Forum » Na cesti » Vprašanje glede dizla
Vprašanje glede dizla
stara mama ::
Vprašanja glede turbine, če ima kdo voljo.
Avto je Audi A3 1.9 TDI letnik 1998, 81 kw (110 KM). Motor ima oznako AHF, če komu kaj pove ta podatek.
Avto ima prevoženih 278.000 km.
1. Kdaj lahko pričakujem odpoved turbine?
2. Kako "odpoved" izgleda? So kakšna opozorila, da turbina odpoveduje (neobičajno glasno žvižganje, izguba moči...itd.), ali lahko zadevo nenadoma razfuka sredi avtoceste in zraven uniči še pol mašine?
3. Koliko stane najcenejša še smiselna menjava turbine za tak avto (deli+delo)?
Hvala.
1. Turbina je zanesljiva le toliko, kot njen lastnik.
2. Zelo različno, bati se moraš samo "ibertur"
TheJack ::
Hvala za odgovor! Po mojem sem jaz zelo zanesljiv. Avta hladnega ne vozim čez 2k obratov in ga vročega ne ugašam. Tudi na splošno z avtom lepo ravnam, IMHO.
Itak ga bom pa prodal, ker je pri nas dizel gorivo zanič in je samo še vprašanje časa, da mi ga bo biodizel uničil.
Itak ga bom pa prodal, ker je pri nas dizel gorivo zanič in je samo še vprašanje časa, da mi ga bo biodizel uničil.
Bonis nocet, qui malis parcit.
user-pass ::
Ce tvoj model spada med tiste, katerim biodizel ne skodi, ne rabis nic prodajat. Je pa prav, da tisti, ki se odlocajo za nakup dizla (pa ga se niso imeli), vejo, kaj se jim lahko zgodi.
Aston_11 ::
mitja73 ::
Pri starem dizlu pričakuj, da te bodo prepričevali, da bo vztrajnik spregel in turbina šla. Sami pametnjakoviči na kupu.
zame je sklopka fuč, ko ne odvaja pravilno (za nekoga je bila pa fuč, ko avto skoraj speljati ni uspel več zaradi zdrsavanja sklopke)
zame je turbina fuč takoj ko pokaže prve znake, da svojega dela ne opravlja pravilno, ker se ne mislim igrati z njo
DPF je pa spet fuč takoj ko ne opravlja svoje naloge 100%.
eno je ali se voziš okoli s podrtijo, drugo pa če se želiš vozit okoli s tehnično izpravnim avtom. Ne mislim pač čakat, da me bo na tehničnem vrgel. Dizli namreč črno ne bi smeli kaditi, ko ga pohodiš, pa mi najdite teh nekaj, ki ne naredijo teme za seboj. Kar vidim več kot 90% dizlov, ki imajo 5 let ali več ima fuč vsaj eno od pomembnih stvari (turbina, EGR, DPF)
Že drugi dan uporabe tehnika dobi določeno zračnost, se praiv dela samo še 99,99%
Menjaš takoj pri 99,99% ? ;-)
Ganon ::
Meni se vsakič dobro zdi, ko mi števec kaže več kot 1100 prevoženih kilometrov z enim rezervoarjem goriva.
šernk ::
Že drugi dan uporabe tehnika dobi določeno zračnost, se praiv dela samo še 99,99%
in ta določena zračnost je v tolerancah upoštevana. Želim pač reči, da nimam namena se vozit okoli z avtom kateremu malenkost crkuje lambda sonda, sklopka slabo odvaja, da ne govorimo o EGRju in DPF filtru oziroma turbini. Črn dim se že iz euro4 dizelskega motorja ne sme pokadit, kaj šele pri euro5 oziroma tako malo, da je praktično nevidno.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
PandaFlow2 ::
Črn dim se že iz euro4 dizelskega motorja ne sme pokadit, kaj šele pri euro5 oziroma tako malo, da je praktično nevidno.
