizolirana), radiatorji.
Dodatno sem po tabeli preračunal koliko toplote so obstoječi radiatorji sposobni oddati pri kakšni delti, da sem dobil občutek o koliko toplote je govora. Cilj je bil, da sem na varni strani in da se notranji el.grelec čim manj vklaplja
Sosedje imajo vsak svojo situacijo, praktično vsem pa je skupno to, da če že, jih moti glasnost njihove ali sosedove zunanje enote. Največja je bila 14kW TČ (Mitsubishi), hiša je cca 3x100m2, z radiatorji, se mi zdi neizolirana, koliko površine grejejo ne vem. Zunanja enota je velika belo-črna in naj bi bila preglasna. Najmanjša je se mi zdi manj kot 6kW (Hitachi) za recimo 2x70m2 s talnim gretjem (izolirana 8-10 let nazaj). Ta para živce parim sosedom, vključno z lastnikom, ker je zunanja enota precej glasna in jo ima pod spalnico. Lastnik je sicer omenil, da ropoče tudi notranja enota.
Kakorkoli, nekako sem se odločil in tudi dva monterja ogledanih proizvajalcev sta pritrdila, da se vzame 9kW 3f TČ z sanitarnim zalogovnikom 300L za 3x100m2 (radiatorji, izolirana hiša). Temp. je nastavljena na 22 st.C. grejemo pa vso površino.
Preostali cilji so bili: - lična in tiha zunanja enota, - notranja enota naj ne oddaja hrupa, - rezerva za dodatne potrebe (soba, jacuzzi,..).
Zadnja dva meseca je bilo (teoretične) električne porabe cca 330kWh/mesec od tega cca 90kWh/mesec za sanitarno vodo in cca 17kWh/mesec za "pumpo". Najnižja spodnja zun. temp je bila 3 st.C, najvišja spodnja pa 11 st.C. Poraba na el. računu temu pritrjuje, podrobno bom vedel ko instaliram Shellyje.
Če povprečim to vrednost na šest ogrevalnih mesecev + šest mesecev samo sanitarne vode se bo letno pokurilo 2520 kWh el.energije.
Proizvajalec navaja da naj bi zunanja enota na letni ravni pokurila med 1853 do 2379 kWh za ogrevanje prostorov (35/55).
Torej smo znotraj predvidenega, jasno je da bi TČ lahko bila tudi manjša, bi pa potem namesto 8-14h delala več časa, manjko pa bi pokrival el.grelec.
Če se boš odločil za glasnejšo TČ, premisli kam boš postavil zunanjo enoto, sploh če kdo spi pri odprtem oknu.
Prej smo bili na plinu in v slabozolirani hiši in se je kurilo 33000 kWh plina letno za ogrevanje in sanitarno vodo (55degC) in 22 stopinj C v prostorih (prekinjeno delovanje od 6h do 22h). Peč ni bila kondenzacijska, z bojlerjem 60l, servisirana je bila vsako leto (od 15-ih), izkoristek 85% ali 88%.
Jaz sem sicer navijal da ostanemo na plinu, in da gremo na kondenzacijsko, potem pa se je zapletlo z visokimi računi za plin (preko 300€/mesec pavšalno) in odločitvijo da se gre na SE, kjer so naračunali da bodo viški el. energije. In je žena rekla "vrži vun toti plin"
sbawe64 ::
Gokard
Koliko m so 4 klafre ?
Termo ventili in tč ne gre skupaj.
Koliko m so 4 klafre ?
Termo ventili in tč ne gre skupaj.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
sbawe64 ::
Samo za primer
Ne izolirana jugo hiša iz 1960, Osrednjeslovenska regija, radiatorji , okna stara manj kot 10 let, dvoslojna
Tč de Dietrich zrak voda hpi-s 16 kW 3f
Poraba Tč v kWh od september/23 do februar 24:
09. 138
10. 492
11. 1159
12. 1554
1. 1820
2. 1085
Nibe fighter F2120 ima enega najboljših uparjalnikov/izmenjevalcev.
https://www.knut.si/toplotne-crpalke-zr...
