Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so električna letala prava stvar
Zakaj so električna letala prava stvar
Temo vidijo: vsi
woroh4 ::
lufthammer je izjavil:
Turbolence so enake ali manjše pri elekričnih letalih
Tole je ena taka neumnost, da glava boli. Sploh pa, a mi lahko nekdo razloži, kaj so "turbolence", ker jaz poznam samo turbulence in tudi Gugl nič ne najde. Keri inženirji
Ne ne neumnost, poglej posnetek in boš bolje razumel. Malce ironično da problematiziraš eno pravopisno napako medtem ko si jih sam naredil mnogo. Delanje norca z minorne pravopisne napake, ne pa da bi pogledal kaj ti sporočevalec sporoča, pove samo to da si zelo otročji. Odrasti.
Še enkrat "In potem svizec zavije jajca. "!
Ni to N-kopter, pa še tega premetava!
Noben ni rekel da se popolnoma znebiš turbulenc. Rekli smo samo da ga premetava MANJ. Sicer pa imaš tudi "N-kopter", Nasa razvija električno letalo z kar 14 motorji:
https://www.nasa.gov/image-feature/nasa...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
To so zgolj tvoje želje, ne pa preverjeno dejstvo.
Ne niso zgolj želje, to je preverjeno dejstvo, obrate električnega motorja se da spreminjati hitro in zelo precizno, precej bolj kot pa reaktivne motorje (z podobnega razloga tudi nimamo reaktivnih motorjev na avtomobilih, čeprav imajo višje izkoristke kot pa dizelski ali bencinski mototji).
"Turbolence so enake ali manjše pri elekričnih letalih, zato ker je možno zelo precizno upravljanje motorjev in boljša kompenzacija turbolenc na ta način.".
In potem svizec zavije jajca.
Če bi pogledal posnetek kjer je to jasno opisano, potem ne bi izpadel neumen.
"Turbolence so enake ali manjše pri elekričnih letalih, zato ker je možno zelo precizno upravljanje motorjev in boljša kompenzacija turbolenc na ta način.".
In potem svizec zavije jajca.
Sploh ne zastopim, kaj je hotel povedat??!!!!??!?
Poglej zgornji posnetek in boš razumel.
Poslušaj. Najprej nehaj jebat vsem mater, kateri se ne strinjajo s čisto vsako tvojo točko.
Ne govorimo o eksperimentalnih cepivih, ampak o nekih električnih letalih iz prihodnosti.
Kot drugo. Turbulenca je kaotična zadeva, ni pogoja, da bi samo z reguliranjem motorja uravnavali. Niti quadcopter tega ne more, pa je bolj stabilen dizajn kot to tvoje ultralahko letalo.
Preverjeno pa vsekakor ni. Saj še nobeno e-letalo ne leti zares.
Priznaj, da so to samo tvoje domneve/želje.
Sem pa prepričan, da je to kar konkreten faktor za srednje do daljše proge. Letenje pod oblaki je nevarna reč. Nad njimi se ogneš marsikaterih težav.
woroh4 ::
Še enkrat "In potem svizec zavije jajca. "!
Ni to N-kopter, pa še tega premetava!
Ni nobenega svizca tukaj, dejstvo je da se da obrate in moč motorja pri električnih motorjih spreminjati mnogo hitreje in bolj precizno, to je jasno vsakomur (it is not even controversial). Z podobnega razloga ne uporabljamo reaktivnih motorjev na avtomobilih, pa čeprav imajo večji izkoristek kot dizelski in bencinski. Sicer je res da letalo ne rabi tako hitrega spreminjanja moči kot avto, ampak v primeru turbolenc pa bi mu hitro spreminjanje outputa prišlo zelo prav. In tega so sposobni električni motorji. Pride sunek vetra z desne smeri pod kotom XY in računalniški sistem generira kontra sunek sile z ustreznimi motorji ravno tako da se zadeva uzenači in končni rezultat je da je let bolj miren in te premetava manj kot pri današnjih naftnih letalih.
Najprej nehaj jebat vsem mater, kateri se ne strinjajo s čisto vsako tvojo točko.
Nobenemu ne jebem mater, od kje ti to?! Umiri se človek.
Kot drugo. Turbulenca je kaotična zadeva, ni pogoja, da bi samo z reguliranjem motorja uravnavali. Niti quadcopter tega ne more, pa je bolj stabilen dizajn kot to tvoje ultralahko letalo.
Ne razumeš. Noben ni rekel da se popolnoma znebiš turbulenc. Rekli smo samo da jih precej zmanjšaš. Saj podobno se dela kompenzacijo turbulenc tudi pri reaktivnih letalih, vendar tam ima zadeva precej manjši efekt ker pač reaktivno motor ne reagira zadosti hitro in je kontra sunek sile manjši.
Niti quadcopter tega ne more, pa je bolj stabilen dizajn kot to tvoje ultralahko letalo.
