» »

Formula 1 2016

Formula 1 2016

««
3 / 40
»»

TribesMan ::

Shit's on fire, yo...

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

ripmork ::

Spremembe dirkalnikov za 2017;

Koraki v pravo smer, imo. Meni samo nekaj ne gre skupaj: Večji difuzor, širši dirkalnik in večje gume bodo procentualno pomenilo več podtlaka, ki ni občutljiv na vožnjo v zavetrju (plus torej),... zakaj hudiča gredo potem povečevat prednje krilce? S tem se pol koristi izgubi, ker dirkalnik toliko več potisne sile spet pridobi na kritičnem in občutljivemu delu dirkalnika, kar ponovno oteži prehitevanja... I don't get it.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

billy ::

McMallar je izjavil:

Se pravi da teoreticno lahko gres takoj ven, postavis hiter cas in gres nazaj v boks kjer pocakas konec kvalifikacij. Nobenih pretresov in hudih sprememb za najboljse dve, tri ekipe...


Nekako tako ja, ampak ponavadi je tako, da je steza vedno hitrejša in pa ekipe še točno ne vedo, če bo šel skozi čas na trših gumah ali ne, tako da bo nekoliko manj taktiziranja kot lani.

Plus tega pa bo ponekod verjetno huda zmeda, ko bodo prvo šla top moštva prva ven, naredila čas s tršimi, potem pa bodo ostali presenetili in morali bodo ven še na mehkejših, a na stezi bodo verjetno vsi bolidi, torje živ cirkus bo nastal - kar je samo dobro za show in gledalce.

h1427096 ::

Meni se tudi dozdeva, da bo žurka.
Ham/Ros ne bosta mogla čakat na zadnjo minuto, ker ju lahko kdo 2 min pred koncem vrže iz top 2.
Tko da zna ratat kar showtime iz tega. Mogoče si po dolgem času celo pogledam kakšne kvalifikacije, tako da kar se mene tiče super novost.

Kaj točno vas moti?

billy ::

Meni se tudi zdi super.

Predvidevam pa, da večino, ki jih to moti, moti dejstvo da bo še manj možnosti da prevladajo voznikove sposobnosti in bomo videli še veliko manj "ultimativno hitrih krogov", tako kot je pač recimo šumaher delal, da je šel na stezo in samo nizal rekord za rekordom, raw hitrost torej, odvisna v večji meri od voznika, kot danes.

Ampak takšne F1 že dolgo ni več in je tudi verjetno nikoli več ne bo. Za kaj takega so na voljo ostale serije, F1 je show + tehnična dovršenost.

Modri dirkač ::

Ne. problem je, da se poskuša spet umetno vplivati na rezultat.
Glede na razvoj iz predlanske na lansko sezono je jasno, da čimbolj bo trenutni aero koncept dovršen, težje bo (oz. nemogoče) prehitevanje oz sledenje, sploh s temi gumami, ki se enostavno uničijo v zaveterju.
In tudi če imaš merca, če boš štartal nekje iz ozadja boš po določenem času naletel na zid, ker ne boš več 1,5-2 sec hitrejši kot tisti pred tabo, boš pač nekje obtičal.
To je edini cilj tega, vnesti še en random faktor in preprečiti zmagovanje samo eni ekipi.
Everybody lies!

billy ::

Ja to je meni čisto kul, se vsaj tako veča show. Ker drugače imaš zelo bedno dogajanje na qualy in na dirki, kjer sta 1-2 mesti bolj ali manj oddani, zanimivo pa je dogajanje tam okoli 5. mesta.

Random = boljše dirke, zato so dežne dirke ene izmed bolj zanimivih. Samo čakam realizacijo ideje, da se stezo ob poljubnem času namoči z vodo, pa da vidimo potem mojstre volana in taktike :)

win64 ::

billy je izjavil:

Meni se tudi zdi super.

Predvidevam pa, da večino, ki jih to moti, moti dejstvo da bo še manj možnosti da prevladajo voznikove sposobnosti in bomo videli še veliko manj "ultimativno hitrih krogov", tako kot je pač recimo šumaher delal, da je šel na stezo in samo nizal rekord za rekordom, raw hitrost torej, odvisna v večji meri od voznika, kot danes.


Ne bi rad podcenjeval dosežkov šumaherja, vendar je v času njegovih velikih dosežkov bilo v avtomobilu veliko eletronskih pomagal(Ferrari je imel najboljša), ki jih danes ni več. Tudi takrat ni bilo nič boljše v smislu pomembnosti vloge dirkača. Če si imel dober dirkalnik je šlo, če ne pa ni šlo zmagat. In tiste 4 sezone med 2000-04 so bile ravno tako zanimive kot so danes, ko serijsko zmaguje Mercedes.

          ::

Razlika je bila samo v tem, da je pri mercedezu vsaj nekaj internega dvoboja, pri ferariju pa se je moral Baričelo zaustaviti pred ciljno črto.

billy ::

Enako je umetno ustvarjen ta interni dvoboj, vsem je jasno da je hamilton favoriziran in da ekipa dela v smeri, da je on prvak. Še takrat, ko je nico pokazal zobe (spa 2014) so ga potem grdo okregali in mu porezali peruti, da je revček še vso lansko sezono čutil posledice, ko pa je hamilton izpadal kot popolen otročaj (monaco) pa mu je ekipa celo stopila v bran.