Euro 4 so proizvajalci dosegali večinoma z motorji brez DPF, kar pomeni da je črn dim še vedno prisoten. Sploh pri "standardnem" testu, ko imaš poln gas v 2./3 prestavi poln gas med 2000 in 3000 obrati, bodo praktično vsi dizli brez DPF kadili. Kako je pa to opazno ali ne je pa bolj odvisno od opazovalca kot od česa drugega...
mitja73 ::
Že drugi dan uporabe tehnika dobi določeno zračnost, se praiv dela samo še 99,99%
in ta določena zračnost je v tolerancah upoštevana. Želim pač reči, da nimam namena se vozit okoli z avtom kateremu malenkost crkuje lambda sonda, sklopka slabo odvaja, da ne govorimo o EGRju in DPF filtru oziroma turbini. Črn dim se že iz euro4 dizelskega motorja ne sme pokadit, kaj šele pri euro5 oziroma tako malo, da je praktično nevidno.
Tako malo da je praktično nevidno - zeloooo subjektivna definicija kaj je ok in kaj ne, ki jo pač vedno prilagodiš situaciji.
sandmat ::
Unknown_001 je izjavil:
Torej s pomočjo filtrov v zmerno onesnaženem okolju celo rahlo doprimorejo k čistejšemu zraku, kar se mogoče sliši ironično, ampak se bom res zagrebel da najdem vir od koder sem to izvedel.
Na žalost težko verjamem.
- glede na pretok zraka skozi mašino lahko iz PPM na kilometer izračunaš PM delce v izpuščenem zraku.
- Iz javnih baz lahko izveš PPM onesnaženost na določen dan (torej povprečje "okolja")
Zdrava pamet ti pove, da pač dizli ne pripomorejo k čistejšemu zraku ;)
bambam20 ::
stara mama je izjavil:
Vprašanja glede turbine, če ima kdo voljo.
Avto je Audi A3 1.9 TDI letnik 1998, 81 kw (110 KM). Motor ima oznako AHF, če komu kaj pove ta podatek.
Avto ima prevoženih 278.000 km.
1. Kdaj lahko pričakujem odpoved turbine?
2. Kako "odpoved" izgleda? So kakšna opozorila, da turbina odpoveduje (neobičajno glasno žvižganje, izguba moči...itd.), ali lahko zadevo nenadoma razfuka sredi avtoceste in zraven uniči še pol mašine?
3. Koliko stane najcenejša še smiselna menjava turbine za tak avto (deli+delo)?
Hvala.
1. Turbina je zanesljiva le toliko, kot njen lastnik.
2. Zelo različno, bati se moraš samo "ibertur"
Ko turbina odpoveduje boš začel slišati glasno žvižganje, ki se bo postopoma zviševalo.
Mislim, da ti ob odpovedi turbine ne naredi škode na motorju, samo moči nima.
šernk ::
Euro 4 so proizvajalci dosegali večinoma z motorji brez DPF, kar pomeni da je črn dim še vedno prisoten.
bil prisoten ob motorju euro 4 v kombiju z 200.000km+, test opravljen na beli podlagi, ko se ga je pohodilo se je saje komaj videlo v zraku. Poglej pa kaj se dogaja na cestah. Upam da ločite razliko med malo dima in temo, ki jo 90% današnjih dizlov ustvari ko pohodi gas.
Mislim, da ti ob odpovedi turbine ne naredi škode na motorju, samo moči nima.
V večini primerov je res tako, so pa primeri tudi ko je motor odletel.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
_Tom_ ::
S tem se ne strinjam. Zato imamo prestave, da se prestavlja. Če ne znaš prestaviti en ali dva ganga nižje, potem pač jokaš da ima avto premalo navora...
daj, pridi na naš klanec z bencinarjem in potegni (spelji z mesta) 1 tono težko prikolico.
sam se ne pogovarjam o ničemer pod 2800 ccm turbodizlom, ker je absolutno prešibko. Reduktor je seveda izjemno zaželjena lastnost.
Ne posplošuj. Oziroma si pripravljen stavit?
Superboyy ::
Malajlo ::
Upam da ločite razliko med malo dima in temo, ki jo 90% današnjih dizlov ustvari ko pohodi gas.
Ajde ne seri.
Obenem pa kombi z 200k plus ob postavi ... Ne kupim. Se sicer za mojo 150 KM mJET opazi megla, ko jo dahnem na polno iz nizkih obratov, ni pa to tista megla kot iz stare lokomotive.
Črn dim se kadi res samo iz petnajst+ let starih VW agregatov. Kvečjemu belo iz kakšnega Volvota. Ne pa 90% vsega plehovja, prosim, no.
