» »

Posodobitev železniškega prometa

Posodobitev železniškega prometa

«
1
2 3 4

Grizzly ::

Zadnje čase je veliko govora o posodabljanju naših železnic. Cilj je spodbuditi uporabo javnega potniškega prometa. Sedaj gledam planirane projekte Slovenskih železnic in se sprašujem ali je to dovolj, da dosežemo cilj. In ali ga sploh lahko dosežemo.

Da bi JPP res funkcioniral, morajo biti vlaki voziti dovolj pogosto (recimo vsake pol ure) in hitrost mora biti konkurenčna hitrost ivožnje z osebnim avtomobilom. Sigurno tega ne bomo dosegli z izgradnjo Emonike, tivolskega loka in samo z nakupom novih vlakov. Treba bo investirat predvsem v nadgradnje železniških prog, da bodo omogočale višje potovalne hitrosti. Pri nas imamo veliko prog enotirnih, neelektrificiranih in v takšnem stanju, da visokih hitrosti sploh ne premorejo. Na primer: kamniška proga, bohinjska proga (od Sežane do Jesenic), dolenjska proga, kočevska proga itd. Povprečna komercialna hitrost na teh progah je samo 50 km/h. S tako hitrostjo JPP ne more konkurirati vožnji z avtom.

Če za primer uporabim kar dolenjsko progo: Z avtom od Ljubljane do Novega mesta potrebuješ slabih 50 min, da prevoziš 75 km (povprečna hitrost 84 km/h). Z vlakom pa bi do NM potreboval 1 uro in 50 min. Kakšna bi potem morala biti hitrost vlaka, da je konkurenčen avtomobilu? Do NM vlak po voznem redu ustavi cca 20x in če na vsaki postaji stoji samo pol minute, je skupen postanek dolg 10 minut. Da bi bili konkurenčen avtomobilu, ostane 40 min za vožnjo. Železniška razdalja od LJ do NM je nekje 75 km. Da bi to razdaljo prevozili v 40 min, mora biti povprečna potovalna hitrost 105 km/h. Vlaki, ki sedaj vozijo v NM najbrš niti ne dosegajo takšne hitrosti.
Poleg tega je na enotirnih progah omejitev pogostosti vlakov. Potrebna so križanja in ta so možna le na večjih postajah. Prepustnost proge ne dopušča, da bi hkrati na progi imeli po 10 vlakov. Težavo se lahko reši tako, da se vsa postajališča nadgradi v postaje ali pa se enotirne proge nadgradi v dvotirne.

Nadgradnja samo ene železniške proge je velika investicija. Pri nas pa imamo takšnih prog veliko. Pa upoštevajmo še vse možne zaplete - samo z drugim tirom do Kopra (govorimo o dolžini 30 km) se ukvarjamo že več let. Pojavlja se vprašanje ali bomo sploh uspeli razviti železniški promet, da bo konkurenčen osebnemu avtomobilu in nenazadnje tudi železnicam drugih evropskih držav.

koyotee ::

Ma kaki vlak? Dokler bo 50% ljudi na podeželju to odpade. Kaj bojo šli z vlakom v trgovino, vrtec, k zdravniku?
To laufa v zelo velikih mestih ne pa na podeželju.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

pegasus ::

Grizzly je izjavil:

kočevska proga itd. Povprečna komercialna hitrost na teh progah je samo 50 km/h.
Razmisli takole: kdaj so se definirale trase za železnice in kakšne lokalne zahteve so morale takrat izpolnjevati? Kdaj so se definirale trase za avtoceste in kakšnim lokalnim zahtevam so morale takrat zadostiti? Tudi priključki na avtocesto so nekaj precej drugačnega kot "priključki" na železnico. Tako da bi v našem kontekstu raje kot povprečne hitrosti dvigoval frekvenco potniških vlakov, z izogibališčem na vsakem postajališču.

Gagatronix ::

Dokler bo zelezniski sistem v Slovenistanu grajen na osnovi prog iz casa Marije Terezije se ne bo spremenilo nic. Z vlakom od LJ do MB tri ure pa pol ? Po avtocesti prides v 45 minutah.

nergac ::

Mislim da je za podporo potrebna zgraditev dobre kolesarske mreže ...

