Forum » Loža » Posodobitev železniškega prometa
Posodobitev železniškega prometa
enemon ::
Kolo je energetsko najbolj optimalno vozilo.
Nato vlak.
Tako je bilo v letih 1980 do 1990.
Nisem na tekočem, če je dandanes kaj drugače, bodo energetiki povedali.
Si bil blizu, po novem so vmes električni skiroji
https://ecohungry.com/energy-efficiency...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: enemon ()
nergac ::
Kolo je energetsko najbolj optimalno vozilo.
Nato vlak.
Tako je bilo v letih 1980 do 1990.
Nisem na tekočem, če je dandanes kaj drugače, bodo energetiki povedali.
Si bil blizu, po novem so vmes električni skiroji
https://ecohungry.com/energy-efficiency...
Verjamem.
Sam rabim simetrijo. Sem neroden, ostajam pri kolesu. Jajčka gor ali dol.
Csharp ::
Pozablja se dejstvo, da so države, s katerimi se zelo radi primerjamo, nekajkrat večje od Slovenije. Italija si lahko brez problema omisli progo od Trsta do Barija. Če vlak na takšni razdalji ustavi samo 10-krat, so razdalje med kraji še vedno takšne, da vlak lahko doseže hitrost 200 km/h. Če razdalje prenesemo na ozemlje Slovenije, bi vlak ustavil samo v Kopru in Mariboru - takšna povezava nam ne pride v poštev, pa čeprav bi si lahko privoščili večjo hitrost. Ker pa so pri nas razdalje med kraji majhne tudi hitrosti ne morejo biti visoke. 80-tonska garnitura potrebuje kar nekaj časa za pospeševanje in zaviranje. Visokih hitrosti nikoli ne bomo imeli, lahko pa imamo višje kot so danes. Hitrost je namreč odvisna od marsičesa:
a) Nosilnost (osni pritisk) proge: Pri nas se večinoma uporabljajo švelerji (leseni pragovi), ki bi jih lahko zamenjali z betonskimi.
b) Število nivojskih prehodov: Ogromno je križanj ceste z železnico. Večina prehodov je tudi nezavarovanih, zaradi česar ima vlak nižjo omejitev hitrosti.
c) Konfiguracija odseka proge: Kakšen odsek bi lahko speljali drugače, da je čim manj ovinkov oz. so čim bolj na dolgo speljani.
d) Gostota postaj in postajališč: Veliko je t.i. počasnih voženj, kjer vlak ustavi na vsakem postajališču.
e) Vlaki z nagibno tehniko: Kolikor vem ima to le pendolino, delno siemens desiroji. Zaradi nagibne tehnike lahko ovinke polagajo z nekoliko višjo hitrostjo.
Če vse to uredimo, se hitrost brez problema dvigne na 100 km/h. Čas potovanja se lahko tako skrajša za več kot pol ure. Prepričan sem, da bi se potem več potnikov odločilo za vlak. Vem, nvesticija ni majhna, ampak za to smo si krivi sami, ker prej nismo vlagali v železnice.
a) Nosilnost (osni pritisk) proge: Pri nas se večinoma uporabljajo švelerji (leseni pragovi), ki bi jih lahko zamenjali z betonskimi.
b) Število nivojskih prehodov: Ogromno je križanj ceste z železnico. Večina prehodov je tudi nezavarovanih, zaradi česar ima vlak nižjo omejitev hitrosti.
c) Konfiguracija odseka proge: Kakšen odsek bi lahko speljali drugače, da je čim manj ovinkov oz. so čim bolj na dolgo speljani.
d) Gostota postaj in postajališč: Veliko je t.i. počasnih voženj, kjer vlak ustavi na vsakem postajališču.
e) Vlaki z nagibno tehniko: Kolikor vem ima to le pendolino, delno siemens desiroji. Zaradi nagibne tehnike lahko ovinke polagajo z nekoliko višjo hitrostjo.
Če vse to uredimo, se hitrost brez problema dvigne na 100 km/h. Čas potovanja se lahko tako skrajša za več kot pol ure. Prepričan sem, da bi se potem več potnikov odločilo za vlak. Vem, nvesticija ni majhna, ampak za to smo si krivi sami, ker prej nismo vlagali v železnice.
nergac ::
In vlak bo iztiril v pragerskem, ko bo polagal ostri ovinek ...
