» »

ljubljanski mesti avtobusi in trole.

ljubljanski mesti avtobusi in trole.

atubbuta ::

Odkar so uvedli v Ljubljani trolo in na to še mestni avtobus, se je zvrstilo že mnogo različnih modelov. Od različnih MAN-ov, Merzedezov, Sanosa, IVECO-ta, morda še kaj.

Tema je namenjena kronologiji ter zaželjene so tudi fotke.

Iz svojega otroštva se spomnim tistega Marzedesa z majhnim napuščem spredaj ter 4krilnimi vrati. Zelo rahlo v spominu mi je ostal tudi tisti ta stari MAN, ki že 20 let ne vozi več. Imel je pa dvojne klopi iz enega kosa krivljene vezane plošče. Oboja sta prenehala voziti po Ljubljani nekje v prvi polovici 80-tih. Nadomestila sta ju nekoliko novejši MAN ter Sanos. Mislim, da je leta 1990 začel poskusno voziti en TAM, ki je imel novo podobo in je bil hudo pisan. Kmalu za tem so pa prišli trije nizkopodni. Takrat se mi je zdelo, da vidim vesoljske ladije na 4 kolesih. Od takrat tudi ni bilo več nič presenetljivo novega med avtobisi, čeprav se jih je zvrstila cela vrsta različnih. Najboljši od vseh pa mi je cca 15 let star Merzedes. Ti še vedno obratujejo in jih je 5 (200, 201, 202, 203 in 204).

Če kdo ve še kaj, naj to napiše tukaj. Pa še enkrat; zaželjene so seveda vsakršne fotografije.
:)

primus1024 ::

Tule je spisek avtobusov od 1985 naprej s fotkami.
Ljubljanski potni%C5%A1ki promet @ Wikipedia

Zanimiva nostalgična tema ;-)

DuleKrtola ::

trola != mestni avtobus !?
V čem pa je razlika?

EDIT: vidim zdaj da je avtobus wireless :) Očitno sem premlad, sem vedno mislil da je to isto

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

Trola je pogovorno ime za trolejbus - električni avtobus. Trola je tisti drog na trolejbusu, ki se dotika žice nad cesto.
Trolejbus @ Wikipedia

vir: Wikipedia


O.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fosil ::

Strogo gledano je trola okrajšava za trolejbus, ampak ime je ostalo in tako se danes ljubljanskim mestnim avtobusom pogovorno še vedno reče trola.

Tista wiki stran je pa zelo lepo narejene. Nekdo se je kar potrudu, edino škoda ker ni gor še avtobusov, ki ne vozijo več.
Tako je!

atubbuta ::

Tole

vir: Wikipedia
je tisti revolucionarni nizkopodni avtobus. Prišel je leta 1993. Torej je star že skoraj 17 let.

Res je škoda, da ni nekih fotografij z bivšimi ljubljanskimi avtobusi. Bom sam poskusil kaj najti.
:)

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

bluefish ::

Tale škatla je ena od najstarejših in jo je še vedno občasno videti na progah 2, 27,...

...

vir: Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

msjr ::

Na tem forumu je kar nekaj lepih slikc in predvsem ogromno podatkov iz prve roke, če koga zanima. Je malo slabo naštiman, se je treba registrirat, če hočeš gledat slike ampak odkar je 10minutemail tudi to ni problem, a ne.

Par slikc od tam:

Old skul barve


Tega se spomnim kot mulc


Pa tegale grdavža tudi


Huh, tako star pa le nisem...

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

atubbuta ::

Sem poskeniral nekaj diasov. Upam, da se da naložit fotke gor.

