Forum » Zvok in slika » [Hi-Fi] - Oprema / naprave
[Hi-Fi] - Oprema / naprave
Trancedeejay ::
Eschelon pozabi na teste. Ko zadevo doma priklopis vidis da je cisto drugace. Ko jih bos imel doma ali jih kje drugje poslusal bo vedel kaksni so, ce pa nekaj preberes to ne pomeni nic.
Have a nice Day
Matt
Have a nice Day
Matt
Music is the key
glinik ::
Dobro Trancedeejay, tisto sem malo "posplošil". Ampak si me sigurno razumel v čem je piont ;)
Eschelon,
ne rabim jih poslušat niti brat testa! Sem poslušal VSE "paradne konje" od Logitecha in Creativa. Rad bi vedel slabe lastnosti teh PC sistemov? Malo si natančneje preberi kaj sem napisal, saj to že trobim kar lep čas na forumu. Za tak denar je ziher OK sistem. Samo ne mi s takimi: to je vrhunsko itd ... Zadeva ima KRONIČNO POMANJKANJE SREDNIH TONOV. Bo to dovol jasno? Primerjaj najcenejši hi-fi sistem in (recimo) Gigaworkse ali Z-5500. Razliko še največji .... sliši.
Lp
Eschelon,
ne rabim jih poslušat niti brat testa! Sem poslušal VSE "paradne konje" od Logitecha in Creativa. Rad bi vedel slabe lastnosti teh PC sistemov? Malo si natančneje preberi kaj sem napisal, saj to že trobim kar lep čas na forumu. Za tak denar je ziher OK sistem. Samo ne mi s takimi: to je vrhunsko itd ... Zadeva ima KRONIČNO POMANJKANJE SREDNIH TONOV. Bo to dovol jasno? Primerjaj najcenejši hi-fi sistem in (recimo) Gigaworkse ali Z-5500. Razliko še največji .... sliši.
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
glinik ::
Razoj my ass ...
Ne verjami vsega kaj pišejo na oglasnih straneh in panojih. Včasih se mora človek sam prepričat kako stvari stojijo.
Lp
Ne verjami vsega kaj pišejo na oglasnih straneh in panojih. Včasih se mora človek sam prepričat kako stvari stojijo.
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
AnubisOfDoom ::
eschelon, kot si povedal ... "niti najvecji ... slisijo razliko". Selfowned?!
ok, se vedno sem v dilemi kaj kupiti, ker kot sem povedal bom kupil samo novo robo. Najprej moram dobiti ojacevalec, potem pa bom s tem istim ojacevalcem sel sprobat zvocnike... tisti RA-03 je predrag, tako da sem ga odpisal, pomojem je tudi x80 predrag, tako da sem spet v slepi ulici, ali se splaca kupiti RA-02?!
ok, se vedno sem v dilemi kaj kupiti, ker kot sem povedal bom kupil samo novo robo. Najprej moram dobiti ojacevalec, potem pa bom s tem istim ojacevalcem sel sprobat zvocnike... tisti RA-03 je predrag, tako da sem ga odpisal, pomojem je tudi x80 predrag, tako da sem spet v slepi ulici, ali se splaca kupiti RA-02?!
Trancedeejay ::
Predloge si dobil, zdej pa lepo v trgovino in sposodit. Lahko bi ze sam kaj ukrenil in sel poslusat in si sposodil, ce ti zadeve odgovarjajo. Ce ne drugega, vsaj na internetu poglej kar ti je bilo predlagano.
Have a nice Day
Matt
Have a nice Day
Matt
Music is the key
aleksander69 ::
Glinik, motiš se, če misliš, da pravi audiofil posluša le JAZZ ali klasiko. Ne kupuje se dragih sistemov le za poslušanje teh dveh zvrsti glasbe. Vidi se, da nekateri tukaj pojmovanje audiofila jemljejo nekoliko drugače. Kolikor vem, je audiofil tisti, ki ceni kakovostne sisteme. In se ga ne meri po tem, kaj posluša. Tudi audiofil lahko posluša Rap ali R&B. In dobri zvočniki morajo znati dobro predvajati tudi ti dve zvrsti glasbe.
aleksander69 ::
Aljo, tebi pa povem tako. Ne glej le po ceni (saj vem, da ne boš). Kot je rekel Trance, treba je slišati. Audiofilska merila gor ali dol, kupi tisto, kar se ebi najbolj dopade, kar te bo najbolj zadovoljilo. Ti veš, kaj boš poslušal in kako boš poslušal. Nekaj predlogol si dobil, oglej si jih, poslušaj jih in se odloči. Kot si lahko opazil, se ne moremo zmeniti, kaj je dobro ali kaj ni. Vsak ti je dal svoje mnenje. Kolikor ljudi, toliko mnenj in resnic. Vsak vleče na svoje.
Bi ti pa svetoval eno. Kupi rajši malo močnejši ojačevalnik. Recimo 60 ali 80W. V nizkih področjih poslušanja boš dobil večjo kakovost glasbe. Tu mislim na področju do največ 1/3 jakosti zvoka. Po elektrotehničnih merilih se z jačanjem glasnosti slabša kakovost zvoka, ki ga je ojačevalnik sposoben predvajati.
Pa dobro izbiro ti želim. In da bi bil zadovoljen.
Bi ti pa svetoval eno. Kupi rajši malo močnejši ojačevalnik. Recimo 60 ali 80W. V nizkih področjih poslušanja boš dobil večjo kakovost glasbe. Tu mislim na področju do največ 1/3 jakosti zvoka. Po elektrotehničnih merilih se z jačanjem glasnosti slabša kakovost zvoka, ki ga je ojačevalnik sposoben predvajati.