Ne izolirana jugo hiša iz 1960, Osrednjeslovenska regija, radiatorji , okna stara manj kot 10 let, dvoslojna
Tč de Dietrich zrak voda hpi-s 16 kW 3f
Poraba Tč v kWh od september/23 do februar 24:
09. 138
10. 492
11. 1159
12. 1554
1. 1820
2. 1085
Nibe fighter F2120 ima enega najboljših uparjalnikov/izmenjevalcev.
https://www.knut.si/toplotne-crpalke-zr...
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
teslam2 ::
Pozdravljeni, mene pa zanimajo vaša mnenja, nasveti in izkušnje v zvezi s toplotno črpalko.
V planu je menjava stare centralne peči na drva in olje, za toplotno črpalko.
Živimo v 35let stari dvostanovanski hiši. Izolirano je zgolj zgornje stanovanje. Hiša narejena tako, kot so jih pač včasih delali. Lokacija osrednjeslovenska. Vsako stanovanje ima cca 80m2. Vse na radijatorjih, z izjemo ene kopalnice na talno gretje.
Zanima me, katere znamke toplotno črpalko bi mi svetovali? Koliko močno glede na zgornje podatke in koliko ste okvirno plačevali elektriko mesečno v pretekli zimi?
Prosil bi brez nepotrebnih komentarjev.
Že v naprej se vam zahvaljujem za pomoč. V kolikor je za boljši nasvet potrebna še kakšna informacija o hiši, pa prosim pripišite. Hvala.
visokotemperaturna 12-14kw
daikin, thermia, nibe
za obe stanovanji, ce ne sparas, v tamrzlem mesecu pozimi (januar), bos skuril okol 3mwh štroma, ~500e štroma
sbawe64 ::
Gokard
Ali kaj takega
https://www.dines.si/toplotne-crpalke/t...
https://www.dines.si/toplotne-crpalke/t...
Ali kaj takega
https://www.dines.si/toplotne-crpalke/t...
https://www.dines.si/toplotne-crpalke/t...
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
feryz ::
DamijanD ::
Ghost7: meni se na neki način tudi ne zdi smiselno, ampak ima pa dokaj visoko porabo plina (starejša, neizolirana hiša), tako da načeloma kolikor sva gledala bi pri trenutnih cenah porabil približno 50% manj € za ogrevanje, čez koliko let se mu bo pa investicija povrnila pa ne vem...
Fluido ::
Fluido ::
Evo za 2024, iste potrebe po toploti, plin 1.530 EUR, toplotna črpalka 867 EUR, torej TČ je skoraj 2x cenejša za ogrevanje. Dobi se tudi kitajske toplotne črpalke za 2 jurja, plus jurja montaža in si na 3 jurje, kar je ceneje od plina tudi kar se investicije tiče. Če pa vzameš Japonski Mitsubishi, je pa cca 3 jurje več kot investicija za plin, kar se ti v tem konkretnem primeru povrne v dobrih 4 letih.
https://www.varcevanje-energije.si/info...
https://www.varcevanje-energije.si/info...
Fluido ::
Gokard
Koliko m so 4 klafre ?
Termo ventili in tč ne gre skupaj.
4 klaftre je 16 metrov drv. En meter bukovih drv vsebuje cca 2500 kWh energije. 16 metrov drv torej pride 40.000 kWh energije. Izkoristek starih kotlov na les je cca 60 %, torej 24.000 kWh energije, kar je ekvivalent 2400 litrom kurilnega olja. Potrebe po toploti so torej 24.000 kWh na sezono. Pri navadni običajni toplotno črpalki zrak-voda, ki ima običajno COP3 to pomeni 8000 kWh, kar znese cca 1400 € elektrike. Fun fact: če 16 metrov drv kupiš boš ravno tako plačal cca 1400 €, le da se boš vsak dan jebov z ogrevanjem.