Zakaj pa ne bi expresno prestopili?
Bo treba razviti teleportacijo zgleda.
Zakaj pa ne bi expresno prestopili?
Bo treba razviti teleportacijo zgleda.
Glugy ::
Torej bi rabil manj postaj ( magari da bi pol kak minibus peljal do železniške postaje iz bivših postaj ) al pa neki. Vsekakor bi blo pa treba pohitrit vožnjo vlakov ker ta vožnja ne ustreza več današnjim časom.
techfreak :) ::
Glede na moje izkusnje, bi vlaki morali biti:
- hitrejsi od avtov (potrebno je upostevati, da z avtom prides od tocke A do tocke B, medtem ko rabis pri vlaku to nadoknaditi pes/s kolesom/z avtobusom)
- tocnejsni (zamude so pogoste, in ce sem kdaj bil zmenjen ob X uri, sem moral iti na zgodnejsi vlak)
- pogostejsi (ze medkrajevni imajo pogosto luknje v urniku, ICS, ki je se vedno pocasnejsi od avta, pa vozi samo 2x na dan med LJ in MB)
- hitrejsi od avtov (potrebno je upostevati, da z avtom prides od tocke A do tocke B, medtem ko rabis pri vlaku to nadoknaditi pes/s kolesom/z avtobusom)
- tocnejsni (zamude so pogoste, in ce sem kdaj bil zmenjen ob X uri, sem moral iti na zgodnejsi vlak)
- pogostejsi (ze medkrajevni imajo pogosto luknje v urniku, ICS, ki je se vedno pocasnejsi od avta, pa vozi samo 2x na dan med LJ in MB)
gruntfürmich ::
techfreak :) je izjavil:
Glede na moje izkusnje, bi vlaki morali biti:
- hitrejsi od avtov (potrebno je upostevati, da z avtom prides od tocke A do tocke B, medtem ko rabis pri vlaku to nadoknaditi pes/s kolesom/z avtobusom)
- tocnejsni (zamude so pogoste, in ce sem kdaj bil zmenjen ob X uri, sem moral iti na zgodnejsi vlak)
- pogostejsi (ze medkrajevni imajo pogosto luknje v urniku, ICS, ki je se vedno pocasnejsi od avta, pa vozi samo 2x na dan med LJ in MB)
tu se je treba vprašat o namembnosti vlakov; če naj pripeljejo največ ljudi v najdaljšem času (pogosti urniki, postaje pogostejše), ali se pripelje glavnina ljudi v najkrajšem času (malo postaj, vlaki samo v rush urah), imho. oboje bomo, vsaj v sloveniji, težko naredili.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
Invictus ::
SŽ je še ostalina iz socialistične juge in se še vedno drži socializma! Dokler bo tako, je škoda vsake besede!
In edino, kar je delalo v SŽ profit je SLO prodala (tovorni promet). IT in AT delata/sta naredila obvoz, prav tako delata na tem CRO&HU, tako da naže železnice lahko ohranimo kot muzejsko vrednost (ni potrebe po spreminjanju) in naj vozijo muzejski vlaki turiste, bo več koristi.
Od kje ti ideja da sta IT in AT naredila obvoz?
Ja, ravno v naslednjem voznorednem obdobju se recimo podaljšuje EuroCity Emona, ki sedaj vozi na relaciji Ljubljana - Dunaj - Ljubljana, po novem pa bo ta vlak vozil z/ na Dunaj skozi Ljubljano do/iz Trsta.
Avstrijci delajo železniško progo od Celovca naprej, ki bo obšla Slovenijo do Trsta.
Milijarden projekt, Slovenija bo pa popušila s Koprom...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
gruntfürmich ::
Avstrijci delajo železniško progo od Celovca naprej, ki bo obšla Slovenijo do Trsta.edino racionalno od njih. nategnili smo jih s karavankami, nategnili bi jih z neobstoječim 2. tirom. za njihovo robo k nam bebčkom prodajat pa imajo dovolj obstoječe ceste...