Seveda zmore. Vsak moderen kvadrokopter ima vgrajen žiroskop in kompenzira sunke vetra.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Preverjeno pa vsekakor ni. Saj še nobeno e-letalo ne leti zares.
Ne drži. Sicer pa stvar je preverjena tudi če jo preveriš na prototipu.
Priznaj, da so to samo tvoje domneve/želje.
Nimam kaj priznati, dejstvo je da so to dejstva, stvari so bile narejene in stestirane. Sicer pa ni jasno zakaj kot nejeverni tomaž zadevi ne verjameš, ker se podobna kompenzacija turbulenc dela tudi pri komercialnih fosilnih letalih, vendar učinki pač ustrezno manjši ker je odzivni čas reaktivnih motorjev precej daljši.
Sem pa prepričan, da je to kar konkreten faktor za srednje do daljše proge. Letenje pod oblaki je nevarna reč. Nad njimi se ogneš marsikaterih težav.
Vsi fosilni turbopropi letijo na istih višinah in ni nobenih težav.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Ne govorimo o eksperimentalnih cepivih, ampak o nekih električnih letalih iz prihodnosti.
ELektrična letala že obstajajo v sedanjosti, resda jih trenutno še ni veliko, pa vendar to je šele začetek. Tudi avtomobili so potrebovali 20 let da so zamenjali konje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Še enkrat "In potem svizec zavije jajca. "!
Ni to N-kopter, pa še tega premetava!
Ni nobenega svizca tukaj, dejstvo je da se da obrate in moč motorja pri električnih motorjih spreminjati mnogo hitreje in bolj precizno, to je jasno vsakomur (it is not even controversial). Z podobnega razloga ne uporabljamo reaktivnih motorjev na avtomobilih, pa čeprav imajo večji izkoristek kot dizelski in bencinski. Sicer je res da letalo ne rabi tako hitrega spreminjanja moči kot avto, ampak v primeru turbolenc pa bi mu hitro spreminjanje outputa prišlo zelo prav. In tega so sposobni električni motorji. Pride sunek vetra z desne smeri pod kotom XY in računalniški sistem generira kontra sunek sile z ustreznimi motorji ravno tako da se zadeva uzenači in končni rezultat je da je let bolj miren in te premetava manj kot pri današnjih naftnih letalih.
Najprej nehaj jebat vsem mater, kateri se ne strinjajo s čisto vsako tvojo točko.
Nobenemu ne jebem mater, od kje ti to?! Umiri se človek.
Kot drugo. Turbulenca je kaotična zadeva, ni pogoja, da bi samo z reguliranjem motorja uravnavali. Niti quadcopter tega ne more, pa je bolj stabilen dizajn kot to tvoje ultralahko letalo.
Ne razumeš. Noben ni rekel da se popolnoma znebiš turbulenc. Rekli smo samo da jih precej zmanjšaš. Saj podobno se dela kompenzacijo turbulenc tudi pri reaktivnih letalih, vendar tam ima zadeva precej manjši efekt ker pač reaktivno motor ne reagira zadosti hitro in je kontra sunek sile manjši.
Niti quadcopter tega ne more, pa je bolj stabilen dizajn kot to tvoje ultralahko letalo.
Seveda zmore. Vsak moderen kvadrokopter ima vgrajen žiroskop in kompenzira sunke vetra.
Ni samo sunek vetra, ampak je kaotično kroženje zraka. Vse od lastno povzročenih tokov, do zunanjih. S tistimi elektromotorji lahko kvečjemu nekoliko kompenziraš YAW, ostanejo ti še vse ostale orientacije.
Daleč od tega, da flikneš elektromotor gor in voziš kot na 747 v prvi klasi.
Ne veš koliko jih zmanjšaš in ne, nekatere sploh ne moreš zmanjšati. Nula.
Quadcopter se pošteno namuči v vetru, odzivnost pade. Da, poskuša kompenzirat, ampak je bistveno, bistveno primernejši dizajn glede na orientacijo leta, ki ga ima. Quadcopterji so inherentno bolj stabilni od skoraj vseh ostalih aero-objektov. Da, to je zaradi odzivnosti elektromotorjev in elektronike, ampak predvsem zaradi konfiguracije, ki jim to omogoča.
Preverjeno pa vsekakor ni. Saj še nobeno e-letalo ne leti zares.
Ne drži. Sicer pa stvar je preverjena tudi če jo preveriš na prototipu.
Priznaj, da so to samo tvoje domneve/želje.
Nimam kaj priznati, dejstvo je da so to dejstva, stvari so bile narejene in stestirane. Sicer pa ni jasno zakaj kot nejeverni tomaž zadevi ne verjameš, ker se podobna kompenzacija turbulenc dela tudi pri komercialnih fosilnih letalih, vendar učinki pač ustrezno manjši ker je odzivni čas reaktivnih motorjev precej daljši.