Itak se pa po mestu vozim na metan.
nosferatooo ::
PandaFlow2 je izjavil:
Dizel nima vžigalnih, ampak žarilne svečke, ki pa držijo 250kkm+, če le ne živiš na severnem polu in se voziš 200m v službo in nazaj. Na večini modelov menjaš žarilne svečke za manj kot stane tank goriva.
Razen če se jih ne da odviti, ker jih "zapeče".
Potem te stane odstranitev ene 100€+DDV.
Alternativa je, da jih poizkušaš vseeno odviti, če katero zlomiš, je treba odpreti glavo motorja itd.
Dva tedna nazaj, Astra GTC pri 115k, 3 od 4 niso šle ven. Cel žur ;)
Skupen strošek: cca 450€.
Stipex ::
Za "zapacanost" dizlov so bolj krivi kar uporabniki sami, ko lovijo tovarniško porabo. Ves čas voziti na 1.5k rpm, da je ja poraba 4.5l, potem pa kritizirati xy znamko avtomobila, ker so z DPF non stop problemi, je recimo tak primer. Pa ni malo takih pacientov.
Js pri svojem dizlu (bmw 2.5 6 valjni motor) opažam da je poraba najnižja če ga vozim pri 2000-2500 rpm, pri nižjih obratih se motor samo matra in žre.
bambam20 ::
OttoParts ::
Kaj pa z grelci motorja pri dizlih (Webasto in podobni)?
Imajo ti kakšen pozitiven vpliv na DPF filter (ker se segreje mašina je manj saj, posledično tudi manj zašopan filter) ali so zgolj za varovanje motorja in udobje?
Imajo ti kakšen pozitiven vpliv na DPF filter (ker se segreje mašina je manj saj, posledično tudi manj zašopan filter) ali so zgolj za varovanje motorja in udobje?
bambam20 ::
Kaj pa z grelci motorja pri dizlih (Webasto in podobni)?
Imajo ti kakšen pozitiven vpliv na DPF filter (ker se segreje mašina je manj saj, posledično tudi manj zašopan filter) ali so zgolj za varovanje motorja in udobje?
Webasto ima eno funkcijo (razen, če se kje motim ) in to je, da ti zelo hitro ograje notranjost avtomobila, da te ne zebe prvih 10 km vožnje.
Blinder ::
Js pri svojem dizlu (bmw 2.5 6 valjni motor) opažam da je poraba najnižja če ga vozim pri 2000-2500 rpm, pri nižjih obratih se motor samo matra in žre.
Torej tudi ko stojiš na meestu na semaforju držiš gas na 2000-2500 rpm? Ker to je bmw ane. Športen avto. To je narejeno da se ga vrti na obrate. Pa motor je 6 cilindrov, torej narejen na osnovi dirkalnega motorja od F1.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
stara mama ::
Kaj pa z grelci motorja pri dizlih (Webasto in podobni)?
Imajo ti kakšen pozitiven vpliv na DPF filter (ker se segreje mašina je manj saj, posledično tudi manj zašopan filter) ali so zgolj za varovanje motorja in udobje?
Nebi rek da ma kak velik vpliv.
Webasto ti ogreje vodo, ki kroži skozi motor (torej ogreje tako motor) ter tudi skozi pečko za ogrevanje kabine (če prižgeš ventilacijo imaš še ogreto kabino).
Moj ima webasto in nobenega DPFa mimgrede.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
WarpedGone ::
Imajo ti kakšen pozitiven vpliv na DPF filter (ker se segreje mašina je manj saj, posledično tudi manj zašopan filter) ali so zgolj za varovanje motorja in udobje?
Webasto je za udobje, ostali pozitivni učinki so dovolj majhni, da jih lahk ignoriraš.
Dobro se je zavedat tut, da webasto že ogreje vodo in mal tut motor, ne segreje pa olja in komplet ostalega pogonskega sistema zato je ob štartu z avtom še vseeno dobro ravnat enako kot z mrzlim i.e. prvih ~10 minut ni prigananja.
Zbogom in hvala za vse ribe
stara mama ::
WarpedGone je izjavil:
Imajo ti kakšen pozitiven vpliv na DPF filter (ker se segreje mašina je manj saj, posledično tudi manj zašopan filter) ali so zgolj za varovanje motorja in udobje?
