» »

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd

strani: 1 2 3

Furbo ::

Kako dolgobesedni so bili pa tile birokratki...
Lp,f

Alec999 ::

hehe sam so res dolgovezili :)) zdej grem lahko pa spat ;)

PaX_MaN ::

PIPISTREL FTW!
AVA!

Oxford ::

No, žal v zahvalnem govoru niso omenili izvora Pipistrela. :-(

Razumem pa, da je šlo za denar ameriških davkoplačevalcev.

floyd1 ::

Na zahodu nič novega ;). Bravo.
Čisto mimogrede - Slovenije (zaenkrat) nihče ni omenil, pa saj si verjetno taka država tega niti ne zasluži...
Edit: Oxford, si me prehitel.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: floyd1 ()

BALAST ::

Že kdo dela na projektu "green energy" nadzvočnega letala? To bodo papirčki z motorčki letali z vsem šusem po zraku. 8-)

Oxford ::

BALAST je izjavil:

Že kdo dela na projektu "green energy" nadzvočnega letala? To bodo papirčki z motorčki letali z vsem šusem po zraku. 8-)


Rad bi videl, kako nameravajo na propelerje doseči hitrost zvoka. To ni uspelo po 2. sv. vojni nikomur niti z "uber" močnimi turbopropelerskimi motorji. Kako bo šele s temi "igračami na baterije"? 8-O

Bwaze6 ::

Ja, tole o nadzvočnem električnem letalu se res zdi popolnoma neizvedljivo s sedanjimi pogonskimi sredstvi. Čeprav aerodinamika propelerjev je napredovala...

V vsakem primeru, čestitke Pipistrelu! (pa še rima štima)

djordjevic ::

Nea glih najbolj, ampak naj ti bo.
No grave is deep enough to keep us in chains.

Qcube ::

Oxford je izjavil:


Rad bi videl, kako nameravajo na propelerje doseči hitrost zvoka. To ni uspelo po 2. sv. vojni nikomur niti z "uber" močnimi turbopropelerskimi motorji. Kako bo šele s temi "igračami na baterije"? 8-O


Ducted fan po vsej verjetnosti Ducted fan @ Wikipedia

Isotropic ::

glede na to, da hitrost vrtenja konic propelerjev ne sme preseci hitrosti zvoka, bo verjetno kaksen drugacen princip. recimo s propelerjem do Hmax, potem pa jadranje oz. spust nad hitrostjo zvoka.
tko je ze p-38 dosegel se mi zdi, ob ostrem spustu, ampak je ob tem razpadel zaradi velikih sil (transonic drag)

Qcube ::

Mogoče obstaja še kakšna druga rešitev. Npr. ducted fan da se približa zvočni hitrosti in morda stisnjen zrak za par sekund, ravno toliko, da za trenutek prebije zvočni zid.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Qcube ()

WarpedOne ::

Hmm, stisnjen zrak ni več propelerski pogon.
How do you know what you don't know?

gtu ::

Po razglasitvi je Pipistrel napovedal, da bo del nagradnega denarja daroval za naslednji izziv, katerega cilj bo izdelava nadzvočnega električnega letala.

Grey ::

Hoho tole je pa super. Je že skoraj na meji verjetnosti :D Ko samo pomislim, kako veliko energije se sprošča pri enem reakcijskem motorju in kako velik, težak elektromotor bi to moral biti...to bo hudo nora zadeva.

WarpedOne ::

Nism prepričan da je reakcijski motor "maximalno učinkovit", i.e. da ne gre v toploto precej več kot pa bi dejansko moralo it.
How do you know what you don't know?

Grey ::

WarpedOne je izjavil:

Nism prepričan da je reakcijski motor "maximalno učinkovit", i.e. da ne gre v toploto precej več kot pa bi dejansko moralo it.

P = F * v ja?
0,044*49,2*0,5*1,225*343,2^2*343,2

53MW energije zato, da lovsko letalo leti s hitrostjo zvoka. Si ne predstavljam kakšen elektromotor niti vir energije bi to gnal samo na elektriko. LiPo baterije ali kaka varianta le teh skoraj zagotovo ne.

WarpedOne ::

Pojasni, kaj je 53 MW energije.
How do you know what you don't know?

Grey ::

WarpedOne je izjavil:

Pojasni, kaj je 53 MW energije.

O bože moj, moč. Saj menda ja poznaš formule.