Sem pa prepričan, da je to kar konkreten faktor za srednje do daljše proge. Letenje pod oblaki je nevarna reč. Nad njimi se ogneš marsikaterih težav.
Vsi fosilni turbopropi letijo na istih višinah in ni nobenih težav.
Turbopropi letijo, ampak z turbopropi se prevaža manjši delež potnikov, zato pa tudi manj nesreč itd.
Dober turbofan, redno vzdrževan je zaradi tega vrjetno varnejša rešitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: multivac ()
woroh4 ::
Ni samo sunek vetra, ampak je kaotično kroženje zraka. Vse od lastno povzročenih tokov, do zunanjih.
Res je, ampak to je samo semantika, point še zmeraj stoji: tovrstne zadeve lahko bolje kompenziraš z električnimi motorji zaradi boljše odzivnosti (ter tudi zaradi večih motorjev pri električnih letalih ki uporabljajo pač veliko število motorjev).
S tistimi elektromotorji lahko kvečjemu nekoliko kompenziraš YAW, ostanejo ti še vse ostale orientacije.
Ne drži, kompenziraš lahko tudi druge zadeve, ne samo YAW, res je da ne 100 %-no, pa vendar lahko kompenziraš precej bolje kot pa pri reaktivnem letalu (električni motor ima pač boljšo odzivnost).
Daleč od tega, da flikneš elektromotor gor in voziš kot na 747 v prvi klasi.
Električni 747 bo imel mirnejšo vožnjo od fosilnega 747.
Quadcopter se pošteno namuči v vetru, odzivnost pade. Da, poskuša kompenzirat
Dober quadcopter zelo dobro kompenzira sunke vetra z različnih smeri, veliko bolje kot bi to lahko naredil quadkopter gnan na fosilna goriva.
bistveno primernejši dizajn glede na orientacijo leta, ki ga ima. Quadcopterji so inherentno bolj stabilni od skoraj vseh ostalih aero-objektov.
Sicer je res da so quadrokopterji bolj stabilni že po dizajnu, ampak to ne spremeni dejstva da so električni motorji bolj odzivni in lahko tudi pri letalih bolje kompenzirajo turbulence kot pa fosilna letala.
Da, to je zaradi odzivnosti elektromotorjev in elektronike, ampak predvsem zaradi konfiguracije, ki jim to omogoča.
Zaradi obojega je. Torej če tako gre: sposobnost kompenziranja od največje proti najmanjši: quadrokopter>električno letalo>reaktivno letalo.
@inzinir
Fak ej, ti nimaš pojma kaj sploh turbolenca je. Začni YTat o tem.
Motiš se, seveda vem kaj je.
Turbopropi letijo, ampak z turbopropi se prevaža manjši delež potnikov, zato pa tudi manj nesreč itd.
Če računaš zanesljivost na preleten kilometer je povsen vseeno koliko potnikov se prevaža z turbopropi. Turbopropi in turbofani so enako zanesljivi (https://greatflight.com/blog/turboprop-.... Dejstvo je tudi da je električni motor precej bolj zanesljiva zadeva od reaktivnega motorja. Električni motor je izredno zanesljiva zadeva in se uporablja povsod po industriji če je le elektrika kje v bližini.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Kot rečeno, kaj in kako lahko kompenziraš so samo tvoje domneve. Zadeve stestirane v praksi ni, in tudi ne more biti tako kot če bi letel nad oblaki.
Električni 747 bo bil propelerski in ni pogoja, da bo bolj komforten od ICE.
Električni 747 bo bil propelerski in ni pogoja, da bo bolj komforten od ICE.
woroh4 ::
Kot rečeno, kaj in kako lahko kompenziraš so samo tvoje domneve. Zadeve stestirane v praksi ni,
Ni res. Zadeva je stestirana v praksi. Poglej Nasine projekte.
Električni 747 bo bil propelerski in ni pogoja, da bo bolj komforten od ICE.
Seveda bo lahko bolj komforten, namesto dveh reaktivnih motorjev mu daš 10 električnih motorjev, električni motor že sam po sebi ima precej boljšo odzivnost od reaktivnega motorja (z istega razloga tudi ne uporabljamo avtomobilov na reaktivne motorje ker je odzivnost preslaba), torej tudi če imaš 2 električna motorja bo bolje kot 2 reaktivna motorja, stvar pa še dodatno izboljša dejstvo da je električnih motorjev lahko več. Ampak glavno je to da bodo karte za električno letalo 3x cenejše kot za kerozinsko. Me zanima kdo se bo še vozil z kerozinskim, razen če se bo res moral (medkontinentalni 10 urni leti recimo).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Btw si pogledal ta dva posnetka?
Electric Planes: They Have Arrived
Why Electric Planes are Inevitably Coming
Electric Planes: They Have Arrived
Why Electric Planes are Inevitably Coming
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Kot rečeno, kaj in kako lahko kompenziraš so samo tvoje domneve. Zadeve stestirane v praksi ni,
Ni res. Zadeva je stestirana v praksi. Poglej Nasine projekte.
