» »

Vprašanje glede dizla

Vprašanje glede dizla

strani: 1 2 3 4 5 6

WarpedOne ::

Res res nevem, zakaj noben avto nima turbo timerja.

Turbo timer?
How do you know what you don't know?

stara mama ::

Joooj a je tak težko preverit????

Turbo timer @ Wikipedia

Če bo že komu pretežko kliknit na link:

A turbo timer is a device designed to keep an automotive engine running for a pre-specified period in order to automatically execute the cool-down period required to prevent premature turbo wear and failure. After a period of driving when a turbocharger has been working hard, it is important to let the engine run at idle speed for a period, allowing the compressor assembly to cool from the lower gas temperatures in both the exhaust and intake tracts. At the same time the lubricating oil from the engine is able to circulate properly so the turbine won't burn the lubricating oil that would otherwise be trapped within the charger with the turbine rotating at high speed. With regard to modern automotive turbochargers, the need for a turbo timer can be eliminated by simply ensuring the car does not produce any 'boost' (during driving) for several minutes prior to the ignition being shut off. Most turbo timers are based on digital electronics.


Slo-tech pametnjakoviči na kvadrat...

Zgodovina sprememb…

WarpedOne ::

@aston:
Je bilo že n-krat razloženo: ni problem vrtenje turbine ampak vroč (+500 stopinj) ležaj v katerem olje zastane. Dokler ga pumpa trajba skozi, se nima časa preveč segret, ko pa pretoka zmanjka pa je časa dovolj za se olje, ki pač bilo zadnje v vrsti v ležaju zažge in prežge. To zmanjša tolerance v ležaju in ko turbina naslednič štarta dlje časa mora najprej zdrgnit stran zažgano olje.
Zato nasvet da počakaš pol minute pod štandgasom da se komplet turbina vsaj mal ohladi (tja pod 400), kar je temperatura kjer se olje manj/ne žge.

@stara_mama:
je lažje vprašat :)
Hvala in peace bro.
How do you know what you don't know?

stara mama ::

No vsekakor mislim da niti ti in niti jaz nisva experta za izdelavo in obnovo turbin, ampak v zgornjem povzetku lepo piše in to je bolj kot ne dovolj dober razlog, da ne boš na počivališču iz autobahna takoj ugašal mašine, vsaj če ti je kaj mar za tvoj avto potem ne.

Vse ostalo pa lahko samo filozofiramo (to pa ni preveč moja volja)

WarpedOne ::

Pridigaš prepričanemu, zmotil me je le "turbo timer", česar še nism nikjer prej slišal.
Si pa komot razlagam zakaj tega v avtih ni: ker bi folk servisom težil ko zmešan, da se jim avto noče ugasnit.
Tipično bi težili novi lastniki za avte ki so v garanciji. S katerimi sicer ni nič narobe ampak se vseeno spodobi da servis pregleda zadevo če morda pa vseeno kej ni ok.

Tako so se enostavno losal kupu stroškov, da zadeva zato mal prej crkne v nekaterih primerih pa ni več problem, ker tisto garancijo tipično vseeno zdrži. Če bo crknilo čez 10 let pri 200k prevoženih ... s tem se bo ubadal nek drug CxO.
How do you know what you don't know?

Malajlo ::

Ko zapelješ z AC na počivališče, turbina idla vsaj pol minute. Razen če imaš pit stop pa tekmuješ sam s seboj.
Zakaj bi potem rabil timer?

stara mama ::

Ker...
..npr. je že nekdo (serviser celo) pisal na bmw forum, ko je šel na tehničnega.
Tam mu je po preverjanju plinov preglednik iz obratov spustu gas, in potem kar ugasnil ker je pač že končal.
Rezultat je bla instant okvara turbine.

Oz. drugače rečeno..... zaščita pred samo neumnostjo lastnikov (in tistih ki v avto sedejo).
Verjamem pa, da je nevgradnja tega lep biznis prodaje rezervnih delov za firme.

Celo bral o tem, da nekateri pred ugašanjem dajo mal gas, da gre neki nevemkaj ven :P

Zgodovina sprememb…

Malajlo ::

Nauk: Ne kupuj bemvejev, ker crkne ob najmanjši napaki.
Če bi bilo zapekanje olja tak problem, potem bi že zdavnaj,imele vse mašine timer, temperaturni senzor, pač. Je daleč ceneje in zelo enostavno, napram težavam s kupci.
Ampak ker je očitno okvar turbine zaradi takih primerov manj, kot pa okvar zaradi nenadne ohladitve ob padcu vozila v vodo, tega ni v (normalnih) vozilih. Najbrž pa F16 timer imajo, to pa.

rupsi31 ::

Malajlo je izjavil:

Nauk: Ne kupuj bemvejev, ker crkne ob najmanjši napaki.