Webasto je za udobje, ostali pozitivni učinki so dovolj majhni, da jih lahk ignoriraš.
Dobro se je zavedat tut, da webasto že ogreje vodo in mal tut motor, ne segreje pa olja in komplet ostalega pogonskega sistema zato je ob štartu z avtom še vseeno dobro ravnat enako kot z mrzlim i.e. prvih ~10 minut ni prigananja.
+1
res je
francek1 ::
Ni mi jasno, zakaj lastniki dizlov tako prepričujete benzaše, da je dizel ultimativen pogon? Naj uživajo v svojih mlinčkih, dizlaši pa bomo imeli večjo izbiro pri nakupu rabljenih.
Kdor se je že rodil učen se lahko reži...
Aston_11 ::
Olórin ::
S tem se ne strinjam. Zato imamo prestave, da se prestavlja. Če ne znaš prestaviti en ali dva ganga nižje, potem pač jokaš da ima avto premalo navora...
daj, pridi na naš klanec z bencinarjem in potegni (spelji z mesta) 1 tono težko prikolico.
sam se ne pogovarjam o ničemer pod 2800 ccm turbodizlom, ker je absolutno prešibko. Reduktor je seveda izjemno zaželjena lastnost.
Ne posplošuj. Oziroma si pripravljen stavit?
seveda sem. Vmes ti bom seveda prišel 3x nasproti, tako da se boš moral ustaviti in speljati z mesta.
Če bo tvoja sklopka dočakala 200.000 km na tak način z bencinarjem in avtom obteženim kot sem zgoraj zapisal bom prodal svoje vozilo in kupil Fiat Multiplo, da si bom delal sramoto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
FiReFTW ::
Zelo dosti odgovorov, takšnih ali drugačnih ki so mi marsikaj razjasnili.
Navor mi je definitivno pomemben saj imam dosti strmih hribov kjer se ponavadi vozim, tudi dosti ljudi se ponavadi vozi v avtu ( ne vedno seveda ). Zato sem napisal na začetku da pri avtu kateri mi je zelo všeč ( Chevrolet Cruze ) nimam dosti izbire glede tega, saj bencinske verzije so premalo močne, razen 1.4 turbo kateri pa je zelo redek v sloveniji po mojih informacijah.
Po tem bi bilo smotrno da bi kupil dizla, skrbelo me je le kako je z vzdrževanjem in ali se dosti kvarijo stvari kot nekateri uporabniki zatrjujejo, čeprav drugi pravijo da odvisno od posameznika kako vozi avto in kako ga vzdržuje, kar je verjetno res.
Torej stvari ki sem jih od tukaj potegnil:
- Dokler se ne ogreje ga ne turirat ( to je logično tudi za bencinca, to niti nikoli ne delam ).
- Vsaj 1x na teden na vožnjo dolgo 30km, in da ko se ogreje ga tudi malo turiraš ( tudi to je ena od stvari katere držijo, 1x na teden namreč grem na dalšo pot ).
Skrbelo me je le zato ker razen tega da grem 1x na teden na dalšo pot, imam dokaj kratke relacije ( večinoma ne vedno ), in da na leto ne naredim 25.000km kot eni pravijo da je smotrno kupit dizla, in da zaradi tega vsega se mi bojo stvari kvarile po tekočem traku.
Zgleda da le ni tak črnogledo kot je zgledalo.
Je pametno vedeti še kaj druga razen teh dveh točk katere so ključne za to da nimaš težav z dizlom?
Navor mi je definitivno pomemben saj imam dosti strmih hribov kjer se ponavadi vozim, tudi dosti ljudi se ponavadi vozi v avtu ( ne vedno seveda ). Zato sem napisal na začetku da pri avtu kateri mi je zelo všeč ( Chevrolet Cruze ) nimam dosti izbire glede tega, saj bencinske verzije so premalo močne, razen 1.4 turbo kateri pa je zelo redek v sloveniji po mojih informacijah.
Po tem bi bilo smotrno da bi kupil dizla, skrbelo me je le kako je z vzdrževanjem in ali se dosti kvarijo stvari kot nekateri uporabniki zatrjujejo, čeprav drugi pravijo da odvisno od posameznika kako vozi avto in kako ga vzdržuje, kar je verjetno res.
