» »

Zakaj so električna letala prava stvar

Zakaj so električna letala prava stvar

Temo vidijo: vsi

redtech ::

LeQuack je izjavil:

V vseh teh letih še zmeraj niso iznajdi boljšega dizajna za letalo kot ta ki je že 100 let star? Kaki so to neki inženirji in podobno, še zmeraj mora biti ena kovinska tuba na sredi z enimi trhlimi krili. Kje so inovacije?


Ptič je ptič:
Birds evolved from theropod dinosaurs during the Jurassic (around 165–150 million years ago)

Fizika na zemlji je taka.

wajdouc ::

Prej ko začnejo prodajati Alice, bolje bo za industrijo e-letal.

Uporablja pogon podjetja Magnix
Specs:
 Specs

Specs

nirburu ::

Jaz še vedno ne vem kaj vidite v tem oversized modelarskem letalu. (kljub BW izbrisu)

pegasus ::

Nove tehnologije in nove zahteve trga prinašajo nove omejitve in zato nove rešitve. Ena takih je npr. Ocean Flyer, kombinacija hydrofoil in ground effect pristopov, ki je do zdaj še nismo videli. Zna bit precej bolj učinkovit high-speed trajekt čez npr. Rokavski preliv, kot so bili svoj čas hovercrafti.

nirburu ::

Pegasus, ti pa se res prodaš za male pare.
Nek startup praktično vrže gor elektro propelerje na neko vozilo/plovilo in si že cel moker.

Še dobro da nisi sugar daddy startupov, ker bi te oskubili do gat.

pegasus ::

Nisem, ker nimam dovolj kapitala, ker v preteklosti nisem stavil na očitno smiselne rešitve. To sedaj počasi popravljam.
Glej npr. https://www.aviationtoday.com/2022/09/2... ... tisti, ki razumejo, jim je jasno, kam pes taco moli.

nirburu ::

Ti se orientiraš glede na to kaj Canada kupi?!?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nirburu ()

pegasus ::

Kanadska aviacija mi je bila pri srcu že od dhc-1 naprej. Njihove stvaritve letijo še danes po celem svetu. A razumem, da tega v vaši vasi ne potrebujete. Zato ne razumem, zakaj se oglašaš?

nirburu ::

Ne vem sicer kam točno boš s 15 minutami leta prišel v kanadi, ampak ok. Whatever floats your boat.

wajdouc ::

nirburu je izjavil:

Ne vem sicer kam točno boš z 12 sekundami leta prišel v ameriki, ampak ok. Whatever floats your boat.

Fixed. Ker se piše leto 1903.

LeQuack ::

World's first all-electric passenger plane takes its maiden flight
https://www.militaryaerospace.com/comme...
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

nirburu ::

Deja vu?
Ponavljaš se.

Glede 1903 pa takole. Tam se je šlo za povsem novel koncept letenja. Današnja EV letala so zaenkrat modelarska letala na steroidih.
Nič od aerofrejma ni inovativno, zgolj pripopali so jim drugi pogonski sklop.

pegasus ::

Pionirji ali entuzijasti?

nirburu ::

Hobby garažerji.

Saj eletrika je super za modelarstvo, kamor sodi to letalo. Za resno industrijo, žal ga ni čez ogljikovodike.

pegasus ::

Da da, v 20. stoletju zagotovo. Ampak moj koledar mi kaže že 21. stoletje ...
Glej to: https://www.solar-flight.com/solar-6-se...
Take reči Američani razvijajo v Sloveniji. Že vedo zakaj ...

nirburu ::

Bwahahaa.
Ta zadeva lahko leti samo na lep sončen dan brez vetra.

Ta moderna inovativnost sodi v filem Idiocracy. "hey, tu mamo letalo, in tu mamo PV celice, gremo jih združit...volila, znanost!!"
Kje so časi, ko so inženirji preizkušavali dneve in dneve različne koncepte, do onemoglosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nirburu ()

pegasus ::

V teh časih živiš, a če jih nočeš videti, ti jaz ne morem pomagati.

nirburu ::

Kar jaz vidim je, letalo, ki bo lahko letelo v zgolj idealnih pogojih, pa še to za kratek čas.