Smo praktično narod kolesarjev. Po novem tudi e-skirojev na kolesih, ampak to je podobno.

Ne vem zakaj se ne zgradi kolesarska mreža v Republiki Sloveniji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nergac ()

Ganon ::

Največja težava je ogromno postankov, ki trajajo precej več, kot pol minute. Drgače pa se kar precej posodablja, vključno z vlaki, lahko preveriš na skyscrapercity.

nergac ::

Pa vlak tudi mora zavirati in pospeševati.

Direkt vlak Hodoš-Koper z nekaj postanki je ideal.

Ampak mora stati kar v nekaj mestih, krajih in vaseh.

Gagatronix ::

Pa prestop v Zidanem Mostu ce hoces it v Maribor tudi, kajne ? Ne hvala.

HotBurek ::

Prenovit celotno progo, da bo stala na betonski osnovi in ne teh deskih (švelerji?), elektrificirat, povsod postavit zapornice za prehode, in potem gor postavit električne vlake.

Na YT je uporabnik lolirock777, ki snema proge. Tisto se naj vzame za refeneco, kako bi moralo bit.

Pa da dodam še to. Meni je všeč, kako v švici na teh postajah ohranijo "stare" stavbe, original arhitekturo in ne podirajo vsega, kar je staro 20 let ter potem zamenjajo z "moderno" stekleno-železno konstrukcijo. Pri nas to zaenkrat še ne gre...

Opazit je tudi dosti urejenih sprehajalno-kolesarskih poti ob progi. V švici, ane.

Tole je Celje - Velenje, sicer staro 7 let.

root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

nergac ::

Zakaj ne vozi Kamničan ob sobotah in nedeljah sploh?

Gagatronix ::

Se vedno mi ni jasno zakaj nekateri Svico kujete v zvezde kot da je super duper drzava, ceprav to ni.

Ce bi hotel ziveti v dezeli blesavih cerkvenjakov bi se iz Ljubljane preselil na podezelje.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: FireSnake ()

nergac ::

Vsak ima svoje fetiše.

HotBurek ::

Švica je zvezda. Tu ni treba nič kovat.

Svoje verske frustracije pa pusti doma na kavču.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Gagatronix ::

Ja, to ponavadi govore ljudje ki se nikdar niso videli Svice od blizu.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Zimonem ()

Boomerang ::

koyotee je izjavil:

Ma kaki vlak? Dokler bo 50% ljudi na podeželju to odpade. Kaj bojo šli z vlakom v trgovino, vrtec, k zdravniku?
To laufa v zelo velikih mestih ne pa na podeželju.


Saj vlak ustavi tudi v večjih vaseh ob progi. Do najbližje postaje se boš pa pripeljal z avtom ali kolesom. Zato pa se gradijo P+R cone in kolesarske parkirnice ob železniških postajah. Do trgovine ali zdravnika pa boš prišel z mestnim prevozom. Tudi ta pri nas ni urejen, ampak to je že druga tema. Gre se za to, da je na naših cestah preveč avtomobilov, ki jih država namerava razredčiti z javnimi prevozi.

Ne boš verjel, ampak tudi Avstrijci, Nemci in Italijani imajo podeželja pa so njihove železnice za razliko od naših bolj napredne.

HotBurek ::

Jst sem živel v švici 1 leto in pol.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Gagatronix ::

> ki jih država namerava razredčiti z javnimi prevozi.

A zato hocejo zgraditi tretji pas na ljubljanski obvoznici ?

nergac ::

Temu se reče strokovno trojni ring ali nekaj takega ...

gruntfürmich ::

železnice se trenutno zelo dobro obnavljajo; na oko je videt da se vse menja. ampak trasa pa ostaja enaka... enaki ovinki kot pri mariji tereziji...

to pa mislim da je delo ljudi, ki nameravajo samo zaslužiti z gradbenimi deli in pustiti železnico da dokončno crkne.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

starfotr ::

To bo trajalo več desetletij, če se zadev lotimo danes. Avtoceste gradimo in načrtujemo že od 1970 in še niso narejene.

Žal smo tire zanemarjali. Lahko bi imeli podobno kot je v Avstriji, vendar žal nikoli ne bomo na takem nivoju.

