Forum » Loža » prevlada ferrarija :)
prevlada ferrarija :)
markec_ ::
malo se manka do zacetka formule ena . Pa me zanima kaj si mislite o navijacih, ki hodijo na tekme spodbujati ferrari. Pa kaj si mislite o veliki prevladi ferrarija zadnja leta. Mislite da je to dobro za motosport ali slabo.
ahac ::
F1? To še obstaja?
Sem mislu, da so vsi gledalci naredil samomore zarad dolgčasa.
Sem mislu, da so vsi gledalci naredil samomore zarad dolgčasa.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW
Gandalfar ::
a to je una dolgocasna stvar, ko mljauzent let vozijo v krogu in nikoli ne morejo pokazat pticje perspektive samo kazejo kako se mimo enih ovinkov avti furajo.
Dolgcas vse skupaj...
Dolgcas vse skupaj...
Gundolf ::
Alexius, F1 na splošno in prevlada Ferrarija sta kar lepo dve temi.
Markec :) Veseli me, da si se odloču pisat z ločili :)
Dobro to za šport itak da ni - tekme niso več tako zanimive. To verjetno velja tud za navijače Ferrarija, ali pač ne?
Markec :) Veseli me, da si se odloču pisat z ločili :)
Dobro to za šport itak da ni - tekme niso več tako zanimive. To verjetno velja tud za navijače Ferrarija, ali pač ne?
[_MW_] ::
Tecno je vseskup ko se nic ne dogaja...Nic prehitevanja skoraj. Sam navijam za montoyo pa mi je vseeno ce zmaga al pa ne, vazno da je dirka zanimiva pa da se nekaj dogaja. Mogoce bo pa letos kaj bolse.
DONT drink And drive just smoke and fly!!!! ...fly fuckin HiGH
ShowDown ::
formule ne spremljam od časov hakkinena. Takrat je blo vsaj zanimivo zdaj pa vklopiš TV pa slišiš: 'Schumacher na prvem mestu'
[_MW_] ::
Sej ni vedno zanimivo tisto kaj se dogaja na vrhu....
DONT drink And drive just smoke and fly!!!! ...fly fuckin HiGH
BigWhale ::
Najbolj je zanimivo, ko se Alisic zmoti in se dere ko komentira posnetek necesa kar smo ze vidli...
Pa namesto da Lady kupis, pac pogledas F1, zves vse trace... ;>
Pa namesto da Lady kupis, pac pogledas F1, zves vse trace... ;>
overlord_tm ::
Jap, če gledaš na POPu potem se strinjam .
Je bolj kot kake komedeije.
Glede prevlade Ferrarija, po eni strani je kr kul k ni treba cele tekme gledat ... sam štart pa cilj.
Itak je ta Alisic tak kekec, enkrat je bil posnetek k se je tok dru, k je Šumi v monaku krešno, da se ga je slišal dve kabine naprej na nizozemsko televizijo
Je bolj kot kake komedeije.
Glede prevlade Ferrarija, po eni strani je kr kul k ni treba cele tekme gledat ... sam štart pa cilj.
Itak je ta Alisic tak kekec, enkrat je bil posnetek k se je tok dru, k je Šumi v monaku krešno, da se ga je slišal dve kabine naprej na nizozemsko televizijo
[_MW_] ::
>>>Itak je ta Alisic tak kekec, enkrat je bil posnetek k se je tok dru, k je Šumi v monaku krešno, da se ga je slišal dve kabine naprej na nizozemsko televizijo
LOOOOL alisic je razred zase vsaj nasmejesh se zravn ce ne druga
LOOOOL alisic je razred zase vsaj nasmejesh se zravn ce ne druga
DONT drink And drive just smoke and fly!!!! ...fly fuckin HiGH
Tody ::
jah vsi pravte da je dolgcajt na formuli valda more model kej povedat zdraven.Lahko pa bi bilo tako. Šumi je prvi šumi je še vedno prvi šumi gre v boxe in šumi zmaga Na kakšni tekmi pa maš lahko popestritev in rečeš šumi pozabu štartat in je drugi
frenk ::
to da je ferrari zmer pru sigurno ni dobr...vsega je kriva FIA
p.s.: mogoče je pa problem v nesposobnosti ostalih moštev
p.s.: mogoče je pa problem v nesposobnosti ostalih moštev
Zgodovina sprememb…
- spremenil: frenk ()
Super Sonic ::
"to da je ferrari zmer pru sigurno ni dobr...vsega je kriva FIA"
no ja... bi se dalo diskutirati.
"mogoče je pa problem v nesposobnosti ostalih moštev"
ja ne vem, ampak da moštvo iznajde "nov" nos, ki naj bi nosil desetinke in goldinarje, pa se potem izkaže, da nos zavira razvoj dirkalnika, sploh pa avto z njim ni hitrejši (jasno- ferrari že od samega začetka tuli, da so to že testiral, ampak da je isti k... kot če bi bil nos "normalnega" videza oz. je celo nekaj slabši) in potem vse to zamenjajo in naredijo ob koncu sezone spet obrat...
in da spet drugo moštvo naredi dirkalnik, ki ne more odpeljati cele dirke...
ampak (zanimivo) obe moštvi imata enak proračun kot ferrari in skoraj enake pogoje, pa iz tega VEDNO ni nič...
gre za glupost inženirjev...
in če se že te izkažejo, potem motor v ekipi ni dovolj močan,
če pa je vse tako kot mora biti, gume niso prave,
če pa se že vse poklapa, je pa dirkač v p....
to ni krivda ferrarija, ne šumija, ne same orgarnizacije (FIA), ampak...
debilov, ki ne znajo slediti najboljšim (in ti so zaenkrat samo v moštvu Ferrari)
sicer pa, a je kdo gledu, ko je Šumi napral Loeba v neposrednem dvoboju?