Super Sonic ::

Zanimivo:
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

PrimozR ::

denisek123 je izjavil:

Komaj čakam, da vidim podobo novega Ferrarijevega dirkalnika, a kolikor sem sedaj videl ugibanja barvne sheme mi ni ravno všeč. Upam da bodo v letošnji sezoni kos Mercedesu in da bosta Kimi in Sebastian imela več sreče in da bo naslov pripadel enemu od njiju. Za popestritev same karavane F1 pa bi bilo dobro videti vsaj 2 proizvajalca pnevmatik in tudi splošno spremembo pravil. Lahko bi spremenili način kvalifikacij na postavitev samo enega kroga ali nekaj takega. Mislim pa da bi pokriti kokpiti izgledali zelo futuristično, mogoče še preveč. Za samo popestritev F1 pa bi morali tudi znižati cene vstopnic na dirkah in bi s tem povečali obiske dirk in tudi naredili F1 spet bolj popularno. To je to, da se pa še velik menit o F1.

Povej _ENO_ _SAMO_ SERIJO_ kjer je koncept več opremljevalcev gum (kjer si se s pogodbo zavezal enemu opremljevalcu za celo leto) deloval.

BTW, http://www.dailysportscar.com/2016/02/2...

WEC je dražji od F1.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

PrimozR ::

BTW, gledam fotke novih avtov, obenem imam pa za kontrast v mislih zadnjih par dni fotke avtomobilov tam okrog leta 2009, ki so bili _RES_ grozni (verjetno daleč najgrši F1 avotmobili v vsej zgodovini). Se še komu zdijo trenutni avtomobili v bistvu zelo lepi? McLaren pomojem malce izstopa, ker imajo res oster prehod na nosu, ampak Mercedes ima že nekaj let, letos tudi Ferrari in še kdo, res lep avto.

billy ::

Meni je osebno mercova barvna kombinacija čisto mimo, zelena grdo izpade. Da ne omanjam "barv moštva", kombinizoni...

Je pa tudi res, da ne vem če sem sploh kdaj gledal F1 in si mislil "ti avti so pa res grdi", enostavno me ta aspekt motošporta sploh ni pritegne.

to prej v kakšnem le-mansu, ko imajo miljon krilcev in krivulj speljanih, tisto pa je res krnekaj ;)

denisek123 ::

PrimozR je izjavil:

BTW, gledam fotke novih avtov, obenem imam pa za kontrast v mislih zadnjih par dni fotke avtomobilov tam okrog leta 2009, ki so bili _RES_ grozni (verjetno daleč najgrši F1 avotmobili v vsej zgodovini). Se še komu zdijo trenutni avtomobili v bistvu zelo lepi? McLaren pomojem malce izstopa, ker imajo res oster prehod na nosu, ampak Mercedes ima že nekaj let, letos tudi Ferrari in še kdo, res lep avto.


Meni osebno zdaj po obliki niso zelo lepi ampak barvne sheme se mi kar dopadejo. Najlepši dirkalnik mi je Ferrari iz leta 2007 in mislim, da so bli leta 2007 kar vsi lepi. Pa recimo Mclaren iz leta 2005 in 2006 se mi tudi dopade, zdajšnji so pa bolj tako-tako.
Intel Core i3 3217u/GeForce 720M/WIN 10

PrimozR ::

Meni je Merc po barvi všeč, ampak govorim pa načeloma po obliki, ta mi je trenutno res všeč. Nosovi so normalni (nimajo stopnic, niso obupno visoki), sprednja krilca niso preširoka, zadnje je sicer morda malce ozko, trup avtomobila se lepo zoža zadaj, pokrov motorja je lepo oblikovan, itd.

Em... Čak... Le Mans... Sej veš da smo v temi o formuli 1? A si videl kako sprednje krilce zadnje čase? Nazobčane barge boarde in dno Mercedesa? Itd. 919 ima pa recimo komaj dva diveplanea (po enega na vsaki strani) pa razdelek na izhodu za sprednji difuzor/krilce, to je to, kar je od tega 'milijona krilc'. Nič v primerjavi z F1. Ostali avtomobili so pa precej podobni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Super Sonic ::

LeMan "avtomobili" so že od nekdaj atraktivni, kar je tudi del uspeha določene serije. Žal smo ljudje vizualno/slušna bitja, zato videz in zvok motorjev štejeta, pa se lahko začne že s plakati po sobah v mladih letih.

To kar pa LeMan producira zadnja leta je pa sploh paša za oči (vsaj zame).