Milijarden projekt, Slovenija bo pa popušila s Koprom...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
gruntfürmich ::
tebe so verjetno najbolj. drugače ne bi tako trolal po forumih...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
bucket ::
Slovenija je praktično od osamosvojitve delje ves denar za nadgradnjo železnic namenila za gradnjo avtocest. Bil je samo denar za sprotno vzdrževanje in plače. Tu je prvotni problem.
Drugi problem pa so ljudje na položajih oz. upravljanaje vsega skupaj. Del falilije dela na železnicah ali pa sodeluje z njimi na nek način. Vsi znajo povedat o neučinkovitosti in neracionalnih odlocitvah. Primerov je veliko.
Drugi problem pa so ljudje na položajih oz. upravljanaje vsega skupaj. Del falilije dela na železnicah ali pa sodeluje z njimi na nek način. Vsi znajo povedat o neučinkovitosti in neracionalnih odlocitvah. Primerov je veliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bucket ()
fikus_ ::
Res da se je pred leti dalo veliko denarja za AC, ampak že kar nekaj let (15+), gre denar iz trošarin na goriva za SŽ. Tako kot je sedaj zastavljeno, so jama brez ena in strategije.
Boomerang ::
Počasi napredujemo. Prvi novi vlaki so tu. Potniški promet na kočevki je stekel. Obnavljanje gorenjke je v teku. Na glavnik železniških progah se ves čas nekaj obnavlja. V pripravi je tudi državni prostorski načrt za elektrifikacijo in ureditev dvotirnosti kamniške in dolenjske proge. Potem so naj bi bile na vrsti še druge manjše regionalne proge.
V Sloveniji nikoli ne bomo imeli hitrih vlakov, ki premorejo 300 km/h (Italija jih ima že nekaj časa, Slovenija je za to premajhna), ampak čez nekaj let bo tudi na naših tirih viden napredek. Če se potovalna hitrost dvigne na 120 km/h, ima cestni promet že konkurenco.
V Sloveniji nikoli ne bomo imeli hitrih vlakov, ki premorejo 300 km/h (Italija jih ima že nekaj časa, Slovenija je za to premajhna), ampak čez nekaj let bo tudi na naših tirih viden napredek. Če se potovalna hitrost dvigne na 120 km/h, ima cestni promet že konkurenco.
Invictus ::
Zakaj v Sloveniji rabiš spalni vlak?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Ales ::
Kako da ne?
Dnevni počitek!
Že na 20 min vožnji bi lahko bilo uporabno, če pohitiš s počivanjem!
Dnevni počitek!
Že na 20 min vožnji bi lahko bilo uporabno, če pohitiš s počivanjem!
MisterR ::
Eh, se posipam s pepelom, mislil sem dvonadstropne vlake. Sem gledal nove vlake in hkrati še novico o obuditvi spalnih vlakov in sem se malo zasanjal. Se opravičujem.
Invictus ::
V Sloveniji rabimo dvonadstropne vagone, kjer lahko spodaj pustiš kolo...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
gruntfürmich ::
al pa če ga obesiš in so na eni strani vagona kolesa, na drugi pa sedeži.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
MisterR ::
Sej zato sprašujem, ker dvonadstropni vlaki so naročeni, ne vem pa če so primerni za vse proge po naši državi.
https://www.slo-zeleznice.si/images/sku... vlaki KISS.
https://www.slo-zeleznice.si/images/sku... vlaki KISS.
Boomerang ::
Sej zato sprašujem, ker dvonadstropni vlaki so naročeni, ne vem pa če so primerni za vse proge po naši državi.
https://www.slo-zeleznice.si/images/sku... vlaki KISS.
Dvonadstropni vlaki bodo električni in že zato niso primerni za vse proge (na primer bohinjska, kočevska, dolenjska itd.).
Nameravajo jih uporabit tam, kjer je več potniškega prometa, da se znebijo spenjanja dodatnih garnitur in vagonov.
jernejl ::
20+ let nazaj je vlak iz Ljubljane do Maribora rabil (najmanj) 1h 45minut. Danes rabi (najmanj) 1h 52minut.
Dokler bo tako, me bo težko kdo prepričal v napredek.