In takole čez palec bi dejal, da je bila proga veliko bolj pisana na kožo Loebu (imela je celo skok:)) pa tudi sam avto (bugi), je bil vse prej kot cestno dirkaško vozila.
tudi ko se pogovarjaš v tujih krogih, ko nekdo dela na neki testni stezi (na kateri trenira tudi šumi), veš, da šumi naredi razliko že sam po sebi.
Tako pač je, pa če nam je všeč ali ne.
tema pa je nastavljena predvsem neumno, saj se ve, da ni dobro za katerikoli šport, da je zmagovalec že v naprej znan
no ja... bi se dalo diskutirati.
"mogoče je pa problem v nesposobnosti ostalih moštev"
ja ne vem, ampak da moštvo iznajde "nov" nos, ki naj bi nosil desetinke in goldinarje, pa se potem izkaže, da nos zavira razvoj dirkalnika, sploh pa avto z njim ni hitrejši (jasno- ferrari že od samega začetka tuli, da so to že testiral, ampak da je isti k... kot če bi bil nos "normalnega" videza oz. je celo nekaj slabši) in potem vse to zamenjajo in naredijo ob koncu sezone spet obrat...
in da spet drugo moštvo naredi dirkalnik, ki ne more odpeljati cele dirke...
ampak (zanimivo) obe moštvi imata enak proračun kot ferrari in skoraj enake pogoje, pa iz tega VEDNO ni nič...
gre za glupost inženirjev...
in če se že te izkažejo, potem motor v ekipi ni dovolj močan,
če pa je vse tako kot mora biti, gume niso prave,
če pa se že vse poklapa, je pa dirkač v p....
to ni krivda ferrarija, ne šumija, ne same orgarnizacije (FIA), ampak...
debilov, ki ne znajo slediti najboljšim (in ti so zaenkrat samo v moštvu Ferrari)
sicer pa, a je kdo gledu, ko je Šumi napral Loeba v neposrednem dvoboju?
In takole čez palec bi dejal, da je bila proga veliko bolj pisana na kožo Loebu (imela je celo skok:)) pa tudi sam avto (bugi), je bil vse prej kot cestno dirkaško vozila.
tudi ko se pogovarjaš v tujih krogih, ko nekdo dela na neki testni stezi (na kateri trenira tudi šumi), veš, da šumi naredi razliko že sam po sebi.
Tako pač je, pa če nam je všeč ali ne.
tema pa je nastavljena predvsem neumno, saj se ve, da ni dobro za katerikoli šport, da je zmagovalec že v naprej znan
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
strictom ::
Osebno imam raje rally. Vsaj tam se pokažejo prave sposobnosti dirkača!
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
OrlyTM ::
Osebno imam raje rally. Vsaj tam se pokažejo prave sposobnosti dirkača!
eden izmed najbolj pogostih in najbolj debilnih komentarjev! isto, ko bi primerjal speedway pa motoGP ... to ni primerljivo!! Hitrosti v F1 so neprimerljivo visje, G sile takenako ... F1 je bla vedno visek sodobne tehnologije in to je tisto, kar pritegne ljubitelje ... ce pa iscete akcijo, prehitevanje in crashe maste pa druge sporte (cart, nascar ...) ...
ce vam je f1 dolgcas, jo pac ne glejte!
lp
OrlyTM
--------------------------------------------------
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
Microsoft ::
...F1 je bla vedno visek sodobne tehnologije...
Mnogi se baje s tem ne strinjajo. Menda, ker pravila prevec omejujejo. Recimo turbo, pa aktivno vzmetenje, avtomatsko prestavlanje, prepoved spreminjanja oblike/naklona krilc (in vsega ostalega, kar je 'zunaj'), ....
Na koncu so zelo omejeni.
by Miha
Mnogi se baje s tem ne strinjajo. Menda, ker pravila prevec omejujejo. Recimo turbo, pa aktivno vzmetenje, avtomatsko prestavlanje, prepoved spreminjanja oblike/naklona krilc (in vsega ostalega, kar je 'zunaj'), ....
Na koncu so zelo omejeni.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
OrlyTM ::
mas delno prav ... se vedno pa je to visek sodobne tehnologije v danih okvirih! Se ti ne zdi zanimivo, kako vsako leto, kljub rigoroznim omejitvam, vedno znova uspejo sestavit se hitrejsi dirkalnik kot je bil leto poprej? ;)
boljsih dirkalnih avtomobilov NI! F1 je gladko najhitrejsi dirkalni avtomobil ... hitrejsi tudi od motorja! Pa ne samo pospeski ... predvsem hitrosti v ovinkih so blazne!
lp
OrlyTM
boljsih dirkalnih avtomobilov NI! F1 je gladko najhitrejsi dirkalni avtomobil ... hitrejsi tudi od motorja! Pa ne samo pospeski ... predvsem hitrosti v ovinkih so blazne!
lp
OrlyTM
--------------------------------------------------
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
OwcA ::
boljsih dirkalnih avtomobilov NI! F1 je gladko najhitrejsi dirkalni avtomobil
Zakaj ima pa potem A1 dirkalnik rekord na F1 progi?
