» »

F1 sezona 2003

F1 sezona 2003

««
23 / 24
»»

boštjan ::

tega pa niti jaz ne upam rečt,pa sem 100% navijač Šumija seniora.Letos se je pokazalo,da je konkurenca zelo napredovala in da bo drugo leto boj za svetovnega prvaka popolnoma odprt.

flipflop ::

Kr naj še dirka,pa se naj poslovi kot Hakkinen:P

boštjan ::

Kr naj še dirka,pa se naj poslovi kot Hakkinen

pol pa bi že moral nehat ,ko je 2.naslov z benettonom osvojil,joke.Mislim da tako hitro še ne bo nehal,ker vsaka nova sezona je zanj,kot da je prva in se hoče dokazat da je najbolji.

cdflip ::

"Kr naj še dirka,pa se naj poslovi kot Hakkinen"
Definitivno bo druga sezona težka. Ampak če ne bi on res želel dirkati ne bi dirkal (ne dirka zaradi denarja , ker ga ima dovolj) Tudi Stewart
mu javno predlaga ,da naj se poslovi sedaj , ko je na vrhu.(on se je poslovil ,ko je postal tretjič svetovni prvak v F1) Ampak ce bi on to storil, bi vi vsi ki ste proti Shumiju imeli se več povedati. (da se ne upa spoprijeti s konkureco, ki je vsako sezono boljša itd..)
Za mene je car ,ker po 6. osvojenih naslovih reče jaz bom še dirkal.

flipflop ::

Nism proti njemu,niti proti Ferrariju. Moti me,ker mu preveč pomagajo pri FII.

cdflip ::

FIA ima ZAPISANA pravila in si jih ne izmišljujejo iz dirke v dirko. Podpisniki teh pravil pa so vsa moštva , ki tekmujejo v F1.

Daedalus ::

>FIA ima ZAPISANA pravila in si jih ne izmišljujejo iz dirke v dirko. Podpisniki teh pravil pa so vsa moštva , ki tekmujejo v F1.

Imajo zapisana pravila, to že drži. Samo tu pa tam spremenijo interpretacijo iz ene dirke na drugo:P

Drugače pa sem z letošnjo sezono zadovoljen. Šumaherju je pač uspelo zbrati tistih pa točk več (še dobro, če ne bi se Gianni Agnielli v grubu obračal:P), Kimi je pa pokazal, da gre na njega zelo računat. Najboljša je bla ona izjava na tiskovni, da se je že naveličal biti skoz drugi:P
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

BlackHole ::

Malo letošnje statistike:

M. Schumacher: 6 zmag
R. Schumacher: 2
R. Barrichello: 2
H.P. Montoya: 2
K. Raikkonen: 1

Ne mi o nekih krivicah.:\

Daedalus ::

Ja, seveda,kot da se točke dobijo samo za zmago... Če že gremo gledat, kdo je bil letos najbolj konstanten voznik je to ziher Kimi. Samo malo sreče mu je zmanjkalo - če bi mu recimo McLaren zdržal na VN Evrope, bi bil zdaj nekdo drug prvak :P
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

upirna ::

Če bi bil star način štetja točk bi bila sezona odločena že veliko prej. Tako pa so morali pri FII poskrbeli za večjo zanimivost in so pomagali ferrarijevi konkurenci.

Jaffa ::

Če bi bilo to, če bi bilo ono... Če Schumi ne bi letel tam vn, če, če, če... Če čebula ne bi imela ČE-ja, bi tud bila sam bula... Drugač pa glede točkovanja se je tega spomnil Edie Jordan (pa mu je letos žal, da se je)...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

TribesMan ::