In dokler nista na vseh odsekih vsaj 2 tira in elektrifikacija, do takrat bo vse v klincu. Z enim tirom in dizelcami nimaš kaj praskat. Naj gre za potniški ali tovorni promet.

gruntfürmich ::

tiri se trenutno pospešeno zamenjujejo; na enaki trasi. to je zame glavni problem.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Invictus ::

Problem železnice ni v progah, ampak v detekciji ovir na progi.

TA sistem je še iz časov Tita, in ni bil nikoli nadgrajen.

Vem pa to zaradi dejstva, da je moja skoraj sodelovala pri nadgradnji le tega. Ampak na koncu se niso odločili za nadgradnjo. Očitno je iztirjenje vlaka dovolj poceni, da se ne splača...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Magic1 ::

A ne štekate problema železnic na dolge razdalje? Ali imaš malo postankov in povezuješ le večja mesta med seboj. To lahko potem pohitriš. V kolikor pa hočeš, da železnico uporabljajo še drugi kot meščani pa se mora vlak ustavit v vsaki vasi. To pa je zelo počasi. Idelano za javni promet je, da ljudje živijo v gosto naseljenih čebelnjakih, dokler ne pride kak virus... Potem pa seka lasten prevoz in da ljudje živijo tem bolj narazen.
Magic

gruntfürmich ::

par lukenj lahko skenslaš in imaš postaje recimo na vsake 10km. tam nabiješ hitrost (če ni ovinkov) in si lahko dokaj hitro v ljubljani; imho.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

fikus_ ::

SŽ je še ostalina iz socialistične juge in se še vedno drži socializma! Dokler bo tako, je škoda vsake besede!

In edino, kar je delalo v SŽ profit je SLO prodala (tovorni promet). IT in AT delata/sta naredila obvoz, prav tako delata na tem CRO&HU, tako da naže železnice lahko ohranimo kot muzejsko vrednost (ni potrebe po spreminjanju) in naj vozijo muzejski vlaki turiste, bo več koristi.

vicks ::

fikus_ je izjavil:

SŽ je še ostalina iz socialistične juge in se še vedno drži socializma! Dokler bo tako, je škoda vsake besede!

In edino, kar je delalo v SŽ profit je SLO prodala (tovorni promet). IT in AT delata/sta naredila obvoz, prav tako delata na tem CRO&HU, tako da naže železnice lahko ohranimo kot muzejsko vrednost (ni potrebe po spreminjanju) in naj vozijo muzejski vlaki turiste, bo več koristi.

Od kje ti ideja da sta IT in AT naredila obvoz? :))

Jerry000 ::

Prvo kot prvo nam to nič ne nuca če smo zaprti v občine. Drugo kot drugo morajo prvo vozit po urniku. Tretje, hitrost vlakov je žalostna. Četrtič pa se že lahko kej takšnega uvaja

Ganon ::

fikus_ je izjavil:

SŽ je še ostalina iz socialistične juge in se še vedno drži socializma! Dokler bo tako, je škoda vsake besede!

In edino, kar je delalo v SŽ profit je SLO prodala (tovorni promet). IT in AT delata/sta naredila obvoz, prav tako delata na tem CRO&HU, tako da naže železnice lahko ohranimo kot muzejsko vrednost (ni potrebe po spreminjanju) in naj vozijo muzejski vlaki turiste, bo več koristi.


Tako nakladaš, da do sem smrdi. Eden tistih revežev, ki se boljše počuti, če pljune po lastni državi.

Slovenske železnice (SŽ) več kot 90 odstotkov blaga prepeljejo v mednarodnem prometu, Avstrija pa je eden najpomembnejših trgov tovornega prometa. Za potrebe avstrijskega gospodarstva v sodelovanju s partnerji SŽ prepeljejo okrog sedem milijonov ton blaga na leto, od tega štiri milijone ton prek Luke Koper. V SŽ pravijo, da pri prevozu blaga za avstrijski trg sodelujejo s številnimi partnerji, skupaj s katerimi izboljšujejo skupne storitve, obenem pa, da od leta 2015, če stranke želijo, opravijo storitev tudi z lastno vleko. Zato pričakujejo, da se bo v prihodnje količina tovora, ki ga prepeljejo za avstrijski trg, še povečevala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ganon ()

Phantomeye ::

Gagatronix je izjavil:

Dokler bo zelezniski sistem v Slovenistanu grajen na osnovi prog iz casa Marije Terezije se ne bo spremenilo nic. Z vlakom od LJ do MB tri ure pa pol ? Po avtocesti prides v 45 minutah.


