Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električna letala prava stvar
Zakaj so električna letala prava stvar
Temo vidijo: vsi
redtech ::
V vseh teh letih še zmeraj niso iznajdi boljšega dizajna za letalo kot ta ki je že 100 let star? Kaki so to neki inženirji in podobno, še zmeraj mora biti ena kovinska tuba na sredi z enimi trhlimi krili. Kje so inovacije?
Ptič je ptič:
Birds evolved from theropod dinosaurs during the Jurassic (around 165–150 million years ago)
Fizika na zemlji je taka.
wajdouc ::
Prej ko začnejo prodajati Alice, bolje bo za industrijo e-letal.
Uporablja pogon podjetja Magnix
Specs:
Uporablja pogon podjetja Magnix
Specs:
pegasus ::
Nove tehnologije in nove zahteve trga prinašajo nove omejitve in zato nove rešitve. Ena takih je npr. Ocean Flyer, kombinacija hydrofoil in ground effect pristopov, ki je do zdaj še nismo videli. Zna bit precej bolj učinkovit high-speed trajekt čez npr. Rokavski preliv, kot so bili svoj čas hovercrafti.
nirburu ::
Pegasus, ti pa se res prodaš za male pare.
Nek startup praktično vrže gor elektro propelerje na neko vozilo/plovilo in si že cel moker.
Še dobro da nisi sugar daddy startupov, ker bi te oskubili do gat.
Nek startup praktično vrže gor elektro propelerje na neko vozilo/plovilo in si že cel moker.
Še dobro da nisi sugar daddy startupov, ker bi te oskubili do gat.
pegasus ::
Nisem, ker nimam dovolj kapitala, ker v preteklosti nisem stavil na očitno smiselne rešitve. To sedaj počasi popravljam.
Glej npr. https://www.aviationtoday.com/2022/09/2... ... tisti, ki razumejo, jim je jasno, kam pes taco moli.
Glej npr. https://www.aviationtoday.com/2022/09/2... ... tisti, ki razumejo, jim je jasno, kam pes taco moli.
nirburu ::
Ti se orientiraš glede na to kaj Canada kupi?!?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nirburu ()
pegasus ::
Kanadska aviacija mi je bila pri srcu že od dhc-1 naprej. Njihove stvaritve letijo še danes po celem svetu. A razumem, da tega v vaši vasi ne potrebujete. Zato ne razumem, zakaj se oglašaš?
nirburu ::
Ne vem sicer kam točno boš s 15 minutami leta prišel v kanadi, ampak ok. Whatever floats your boat.
wajdouc ::
LeQuack ::
World's first all-electric passenger plane takes its maiden flight
https://www.militaryaerospace.com/comme...
https://www.militaryaerospace.com/comme...
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
nirburu ::
Deja vu?
Ponavljaš se.
Glede 1903 pa takole. Tam se je šlo za povsem novel koncept letenja. Današnja EV letala so zaenkrat modelarska letala na steroidih.
Nič od aerofrejma ni inovativno, zgolj pripopali so jim drugi pogonski sklop.
Ponavljaš se.
Glede 1903 pa takole. Tam se je šlo za povsem novel koncept letenja. Današnja EV letala so zaenkrat modelarska letala na steroidih.
Nič od aerofrejma ni inovativno, zgolj pripopali so jim drugi pogonski sklop.
nirburu ::
Hobby garažerji.
Saj eletrika je super za modelarstvo, kamor sodi to letalo. Za resno industrijo, žal ga ni čez ogljikovodike.
Saj eletrika je super za modelarstvo, kamor sodi to letalo. Za resno industrijo, žal ga ni čez ogljikovodike.
pegasus ::
Da da, v 20. stoletju zagotovo. Ampak moj koledar mi kaže že 21. stoletje ...
Glej to: https://www.solar-flight.com/solar-6-se...
Take reči Američani razvijajo v Sloveniji. Že vedo zakaj ...
Glej to: https://www.solar-flight.com/solar-6-se...