Upirna dej ne bluzi. Mal preštej (po starem točkovanju) točke pa boš videl da so razlike minimalne okoli 5 točk glede na sedanje stanje. Tle nimaš kej komplicirat... Itaq je nov način točkovanja veliko boljši, konec koncev v vseh avto-moto športih so uporabljali podoben sistem točkovanja le v F1 se je držal stari sistem, ki je čist mim, zmaga ni nikoli skoraj dvakrat več vredna kot drugo mesto... Nov sistem je tudi veliko bolj pošten do slabših moštev, ki so po starem sistemu recimo velikokrat prišli do konca (kar veliko šteje) in niso dobili nič kot kdo drug ki se je razkantal v drugem krogu...
BlackHole: A ni žalostno da je MS za pičle dve točke ugnal Kimija s tem da ma 5 zmač več kot on in da je Kimi odstopil trikrat (dvakrat zaradi tehnike, enkrat ker se je zaletel v na štatu obstalega) in MS samo enkrat (v dežju).
Zanimiva primerjava je tud tole. Kimi je letos osvojil 10* stopničke, 3* uvrstitev med prvih 6 in 3* odstop. Torej bi tudi po tastarem točkovanju vedno ko je prišel do konca dobil točke, MS je bi za razliko 8* na stopničkah 4* uvrstitev do 6. mesta 3* uvrstitev do 8. mesta in 1 odstop. Torej bi po starem točkovanju kar 4* ostal brez točk, kar je več kot Kimi, ki je odstopil 3* MS pa 1*.

Jasno, če ni poglej malo na f1racing.net in malo preštudiraj statistike. Da se ti bo razjasnil pogled. MS je letos lahko samo vesel da mu je uspelo, ker ni pokazal nobenega znanja ali superiornosti, edina stvar ki jo je dokazal je to da če mu gre za nohte postane živčen in dela neumosti (nesreča s Satom), kot komentar na to nesrečo pa pribije, "Vsi ostali so se umikali, ker so videli da sem hitrejši, pričakoval sem da se bo tudi Sato." Ja pa kaj še, zdej bi rad ne sam da Ferrari dela za njega ampak še polovica drugih moštev al kaj? No FIO ima že lep cajt na svoji strani, kar se je videlo pri tej nesreči, za katero bi kdorkoli drug od dirkačev mirno dobil vožnjo skozi bokse. FIA pač misli da je folku ful zanimivo, da MS nabija naslove WCa in mu zraven potem še malo pomaga... SUPER!!!

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jaffa ::

In neglede na statistiko je Schumi zbral več točk in postal prvak, Kimi pa ne. Točka gor al dol. Boljši vedno zmaga. Če zmaga ni tolk več vredna od drugega mesta, zakaj se pa potem pizdite ? Pa če že nekaj citiraš, napiši do konca !!! Ne pa samo tisto, kar je proti njemu...

Če bi blo tak, ima MS največ navijačev in večini je s tem ustreženo... 8-) 8-O Si pač v manjšini...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jaffa ()

Vesoljc ::

a se bo MS zdej upokojil? :P
Abnormal behavior of abnormal brain makes me normal...

TribesMan ::

Pa če že nekaj citiraš, napiši do konca !!! Ne pa samo tisto, kar je proti njemu...


Kaj pa je do konca če smem zvedt, ker jest sem sam to slišal, kar sem napisal.

Če bi blo tak, ima MS največ navijačev in večini je s tem ustreženo... Si pač v manjšini...


Ne bi rekel da večina gledalcev F1 navija za MS in Ferrari, mogoče v italiji in nemčiji, zagotovo pa ne v španiji, angliji, franciji, japonski itd ... Večina je ponavadi več kot 50% vseh skupaj.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jaffa ::

Je reko, da se je SATO postavil tak, da ga bo mimo spustil, potem ga je pa zaprl... Pa sej nima veze...

Poglej po dirkah, kolk je tistih, ko so v rdečo oblečeni oz. imajo rdeče haubiceTM 8-) ... In večina ni pogojena s določenimi procenti...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

BigWhale ::

> In večina ni pogojena s določenimi procenti...

Ne? Torej, s cim pa? Jaz sam in vi vsi proti meni in jaz sem vecina, procenti tako ali tako ne stejejo vec.