Aston_11 ::

Morda se ti je vpičil v MW energije.

knesz ::

Mogoče pa razvijajo čisto novo tehnologijo in z ugibanji vsi brcamo v temo? :)

Grey ::

Aston_11 je izjavil:

Morda se ti je vpičil v MW energije.

Ja saj sem mu odgovoril nazaj na podlagi tega "vpika". Kak pomen ima potem tvoj post?

Buggy ::

vse cestitke takim junakom...taksnim bi lahko drzava dala kaksne spodbude

Oxford ::

Isotropic je izjavil:

glede na to, da hitrost vrtenja konic propelerjev ne sme preseci hitrosti zvoka, bo verjetno kaksen drugacen princip. recimo s propelerjem do Hmax, potem pa jadranje oz. spust nad hitrostjo zvoka.
tko je ze p-38 dosegel se mi zdi, ob ostrem spustu, ampak je ob tem razpadel zaradi velikih sil (transonic drag)


Rešitev (mogoče) leži v t.i. BERP lopaticah. Ki so jih uporabili Britanci na svojem Lynx helikopterju.

 BERP rotor

BERP rotor

energetik ::

Saj ne pravijo, da bo propelersko nadzvočno letalo, samo električno bo.
V mislih imam električni kompresor, nato nato pa izhod stisnjenega zraka skozi šobe reaktivnega motorja.

WarpedOne ::

O bože moj, moč. Saj menda ja poznaš formule.

Če hočeš kej povedat, je fajn da se izražaš konsistentno.

Napisal si bedarijo oz. nesmisel. MW energije? WTF?
How do you know what you don't know?

Oxford ::

Saj ne pravijo, da bo propelersko nadzvočno letalo, samo električno bo.
V mislih imam električni kompresor, nato nato pa izhod stisnjenega zraka skozi šobe reaktivnega motorja.


Ja, imaš prav. Lahko, da bo nekaj takega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Oxford ()

BALAST ::

Kaj pa na vodik?
"You may fool all the people some of the time;
you can even fool some of the people all the time;
but you can't fool all of the people all the time."

Grey ::

WarpedOne je izjavil:

O bože moj, moč. Saj menda ja poznaš formule.

Če hočeš kej povedat, je fajn da se izražaš konsistentno.

Napisal si bedarijo oz. nesmisel. MW energije? WTF?

Ja, imaš prav.

Ampak, če se vrneva na izračunano številko. Tolikšno moč je potrebno zagotavljati, če hočemo premagovati zračni upor pri nadzvočni hitrosti. Je tako moč sploh možno doseči z današnjo tehnologijo? Vir energije se mi zdi tukaj največji problem, ker bi potrebovali eno mini jedrsko elektrarno za to.

energetik ::

Najprej napiši, kaj si mislil s temi ciframi v tvoji enačbi. A to si vzel enačbo za zračni upor? Povprečne mere katerega letala?
In če prav razberem, si vzel za gostoto zraka 1,225, kar ne drži na višinah ~10km, kjer letijo taka letala.
Vprašanje je tudi, če drži ta enačba za nadzvočne hitrosti, ko je pred avionom Machovo udarno čelo.

Isotropic ::

ne velja, lahko pa pac dolocis, kaksen upor je (priblizno) in okvirno ves.

maddog ::

laser je izjavil:

Kar za malo se mi zdi da ni na slo-techu nobene teme o Pipistrelu in o tem da je Slovenija postala z njim no.1 na področju električnih letal.

Jas bi dal zasluge kr Pipistrelu, ne pa Sloveniji. Zasluge si je namrec treba prisluzit, kar pa so mu z metanjem polen za nakup zemljisca nasi vrli genijalci ze pokazali, da tega ne poznajo.

Mipe ::

Seveda. To ni zasluga nobenega od nas ne države. To je zasluga Boscarola in njegove posadke ter posredno tudi zasluga slovenskega izobraževalnega sistema.

WarpedOne ::

Ampak, če se vrneva na izračunano številko. Tolikšno moč je potrebno zagotavljati, če hočemo premagovati zračni upor pri nadzvočni hitrosti. Je tako moč sploh možno doseči z današnjo tehnologijo? Vir energije se mi zdi tukaj največji problem, ker bi potrebovali eno mini jedrsko elektrarno za to.

Čak mau. Kolikor vem že ene 50 let rutinsko "prebijamo" zvočni zid, brez mini jedrskih elektrarn na krovu letal.