Torej stvari ki sem jih od tukaj potegnil:
- Dokler se ne ogreje ga ne turirat ( to je logično tudi za bencinca, to niti nikoli ne delam ).
- Vsaj 1x na teden na vožnjo dolgo 30km, in da ko se ogreje ga tudi malo turiraš ( tudi to je ena od stvari katere držijo, 1x na teden namreč grem na dalšo pot ).
Skrbelo me je le zato ker razen tega da grem 1x na teden na dalšo pot, imam dokaj kratke relacije ( večinoma ne vedno ), in da na leto ne naredim 25.000km kot eni pravijo da je smotrno kupit dizla, in da zaradi tega vsega se mi bojo stvari kvarile po tekočem traku.
Zgleda da le ni tak črnogledo kot je zgledalo.
Je pametno vedeti še kaj druga razen teh dveh točk katere so ključne za to da nimaš težav z dizlom?
user-pass ::
Kot so ze povedali, po daljsih voznjah ga ne ugasnes takoj, ampak pocakas par minut, da se turbina/masina ohladi.
WarpedGone ::
Je pametno vedeti še kaj druga razen teh dveh točk katere so ključne za to da nimaš težav z dizlom?
Dobro je ločit katere težave izvirajo iz dizla, katere iz turbine, katere pa iz švoh zasnove motorja.
Komplicije okol tubrine enako veljajo na bencinskih turbaših.
Komplikacije okrog filtrov enako veljajo na bencinskih motorjih.
Dodaten problem je da praktično vse te urbane modrosti (ohlajanje turbnine) izhaja iz motorjev narejenih pred 20 leti.
Danes so sistemi mal drugač zastavljeni in je kakšna slabost že manjša. To ohlajanje turbine izhaja iz turbin, ki niso imele vodnega hlajenja. Vsaj nekatere novejše to imajo in se ležaj ne segreje tolk kot se pri oljno hlajenih turbinah.
Imajo pa moderni dizli ta prekleti DPF, ki skensla 1/3 smisla dizla. Ubije navor na najnižjih obratih, podraži olje in vzdrževanje na dolgi rok.
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
in da na leto ne naredim 25.000km kot eni pravijo da je smotrno kupit dizla, in da zaradi tega vsega se mi bojo stvari kvarile po tekočem traku.Tole o kilometrih je tud eno hudo posploševanje. Vsak si lahko enostavno zase izračuna, ali se mu splača ali ne. Vzameš razliko v nabavni ceni, pogledaš tovarniške podatke o porabi obeh modelov, približno predvidiš ceno obeh goriv ter koliko let misliš imeti avto. Dobiš direktno številko o km/leto, ko se dizel že splača.
Kot so ze povedali, po daljsih voznjah ga ne ugasnes takoj, ampak pocakas par minut, da se turbina/masina ohladi.Ma kakšnih par minut, sej nima turbina 500kil, da bi imela tako veliko časovno konstatno ohlajanja.
Po priganjanju se ohlaja eksponentno, in na uč bi rekel, da ima časovno konstanto reda 10s, torej bo imela po pol minute štandgasa zelo podobno temperaturo kot po 5 min idlanja.
Itak po gonjenju na polno še ustavljaš avto in takrat se turbina že hladi. Počakaš še 10sekund in ugasneš pa nima bit kaj narobe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Malajlo ::
V nobenih navodilih nisem zasledil, da bi moral pustiti motor teči, da se karkoli ohladi. Piše o izogibanju visokim vrtjajem, ko je motor mrzel, da se ga ogreva z vožnjo in ne prostim tekom, in podobno.
Razen če so JTD agregati čisto drugačni ...
Razen če so JTD agregati čisto drugačni ...
user-pass ::
Jaz sem vozil enega japonca, Isuzu ali pa Mazda, in je na vratih bila original nalepka, da naj po daljsi voznji pustim avto par minut v prostem teku. Niti ni bil tako star, kakih 5 let.
win64 ::
Gre za to, da pri starih turbinah olje ostane v ceveh, če takoj ugasneš avto. In to olje se počasi strdi. Zmanjšano je hlajenje turbine, kar pomeni da se bo prej ali slej turbina pregrela in crknla.
