» »

Zakaj so električna letala prava stvar

Zakaj so električna letala prava stvar

Temo vidijo: vsi

mikhaair ::

A, nisem vedel....zanimivo.

multivac ::

mikhaair je izjavil:

Hec je narediti certificirano letalo. Garažisti nimajo šans. Npr. Pipistrel ga tudi še ni uspel izdelati.
In tukaj pridejo Nasine izkušnje in znanje zelo prav.


Jasno. Kdor je pri koritu bo itak imel bonitete.

Zgolj želim povedat, da tisti prikazan projekt je bolj tko..."compliance car", kot pa dejansko nekaj zares uporabnega.
Daleč od tega, kar woroh4 reklamira.
Gre za projekt bolj soroden prenovi ICE avtomobila v EV, kot pa res nek "breaktrough".

Pa še pozni so. Pipistrel je korak pred njimi.


Me pa zanima nekaj. Koliko ciklov zdržijo te EA baterije? Pomojem je kemija prirejena mnogo bolj v "power density" kot pa ciklanje. Par 100 ciklov max?

pegasus ::

To niti "compliance car" ni ... NASA je R&D organizacija, ni jim namen delat produkte, namen jim je odkrivat pot do produkta in zabeležit izkušnje ob tem. Če tega ne razumeš, pojdi nazaj spacexu prodajat padala.

multivac ::

Nisi razumel. Jasno, da ni compliance car, ker NASA ni proizvajalec. To je nek "compliance projekt" za dobit + pike pri EV freakih.
Jasno nekaj podatkov bodo dobili, ampak to je projekt daleč pod klasičnim nivojem NASE.
Kaka padala?

pegasus ::

Oglej si vso serijo X letal od X-1 naprej ... če ti potem ne potegne, se vdam.

multivac ::

Tisto so bili pravi "breakthrough" projekti.

pegasus ::

Joby že leti 150 milj in dobiva nove finančne spodbude, medtem ko prihajajo novice, da Lilium diha na škrge. Startup scena je neusmiljena ...

multivac ::

Joby je VTOL kolikor vidim.
Sicer ne vidim razloga zakaj ne bi delovalo. Ljudje na youtubu

So podobno že naredili.

Vprašanje je, kako zares uporaben je.
150 milj sicer ni slab rezultat, četudi mi ne zgleda, da je imel tovor.

Kot rečeno...EA bodo imeli neko nišo. Zgolj to kar woroh trdi, ne vrjamem.

mikhaair ::

En tak dron za medbolnisnicne prevoze, nadomesti en kup ljudi, vozil, poceni transport, rešuje življenja...

Xtruc ::

multivac je izjavil:

Joby je VTOL kolikor vidim.
Sicer ne vidim razloga zakaj ne bi delovalo. Ljudje na youtubu

So podobno že naredili.

Vprašanje je, kako zares uporaben je.
150 milj sicer ni slab rezultat, četudi mi ne zgleda, da je imel tovor.

Kot rečeno...EA bodo imeli neko nišo. Zgolj to kar woroh trdi, ne vrjamem.

Kaj ti verjameš ali ne je popolnoma vseeno. Dejtvo je da je CENA električnega letenja 4x manjša od kerozinskega, to je ključen in odločujoč podatek, tehnični podatki pa pravijo da se da z današčnjimi baterijami (265 Wh/kg) elektrificirati 70 % vseh letov globalno gledano. In glede na to da je 4x nižja cena v kapatitalizmu ODLOČILEN faktor, je dejtvo da je tudi prihodnost večine letalsketva električna (čezoceanski leti pa bodo še nekaj časa na fosilna goriva/vodik/sintetična goriva).

mikhaair je izjavil:

En tak dron za medbolnisnicne prevoze, nadomesti en kup ljudi, vozil, poceni transport, rešuje življenja...


Take stvari že obstajajo in vrsto let uspešno delujejo, sicer ni klasični dron, ampak avtonomno električno letalo. Prevažajo nujne pošiljke krvi in ostale nujne zadeve ki jih je treba dostaviti hitro na odročne lokacije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

multivac ::

Xtruc je izjavil:

multivac je izjavil:

Joby je VTOL kolikor vidim.
Sicer ne vidim razloga zakaj ne bi delovalo. Ljudje na youtubu

So podobno že naredili.

Vprašanje je, kako zares uporaben je.
150 milj sicer ni slab rezultat, četudi mi ne zgleda, da je imel tovor.

Kot rečeno...EA bodo imeli neko nišo. Zgolj to kar woroh trdi, ne vrjamem.