Take reči Američani razvijajo v Sloveniji. Že vedo zakaj ...
nirburu ::
Bwahahaa.
Ta zadeva lahko leti samo na lep sončen dan brez vetra.
Ta moderna inovativnost sodi v filem Idiocracy. "hey, tu mamo letalo, in tu mamo PV celice, gremo jih združit...volila, znanost!!"
Kje so časi, ko so inženirji preizkušavali dneve in dneve različne koncepte, do onemoglosti.
Ta zadeva lahko leti samo na lep sončen dan brez vetra.
Ta moderna inovativnost sodi v filem Idiocracy. "hey, tu mamo letalo, in tu mamo PV celice, gremo jih združit...volila, znanost!!"
Kje so časi, ko so inženirji preizkušavali dneve in dneve različne koncepte, do onemoglosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: nirburu ()
nirburu ::
Kar jaz vidim je, letalo, ki bo lahko letelo v zgolj idealnih pogojih, pa še to za kratek čas.
Kako ne razumete, da so goriva (skoraj) ultimativni energetski vir za zadeve, ki letijo po kisikovi atmosferi. Že zaradi tega, ker mečeš stran nezaželeno težo z vsakim preletenim kilometrom.
Kako ne razumete, da so goriva (skoraj) ultimativni energetski vir za zadeve, ki letijo po kisikovi atmosferi. Že zaradi tega, ker mečeš stran nezaželeno težo z vsakim preletenim kilometrom.
BT52 ::
+1 Z vidika energetske bilance (L)Etala nimajo smisla. Pipistrelov trening letalce mogoče ima računico. Vse ostalo je vračanje nazaj k ladjam na jadra.
Aja pa droni in VTOL za 10km lete tudi gre z litijem. Z vidika čistoče, varnosti, vzdrževanja do uporabnika, kar naravna in mikavna opcija.
Vse ostalo je bolj tak tak. Scanje proti vetru. Letalsko industrijo bi rešilo kako sintetično nevtralno gorivo. Litij pa naj ostane za zgolj premo gibanje po zemlji z manjhno maso in energetsko zahtevo.
Aja pa droni in VTOL za 10km lete tudi gre z litijem. Z vidika čistoče, varnosti, vzdrževanja do uporabnika, kar naravna in mikavna opcija.
Vse ostalo je bolj tak tak. Scanje proti vetru. Letalsko industrijo bi rešilo kako sintetično nevtralno gorivo. Litij pa naj ostane za zgolj premo gibanje po zemlji z manjhno maso in energetsko zahtevo.
DamijanD ::
Če odmislimo vir električne energije, kako se pa (po moči/potisku gledano) obnesejo elektromotorji v primerjavi s trenutnimi state of the art motorji za potniška letala? Laično bi rekel, da trenutna klasika kar nekaj potiska ustvari z "reaktivnim" delom, tega pa pri elektromotorjih ni...
nirburu ::
Reaktivni ICE motorji so najboljše kar imamo in bomo imeli za leteti po kisikovi atmosferi.
Termodinamično so zelo kompatibilni z ogljikovodiki. Kot tata na mamo.
Propelerji so ok in imajo svoje prednosti, ampak "pound per pound" kot rečejo, reaktivni zmagajo.
Električni turbofani pa se nekako ne obnesejo. Zato jih skoraj ne vidiš pri nobenem delujočem konceptu.
Velik propeler pomeni velika učinkovitost. Pri trenutnih baterijah je to ključnega pomena.
Kar se strinjam s prejšnjim uporabnikom. Da, rabimo "trajnostno" alternativo kerozinu. To sicer pomeni, da ne bo več letenja kar vsepovprek, ampak samo na oddaljene lokacije.
Če bi evropa eventuelno naredila prepredeno mrežo hitrih vlakov (+250kmh) se bo dalo normalno živet. Namesto 1 ure potovanja boš potoval 3 ure. Pač, ne boš srebal soy late do 9te zjutraj, ampak boš tako kot v dobrih starih časih ob 6:00 čakal na vlak. Soy latte pa je itak škodljiv za telo.