Električni 747 bo bil propelerski in ni pogoja, da bo bolj komforten od ICE.
Seveda bo lahko bolj komforten, namesto dveh reaktivnih motorjev mu daš 10 električnih motorjev, električni motor že sam po sebi ima precej boljšo odzivnost od reaktivnega motorja (z istega razloga tudi ne uporabljamo avtomobilov na reaktivne motorje ker je odzivnost preslaba), torej tudi če imaš 2 električna motorja bo bolje kot 2 reaktivna motorja, stvar pa še dodatno izboljša dejstvo da je električnih motorjev lahko več. Ampak glavno je to da bodo karte za električno letalo 3x cenejše kot za kerozinsko. Me zanima kdo se bo še vozil z kerozinskim, razen če se bo res moral (medkontinentalni 10 urni leti recimo).
Konstantno ponavljaš en in isti argument brez nekih podatkov. Kažeš mi pa animacije.
Malo je utrujajoče, priznam.
woroh4 ::
Ne, kažem ti vse podatke črno na belem, kažem ti Nasin projekt ki se je stestiral tudi v praksi. Posnetkov pa niti pogledal nisi..
mikhaair ::
Tudi če veš kaj je turbolenca, saj vem, da nisi neumen, ampak kar pišeš je trenutno nemogoče. Tudi če imaš instantno odzivnost motorjev, se mora to preko propelerja, hitrosti ali nagiba, prenesti v silo na letalnik. Np. pri helikopterju je to cca. 1/4 obrata elise.
Torej če želiš kompenzirat turbolenco, jo moraš prebrat, predvidet in ustrezno kompenzirat s krmili.
Turbolence, vetrovi, različno vplivajo na površine. Močan ozek vzgorni tok, bo na krilih povzročil dvig, na repnik površnih pa le dvig repa.
Kako bi elektromotorji pomagali....?
Torej če želiš kompenzirat turbolenco, jo moraš prebrat, predvidet in ustrezno kompenzirat s krmili.
Turbolence, vetrovi, različno vplivajo na površine. Močan ozek vzgorni tok, bo na krilih povzročil dvig, na repnik površnih pa le dvig repa.
Kako bi elektromotorji pomagali....?
pegasus ::
Love at first sight: https://heartaerospace.com/ ... zadnji tovrstni model je bil deHavillandov dh.114 Heron.United je naročil 100 kosov tega 19 sedežnega letala.
Btw, ugane kdo, zakaj ravno 19 sedežev?
woroh4 ::
ampak kar pišeš je trenutno nemogoče
Ne drži. Seveda je mogoče. In še enkrat: ne pravim da zadeva 100 % in perfektno kompenzira turbolence, jih pa precej bolje kot so tega zmožni fosilni primerki. Višina leta električnih letal pa je lahko enaka kot sedanja velika potniška, električnim motorjem z višino ne pada izkoristek motorja za razliko od reaktivnih motorjev.
Torej če želiš kompenzirat turbolenco, jo moraš prebrat, predvidet in ustrezno kompenzirat s krmili.
Drži. Lahko tudi ne samo z krmilnimi površinami, lahko tudi direktno z regulacijo potisne sile (trusta) električnih motorjev, še posebej če imaš dizajn ki ima 14 električnih motorjev nameščenih vzdolž krila.
Močan ozek vzgorni tok, bo na krilih povzročil dvig, na repnik površnih pa le dvig repa.
Kako bi elektromotorji pomagali....?
1. Kot pravim: ne gre za 100 procentno kompenzacijo, vendar je pa ta kljub temu veliko boljša kot pri sedanjih reaktivnih letalih
2. Pomagali bi lahko na več različnih načinov, lahko bi imel vzdolž trupa posebne namenske manjše električne motorje (trusterje) ki bi bili prav namenjeni samo za kompenzacijo turbolenc.
3. Motorji so lahko na vrtljivi osi tako kot je vidno na enem izmed zgornjim posnetkov in pri močnem vzgornem toku generirajo direktno obratno silo v nasprotni smeri zračnega toka (torej dol).
4. Tudi če je motaža motorjev klasična fiksna bi že precej pomagalo če bi se obrati motorja v tistem trenutku zmanjšali kar bi povzročilo da bi letalo šlo dol (zmanjša se vzgon), zračni tok ga pa potiska gor, kar se ravno izenači oziroma kompenzira med sabo. Seveda ne perfektno, pa vendar svetlobna leta bolje kot nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
mikhaair ::
Malo fantazijsko vse skupaj, saj teoretično je vse možno...če veš kje se bo turbolenca pojavila.
Realno pa je letalnik narejen da deluje optimalno režimu letenja kjer je največ časa. Danes je to 11km visoko in 0.85 macha brzine al tam nekje. Vse ostalo je balast, ki povečuje porabo.