Pa veš zakaj crkne? Ker imajo 7 let stari BMW-ji dizli v resnici 400.000- 450.000 km in ne 180.000 km kot jih ti vidiš na števcu. Lol.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: rupsi31 ()

stara mama ::

No, če preveriš avto.net so vsi na magičnih 200.000.
Kakšno naključje

rupsi31 ::

stara mama je izjavil:

No, če preveriš avto.net so vsi na magičnih 200.000.
Kakšno naključje


Tok imajo 3 leta stari Renaulti pa Citroeni in to kupljeni pri slo zastopniku.

mitja73 ::

Vsi avto trgovci vedo da je avto ki ima več kot 200k km na števcu zeloooo težko prodati.
Posledično imajo skoraj vsi manj kot 200k km ;-)

rupsi31 ::

mitja73 je izjavil:

Vsi avto trgovci vedo da je avto ki ima več kot 200k km na števcu zeloooo težko prodati.
Posledično imajo skoraj vsi manj kot 200k km ;-)


Vsak, ki mu denar ne pade iz zraka ve, da se kup mlad avto s pod 100.000 km. Sam dost je takih, ki kupjo avto zaradi sosedov.

FiReFTW ::

Kak se vam zdi ta avto:

http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID=...

na prvo žogo seveda mislim.

Wrop ::

mitja73 je izjavil:

Vsi avto trgovci vedo da je avto ki ima več kot 200k km na števcu zeloooo težko prodati.
Posledično imajo skoraj vsi manj kot 200k km ;-)


Težko je samo prodati avte z visoko ceno glede na število prevoženih kilometrov.
Folku več kot očitno ni problem plačati več za avto z manj kilometri. Problem pa nastane, ko kupcu ustrežejo tako, da kilometre enostavno prevrtijo in za to računajo 30% več.

rupsi31 ::

FiReFTW je izjavil:

Kak se vam zdi ta avto:

http://www.avto.net/_AVTO/oglas.asp?ID=...

na prvo žogo seveda mislim.



Zgleda čist ok. Men sicer moti pri opremi xenom ampak če ga nisi nikol imel ga ne boš pogrešal.

marjan_h ::

Jaz sem slišal, da so avtomobili z dizelskim motorjem primerne le za ljudi, ki veliko vozijo.

Pa me zanima zakaj?

Miha 333 ::

marjan_h je izjavil:

Jaz sem slišal, da so avtomobili z dizelskim motorjem primerne le za ljudi, ki veliko vozijo.

Pa me zanima zakaj?

Enostavno povedano, ker je pri dizlu praviloma vse dražje (nabavna cena, vzdrževanje), razen stroška porabljenega goriva, ki je občutno nižji kot pri bencinarju. Zato je skupen strošek vožnje dizla nižji šele pri veliko prevoženih km. Čeprav zadnje čase z vse bolj zapletenimi bencinskimi motorji to ne drži več nujno.

marjan_h ::

Na čem pa temelji vzdrževanje? Ker sem prebral nekje, da so dizelski motorji konstrukcijsko manj zapleteni kot bencinski.

737 ::

Res je. A le tisti brez turbine in zapletenega sistema vbrizga goriva.

WarpedOne ::

In zapletenega sistema čiščenja izpuha.
In zapletenih vztrajnikov in balanserskih gredi, ki zmanjšujejo vibracije.
In zapletenih materijalov, ki zmanjšujejo težo.
In zapletenih filtrov, ki omogočajo višje izkoristke

Dizl mašina ki iz litra potegne 20 konjev je čisto druga stvar, kot moderni dizl ki iz litra potegne 100 konj ali več. Obe zadevi imata skupno praktično samo eno besedo v imenu, še na enako nafto nočta laufat. Prvi požre kar mu daš, drugi je hud gastronom.

Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.

Po drugi strani pa je bencski motor še vedno precej bol 'nežen' in elastičen v vožnji i.e. bol udoben.
How do you know what you don't know?

Zgodovina sprememb…

Miha 333 ::

Začne se že pri dražjem motornem olju. Drugače pa kot so povedali. Turbina, šobe, DPF, dvomasni vztrajnik, EGR, ogrevan filter goriva pri nekaterih, ...

Manj drago vzdrževanje bi mogoče bilo pri kakem 15 let starem dizlu, ki še nima DPF in so deli široko dostopni, tudi neoriginalni. Imaš tudi take primerke. Druga stvar je seveda ekologija pri takem avtu.

darkolord ::

Vzdrževanje dizlov ni nič dražje. Mogoče je to veljalo včasih, ko so te tehnologije bile še v povojih. Iz iste vreče kot tisto, da je treba telefon polniti 24 ur pred prvo uporabo.