Termodinamično so zelo kompatibilni z ogljikovodiki. Kot tata na mamo.
Propelerji so ok in imajo svoje prednosti, ampak "pound per pound" kot rečejo, reaktivni zmagajo.
Električni turbofani pa se nekako ne obnesejo. Zato jih skoraj ne vidiš pri nobenem delujočem konceptu.
Velik propeler pomeni velika učinkovitost. Pri trenutnih baterijah je to ključnega pomena.
Kar se strinjam s prejšnjim uporabnikom. Da, rabimo "trajnostno" alternativo kerozinu. To sicer pomeni, da ne bo več letenja kar vsepovprek, ampak samo na oddaljene lokacije.
Če bi evropa eventuelno naredila prepredeno mrežo hitrih vlakov (+250kmh) se bo dalo normalno živet. Namesto 1 ure potovanja boš potoval 3 ure. Pač, ne boš srebal soy late do 9te zjutraj, ampak boš tako kot v dobrih starih časih ob 6:00 čakal na vlak. Soy latte pa je itak škodljiv za telo.
pegasus ::
Da, kerozin in turbine so najboljši pogon letal, tako kot je bila Jugoslavija raj na zemlji. Oboji so živeli na kredit, finančni ali energijski, vseeno. Ja, stvar krajši čas celo deluje ... a je Jugoslavija že zgodovina, kredit v obliki fosilnih goriv pa gre tudi počasi h koncu. Čim prej, tem bolje.
In zato inžinerji tuhtajo na polno, kaj se da narediti v okviru novih omejitev v obliki dolgoročno vzdržne razpoložljive energije. Poskusov bo mnogo, kar lahko vidite v tej temi. Preživelo jih bo le nekaj, kar je normalen proces evolucije. Eviation je recimo objavil, da že ima za $2B prednaročil. Motivacija je ista, kot sem jo omenil že pred petimi leti - nabavna cena je enaka ali malo višja, operativni stroški so mnogo, mnogo nižji in ti predstavljajo večino v bilanci vsake letalske družbe.
In zato inžinerji tuhtajo na polno, kaj se da narediti v okviru novih omejitev v obliki dolgoročno vzdržne razpoložljive energije. Poskusov bo mnogo, kar lahko vidite v tej temi. Preživelo jih bo le nekaj, kar je normalen proces evolucije. Eviation je recimo objavil, da že ima za $2B prednaročil. Motivacija je ista, kot sem jo omenil že pred petimi leti - nabavna cena je enaka ali malo višja, operativni stroški so mnogo, mnogo nižji in ti predstavljajo večino v bilanci vsake letalske družbe.
nirburu ::
Kaj spet neki bluziš pegasus?
Kerozin je idealen iz vidika performansov. Če ni iz okolja, je to povsem druga stvar.
Kerozin je idealen iz vidika performansov. Če ni iz okolja, je to povsem druga stvar.
pegasus ::
Ti si ujet v tukaj in zdaj, jaz razmišljam v širšem časovnem okviru.
Medtem pa velike ameriške letalske družbe vlagajo vsaka v svojo izbiro za evtol taksije:
Zelo zanimivo bo spremljati, kako se bo ta storitev razvila.
Medtem pa velike ameriške letalske družbe vlagajo vsaka v svojo izbiro za evtol taksije:
Zelo zanimivo bo spremljati, kako se bo ta storitev razvila.
DamijanD ::
Letalski promet "rešuje" dva problema:
- na voljo je kjer ni talne infrastrukture (helikopterji in podobni vtol letalniki)
- premagovanje velikih razdalj v čim krajšem času (letala)
Za prvo točko sem prepričan, da bo elektrika lahko prisotna (seveda odvisno od zahtevane avtonomije), pri drugi točki pa ni nujno, da bodo propelerski motorji dovolj zmogljivi.