O tem kar je govoril video in je dejansko realno izvedljivo, je kompenziranje bočnega vetra z malo več moči.
Realno pa je letalnik narejen da deluje optimalno režimu letenja kjer je največ časa. Danes je to 11km visoko in 0.85 macha brzine al tam nekje. Vse ostalo je balast, ki povečuje porabo.
O tem kar je govoril video in je dejansko realno izvedljivo, je kompenziranje bočnega vetra z malo več moči.
multivac ::
Dodatni propelerji na bokih za kompenziranje turbulenc?
Sedaj pa se že izmišljuješ woroh4.
Kot je rekel mož. Dodaten balast in porabnik energije, za podpovprečni rezultat.
Se raje dvigneš na 11km in se rešiš vsega tega sranja.
Sedaj pa se že izmišljuješ woroh4.
Kot je rekel mož. Dodaten balast in porabnik energije, za podpovprečni rezultat.
Se raje dvigneš na 11km in se rešiš vsega tega sranja.
woroh4 ::
Dodatni propelerji na bokih za kompenziranje turbulenc?
Sedaj pa se že izmišljuješ woroh4.
Nič se ne izmišljujem, lahko tudi dodatni propelerji za kompenziranje turbolenc, zakaj pa ne. Lahko pa tudi ne in za to uporabiš pogonske propelerje (na vrtljivi osi, ali pa tudi fiksno), morda mal manj učinkovito, vendar še vedno bolje kot nič ali skoraj nič (=današnja reaktivna letala).
Se raje dvigneš na 11km in se rešiš vsega tega sranja.
Tudi lahko, elektrika je taga zmožna. Pa še poraba energije je manjša v višini.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Niti ne. Turbofani delajo optimalno tam nekje.
Električni turbopropi zgubijo zaradi redkosti atmosfere itd.
Električni turbopropi zgubijo zaradi redkosti atmosfere itd.
msjr ::
Fantje, oči me bolijo od turbolence. Reče in napiše se turbulenca, izhaja iz latinščine turbulentus (nemiren, viharen) in ne iz besede turbo (turbina), ki izhaja iz latinskega turbo (vrteč se, vrtinec).
Da se vrnemo na temo, drugače pa je moje mnenje o veliko motorjih samo posledica trenutnih tehničnih danosti, ko (oz. če) bo prišel čas za to bodo tudi električna letala imela en ali dva motorja, ker če bi veljalo drugače bi mogoče še vedno videli kakšno varianto Dornierja Do X in ne večinoma dvomotornih letal. Tukaj izvzamem drone, ampak kar se tiče vozil s krili bi rekel da en do dva motorja je prihodnost, ne glede na gorivo in tehnologijo.
Dornier Do X @ Wikipedia
Twinjet @ Wikipedia
Seveda se lahko tudi motim
Da se vrnemo na temo, drugače pa je moje mnenje o veliko motorjih samo posledica trenutnih tehničnih danosti, ko (oz. če) bo prišel čas za to bodo tudi električna letala imela en ali dva motorja, ker če bi veljalo drugače bi mogoče še vedno videli kakšno varianto Dornierja Do X in ne večinoma dvomotornih letal. Tukaj izvzamem drone, ampak kar se tiče vozil s krili bi rekel da en do dva motorja je prihodnost, ne glede na gorivo in tehnologijo.
Dornier Do X @ Wikipedia
Twinjet @ Wikipedia
Seveda se lahko tudi motim
woroh4 ::
Niti ne. Turbofani delajo optimalno tam nekje.
Električni turbopropi zgubijo zaradi redkosti atmosfere itd.
Ni res, edini ki zgubijo IZKORISTEK zaradi redkosti atmosfere so turbofani, električni motorji izkoristka NE zgubijo! Res je da imajo električni manjšo potisno silo zaradi redkejše atmosfere (isto je pri turbofanih, manjša potisna sila pa se ravno pogliha ker je tudi zračni upor pri redkejši atmosferi manjši), vendar izkoristka NE zgubijo.
Na 5:06
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Fantje, oči me bolijo od turbolence. Reče in napiše se turbulenca, izhaja iz latinščine turbulentus (nemiren, viharen) in ne iz besede turbo (turbina), ki izhaja iz latinskega turbo (vrteč se, vrtinec).
Da se vrnemo na temo, drugače pa je moje mnenje o veliko motorjih samo posledica trenutnih tehničnih danosti, ko (oz. če) bo prišel čas za to bodo tudi električna letala imela en ali dva motorja, ker če bi veljalo drugače bi mogoče še vedno videli kakšno varianto Dornierja Do X in ne večinoma dvomotornih letal. Tukaj izvzamem drone, ampak kar se tiče vozil s krili bi rekel da en do dva motorja je prihodnost, ne glede na gorivo in tehnologijo.