MacGyver141 ::
Ogrevanje s plinom je bistveno dražje kot z toplotno črpalko! Ogrevanje z TČ je cca 2,5 krat cenejše kot s plinom. Ps: cene so sicer za leto 2022, danes so višje, ampak razmerje med energenti je pa podobno.
Plin je danes cenejši, kot 2022. Tudi po cenah od 2022 je taka količina plina 1730€, ker je bil zmanjšan DDV. Danes je tok plina 1650€.
vres.ales ::
Vse je ceneje v 2024 samo elektrika je dražja. V novogradnje je neumno vgraditi kaj drugega kot tč ali plin. Isto kot je neumno vgraditi čp namesto peči na drva
Fluido ::
MacGyver141 je izjavil:
Ogrevanje s plinom je bistveno dražje kot z toplotno črpalko! Ogrevanje z TČ je cca 2,5 krat cenejše kot s plinom. Ps: cene so sicer za leto 2022, danes so višje, ampak razmerje med energenti je pa podobno. Za 17250 kWh toplote, rabiš pri ogrevanju z TČ približno 5750 kWh elektrike, kar znese cca 1050 EUR.
Plin je danes cenejši, kot 2022. Tudi po cenah od 2022 je taka količina plina 1730EUR, ker je bil zmanjšan DDV. Danes je tok plina 1650EUR.
Danes je tolk plina 1650 EUR, tolk elektrike pa cca 1050 EUR, ogrevanje na toplotno črpalko je še vedno BISTVENO cenejše od plina. 17.250 kWh toplote pri ogrevanju z TČ pomeni cca 5750 kWh elektrike (COP3), kar stane približno 1050 EUR. Maš zgoraj link tudi do cen za leto 2024.
Vse je ceneje v 2024 samo elektrika je dražja. V novogradnje je neumno vgraditi kaj drugega kot tč ali plin. Isto kot je neumno vgraditi čp namesto peči na drva
Vgraditi peč na drva v novogradnjo je absolutna bedarija, ogrevanje z TČ stane približno isto, le da ni z njim nobenega dela in je bistveno bolj udobno. Sem bral pred kratkim primerjavo v nekem članku in v večini Evrope je delež ljudi ki se ogreva z drvi od nekaj procentov do kakih 10 %, pri nas pa nekaj nad 35 %, eni se res obnašajo hujš kot najhujš balkan, dim konstantno vdihavat je zelo škodljivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Fluido ()
Karen ::
Ko sem jaz menjal (imel UNP, cca 3000 EUR na leto porabe, raje več) za TČ, sem si izračunal da bom imel cca 1000 EUR na leto štroma. Visokotemperaturna TČ (radiatorji ostali) je prišla s subvencijo 8k, torej 4 leta ROI. Sem pa dobil notri malo prej kot v 4. letih na koncu, kakor sem računal. Glede na UNP je verjetno zgodba še vedno podobna.
sbawe64 ::
Gokard
Koliko m so 4 klafre ?
Termo ventili in tč ne gre skupaj.
4 klaftre je 16 metrov drv. En meter bukovih drv vsebuje cca 2500 kWh energije. 16 metrov drv torej pride 40.000 kWh energije. Izkoristek starih kotlov na les je cca 60 %, torej 24.000 kWh energije, kar je ekvivalent 2400 litrom kurilnega olja. Potrebe po toploti so torej 24.000 kWh na sezono. Pri navadni običajni toplotno črpalki zrak-voda, ki ima običajno COP3 to pomeni 8000 kWh, kar znese cca 1400 EUR elektrike. Fun fact: če 16 metrov drv kupiš boš ravno tako plačal cca 1400 EUR, le da se boš vsak dan jebov z ogrevanjem.