Skoda je le, ker je nivo debate precej padel. :/

Super Sonic ::

mal off, ampak vseen:
Dirkač z eno samo zmago v celi sezoni ne more bit WC.
Ko se to zgodi, neham gledat F1.
Šumi je pač šumi.
Nihče ne more rečt da si tega, kar je dosegel ni zaslužil, ampak bi si ta naslov zaslužil tudi kdo drug.
Drugo leto.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

TribesMan ::

Dirkač z eno samo zmago v celi sezoni ne more bit WC.


Zakaj pa ne?

Čist možno je da se to celo zgodi, še posebej zdej ko so točke malo bolj pravično razporejene. Če pogledaš dirkača ki bi teoretično se uvrščal vedno na drugo mesto in bi končal vsako dirko bi imel na koncu sezone 128 pik. Kar je ogromno... Recimo tam nekje je imel MS lansko leto ko je zmagal skor vsako dirko... In če si sposoben nabrat 120 pik to pomeni nekaj, da pa si sposoben vse dirke odpeljat na stopnočkah je pa že hud dosežek, ne vem če je to že kdo dosegel.

Če mene vprašaš je zaradi mene lahko prvak tud če nikoli ne pride na stopničke... No sam to je pa že skor nemogoče.

LP

TribesMan
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Jaffa ::

Na volitvah je dobil model 40% glasov in zmagal. Ostali kandidati so dobili pa 25% ,10% , .... Je torej dobil večino... Pa pisalo je z "določenimi"...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Tattoo- ::

Dirkač z eno samo zmago v celi sezoni ne more bit WC

Ne bluzi prosim...V zgodovini so bili že svetovni prvak, ki niso nikoli v sezoni zmagali - in postali so WC čisto zasluženo! Pač so bili veliko bolj konstantni kot nekdo ki je zmagal nekaj dirk, drugače pa redko prišel sploh do konca dirke...
Boš rekel, da letos v rallyu Burns nezasluženo vodi SP ker pač nikoli ni zmagal :\?
Racing is in my blood - Ayrton Senna

@ljash ::

Keke Rosberg z Williamsom je lep primer - brez zmage je osvojil naslov prvaka, če se ne motim. (lahko, da je imel tudi eno zmago...)

Tradewind ::

Hmmmm, čeprav sem navijač M.S. in Ferrarija bi bil zelo vesel če bi se zgodilo, kar se žal nikoli nebo; torej da bi vsi sedli v enak avtomobil in pelali tekmo.
Potem bi se šele iskazalo kdo je vredu voznik!

Lime ::

Po starem točkovanju:
1 Michael SCHUMACHER Ferrari (B) 77 (6 zmag)
2 Kimi RAIKKONEN McLaren Mercedes (M) 67 (1 zmaga)
3 Juan Pablo MONTOYA BMW Williams (M) 62 (2 zmagi)
4 Rubens BARRICHELLO Ferrari (B) 48 (2 zmagi)
5 Ralf SCHUMACHER BMW Williams (M) 41 (2 zmagi)
6 Fernando ALONSO Renault (M) 36 (1 zmaga)
7 David COULTHARD McLaren Mercedes (M) 33 (1 zmaga)
8 Jarno TRULLI Renault (M) 15
9 Giancarlo FISICHELLA Jordan Ford (B) 10 (1 zmaga)
10 Heinz-Harald FRENTZEN Sauber Petronas (B) 7
11 Jenson BUTTON BAR Honda (B) 6
12 Mark WEBBER Jaguar Cosworth (M) 3
13 Nick HEIDFELD Sauber Petronas (B) 2
14 Oliver PANIS Toyota (M) 2
15 Marc GENE BMW Williams (M) 2
16 Cristiano da MATTA Toyota (M) 2
17 Jacques VILLENEUVE BAR Honda (B) 2
18 Takuma SATO BAR Honda (B) 1