Ne, ne da se. :(
:)

sidd ::

Obilo užitvok ob prebiranju te teme

Sicer so zajeti v tej temi komplet mestni prevozi po Sloveniji, vendar je tudi ljubljanski prav lepo predstavljen.

lp
no idea for signature
signed
I

Matev ::

jaz se spominjam tistih dolgih hrenovk, ki so imele zadaj kar en prostor, ki je bil spuščen nižje kot ostali del avtobusa

kot en dodaten prostor je delovala tista lukna na koncu - seveda ni bilo nikakršnih stolov tam
bilo je zgolj za kakih 20-30 cm spuščeno vse skupaj

se še kdo spominja tega

Tomas 33 ::

Zanimiv bi bil tudi podatek rekorderjev v prevoženih km/delovnih urah med upokojenimi ter še delujočimi avtobusi.

atubbuta ::

Matev, spomnim se. To so bili Sanosi in mislim, da tudi Merzedesi O 317. Tist prostor je bil namenjen stojiščem, na isti način kot v gondoli. Nižji je bil, ker je bil za zadnjo osjo, kjer ni bilo več nikakršnega mehanskega oz. konstrukcijskega dela, ki bi omejeval prostor.
:)

joze67 ::

Tisti prostor zadaj je svoje dni služil kot neke vrste čakalnica. Tam zadaj je bil vstop, na samem začetku dvignjenega poda pa je bila kabina s sprevodnikom, ki je na ono staro blagajno z vzvodi izdal vozni listek.

Šele kasneje je prišla "revolucija" z vstopom spredaj (in prepolovitvijo kabinskega osebja) in značilnimi nalepkami S. In žetoni.

Dr_M ::

Jaz se spomnim starega MANa SG 220, ki je bil nekaj predelan; ocitno so mu zamenjali motor in menjalnik, namrec, bil je avtomatik :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

fosil ::

Na tej sliki vidm da majo tamle tud vlakec spravljen :)
Nisem vedu da ma LPP tud vlakec čez.
Tako je!

jericho ::

joze67 je izjavil:



Šele kasneje je prišla "revolucija" z vstopom spredaj (in prepolovitvijo kabinskega osebja) in značilnimi nalepkami S. In žetoni.



Kaj pa ta "S" pomeni?

zee ::

To tudi mene zanima.

Se pa spominjam Sanosov tam okrog leta 1995, ko sem prisel v Ljubljano. Osebno sicer najbolj trpim pri voznji v MAN-ih iz bivse Avtomontaze, ki imajo neobstojece podvozje in amortizerje.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

alexa-lol ::

mene pa najbolj moti če se avtobus v prostem teku trese.
Niso pa vsi stari avtobusi taki. Nekateri so cisto mirni, nekateri se pa preveč tresejo. Jaz pogrešam Tamove avtobuse (ta stare) na progah LPP.

Stari busi so mi uredu ker so lusni na pogled (z okroglimi luckami) ina pa ker nimajo avtomatskega menjalnika in ko da voznik po gasu čutiš motor. Seveda nimam nic proti novim conectom od Mercedes benza.

Drugo leto naj bi dobili hibridne MAN. Je vožnja zelo zanimiva, še posebej ker je na postaji vse tiho. Je pa imel tisti hibridni bus (testni), ki ga je LPP testirala malo glasen motor (ko se je vozil)... pri novih MB so res zelo tihi.

Še en forum, kjer imajo temo LPP (in TAM)
http://www.tovornjak.net/smf/index.php?...

lp

Okapi ::

S pomeni samopostrežni, se mi zdi, ali nekaj v tem smislu, skratka brez sprevodnika.

O.

joze67 ::

Yep, samopostrežni.

Roadkill ::

>> mene pa najbolj moti če se avtobus v prostem teku trese.

Iz prve roke vem, da to tresenje večine žensk ne moti... nekatere so prav navdušene nad tem. Brez heca. :)
Ü

atubbuta ::

Včeraj ponoči so se zaleteli. :I Po vsej verjetnosti bodo zdaj iz dveh fentanih avtobusov naredili enega.

Pa baje bomo kmalu dobili hibridne avtobuse. :cool
:)

Gregor P ::

Sam pa zelo pogrešam tramvaje:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

marnit ::

atubbuta je izjavil:

Včeraj ponoči so se zaleteli. :I Po vsej verjetnosti bodo zdaj iz dveh fentanih avtobusov naredili enega.

Pa baje bomo kmalu dobili hibridne avtobuse. :cool


Res?? Kolikor je meni znano, se le-ti ekonomično za nas ne splačajo in jih ne bo. Kje si to prebral?