Izkoristek starih kotlov na les (na prisilni vlek, brez lambda sonde) je cca 60%, če je zraven zalogovnik (ne premajhen) in ustrezna avtomatska regulacija tipa Seltron wcd z motornimi ventili.
Drugače je nekje 30-40%.
Tipična SFRJ hiša** potrebuje na leto za ogrevanje (to je brez tople sanitarne vode) nekje 20-30 tisoč kWh energije.
Niso včasih brez veze kurili na črn premog.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
borut_p ::
17MW za 150m2 wtf .... kaj ima skos 25° not al je v julijcih doma.
Jaz imam 130m2 pa je 7MW porabe. Marsikdo se manj
Jaz imam 130m2 pa je 7MW porabe. Marsikdo se manj
joez7 ::
Gokard
Koliko m so 4 klafre ?
Termo ventili in tč ne gre skupaj.
TČ in termo ventili gredo prav lepo skupaj. Da ne gre skupaj je zabloda monterjev preko palca.
Problem objektov, je neoptimalna velikost ogrevala napram izgubam - to lepo rešiš z Tventilom.
Pa še to če Tventil ni nastavljen in zaklenjen, sploh ni v funkciji.
TČ mora imeti samo primeren zalogovnik (~20 litrov po kW pik moči). Morajo biti dve obtočni črpalki.
1. TČ v zalogovnik
2. Zalogovnik v grela
Ponavadi se Tglave ne dajo samo na nekaj (10%) nedohranjenih grel (najnizja grela).
johnnyyy ::
sbawe64 ::
joez7
Termo ventili (v praksi testirano) odprti na full prinašajo ~20°C nižje temperature v radiatorje napram navadnim, ki so lahko odprti samo 2 od 6 obratov.
Termo ventili (v praksi testirano) odprti na full prinašajo ~20°C nižje temperature v radiatorje napram navadnim, ki so lahko odprti samo 2 od 6 obratov.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
N75 ::
Nekateri pišete visokotemperaturna TČ za radiatorje to se v praksi skoraj nikjer ne vgrajuje, rabiš srednjetemperaturno ki segreva do 50 ali 55stC, to je dovolj za radiatorje, kjer ne zadostuje se dogradi/zamenja radiator.
Če se uporabja TČ se v radiatorje nikoli ne pošilja vode več kot 55stC da ima vsaj nek smiselen izkoristek.
Če se uporabja TČ se v radiatorje nikoli ne pošilja vode več kot 55stC da ima vsaj nek smiselen izkoristek.
kixs ::
Pred fasado je bila Td okoli 36stC. Po fasadi pa okoli 32stC. V casu temperatur pod 5stC deluje TC non-stop. Voda je speljana direktno v radiatorje brez zalogovnika. Radiatorjev tudi nisem spreminjal od prehoda iz KO na TC. Tako je ze 5 kurilnih sezon.
joez7 ::
joez7
Termo ventili (v praksi testirano) odprti na full prinašajo ~20°C nižje temperature v radiatorje napram navadnim, ki so lahko odprti samo 2 od 6 obratov.
Ja če primerjaš Herc in Danfos. H. ima Kvs=4 in D. Kvs=0,4 . Zato pa v mešanem sistemu kaos...
Zato pa maš črpalko št. 2 in lepo hidravlično uravnotežen sistem.
Moraš pa imeti vse ventile enake (D.) ali podobne z možnostjo nastavitve Kvs - sa.
Izkoristek TČ, je popolnoma enak. Z glavami preprečiš pregrevanje posameznih prostorov,
ob pravilno nastavljeni ogrevalni krivulji, so ventili večidel odprti.
Sem že odpravljal kikse MAJSTORJEV.
Tud sam imam radiatorje in temperaturo dvižnega voda omejeno na 45°C pri -5°C.
TČ je čist navadna R32 6kW 1f. Letna poraba el. ~ 3MWH kar znese okoli 9MWh toplote.