Dokler bo tako, me bo težko kdo prepričal v napredek.
nergac ::
LJ-MS 20 let nazaj 4,5 h, zdaj manj kot 3 ta najhitrejši ...
Napredek za Ptujčane, Ormožance, Ljutormežance in MS-jevce VS MB.
Napredek za Ptujčane, Ormožance, Ljutormežance in MS-jevce VS MB.
Gagatronix ::
20+ let nazaj je vlak iz Ljubljane do Maribora rabil (najmanj) 1h 45minut. Danes rabi (najmanj) 1h 52minut.
Dokler bo tako, me bo težko kdo prepričal v napredek.
Ko sem se pred nekaj leti peljal z vlakom v MB je trajalo 2 uri in pol. Lahko bi prisel nekje pol ure hitreje ce bi preplacal ICS.
enemon ::
Pozablja se dejstvo, da so države, s katerimi se zelo radi primerjamo, nekajkrat večje od Slovenije. Italija si lahko brez problema omisli progo od Trsta do Barija. Če vlak na takšni razdalji ustavi samo 10-krat, so razdalje med kraji še vedno takšne, da vlak lahko doseže hitrost 200 km/h. Če razdalje prenesemo na ozemlje Slovenije, bi vlak ustavil samo v Kopru in Mariboru - takšna povezava nam ne pride v poštev, pa čeprav bi si lahko privoščili večjo hitrost. Ker pa so pri nas razdalje med kraji majhne tudi hitrosti ne morejo biti visoke. 80-tonska garnitura potrebuje kar nekaj časa za pospeševanje in zaviranje. Visokih hitrosti nikoli ne bomo imeli, lahko pa imamo višje kot so danes. Hitrost je namreč odvisna od marsičesa:
a) Nosilnost (osni pritisk) proge: Pri nas se večinoma uporabljajo švelerji (leseni pragovi), ki bi jih lahko zamenjali z betonskimi.
b) Število nivojskih prehodov: Ogromno je križanj ceste z železnico. Večina prehodov je tudi nezavarovanih, zaradi česar ima vlak nižjo omejitev hitrosti.
c) Konfiguracija odseka proge: Kakšen odsek bi lahko speljali drugače, da je čim manj ovinkov oz. so čim bolj na dolgo speljani.
d) Gostota postaj in postajališč: Veliko je t.i. počasnih voženj, kjer vlak ustavi na vsakem postajališču.
e) Vlaki z nagibno tehniko: Kolikor vem ima to le pendolino, delno siemens desiroji. Zaradi nagibne tehnike lahko ovinke polagajo z nekoliko višjo hitrostjo.
Če vse to uredimo, se hitrost brez problema dvigne na 100 km/h. Čas potovanja se lahko tako skrajša za več kot pol ure. Prepričan sem, da bi se potem več potnikov odločilo za vlak. Vem, nvesticija ni majhna, ampak za to smo si krivi sami, ker prej nismo vlagali v železnice.
Zelo se spoznaš na železnico vidim.
Počasne vožnje niso tam, kjer vlak ustavi na vsaki postaji, ampak je počasna vožnja vožnja, ki je počasnejša od voznoredne zaradi npr. dotrajanosti proge.
Siemens Desiro nima n od nagibne tehnike. Če te na progi trese, še ne pomeni, da ima vlak nagibno tehniko.
Poskusi v Zasavju spreminjati zavoje prog. Najbolje, da spelješ malo po Savi.
Večina prehodov v Sloveniji NI nezavarovanih. Še posebej jih ni na obnovljenih progah, pa tudi na glavnih jih je izjemno malo, če sploh kakšen.
Švelerji nimajo veze s tem, kakšen osni pritisk zdrži proga, ampak je to odvisno od celotnega ustroja. FYI, so leseni pragovi bolj obstojni.
Če bi tvoj post napisal povsem kontra kot si, bi ti neke zadeve še celo uspelo zadeti. Kje si pobral vse te modrosti?
nergac ::
Gagatronix je izjavil:
20+ let nazaj je vlak iz Ljubljane do Maribora rabil (najmanj) 1h 45minut. Danes rabi (najmanj) 1h 52minut.
Dokler bo tako, me bo težko kdo prepričal v napredek.