Kar se pa tiče F1 izgleda se pa strinjam s PIPIjem. Nekak so prišli od 2009 pa do danes na nek privlačen videz, dober livery pa doda še malo. Renault ima letos tudi lep dirkalnik (pa grd nos), je pa zagotovo najlepši letos (skozi moje oči) Ferrari. MB je dolgočasen; lahko bi zamenjal strukturo s precej več turkizno/sive, Honda je preveč temna, RB je ravno tako extremno dolgočasen s temi svojimi bojnimi barvami, čeprav letošnji livery poseka vse njihove prejšnje in res lep, Williams ima enak problem kot Honda, le da je njihov dirkalnik preveč bel, ipd.

V končni fazi je pa vsak dirkalnik, ki zmaguje, zelo lep = najlepši. ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

ripmork ::

PrimozR je izjavil:

BTW, gledam fotke novih avtov, obenem imam pa za kontrast v mislih zadnjih par dni fotke avtomobilov tam okrog leta 2009, ki so bili _RES_ grozni (verjetno daleč najgrši F1 avotmobili v vsej zgodovini). Se še komu zdijo trenutni avtomobili v bistvu zelo lepi? McLaren pomojem malce izstopa, ker imajo res oster prehod na nosu, ampak Mercedes ima že nekaj let, letos tudi Ferrari in še kdo, res lep avto.

Res je, sem že sam o tem razmišljal, sploh nekateri primerki precej lepši delujejo kot ob zadnji večji aero spremembi 09.
pomoje so razlogi sledeči:

- prednje krilce je na stranskih delih bistveno bolj kompleksno sestavljeno, več ekip pa ravno iz estetskega razloga skrajne konce pobarva v temnejšo barvo, tako da vse skupaj optično deluje ožje. Ferrari 09 je npr. z rdečo fleho na prednjem krilcu in preprostim, ogromnimi krilci izgledal res okorno.

- nosovi na dirkalnikih so bistveno krajši ter nižji, kar optično naredi dirkalnike precej bolj "kompaktne", prizemljene. Nasplošno pri avtomobilih načeloma krajši previsi čez prednjo in zadnjo os naredijo vozilo bolj privlačno na pogled.

- sama grafika celotnega dirkalnika in barvni triki (npr. Red Bull je s črno vedno zakrival tiste izviske na nosu) tudi vizualno skrijejo manj privlačne dele, ter izpostavijo boljše.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

Super Sonic ::

http://www.motorsport.com/f1/news/analy...

Kot je že rekel Ted (pa mu Paddy rekel, da tega namena pri MBju sicer nimajo) v svojem dnevniku, MB ogromno dela na področju analize gum. S to novo tehnologijo, ki prenaša termalno sliko obrabe pnevmatik/stanja temperature pnevmatik - v realnem času, bi zagotovo lahko kmalu videli vgrajene kamere v dirkalnik med dirko.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

BTW, gledam fotke novih avtov, obenem imam pa za kontrast v mislih zadnjih par dni fotke avtomobilov tam okrog leta 2009, ki so bili _RES_ grozni (verjetno daleč najgrši F1 avotmobili v vsej zgodovini). Se še komu zdijo trenutni avtomobili v bistvu zelo lepi? McLaren pomojem malce izstopa, ker imajo res oster prehod na nosu, ampak Mercedes ima že nekaj let, letos tudi Ferrari in še kdo, res lep avto.


Ja točno to. Vedno se samo nasmehnem ob slikah "enostavnih" prednjih krilcih. Recimo proti današnjim je beseda primitivno, kar premila.

 Renault r29 iz 2009

Renault r29 iz 2009


vs.
 RB11 od lani

RB11 od lani



Tiste osnovne kvadrataste oblike res niso bile za nikamor. Čeprav je mi RB5 iz te sezone enih najbolj elegantnih bolidov vseh časov. Lepo ošiljen prednji nos z zelo lepim zadkom, ki se tesno "sexy" spušča proti difuzorju.

Recimo lanski in predlanski Mercedesi so tudi izjemno lepi. Čeprav je ozko visoko postavljeno zadnje krilce še vedno preveč "softcore".
Za te izveske prednjih nosov pa z pravilnikom ne moremo kaj postorit. Razen če mogoče poizkusimo z pravilnikom stisnit skupaj prednje nosilce, ki držijo prednje krilce. Vse ostalo je v redu.

Zdaj samo še rabimo malce hitrejše dirke z manj "lift&coast" manevri. Pa gumami, katere bodo zdržale 20 krogov 100% mučenja brez opcije ujčkanja, pa naj potem po želji odpadejo, da bodo mogli favoriti še vedno v postankih potrdit premoč. Ne pa razne butaste kvalifikacije v stilu kremenčkovih, ki v bistvu ne bodo spremenile kaj prida pri vrhu (sem 100%).

Za rešitev umazanega zraka je P Symonds lepo rekel, če bi ekipe bile po Soboti drastično zamaknjene iz idealnih štartnih mest bi bile primorane graditi dirkalnike za vožnjo v zavetrju. Tole je že res - pač naravna selekcija. Ampak vse kar boš storil za tole bo še bolj umetno in bo dražilo dirkače in gledalce. Pač F1 nikoli v zgo ni bila "gimmick" konstrukt. Najbolje, da imamo več postankov z gumami, ki dopuščajo agresivne napade iz kroga v krog. Če pa ima Pirelli znanja, sredstva ali voljo za tole pa nisem najbolj prepričan. Vem za enega opremljevalca, ki ima tako robo že na tržišču...