- na voljo je kjer ni talne infrastrukture (helikopterji in podobni vtol letalniki)
- premagovanje velikih razdalj v čim krajšem času (letala)
Za prvo točko sem prepričan, da bo elektrika lahko prisotna (seveda odvisno od zahtevane avtonomije), pri drugi točki pa ni nujno, da bodo propelerski motorji dovolj zmogljivi.
BT52 ::
nirburu ::
Avto-letala težko da boto "a thing". Zadeva je preveč nevarna, da bi v takem številu letela. Pa tudi te zadeve so potratne za popizdit.
Če tesla rabi pol megavaten polnilni priključek, kaj šele to.
Če tesla rabi pol megavaten polnilni priključek, kaj šele to.
BT52 ::
nirburu ::
Pred 100+ leti so za avte govorili, da so prenevarni.
Terenski avtomobil v tistem času ni bil pretirano hitrejši od dobre kočije z dobrimi konji. Zadeva je precej zvezno prešla iz ene v drugo.
Avto-letala so pa dokaj revolucija iz tega vidika.
Avtomobili imajo svojo utrjeno podlago, kjer se smejo nahajati, ta ima pogosto zelo dobro zaščito pred odletom. Ima sicer šokantno slabo zaščito pred navzkrižnim naletom.
Ko avtomobil doživi kritično napako njegova kinetična energija hitro skopni.
Vse to ne velja za leteče zadeve.
Z avto-letali individualni let povsem odpade. Večina folka ni sposobna uspešno manevrirati v 3d okolju pod takimi reakcijskimi časi.
To bo povsem avtomatizirana zadeva, če kdaj bo.
Letalni koridorji so nekako vprašljivi. Lahko bi bili nad cestami, ampak pol kaj smo pridobili??
Če so na random, pomeni, da obstaja večja vrjetnost, da če kaj pade dol, pade komu na glavo.
Hekerski napadi so grozljivi že pri današnjih pametnih avtih. Pri letečih dobi heker efektivno JDAM bombo v roke. Ga dvigne na višino in spusti na tarčo.
Če pa mi pravite, da bodo hekerski napadi nemogoči, se vam lahko samo smejem.
Pa še bi lahko našteval.
Avto-letala, bodo, tako kot sem že povedal: zgolj za elito.
Magic1 ::
Kar pa že obstaja za vsaj pol stoletja za bogatune, helikopterji. Za kakšne nove zadeve bo potreben drugačen vir pogona, kot ga sedaj poznamo (da bo zadeva uporabna). Električni dron za človeka s par minutnim letom pač ne more bit uspešen. Trenutne baterije niso za v zrak, bi morale bit za velikostni razred lažje. Glede varnosti je pa sploh žur. Sej se da, samo stane $$$$$$$$. Cel koncept ima ogromno težav, se zato se pa nikamo ne premakne.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
nirburu ::
Helikopterji so in se jih uporablja ravno v te namene. Ampak so dokaj nerodni. Nek quadcopter je iz tega vidika boljši, ampak ima slabše performanse.
Prepričan sem, da v neki točki bo elita dobila tovrstne zadeve, vključno z conami leta, kjer bodo že spisali ustrezno zakonodajo. V smislu: Če imaš $$$ ti je dovoljeno leteti nad glavami plebsev, ker jim lahko plačaš zdravstveni račun. Al neki.
Prepričan sem, da v neki točki bo elita dobila tovrstne zadeve, vključno z conami leta, kjer bodo že spisali ustrezno zakonodajo. V smislu: Če imaš $$$ ti je dovoljeno leteti nad glavami plebsev, ker jim lahko plačaš zdravstveni račun. Al neki.
pegasus ::
Zanimiv vpogled v trenutno stanje vodik pogona:
Izgleda kot da je še veliko osnovnih vprašanj za rešit, za začetek targetirajo isti segment kot pure baterijska letala. Kakorkoli se tole razvije, prihodnost bo zelo zanimiva.