Dornier Do X @ Wikipedia
Twinjet @ Wikipedia
Seveda se lahko tudi motim
A veš kaj je fora? Trenutno so skoraj vsa letala na fosilna goriva in pri fosilnih gorivih stane precej VEČ denarja če imaš namesto dveh močnejših motorjev večje število šibkejših motorjev (tako da je skupna moč pač enaka). To pri fosilnih motorjih stane VEČ in to je tudi razlog da to ni bolj pogosto. Pri električnih motorjih je pa zadeva ravno OBRATNA. Pri električnih motorjih večje število manjših motorjev stane MANJ kot dva večja. Zato je upravičeno sklepati da se bo po vsej verjetnosti uveljavil dizajn z večjim številom manjših motorjev ker prinaša številne prednosti.
Ps: Tale tvoj Dornier Do X niti ne izkorišča prednosti večih motorjev, motorji morajo biti direktno pred krilom ne pa par metrov višje če hočeš imeti glavnino prednosti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Glede številnih malih motorjev.
Nekaj mi ne gre v račun.
Če pravite, da za učinkovitost nalimamo več manjših motorjev, ki jih vrtimo počasneje, da kompenziramo izgube.
A to ne pomeni tudi manjšo dosegljivo hitrost?
Hitrost letala je nenazadnje odvisna od hitrosti potisnjenega zraka. Počasneje vrteči se propeler pri istem pitchu potisne z manjšo hitrostjo.
Torej to je še en - električnega letala. Vprašanje, če bi sploh lahko dosegel željene hitrosti z dovoljšno učinkovitostjo.
Nekaj mi ne gre v račun.
Če pravite, da za učinkovitost nalimamo več manjših motorjev, ki jih vrtimo počasneje, da kompenziramo izgube.
A to ne pomeni tudi manjšo dosegljivo hitrost?
Hitrost letala je nenazadnje odvisna od hitrosti potisnjenega zraka. Počasneje vrteči se propeler pri istem pitchu potisne z manjšo hitrostjo.
Torej to je še en - električnega letala. Vprašanje, če bi sploh lahko dosegel željene hitrosti z dovoljšno učinkovitostjo.
woroh4 ::
Če pravite, da za učinkovitost nalimamo več manjših motorjev, ki jih vrtimo počasneje, da kompenziramo izgube.
A to ne pomeni tudi manjšo dosegljivo hitrost?
Hitrost letala je nenazadnje odvisna od hitrosti potisnjenega zraka. Počasneje vrteči se propeler pri istem pitchu potisne z manjšo hitrostjo.
Kot si že sam ugotovil je rešitev v povečavi pitcha, tako se poveča potisna sila in z tem hitrost.
Torej to je še en - električnega letala. Vprašanje, če bi sploh lahko dosegel željene hitrosti z dovoljšno učinkovitostjo.
Ni to minus, električno letalo ima MNOGO boljšo učinkovitost na vsem območju vrtenja vrtljajev.
fikus_ ::
woroh vas trola. Ne odzivajte se na njegovo pisanje in lepljenuje linkov, ki mu ustrezajo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
woroh4 ::
woroh4 ::
pegasus ::
Trik je v načinu komunikacije in tega znanja ti na strojnem faksu očigledno niso dali ...
woroh4 ::
Na strojnem faksu načina komunikacije res ne učijo, ampak pridobiš pa te veščine med drugim tudi v gimnaziji (pri uri slovenščine in psihologije, ki sem jo imel tudi na maturi). Kaj bi pa ti spremenil v načinu komunikacije? Ne tako konfrontalno in bolj po ovinkih povedat kje se folk moti? Ker neresnice mi grejo pač na živce, sorry.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Če pravite, da za učinkovitost nalimamo več manjših motorjev, ki jih vrtimo počasneje, da kompenziramo izgube.
A to ne pomeni tudi manjšo dosegljivo hitrost?
Hitrost letala je nenazadnje odvisna od hitrosti potisnjenega zraka. Počasneje vrteči se propeler pri istem pitchu potisne z manjšo hitrostjo.
Kot si že sam ugotovil je rešitev v povečavi pitcha, tako se poveča potisna sila in z tem hitrost.
Torej to je še en - električnega letala. Vprašanje, če bi sploh lahko dosegel željene hitrosti z dovoljšno učinkovitostjo.
Ni to minus, električno letalo ima MNOGO boljšo učinkovitost na vsem območju vrtenja vrtljajev.
Sprememba pitcha dramatično vpliva na učinkovitost.
Kaj smo torej rešili?
woroh4 ::
Če ne pretiravaš ne vpliva dosti. Preprosto gre za to da loviš optimalno točko med hitrostjo vrtenja lopatic propelerja in pitchem in na to konstruiraš zadevo. Sicer pa tudi če si stran od te točke bo zadeva še vedno vsaj 2x boljša kot pa boren izkoristek turbofana pri 33 %.