Največja težava pa je da F1 trenutno ne ve, kaj bi?

A:Ali naj bi tole show serija? Torej skoraj stock serija.
B:Ali pa bo tole tehnološka igra opremljevalcev z poltovarniškimi ekipami.

V mojem mnenju ne moreš imeti vsega. Nečemu se moraš odreči. Drugače imaš grozne, težavne kompromise, kot jih imamo zdaj z umazanim zrakom. Recimo, če bi imel raznovrstnost tehnike, bi že z tega naslova prišlo do prednosti/slabosti ekip od dirke do dirke. Dobro tole je preveč drago in se nebo zgodilo v 5-10 letih.

Pa četudi imamo tako moštvo, ko je zdaj zadnji 2 leti Mercedes, ko dominira na polno. Bi lahko z brezkompromisnim dirkanjem tole malce omilili. Mislim vendarle, da SCH era ni bil tako nezanimiva iz razloga dominacije. No mogoče zato, ker je šlo za Ferrari? Pa vendarle takrat so bili dirkalniki na stezi brutalno hitre vesoljske ladje pa si lahko vsaj občudoval hitrost, moč motorjev.

Podobne atribute glede pristopa do dirke bi lahko imeli tudi 2017. Samo brez dolivanja. Sicer nisem nasprotnik taktiziranja, ampak opažam, da kolegom, ter ljudem na forumih tole povečini ni dišalo. Saj ni vse tako slabo. Konec koncev sem jaz entuziast, kaj pa vem o tej temi...

PrimozR ::

Pa saj je logično, da je takšna razlika, lanska (letošnja) krilca so direktna evolucija tistih iz 2009. Takrat so imeli veliko fleho, ki je rada stallala na zadnji strani. Dodaš režo na sredini, stall izboljšaš. Dvigneš kot, fašeš stall, dodaš režo. Rinse and repeat. In prideš do 6 elementov. Obenem so pa z ožanjem krilc le-ta postala precej bolj pomembna za usmerjanje zraka okrog prednje gume, zato razni R elementi nad glavnim elementom, komplicirani endplati in podobno. V 2009 je takole flehast, agresiven spojler verjetno večino zraka mirno vrgel čez gumo, job done.

Pirelli ima znanje, da ti naredi kar hoče. Navsezadnje so na cesti bolj ali manj capo di banda, blizu pride Michelin (odvisno od koncerna), v kar nekaj dirkalnih serijah so se pa svoj čas obnesli odlično. Tukaj so jim pač naročili, kakšne gume naj naredijo. Je pa res, da so bile Bridgestonove gume na koncu resnično bolane.

Problem Michelina je, da hoče 18" feltne. To je v F1 totalen no-go, ker bodo morala kolesa biti ogromna (kar bo izpadlo debilno, poglej velikost koles LMP-jev) ali pa popolnoma nizkoprofilna. Cart ima recimo nekaj vmes s 15" kolesi. Kdor se je po slovenskih cestah že vozil z istim avtom z nizkoprofilnimi in balonastimi gumami, verjetno ve, kakšna je razlika na slabših odsekih. Baloni dajo oprijem (in sicer vzamejo odzivnost, ostrost), nizkoprofilke pa skačejo, oprijema ni.

ripmork ::

Mislim vendarle, da SCH era ni bil tako nezanimiva iz razloga dominacije. No mogoče zato, ker je šlo za Ferrari? Pa vendarle takrat so bili dirkalniki na stezi brutalno hitre vesoljske ladje pa si lahko vsaj občudoval hitrost, moč motorjev.

Podam lahko le moje osebno mnenje, ampak tista 2001 - 2003 dominanca Ferrarija je bila katastrofa, kar se samega športa tiče.
Vsaka dirka je bila i-d-e-n-t-i-č-n-a: Michael štartal s pole-a in delal hitre kroge, njegov oproda pa zadaj zadrževal konkurenco do prvega postanka, ko je nemec iz boksov privozil nazaj na prvo mesto ter ga obdržal do konca. Ostali zadaj so v gosjem redu vozili, ekipam je bilo varneje mesta na stezi pridobivat taktično s postanki (prepoved dolivanja še vedno ena najboljših stvari, kar se mene tiče). Ko pa je bil kak redek boj kje, je bil pa epski, to pa res.

Res so imeli hud zvok in je bilo užitek gledat kake on-board posnetke (sploh hitri kvalifikacijski krogi), sicer je pa upad gledalcev takrat tudi povedal svoje.
Dirkalniki so bili pač fantastični, tu pa nimam pripomb. A to ni dovolj.

A:Ali naj bi tole show serija? Torej skoraj stock serija.
B:Ali pa bo tole tehnološka igra opremljevalcev z poltovarniškimi ekipami.

Dobro spisan in uravnotežen športno tehničen pravilnik bi zadovoljil oboje; A is not good enough, B is not good enough. Je pa potrebno več let, da se situacija stabilizira ter potem zelo pazljivo delat kakršnekoli (nujne) spremembe.