Izgleda kot da je še veliko osnovnih vprašanj za rešit, za začetek targetirajo isti segment kot pure baterijska letala. Kakorkoli se tole razvije, prihodnost bo zelo zanimiva.
pegasus ::
Zeroavia je spravila v zrak svojega predelanega Do-228:
https://www.zeroavia.com/do228-first-fl...
https://electrek.co/2023/01/19/zeroavia...
Levi ventilator je poganjala elektrika, desnega pa klasična turbina.
https://www.zeroavia.com/do228-first-fl...
https://electrek.co/2023/01/19/zeroavia...
Levi ventilator je poganjala elektrika, desnega pa klasična turbina.
Valvoline ::
Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.
wajdouc ::
Okapi ::
Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.
Pa še kot balast jih lahko uporabiš in odvržeš, če je sila.
Pri plovilih, ki so lažji kot zrak, je zadnja stvar, ki jo hočeš imeti, dodatna teža.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
SambaShare ::
Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.
Počakaj ene 5 let 😉
Letos naj bi poletel Pathfinder 1:
https://www.flyingmag.com/google-co-fou...
Čeprav sem presenečen, da ni uporaba helija prepovedana za take "igrače".
cvalsr ::
Z dodatno težo baterij bi rabil res ogromne 'mehurje' cepelinov; ali pa bi nosili smešno malo neto bremena. Pa za par 'fuzbalplacov' prostora na vsakem pristajališču, da ne omenim hitrosti, primerljive z vožnjo v koloni po avtocesti, težav z vetrovi...
Vedno obstaja vsaj en dober razlog, da nečesa pač ni. Ali pa da je.
Ujebenti, ideja: Ko bi bluzili mimo neviht, bi se lahko 'filali' kar s strelami. Popolnoma zastonj. Od nevihte do nevihte = neomejen doseg. Moram patentirat!
Vedno obstaja vsaj en dober razlog, da nečesa pač ni. Ali pa da je.
Ujebenti, ideja: Ko bi bluzili mimo neviht, bi se lahko 'filali' kar s strelami. Popolnoma zastonj. Od nevihte do nevihte = neomejen doseg. Moram patentirat!
wajdouc ::
SambaShare je izjavil:
Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.
Počakaj ene 5 let 😉
Letos naj bi poletel Pathfinder 1:
https://www.flyingmag.com/google-co-fou...
Čeprav sem presenečen, da ni uporaba helija prepovedana za take "igrače".
Srčno upam, da bo res. Sem videl to beštijo v hangarju in je ogromna. Osebno čakam da poleti 180 m dolg Pathfinder 3.
Invictus ::
Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.
Zato tudi veliko cepelinov ni v uporabi, ker je to bolj hobi projekt, mrtva veja letalstva, ne pa nekaj uporabnega.
Električno ali ne.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
pegasus ::
Glej glej, moj najljubši ruski youtuber se je lotil Alice:
In glede na to, da smo se minulo soboto resno pogovarjali o 1.7KWh/kg baterijah, ima tale reč zelo svetlo prihodnost.
In glede na to, da smo se minulo soboto resno pogovarjali o 1.7KWh/kg baterijah, ima tale reč zelo svetlo prihodnost.
BT52 ::
Glej glej, moj najljubši ruski youtuber se je lotil Alice:
In glede na to, da smo se minulo soboto resno pogovarjali o 1.7KWh/kg baterijah, ima tale reč zelo svetlo prihodnost.
Katera kemija Li-air mogoče? To je teoretična meja. Praktična je še vedno v laboratoriju oz na papirjih.
pegasus ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 133452 (27648) | Okapi |
» | Rolls-Royceov turbopropelerski motor žene vodik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11449 (7738) | PrimozR |
» | Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 25208 (18713) | pegasus |
» | Joby Aviation, leteči taksiOddelek: Znanost in tehnologija | 1987 (1839) | nurse013 |
» | Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 30405 (25314) | mikhaair |