Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električna letala prava stvar
Zakaj so električna letala prava stvar
Temo vidijo: vsi
stalker ::
Odpiram temo iz dveh razlogov: da bo vostok_1 lahko govoril (tudi) o padalih in zaradi Pipistrelovega Alpha Electro, katerega pripravim na prvi let.
Nikec3 ::
To je torej predelan Taurus? Torej, Alpha Electro pripravljaš na prvi polet? Koliko bo dosega?
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
pegasus ::
Meni je pipijev virus čist preveč klavstrofobičen, sem naredil par šolskih krogov v njem in je občutek nekako tak, kot če sediš v poršeju 911 - hočeš čimprej ven. Očitno sem prevelik ;)
Bom pa z veseljem se pustil peljati v panteri elektro, ko bodo imeli kako letečo.
Bolj dolgoročno - pričakujem Drelin "double bubble" dizajn z vsaj eno turbino, ki bo gnala generator, ter enim ali dvema puhalnikoma v zadku trupa. Mislim da je to smiseln naslednji korak, ker iti direktno na X-48 stil letečega krila je prevelika revolucija tako za ljudi kot za organizacijo letališke opreme okrog letala.
Bom pa z veseljem se pustil peljati v panteri elektro, ko bodo imeli kako letečo.
Bolj dolgoročno - pričakujem Drelin "double bubble" dizajn z vsaj eno turbino, ki bo gnala generator, ter enim ali dvema puhalnikoma v zadku trupa. Mislim da je to smiseln naslednji korak, ker iti direktno na X-48 stil letečega krila je prevelika revolucija tako za ljudi kot za organizacijo letališke opreme okrog letala.
Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Vprašanje za tiste, ki ste blizu tem krogom. Kako je kaj z električno Panthero?
LP
Jože
Vprašanje za tiste, ki ste blizu tem krogom. Kako je kaj z električno Panthero?
LP
Jože
vostok_1 ::
Žal ne poznam preveč pipistrelovih letal.
Moj point je, da električno letalo v primeru, da porihtajo baterije, močno konkurirat lokalnemu prometu med državami.
Varno, zanesljivo, hitro in poceni.
Po možnosti z VTOL opcijo. Čista zmaga.
Zakaj bi se kdo z hypreloopm sploh ukvarjal.
Moj point je, da električno letalo v primeru, da porihtajo baterije, močno konkurirat lokalnemu prometu med državami.
Varno, zanesljivo, hitro in poceni.
Po možnosti z VTOL opcijo. Čista zmaga.
Zakaj bi se kdo z hypreloopm sploh ukvarjal.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Nikec3 ::
Zakaj bi se kdo z hypreloopm sploh ukvarjal.
Pri Hyperloopu si lahko pod zemlj... aja ups, to ni prednost.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"
vostok_1 ::
Avstralski mediji pa nerad omenjajo poreklo E-letala.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
pegasus ::
Debate v temi o Boeingovih Maxih so nakazale potrebo po obuditvi te teme. Tale seznam se vztrajno veča, posamezni prototipi že prehajajo v produkcijo. Trendi se razvijajo v več smeri:
* lahki trainerji z avtonomijo dobro uro za začetniško šolanje (primer)
* elektrifikacija obstoječih GA letal (primer)
* novi pristopi k dizajnu letala z upoštevanjem zmogljivosti e-pogona (primer)
* raziskave hibridnih pristopov k e-pogonu za srednje velika letala (primer)
Vsak pristop ima svojo ciljno publiko in svoje prednosti in izzive. Če Ampair res uspe kdaj elektrificirati kakega Twin Otterja, se bom potrudil, da se ga vsaj dotaknem. Osebno sicer najraje vidim nova, kreativna razmišljanja ala Eviation, a sem hkrati mnenja, da motorji na koncih kril ne zmanjšujejo upora tako kot si oni mislijo da ga, toliko sem se že naučil aerodinamike. Hibridni pogoni pa so s trenutno tehnologijo bolj ali manj edina opcija za srednje proge, a so verjetno tako kot hibridni avtomobili dead end v razvoju. Bomo videli.