Ko sem se pred nekaj leti peljal z vlakom v MB je trajalo 2 uri in pol. Lahko bi prisel nekje pol ure hitreje ce bi preplacal ICS.
Ta najboljša stvar je dodatek za intersiti.
Imej vedno 2 evra gotovine v žepu ...
Če je nimaš, ne vem kako se to reši, če ne greš dol.
Sparkxl ::
Ves ta denar, ki se meče v železnico ni nobena nadgradja, ampak šminkanje arheoloških artefaktov. Lahko ti 150 let staro progo olepšuješ v nedogled, pa bo še vedno 150 let stara počasna proga
gruntfürmich ::
ja, če se ne misli 'zgladiti' ovinkov je vsa 'modernizacija' brez veze.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
techfreak :) ::
nergac ::
gruntfürmich je izjavil:
ja, če se ne misli 'zgladiti' ovinkov je vsa 'modernizacija' brez veze.
Ja, poberemo tire Pragersko-MB in jih preselimo za II. tir.
Proga zravnana.
Luka bo začela cveteti ...
Krama se bo peljala v HU in UKR pa bo.
P.S. Ko se dva avta kresneta na avtocesti, pride do večurnega zamaška kmalu.
MisterR ::
Enako velja za vse nesreče na tirih. Res je, da je prometnih nesreč na cestah več, ampak vseeno. Nesreča ne počiva nikjer. In mislim da ga ni junaka, ki tak robni primer vkalkulira v potovalni čas. Ker potem bi ti kalkulator izračunal 24ur za pot iz Goričkega v Piran.
Je kje načrt trase, ki se trenutno ureja od Maribora do Avstrije? V primerjavi s prejšno seveda.
Je kje načrt trase, ki se trenutno ureja od Maribora do Avstrije? V primerjavi s prejšno seveda.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MisterR ()
Barbarpapa2 ::
...
Je kje načrt trase, ki se trenutno ureja od Maribora do Avstrije? V primerjavi s prejšno seveda.
Proga od Mb. do državne meje v Šentilju je že nadgrajena na osno obrmrnitev 22,5T/os. Sprememba trase se bo izvedla samo v Košakih, kjer se bo zgradil novi košaški tunel (predor Pekel - dela so se že začela) in nov viadukt čez pesniško polje (potekal bo ob obstoječem nasipu). Drugače trasa ostaja nespremenjena...
Lp
Jože
one too many ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Sprememba trase se bo izvedla samo v Košakih, kjer se bo zgradil novi košaški tunel (predor Pekel - dela so se že začela) in nov viadukt čez pesniško polje (potekal bo ob obstoječem nasipu). Drugače trasa ostaja nespremenjena...
Fun fact, nasip je v bistvu stari viadukt, ki so ga zaradi slabega stanja (opek?) spremenili v nasip!
jernejl ::
Včasih so na tem odseku lahko vozili do največ 80 km/h, zdaj pa do največ 120 km/h.
https://www.sentilj.si/objava/181312
IMO so te nadgradnje precej (pre)skromne. Če je cilj železnic ta, da se bomo naslednjih 100 let (ali za kako dolgo pač delajo omenjene proge) vozili po tirih s hitrostmi do 120 km/h, potem ne vem, kako bo to lahko konkurenčno vožnji po cesti.
Ni daleč čas, ko bodo tudi avti vsaj po avtocestah vozili praktično samodejno in vožnja ne bo več napor, prav tako je viden napredek pri zmanjšanju onesnaževanja. Železnice na drugi strani gradijo tire za do 120 km/h in kupujejo dizelske lokomotive.
Avstrijci recimo svojo južno progo nadgrajujejo za hitrosti do 250 km/h, čas za pot med Dunajem in Gradcem bodo skrajšali na 1h 50min, kar bo povsem primerljivo vožnji z avtomobilom.
https://www.sentilj.si/objava/181312
IMO so te nadgradnje precej (pre)skromne. Če je cilj železnic ta, da se bomo naslednjih 100 let (ali za kako dolgo pač delajo omenjene proge) vozili po tirih s hitrostmi do 120 km/h, potem ne vem, kako bo to lahko konkurenčno vožnji po cesti.