Pa ne vem no,... 2012 smo na prvih 8-ih dirkah videli 8 različnih zmagovalcev, pa nismo stock serije gledali. There are better ways.

-------------------------------------------
Mclaren Honda končno stopiclja v pravo smer
http://www.gptoday.com/full_story/view/...

lepo videt ta trend izboljševanja, je pa treba ostat realen, sploh za začetek sezone.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ripmork ()

TribesMan ::

Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Super Sonic ::

Halo v akciji... ne vem kaj naj rečem; verjetno niti ni tolk slabo - se je za navadit.



Zdi pa se, da če guma prileti v pravem loku, jih lahko dirkač še vedno dobi po glavi. Enako velja za leteče vzmeti ali pa recimo nesreča JB-ja; verjetno se ti kakšen del stroja lahko še vedno zarine v glavo. Skratka v grobem gre za zaščito proti (samo) gumam, ki pa bi jo moral bistveno prej implementirat v nižjih serijah. F1 dirkalnik potrebuje neverjetne sile, da odtrga gumo iz dirkalnika, med tem, ko v nižjih serijah dodatnih zaščit za gume ni (govorim o vzmetenju) in je pogost pojav, da letijo vsepovprek ob nesrečah.

Dost smešno/nerodno vse skupaj.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

Super Sonic ::

Je pa še ena stvar: FIA, skupaj s Ferrarijem, je tole extremno dobro implementirala. Vzeli so najbolj priljubljenega dirkača in najbolj priljubljeno moštvo na svetu. Tako bodo šle novice po celem svetu in dobili bodo veliko mnenj, ki pa itak ne bodo upoštevana.

Ampak sam ideja se mi zdi super; dejmo testirat na Kimiju v Ferrariju. ;)
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

broken/link ::

Se je za navadit?
 Hello halo

Hello halo


Meni osebno je grdo. Zelo grdo. in sploh ne paše na avto. Pa tudi vidljivost dirkača se mi ne zdi najboljša. Ampak kaj več o tem bo Kimi povedal, zagotovo bo podal kakšno sočno izjavo :)

Odzivi? ne najboljši
That looks even worse than I feared, in several respects. https://t.co/JO3MnL5muI
-- Martin Brundle (@MBrundleF1) March 3, 2016


'We just saw Kimi's car with a Halo, Kvyat's car with a huge rake and we feel bad cause nobody told us it was Funny Appendages Day.' - Force India

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Pa saj je logično, da je ta.....lati in podobno. V 2009 je takole flehast, agresiven spojler verjetno večino zraka mirno vrgel čez gumo, job done.


Sej se razume, logični iterativni proces dela, nisem pozabil. Nova pravila, CFD korelacija je se še komaj dobro razvila itd. Je pa vseeno tisto bilo enostavno grdo pa kakorkoli obrneš.

Pirelli ima znanje, da ti naredi kar hoče. Navsezadnje so na cesti bolj ali manj capo di banda, blizu pride Michelin (odvisno od koncerna), v kar nekaj dirkalnih serijah so se pa svoj čas obnesli odlično. Tukaj so jim pač naročili, kakšne gume naj naredijo. Je pa res, da so bile Bridgestonove gume na koncu resnično bolane.


No naročili jim niso, da naj jim gume raznese... Ok dobro, pač 1 proizvajalec lahko omejuje tlak, camberje, zmesi gum od proge do proge... Čeprav so oni ali drugi vendarle sposobni več. Je pa res tudi, če si 1 opremljevalec, zakaj bi se trudil? Če pa z bližnjicami v Romuniji proizvajaš poceni gume za F1 z pravili pa skriješ posamezne deficite. Bridgestone in Michellin pa sta zmetala pravo bogastvo v razvoj gum za noben efekt na trgu. Pač tega niso dobili nazaj z kupoprodajno močjo, kot tole hoče Pirelli. Lahko pa jim je v izgovor, da v F1 ne greš zaradi $€ ampak prestiža, čeprav dobivam drugačen občutek.

Problem Michelina je, da hoče 18" feltne. To je v F1 totalen no-go, ker bodo morala kolesa biti ogromna (kar bo izpadlo debilno, poglej velikost koles LMP-jev) ali pa popolnoma nizkoprofilna. Cart ima recimo nekaj vmes s 15" kolesi. Kdor se je po slovenskih cestah že vozil z istim avtom z nizkoprofilnimi in balonastimi gumami, verjetno ve, kakšna je razlika na slabših odsekih. Baloni dajo oprijem (in sicer vzamejo odzivnost, ostrost), nizkoprofilke pa skačejo, oprijema ni.


Če se že gremo tehniko, naj gre F1 nazaj na aktivno vzmetenje pa bo problem kaj hitro rešen. Lažji razvoj AERA, kinematike... Se pa strinjam, da na prototipnim LMP dirkalnikih tole gre skozi, ker jih rešujejo "blatniki". Recimo Formula E pa zgleda smešno, kako bi šele bilo z F1. Recimo zadnji kompromis glede proporcev je INDY tam se mi zdijo še zelo spremenljive. Rečmo, da je 15" zgornja meja za odprti dirkalnik.