Tudi tile strici se ne strinjajo čisto s tem.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
strictom ::
eden izmed najbolj pogostih in najbolj debilnih komentarjev! isto, ko bi primerjal speedway pa motoGP ... to ni primerljivo!! Hitrosti v F1 so neprimerljivo visje, G sile takenako ... F1 je bla vedno visek sodobne tehnologije in to je tisto, kar pritegne ljubitelje ... ce pa iscete akcijo, prehitevanje in crashe maste pa druge sporte (cart, nascar ...) ... ce vam je f1 dolgcas, jo pac ne glejte! lp OrlyTM
Debilen komentar če povem svoje mnenje glede F1?
o F1 je bila 1x odaja na discovery, pa je lepo pokazalo koliko je od voznika odvisno. Štarta tak računalnik, pri nekaterih celo zavira,... pa ne mi s temi G silami, isto je kot da greš v gardaland na bluetornada. Hitrosti v F1... brez veze da komentiram. Dobro sfriziran Audi Quadro(baje najmočnejši rally avto) gre tistih 250km/h, bi pa rad videl formulo na rally progi...
Za moje pojme rally po celi črti naseka F1, saj pri rallyu se kaj dogaja ne pa pri f1 ko se celo tekmo(par ur) vozijo v krogo in pa potem še samo čakaš da koga zbriše iz proge in pa da šumi zmaga! ponavljam: Za moje pojme
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
Daedalus ::
>o F1 je bila 1x odaja na discovery, pa je lepo pokazalo koliko je od voznika odvisno. Štarta tak računalnik, pri nekaterih celo zavira,... pa ne mi s temi G silami, isto je kot da greš v gardaland na bluetornada. Hitrosti v F1... brez veze da komentiram. Dobro sfriziran Audi Quadro(baje najmočnejši rally avto) gre tistih 250km/h, bi pa rad videl formulo na rally progi...
Še vedno voznik obrača volan, izbira hitrost čez ovinek, trpi sile do 5G in prek celotne dirko, ki traja nekaj pod dve uri, prenaša vročino motorja in hladilnikov za olje in vodo, tresljaje ter mora ob vsem tem ostati zbran, da vozi konstantno na maximum. Hitrosti pri F1 pa redno presegajo 320 km/h, tak da ne ti meni z nekim Audi Quattro naprej hodit. Vozniki F1 so med fizično najbolje pripravljenimi športniki, kar za rally voznike ne moreš trditi...
Ti pa seveda kr hodi v Gardaland in si misli, da so pospeški v G približno podobni onim v F1...
Tista o formuli na rally progi je pa približno tako umestna, kot če bi jaz rekel, da bi rad videl rally avto na F1 stezi.
OwcA - A1 avto je sveta preproščina v primerjavi z F1 avtom, tako mehansko, kot aerodinamično. Poleg tega razvije A1 motor ~580 KM, proti F1 z baje lani proti koncu sezone ~ 950KM, pri teži na štartu (z voznikom in gorivom) 600kg... Če že morate delati primerjave F1 s čimerkoli, je najbolj umestna primerjava z letalom in ne z avtom...
Še vedno voznik obrača volan, izbira hitrost čez ovinek, trpi sile do 5G in prek celotne dirko, ki traja nekaj pod dve uri, prenaša vročino motorja in hladilnikov za olje in vodo, tresljaje ter mora ob vsem tem ostati zbran, da vozi konstantno na maximum. Hitrosti pri F1 pa redno presegajo 320 km/h, tak da ne ti meni z nekim Audi Quattro naprej hodit. Vozniki F1 so med fizično najbolje pripravljenimi športniki, kar za rally voznike ne moreš trditi...
Ti pa seveda kr hodi v Gardaland in si misli, da so pospeški v G približno podobni onim v F1...
Tista o formuli na rally progi je pa približno tako umestna, kot če bi jaz rekel, da bi rad videl rally avto na F1 stezi.
OwcA - A1 avto je sveta preproščina v primerjavi z F1 avtom, tako mehansko, kot aerodinamično. Poleg tega razvije A1 motor ~580 KM, proti F1 z baje lani proti koncu sezone ~ 950KM, pri teži na štartu (z voznikom in gorivom) 600kg... Če že morate delati primerjave F1 s čimerkoli, je najbolj umestna primerjava z letalom in ne z avtom...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
OwcA ::
Hm, res je, F1 sploh ne dirkajo v Dubaiju. Z nečem sem zamešal.
Še vedno pa je bedasto trditi, da je F1 še najbolj podobna letalom. Tam imaš podobne zmogljivosti pri obratnem razmerju med močjo in maso, poleg tega so obremenitve precej večje.
In ne nazanje, saj gredo že Indyi pribljižno enako hitro.
Še vedno pa je bedasto trditi, da je F1 še najbolj podobna letalom. Tam imaš podobne zmogljivosti pri obratnem razmerju med močjo in maso, poleg tega so obremenitve precej večje.
In ne nazanje, saj gredo že Indyi pribljižno enako hitro.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
Daedalus ::
> Še vedno pa je bedasto trditi, da je F1 še najbolj podobna letalom.
To primerjavo je par let nazaj postavil en konstruktor (se ne spomnim, keri). Indycar gre podobno hitro po ravnem, po ovinkih pa nima za burek... Pa dvomim, da ma kaj šans pri pospeševanju...
To primerjavo je par let nazaj postavil en konstruktor (se ne spomnim, keri). Indycar gre podobno hitro po ravnem, po ovinkih pa nima za burek... Pa dvomim, da ma kaj šans pri pospeševanju...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
strictom ::
večino sile voznik pretrpi v ovinkih in kadar pospešuje... pa povprečne hitorsti se ponavadi giblejo okrog 250km/h(odvisno od proge)... Pa zakaj bi mogel trpeti vročino olja in motorja? WTF?
PS.: Pa pis*a mat****a a ne vidiš tisti bold napis "Za moje pojme". meni je bolj zanimiv rally in zato v njem iščem prednosti pred f1, komur je pa f1 bolj všeč se pa lahko zapiči v to pa išče slabosti. Ne pravim da je rally popoln samo meni je bolj zanimivo ker je več akcije. In še enkrat ponavljam: MOJE MNENJE in ne me napast zdaj.