Ni daleč čas, ko bodo tudi avti vsaj po avtocestah vozili praktično samodejno in vožnja ne bo več napor, prav tako je viden napredek pri zmanjšanju onesnaževanja. Železnice na drugi strani gradijo tire za do 120 km/h in kupujejo dizelske lokomotive.
Avstrijci recimo svojo južno progo nadgrajujejo za hitrosti do 250 km/h, čas za pot med Dunajem in Gradcem bodo skrajšali na 1h 50min, kar bo povsem primerljivo vožnji z avtomobilom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Barbarpapa2 ::
one too many je izjavil:
...
Fun fact, nasip je v bistvu stari viadukt, ki so ga zaradi slabega stanja (opek?) spremenili v nasip!
Res je:
Smo na vlaki.info skušali dognati, kdaj se je viadukt predelal v nasip in smo bili presenečeni, da je to bilo sorazmerno zgodaj po njegovi izgradnji. Ni dočakal niti 20 let, so ga zasipali že v 60-tih letih devetnajstega stoletja. In kot zanimivost, ni edini, ki je imel podobno usodo...
Lp
Jože
MisterR ::
Če bo vlak res potreboval 1h 50min pomeni, da bo pot hitrejša od tiste z avtomobilom. Je pa res, da ima Dunaj zelo dobro urejene povezave v samo mesto, njihovi obroči dejansko funkcionirajo. Tega recimo Graz nima in niti ne rabi, ker so dnevne migracije v Graz napram tistim na Dunaj zanemarljive.
In spet, ne moremo oziroma ne bi smeli primerjati tras kar tako čez palec. Ker na omenjeni Avstrijski progi bo 80km mostov oziroma pod/nadvozov (v teh 80km so vključene tudi ceste).
Če bi potegnili idealno traso med Mariborom in Ljubljano bi večina od 130-150km potekala v tunelih in na mostovih. Kar je pa spet povezano s stroški.
Jaz mislim, da je Slovenija oziroma bolje rečeno EU zamudila priložnost za boljši javni prevoz takrat, ko so na veliko gradili avtoceste. Če bi se takrat tik ob AC gradilo še tire bi sedaj bili na konju. Ampak takrat je strategija EU bila še drugačna, kjer niso razmišljali niti o osnovnih stvareh kot je odstavni pas na AC (pomurska AC ga nima).
Ampak realno gledano, Lendava - Ljubljana, 120km/h in si v dveh urah na drugem koncu. To se mi zdi sprejemljivo. Sploh če bi obstajale dobre povezave, ki bi bile vezane na gospodarstvo.
Torej postaje samo ob večjih mestih, obvezno P&R opcije.
Kolesa na vlaku, mogoče tud polnilnice za skiroje in e koles (v vagonu za kolesa, ne da imas skiro med nogami ali pod sedežem.
Večja gostota povezav v času konjice oziroma prilagojeno na gospodarstvo. V LJ večinoma začenjajo ob 9ih medtem ko v MB ob 6ih-7ih.
In spet, ne moremo oziroma ne bi smeli primerjati tras kar tako čez palec. Ker na omenjeni Avstrijski progi bo 80km mostov oziroma pod/nadvozov (v teh 80km so vključene tudi ceste).
Če bi potegnili idealno traso med Mariborom in Ljubljano bi večina od 130-150km potekala v tunelih in na mostovih. Kar je pa spet povezano s stroški.
Jaz mislim, da je Slovenija oziroma bolje rečeno EU zamudila priložnost za boljši javni prevoz takrat, ko so na veliko gradili avtoceste. Če bi se takrat tik ob AC gradilo še tire bi sedaj bili na konju. Ampak takrat je strategija EU bila še drugačna, kjer niso razmišljali niti o osnovnih stvareh kot je odstavni pas na AC (pomurska AC ga nima).
Ampak realno gledano, Lendava - Ljubljana, 120km/h in si v dveh urah na drugem koncu. To se mi zdi sprejemljivo. Sploh če bi obstajale dobre povezave, ki bi bile vezane na gospodarstvo.
Torej postaje samo ob večjih mestih, obvezno P&R opcije.
Kolesa na vlaku, mogoče tud polnilnice za skiroje in e koles (v vagonu za kolesa, ne da imas skiro med nogami ali pod sedežem.
