» »

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd

1 2
3
»

jype ::

"Sej če je zrak redkejši, se nima od česa odrivat!"

TESKAn ::

No, zdej pa nazaj na debato. Če bodo na elektriko šli hitreje od zvoka, bodo za pogon imeli prej nekaj podobno reaktivnemu motorju, samo namesto gorenja kerozina en elektromotor noter.

jype - "every action has an equal and opposite reaction".
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: TESKAn ()

Looooooka ::

Mipe je izjavil:

Seveda. To ni zasluga nobenega od nas ne države. To je zasluga Boscarola in njegove posadke ter posredno tudi zasluga slovenskega izobraževalnega sistema.

Ce si slucajno gledal kaksno oddajo o gospodarstvu in politiki, kjer je bil tale direktor pipistrela(se opravicujem...ni iz branze, ki bi me zanimala zato si imena nisem zapomnil) zraven bi ga lahko celo citiral.
Glede na izjavo(ce seveda ni bil full of the poopoo) je zelo socialen in zaveden slovenec.Lepo je povedal, da bi z veseljem vec prispeval h gospodarstvu ampak, da ob trenutni davcni zakonodaji(ki dobesedno ubija male podjetnike) tega ne more in da se ne bi prav nic cudil ce bi moral vso proizvodnjo preseliti v Italijo.Pa se konkretne cifre je dal ven ce se prav spomnim.
Tko da je mogoce res mal "grozljivo", da se potem ta ista drzava narise zraven, ko cloveku, ki se dejansko muci z zakonodajo in davki spet...in spet...in spet uspe V TUJINI.

jype ::

TESKAn> samo namesto gorenja kerozina en elektromotor noter.

Ampak reakcijski motor pomeni, da zadaj nekaj leti ven, kar pomeni, da je elektromotor skoraj neuporaben (ker sem že delal z električno gnanimi impelerji mi je boleče jasno, kako zelo omejene so take naprave).

Magnetoaerodynamic propulsion?

Morda, a si težko predstavljam, da bi bil dosegljiv izkoristek, ki ga dosežejo sodobni reakcijski motorji.

WarpedGone ::

Hmnja, pragmatično gledano so vsi letalski motorji ista reč: zadaj delajo večji tlak kot spredaj. Razlika je v načinu kako to dosegajo - al z opletanjem z nagnjenimi kosi pleha (propeler) ali pa z direktnim segrevanjem plina kateremu se poveča volumen in posledično naraste tlak. Na elektriko lahko počneš prvo in drugo, treba je "le najdit" način kaj se energetsko najbol splača, sigurno bo pa čimmanjše segrevanje stisnjenega zraka ključ do uspeha.
Zbogom in hvala za vse ribe

WarpedGone ::

(ker sem že delal z električno gnanimi impelerji mi je boleče jasno, kako zelo omejene so take naprave).

So omejitve posledica izvedbe al principa?
Če lahko nek tlak dosežeš na termičen način bi ga v splošnem moral tudi na mehanski.

Magnetoaerodynamic propulsion?

Nekaj podobnega so probaval na >1000x gostejši slani vodi pa se je zelo slabo obneslo. Enostavno niso uspeli sproducirat uporaben potisk za pogon plovil.

Je pa še ena razlika. Reakcijski motor zrak segreje in mu poveča volumen in posledično tlak za motorjem. Mehansko stiskanje zraka pa je v principu omejeno s presekom "sesalne odprtine" in količino zraka katero uspe tm notr posrkat. Tut neskončno močna črpalka bo omejena s tem, kako "hitro" okoliški zračni tlak dostavlja frišn plin pred motor. Ko posrkaš praktično vsega, imaš spredaj vakum in večanje tlaka z večanjem pretoka ni več možno. Preostane samo še večje pospeševanje zraka.

Kaj pa kake alternativne fore, ki bi večale volumen zraka: recimo klasičen kompresor ki zrak stisne, pol pa vbrizga vodo. Ta sicer zrak ohladi (in zniža njegov tlak) ampak stisnejen plin postane bolj vlažen in "gostejši" ter s tem zagotavlja več "odriva".
Zbogom in hvala za vse ribe

jype ::

WarpedOne> Če lahko nek tlak dosežeš na termičen način bi ga v splošnem moral tudi na mehanski.