Rešili smo to da smo z elektičnimi letali zmanjšali onesnaževanje in znižali ceno leta drastično, ter se znebili politične in ekonomske odvisnosti od držav proizvajalk nafte. To so glavne prednosti, so pa še druge manjše, kot je manjši hrup in možnost uporabe letališč bližje mest.
Kaj smo torej rešili?
Rešili smo to da smo z elektičnimi letali zmanjšali onesnaževanje in znižali ceno leta drastično, ter se znebili politične in ekonomske odvisnosti od držav proizvajalk nafte. To so glavne prednosti, so pa še druge manjše, kot je manjši hrup in možnost uporabe letališč bližje mest.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Sicer pa kot vidim je tebi je znanost tako ali tako tuja: si antivakser ki z znanostjo nima blage veze...https://slo-tech.com/forum/t498146/p722...
multivac ::
Aha, torej se moram spustiti na tak nivo?
Koliko pa je tvoja inženirska rit izračunala pitch, da je še znotraj neto pozitive?
Bolje tako?
Koliko pa je tvoja inženirska rit izračunala pitch, da je še znotraj neto pozitive?
Bolje tako?
woroh4 ::
Moj nivo je visok, komentiral sem samo dejstvo da mi je naenkrat postalo jasno zakaj ti nobena strokovna razlaga ni jasna. Dejstvo je da vsi podatki in praksa kaže da je poraba električnih letal 2 do 4 krat manjša kot pri primerljivih fosilnih letalih, pa se lahko na glavo obrneš. Grafie za izkoristek v odvisnosti od pitcha pa so tudi znani.
https://heartaerospace.com/
https://heartaerospace.com/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Ta envelop se giblje vse od 70-95%. Kaj nam sploh to pove pri tvojem sistemu?
Ali gre skozi, bo kompenziralo? Praviš, da bi moralo? Na bazi tvojih strokovnih izkušenj?
Bo letalo sploh dosegalo hitrosti kot jih reklamiraš pri taki učinkovitosti?
Kaj mi pomagajo tisti senzacionalistični naslovi?
Zakaj si pokazal letalo z štirimi velikimi propelerji, a nisi rekel, da je boljše imeti 100 malih?
Kot rečeno, če se spustim na tvoj nivo: vsakiš ko prideš iz WCja imaš neke nove informacije, ki praviš, da 100% štimajo.
Ali gre skozi, bo kompenziralo? Praviš, da bi moralo? Na bazi tvojih strokovnih izkušenj?
Bo letalo sploh dosegalo hitrosti kot jih reklamiraš pri taki učinkovitosti?
Kaj mi pomagajo tisti senzacionalistični naslovi?
Zakaj si pokazal letalo z štirimi velikimi propelerji, a nisi rekel, da je boljše imeti 100 malih?
Kot rečeno, če se spustim na tvoj nivo: vsakiš ko prideš iz WCja imaš neke nove informacije, ki praviš, da 100% štimajo.
woroh4 ::
Ta envelop se giblje vse od 70-95%. Kaj nam sploh to pove pri tvojem sistemu?
Graf je jasen, če ne veš kaj pomenijo oznake, google it. :) Pomeni da si v vsakem primeru mnogo bolj učinkovit kot pa fosilno letalo, imaš pa možnost da v bližini letališč zmanjšaš hrup s tem za zmanjšaš obrate in povečaš pitch (s tem malenkostno zmanjšaš izkoristek, ampak za ker tiste par minut med vzletanjem in pristajanjem to predstavlja zelo majhen delež celotnega časa leta, zato je tudi vpliv na porabo ustrezno majhen. Če lahko znižaš obrate in dosežeš enako potisno silo z povečanim pitchem z vzletom? Vsekakor. Na podlagi strokovnih infomacij, literature in izkušenj. Vrtiva se v krogu, da hitrost letala bo zadostna da bo čas celotnega potovanja z letalom skoraj identićen (torej čas od vrat doma do vrat končne lokacije hotela). Kakšni senzacionalistični naslovi? Gre za hardocore podatke, selzacijo pa prepusti novinarjem.
Zakaj si pokazal letalo z štirimi velikimi propelerji, a nisi rekel, da je boljše imeti 100 malih?
Boljše je imeti več manjših (nisem pa rekel 100 motorjev, to je pa že pretiravanje v drugo smer, kakšne 10 pa ja). Zakaj so se tile odločili za par večjih: verjetno manj dela z načrtovanjem in implementacijo, sicer pa njih vprašaj. Je pa dejstvo da več manjših motorjev namesto parih večjih (obe konfiguraciji imasta isto moč) zniža ceno in potrebno površino krila, kar zmanjšuje upor in porabo energije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Ta envelop se giblje vse od 70-95%. Kaj nam sploh to pove pri tvojem sistemu?