Večja gostota povezav v času konjice oziroma prilagojeno na gospodarstvo. V LJ večinoma začenjajo ob 9ih medtem ko v MB ob 6ih-7ih.
jernejl ::
In spet, ne moremo oziroma ne bi smeli primerjati tras kar tako čez palec. Ker na omenjeni Avstrijski progi bo 80km mostov oziroma pod/nadvozov (v teh 80km so vključene tudi ceste).
Če bi potegnili idealno traso med Mariborom in Ljubljano bi večina od 130-150km potekala v tunelih in na mostovih. Kar je pa spet povezano s stroški.
Tudi teren med Gradcem in Dunajem je daleč od kakšne ravnine, kjer bi se lahko preprosto potegnilo ravno črto med obema mestoma.
Avstrijci bodo tam, kjer je ozko grlo, pač zgradili ~30km predor. In še enega podobno dolgega proti Celovcu. Pri nas pa jamramo, da se ne da, ker je tako specifičen teren.
Seveda je drago, ampak predori se ne gradijo za 10 let. Na drugi strani so dragi tudi na pol prazni vlaki, ki dan za dnem in leto za letom vozijo eno uro dlje, kot bi lahko.
No ja, morda pa lahko gremo v smer, da bi železnice namenili tovoru. V tem primeru velikih hitrosti ne rabimo. Ceste sprostimo tovornjakov in jih namenimo potniškemu transportu. V prihodnosti lahko pričakujemo avtomatizirane in učinkovitejše avtomobile, ki jih bodo poganjali bolj zeleni viri energije, tako da tudi ekološko gledano to ne bo več problem.
gruntfürmich ::
No ja, morda pa lahko gremo v smer, da bi železnice namenili tovoru. V tem primeru velikih hitrosti ne rabimo. Ceste sprostimo tovornjakov in jih namenimo potniškemu transportu. V prihodnosti lahko pričakujemo avtomatizirane in učinkovitejše avtomobile, ki jih bodo poganjali bolj zeleni viri energije, tako da tudi ekološko gledano to ne bo več problem.
morda nam s takšno politiko drugega drugega niti ne preostane; tovor na železnico ter potniški vlaki samo za delavske/šolske ure. druga praktično niti ni smiselno.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
scipascapa ::
Z avstrijskimi vlaki je prav milina. Tudi postaje so noro urejene. Pogledaš kranjsko in te vse mine.
Gagatronix ::
No ja, morda pa lahko gremo v smer, da bi železnice namenili tovoru. V tem primeru velikih hitrosti ne rabimo. Ceste sprostimo tovornjakov in jih namenimo potniškemu transportu. V prihodnosti lahko pričakujemo avtomatizirane in učinkovitejše avtomobile, ki jih bodo poganjali bolj zeleni viri energije, tako da tudi ekološko gledano to ne bo več problem.
Ze tako ali tako je cestni tovorni promet absurd.
MisterR ::
scipascapa je izjavil:
Z avstrijskimi vlaki je prav milina. Tudi postaje so noro urejene. Pogledaš kranjsko in te vse mine.
Pogledaš Mariborsko in se spet nasmejiš.
Tudi v Avstriji so imeli in še imajo črne pike. Recimo postaja v Lipnici je bila katastrofa, pa so jo pred leti obnovili, sedaj je super. Enako velja za tisto tik za Šentiljem.
Po drugi strani pa lahko enako rečemo za postajo v Mariboru in Šentilju. Enako velja za Poljčane in okolico.
Dejstvo je, da se v železnice v preteklosti ni vlagalo, temu primerno je tudi stanje. Sedaj pa se vsaj malo premika na bolje in stvari se obnavljajo. Vsi si želimo da se obnovi tudi "naša" postaja ampak takih postaj je stotine, če ne tisoče. Vsi z enako željo seveda.
Kaj se pa v Ljubljani dogaja s postajo? Se razmišlja, da bi jo dali v zemljo ali bo ostala tak kot je? Pogled iz Situle je krasen (sarkazem).
nergac ::
Situla je elitna lokacija.
Prebivalci zahtevajo zaprtje železnice, ker je zelo hrupna.