PS.: Pa pis*a mat****a a ne vidiš tisti bold napis "Za moje pojme". meni je bolj zanimiv rally in zato v njem iščem prednosti pred f1, komur je pa f1 bolj všeč se pa lahko zapiči v to pa išče slabosti. Ne pravim da je rally popoln samo meni je bolj zanimivo ker je več akcije. In še enkrat ponavljam: MOJE MNENJE in ne me napast zdaj.
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
Microsoft ::
...pa ne mi s temi G silami, isto je kot da greš v gardaland na bluetornada. Hitrosti v F1...
Ti jst kot ekspert iz tiga vlakca povem, da ni enako.
by Miha
Ti jst kot ekspert iz tiga vlakca povem, da ni enako.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
Daedalus ::
Nihče te ne napada, zgolj pojasnjujem, da ni tako lahko vozit dirkalnik F1, kot nekateri mislijo...
>Pa zakaj bi mogel trpeti vročino olja in motorja? WTF?
Motor je nameščen neposredno za voznikovo kletko (plus izpuhi), ob straneh pa ima montirane hladilnike za hladilno tekočino in olje. In vsa tista vročina ne izpuhti v zrak stran od voznika. Se pa recimo motor F1 hudo greje, kar niti ni čudno, glede na to, da se iz minimuma uporabljenega materiala iztisne ~900Km pri ~19k RPM...
Poleg tega ratujejo dirkalniki za F1 vsako leto kompaktnejši (glej letošnjega McLarna), se pravi, da je vedno več vročine na vedno manjšem mestu... Kot sodobni procesorji
>Pa zakaj bi mogel trpeti vročino olja in motorja? WTF?
Motor je nameščen neposredno za voznikovo kletko (plus izpuhi), ob straneh pa ima montirane hladilnike za hladilno tekočino in olje. In vsa tista vročina ne izpuhti v zrak stran od voznika. Se pa recimo motor F1 hudo greje, kar niti ni čudno, glede na to, da se iz minimuma uporabljenega materiala iztisne ~900Km pri ~19k RPM...
Poleg tega ratujejo dirkalniki za F1 vsako leto kompaktnejši (glej letošnjega McLarna), se pravi, da je vedno več vročine na vedno manjšem mestu... Kot sodobni procesorji
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Daedalus ()
OwcA ::
Indycar gre podobno hitro po ravnem, po ovinkih pa nima za burek...
V kakšnem smislu? Sile so pribljižno enake.
Pa dvomim, da ma kaj šans pri pospeševanju...
Od o do 100 km/h pospešujeta pribljižno enako -- pod 2 s.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Modri dirkač ::
Dejte fantje ne kvasit neumnosti.
Prvo si tole stran preberte ne pa kar nekaj na pamet govort.
Trenutno je F1 kar se kompleksnosti tehnike in zahtevnosti za dirkače tiče pinnacle of motorsport.
Ne vem kje ste dobil Indy pa Rally in podobno.
Prvo si tole stran preberte ne pa kar nekaj na pamet govort.
Trenutno je F1 kar se kompleksnosti tehnike in zahtevnosti za dirkače tiče pinnacle of motorsport.
Ne vem kje ste dobil Indy pa Rally in podobno.
Everybody lies!
OwcA ::
@Modri dirkač: kaj natanko trdiš, da Indyi ne dosegajo 390 km/h, da ne pospešijo do 100 km/h v manj kot 2 s, da v ovinkih niso izpostavljni obremenitvam 4+ G? Ali kar tako malo na suho?
Otroška radovednost - gonilo napredka.
MI_KO ::
Kaj je komu všeč se nima smisla kregat!!
Ni ga motošporta, ki je po tehnologiji vsaj približno primerljiv z formulo 1!! Res je zlahka možno naredit avtomobil ki je hitrejši kot formula 1, če se izognemo nekaterim pravilom (turbo, aktivno podvozje, ground effekti, berilij ipd.,...), toda v tem ni finte. Samo hitrost avtomobila ne pove koliko tehnologije je zajeto v avtomobilu.
O prevladi ferrarija:
- Ferrari ima že vrsto let največji proračun v F1 (mogoče ga kakšno leto kdo malo prehiti ali dohiti (toyota),... nikakor pa nihče nena trajno vlaga toliko denarja kot Ferrari!!)
Za leto 2002 (približne vsote):
Grand Total Operating Costs
Ferrari: $443,800,000
BMW-Williams: $353,300,000
McLaren-Mercedes: $304,600,000
Toyota: $290,400,000
BAR-Honda: $225,100,000
Renault: $206,800,000
Sauber-Petronas: $119,500,000
Jordan-Ford: $79,200,000
Jaguar-Cosworth: $78,800,000
Minardi-Cosworth: $39,600,000
- K naslovu ferrarija je veliko pripomogla tudi FIA in Eccelstone z raznimi prepovedmi in diskvalifikacijami (spomnimo se dvojne zavore v Mclarnu in npr. neregularnih krilc ipd. pri Ferrariju)
- K Ferrarijevem uspehu VELIKO pripomore tudi Bridgestone, ki svoje gume izdeluje ekskluzivno po ferrarijevih zamislih. Ostali pa se morajo prilagoditi potrebam. (Michelin sodeluje z večimi moštvi) Gume so zdaleč največja skrivnost teh avtomobilov!!
- Prav tako gre veliko zaslugo pripisati tudi podjetju Brembo, ki je njihov tehnološki partner. Ferrari vedno ZASTON PRVI dobi vse novitete. Vsi ostali morajo svoje zavore kupovati.