* lahki trainerji z avtonomijo dobro uro za začetniško šolanje (primer)
* elektrifikacija obstoječih GA letal (primer)
* novi pristopi k dizajnu letala z upoštevanjem zmogljivosti e-pogona (primer)
* raziskave hibridnih pristopov k e-pogonu za srednje velika letala (primer)
Vsak pristop ima svojo ciljno publiko in svoje prednosti in izzive. Če Ampair res uspe kdaj elektrificirati kakega Twin Otterja, se bom potrudil, da se ga vsaj dotaknem. Osebno sicer najraje vidim nova, kreativna razmišljanja ala Eviation, a sem hkrati mnenja, da motorji na koncih kril ne zmanjšujejo upora tako kot si oni mislijo da ga, toliko sem se že naučil aerodinamike. Hibridni pogoni pa so s trenutno tehnologijo bolj ali manj edina opcija za srednje proge, a so verjetno tako kot hibridni avtomobili dead end v razvoju. Bomo videli.
hammock ::
Meni je pipijev virus čist preveč klavstrofobičen, sem naredil par šolskih krogov v njem in je občutek nekako tak, kot če sediš v poršeju 911 - hočeš čimprej ven. Očitno sem prevelik ;)
Bom pa z veseljem se pustil peljati v panteri elektro, ko bodo imeli kako letečo.
Tudi meni je klavstrofobicen, pa sem povprecnih mer. V 40 let stari Cessni sedim kot gospod v primerjavi s tem.
Verjamem da so elektricna oz hibridna letala prihodnost, ni pa nujno da ravno baterijska. Bomo videli kaj se bo prijelo.
Bo pa IMO potrebno malo spremeniti zakonodajo glede minimalnih rezerv ipd... 30 min kolikor imamo zdaj je v neki Cessni 10-15l goriva, oz morda 10% tanka. V baterijskem letalu zna biti to 50-60% kapacitete baterije.
hammock ::
Žal ne poznam preveč pipistrelovih letal.
Moj point je, da električno letalo v primeru, da porihtajo baterije, močno konkurirat lokalnemu prometu med državami.
Varno, zanesljivo, hitro in poceni.
Po možnosti z VTOL opcijo. Čista zmaga.
Zakaj bi se kdo z hypreloopm sploh ukvarjal.
Jaz mislim da bodo VTOL taxi droni (avtonomni, da se razumemo) top shit za kaksna velika mesta s cudnim layoutom in divjim prometom (recimo SF Bay Area). Ziveti tam nekdo s povprecno placo ne more, lahko pa se pripelje cez zaliv iz cenejsega okolisa. Fun times ahead.
pegasus ::
"VTOL taxi droni" bodo izgleda dobili oznako UAM:
So res nekaj, kar električni pogon sploh tehnološko omogoči, a je okrog njih še dolg seznam reči, ki jih je potrebno urediti, preden postanejo realnost. Zmogljivost baterije niti ni več bistven problem.
So res nekaj, kar električni pogon sploh tehnološko omogoči, a je okrog njih še dolg seznam reči, ki jih je potrebno urediti, preden postanejo realnost. Zmogljivost baterije niti ni več bistven problem.
jb_j ::
"VTOL taxi droni" bodo izgleda dobili oznako UAM:
So res nekaj, kar električni pogon sploh tehnološko omogoči, a je okrog njih še dolg seznam reči, ki jih je potrebno urediti, preden postanejo realnost. Zmogljivost baterije niti ni več bistven problem.
Problem je zmogljivost baterij in koliko so lahke.