Ko sem v LJ na postaji, si res moram občasno zatisniti ušesa ...
Prebivalci zahtevajo zaprtje železnice, ker je zelo hrupna.
Ko sem v LJ na postaji, si res moram občasno zatisniti ušesa ...
Raptor F16 ::
Gagatronix je izjavil:
Se vedno mi ni jasno zakaj nekateri Svico kujete v zvezde kot da je super duper drzava, ceprav to ni.
Ce bi hotel ziveti v dezeli blesavih cerkvenjakov bi se iz Ljubljane preselil na podezelje.
Švica ima dejansko nadstandardno razvit železniški promet. Tu sploh ni debate. V Sloveniji je zaradi zanemarjenosti razvboja infrastrukture praktično neuporaben.
Lahko pa še Japonsko damo za primer, ko so postavljali rpogo za Šinkansen. Vsi so se enako pizdili kako je to drago in neuporabno, potem pa je hitro postala najbolj pomembna linija za hiter prevoz med glavnimi mesti.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
Gagatronix ::
Ja, preseli se na Japonsko ce ti je tako super. Sem zivel tam malcek vec kot eno leto. Lahko zivis tam celo zivljenje, pa bos se vedno tujec za njih, tudi ce tekoce govoris jezik. Drzavljanstvo ? Pha, veliko srece.
Je pa shinkansen odlicna zadeva, tu se pa strinjam.
Je pa shinkansen odlicna zadeva, tu se pa strinjam.
Raptor F16 ::
Gagatronix je izjavil:
Ja, preseli se na Japonsko ce ti je tako super. Sem zivel tam malcek vec kot eno leto. Lahko zivis tam celo zivljenje, pa bos se vedno tujec za njih, tudi ce tekoce govoris jezik. Drzavljanstvo ? Pha, veliko srece.
Je pa shinkansen odlicna zadeva, tu se pa strinjam.
Zakaj se ti sploh pizdiš o življenju na tujem ?
Tema je "posodobitev železniškega prometa". Nihče ni govoril da je drugje celokupno bolje živeti kot v Sloveniji.
Dejstvo je da imajo drugje določene stvari bolje urejene in se lahko vsaj na tistih področjih zgledujemo po njih.
Japoncem res ne bi šel ker azijce skor preziram.
Sicer pa da ne boš mislil. S Švicarji smo si Slovenci kulturno bolj podobni kot si misliš. Razen če so ti starši rojeni južno od Kolpe tukaj pač žal nimamo kaj saj priseljencev je tudi tam polno ni blema.
Leva ... Leva ... leva desna ena dva
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Raptor F16 ()
Boomerang ::
techfreak :) je izjavil:
Če se potovalna hitrost dvigne na 120 km/h, ima cestni promet že konkurenco.Konkurenca je napredek, vendar rabimo nekaj kar je hitrejse/boljse kot cestni promet, ce zelimo ljudi spraviti na vlak.
To ni problem. Če bo državi v interesu razbremeniti cestni promet oz. vzpodbuditi uporabo javnega potniškega prometa, bo ceno vinjete podvojila, podražala registracije vozil itd. Ampak pogoj je seveda urejen javni potniški promet (železnice, avtobusi itd.), ker ob obstoječi infrastrukturi bi vsak raje plačal višje stroške osebnega vozila, kot pa eno uro čakal na vlak in se potem še tri ure vozil. Upoštevaj tudi, da na vlaku lahko počneš stvari, ki jih v avtu ne moreš (ubiješ dve muhi na en mah), ni ti treba iskati praznega parkirnega prostora in plačevati parkirnite itd. Je pa nekaj še zmeraj res: Tisti, ki je avta navajen tako kot gat na riti, bo zmeraj našel neko stvar, zakaj je boljše imeti lastni prevoz kot pa izkoristiti javnega.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 6602 (5002) | Conini |
» | Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Problemi človeštva | 81653 (71062) | starfotr |
» | ICS še vozi?Oddelek: Loža | 9166 (7385) | Spajky |
» | SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 36736 (30809) | DuleKrtola |
» | Hitra železniška povezava LJ - KR (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Problemi človeštva | 42890 (32268) | jest10 |