Kaj ti verjameš ali ne je popolnoma vseeno. Dejtvo je da je CENA električnega letenja 4x manjša od kerozinskega, to je ključen in odločujoč podatek, tehnični podatki pa pravijo da se da z današčnjimi baterijami (265 Wh/kg) elektrificirati 70 % vseh letov globalno gledano. In glede na to da je 4x nižja cena v kapatitalizmu ODLOČILEN faktor, je dejtvo da je tudi prihodnost večine letalsketva električna (čezoceanski leti pa bodo še nekaj časa na fosilna goriva/vodik/sintetična goriva).

mikhaair je izjavil:

En tak dron za medbolnisnicne prevoze, nadomesti en kup ljudi, vozil, poceni transport, rešuje življenja...


Take stvari že obstajajo in vrsto let uspešno delujejo, sicer ni klasični dron, ampak avtonomno električno letalo. Prevažajo nujne pošiljke krvi in ostale nujne zadeve ki jih je treba dostaviti hitro na odročne lokacije.


Živjo woroh4.

Ja saj si že povedal.
Nimaš povsem narobe, ampak daleč od tega, da bi imel vse prav.


Glede tistega Joby-ja. Jah, za neke striktno lokalne prelete, kot je reševalna akcija, bi to znalo biti uporabno.
Public Health Emergency of International Concern -> PHEIC

Xtruc ::

Pri Worohu je prišlo do napake in ni več omogočeno komeniranje. Boš lahko kar v praksi videl da sem imel prav. Ker tistega kar ne vem dovolj dobro bodisi ne komentiram, ali pa se pozanimam.

Glede tistega Joby-ja. Jah, za neke striktno lokalne prelete, kot je reševalna akcija, bi to znalo biti uporabno.


Tudi za kaj drugega, recimo za raznašanje pošiljk, Amazon testira nekaj podobnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Xtruc ()

pegasus ::

En primer uporabe Nasinega znanja za izdelavo komercialnega izdelka: electra.aero razvija hibridno 7sedežno STOL letalo z dosegom prek 500 milj. STOL nameravajo krepko podpreti z večjim številom manjših propov prek cele razpetine krila. Obljubljajo prve lete naslednje leto in certifikacijo v 2026. Pa da vidimo ...

pegasus ::

V Oshkoshu se ta teden dogaja: poleg stotin "običajnih" letal svoje stvaritve kažejo tudi Blackfly in Volocopter.

TESKAn ::

YOLOcopter :)).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

pegasus ::

Da da... na srečo je ta garaža tu dokaj blizu mene, imam v planu si jo enkrat iti ogledati.

pegasus ::

AVWeb ima report tudi o Blackflyu:

Če volocopter cilja na komercialno uporabo znotraj mest, je tole res zanimiva enoseda igrača. Ima vsaj nekaj kril, tako da lahko nekaj vzgona pridela z vodoravno hitrostjo, medtem ko mora volocopter vsega ustvariti z motorji. Prednost tega je mehanska enostavnost, saj je celotno obnašanje zadeve v zraku "software defined", slabost pa, kot sem že omenil, veliko večja poraba energije. Bomo videli, kako bo odreagiral trg na to ponudbo, napovedujejo širšo uporabo na olimpijadi v Parizu.

multivac ::

yolocopter je popolnoma idjotski koncet.
Ta drugi pa recimo, da ima nekakšen smisel. Čeprav ne bom vrjel dokler ne vidim RL performanse.
Public Health Emergency of International Concern -> PHEIC

pegasus ::

Lilium je objavil, da se brazilski Azul zanima za nakup 220 5sedežnih Lilium Jetov. Če se ta posel uresniči, utegne biti Brazilija prva z nekim resnim vtol deploymentom. Presenetljiv vogal sveta ...


In related news, Joby je objavil lušten video na temo hrupa:

Škoda, ker niso še kakega Dash-7 vključili v primerjavo ;)

pegasus ::

Še ena zelo zanimiva novica - DHL bo z Eviation preizkusil njihov Alice v vlogi "last mile" dostavnika, če lahko tako temu rečemo ;)
https://www.dpdhl.com/en/media-relation...

BigWhale ::

Glede na to kako Amazonov drone delivery faila, drzimo pesti, da jim rata. :>

multivac ::

pegasus je izjavil:

Lilium je objavil, da se brazilski Azul zanima za nakup 220 5sedežnih Lilium Jetov. Če se ta posel uresniči, utegne biti Brazilija prva z nekim resnim vtol deploymentom. Presenetljiv vogal sveta ...