Bolj so problem novi mali turbo bencinarji, ki so precej preveč naviti in crkuje vse po vrsti (vžigalni sistem, turbina, ...). Pa olje lahko kar s sabo voziš, da ga pri vsakem tankanju bencina še malo doliješ:
The maximum engine oil consumption is 0.6 l per 1000 km
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

D3m ::

Ekologija je kurba.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

šernk ::

The maximum engine oil consumption is 0.6 l per 1000 km


to v večini knjižic piše že 20 let. normalno izpraven motor pa več kot pol litra na 20k km ne spije.

glede cene vzdrževanja TD vs TB pa ne bom komentiral, govorimo za vzrdževanje na 300k km in ne na 5 let.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Invictus ::

WarpedOne je izjavil:


Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.

Ampak bencinarjev se ne vozi v nizkih obratih. Spet nekaj fetiš v zvezi s šparanjem, ki nima smisla...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Malajlo ::

Ga pa ni dizla, ki bi bencinarja pri istih konjih posekal glede užitka. Pa mašina se mora rada vrteti, jasno. Pet jurjev rdeče polje ni za nikamor. Sedem, osem - jaaaaa. Ne rabiš navora pri jurja obratih, saj ne voziš trajekta.
Imam sicer dizla, pa mi je všeč širok razpon navora, ampak čez živahnega bencinarja ga ni. Dizel je za traktorje in dve toni težko plehovje. Pa ladje. Teh ne smem pozabiti.

rupsi31 ::

Invictus je izjavil:

WarpedOne je izjavil:


Danes se dizl mašina od bencinske še najbol razlikuje od občutka v vožnji in odzivnosti pedala za plin pri nizkih obratih. 180 konjski turbo dizl precej bol brca v rit kot 200 konjski turbo bencinar. Sprobano oboje v enakem avtu.

Ampak bencinarjev se ne vozi v nizkih obratih. Spet nekaj fetiš v zvezi s šparanjem, ki nima smisla...



To je pa povsem odvisno kakšno prestavno razmerje ima bencinar.

če ima kratka, potem se ga vozi tudi v nižjih obratih. Sicer pa poglej. Povprečen dizl začne vleči nekje pri 2000 obratih, bencinar pa od 2500 obratov.

R1710 ::

Common rail dizel začne še prej.

rupsi31 ::

R1710 je izjavil:

Common rail dizel začne še prej.


Pri 1750? Nižje gre že težje, če nima res ogromno navora.

Malajlo ::

Tudi 1.6 16V bencinar čisto spodobno vleče pri 1500 obratih. Včasih pozabim, da ni dizel, pa ga kar v peti tiščim. Ni neke razlike (razen da ne gre nikamor ne v peti ne v četri ne v tretji; agregat je za dobro poldrugo tono plehovja pač prešvoh).

JC Denton ::

rupsi31 je izjavil:

R1710 je izjavil:

Common rail dizel začne še prej.


Pri 1750? Nižje gre že težje, če nima res ogromno navora.


1.6 TDCi v mojem avtu ima max navor med 1500 in 2000 obrati. Moderni evropski turbo bencinarji pa od 2000 obratov naprej.

Zgodovina sprememb…

marjan_h ::

Dizel je za traktorje in dve toni težko plehovje. Pa ladje. Teh ne smem pozabiti


Ali je to zato, ker dizel razvije večji navor kot pa bencinski motor pri isti velikosti?

Utk ::

Da, ker je neozdravljivo usran bi ga v principu treba prepovedat, ampak po njivi in na morju nihče ne stoji za njim. Tovornjaki so sicer tudi sporni, ampak jih je manj, ne vozijo tolk po mestih, konstantno vožnjo po avtocesti se pa da še kar čisto naredit.

WarpedOne ::

Ampak bencinarjev se ne vozi v nizkih obratih. Spet nekaj fetiš v zvezi s šparanjem, ki nima smisla...

Zakaj pa imam potem 6. prestavo? Za kruzanje pri 200?
Fakt je da HOČEM pri konstantni hitrosti ČIMMANJ slišat in čutit mašino.
Ampak hkrati hočem tudi da TAKOJ ko mal beznem gas pedal motor oživi.

Ne da morm it skozi ritual menjavanja dve dol, dviganja obratov na x2, zato da se hudič pod havbo zbudi iz zimskega spanja.

Mogoče sem samo razvajen ker so dizli iz tega vidika BISTVENO bolje vozni kot bencinarji. Ja, 200 konjsi turbo bencinar me je razočaral. Sm si ga želu met, dokler ga nism šel peljat. Njegov plus je štandgas in mehko speljevanje iz mesta. Dinamika v vožnji pa zelo uboga v primerjavi z 10% švohnejšim dozlom.
How do you know what you don't know?

Blinder ::

Mimogrede, ta tvoja zeljena odzivnost Ampak hkrati hočem tudi da TAKOJ ko mal beznem gas pedal motor oživi. je potratna kar se goriva tice.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

WarpedOne ::

In kaj potem?
A mi mogoče ponujaš izgovore?
How do you know what you don't know?