Zaradi tega ni boinga 777 na baterije:
pegasus ::
Angleži se pri battery packih zgledujejo po formuli E:
https://spectrum.ieee.org/energywise/en...
https://spectrum.ieee.org/energywise/en...
pegasus ::
Norvežani planirajo električne lete na domačih linijah do konca tega desetletja:
https://www.flightglobal.com/air-transp...
https://www.flightglobal.com/air-transp...
krucymucy ::
krucymucy ::
tikitoki ::
So ze izdelali dovolj dobre baterije, ali je to zgolj fantaziranje?
Ne potrebujes nujno baterij za EV, vsaj velike kpacitete ne.
V cem bos hranil energijo, ki je potrebna ze let? Pa pustimo ob strani majhna letalca. Mene zanimajo velika potniska, se posebaj tista z daljsim dosegom.
fikus_ ::
Bi vas rad videl leteti z npr. A380 z 200+ tonami baterij! Letalo porablja gorivo in tako daljša doseg, baterije pa voziš od vzleta do pristanka.
pegasus ::
Delate miselno napako, ko skušate baterije tlačit v obstoječa letala, ki niso bila narejena zanje. Se strinjam, to ne dela in rezultati so daleč od željenih, tako kot pri avtih.
Če hočete uporabne izdelke, morate razmišljanje prilagoditi novi realnosti, ki jo prinaša nov vir energije, in temu ustrezno prilagoditi dizajn. Tako razsipni z energijo, kot so današnja letala in avtomobili, pač ne boste več zmožni biti.
Če hočete uporabne izdelke, morate razmišljanje prilagoditi novi realnosti, ki jo prinaša nov vir energije, in temu ustrezno prilagoditi dizajn. Tako razsipni z energijo, kot so današnja letala in avtomobili, pač ne boste več zmožni biti.
Magic1 ::
Delate miselno napako, ko skušate baterije tlačit v obstoječa letala, ki niso bila narejena zanje. Se strinjam, to ne dela in rezultati so daleč od željenih, tako kot pri avtih.
Če hočete uporabne izdelke, morate razmišljanje prilagoditi novi realnosti, ki jo prinaša nov vir energije, in temu ustrezno prilagoditi dizajn. Tako razsipni z energijo, kot so današnja letala in avtomobili, pač ne boste več zmožni biti.
Na kaj boš pa ti obesil baterijo in motorje? Na cepelina?
Magic
s1m0n ::
Delate miselno napako, ko skušate baterije tlačit v obstoječa letala, ki niso bila narejena zanje. Se strinjam, to ne dela in rezultati so daleč od željenih, tako kot pri avtih.
Če hočete uporabne izdelke, morate razmišljanje prilagoditi novi realnosti, ki jo prinaša nov vir energije, in temu ustrezno prilagoditi dizajn. Tako razsipni z energijo, kot so današnja letala in avtomobili, pač ne boste več zmožni biti.
Upam, da poznaš letalsko industrijo? Tam je teža zraven zanesljivosti in varnosti faktor #1. Kam bi jih pa ti natlačil? Letalo boš stežka naredil lažja kot so sedaj... Res, da gorivo tehta še pa še ton, a se ta teža manjša in manjša s porabo goriva, ki pri baterijah ostane skoraj da enaka.
Barbarpapa2 ::
Delate miselno napako, ko skušate baterije tlačit v obstoječa letala, ki niso bila narejena zanje. Se strinjam, to ne dela in rezultati so daleč od željenih, tako kot pri avtih.
Če hočete uporabne izdelke, morate razmišljanje prilagoditi novi realnosti, ki jo prinaša nov vir energije, in temu ustrezno prilagoditi dizajn. Tako razsipni z energijo, kot so današnja letala in avtomobili, pač ne boste več zmožni biti.
Na kaj boš pa ti obesil baterijo in motorje? Na cepelina?