Če smo že pri vizualnih grdobah: "Tale HALO je za en d**k". Pa kdo bo gledal tale bugy vozilo na progi? F1 je varnost že tako na tako visoki ravni. Tukaj sem skupaj z @Nadzvočnim naj PRVO poskrbijo za nižje serije in jih oskrbijo z pravim materialom, ki bo gumo zadržal ob šasiji (recimo nek serijska kevlarska verižnica, skupaj z testom oz. podelitvijo certifikata).

Glede vidljivosti je že Davidson povedal;
https://willthef1journo.wordpress.com/2...
Slednji je dal skozi vse vrste dirkanja od F1 (odprtosedežnik), WEC (zaprt kokpit), ter nazadnje HALO v Merc simulatorju.

PrimozR ::

Super Sonic je izjavil:

Je pa še ena stvar: FIA, skupaj s Ferrarijem, je tole extremno dobro implementirala. Vzeli so najbolj priljubljenega dirkača in najbolj priljubljeno moštvo na svetu. Tako bodo šle novice po celem svetu in dobili bodo veliko mnenj, ki pa itak ne bodo upoštevana.

Ampak sam ideja se mi zdi super; dejmo testirat na Kimiju v Ferrariju. ;)

Kimija so izbrali namenoma, ker naj bi načeloma zadeve komentiral brez dlake na jeziku, za razliko od Vettla. Je pa rekel, da je 'okej'.

BT52 je izjavil:

No naročili jim niso, da naj jim gume raznese... Ok dobro, pač 1 proizvajalec lahko omejuje tlak, camberje, zmesi gum od proge do proge... Čeprav so oni ali drugi vendarle sposobni več. Je pa res tudi, če si 1 opremljevalec, zakaj bi se trudil? Če pa z bližnjicami v Romuniji proizvajaš poceni gume za F1 z pravili pa skriješ posamezne deficite. Bridgestone in Michellin pa sta zmetala pravo bogastvo v razvoj gum za noben efekt na trgu. Pač tega niso dobili nazaj z kupoprodajno močjo, kot tole hoče Pirelli. Lahko pa jim je v izgovor, da v F1 ne greš zaradi $€ ampak prestiža, čeprav dobivam drugačen občutek.

F1 gume izdelujejo v Turčiji. V Romuniji izdelujejo vsaj nekatere avtomobilske gume, lani sem se naprimer znebil PZero Nero, narejene prav v Romuniji (zamenjal sem jih s Potenzo RE050A, obe gumi zelo OK, sicer mehki, ampak to je deloma tudi namen). Nobenih težav, razen da sem enkrat očitno kiksnil z optiko in malce preveč pobral notranji rob. Sem jih za marsikoga že predčasno prodal za male pare ter kupil druge, namesto da bi cincal pri vsakem dežju in čakal auquaplaining.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

galimim ::


That awkward moment when random flow paint looks better than the rest of the grid combined....

"Halo" je ok ker je lepo da skrbijo za varnost, ampak paše na avto kot kravi sedlo. Bi raj vidu zaprte cockpite kokr pa random tangice nad glavo dirkača.
Born To Bleed, Fighting To Succeed, Built To Endure What This World Throws At Me

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: galimim ()

Super Sonic ::

Kimija so izbrali namenoma, ker naj bi načeloma zadeve komentiral brez dlake na jeziku, za razliko od Vettla. Je pa rekel, da je 'okej'.

To sem potem slišal, ampak v resnici tudi Vettel govori kar dost naravnost in direktno, tako da... sej je vseen. Tisto kar sem jaz napisal je bilo bolj za šalo, je pa res, da ni dvakrat za rečt, da jim je očito odgovarjala ta naveza. Kimi je običajno skop z izjavami za javnost, zadnja leta pa se je z inženirji kar trudi in celo pogovarja.

"Halo" je ok ker je lepo da skrbijo za varnost

Rosberg je bil kar navdušen, me pa zanima ali se bo kdo opogumil in odstrani sprednji nosilec tega "HALO"ja. Z materiali, ki jih imajo, bi verjetno lahko dosegli potrebno trdnost. Sicer pa ima RB Batmobil sceno v igri (kar bi znalo biti lepše, ampak so rekli, da bodo to testirali na demo avtomobilu na zasebnih testiranjih), največje vprašanje za rajo še vedno ostaja: kako priti ven, če se dirkalnik obrne na glavo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

PrimozR ::

HA, najprej sem mislil, da je McLaren avto pobarval v nek oranžen odtenek, kot že pred leti za testiranja :)

Halo brez sprednjega nosilca za predmete, kot so vzmeti, pomaga bore malo. Pa še tako je precej realno, da kaj prileti mimo. Malo verjetno, da prileti direktno (torej bi se verjetno vsaj malo zaletel, kar bi vseeno bistveno zmanjšalo kinetično energijo), a vseeno. Počakajmo še Red Bullovo rešitev, če je zadeva kljub odprtosti dovolj močna (zaprta kupola je jasno bistveno močnejša, ker nima prosto vpetega robu), bi bila to verjetno najbolj smiselna rešitev. Razen dejstva, da se lahko umaže, da zna biti problem v dežju, itd.