Machu dol maha od česa točno in na kak način se ti odrivaš, če se le odrivaš "dovolj močno".
Problem propelerskega pogona je zagotavljanje dovolj potiska brez da vrhovi lopatic prebijajo zvočni zid, ker ob tem drastično pade njihov potisk.

ter posredno tudi zasluga slovenskega izobraževalnega sistema.

Ja, glih tolk kot je moja zasluga da maš še svoj avto, ker mi ga še ni uspelo ti ga ukrast.
How do you know what you don't know?

Grey ::

WarpedOne je izjavil:

Ampak, če se vrneva na izračunano številko. Tolikšno moč je potrebno zagotavljati, če hočemo premagovati zračni upor pri nadzvočni hitrosti. Je tako moč sploh možno doseči z današnjo tehnologijo? Vir energije se mi zdi tukaj največji problem, ker bi potrebovali eno mini jedrsko elektrarno za to.

Čak mau. Kolikor vem že ene 50 let rutinsko "prebijamo" zvočni zid, brez mini jedrskih elektrarn na krovu letal.

Machu dol maha od česa točno in na kak način se ti odrivaš, če se le odrivaš "dovolj močno".
Problem propelerskega pogona je zagotavljanje dovolj potiska brez da vrhovi lopatic prebijajo zvočni zid, ker ob tem drastično pade njihov potisk.

ter posredno tudi zasluga slovenskega izobraževalnega sistema.

Ja, glih tolk kot je moja zasluga da maš še svoj avto, ker mi ga še ni uspelo ti ga ukrast.

Hja no, jaz ne bi bil tako preprost pri odgovoru, ker ti potemtakem praviš, da bi lahko z dizelskim motorjem potovali hitreje od zvoka, z reakcijskim pa s svetlobno hitrostjo? Namreč že pogonski sklop Boeinga 737-400 proizvaja 65MW moči pa je podzvočno! letalo. Tako, da "pure electric supersonic aircraft" zaenkrat še ostaja plod domišljije in na "risalnih mizah".

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

energetik ::

Pa ti veš, kakšen je čelni presek 737, njegova masa in kakšen je od kakšnega malega lovca? Ja, komot narediš nadzvočnega dizla, samo je drago in se ne splača. Si prebral recimo moj predlog? (pa obstaja zihr še ene par variant).

WarpedOne ::

z reakcijskim pa s svetlobno hitrostjo?

Zresni se, s takim odnosom nisi vreden mojega časa.
How do you know what you don't know?

Grey ::

energetik je izjavil:

Pa ti veš, kakšen je čelni presek 737, njegova masa in kakšen je od kakšnega malega lovca? Ja, komot narediš nadzvočnega dizla, samo je drago in se ne splača. Si prebral recimo moj predlog? (pa obstaja zihr še ene par variant).

Pri računanju upora letala se uporablja površina krila in ne čelni presek tako kot se pri računanju upora avtomobila.

Citirano še z Wikipedie:
As noted above, aircraft use wing area as the reference area when computing Cd while automobiles (and many other objects) use frontal cross sectional area; thus, coefficients are not directly comparable between these classes of vehicles.

Sem prebral, a si ne predstavljam, kako bi to bilo drugače od navadnega turboreakcijskega motorja. Lahko obrazložiš?

WarpedOne je izjavil:

z reakcijskim pa s svetlobno hitrostjo?

Zresni se, s takim odnosom nisi vreden mojega časa.

Jaz se samo odzivam na čustveno zaznamovanost pisanja z enako čustveno zaznamovanostjo in sem popolnoma resen. Moj namen ni žaljenje ali norčevanje iz osebe, ampak debata o dotični temi. Če se počutiš užaljenega, se ti opravičujem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Grey ()

WarpedOne ::

Okej, pol pa na plano resne številke in dejanske fizikalne gabarite. Z veseljem se bom kej nauču, sam prosim ne govorit o MW enegije pa jedrskih elektrarnah na nadzvočnih avijonih.
How do you know what you don't know?

Grey ::

WarpedOne je izjavil:

Okej, pol pa na plano resne številke in dejanske fizikalne gabarite. Z veseljem se bom kej nauču, sam prosim ne govorit o MW enegije pa jedrskih elektrarnah na nadzvočnih avijonih.

To kar sem navedel so resne številke edinole, mislil sem na Jumbota, 747-400 in ne Boeing 737. Malo sem se spozabil.