Konceptualno cepelin mogoče sploh ni slaba ideja. Inštalirane moči na cepelinih so bile daleč nižje, kot so na današnjih letalih (npr. LZ127 Graf Zeppelin je imel inštalirano 2.125 kW moči (5 motorjev Maybach po 425 kW)), prazna baterija pa ne pomeni padca... So pa drugi problemi...
Lp
Jože
Magic1 ::
Sej to je jasno, da bi na elektriko šla razna ultra lahka "zračna plovila". Seveda ko enkrat dodajaš baterije, zadeva ni več lahka, sploh če hočeš kakšno normalno dolžino poti. Večino goriva letala porabijo za premagovanje zračnega upora, saj letijo 800km/h. Če greš na balon(pa pozabimo še kup drugih nevšečnosti), si zelo omejen glede hitrosti. Deset urni poleti bi bili hitro 80 urni...
Magic
pegasus ::
Večino goriva letala porabijo za premagovanje zračnega upora, saj letijo 800km/h.To je pravi začetek za nadaljne razmišljanje. Nadaljuj v smeri, kako najti optimalno razmerje med porabljeno energijo in hitrostjo premikanja in ugotovi, da ga je narava že odkrila.
Btw, moja letala imajo najboljšo fineso pri nižjih hitrostih, kot jih diktira narava, ker so prelahka. Da padem v naravne okvirje, jih moram dodatno "nakvihtat".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()
s1m0n ::
Pri letalih napredek gre počasneje kot v drugi na trdnih tleh bazirani tehnologiji.
Napredki so pri bolj učinkovitih motorjih, aerodinamiki kril... Že pri tem se pridobi izboljšave z dvomestnim številom. To so na koncu milijonski prihranki za upravitelje letala. Baterije so trenutno pot v obratno smer (težja letala, krajši domet, daljši obračalni časi...)
Bo kar gorivo v tekoči obliki še desetletja, če ne kar stoletje primarni vir.
Napredki so pri bolj učinkovitih motorjih, aerodinamiki kril... Že pri tem se pridobi izboljšave z dvomestnim številom. To so na koncu milijonski prihranki za upravitelje letala. Baterije so trenutno pot v obratno smer (težja letala, krajši domet, daljši obračalni časi...)
Bo kar gorivo v tekoči obliki še desetletja, če ne kar stoletje primarni vir.
mikhaair ::
Gor nekdo sprašuje kaj je z električno Panthero. Glede na to, da je vprašanje staro dve leti, je očitno ne bo. Še kar nekaj časa. Že hibrid je narejen le zato, da se upraviči subvencije in dvomim, da se bo kdaj prodajal...elektrika pa sploh nima šans.
pegasus ::
Motiš se. Zato, ker ni bilo dovolj subvencij, jih je Harbour Air prehitel in spravil v zrak elektrificiranega beaverja. Elektrificirati nameravajo večino svoje flote.
mikhaair ::
Ampak, ampak.... elektro Pantera bi bila se tezja, spet slabše performance, že tko je slab projekt, pol pa ne vem kaj bi bilo. Dosega definitivno ne bi imela. Povej kaj več o elektro razvoju če veš, ker hibrid je kot sem rekel le za subvencije.
krucymucy ::
So ze izdelali dovolj dobre baterije, ali je to zgolj fantaziranje?
Ne potrebujes nujno baterij za EV, vsaj velike kpacitete ne.
V cem bos hranil energijo, ki je potrebna ze let? Pa pustimo ob strani majhna letalca. Mene zanimajo velika potniska, se posebaj tista z daljsim dosegom.