1. Ferrari 125 (8 zmag)
2. BMW Williams 105 (4 zmage)
3. McLaren Mercedes 100 (2 zmagi)
4. Renault 51 (1 zmaga)
5. Jordan Ford 10 (1 zmaga)
6. Sauber Petronas 9
7. BAR Honda 9
8. Toyota 4
9. Jaguar 3
10. Minardi 0

Tattoo- ::

Not a big diference I guess 0:)
Racing is in my blood - Ayrton Senna

M4TECH ::

radeon power:
Nihče ne more rečt da si tega, kar je dosegel ni zaslužil, ampak bi si ta naslov zaslužil tudi kdo drug
Srečo je mel v inianapolisu. Tele pa je vseeno.

Super Sonic ::

"Srečo je mel v inianapolisu. Tele pa je vseeno"

srečo samo v toliko, ker je padal dež. Torej je imel toliko sreče kot ostali, bi jest dejal.

Šumi si je naslov vseeno zaslužu. In to povsem.

"Če mene vprašaš je zaradi mene lahko prvak tud če nikoli ne pride na stopničke"

Hja... >jest pa rajš vidm da je naslov prvaka v rokah nekoga ki zmaguje in ne nekoga, kateri ne zmaguje in si na račun drugih (ne pa svojega znanja in znanja ekipe) privozi naslov prvaka.

Zato sm to dejal.

P.s.
Nekako tako kot italjanski in angleški nogomet.
V Italiji vidš samo obrambo, v angliji pa juriš na gol.
Oboje je sicer nogomet, toda kaj je bolj zanimivo?
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

DaWeed_MC ::

Itak ...
ITA fuzbal sux -> Ferrari sux!
ANG fuzbal je pa ql -> McLaren ql!

:D 8-)

lp

Jaffa ::

You missed the point...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

ripmork ::

bom tkole povedu kaj se je zgodil ta pondelk zjutraj:
vstanem,se pretegnem,nardim nekaj sklec:D in vzamem cajtng v roke
(šolo mam popoldne).......
pod rubriko ŠPORT preberem naslov:
MICH.SCHUM. ZRINIL FANGIO Z OLIMPA PRVAKOV!!!
...sej verjamem,šumi(tm) je ziher dober dirkač(v zelo zelo zelo) dobrem avtu
ampak da mi en bedak od novinarja (Andrej Zupančič) sploh upa primerjat legendo
ki je dirkala v letečih krstah(Fangio) in švaba v avtu z avtomatskim menjalnikom
in pomočjo proti zdrsu koles+vse ostalo elektronsko sranje+VELIKO večja varnost......

lahko rečete da je šumi dober dirkač in da je dirkač z največ osvojenimi prvenstvi,.....
to pa še niti zdaleč ne pomeni da je najboljši dirkač vseh časov.NITI PRIBLIŽNO NE.
en naslov,ki ga je osvojil FANGIO/FARINA/SCHECTER/RINDT/HAWTHORN/..........
je vreden več kot tile naslovi prvaka,ki si jih je nabral Schumacher v zadnjih letih.
NAVIJAČ GOR AL DOL,KAR JE RES JE RES.

Jaffa ::

Kaj se te nakaj jočaš ?
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Tattoo- ::

@RIPMORK:

Se podpišem pod tvoj post - če je dovoljeno :D

Da pa ne bo takoj pogroma od Schumacher-jevih navijačev...sej je tudi Schumacher takoj na tiskovni konferenci povedal, da naj ga nikakor ne primerjajo s takih herojem kot je Fangio 8-O. In to, da članek z takim naslovom izide v časopisu je kretenstvo naših novinarjev ki kao spremljajo F1 ;((

Je pa Schumacher še za časa ko je bil pod pokroviteljstvom Mercedesa imel priložnost odpeljati nekaj krogov v Fangiovi Srebrni puščici...in po nekaj krogih skromno povedal, da se je bal vožnje z 'letečo krsto' kaj šele da bi dirkal v takem avtomobilu :\. To veliko pove o herojstvu dirkačev iz začetnih obdobij F1!