Nepoštena primerjava, vlak o katerem ti govoriš ustavlja na postajah. Ti z avtom pač ne. Lahko pa recimo primerjaš avtocesto in direktni vlak, ki pride iz maribora BISTVENO hitreje.

kow ::

Direktni vlak pac ne obstaja? Ali pac? Kako pogosto vozi?

Phantomeye ::

kow je izjavil:

Direktni vlak pac ne obstaja? Ali pac? Kako pogosto vozi?


Obstaja, obstaja.

nejodagreat ::

Ne vem zakaj se toliko sili z LJ - MB povezavo, da ni dovolj hitra. Za to relacijo je pač avtobus dosti bolj primeren in nima smisla primerjat z avtocesto, razen če se zgradi proga vzporedna avtocesti (kar bi bilo neumno).

Železnica v prvi meri itak služi tovoru, potniške linije se naj pa optimizirajo kjer se to časovno splača, npr. Celje - Maribor je vlak kar primerljiv avtocesti, Jesenice - LJ ima potencial, mogoče Koper - LJ z drugim tirom. Poleg tega pa druge proge v okolici LJ (Kamnik, Grosuplje), kjer je bolj kot hitrost važna frekvenca vlakov.

zmaugy ::

Gagatronix je izjavil:

Dokler bo zelezniski sistem v Slovenistanu grajen na osnovi prog iz casa Marije Terezije se ne bo spremenilo nic. Z vlakom od LJ do MB tri ure pa pol ? Po avtocesti prides v 45 minutah.


Prosim če ne perpetuiraš slovenske nacionalne posebnosti - neumnost, da je Marija Terezija gradila železnice. To sem slišal celo iz ust ljudi, ki so imeli kar višje funkcije na SŽ.

"Marija Terezija (nemško: Maria Theresia), vladarica habsburških dežel, * 13. maj 1717, Dunaj, † 29. november 1780, Dunaj."

Marija Terezija @ Wikipedia

"Južna železnica, nemško Südbahn, je 577,2 km dolga dvotirna železniška proga, ki je povezala Dunaj s Trstom.

Cesarska južna železnica je predstavljala le del celotne železniške infrastrukture v Avstrijskem cesarstvu. Dunaj je bil glavno mesto monarhije in ker je del železnice, ki je potekal do Trsta, bil južno od Dunaja, se je te trase prijelo poimenovanje »Južna železnica«.

Načrtovanje železniške proge od Dunaja proti Trstu so v Avstriji začeli že leta 1837. Leta 1839 je dobil koncesijo za gradnjo proge z Dunaja proti jugu bančnik Georg Sina, toda že 23. decembra 1841 je država izdala dvorni dekret s katerim je gradnjo in kasnejše upravljanje prevzela družba Südbahn Gessellschaft."

Ju%C5%BEna %C5%BEeleznica @ Wikipedia

Ganon je izjavil:

Največja težava je ogromno postankov, ki trajajo precej več, kot pol minute. Drgače pa se kar precej posodablja, vključno z vlaki, lahko preveriš na skyscrapercity.


Ja, posodabljajo medkrajevni promet z vlaki, ki so mišljeni za mestne proge.
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

kow ::

Phantomeye je izjavil:

kow je izjavil:

Direktni vlak pac ne obstaja? Ali pac? Kako pogosto vozi?


Obstaja, obstaja.


Nisi odgovoril na drugi del vprasanja, ki namiguje, da je vlak v resnici mnogo pocasnejsi, ker moras pristeti se interval cakanja + cas prihoda/odhoda iz zacetne/koncne destinacije.

fikus_ ::

Vicks, AT dela obvozno progo IT - Dunaj, prav tako IT dela na posodobitvi proge Trst-AT. Torej SLO ne bodo več rabili! Smo že zamudili vlak posodobitve proge Koper - MB in naprej.