In related news, Joby je objavil lušten video na temo hrupa:

Škoda, ker niso še kakega Dash-7 vključili v primerjavo ;)


Umm, ne vem če je to prava primerjava.
Ta lilium ima bistveno manjše zmogljivosti in kapaciteto. Tisti helikopterji in letala so zelo močni. Dizajnerji niso ravno jih delali za tišino.
Public Health Emergency of International Concern -> PHEIC

pegasus ::

Poleg Eviation tudi ameriški Bye Aerospace ustvarja mikavne modele in pobira prva večja naročila, četudi so ti modeli šele na papirju. Čakam, da Pipistrel obelodani svoj projekt regionalnega elektro letala ...

dore2 ::

pegasus je izjavil:

Še ena zelo zanimiva novica - DHL bo z Eviation preizkusil njihov Alice v vlogi "last mile" dostavnika, če lahko tako temu rečemo ;)
https://www.dpdhl.com/en/media-relation...


Poudarek na navednicah. Ker ta "last mile" je v resnici 815 km dosega.


BigWhale je izjavil:

Glede na to kako Amazonov drone delivery faila, drzimo pesti, da jim rata. :>


To seveda nima nič veze z tem, dron je dron, letalo je pa letalo. S tem da tudi z samim konceptom drona v resnici ni nič narobe, problem je samo to da se je tega Amazon napačno oziroma premalo resno lotil.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: dore2 ()

mikhaair ::

A kateri of teh konceptov predvideva inwheel motor za po tleh?

pegasus ::

Navdušen sem, ko vidim, kako modelarske rešitve odraščajo in zorijo v "full scale" produkcijo:
https://flypyka.com/p3.html
Zložljivi fiksni propelerji v dveh različnih nagibih, tloris kril, vse to mi je zelo zelo domače ;)

multivac ::

Ha.
Haha.
Hahahaha.

Top je ko poskrolaš dol in vidiš, da več od modela človeške velikosti nimajo.
Public Health Emergency of International Concern -> PHEIC

pegasus ::

Kar je mnogo bolje od tistih, ki imajo šele CG renderje ...

multivac ::

To je res.
Public Health Emergency of International Concern -> PHEIC

pegasus ::

Nekaj razlag o temah, ki ste jih pred časom načeli tudi tu:

pegasus ::

Dve novici iz skrajnosti dizajna:
Od "normalnih" je Diamond napovedal elektrifikacijo svojega DA40 kot eDA40, ki naj bi postal prvo part 23 certificirano letalo. Počakajmo, kandidatov je še nekaj.

Med novimi, nenavadnimi dizajni pa se je pojavil cyclotechov cyclorotor (bo treba spet domač besednjak posodobiti):

Koncept, ki smo ga že nekajkrat videli med modelčki, full scale pa še ne, je sicer relativno popularen v navtiki, v letalstvu pa prinaša zanimive prednosti pred propelerji, ki so posebej aktualne v vtol sceni.

pegasus ::

Tole ni električna novica, je pa vseeno zelo zanimiva: https://www.nature.com/articles/s41586-...
Majstri na ETH Zurich so sestavili sistem s pogonom na sonce, ki iz co2 in vode v zraku sintetizira metanol in kerozin. Poskusna 5KW inštalacija "za na streho" na dan (7h sonca) natoči 32ml kerozina. Tehnologijo je mogoče skalirati na stotine megavatov, a v tem trenutku še ni ekonomsko smiselna. Je pa izredno zanimiva srednja pot za medcelinske letalske polete...

Okapi ::

Se pravi so naredili nekaj, kar znajo rastline (v navezi s kvasovkami) narediti veliko bolj ekonomično. ;)

Drugače pa seveda čisto pametna smer raziskav in razvoja.
Če bi znali narediti ekonomičen stroj za fotosintezo, bi bil to verjetno pomembnejši izum od fuzije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

pegasus ::

Evo, pa še ena malo bolj električna:

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Se pravi so naredili nekaj, kar znajo rastline (v navezi s kvasovkami) narediti veliko bolj ekonomično. ;)

Drugače pa seveda čisto pametna smer raziskav in razvoja.
Če bi znali narediti ekonomičen stroj za fotosintezo, bi bil to verjetno pomembnejši izum od fuzije.


Enkrat sem delal en papernapkin izracun kolk velik zelene povrsine bi rabil clovek, da bi prezivel s fotosintezo. Na konc je bla stevilka tko bizarno velika (eno nogometno igrisce), ker se je izkazalo, da drevesa kljub vsemu ne porabijo tako zelo veliko energije. :))

Okapi ::

Od česa pa misliš da živiš? Vsa energija, ki jo porabiš, pride tako ali drugače iz fotosinteze.