Kako ne razumete, da so goriva (skoraj) ultimativni energetski vir za zadeve, ki letijo po kisikovi atmosferi. Že zaradi tega, ker mečeš stran nezaželeno težo z vsakim preletenim kilometrom.

BT52 ::

+1 Z vidika energetske bilance (L)Etala nimajo smisla. Pipistrelov trening letalce mogoče ima računico. Vse ostalo je vračanje nazaj k ladjam na jadra.

Aja pa droni in VTOL za 10km lete tudi gre z litijem. Z vidika čistoče, varnosti, vzdrževanja do uporabnika, kar naravna in mikavna opcija.

Vse ostalo je bolj tak tak. Scanje proti vetru. Letalsko industrijo bi rešilo kako sintetično nevtralno gorivo. Litij pa naj ostane za zgolj premo gibanje po zemlji z manjhno maso in energetsko zahtevo.

DamijanD ::

Če odmislimo vir električne energije, kako se pa (po moči/potisku gledano) obnesejo elektromotorji v primerjavi s trenutnimi state of the art motorji za potniška letala? Laično bi rekel, da trenutna klasika kar nekaj potiska ustvari z "reaktivnim" delom, tega pa pri elektromotorjih ni...

nirburu ::

Reaktivni ICE motorji so najboljše kar imamo in bomo imeli za leteti po kisikovi atmosferi.
Termodinamično so zelo kompatibilni z ogljikovodiki. Kot tata na mamo.

Propelerji so ok in imajo svoje prednosti, ampak "pound per pound" kot rečejo, reaktivni zmagajo.

Električni turbofani pa se nekako ne obnesejo. Zato jih skoraj ne vidiš pri nobenem delujočem konceptu.
Velik propeler pomeni velika učinkovitost. Pri trenutnih baterijah je to ključnega pomena.

Kar se strinjam s prejšnjim uporabnikom. Da, rabimo "trajnostno" alternativo kerozinu. To sicer pomeni, da ne bo več letenja kar vsepovprek, ampak samo na oddaljene lokacije.
Če bi evropa eventuelno naredila prepredeno mrežo hitrih vlakov (+250kmh) se bo dalo normalno živet. Namesto 1 ure potovanja boš potoval 3 ure. Pač, ne boš srebal soy late do 9te zjutraj, ampak boš tako kot v dobrih starih časih ob 6:00 čakal na vlak. Soy latte pa je itak škodljiv za telo.

pegasus ::

Da, kerozin in turbine so najboljši pogon letal, tako kot je bila Jugoslavija raj na zemlji. Oboji so živeli na kredit, finančni ali energijski, vseeno. Ja, stvar krajši čas celo deluje ... a je Jugoslavija že zgodovina, kredit v obliki fosilnih goriv pa gre tudi počasi h koncu. Čim prej, tem bolje.

In zato inžinerji tuhtajo na polno, kaj se da narediti v okviru novih omejitev v obliki dolgoročno vzdržne razpoložljive energije. Poskusov bo mnogo, kar lahko vidite v tej temi. Preživelo jih bo le nekaj, kar je normalen proces evolucije. Eviation je recimo objavil, da že ima za $2B prednaročil. Motivacija je ista, kot sem jo omenil že pred petimi leti - nabavna cena je enaka ali malo višja, operativni stroški so mnogo, mnogo nižji in ti predstavljajo večino v bilanci vsake letalske družbe.

nirburu ::

Kaj spet neki bluziš pegasus?
Kerozin je idealen iz vidika performansov. Če ni iz okolja, je to povsem druga stvar.

pegasus ::

Ti si ujet v tukaj in zdaj, jaz razmišljam v širšem časovnem okviru.

Medtem pa velike ameriške letalske družbe vlagajo vsaka v svojo izbiro za evtol taksije:

Zelo zanimivo bo spremljati, kako se bo ta storitev razvila.

DamijanD ::

Letalski promet "rešuje" dva problema:
- na voljo je kjer ni talne infrastrukture (helikopterji in podobni vtol letalniki)
- premagovanje velikih razdalj v čim krajšem času (letala)

Za prvo točko sem prepričan, da bo elektrika lahko prisotna (seveda odvisno od zahtevane avtonomije), pri drugi točki pa ni nujno, da bodo propelerski motorji dovolj zmogljivi.