- Ko se je šumi pred leti preselil k rdečim je z njim za velike $ odšlo tudi veliko inženirjev iz takrat najboljšega moštva: Benneton Renaulta! Pred tem je bil F1 oddelek podoben lokalnemu avtomehaniku (nered, mastna tla, razmetano orodje ipd.)!
- Nekaj (veliko) pripomore tudi zelo jasna taktika kdo je 1. in kdo 2. voznik! Po tem načelu verjetno tudi dobita nove razvojne stopnje komponent. (Avti NISO enaki...!!!)
Ne da bi zaradi tega Ferrari kritiziral. Svaka jim čast za doseženo! Če pa jim z naštetimi prednostmi ne bi uspelo, potem bi bili vsem v posmeh. Sploh je čudež, da jim drugi pri teh deficitih sploh še lahko tako dobro sledijo!
Ni ga motošporta, ki je po tehnologiji vsaj približno primerljiv z formulo 1!! Res je zlahka možno naredit avtomobil ki je hitrejši kot formula 1, če se izognemo nekaterim pravilom (turbo, aktivno podvozje, ground effekti, berilij ipd.,...), toda v tem ni finte. Samo hitrost avtomobila ne pove koliko tehnologije je zajeto v avtomobilu.
O prevladi ferrarija:
- Ferrari ima že vrsto let največji proračun v F1 (mogoče ga kakšno leto kdo malo prehiti ali dohiti (toyota),... nikakor pa nihče nena trajno vlaga toliko denarja kot Ferrari!!)
Za leto 2002 (približne vsote):
Grand Total Operating Costs
Ferrari: $443,800,000
BMW-Williams: $353,300,000
McLaren-Mercedes: $304,600,000
Toyota: $290,400,000
BAR-Honda: $225,100,000
Renault: $206,800,000
Sauber-Petronas: $119,500,000
Jordan-Ford: $79,200,000
Jaguar-Cosworth: $78,800,000
Minardi-Cosworth: $39,600,000
- K naslovu ferrarija je veliko pripomogla tudi FIA in Eccelstone z raznimi prepovedmi in diskvalifikacijami (spomnimo se dvojne zavore v Mclarnu in npr. neregularnih krilc ipd. pri Ferrariju)
- K Ferrarijevem uspehu VELIKO pripomore tudi Bridgestone, ki svoje gume izdeluje ekskluzivno po ferrarijevih zamislih. Ostali pa se morajo prilagoditi potrebam. (Michelin sodeluje z večimi moštvi) Gume so zdaleč največja skrivnost teh avtomobilov!!
- Prav tako gre veliko zaslugo pripisati tudi podjetju Brembo, ki je njihov tehnološki partner. Ferrari vedno ZASTON PRVI dobi vse novitete. Vsi ostali morajo svoje zavore kupovati.
- Ko se je šumi pred leti preselil k rdečim je z njim za velike $ odšlo tudi veliko inženirjev iz takrat najboljšega moštva: Benneton Renaulta! Pred tem je bil F1 oddelek podoben lokalnemu avtomehaniku (nered, mastna tla, razmetano orodje ipd.)!
- Nekaj (veliko) pripomore tudi zelo jasna taktika kdo je 1. in kdo 2. voznik! Po tem načelu verjetno tudi dobita nove razvojne stopnje komponent. (Avti NISO enaki...!!!)
Ne da bi zaradi tega Ferrari kritiziral. Svaka jim čast za doseženo! Če pa jim z naštetimi prednostmi ne bi uspelo, potem bi bili vsem v posmeh. Sploh je čudež, da jim drugi pri teh deficitih sploh še lahko tako dobro sledijo!
MI_KO
Daedalus ::
> V kakšnem smislu? Sile so pribljižno enake.
Počaki malo, sicer ne spremljam peveč podrobno Indycar serije, ampak kolikor je meni znano, se IRL vozi po ovalih... Če ga postaviš face to face z F1 dirkalnikom na F1 stezo, spuši in to hudo. S tem, da jaz na obratno ne bi stavil, se pravi da sem precej prepričan, da F1 dirkalnik odpihne IRL avto na ovalu. Sicer je pa mnogo tega o razliki v tehniki jasno - IRL avto zgleda sveta preproščina proti F1 avtu. Aerodinamika je na ravni F1 izpred 10 let, mehanika verjetno tudi. Eno je spravit avto hitro čez ovinek na ovalu, drugo pa na stezi, ki ni nagnjena...
>kaj natanko trdiš, da Indyi ne dosegajo 390 km/h, da ne pospešijo do 100 km/h v manj kot 2 s, da v ovinkih niso izpostavljni obremenitvam 4+ G? Ali kar tako malo na suho?
Je pa tole tudi edina podobnost med F1 in Indy. Ne samo gledat, kaj se doseže, ampak se vprašat kako se to doseže... In tule je razlika med F1 in IRL...
Počaki malo, sicer ne spremljam peveč podrobno Indycar serije, ampak kolikor je meni znano, se IRL vozi po ovalih... Če ga postaviš face to face z F1 dirkalnikom na F1 stezo, spuši in to hudo. S tem, da jaz na obratno ne bi stavil, se pravi da sem precej prepričan, da F1 dirkalnik odpihne IRL avto na ovalu. Sicer je pa mnogo tega o razliki v tehniki jasno - IRL avto zgleda sveta preproščina proti F1 avtu. Aerodinamika je na ravni F1 izpred 10 let, mehanika verjetno tudi. Eno je spravit avto hitro čez ovinek na ovalu, drugo pa na stezi, ki ni nagnjena...
>kaj natanko trdiš, da Indyi ne dosegajo 390 km/h, da ne pospešijo do 100 km/h v manj kot 2 s, da v ovinkih niso izpostavljni obremenitvam 4+ G? Ali kar tako malo na suho?