LuGi ::

atubbuta ::

Jaz bi pa še kako fotko od našega Ikarbusa. Do sedaj so nalimali le eno (druga stran). Če ima kdo še s prednje strani ali pa notranjosti, kar pogumno.
:)

DomenFu ::

Moj pradedek (vratar na skrajni desni) in avtobusi Gr?ff und Stift



Lep pozdrav! Mene pa zanimajo informacije o avtobusih še pred drugo svetovno vojno. Ali so peljali samo tja, kamor tramvajska proga ni bila speljana (npr. kaki oddaljeni kraji kot so Šentvid, Gameljne ipd.) in ali so bili v lasti občine? Poleg tega me zanima tudi kje bi bila lahko zgornja fotografija posneta. Dvomim, da je na celovški pri LPP, nisem pa prepričan. Fotografija je bila pa obrezana (najbrž za v album) in je zadaj vidno samo 1, 9 in delček 3, torej 193?.

edit - popravil sliko

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

atubbuta ::

Našel sem forum, kjer je ogromno slik starih ljubljanskih avtobusov, vključno z MAN 890!

https://www.autobusi.org/forum/index.ph...
:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: atubbuta ()

A110 ::

ko sem se prvič peljal z trolo (nekje 2013) sem naletel na tisto najstarejšo še z lesenimi sedeži. mislil sem da sem zgrešil stoletje :))

TESKAn ::

Na tej z lesenimi sedeži je bilo zanimivo ponoči, ko ni bilo ne prometa in ne starih bakic, ki bi jih lahko po tleh pometalo, pa je šofer dal mal "gasa":).
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

atubbuta ::

A110 je izjavil:

ko sem se prvič peljal z trolo (nekje 2013) sem naletel na tisto najstarejšo še z lesenimi sedeži. mislil sem da sem zgrešil stoletje :))


Pa saj tisto je iz prejšnjega stoletja (MAN SG 220). Drugače pa še vedno vozi nekaj primerkov iz prejšnjega stoletja. Mislim, da so še trije Mercedes-Benz 450 GN. Ti pa imajo že tapecirane sedeže in za moj okus so najlepši in najkvalitetnejši avtobusi, kar se jih je kadarkoli vozilo po Ljubljani.
:)

FTad ::

atubbuta je izjavil:

Tole

vir: Wikipedia
je tisti revolucionarni nizkopodni avtobus. Prišel je leta 1993. Torej je star že skoraj 17 let.

Res je škoda, da ni nekih fotografij z bivšimi ljubljanskimi avtobusi. Bom sam poskusil kaj najti.


Si obstal v letu 2010? :)

Matev ::

atubbuta je 16. mar 2010 ob 07:48 izjavil:

Včeraj ponoči so se zaleteli. :I Po vsej verjetnosti bodo zdaj iz dveh fentanih avtobusov naredili enega.

Pa baje bomo kmalu dobili hibridne avtobuse. :cool



Res?? Kolikor je meni znano, se le-ti ekonomično za nas ne splačajo in jih ne bo. Kje si to prebral?


je kak link od tega?

atubbuta ::

FTad je izjavil:



Si obstal v letu 2010? :)


Ja za en mal časa se je zataknilo.

Torej naredil sem nekaj slik od MB 450 GN. Jih objavim. Upam, da ne čez 10 let.
:)

Ales ::

Tole pa je prineslo nekaj spominov nazaj. :)

Stari Mercedesi (O317, najbrž) so nekoč imeli kovinske embleme znotraj, na sprednji konzoli, o prevoženih kilometrih. Če se prav spomnim, 500.000 in 1.000.000 km...

Se kdo spomni tega oz. je kje kaka fotka?


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Urbana (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
29854650 (3532) Lonsarg
»

Zakaj je LJ avtobusna postaja v centru? (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
9614602 (12404) buttcrack
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35580812 (70221) starfotr
»

Shared space - Ljubljana (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
36758060 (44706) TESKAn
»

Anekdota:NICK

Oddelek: Loža
452184 (1707) abcde7

Več podobnih tem