Vsa pomgala ala avtomatski menjalnik+traction control+lonch control+dvosmerna telemetrija so pa en navadn bullshit :\.
Racing is in my blood - Ayrton Senna

Jaffa ::

Herojstvo gor al dol. Takrat je blo to samo po sebi omevno, da je avto pač bil, karšen je bil. Če bi že takrat bil na voljo tako varen avtomobil, kot so zdaj, dvomim, da bi jih dosti dirkalo v starem...

Elektronska pomagala... Drugo leto, ja ali ne ? Kak je zaj s tem, ker se nič ne piše več o tem...
www.markosoft.si | www.markoshop.si
GRYPHON Z87|i7-4770k@4200MHz|16GB VENGEANCE 1866MHz
2x SAMSUNG 850PRO 256GB|GTX960|LIAN LI|BENQ BL3201PT 4K

Lime ::

Tudi Schumacher je pričel dirkati brez avtomatskega menjalnika,
pomoči proti zdrsu koles... In tudi postal prvak.
Te "pripomočke" pa narekuje razvoj in ne dirkači. Hvala bogu pa da je za varnost bolje poskrbljeno.

Tattoo- ::

Tudi Schumacher je pričel dirkati brez avtomatskega menjalnika, pomoči proti zdrsu koles... In tudi postal prvak.

Sej nisem rekel, da je Schumacher zaradi teh pomagal osvojil naslov :\

Jest samo pravim, da bi morali prepovedati vsa ta pomagala voznikom ker ta tehnologija nikomur ne prinaša nobene koristi...dirke so posledično še manj zanimive kot bi bile zaradi možnosti napak pri prestavljanju, neidealnem speljevanju,...

Če misliš, da je to le posledica razvoja tehnologije - zakaj so potem pri FIA-e leta 1993 ko je Patrick Head pri Williamsu razvil/izpopolnil aktivno vzmetenje to še preden se je pojavilo na dirki prepovedali?!?! Zakaj so prepovedali turbo motorje, slick gume,...? Tehnologija pač...
Racing is in my blood - Ayrton Senna

Tattoo- ::

@Jaffa:

Kolikor je meni znano, naj bi drugo leto prepovedali vsa pomagala...to kar naj bi prepovedali že letos v Silverstonu :\
Racing is in my blood - Ayrton Senna

cekr ::

Dovoljena bi morala biti vsa pomagala, ki jih lahko firme prenesejo v svet normalnih avtomobilov. S tem samo hočem reči, da bi morala biti formula nekakšen testirni poligon za nova odkritja.

Za mlajše voznike bi se pa res pojavil problem, če bi vozili brez raznih pomagal.
Sinclair ZX Spectrum [Zilog Z80A - 3.5 MHz, 48kB, dvojni kasetofon,
TV-OUT, radirke, Sinclair-Basic], Sinclair ZX-81 [Z80A, 3.25MHZ, 1kB]

BigWhale ::

> Dovoljena bi morala biti vsa pomagala, ki jih lahko firme prenesejo v svet normalnih
> avtomobilov. S tem samo hočem reči, da bi morala biti formula nekakšen testirni poligon za
> nova odkritja.

Potem lahko dirkajo samo se BMW, Ferrari, Renault in mogoce se kaka Toyota...

Ostali si ze sedaj tako ali tako tezko prioscijo vse novotarije...

Sicer pa, F1 ni edini moto sport v katerem se 'pogruntajo' nove stvari... :) Tako da napredek ne bi blazno trpel zaradi tega ;)

sekundek ::

Pa kaj hudica to primerjate z dirkami "letecih krst". A mogoce nimajo vsi teh pomagal al kaj. In se to, a se bolid pelje sam mogoce.