BigWhale ::

Ja, posredno. Jaz sem razmisljal bolj neposredno. :))

pegasus ::

Ampair sedaj testira njihovo predelano Cessno 337 v UK, kjer so okrog tega napletli cel projekt:

pegasus ::

DeHavilland in Zero-Avia sta podpisala pismo o nameri izgradnje demonstratorja na osnovi Dash 8-400. Gorivo naj bi bilo vodik. Zelo zanimiv projekt, ki predstavlja naslednji korak od 19-sedežnih regionalcev.

Spoznavanje z elektriko in vodikom na osnovi trenutnih modelov je vsekakor koristno, a sem prepričan, da ko bodo ekipe, ko se dovolj spoznajo s to tehnologijo, našle drugačne optimume in bo končni izdelek precej drugačen. Počakajmo ...

pegasus ::

Pri Liliumu so se razpisali o njihovi tehnologiji in tehnoloških rešitvah. Kar fascinantno branje.

pegasus ::

Za konec leta so še na AVwebu predstavili svoje mnenje o vtol taksijih, konkretno o Joby produktu:

BT52 ::

Od srednje klase letal dalje ne bomo nikoli videli popolnoma električnih rešitev, če ne bo kakega resnega preboja (faktor 15). Hibride mogoče do neke mere. Samo dlje od 787 nimamo kaj več za delat. Problem baterije je zanesljivost in počasen turn around. Kar je za letasko industrijo zelo pomebno. Že zdaj industrija diha na škrge.

Plus dandanes bo potreba po potniških letih vedno manj (internet, ter komumikacija). In se bodo leti preseljevali izključno na tovorni promet, kjer pa masa postane še večji problem (emergy density se temu reče).

Plus pri baterijah je največja težava, da letalo ne izgublja na teži skozi fazo leta (te začne glava bolet, koliko izgubljaš zaradi teže). Kar pomeni višje pristajalne mase, višje dinamične sile. Kar zmanjšuje varnostne faktorje ali dodatno otežuje vzdževanja, ki posledično postanejo še bolj pomembna in dražja. Plus povsem nova paradigma nadzora teh elektroskih sistemov in infrastrukture. Od učenja vdrževalcev, čistilcev, operaterjev, ter zračnih predpisov. Ni logike.

Pravzaprav je uporaba baterij za ladijski in letaski promet zdaleč najbolj neumna uporaba resursov, ki bi jih lahko naredil.

VTOLa sosedovemu Janezu pa nebi zaupal še vsaj 100let.

pegasus ::

Vsaj za cargo se spet pojavljajo startupi, ki bi razvijali cepeline. Eno je gotovo - čez 10 do 20 let bodo v zraku zelo zanimivi ptiči ;)

pegasus ::

Eviation Alice je že v fazi taxi testov:

Prvi polet nekoč te dni :)

pegasus ::

Lepa razlaga konstrukcije in tehničnih rešitev trenutnega rekorderja največje hitrosti z električnim pogonom:

pegasus ::

Pa še en malo bolj romantičen od RR:

BT52 ::

pegasus je izjavil:

Vsaj za cargo se spet pojavljajo startupi, ki bi razvijali cepeline. Eno je gotovo - čez 10 do 20 let bodo v zraku zelo zanimivi ptiči ;)


Se ne strinjam. Letalstvo je še najbolj pragnatično in konservativno. Cepelini pa so no go ekonomsko.

Invictus ::

Cepelini imajo samo en problem.

Ogromni so, imajo veliko površino, kar pomeni, da so blazno občutljivi na vsak veter...

Kot bi imel jadrnico v zraku. Ni to najbolj kontrolirana zadeva...

Kar se ostalih letal tiče, ja bo nekaj malih električnih letal. Velika ne bodo nikoli na elektriko in propelerje. Hallo, kot bi šel nazaj v preteklost...

Problem elektro motorjev je, da so učinkoviti za male moči. Ko rabiš par 100kW, to postane blazno velika zadeva, ki kuri veliko toka.

Sam kaj pa družboslovni eko zagnanci vedo o elektriki in problemih tehnologije...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Invictus ()

Invictus ::

No, zdaj pa dodaj še težo kablov, da bodo lahko prevajali 2 MW...

Sam za primerjavo, elektro ti da 3x32A varovalko, kar je 3x 7kW, kabli so pa preseka 6mm2...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

fikus_ ::

No, inženir je prišel še v to temo kakat.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
432133680 (27876) Okapi
»

Rolls-Royceov turbopropelerski motor žene vodik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5411465 (7754) PrimozR
»

Razvoj Boeinga 737 Max oviralo varčevanje, FAA gledal stran (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Ostale najave
10225224 (18729) pegasus
»

Joby Aviation, leteči taksi

Oddelek: Znanost in tehnologija
101988 (1840) nurse013
»

Pipistrel je - zgleda - poletel do zvezd (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
11330421 (25330) mikhaair

Več podobnih tem