Grejem pa tri etaže, ~210m2, skozi na stalno temperaturo.
Črpalka mi nad 7°C taktizira, pod pa modulira.
Zalogovnik je skoraj obvezen - pri moji pogoj za garancijo in zlat pri defrostu.
Invictus ::
Pred fasado je bila Td okoli 36stC. Po fasadi pa okoli 32stC. V casu temperatur pod 5stC deluje TC non-stop. Voda je speljana direktno v radiatorje brez zalogovnika. Radiatorjev tudi nisem spreminjal od prehoda iz KO na TC. Tako je ze 5 kurilnih sezon.
Saj fora TČ je, da ves ćas laufa. Takrat je izkoristek največji, ker samo dogreva...
Če jo čez noč izklopiš in se voda preveč ohladi, zna hitro vklopit kak električni grelec.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
kixs ::
Pred fasado je bila Td okoli 36stC. Po fasadi pa okoli 32stC. V casu temperatur pod 5stC deluje TC non-stop. Voda je speljana direktno v radiatorje brez zalogovnika. Radiatorjev tudi nisem spreminjal od prehoda iz KO na TC. Tako je ze 5 kurilnih sezon.
Saj fora TČ je, da ves ćas laufa. Takrat je izkoristek največji, ker samo dogreva...
Če jo čez noč izklopiš in se voda preveč ohladi, zna hitro vklopit kak električni grelec.
Tega ne razumem cisto. Ce jo izkopis, od kje se bo el. grelec vklopil?
Ghost7 ::
Pred fasado je bila Td okoli 36stC. Po fasadi pa okoli 32stC. V casu temperatur pod 5stC deluje TC non-stop. Voda je speljana direktno v radiatorje brez zalogovnika. Radiatorjev tudi nisem spreminjal od prehoda iz KO na TC. Tako je ze 5 kurilnih sezon.
Saj fora TČ je, da ves ćas laufa. Takrat je izkoristek največji, ker samo dogreva...
Če jo čez noč izklopiš in se voda preveč ohladi, zna hitro vklopit kak električni grelec.
Tega ne razumem cisto. Ce jo izkopis, od kje se bo el. grelec vklopil?
TČ najbolje dela od nekje plus 7 stopinj naprej. Sama "vzame" na polni moči nekje 7 stopinj (izpih je 7 stopinj hladnejši) - odvisno od modela seveda. Zato, če se voda v zalogovniku preveč ohladi, bo prej začelo zmrzovati, ker bo TČ bolj garala.
Torej če je 6 stopinj, lahko začne zunanja enota zmrzovati (klasični kondenz - fizika pač), takrat potrebuje grelce, da jo držijo odmrznjeno in tako se ji izkoristek drastično zmanjša.
K sreči imamo mile zime, zato se TČ sploh tako dobro obnesejo.
Če bi imeli mrzle zime, bi hitro šoltali nazaj na fosilce (drva, olje, plin).
https://www.bitstamp.net/ref/OM6lA9mwoeRO5Rba/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ghost7 ()
Goran's Blog ::
Pred fasado je bila Td okoli 36stC. Po fasadi pa okoli 32stC. V casu temperatur pod 5stC deluje TC non-stop. Voda je speljana direktno v radiatorje brez zalogovnika. Radiatorjev tudi nisem spreminjal od prehoda iz KO na TC. Tako je ze 5 kurilnih sezon.
Saj fora TČ je, da ves ćas laufa. Takrat je izkoristek največji, ker samo dogreva...
Če jo čez noč izklopiš in se voda preveč ohladi, zna hitro vklopit kak električni grelec.
Tega ne razumem cisto. Ce jo izkopis, od kje se bo el. grelec vklopil?
TČ najbolje dela od nekje plus 7 stopinj naprej. Sama "vzame" na polni moči nekje 7 stopinj (izpih je 7 stopinj hladnejši) - odvisno od modela seveda. Zato, če se voda v zalogovniku preveč ohladi, bo prej začelo zmrzovati, ker bo TČ bolj garala.