EDIT: iz avta, obrnjenega na glavo, je v bistvu tudi zdaj nemogoče priti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Super Sonic ::

Trenutno se kar "lepo" pride ven:


Res vprašanje koliko bi lahko Halo bil tu ovira. Halo v resnici še ni prav izdelan (Ferrari je pripeljal prototip; pomoje zaradi vidljivosti če čjo sploh nadaljevati v tem stilu naprej) in ko bo, bodo zanimive omejitve tega sistema.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

broken/link ::

še en zanimiv posnetek haloja. tokrat s ptičje perspektive
 halo

halo

win64 ::

Prva tehnična okvara Mercedeza: https://twitter.com/GPUpdate/status/705...
Naj bi šel menjalnik. Pa ravno, ko je delal hiter poizkus. Bi lahko videli koliko so res hitri v primerjavi z ostalimi.

broken/link ::

onboard posnetek s halojem.
http://www.formula1.com/content/fom-web...

Super Sonic ::

Tale onboard je pa res gnil za gledat; pomoje še najhujša perspektiva za gledalca.

Letos se zdita MB in Ferrari malo spredaj, potem pa znajo bit moštva kar nagužvana skupaj. Vprašanje je edino koliko "peska" je imel na sebi MB; jaz mislim, da so še vedno cca 1 sekundo spredaj na en krog in malo manj na dirki: torej nekje lanska pozicija ob zaključku sezone.

Bi znala biti zanimiva sezona: spredaj in zadaj.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

broken/link ::

McLaren končno vidi vsaj obris luči na koncu tunela.

Firstly, he confirmed McLaren haven't been able to test all of their Melbourne-spec parts here - but, in sharp contrast to the situation 12 months ago, believes the MP4-31 is generally a reliable car:

"We are not running the 2016 spec here. We are a bit behind the programme. So that means we are going to turn up in Australia with more bits on the car that have unfortunately not been signed off here. But it is what it is.

"We have been able to run most of the days, which is very good news. In terms of chassis, it's important that we could go through all the systems, which we couldn't do last year, which for us is a good achievement. Now we have a reliable car, more or less, to start the season - so definitely more confident.

"There will be more to come now. The base looks okay and there will be much more performance in the coming weeks."

vir: http://www.skysports.com/f1/live-blog

Zgodovina sprememb…

AvtoR ::

Tale "Halo" je meni dejansko HALO? WTF!
Če že bo dodatna zaščita, potem upam na kako boljšo rešitev!
Halo verjetno ne bi rešil Senne. Vprašanje, če bi bilo kaj bolje pri Massi z vzmetjo? Po drugi strani, bi pa verjetno Jules preživel? Tu je še problem izhoda ob prevrnjenem dirkalniku?
Vprašanje je še kako se zadeva obnaša v dežju, ker zadeva verjetno povzroča dodatno vrtinčenje zraka?

PrimozR ::

Halo definitivno bi rešil Senno, če bi zdržal. Justina Wilsona prav tako. Bianchija pač ne (ker je itak odbil roll over hoop), za Masso je pa ali-ali, če bi, ot sem rekel, vzmet zadela Halo in izgubila precejšen del kinetične energije (tudi če zadane s samo eno stranjo, zadevo zavrtiš, kar pobere precej linearne kinetične energije in tako zmanjša udarec v glavo).

Ravno obratno torej, kot si predvideval :)

AvtoR ::

Kolikor je meni znano, je Senni čelado predrl del obese na odtrganem kolesu in vprašanje če bi mu Halo kaj pomagal. Lahko da, lahko da ne. Biancci je s čelado udaril (oplazil?) direkno v Caterpilar. V tem primeru bi halo malo ublažil udarec, vprašanje pa je če dovolj. Se pa strinjam, da pri Massi je pa opcija ali-ali, odvisno kam in kako bi priletela vzmet.

PrimozR ::

Imaš prav, da mu je obesa predrla čelado. Kako bi s halojem obesa oz. kolo sploh prišlo do čelade?

Bianchi je s čelado zaril v bager, ja, to mu je med drugim zarotiralo glavo, če prav razumem mehaniko poškodbe. Point je, da je on priletel postrani oz. od zadaj in odbil roll-over hoop, tisto nad dirkačevo glavo, kjer zajemajo zrak. Tisto, kar je poleg karbona ojačano s kovino in nato trdno fiksirano na monokok. On je ta del odbil. Halo bi mu pomagal približno nič, ker bi bil minimalno na poti tistega bagra in je obenem bistveno šibkejši od roll over hoopa. Haloje pa namensko narejen za odbijanje predmetov, kot so gume, kolesa in podobno.

Dovolj jasno?