Magic1 ::

Samo še malo nam manjka. So že skoraj v proizvodnji.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

BT52 ::

Magic1 je izjavil:

Samo še malo nam manjka. So že skoraj v proizvodnji.


Si prestavljate sovedovega Franca z tem LOL. Nikoli. Potem pa mi pristane na otroški vrtec zaradi kitajskega dela, ki ga je dobil iz ALIEXPRESSA.

nirburu ::

Avto-letala težko da boto "a thing". Zadeva je preveč nevarna, da bi v takem številu letela. Pa tudi te zadeve so potratne za popizdit.
Če tesla rabi pol megavaten polnilni priključek, kaj šele to.

Okapi ::

Pred 100+ leti so za avte govorili, da so prenevarni.

mikhaair ::

Največja nevarnost je, da bi jih upravljal človek. :)

BT52 ::

mikhaair je izjavil:

Največja nevarnost je, da bi jih upravljal človek. :)


:D Ironija je lepota ane. heh. Mislim do zdaj sem imel srečo.

nirburu ::

Okapi je izjavil:

Pred 100+ leti so za avte govorili, da so prenevarni.


Terenski avtomobil v tistem času ni bil pretirano hitrejši od dobre kočije z dobrimi konji. Zadeva je precej zvezno prešla iz ene v drugo.
Avto-letala so pa dokaj revolucija iz tega vidika.

Avtomobili imajo svojo utrjeno podlago, kjer se smejo nahajati, ta ima pogosto zelo dobro zaščito pred odletom. Ima sicer šokantno slabo zaščito pred navzkrižnim naletom.
Ko avtomobil doživi kritično napako njegova kinetična energija hitro skopni.

Vse to ne velja za leteče zadeve.

Z avto-letali individualni let povsem odpade. Večina folka ni sposobna uspešno manevrirati v 3d okolju pod takimi reakcijskimi časi.
To bo povsem avtomatizirana zadeva, če kdaj bo.
Letalni koridorji so nekako vprašljivi. Lahko bi bili nad cestami, ampak pol kaj smo pridobili??
Če so na random, pomeni, da obstaja večja vrjetnost, da če kaj pade dol, pade komu na glavo.

Hekerski napadi so grozljivi že pri današnjih pametnih avtih. Pri letečih dobi heker efektivno JDAM bombo v roke. Ga dvigne na višino in spusti na tarčo.
Če pa mi pravite, da bodo hekerski napadi nemogoči, se vam lahko samo smejem.

Pa še bi lahko našteval.

Avto-letala, bodo, tako kot sem že povedal: zgolj za elito.

Magic1 ::

Kar pa že obstaja za vsaj pol stoletja za bogatune, helikopterji. Za kakšne nove zadeve bo potreben drugačen vir pogona, kot ga sedaj poznamo (da bo zadeva uporabna). Električni dron za človeka s par minutnim letom pač ne more bit uspešen. Trenutne baterije niso za v zrak, bi morale bit za velikostni razred lažje. Glede varnosti je pa sploh žur. Sej se da, samo stane $$$$$$$$. Cel koncept ima ogromno težav, se zato se pa nikamo ne premakne.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

nirburu ::

Helikopterji so in se jih uporablja ravno v te namene. Ampak so dokaj nerodni. Nek quadcopter je iz tega vidika boljši, ampak ima slabše performanse.
Prepričan sem, da v neki točki bo elita dobila tovrstne zadeve, vključno z conami leta, kjer bodo že spisali ustrezno zakonodajo. V smislu: Če imaš $$$ ti je dovoljeno leteti nad glavami plebsev, ker jim lahko plačaš zdravstveni račun. Al neki.

pegasus ::

Zanimiv vpogled v trenutno stanje vodik pogona:

Izgleda kot da je še veliko osnovnih vprašanj za rešit, za začetek targetirajo isti segment kot pure baterijska letala. Kakorkoli se tole razvije, prihodnost bo zelo zanimiva.

pegasus ::

Eden najbolj pobližnjih vpogledov v dizajn enega konkretnega vtola do zdaj:

pegasus ::

Zeroavia je spravila v zrak svojega predelanega Do-228:
https://www.zeroavia.com/do228-first-fl...
https://electrek.co/2023/01/19/zeroavia...
Levi ventilator je poganjala elektrika, desnega pa klasična turbina.

pegasus ::

EVtol biznis si že pripravlja teren:

Valvoline ::

Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.

wajdouc ::

Valvoline je izjavil:

Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.