Je pa tole tudi edina podobnost med F1 in Indy. Ne samo gledat, kaj se doseže, ampak se vprašat kako se to doseže... In tule je razlika med F1 in IRL...
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Modri dirkač ::
Edina primerjava ki jo imamo je iz prvenstva CART na dirkališču v Montrealu.
Rezultati so iz kvalifikacij leta 2004:
F1:
1 R. Schumacher Williams M 1:12.441
Cart:
2004 Season
Defending Champion Bruno Junqueira 1:39:12.432
Defending Polesitter Sebastien Bourdais 1:19.897 122.062
Track Record
Fastest Lap 8/23/2002 Cristiano da Matta 1:18.959 122.726
Fastest Total 8/24/2003 Michel Jourdain Jr. 1:54:23.210 106.573
Še vedno misliš, da so pri razliki 6,5sec na krog!!! primerljive sile in povprečje hitrosti na krog?
Jest osebno ne!
Rezultati so iz kvalifikacij leta 2004:
F1:
1 R. Schumacher Williams M 1:12.441
Cart:
2004 Season
Defending Champion Bruno Junqueira 1:39:12.432
Defending Polesitter Sebastien Bourdais 1:19.897 122.062
Track Record
Fastest Lap 8/23/2002 Cristiano da Matta 1:18.959 122.726
Fastest Total 8/24/2003 Michel Jourdain Jr. 1:54:23.210 106.573
Še vedno misliš, da so pri razliki 6,5sec na krog!!! primerljive sile in povprečje hitrosti na krog?
Jest osebno ne!
Everybody lies!
OwcA ::
Počaki malo, sicer ne spremljam peveč podrobno Indycar serije, ampak kolikor je meni znano, se IRL vozi po ovalih...
V okviru prvenstva vozijo po ovalih, dirkališčih in mestnih ulicah.
S tem, da jaz na obratno ne bi stavil, se pravi da sem precej prepričan, da F1 dirkalnik odpihne IRL avto na ovalu.
Ne bi bil tako prepričan. Ker imajo manj omejitev Indyi precej bolje izkoriščajo ground effect, poleg tega bi znala F1 in njen voznik imeti težave z vzdržljivostjo (Indy na ovalih nastavijo asimetrično, tako da avto sam ustraja v zavoju). Seveda, bi lahko vse to imela tudi F1, če bi jo drugače zastavili, zato so takšne primerjave (a'la Batman vs. Superman) vprašljive.
primerljive sile in povprečje hitrosti na krog?
Ja, dokler je razlika v hitrosti dobrih 10 km/h, so hitrosti primerljive. Kar se pa tiče sil imaš verjetno prav. Niso primerljive, pri Indyu so večje, ko krožijo z okoli 360 km/h po razmeroma kratkem ovalu (večinoma <4 km)
Je pa tole tudi edina podobnost med F1 in Indy. Ne samo gledat, kaj se doseže, ampak se vprašat kako se to doseže... In tule je razlika med F1 in IRL...
Imaš prav, Indy doseže enako hitrost in ima enake pospeške pri pribljižno 50 % slabšem razmerju med močjo in maso (povprečen dirkalnik tam ima okoli 650 konjev in maso 700 kg).
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
ČIP 008 ::
Ja F1 je najhitrejši dirkalni avtomobil o tem ni nobenega dvoma. Še najbolj se mu približa GP in kaki Valentino Rossi pa še vedno z dobrima dvema sekundama zaostanka po krogu. Aha prevlada Ferrarija, to je že zgodovina letos bo bolj v znamenju srebrnih, modrih in bore malo rdečih juhu..juhu....
strictom ::
Ti jst kot ekspert iz tiga vlakca povem, da ni enako. by Miha
Mi pa lahko ti kot expert lahko poveš kako se je voziti v formuli
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Salvor Hardin
Microsoft ::
Povedano posredno. Na tistem vlakcu ni nikakersnih omembe vrednih sil. Nikakrsnih. Niti takret ne, ko delas luping, vijak, al pa ko se ustavis. Tist vlakec zdrzi ogormna vecina ljudi.
F1 pa niti slucajno. Kar glej, kaj jim dela v McLarnu (dvosed), ko majo celado gor. Ko zavira, jim jo nekam med noge porine. Kako bo pol tak vozil, ce se gledat ne more, kam se pelje vseh 70 krogov? Niti enega.
Btw, s tistim vlakcom sm se peljal ene 20-25 krat. Priblizno ga ze poznam, ane.
by Miha
F1 pa niti slucajno. Kar glej, kaj jim dela v McLarnu (dvosed), ko majo celado gor. Ko zavira, jim jo nekam med noge porine. Kako bo pol tak vozil, ce se gledat ne more, kam se pelje vseh 70 krogov? Niti enega.
Btw, s tistim vlakcom sm se peljal ene 20-25 krat. Priblizno ga ze poznam, ane.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Microsoft ()
Modri dirkač ::
Pa si si zracunal razlike v hitrosti? Da bos vedel koliko pomeni teh sedem sekund...
Teh sedem sekund pomeni približno 20km/h manj povprečne hitrosti na krog.
@OWCA
1.
Noben ni reku da ne dosegajo take hitrosti in take sile. Sej so za to izdelani. Brezglavo jurišanje z 400km/h po ovalu.
V manj kot v 2sec pa ne pospešijo od 0-100km/h, trust me on this, ker je problem spravt vso to moč prek gum na asfalt. Tud pri F1 se giblje od 0-100 nekaj nad 2 sec in to z profiliranimi gumami, medtem ko Indy uporablja Slickse.
2.
Močno, res močno dvomim, da je aerodinamična učinkovitost IndyCarja večja kot F1.
Že sama cena šasije izključuje sofisticirano aerodinamiko. 400.000$ pri Indy in nekaj deset milijonov$ pri F1.