Ko lopatice presežejo hitrost zvoka, se začnejo dogajat izjemno zoprne reči - pri izgorevanju teh težav ni.

WarpedOne> Mehansko stiskanje zraka pa je v principu omejeno s presekom "sesalne odprtine" in količino zraka katero uspe tm notr posrkat.

Ja, tlak in izkoristek nad določeno hitrostjo vrtenja (ko lopatice začnejo skozi zrak tepst s hitrostjo blizu zvoka) izjemno padeta. Pri majhnem impelerju z 8cm premera in 100krpm motorju je prišlo do surganja pri dobrih 80krpm, hitrost je poskočila in impeler se je pri okoli 95krpm razletel, verjetno zaradi turbulenc (lopatice so bile iz ogljikovih vlaken, prav tako ohišje). Tip, ki je to delal, bi z več denarja ziher kaj pametnega skupaj spacal, ampak mimo te omejitve zelo težko prideš s kakršnimikoli propelerji.

WarpedGone ::

Ko lopatice presežejo hitrost zvoka, se začnejo dogajat izjemno zoprne reči - pri izgorevanju teh težav ni.

Varianta je, da se "pač" ne prebija zvočnega zidu z lopaticami. Polmetrski propeler vrtiš z največ 13k RPM in si "dober. Z večanjem premera max "safe" RPM pada linearno, površina in s tem količina zraka ki je na razpolago pa narašča s kvadratom (dokler je dotok frišnega še pokriva odliv posrkanega). Zato pravim, da je treba rešitve iskat v geometriji same pumpe in ne v navijanju obratov.

Pri majhnem impelerju z 8cm premera in 100krpm motorju je prišlo do surganja pri dobrih 80krpm, hitrost je poskočila in impeler se je pri okoli 95krpm razletel, verjetno zaradi turbulenc (lopatice so bile iz ogljikovih vlaken, prav tako ohišje

Ja, 8 centi motor ma zvočni zid na 81k RPM.
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Tudi reakcijski motorji so občutljivi na nadzvočni pretok zraka. In na pretok zraka nasploh, posebno na nihanja.

Mislim da bi lahko poskusili z kakim raketnim motorjem, kjer električno pospešujejo snov v izpuh. Kot npr. ionski motorji ali pa VASIMR projekt.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

WarpedGone ::

Te zadeve delujejo vendar imajo občutno premalo potiska, da bi z njimi premagoval našo gravitacijo na kakršen koli način i.e. tudi za letala. Druzga kot "clever gas pump" ne vidim.
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

Na koncu moraš v motor dobit samo toliko zraka, da potem, ko ga stisneš in spustiš skozi šobo na zadnji strani, ustvari dovolj potiska, da lahko poženeš letalo čez hitrost zvoka. In na koncu lahko tudi z elektriko segrevaš zrak in dobiš električni reaktivni motor, vprašanje samo, kako dolgo bi deloval :).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Isotropic ::

dvomim, da bos to z elektriko naredil.
pa polmetrski propeler ti tut ne bo veliko pomagal, poglej si ospreya. vec tezav kot prednosti imo.
pomoje bi se dalo kaj resiti s tistim unducted fan, sam hitrost zvoka bos pa presegel samo v spustu.

DomDomDom ::

Čestitek in respect, res so hudi.

mikhaair ::

1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nadzvočno potniško letalo

Oddelek: Loža
183172 (2230) PandaFlow2
»

Kitajska razvija "nadzvočno" podmornico

Oddelek: Znanost in tehnologija
477631 (5690) zmaugy
»

Redbull Stratos danes odpovedan (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
9712948 (9095) -valvoline-
»

Ameriško nadzvočno letalo strmoglavilo na preizkusnem letu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5117992 (14966) Jst
»

Pipistrel zmagal na Nasinem natečaju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6724098 (19631) FireSnake

Več podobnih tem