Samo smejim se kako se bedasto kregate in komplicirate. Odlicen post je bil tisti s "ČE" na 1001 nacin. Dober si to povedal :D :8)

Mogoce bom mal mim brcnu ampak edin kar me moti pri F1 je nas "preljubi" udrenc ko se ne zaveda svojega dretja. Pomoje ga bo enkrat kap zadela sred dirke. Da ne govorim o njegovi navijaski usmerjenosti in antishumi sranju. Pomoje bi novinar mogu bit nevtralen oz. vsaj javnosti ne dat vedet, za koga navija. No pa sem le imel priloznost tole povedat, ker bi ga res sunu nekam :| :| :| :|

Tattoo- ::

@cekr:

Če mislš, da je kakšna tehnologija zaradi uporabe v F1 prešla tudi v normalno avtomobilsko uporabo si pa močno brcni v temo :D. Večina tehnologije ki jo uporablja F1 je bila znana že pred uporabo v F1 ali pa je prišla iz letalstke industrije (CVT menjalniki, karbon, turbo motorji, difuzorji, krilca, aktivno vzmetenje,...) >:D

Neka splošna regulacija tehnologije v F1 je po mojem smiselna (npr. atmosferski motorji z prostornino 3.0 ter 10 cilindrov,...), sicer bi moštva že zdavnaj vozila z plinskimi turbinami - koliko je pa to uporabno za avtomobilsko industrijo :D :\

@sekundek:

Nihče ni rekel, da je Schumacher ali bilo kdo v zadnjih letih osvojil naslov LE in IZKLJUČNO samo zaradi pomagal! :\ Seveda imajo ta pomagala vsi...vendar pa športu/zanimivosti ne prinašajo ničesar dobrega, prej obratno ;((
Ne, bolid se (še) ne pelje sam vendar pa ga je bistveno lažje voziti kot je pa bilo voziti tiste 'leteče krste'. Zaradi tega tista primerjava :\
Racing is in my blood - Ayrton Senna

Sims ::

Eni pravite, da dirka ni več tako zanimiva, zardi pomagal. Kaj pa je zanimivo, da jih čim več leti ven?

Kako je bilo včasih, hitrosti tistih in današnjih avtomobilov? Sprašujem, ker formolo spremljam le nekaj časa.

LP,

Sims

ripmork ::

v zadnijh desetletjih je bila najvišja hitrost bolidov f1 okoli 300km/h.....
v 80-ih letih ko pa so imeli turbinske motorje in so uporabljali "ground effect"so imeli dirkalniki strašne pospeške in vrtoglave hitrosti v ovinkih:

dirkalnik je bil zaradi ravnega dna prisesan na stezo,dirkač je 200m pred ovinkom upočasnil in tik pred ovinkom močno pospešil-oprijem se je s pospeškom povečal zato so prevozili zavoj kar dost hitreje kot sedaj......je bilo pa veliko smrtnih žrtev tako da so nekje na koncu 80-ih turbine in ravno dno dirkalnika prepovedali.

Tattoo- ::

Ravno dno dirkalnika in ground effect sta še vedno v uporabi v F1. Vendar pa je FIA po smrti Senne ground effect omejila s tem, da je na dno dirkalnika pritrdila leseno ploščo. Ta plošča po dirki ne sme biti obrabljena za več kot 1mm - s tem so zagotovili, da moderni dirkalniki niso več tako ekstremno nizko nastavljeni.
Ground effect deluje tako, da zrak ki gre pod avtom s pomočjo aerodinamičnih pripomočkov na dnu dirkalnika pospešiš, s tem se zniža zračni tlak ter tako dobesedno prisesa dirkalnik na stezo. Vendar pa mora biti za dosego ground effecta zračni tok neprekinjen - dirkalnik ne sme udarjati ob podlago. Tu pa nastopi drugi problem - z nižjim dirkalnikom zrak pod dirkalnikom bolj pospešiš, povečas ground effect in dosežeš večji oprijem dirkalnika (1mm nižje nastavljeni avto je prinesel do 2. desetinki na krog prednosti 8-O). Zato so bili v 80. in začetku 90-tih dirkalniki nastavljeni na vsega nekaj mm 8-O nad stezo. Če pa je dirkalnik preveč nizko nastavljen, malo podrsava ob stezo (zaradi tega so letele včasih iskre izza dirkalnika) in zmanjšuje/prekinja dotok zraka pod dirkalnik - v trenutku izgubiš ves oprijem dirkalnika.