MeGreat ::
Novi dpf filtri (evro 5,6 ) motorji so veliko bolj zanesljivi kot starejši. Novejši dpf filtri imajo večinoma peti injektor, ki brizga nafto direktno pred dpf filter, kar pomeni da ko enkrat motor doseže dovolj visoko temperaturo injektor začne dodajati gorivo direktno pred izpuh, potem se pa reakcija nadaljuje tudi če ti avto voziš v štandgasu.. Starejši dpf so imeli podaljšani vbrizg v izpušnem ciklu, takrat pa je veliko bolj pomembno kakšna je temperatura motorja.
Vseeno pa če se kupi 150KM + dizel in se ga vozi po mestu na krajše relacije se zna tudi novejši dpf filter zabasati..
Vseeno pa če se kupi 150KM + dizel in se ga vozi po mestu na krajše relacije se zna tudi novejši dpf filter zabasati..
BlaY0 ::
Je pametno vedeti še kaj druga razen teh dveh točk katere so ključne za to da nimaš težav z dizlom?
Meni je pomembno, da imam servis blizu, da imam asistenco, možnost nadomestnega avta, da ima homologirane 15" in 16" feltne, da lahko sam zamenjam sprednje žarnice, da ne dam preveč za cestnino/registracijo/zavarovanje. Skratka TCO/leto.
Malajlo ::
DPF: imam precej kratkih razdalj, pa še ni nikoli startal čiščenja. Po 150k bi lahko vsaj enkrat zasvetil, vsaj za pet sekund.
Tist japonc je imel nalepko v japonščini? Si slabo prevedel? Ali je mogoče pisalo, da dokler se ne ustavi ventilator hladilnika, pusti motor prižgan (to pa piše v vseh navodilih, vsaj od leta 1978 pomnim)?
Tist japonc je imel nalepko v japonščini? Si slabo prevedel? Ali je mogoče pisalo, da dokler se ne ustavi ventilator hladilnika, pusti motor prižgan (to pa piše v vseh navodilih, vsaj od leta 1978 pomnim)?
GrimReaper ::
- Dokler se ne ogreje ga ne turirat ( to je logično tudi za bencinca, to niti nikoli ne delam ).
Lahko da je logično, ampak pri 1.6 NA meni ne uspe, da ga nebi že takoj ko zapeljem na glavno cesto poteral do 5000, ker že tako nikamor ne gre.
Bencinar je drugače praktično neuničljiv, moj je pri 90k, pa zadnje leto sem ga vedno vozil neogretega, ker mi je šel termostat, pa nič ne kaže da nebi mogel narest še enkrat toliko.
Sosed star okol 70 ima tudi enega starega AX-a že vsaj 3 leta, pa ga vedno takoj po vžigu zahodi do blokade.
Zato pa gledam zdaj raje kot kakšno Astro 1.4T 140, kak Golf 1.4/1.8 TSI 160 ali Astro 1.6T 180, da se da tudi pri 3000 obratih normalno vozit. Kdo bo čakal 5km da se avto ogreje, sploh če si na 10km poti.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
FiReFTW ::
DPF: imam precej kratkih razdalj, pa še ni nikoli startal čiščenja. Po 150k bi lahko vsaj enkrat zasvetil, vsaj za pet sekund.
Tist japonc je imel nalepko v japonščini? Si slabo prevedel? Ali je mogoče pisalo, da dokler se ne ustavi ventilator hladilnika, pusti motor prižgan (to pa piše v vseh navodilih, vsaj od leta 1978 pomnim)?
Zanimivo po tolk km? Eni pa pravijo da se že po par tisoč..pol pa komu verjet
GTX970 ::
Kot so ze povedali, po daljsih voznjah ga ne ugasnes takoj, ampak pocakas par minut, da se turbina/masina ohladi.
Koliko lastnikov turbo motorjev to vsakič naredi ?
Problem je turbina.
Npr divjaš 160 po ac in zaviješ na bencinsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: GTX970 ()
Aston_11 ::
Večina lastnikov turbine z avtom nikoli ne nori toliko, da bi se kadarkoli pojavila potreba po ohlajanju turbine. Kadarkoli. Pametujejo tisti, ki tiščijo. Tistim sprega. Ampak njim bi spregnilo vse.Kot so ze povedali, po daljsih voznjah ga ne ugasnes takoj, ampak pocakas par minut, da se turbina/masina ohladi.