Torej če je 6 stopinj, lahko začne zunanja enota zmrzovati (klasični kondenz - fizika pač), takrat potrebuje grelce, da jo držijo odmrznjeno in tako se ji izkoristek drastično zmanjša.
K sreči imamo mile zime, zato se TČ sploh tako dobro obnesejo.
Če bi imeli mrzle zime, bi hitro šoltali nazaj na fosilce (drva, olje, plin).
Tako ja.
Zato pa ima največ toplotnih črpalk per capacita imajo prav na Norveškem kjer so bolj mile zime kot pri nas :).
wcpapir ::
Pred fasado je bila Td okoli 36stC. Po fasadi pa okoli 32stC. V casu temperatur pod 5stC deluje TC non-stop. Voda je speljana direktno v radiatorje brez zalogovnika. Radiatorjev tudi nisem spreminjal od prehoda iz KO na TC. Tako je ze 5 kurilnih sezon.
Kaj je Td?
Jaz sem imel Dv pred fasado in potem s fasado isto nastavljen in v bajti je bila ista temperatura. TČ je delovala malce dlje/več časa. Nikakor ni to velika razlika, od oka 20%.
kixs ::
Td == Temperatura dviznega voda.
Pri meni je bilo pac tako kot sem napisal. Poleg fasade je bilo dodatno izolirano tudi podstresje, kjer en del (40% podstresja) sploh ni imel nobene izolacije. Tam sem dal kombinacijo XPS-a, kjer je pohodno in cca 20cm volne, kjer ni pohodno. Menjala se je tudi streha, tako je podstresje precej bolj zaprto kot prej.
Iz 36stC na 32stC je cca 10% manj.
Za tocne stevilke o porabi bi moral pogledat v belezko ;)
Pri meni je bilo pac tako kot sem napisal. Poleg fasade je bilo dodatno izolirano tudi podstresje, kjer en del (40% podstresja) sploh ni imel nobene izolacije. Tam sem dal kombinacijo XPS-a, kjer je pohodno in cca 20cm volne, kjer ni pohodno. Menjala se je tudi streha, tako je podstresje precej bolj zaprto kot prej.
Iz 36stC na 32stC je cca 10% manj.
Za tocne stevilke o porabi bi moral pogledat v belezko ;)
solv ::
Zdaj je menda pravi čas za nakup.
Baje ima Mitsubishi po Evropi 100.000 neprodanih enot. In cene padajo.
Jih bodo kmalu imeli milijon, če bo šla elektrika vsako leto gor. Kdo bo kuril v starih stavbah s toplotnimi črpalkami, ki so namenjene za dobro izolirane stavbe?
Kot je napisal mojster 2-3 megavate na mesec če lepo šopa v slabo izolirani hiši. Drva so prihodnost, kot je povedal Golob. Imamo jih v neomejenih količinah - obnovljivi viri.
sbawe64 ::
kixs
Kakšno porabo si imel v januarju letos/decembra 2023 (samo Tč) ?
Golob je elektro mojster, on nikakor ne bo navijal za drva.
Kakšno porabo si imel v januarju letos/decembra 2023 (samo Tč) ?
Golob je elektro mojster, on nikakor ne bo navijal za drva.
2020 is new 1984
Corona World order
Corona World order
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: sbawe64 ()
kixs ::
Poraba el. samo toplotna crpaka:
2023.DEC: 561kWh
2024.JAN: 726kWh
Ogrevno cca 200m2. Notranja temp. med 22 in 23.5stC.
Sem pogledal se za prvo leto 2018/19, ko ni bilo izolacije. Tdv med 36 in 39stC. Notranja temperatura med 20 in 21stC. Letna poraba od 16.11.2018 do 31.5.2019 je znasala 4699kWh
Lansko sezono je porabila 2674kWh. Letosnjo sezono do 1.4. je porabila 2195kWh. Se kaksnih +100kWh do konca te sezone, ce misli bit tako toplo se naprej.