Ganon zbudi se! Osnova infrastrukture SŽ je iz časa AO. Poleg tega so SŽ delno ugrabili "mafijski" sindikalisti. In preveri, preden koga kaj obtožuješ.

zmaugy ::

gruntfürmich je izjavil:

železnice se trenutno zelo dobro obnavljajo; na oko je videt da se vse menja. ampak trasa pa ostaja enaka... enaki ovinki kot pri mariji tereziji...

to pa mislim da je delo ljudi, ki nameravajo samo zaslužiti z gradbenimi deli in pustiti železnico da dokončno crkne.


Še en...


Drugače pa: Lepo je delat na SŽ, pred nekaj leti, se jim je čas vožnje z vlakom v službo štel v delovni čas...
Biseri...
PS: MENSA klub ST, obvoz. ŠIC! Ne zanimajo me vaše neštetokrat reciklirane
neumnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: zmaugy ()

FireSnake ::

Gagatronix je izjavil:

Dokler bo zelezniski sistem v Slovenistanu grajen na osnovi prog iz casa Marije Terezije se ne bo spremenilo nic. Z vlakom od LJ do MB tri ure pa pol ? Po avtocesti prides v 45 minutah.


Ti se pa ne voziš po avtocesti, ne?
V uri in 25 pa res. Če imaš srečo.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

starfotr ::

fikus_ je izjavil:

Vicks, AT dela obvozno progo IT - Dunaj, prav tako IT dela na posodobitvi proge Trst-AT. Torej SLO ne bodo več rabili! Smo že zamudili vlak posodobitve proge Koper - MB in naprej.

Ganon zbudi se! Osnova infrastrukture SŽ je iz časa AO. Poleg tega so SŽ delno ugrabili "mafijski" sindikalisti. In preveri, preden koga kaj obtožuješ.


Saj to isto bi bilo super, če bi se še na cestah zgodilo. Naj naredijo povezavo AT-HU-HR. Veš koliko prihranjenega časa, ker bodo sami obvozi tujcev naokoli ...

nergac ::

Amaterji res.

Pozabljate na trenutno glavno povezavo Berlin-Rijeka.

Druga pa je Benetke - BudimPešta.

Oboje se seka v SI.

Na relaciji Pragersko-Pivka.

Turizem smo ljudje, pravijo.

Baje.

P.S. Tako je bilo do zdaj. V enačbo je treba vkalkulirati vreme, ki je nekam čudno zadnje čase.

vicks ::

Ja seveda ja, za noben obvoz ne gre in ne bo šlo. Še več tovora kot ga je danes, ga bodo v prihodnjih letih prepeljali čez SLO brez skrbi,...

Boomerang ::

Zanimivo je, da so vse načrtovane investicije vezane na Ljubljano: dvotirna proga do Kamnika in Grosupljega, železniška proga do Vrhnike in do letališča Brnika itd. Pri tem se pozablja, da ljudje živijo tudi v drugih večjih krajih: Slovenj Gradec na primer sploh nima železniške povezava, Nova Gorica ima enotirno progo s počasnimi vlaki, enako velja za Novo mesto. Ljudje se ne vozijo samo v Ljubljano, ampak izstopajo tudi na drugih postajah. A sploh veste, koliko ljudi se vozi na delo v Novo Gorico iz okoliških krajev in bi jim dobra železniška povezava prišla prav?

Če si sposodim še primer od OP: Če bi vsi naši vlaki vozili 100 km/h bi bilo stanje veliko boljše. Če upoštevamo še prihranek in prednosti javnega prevoza je že konkurenca avtu. Pa hitrost 100 ni za današnji čas nobena hitrost. Vlaki na relaciji Sežana - LJ - Dobova to hitrost dosežejo in na nekaterih odsekih tudi presežejo. Imamo pa ogromno železniških prog, kjer je hitrost max 60 km/h. Predvsem pa bi bilo treba posodabljanje pospešit... če bomo vse proge obnavljali tako dolgo, kot smo kočevsko in gradili tako dolgo kot gradimo drugi tir Divača-Koper, potem je takšne investicije boljše pustiti pri miru.

fikus_ ::

"Slovenj Gradec na primer sploh nima železniške povezava, "

Jo je imel do približno 1965, ko je bilo lažje pospravit tire, kot jih obnoviti. Sedaj na tej trasi nastaja kolesarska pot, skoz Hudo luknjo bo šla po tunelih.