To je tudi razlog, zakaj se je ubil Senna ;(. Senna je imel v Imoli zelo zelo nizko nastavljen dirkalnik, vendar pa je ob ogretih gumah vseeno imel še zadosti oddaljeno dno dirkalnika od steze, da ni podrsaval po stezi (oz. zelo malo, tako da ni zgubljal pretoka pod dirkalnikom ter s tem ground effecta). Zaradi nesreče (ne spominjam se katerega dirkača) v začetku dirke so prvič v zgodovini F1 uporabili varnostni avto. Dirkači so kar 7. krogov vozili za varnostnim avtom...gume na dirkalnikih so se posledično ohladile ter skrčile, s tem so se dirkalniki znižali za nekaj mm. Ko je bil restart dirke je Senna v Tamburelu zaradi neogretih gum podrsal z dnom dirkalnika=s tem prekinil dotok zraka pod dirkalnik=uničil gorund effect=igubil oprijem=je nekontrolirano zletel v betonsko ograjo. Vendar pa bi verjetno vseeno preživel nesrečo, če ne bi njegove čelade prebil karbonski delec od obese sprednjega desnega kolesa ;( :( ;(. Žalosten dan je bil to...
Racing is in my blood - Ayrton Senna

ripmork ::

ja,žalostno je blo.....gledal sem to dirko in ko sem slišal da je ni preživel sploh nisem mogel verjeti da se lahk aktualni svetovni prvak in tako velik dirkač kot je Senna ubije.
vedno sem vedel da je bil Senna eden najboljših ampak šele ko sem prebral knjigo,ki jo je o njem napisal Miran Ališič sem si šele lahko predstavljal kakšen velikan je bil.
Kogar vsaj malo zanima si jo mora prebrat(A.SENNA-POET HITROSTI_Miran Ališič)

...si predstavljate da bi dirkač lahko praktično na začetku kariere v slabem dirkalniku
ZMAGAL v tako hudem nalivu,da bi jih do konca pripeljalo le nekaj!?8-O
To je Senni uspelo leta 84. v MONAKU!
da sploh ne omenjam kako je bilo,ko je prišel do boljšega bolida-ni imel konkurence!!

Tattoo- ::

Ja 1984 je Senna v svoji prvi dirki v Monacu z popolnoma nekonkurenčnim Toleman hart-om v zares hudem nalivu v prvih 19. krogih z 9. prišel na 2. mesto in bil samo še 30s za profesorjem Prostom ki je vodil. Prost je bil kar za 4s 8-O na krog počasnejši od Senne! V 32. krogu je Senna celo uspel prehiteti Prosta vendar pa je štarter Jacky Ickx prekinil dirko, tako da je štelo samo 31. odpeljanih krogov...:\ Vendar pa je bilo lahko Prostu na koncu sezone zelo žal da so prekinili dirko, ker je namesto 6. točk za drugo mesto v Monacu dobil samo polovične točke za 1. mesto (5. točk) ter tako izgubil prvenstvo ravno za to piko proti Laudi >:D

Še ena izmed zares mojstrskih predstav Senne pa je bila v deževnem Doningtonu. V prvem krogu je Senna prehitel kar 4. dirkače (Schumacherja, Wendlinger, Hill, Prost).Schumacher kralj dežja my ass :D >:D
Racing is in my blood - Ayrton Senna

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tattoo- ()

ripmork ::

ja tako je.......Senna je edini,kateremu pripada ta laskavi naslov KRALJ DEŽJA....