Glede porabe sem regulacijo "optimiziral" sele lansko sezono. Ker prej sem imel kdaj pa kdaj notri tudi do 25stC. Ce gledam sezonsko porabo za sezono 2021/22: 3293kWh. Bi se lahko zmanjsalo prav gotovo na manj kot 3MWh.
2023.DEC: 561kWh
2024.JAN: 726kWh
Ogrevno cca 200m2. Notranja temp. med 22 in 23.5stC.
Sem pogledal se za prvo leto 2018/19, ko ni bilo izolacije. Tdv med 36 in 39stC. Notranja temperatura med 20 in 21stC. Letna poraba od 16.11.2018 do 31.5.2019 je znasala 4699kWh
Lansko sezono je porabila 2674kWh. Letosnjo sezono do 1.4. je porabila 2195kWh. Se kaksnih +100kWh do konca te sezone, ce misli bit tako toplo se naprej.
Glede porabe sem regulacijo "optimiziral" sele lansko sezono. Ker prej sem imel kdaj pa kdaj notri tudi do 25stC. Ce gledam sezonsko porabo za sezono 2021/22: 3293kWh. Bi se lahko zmanjsalo prav gotovo na manj kot 3MWh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kixs ()
solv ::
Izolacija s fasado je okoli 20k. Vložek se verjetno povrne tam po 30 letih. Če pa bo elektrika šla dol pa nikoli.
kixs ::
Tako pac je. Tudi sam sem takrat racunal TCO in lahko recem, da mi ni zal. Sicer pa ne govorimo o nekih zelo visokih zneskih. Izolacija fasade in podstresja je prisla takrat cca 15K€ in pride prav vedno - poleti in pozimi. Hisa je letnik 1985 in je bila potrebna obnove tako ali drugace.
Pa ce bi hotel prvo leto s TC in brez izolacije ogrevat na 22-23stC, bi verjetno prisel na 5500-6000kWh porabe. Prakticno duplo kot z izolacijo.
Kar se mene tice, je dobra izolacija prakticno nujna. To naredis enkrat in imas mir. Na cene energije ne mores vplivat in z izolacijo ta vpliv zmanjsas.
Pa ce bi hotel prvo leto s TC in brez izolacije ogrevat na 22-23stC, bi verjetno prisel na 5500-6000kWh porabe. Prakticno duplo kot z izolacijo.
Kar se mene tice, je dobra izolacija prakticno nujna. To naredis enkrat in imas mir. Na cene energije ne mores vplivat in z izolacijo ta vpliv zmanjsas.
DamijanD ::
wcpapir in kixs: A to imata vidva nastavljeno na fiksno temperaturo dvižnega voda - neodvisno od zunanje temperature?
starfotr ::
Izolacija s fasado je okoli 20k. Vložek se verjetno povrne tam po 30 letih. Če pa bo elektrika šla dol pa nikoli.
Kakovost bivanja pa izrazito izboljša z energijsko sanacijo objekta. Glede na to, da potem ni mrzlih sten in vseh s tem povezanih težav (cirkulacija zraka, plesen itd.)
Skratka, ni vse samo ekonomski vidik.
joez7 ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Toplotna črpalka katero izbrati (strani: 1 2 3 4 … 80 81 82 83 )Oddelek: Loža | 640135 (8036) | alekskac |
» | Katero ogrevanje za hiso (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 41186 (17826) | fikus_ |
» | Izbira toplotne črpalke (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 62364 (27093) | Jurij25 |
» | Ogrevanje sanitarne vode (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 31265 (17975) | energetik |
» | Ogrevanje hiše s toplotno črpalko? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Loža | 164238 (131062) | Zvezdica27 |