Invictus ::

Boomerang je izjavil:

Zanimivo je, da so vse načrtovane investicije vezane na Ljubljano: dvotirna proga do Kamnika in Grosupljega, železniška proga do Vrhnike in do letališča Brnika itd. Pri tem se pozablja, da ljudje živijo tudi v drugih večjih krajih: Slovenj Gradec na primer sploh nima železniške povezava, Nova Gorica ima enotirno progo s počasnimi vlaki, enako velja za Novo mesto. Ljudje se ne vozijo samo v Ljubljano, ampak izstopajo tudi na drugih postajah. A sploh veste, koliko ljudi se vozi na delo v Novo Gorico iz okoliških krajev in bi jim dobra železniška povezava prišla prav?

Če si sposodim še primer od OP: Če bi vsi naši vlaki vozili 100 km/h bi bilo stanje veliko boljše. Če upoštevamo še prihranek in prednosti javnega prevoza je že konkurenca avtu. Pa hitrost 100 ni za današnji čas nobena hitrost. Vlaki na relaciji Sežana - LJ - Dobova to hitrost dosežejo in na nekaterih odsekih tudi presežejo. Imamo pa ogromno železniških prog, kjer je hitrost max 60 km/h. Predvsem pa bi bilo treba posodabljanje pospešit... če bomo vse proge obnavljali tako dolgo, kot smo kočevsko in gradili tako dolgo kot gradimo drugi tir Divača-Koper, potem je takšne investicije boljše pustiti pri miru.

Ljubljana ima edina dovolj veliko število dnevnih moigrantov, da se splača.

Ostalo niso velika mesta, še Ljubljana ni, da bi opravičila investicijo.

PA ljudje morajo začeti uporabljati vlak. Peš ali s kolesom se nikomur ne ljubi iti na vlak, ker je v tem času z avtom že tam.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

enemon ::

vicks je izjavil:

fikus_ je izjavil:

SŽ je še ostalina iz socialistične juge in se še vedno drži socializma! Dokler bo tako, je škoda vsake besede!

In edino, kar je delalo v SŽ profit je SLO prodala (tovorni promet). IT in AT delata/sta naredila obvoz, prav tako delata na tem CRO&HU, tako da naže železnice lahko ohranimo kot muzejsko vrednost (ni potrebe po spreminjanju) in naj vozijo muzejski vlaki turiste, bo več koristi.

Od kje ti ideja da sta IT in AT naredila obvoz? :))


Ja, ravno v naslednjem voznorednem obdobju se recimo podaljšuje EuroCity Emona, ki sedaj vozi na relaciji Ljubljana - Dunaj - Ljubljana, po novem pa bo ta vlak vozil z/ na Dunaj skozi Ljubljano do/iz Trsta.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: enemon ()

nergac ::

Kolo je energetsko najbolj optimalno vozilo.

Nato vlak.

Tako je bilo v letih 1980 do 1990.

Nisem na tekočem, če je dandanes kaj drugače, bodo energetiki povedali.

Vitamia ::

fikus_ je izjavil:

"Slovenj Gradec na primer sploh nima železniške povezava, "

Jo je imel do približno 1965, ko je bilo lažje pospravit tire, kot jih obnoviti. Sedaj na tej trasi nastaja kolesarska pot, skoz Hudo luknjo bo šla po tunelih.