Pa Indy dirka samo in samo izključno na ovalih, ne vem od kod tebi da dirkajo tudi na drugih progah.
16 races in 2004 with only Motegi (Japan) being outside the USA. All races are started from a rolling start and only on oval circuits.
Pa še zanimiv komentar o fizični pripravljenosti Jaquesa Villeneuva (ZDA vs. F1):
Jacques: Competitive-wise? Oh, F1's definitely a step up. I don't know why, I guess it's because the States is more laid-back in general. We were always having a laugh out there. I never trained then. I jogged and went skiing a bit in the winter, but that was all, and I was still good enough to win. You didn't have to race like you qualified, like you do in F1 where every lap is flat-out. The pressure is much greater in F1 and it's more international - the fan-base is much bigger. There's also a lot more money involved because the teams design and build their own cars unlike in ChampCar where they buy their cars off the shelf, make a few adjustments and that's it.
Očitno potem sile le niso tako primerljive če vZDA ni rabu nekega posebnega treninga, v F1 pa brez intenzivnega treninga verjetno ne bi zdržal 10 krogov.
Svetujem ti, da si prebereš nekaj člankov na to temo in potem lahko diskutiramo naprej.
Da ne bo vse le nekaj malo na suho, a ne?
Everybody lies!
OwcA ::
Noben ni reku da ne dosegajo take hitrosti in take sile.
Kaj je pa tole:
Še vedno misliš, da so pri razliki 6,5sec na krog!!! primerljive sile in povprečje hitrosti na krog?
V manj kot v 2sec pa ne pospešijo od 0-100km/h, trust me on this, ker je problem spravt vso to moč prek gum na asfalt. Tud pri F1 se giblje od 0-100 nekaj nad 2 sec in to z profiliranimi gumami, medtem ko Indy uporablja Slickse.
Lahko vrjamem tebi, lahko vrjamem tehničnim specifikacijam, člankom in dokumentarnim oddajam. Težka odločitev.
Da ne bova oba kar na suho:
an IRL IndyCar® Series car accelerates from 0 to 100 mph in less than three seconds
Klik!
Močno, res močno dvomim, da je aerodinamična učinkovitost IndyCarja večja kot F1.
Ti kar dvomi, ampak dejstva so, da ima Indy pri slabšem razmerju med močjo in maso enako najvišjo hitrost in primerljive pospeške. Upotevaj, da ima F1 resne omejitve glede izkoriščanja aerodinamike.
Indy dirka samo in samo izključno na ovalih, ne vem od kod tebi da dirkajo tudi na drugih progah.
Kot že večkrat, motiš se!
Očitno potem sile le niso tako primerljive če vZDA ni rabu nekega posebnega treninga, v F1 pa brez intenzivnega treninga verjetno ne bi zdržal 10 krogov.
Ni vse v silah, niti Jaka ne trdi, da je topogledno kaj razlike, ker je ni:
.IRL IndyCar® Series drivers endure G-forces equal to nearly four times the weight of gravity while going through turns
Klik!
Svetujem ti, da si prebereš nekaj člankov na to temo in potem lahko diskutiramo naprej.
Da ne bo vse le nekaj malo na suho, a ne?
Ali samo ne bereš za sabo, ali ne upoštevaš lastnih nasvetov? Če slednje, kako lahko pričakuješ, da jih bo kdo drug?
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
TribesMan ::
OwcA:
IRL != Champ Car Series
Drgač pa kar se tiče max hitrosti. Zadeva v F1 je taka, da proge zahtevajo da so krilca bolj nagnjena, pa tudi prog, ki bi imele tako dolge "ravnine", kot recimo ovalne proge, ni. Če spustiš F1 krilca na nivo katerega ima IRL na ovalu, se sledja v primerjavi z F1 lahko skrije v prvi gozd... Konji pač naredijo svoje... 650 vs 900... ni primerjave.
Kot je bilo že rečeno. V IRL ni takega razvoja in napredka kot v F1. Tam moštva kupijo šasijo in mašino ter vseskupaj zmečejo skupaj. Da bi moštvo karkoli razvijalo v smislu uporabe vetrovnika lahko kar pozabiš. Tudi količina računalniških simulacij najbrž ni primerljiva. Moštva F1 imajo popolnoma zmodelirane vse proge v F1 in na simulatorjih večkrat tudi trenirajo. Zanimivo je blo videti, kako so lani zelo točno napovedali čase za krog v Bahrainu in na Kitajskem, brez da bi kdorkoli probal progo.
Sile na progi v dirkalnikih nikakor niso nizke... vendar je vse popolnoma odvisno od hitrosti... Če je hitrost manjša ga ni pogoja da bi bile sile enake.
Razvoj gum v F1 je nor... Upam si trditi da IRL in champcar nimata niti priblizno tako dobrih gum kot F1.
Toliko za enkrat.
LP
TribesMan
IRL != Champ Car Series
Drgač pa kar se tiče max hitrosti. Zadeva v F1 je taka, da proge zahtevajo da so krilca bolj nagnjena, pa tudi prog, ki bi imele tako dolge "ravnine", kot recimo ovalne proge, ni. Če spustiš F1 krilca na nivo katerega ima IRL na ovalu, se sledja v primerjavi z F1 lahko skrije v prvi gozd... Konji pač naredijo svoje... 650 vs 900... ni primerjave.
Kot je bilo že rečeno. V IRL ni takega razvoja in napredka kot v F1. Tam moštva kupijo šasijo in mašino ter vseskupaj zmečejo skupaj. Da bi moštvo karkoli razvijalo v smislu uporabe vetrovnika lahko kar pozabiš. Tudi količina računalniških simulacij najbrž ni primerljiva. Moštva F1 imajo popolnoma zmodelirane vse proge v F1 in na simulatorjih večkrat tudi trenirajo. Zanimivo je blo videti, kako so lani zelo točno napovedali čase za krog v Bahrainu in na Kitajskem, brez da bi kdorkoli probal progo.