Koliko lastnikov turbo motorjev to vsakič naredi ?
PandaFlow2 ::
Lahko da je logično, ampak pri 1.6 NA meni ne uspe, da ga nebi že takoj ko zapeljem na glavno cesto poteral do 5000, ker že tako nikamor ne gre.
Bencinar je drugače praktično neuničljiv, moj je pri 90k, pa zadnje leto sem ga vedno vozil neogretega, ker mi je šel termostat, pa nič ne kaže da nebi mogel narest še enkrat toliko.
Sosed star okol 70 ima tudi enega starega AX-a že vsaj 3 leta, pa ga vedno takoj po vžigu zahodi do blokade.
Ne moreš primerjati NA bencinskega motorja s turbodizlom, že zaradi same kompleksnosti. Če moraš pohoditi avto do 5000 rpm vsakič ko prideš na glavno cesto imaš dva možna problema:
1. Imaš prešvoh mašino za svoje potrebe.
2. Ne znaš se voziti normalno glede na stanje motorja (temperatura).
In kot je že bilo povedano, eno je temperatura hladilne tekočine, drugo pa temperatura olja. Prva ima zelo malo s tem koliko je motor dejansko pripravljen na resne obremenitve, na žalost je pa v 99% avtomobilov vgrajen indikator samo zanjo.
heero ::
Kot so ze povedali, po daljsih voznjah ga ne ugasnes takoj, ampak pocakas par minut, da se turbina/masina ohladi.
fantje malo ste zarili tu . ko se ustavis in ce ti ugasnes takoj motor turbina se obraca z veliko hitrostjo in ce ugasnes motor ugasnes tudi pumpo za olje ki tudi nabija pritisk olja do turbine ki jo maze in ce ni pritiska olja turbina vrti v prazno(na suho) dokler se ne ustavi ce se to naredi 50x turbina dobi luft( mislim vec kot je normalno) in jo pri voznji lahko raznese ali zariba kar posledicno deli razletelih lopatic zaidejo v motor kjer je veliko skode na avtu ponavadi pomaga le menjava motorja
FiReFTW ::
Torej je sploh kak problem imeti dizla dokler upoštevaš:
1. Pri hladni mašini na nizkih obratih
2. 1x na teden na daljšo pot zaradi dpf
3. Ko se ustaviš po dolgi poti z nekaj turiranja počakaš nekaj časa predno ugasneš avto
?
1. Pri hladni mašini na nizkih obratih
2. 1x na teden na daljšo pot zaradi dpf
3. Ko se ustaviš po dolgi poti z nekaj turiranja počakaš nekaj časa predno ugasneš avto
?
Aston_11 ::
Torej je sploh kak problem imeti dizla dokler upoštevaš:Dizla itak voziš z nizkimi obrati tja do tri jurje. Bistveno je, kako do tam prideš. Ali z gasom do podna, kot nekateri pametnjakoviči ali pa lepo postopoma.
1. Pri hladni mašini na nizkih obratih
2. 1x na teden na daljšo pot zaradi dpfNi nujno, škodi pa ne.
3. Ko se ustaviš po dolgi poti z nekaj turiranja počakaš nekaj časa predno ugasneš avtoTo je neumnost. Ugasneš ga, ko ustaviš. Pametnjakoviči opozarjajo, da ko je motor pregret, da ni pametno takoj ustaviti. Vendar tako kot pametnjakoviči noben normalen človek ne vozi. Na 5 jurjev v tretji po AC. Tako da so to navadne blodnje unih, ki vozijo bencinarje in so prepričani, da so dizli iz papirja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
energetik ::
Si ti malo zaril. Mala turbinca v turbodizlu se ne ustavlja par minut, sej ni turbina od termoelektrarne.Kot so ze povedali, po daljsih voznjah ga ne ugasnes takoj, ampak pocakas par minut, da se turbina/masina ohladi.
fantje malo ste zarili tu . ko se ustavis in ce ti ugasnes takoj motor turbina se obraca z veliko hitrostjo in ce ugasnes motor ugasnes tudi pumpo za olje ki tudi nabija pritisk olja do turbine ki jo maze in ce ni pritiska olja turbina vrti v prazno(na suho) dokler se ne ustavi ce se to naredi 50x turbina dobi luft( mislim vec kot je normalno) in jo pri voznji lahko raznese ali zariba kar posledicno deli razletelih lopatic zaidejo v motor kjer je veliko skode na avtu ponavadi pomaga le menjava motorja
Ja, bi bil lahko problem, če bi ga na mestu turiral in ugasnil pri 4000rpm. Če pa ti prigoniš 160 po AC na počivališče (kar je praktično najslabši možni primer), pa ne pripelješ tja s 4000rpm in polnim gasom. Do takrat ko se na počivališču ustaviš turbina že 10x stoji. Če potem počakaš še 10sek ima najnižje možne obrate, temperatura turbine pa tudi pade konkretno.