Graf je jasen, če ne veš kaj pomenijo oznake, google it. :) Pomeni da si v vsakem primeru mnogo bolj učinkovit kot pa fosilno letalo, imaš pa možnost da v bližini letališč zmanjšaš hrup s tem za zmanjšaš obrate in povečaš pitch (s tem malenkostno zmanjšaš izkoristek, ampak za ker tiste par minut med vzletanjem in pristajanjem to predstavlja zelo majhen delež celotnega časa leta, zato je tudi vpliv na porabo ustrezno majhen. Če lahko znižaš obrate in dosežeš enako potisno silo z povečanim pitchem z vzletom? Vsekakor. Na podlagi strokovnih infomacij, literature in izkušenj. Vrtiva se v krogu, da hitrost letala bo zadostna da bo čas celotnega potovanja z letalom skoraj identićen (torej čas od vrat doma do vrat končne lokacije hotela). Kakšni senzacionalistični naslovi? Gre za hardocore podatke, selzacijo pa prepusti novinarjem.
Zakaj si pokazal letalo z štirimi velikimi propelerji, a nisi rekel, da je boljše imeti 100 malih?
Boljše je imeti več manjših (nisem pa rekel 100 motorjev, to je pa že pretiravanje v drugo smer, kakšne 10 pa ja). Zakaj so se tile odločili za par večjih: verjetno manj dela z načrtovanjem in implementacijo, sicer pa njih vprašaj. Je pa dejstvo da več manjših motorjev namesto parih večjih (obe konfiguraciji imasta isto moč) zniža ceno in potrebno površino krila, kar zmanjšuje upor in porabo energije.
Če si tak štručko, daj se res javi Ivotu.
Sigurno bi ga lahko kaj naučil. Uspehe kar stresaš iz rokava.
Ti si sploh bil kdaj na letalu btw?
woroh4 ::
Ti zihr delaš pri Ivotu. :)
Če si tak štručko, daj se res javi Ivotu.
Ne, pri nobenemu Ivotu ne delam, sploh ne vem kdo to je. :)
Uspehe kar stresaš iz rokava.
Drži, imam že veliko uspešnih projektov za sabo.
Ti si sploh bil kdaj na letalu btw?
Seveda. Pa ti?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
mikhaair ::
A kakšen tvoj projekt leti, pluje, vozi? Ker na koncu tudi strojništvo pride do metode pokušaja...
woroh4 ::
Tudi ja. Strojništvo dandanes temelji na preračunih in numeričnih simulacijah (Ansys), poskušanja tako kot nekoč je bolj malo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
V bistvu NASA dela na nivoju hobi projekta kakega entuzijasta na youtubu.
Kupli so dva elektromotorja, par high end baterij, naredili/kupili kontroler, pripopali na obstoječe letalo in rekli, da je to revolucija.
Hmm.
Kupli so dva elektromotorja, par high end baterij, naredili/kupili kontroler, pripopali na obstoječe letalo in rekli, da je to revolucija.
Hmm.
pegasus ::
Seveda. Ker ne vidiš tone papirologije zadaj in miljone cpu ur simulacij, ki gredo v te dizajne, je zelo enostavno na podlagi par youtube videov zaključiti, da so na istem nivoju kot drugi "entuzijasti na youtubu". Primarni rezultat tega projekta ne bo leteče letalo na elektriko, pač pa znanje in izkušnje, pridobljene z razvojem, ki bo na voljo raznim Boeingom in ostalim interesentom.
multivac ::
Nič od tega na videu mi ni dalo vedeti, da je to nek super top-end projekt.
Simulacije pa ti ne koristijo veliko, če simuliraš nerelevantnosti.
Če bi delali SR-71 projekt, že razumem. Ampak to ni to.
Zgleda mi dobesedno garažni projekt, zavit v nasino zastavo.
Edino kar morda bo iz tega je dobra dokumentacija delovnih parametrov, ker si lahko NASA privošči tono senzorjev in ljudi, ki jih preučuje.
Simulacije pa ti ne koristijo veliko, če simuliraš nerelevantnosti.
Če bi delali SR-71 projekt, že razumem. Ampak to ni to.
Zgleda mi dobesedno garažni projekt, zavit v nasino zastavo.
Edino kar morda bo iz tega je dobra dokumentacija delovnih parametrov, ker si lahko NASA privošči tono senzorjev in ljudi, ki jih preučuje.
mikhaair ::
Hec je narediti certificirano letalo. Garažisti nimajo šans. Npr. Pipistrel ga tudi še ni uspel izdelati.
In tukaj pridejo Nasine izkušnje in znanje zelo prav.
In tukaj pridejo Nasine izkušnje in znanje zelo prav.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 136423 (30619) | Okapi |
» | Rolls-Royceov turbopropelerski motor žene vodik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 11616 (7905) | PrimozR |
» | Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 25707 (19212) | pegasus |
» | Joby Aviation, leteči taksiOddelek: Znanost in tehnologija | 2009 (1861) | nurse013 |
» | Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 30576 (25485) | mikhaair |