To ni bila edina zelo velika napaka. Proga Dravograd - Velenje - Celje z nadaljevanjem preko Zidanega mosta do Sevnice s povezavo do Trebnjega, od tu do Črnomlja in Metlike je bila 1890 (?) vizionarsko zastavljena tretja razvojna os, o kateri danes politiki samo blebetajo, naredijo pa nič. No ja, vmes so podrli že delujočo železnico, ki so jo, kar je malo znano zaradi pomembnosti želeli avstrijci po letu 1950 posodobiti na svoje stroške, kar bi moral odobriti Beograd, pa ni. Odstranili so med drugimi proge kot na primer Laze - Črnuče - Vižmarje. Danes pa filozofirajo o tovorni obvoznici okoli Ljubljane, ki pa je nekoč že bila. Vrhunec neumnosti je bila gotovo odstranitev proge Vrhnika - Ljubljana, ki je bila na trasi, ki se ne prekriva s traso proge proti Postojni. Ta proga bi bila danes lahko čudovit primer primestne železnice, pa tudi če bi po njej vozili tramvaji.
Moj prijatelj, ki se je veliko ukvarjal s tem katere infrastrukturne investicije v Sloveniji so zanimive, je izračunal, da bi sprememba proge Kamnik-Ljubljana, v sodobno primestno železnico s pogostimi vlaki (kljub enotirni progi), lahko bila izplačana v štirih letih, če bi prevzela, zaradi hitrosti potovanja, vse potnike avtobusnih prevoznikov. Imel je podobne okvirne izračune za progo Dravograd - Celje. Ni šlo. Pogovorni partner so "morale" biti SŽ, ki jim je to bila samo dobra šala. Zato so danes prihodnost Slovenije kolesarske steze.

Zimonem ::

Invictus je izjavil:

Boomerang je izjavil:

Zanimivo je, da so vse načrtovane investicije vezane na Ljubljano: dvotirna proga do Kamnika in Grosupljega, železniška proga do Vrhnike in do letališča Brnika itd. Pri tem se pozablja, da ljudje živijo tudi v drugih večjih krajih: Slovenj Gradec na primer sploh nima železniške povezava, Nova Gorica ima enotirno progo s počasnimi vlaki, enako velja za Novo mesto. Ljudje se ne vozijo samo v Ljubljano, ampak izstopajo tudi na drugih postajah. A sploh veste, koliko ljudi se vozi na delo v Novo Gorico iz okoliških krajev in bi jim dobra železniška povezava prišla prav?

Če si sposodim še primer od OP: Če bi vsi naši vlaki vozili 100 km/h bi bilo stanje veliko boljše. Če upoštevamo še prihranek in prednosti javnega prevoza je že konkurenca avtu. Pa hitrost 100 ni za današnji čas nobena hitrost. Vlaki na relaciji Sežana - LJ - Dobova to hitrost dosežejo in na nekaterih odsekih tudi presežejo. Imamo pa ogromno železniških prog, kjer je hitrost max 60 km/h. Predvsem pa bi bilo treba posodabljanje pospešit... če bomo vse proge obnavljali tako dolgo, kot smo kočevsko in gradili tako dolgo kot gradimo drugi tir Divača-Koper, potem je takšne investicije boljše pustiti pri miru.

Ljubljana ima edina dovolj veliko število dnevnih moigrantov, da se splača.

Ostalo niso velika mesta, še Ljubljana ni, da bi opravičila investicijo.

PA ljudje morajo začeti uporabljati vlak. Peš ali s kolesom se nikomur ne ljubi iti na vlak, ker je v tem času z avtom že tam.

Ljubljana je povsem zadosti veliko mesto za vlak in tramvaj. Problem je da je zaplankana podalpski vas. In nm prideš sicer z vidom v uri. Potem je pa konec. Mestni promet sfali. Železnica 2 uri in pol in novega mesta... Kamnik -lj proga je bila zgrajena za tovorni promet. Vozijo se srednješolci iz Domžal do Kamnika. Stvar je 39 let za časom drugo leto bo pa 41.

Italijani in Avstrijci so po precej bolj neugodnem terenu speljali obvoz okrog Slovenije. In na koncu se jim zna stvar celo izplačat.

blink ::

Zimonem je izjavil:



Italijani in Avstrijci so po precej bolj neugodnem terenu speljali obvoz okrog Slovenije. In na koncu se jim zna stvar celo izplačat.


Ravno vceraj videl ta dokumentarec. Kitajci in njihove investicije v trzasko luko. Denar bo sel okoli Slovenije.
https://m.youtube.com/watch?v=fBnT0tsLq...

nergac ::

To bomo še videli, kam bo šel denar.

gruntfürmich ::

s slovensko birokracijo in laganjem se kitajci sigurno ne bodo ukvarjali.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
656600 (5000) Conini
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35581640 (71049) starfotr
»

ICS še vozi?

Oddelek: Loža
309161 (7380) Spajky
»

SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12636733 (30806) DuleKrtola
»

Hitra železniška povezava LJ - KR (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
37742889 (32267) jest10

Več podobnih tem