AvtoR ::

Je jasno, nudi super zaščito pred odpadlimi gumami, pojahanimi bolidi (lanska nesreča Alonsa in Raikonena če se ne motim) pa vendar:
kako dolge so obese? Od oka 50-60cm. Koliko je od stranskega roba halo do dirkačeve glave? Spet od oka, pol manj, vsaj!. Torej odpadlo kolo z obesami, še vedno lahko predre dirkačevo čelado! Verjetnost s halojem je manjša, možno je pa še vedno! Zaprt kokpit bi v tem primeru nudil precej boljšo zaščito. Nesreča Senne je bila res splet nesrečnih okoliščin. Če mu obesa ne bi predrla čelade, bi verjetno preživel, morda celo brez večjih posledic.
Pa še to 100% varnosti ni! Je pa po mojem mnenju že sedaj na kar visokem nivoju.

Ne mislim več polemizirat, ker se mi ne da, tako da se do nadaljnega umikam s te teme! Bistvo mojega posta je bil, da upam, da pogruntajo kaj boljšega, lepšega in predvsem varnejšega! Kapiš?
Peace Brother!

PrimozR ::

1. v času Sennove nesreče so bile čelade bistveno slabše od današnjih.
2. možno je, da so bile v času Sennove nesreče obese še aluminijaste (oz deli njih).
3. ne vemo, kater del obese je Senni prebil čelado (v angleščini se itak govori o uprightu, kar je 'aksšenkl', nosilec ležaja, v slovenščini ima izraz, a ga ne vem - upright je precej bolj masiven, tog, je kovinski, kot same karbonske obese)
4. če ti halo pobere energijo kolesa oz. ga preusmeri, bo del obese precej težje prebil čelado. Ni to puščica, sulica, itd.
5. Sennova nesreča je bila tudi precej slab splet okoliščin (da je kolo izmed avta in zida izskočilo ravno pravi trenutek, na pravi poti, itd.)
-spletov okoliščin se ne bomo nikoli znebili, žrtve so pa lahko prav vsi. Še če dirkanje zvirtualiziramo, se bo nekdo doma na računalniku spotaknil ob kabel in si polomil vrat.

Lepo, da ne misliš več polemizirat, ker itak to počneš samo ti. Iščeš dlako v jajcu ;)

AvtoR ::

Meni se zdi da jo ti.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: BorutK-73 ()

billy ::

PIPI, tudi nesreča biančija je bizaren splet okoliščin....ampak to je dobra definciije za nesreče, nikoli ne bo 100% varnosti in iskati neko tako rešitev v F1, kjer je procent smrti skoraj že statistično zanemarljiv, je bedarija.

PrimozR ::

Moj point je, da halo Bianchiju ne bi pomagal, ker je v tisti bager priletel bolj vzvratno kot naprej. In, še enkrat, odbil cel zgornji del monokoka, kjer imaš v karbon oblečeno jekleno strukturo, ki je tam zato, da nosi celo težo avta ob udarcu (obrnjenega na glavo) v tla. Par karbonskih cevi je bistveno šibkejših od tega.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Moj point je, da halo Bianchiju ne bi pomagal, ker je v tisti bager priletel bolj vzvratno kot naprej. In, še enkrat, odbil cel zgornji del monokoka, kjer imaš v karbon oblečeno jekleno strukturo, ki je tam zato, da nosi celo težo avta ob udarcu (obrnjenega na glavo) v tla. Par karbonskih cevi je bistveno šibkejših od tega.


No da smo pošteni Halo bo iz jekla, kar je celovito gledano edina izbira. Čeprav Julesa nebi rešila nobena zaščita. ŽAl. Bolj je pomembno, da se nesrečam izognemo z preventivo, dobro organizacijo dirke, ter smotrnimi odločitvami vodstva dirke. Recimo VSC je dobra rešitve v tej smeri pa da ne omenjamo delo Sida Wattkinsa v prejšnjem tisočletju...

Je pa Windsdor objavil na svojem kanalu par videjov z Scarbsom. Vredno ogleda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Er333 ::

Bo letos kdo spremljal novo ekipo Haas iz amerike?
To je zelo znana firma, ki izdeluje CNC stroje za cel svet. Pri nas v firmi imamo 3 njihove stroje in nasplošno jih slovenske firme rade kupujejo.
Motor imajo od Ferrarija, šasijo so razvili sami.

BT52 ::

@Err333 ja seveda zelo podrobno. Kar vprasaj na forumu. Kaj te zanima?

Drugace metricsF1 je objavil njegovo interpertacijo race stintov:

BT52 ::

Njegovo ugibanje:

mercedes
ferrari + 0.2-0.5s
williams + 1.1-1.3s
red bull + 1.0-1.6s
toro rosso + 1.2-1.4s
force india + 1.3-1.5s
renault + 1.6-1.8s
mclaren + 2.2-2.6s
sauber + 2.2-2.7s
manor & haas + at least 3s
««
3 / 40
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 430 31 32 33 )

Oddelek: Na cesti
1616184431 (118991)          
»

Formula 1 2012 (strani: 1 2 3 471 72 73 74 )

Oddelek: Na cesti
3664283313 (178781) ABX
»

Formula 1 2011 (strani: 1 2 3 420 21 22 23 )

Oddelek: Na cesti
1146135484 (94233) Jst

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189183818 (147063) WarpedGone

Več podobnih tem