Super kondenzatorji + gorivne celice. To sem imel v mislih.
pegasus ::
Te dni je zaokrožila novica, da je MagniX elektrificiral in poletel tudi s Cessno 208. 10-14 sedežno letalo in 30min let s tono baterij na 750V in max močjo 750KW že omogočata komercialno pokrivanje krajših feeder linij za večje hube. Me prav zanima, kdo se bo prvi opogumil in najavil komercializacijo - trenutne razmere krepko motivirajo stroškovno učinkovite rešitve.
fikus_ ::
Ko bodo trošarine na letalsko gorivo, potem bodo električna letala aktualna tudi za komercialno uporabo.
m0LN4r ::
Te dni je zaokrožila novica, da je MagniX elektrificiral in poletel tudi s Cessno 208. 10-14 sedežno letalo in 30min let s tono baterij na 750V in max močjo 750KW že omogočata komercialno pokrivanje krajših feeder linij za večje hube. Me prav zanima, kdo se bo prvi opogumil in najavil komercializacijo - trenutne razmere krepko motivirajo stroškovno učinkovite rešitve.30 minut? Pa to ni nic, celo pa ne za 14 oseb. Kaj pa razdalja?
Kako se to primerja z medmestnim elektricnim avtobusom za nevem 30-40 oseb?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
mikhaair ::
Če skačeš med otoki,avtobus ne pride v upoštev. Pa namesto hidroplanov, za padalske skoke, recimo.
DamijanD ::
Bojim se, da se bo/bi tako baterijo zelo velikokrat filalo na hitro in posledično pričakuje (pre)hitro degradacijo, da bi bilo to ekološko ok.
pegasus ::
Degradacija baterij hitro postaja urbani mit. Moderne kvalitetne baterije bodo imune, random crap, ki ga boš "ugodno" kupil pri random kitajcu, pa ne moreš posploševati na vse baterije.
redtech ::
Za letala potrebujemo naslednega Teslo, da nam bo povedal kako lahko to naredimo. Nekaj v smeri tesla coilov..., antenco postaviš na streho in letiš :)
pegasus ::
Analiza na začetku tega videa je zelo na mestu:
Električna letala v tem "do 20 sedežev" razredu lahko obudijo to nišo in vrnejo življenje nazaj v regionalna letališča, ki bolj ali manj životarijo, vkolikor že niso izumrla. Skupaj z razvojem avtonomne tehnologije bo prihodnost svetla, z več brenčanja po zraku ;)
Električna letala v tem "do 20 sedežev" razredu lahko obudijo to nišo in vrnejo življenje nazaj v regionalna letališča, ki bolj ali manj životarijo, vkolikor že niso izumrla. Skupaj z razvojem avtonomne tehnologije bo prihodnost svetla, z več brenčanja po zraku ;)
Invictus ::
Problem letališč trenutno ni v letalski tehnoilogiji, ampak v jebenem securityju, kjer porabiš preveč časa.
Za regionalne lete je dostikrat avto hitrejši...
Za regionalne lete je dostikrat avto hitrejši...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Magic1 ::
Pa kakšni regionalni leti? Če imaš preveč denarja imaš šoferja, da te fura kamor se ti sprdne, ti pa lahko vmes delaš kar ti paše. Za fure nad 400km pa itak nimaš kaj delat s elektriko.
Magic
vostok_1 ::
Analiza na začetku tega videa je zelo na mestu:
Električna letala v tem "do 20 sedežev" razredu lahko obudijo to nišo in vrnejo življenje nazaj v regionalna letališča, ki bolj ali manj životarijo, vkolikor že niso izumrla. Skupaj z razvojem avtonomne tehnologije bo prihodnost svetla, z več brenčanja po zraku ;)
To sem tudi jaz že nekaj časa nazaj trdil. Morda za krajše polete je zadeva rentabilna.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
pegasus ::
Love at first sight: https://heartaerospace.com/ ... zadnji tovrstni model je bil deHavillandov dh.114 Heron.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 133437 (27633) | Okapi |
» | Rolls-Royceov turbopropelerski motor žene vodik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11447 (7736) | PrimozR |
» | Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 25205 (18710) | pegasus |
» | Joby Aviation, leteči taksiOddelek: Znanost in tehnologija | 1987 (1839) | nurse013 |
» | Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 30405 (25314) | mikhaair |