MeGreat ::
Ni problem, da se turbina vrti ko bi ti ugasnil dizla. Problem je, da je turbina hlajena z oljem. Ko ugasneš avto, se pretok olja ustavi, turbina je pa še vedno vroča in v naslabšem primeru se olje zapeče, kar zamaši kanale
bambam20 ::
GrimReaper je izjavil:
- Dokler se ne ogreje ga ne turirat ( to je logično tudi za bencinca, to niti nikoli ne delam ).
Lahko da je logično, ampak pri 1.6 NA meni ne uspe, da ga nebi že takoj ko zapeljem na glavno cesto poteral do 5000, ker že tako nikamor ne gre.
Maš možnost, da si kupiš močnejšega bencinarja. BMW-ji z bencinskimi motorji so recimo takšni , da vlečejo zelo dober že od 3000 obratov.
Torej je sploh kak problem imeti dizla dokler upoštevaš:
1. Pri hladni mašini na nizkih obratih
2. 1x na teden na daljšo pot zaradi dpf
3. Ko se ustaviš po dolgi poti z nekaj turiranja počakaš nekaj časa predno ugasneš avto
?
Ne, nobenega problema. Će boš to upošteval ti bo dizl lepo deloval.
Mogoče bi ti samo podal en nasvet, da ko boš kupoval dizla vzemi dosti mladega in z ne preveč prevoženimi kilometri. Če imaš možnost vzmeti takšnega , ki ima 100.000- 120.000 km, da se boš recimo lahko vozil dokaj BP v izogib kakšnim višjim stroškom.
Kolega je moral pri svojem bmw-ju dizlu pri 220.000 km zamenjat sklopko in vztrajnik, kar ga je prišlo 1000€. Samo v opomin, da ni vse tako poceni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
stara mama ::
Tako je,
problem turbine je samo prekinitev dotoka olja, ker izgine oljni film.
Če se vrti počasi (VEDNO SE VRTI!) .... ni panike (neka res minimalna obraba vedno je)
Še se pa vrti z večjimi obrati bo pa ležaj kr fajn razjedlo.
Turbino če je blizu konca vidiš ravno s tem - zračnost v osi!
Res res nevem, zakaj noben avto nima turbo timerja.
Dobr, res so časi manjši ko pr tovornjakih ipd, ampak vseeno...
problem turbine je samo prekinitev dotoka olja, ker izgine oljni film.
Če se vrti počasi (VEDNO SE VRTI!) .... ni panike (neka res minimalna obraba vedno je)
Še se pa vrti z večjimi obrati bo pa ležaj kr fajn razjedlo.
Turbino če je blizu konca vidiš ravno s tem - zračnost v osi!
Res res nevem, zakaj noben avto nima turbo timerja.
Dobr, res so časi manjši ko pr tovornjakih ipd, ampak vseeno...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
Aston_11 ::
Kje jih jemljete? Motor se ne ustavi intantno, ravno tako kot ne oljna pompa, turbina pa zadnja izgubi dotok olja, kar tudi ne pomeni, da olje v turbini kar izgine. Med ustavljanjem motorja se ustavlja tudi turbia.
Kateri ležaj bo razneslo? Oljni klin? ;)
Kateri ležaj bo razneslo? Oljni klin? ;)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Na cesti | 108905 (67787) | Berserker |
» | Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 4 … 12 13 14 15 )Oddelek: Na cesti | 197939 (162952) | Spajky |
» | 1.2, 1.4 diesel (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 28692 (25775) | Buggy |
» | Bencinar ali dizel-pomoč (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 32618 (29973) | WarpedGone |
» | Moj prvi dizel avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 26785 (24453) | amigo_no1 |