kot zanimivost:
Koje Senna dobil svoj prvi gokart je bil še premajhen da bi tekmoval zato je treniral
sam na praznih dirkališčih dokler ni postal dovolj star za prave prve dirke.
Jasno je ugnal vso konkurenco,vendar je štos v tem da je v braziliji precej muhasto vreme(vročina,nalivi....) in da je največ vikendov preživel sam v gokartu na mokri stezi.
Odtod je dobil enkraten občutek za vožnjo s slabim oprijemom........

ostalo je zgodovina....

morphling1 ::

Moram odgovoririti v tej temi, čeprav je kratkomalo polna neumnosti. Kako ste eni naivni in mislite, da je vožnja F1 dandanes enostavna kot vožna bicikla, malo poglej kako fit morajo biti današnji dirkači, da so kolikor toliko konkurenčni, primerjave s starimi asi so čisto neumestne, časi so popolnoma drugi, ti vozniki danes so 100% profesionalci in ves čas posvetijo samo tem športu, zdaj pa eni nekaj nakladate kako bi se pobili če bi vozili s tistimi starimi kantami. Daj te dirkače v tisti čas, daj jim enak čas prilagoditve, kot so ga imeli tisti asi in garantiram, da bi bila večina na vrhu v primerljivih avtih. Eni pozabljate, da je F1 še vedno vrhunec motošporta in do nje ne prideš kar tako (razen parih bogatinov, ki so si kupili sedež, pa še ti niso slavi dirkači), btw. še nekaj o enostavnosti dirkanja, ne glede na vse omejitve, ki si jih je FIA zamišljala so dirkači konstantno leto za leto izboljševali rekorde prog, vsak normalno inteligenten osebek iz tega potegne, da je vožnja vedno hitrejša in temu primerno se večajo obremenitve na dirkača.
Pa še eno besedo o MS. Človek je živa legenda, to kar dosega je fenomen in vprašanje koliko časa bo trajalo, da se bo kdo približal njegovim dosežkom, zame je nesporno eden največjih dirkačev v zgodovini tega športa.

Aja pa btw. niti slučajno nisem njegov navijač, nasprotno prav vesel sem bil ob vsakem njegovem neuspehu, samo to ne spremeni dejsta da je enostavno še enkrat več na koncu postal najboljši.

over and out of this topic
http://www2.arnes.si/~mlivak/ Nekaj kar naj bi bila moja domača stran, pa nikoli ne bo :)

ripmork ::

vrhunski motošport pa tak:tko kot cerkev al pa politika-vse skup je polno manipulacije
in korupcije.......me prav zanima kolkrat bi bil lahko že "legendarni"MS kaznovan z vožnjo skozi bokse pa ni bil-je pač šumi ane;( .....toliko pa o profesionalcih:
Eddie Ervine je bil navaden zabušant,ki je treninge opravljal le v hotelskih sobah
(s keš-bičezz) in imel predolg svinjski jezikin uganite kaj......malo je manjkalo pa bi postal
prvak........verjetno je to dokazal z neverjetnim talentom in enkratno fizično pripravljenostjo,pogumom in motivacijo......ali pa je to le zato,ker je mel
istega poskočnega konjička kot ga ima MS?

njok ::

RIPMORK: a si prepričan, da si sposoben prevoziti 300 km katerekoli proge prvenstva s povprečno hitrostjo blizu 200 km/h v kateremkoli dirkalniku?

Boky ::

morphling1 se popolnoma strinjam!!!
««
23 / 24
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

F1 - sezona 2005 (strani: 1 2 3 449 50 51 52 )

Oddelek: Loža
257684187 (43102) Alexius Heristalski
»

F1 2004 (strani: 1 2 3 440 41 42 43 )

Oddelek: Loža
214180965 (48288) Microsoft
»

Sezona F1 se začenja (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
554982 (4329) Chessman
»

Šumi ČETRTIČ ! - forza Schumi !!! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
706328 (5549) ziga7
»

F1 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
1709939 (8667) Nemelk

Več podobnih tem