Drugače pa:

Npr. citirano z Wikipedie:
F-35 Lightning II @ M1.67 = 110 MW
F-22 Raptor @ M2.25 = 241MW
SR-71 @ M3.2 = 318,3MW

In tako naprej. Tako, da tile MW moči, ki sem jih naračunal niso iz trte zviti, ampak so dejstva.

WarpedOne ::

Kaj pomenijo te moči? Količino kerozina, ki steče skozi motor vsako sekundo preračunano v J/s?
Prva reč ki me zbode, je skorajda linearna soodvisnos med močjo in hitrostjo. SR-71 je ogromna zadeva in s pol več moči leti skoraj natanko pol hitreje precej manjši F-22? Nazadnje ko sm gledal je bil upor sorazmeren s tretjo potenco hitrosti. Tele številke so vsaj sumljive, če ne direkt kr neki.

V prvem koraku lahko te številke deliš s faktorjem 10 do 20 zaradi "termičnega principa" delovanja motorja in dobiš številko, ki pleše nekje bliže
potrebnega dela, da letalo drži določeno hitrost. Nato to vsaj linearno zmanjšaj na 1 mach in boš dobil neko mal bol smiselno zgornjo oceno potrebne moči, ki dejansko razriva zrak pri enem mahu. Pol nas bo zanimalo še kako na vse skupaj vpliva masa letala itd, ipd.
How do you know what you don't know?

TESKAn ::

Ne pozabi na različne višine letenja, kjer ta letala dosegajo svoje hitrosti. Če se ne motim, SR-71 leti precej visoko, ko dosega najvišjo hitrost, F-22 pač ne.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo, ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

mikhaair ::

Visina ne vpliva na hitrost zvoka. Na upor pa ja.

stalker ::

Višina indirektno vpliva na hitrost zvoka zaradi temperature.

WarpedOne ::

Zaradi gostote zraka pa res.
Gostejša kot je snov, hitreje se po njej širi mehansko valovanje kar zvok je.
How do you know what you don't know?

Qcube ::

Samo ni velike razlike. Sem pričakoval večje razlike.

20C == 1236 km/h
-50C == 1083 km/h

Boeing ::

V zadnjih nekaj postih edino W1 in teskan približno vesta o čem gre debata, vsi ostali ste srednješolsko fiziko preplonkali, prespali ali pa prešpricali.

Zresnite se, prosim.
Debato o čisto spodobnem dosežku (čeprav aeronavtično popolnoma nesmiselnem) spuščate na gostilniški nivo.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Qcube ::

Boeing je izjavil:

V zadnjih nekaj postih edino W1 in teskan približno vesta o čem gre debata, vsi ostali ste srednješolsko fiziko preplonkali, prespali ali pa prešpricali.


A res?
Speed of sound @ Wikipedia

Some textbooks mistakenly state that the speed of sound increases with increasing density. This is usually illustrated by presenting data for three materials, such as air, water and steel, which also have vastly different compressibilities which more than make up for the density differences. An illustrative example of the two effects is that sound travels only 4.3 times faster in water than air, despite enormous differences in compressibility of the two media. The reason is that the larger density of water, which works to slow sound in water relative to air, nearly makes up for the compressibility differences in the two media.


For a given ideal gas the sound speed depends only on its temperature. At a constant temperature, the ideal gas pressure has no effect on the speed of sound, because pressure and density (also proportional to pressure) have equal but opposite effects on the speed of sound, and the two contributions cancel out exactly.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Qcube ()

Boeing ::

Qcube je izjavil:

A res?


Nažalost res, ja.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

TESKAn ::

Hehe, nisem si mislil, da nekaterim ne bo očitno, da z višino pada gostota zraka in s tem upor, ki ga mora letalo premagovat, kar direkt vpliva na to, kako močno moraš letalo potiskat naprej in da bo debata zavila v smer, kakšna je gor hitrost zvoka:)). Življenje zna presenetit;).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo, ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
strani: 1 2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pipistrel zmagal na Nasinem natečaju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
6713773 (9306) FireSnake
»

Denar, sveta vladar... Likovičeva v novi kmetiji

Oddelek: Loža
121111 (576) GregiB
»

Nižji davki (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
644071 (2521) jype
»

Nimaš otrok... plačaj davek!!! (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
1568148 (5262) CaqKa
»

Mulci bodo dobili prenosnike

Oddelek: Novice / Ostale najave
241817 (1817) Jeebs

Več podobnih tem