Počakaj ene 5 let 😉

Okapi ::

Valvoline je izjavil:

Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.

:)) Pa še kot balast jih lahko uporabiš in odvržeš, če je sila.

Pri plovilih, ki so lažji kot zrak, je zadnja stvar, ki jo hočeš imeti, dodatna teža.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

SambaShare ::

wajdouc je izjavil:

Valvoline je izjavil:

Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.

Počakaj ene 5 let 😉


Letos naj bi poletel Pathfinder 1:
https://www.flyingmag.com/google-co-fou...

Čeprav sem presenečen, da ni uporaba helija prepovedana za take "igrače".

cvalsr ::

Z dodatno težo baterij bi rabil res ogromne 'mehurje' cepelinov; ali pa bi nosili smešno malo neto bremena. Pa za par 'fuzbalplacov' prostora na vsakem pristajališču, da ne omenim hitrosti, primerljive z vožnjo v koloni po avtocesti, težav z vetrovi...

Vedno obstaja vsaj en dober razlog, da nečesa pač ni. Ali pa da je.

Ujebenti, ideja: Ko bi bluzili mimo neviht, bi se lahko 'filali' kar s strelami. Popolnoma zastonj. Od nevihte do nevihte = neomejen doseg. Moram patentirat! :))

wajdouc ::

SambaShare je izjavil:

wajdouc je izjavil:

Valvoline je izjavil:

Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.

Počakaj ene 5 let 😉


Letos naj bi poletel Pathfinder 1:
https://www.flyingmag.com/google-co-fou...

Čeprav sem presenečen, da ni uporaba helija prepovedana za take "igrače".

Srčno upam, da bo res. Sem videl to beštijo v hangarju in je ogromna. Osebno čakam da poleti 180 m dolg Pathfinder 3.

Invictus ::

Valvoline je izjavil:

Zanimivo da ni ponudbe elektricnih zepelinov. Tist bi pa znalo bit zanimivo, ker vsak dodatni kg baterije iznicis z dodatno kolicino helija/vodika ali podobno.

Zato tudi veliko cepelinov ni v uporabi, ker je to bolj hobi projekt, mrtva veja letalstva, ne pa nekaj uporabnega.

Električno ali ne.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

pegasus ::

Glej glej, moj najljubši ruski youtuber se je lotil Alice:

In glede na to, da smo se minulo soboto resno pogovarjali o 1.7KWh/kg baterijah, ima tale reč zelo svetlo prihodnost.

pegasus ::

Tudi angleži pridno spremljajo sceno:

pegasus ::

O super, ena iz domačih logov: https://www.rtvslo.si/gospodarstvo/ivo-...

BT52 ::

pegasus je izjavil:

Glej glej, moj najljubši ruski youtuber se je lotil Alice:

In glede na to, da smo se minulo soboto resno pogovarjali o 1.7KWh/kg baterijah, ima tale reč zelo svetlo prihodnost.


Katera kemija Li-air mogoče? To je teoretična meja. Praktična je še vedno v laboratoriju oz na papirjih.

pegasus ::

BT52 je izjavil:

Katera kemija Li-air mogoče?
Ne, nič litija. Bolj vsakodnevne reči, ampak super drage za izdelavo. Bi bilo zanimivo kako "neuspešno" raketo iz ukrajine privlečt, mogoče se že najde tam notri.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
432136423 (30619) Okapi
»

Rolls-Royceov turbopropelerski motor žene vodik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5411616 (7905) PrimozR
»

Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
10225707 (19212) pegasus
»

Joby Aviation, leteči taksi

Oddelek: Znanost in tehnologija
102009 (1861) nurse013
»

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
11330576 (25485) mikhaair

Več podobnih tem