Miha 333 ::

Pri bencinarju se omembe vredno dogajanje začne pri 3k rpm, pri dizlu pa se tam že počasi konča. Voziti in prestavljati je treba temu primerno.

sagy ::

Hoče čimmanj slišat in čutit mašino, zagovarja pa dizle. Pol si ga pa vedi.. In jamranje, da je potrebno pri bencinarju kdaj downshiftnt? Ravno toliko dela imaš pri dizlu, ko je treba prej prestaviti v višjo prestavo. Vsak agregat ima svoje pluse in munuse, a performance pač nikoli ne bo močnejša stran dizla.

Edit: Pa prvič slišim, da nekomu dinamiko v vožnji predstavlja vožnja pod štandgasom. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: sagy ()

WarpedOne ::

Young padawan has much to learn still.
Začneš lahk pri bralnem razumevanju.
How do you know what you don't know?

sagy ::

Se mi je zdelo, da imam opravka s starim fotrom. Uživaj v svoji penzionerski vožnji! ;)

D3m ::

Dobro, da kamnosekom, kot sem jaz ne zmanjka dela. ;)

Uživaj v vožnji.
|Lenovo E575|A6-9500B|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

Heavy ::

sagy je izjavil:

In jamranje, da je potrebno pri bencinarju kdaj downshiftnt? Ravno toliko dela imaš pri dizlu, ko je treba prej prestaviti v višjo prestavo.


Pri bencinarju je treba za vsako varno prehitevanje metat v eno ali dve nižji brzini. Pri dizlu pa tega v večini primerov ni treba. Četudi ti čeh z prikolico zapelje na prehitevalni pas na Črnem kalu, še vedno lahko v 5. prestavi začneš vnovično pospeševat. Toliko z vidika vsakodnevnih relacijskih voženj.
#TeamFelix

Stipex ::

Jp, potem pa gre vztrajnik prekmalu rakom žvižgat zaradi mučenja pri nizkih obratih + saje mašijo motor. Dizla tudi hitro zmanjka ko prideš čez 4000 rpm, tako da js pred prehitevanjem z svojim dizlom vedno pazim da imam obrate med 2000-3000 rpm.

Oče je dolgo mučil svojega turbodizla pod vsakodnevmimi nizkimi obrati in se je sesalni kolektor toliko zapacal da je (po diagnozi mehanikov) eno sajavo krasto odluščilo in jo potegnilo v turbino, poškodovalo vetrnico in seveda odlomilo polosovino.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Stipex ()

Utk ::

Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?

Malajlo ::

Utk je izjavil:

Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?

A tako prehitevanje meriš s koledarjem? Z dizlom se da brez prestavljanja takole tudi od 50 do 230. Ampak zakaj?

M-XXXX ::

Utk je izjavil:

Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?

Mojim. 4ta ima dobrih 1500 obratov in 50km/h. 4000 obratih (kjer se zabava niti približno ne končna) ima avto dobrih 130km/h. Če gremo do 4500 smo pa pri 150. Pri blokadi obratov pa bo malo manj kot 170. (možno, da sem za kakšen kilometer zgrešil, ampak veliko ne).

Your point?

Utk ::

Malajlo je izjavil:

Utk je izjavil:

Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?

A tako prehitevanje meriš s koledarjem? Z dizlom se da brez prestavljanja takole tudi od 50 do 230. Ampak zakaj?

Ja tako prehitevanje bi pa res s koledarjem meril.

M-XXXX je izjavil:

Utk je izjavil:

Z dovolj (ne preveč, dovolj) močnim bencinarjem lahko začneš prehitevat s 50 na uro in greš do 140-150 brez prestavljanja. S katerim dizlom (v mejah normale) lahko to narediš?

Mojim. 4ta ima dobrih 1500 obratov in 50km/h. 4000 obratih (kjer se zabava niti približno ne končna) ima avto dobrih 130km/h. Če gremo do 4500 smo pa pri 150. Pri blokadi obratov pa bo malo manj kot 170. (možno, da sem za kakšen kilometer zgrešil, ampak veliko ne).

Your point?

Koliko konjev?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

M-XXXX ::

Koliko konjev?

205. Vendar niti ni tako point, ker s primerljivim močnim bencinarjem bo v vsakem primeru relativno podobno ne glede na konje.

Utk ::

strani: 1 2 3 4 5 6


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743100209 (65222) Spajky
»

1.2, 1.4 diesel (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12314386 (11469) Buggy
»

Bencinar ali dizel-pomoč (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15515222 (12577) WarpedOne
»

Moj prvi dizel avtomobil (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8614555 (12223) amigo_no1
»

Nakup avta (dizla) (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19519518 (15827) ivanuscha

Več podobnih tem