Sile na progi v dirkalnikih nikakor niso nizke... vendar je vse popolnoma odvisno od hitrosti... Če je hitrost manjša ga ni pogoja da bi bile sile enake.
Razvoj gum v F1 je nor... Upam si trditi da IRL in champcar nimata niti priblizno tako dobrih gum kot F1.
Toliko za enkrat.
LP
TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
OwcA ::
IRL != Champ Car Series
Vem, ampak za nas Evropejce, ki gledamo stvar bolj od daleč je dovolj blizu (kot tudi za pravilnost trditev v tej debati, klik). Če se ne motim se je Indy razdelil na 2 dela šele leta 1994. Podobno kot sedaj grozi F1 z GPWC. Če se ozremo čez lužo takšna delitev ne prinese nič dobrega, saj tam upada gledanost, moštva pa imajo še več težav s sponzorji.
Z ostaim se bolj ali manj strinjam, ampak rezultat, torej zanimivsot dirke, je primerljiv. In to je problem. Roko na srce, kot gledalcu, ti tehnična dovršenost ne prinese kaj dosti. Nič ne rečem, je zanimivo, ampak občutiš (vidiš) je pa ne, o njej bereš. Ampak berem lahko tudi o tehnoloških rešpitvah v letalih ali čem drugem.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: OwcA ()
Modri dirkač ::
Opa, opa.
IRL dirka samo na ovalih.
CART pa tudi drugje.
Res ima primerljive pospeške in končne hitrosti, ampak pozabljaš da je koncipiran samo za visokohitrostne ovale (IRL) v katerih so ovinki vsi nagnjeni, poleg tega uporablja gume brez profila.
Ampak brez veze, tle maš intervju s Scottom Dixonom, sicer je v nemščini, mogoče te bo pa on prepričal če men ne verjameš.
Klik.
IRL dirka samo na ovalih.
CART pa tudi drugje.
Res ima primerljive pospeške in končne hitrosti, ampak pozabljaš da je koncipiran samo za visokohitrostne ovale (IRL) v katerih so ovinki vsi nagnjeni, poleg tega uporablja gume brez profila.
Ampak brez veze, tle maš intervju s Scottom Dixonom, sicer je v nemščini, mogoče te bo pa on prepričal če men ne verjameš.
Klik.
Everybody lies!
Modri dirkač ::
Če povzamen so ga v F1 presenetile prav sile pri zaviranju in pri vožnji skozi ovinek, ki so po njegovih besedah "enormne"!
Med prestavljanjem se pa počuti, kot da bi ga kdo tepel.
Med prestavljanjem se pa počuti, kot da bi ga kdo tepel.
Everybody lies!
OwcA ::
Res ima primerljive pospeške in končne hitrosti, ampak pozabljaš da je koncipiran samo za visokohitrostne ovale (IRL) v katerih so ovinki vsi nagnjeni, poleg tega uporablja gume brez profila.
Ničesar ne pozabljam. Tudi F1 optimizirajo za vsako progo posebaj, le da imajo bolj stroga pravila. V čem je spolh tvoja poanta? Da na progi namenjeni F1 je F1 najhitrejša? Se strinjam. Ampak to še ne pomeni, da so postrgali vso smetano. Tudi druge discipline so zanimive in tudi druge discipline imajo tehnične inovacije, še več, le-te na nekaterih področjih verjetno prekašajo F1 (kakšno vzmetenje pri rallyu ipd.).
Če pa že govorimo o naj motošportu, bi verjetno bilo treba upoštevati tudi kakšne Reno Racerje. Tam so hitrosti in obremenitve dvakrat tolikšne kot recimo v F1.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
OrlyTM ::
Tudi druge discipline so zanimive in tudi druge discipline imajo tehnične inovacije, še več, le-te na nekaterih področjih verjetno prekašajo F1 (kakšno vzmetenje pri rallyu ipd.).
ja halooo?!? sj pa je podvozje pri WRC najpomembnejsa rec! V F1 pac ne rabijo nekega hudo sofisticiranega podvozja, ker pac dirkajo po speglanih dirkaliscih ... vse ostalo pa je sky high proti vsem ostalim dirkaskim sportom! F1 JE!! kraljica motorsporta in F1 dirkalniki SO!!! najhitrejsi avtomobili trenutno! Zdej pa, ce ti je to zabavno gledat alpa ne, je pa stvar posameznika. Men je zelo zanimivo gledat z kaksnimi hitrostmi se fantje podijo skozi serije zavojev, nesrec nism nikol rad gledu ... prehitevanja je pa tolk, kolkor so konkurentje sposobni :D nimas kaj, proti takemu carju kot je MS
lp
OrlyTM
--------------------------------------------------
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
<b>Fear is in The Eye Of The Beholder. Don't let it be You!</b>
Tilen ::
prehitevanja je pa tolk, kolkor so konkurentje sposobni :D nimas kaj, proti takemu carju kot je MS
To je to.
To je to.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | F1 - sezona 2005 (strani: 1 2 3 4 … 49 50 51 52 )Oddelek: Loža | 84505 (43420) | Alexius Heristalski |
» | F1 2004 (strani: 1 2 3 4 … 40 41 42 43 )Oddelek: Loža | 81231 (48554) | Microsoft |
» | F1 sezona 2003 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Loža | 40237 (24898) | balocom |
» | A je še kdo zaspal med dirko? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 4101 (3430) | madonch |
» | F1 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 10017 (8745) | Nemelk |