Pa dobro izbiro ti želim. In da bi bil zadovoljen.
aleksander69 ::
Aljo, mogoče še nekaj. Poskusi najti ojačevalec, ki bo imel ojačlevalnik za vsak kanal posebej in tudi svoj transformator za vsak kanal. Veliko večji izkoristek ti da takšna naprava in stabilno moč. Takšna naprava ti bo lahko primerno gnala zvočnika.
Eschelon ::
Če bi pustil predsodke, bi se ti morda delo zanimivo, da so se omenjeni zvočniki tudi pri srednjih tonih lepo odrezali. Sicer je meritev v linkani oceni zelo osnovna, vendar kaže na presenetljivo umerjen frekvenčni odziv. Če zvočnikom odpustimo izlet pri 500Hz, je od 100Hz do 16kHz v povprečju manj kot +/- 2dB odstopanja. To je HiFi rezultat.
Npr. B&W 705 za 1500$ so bolj natančni nad 100Hz (srednji,srednji,srednji). Res pa je tudi, da jih spodaj zmanjka in bi orgelska fuga pri kakšnem pedalu bolje izzvenela na el'cheapo sistemu.
Npr. B&W 705 za 1500$ so bolj natančni nad 100Hz (srednji,srednji,srednji). Res pa je tudi, da jih spodaj zmanjka in bi orgelska fuga pri kakšnem pedalu bolje izzvenela na el'cheapo sistemu.
Vedeti, razumeti, znati.
audiofill ::
Npr. B&W 705 za 1500$ so bolj natančni nad 100Hz (srednji,srednji,srednji). Res pa je tudi, da jih spodaj zmanjka in bi orgelska fuga pri kakšnem pedalu bolje izzvenela na el'cheapo sistemu.
Eschelon,
rad bi slišal tele orgelske fuge ki po el'cheapo Creativovi krivulji na papirju posekajo B&W 705. Pa da vidim ali si 705-ica zasluži naslov evropski zvočnik leta 2004...
O zvoku neke hifi naprave iz meritev in silnih grafov s takšnimi in drugačnimi krivuljami ne izveš ničesar dokler naprave ne slišiš. Ravno tako kakor o vonju vijolic ne izveš ničesar če jih vohaš skozi gasmasko in o okusu sladoleda ničesar če ga ližeš skozi šajbo.
Na trgu je mali milijon tehnično dovršenih hifi naprav z osupljivo ravnim, če hočeš umerjenim frekvenčnim odzivom, pa zvenijo čisto različno - vse od nikakršno pa do božansko. Povsem druga stvar je zvokovna dovršenost... resno projektirane hifi naprave so umerjene z ušesom in ne s frekvenčnim odzivom. Ko človek vidi frekvenčni odziv takšnih naprav napram kakšnem el'cheapo sistemu, ga skoraj kap od žalosti... zveni pa daleko bolje.
Poslušal sem vse boljše kompjuterske bokse ki so na ogled v naših trgovinah in vse to je daleč od kakega h-ja, kaj šele od hifi-ja ali bog ne daj kakšnega thx-a... Za kompjutersko rabo čisto OK, za kaj več pa ne.
Eschelon,
rad bi slišal tele orgelske fuge ki po el'cheapo Creativovi krivulji na papirju posekajo B&W 705. Pa da vidim ali si 705-ica zasluži naslov evropski zvočnik leta 2004...
O zvoku neke hifi naprave iz meritev in silnih grafov s takšnimi in drugačnimi krivuljami ne izveš ničesar dokler naprave ne slišiš. Ravno tako kakor o vonju vijolic ne izveš ničesar če jih vohaš skozi gasmasko in o okusu sladoleda ničesar če ga ližeš skozi šajbo.
Na trgu je mali milijon tehnično dovršenih hifi naprav z osupljivo ravnim, če hočeš umerjenim frekvenčnim odzivom, pa zvenijo čisto različno - vse od nikakršno pa do božansko. Povsem druga stvar je zvokovna dovršenost... resno projektirane hifi naprave so umerjene z ušesom in ne s frekvenčnim odzivom. Ko človek vidi frekvenčni odziv takšnih naprav napram kakšnem el'cheapo sistemu, ga skoraj kap od žalosti... zveni pa daleko bolje.
Poslušal sem vse boljše kompjuterske bokse ki so na ogled v naših trgovinah in vse to je daleč od kakega h-ja, kaj šele od hifi-ja ali bog ne daj kakšnega thx-a... Za kompjutersko rabo čisto OK, za kaj več pa ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: audiofill ()
audiofill ::
Aljo,
ko boš izbiral zvočnike, poslušaj tudi hrvaške Audio epilog ki za svoj denar nudijo ogromno. V dani proračun bi v poštev prišla modela Jana walk in Jana tower. Zadnji je prostostoječ model, ki pa bi zaradi svoje zasnove (vitek zvočnik z malimi enotami) znal lepo delati v mali sobi. Vsaj na letošnjem Ljubljanskem hifi showu se je navkljub slabim akustičnim pogojem v tistem malem pajzlcu zelo lepo izkazal. Na bolhi sem zasledil da do 01.01.2006 nudijo 10 % popusta.
http://www.bolha.com/oglas1366459
http://www.bolha.com/oglas1366635
Lep pozdrav !
ko boš izbiral zvočnike, poslušaj tudi hrvaške Audio epilog ki za svoj denar nudijo ogromno. V dani proračun bi v poštev prišla modela Jana walk in Jana tower. Zadnji je prostostoječ model, ki pa bi zaradi svoje zasnove (vitek zvočnik z malimi enotami) znal lepo delati v mali sobi. Vsaj na letošnjem Ljubljanskem hifi showu se je navkljub slabim akustičnim pogojem v tistem malem pajzlcu zelo lepo izkazal. Na bolhi sem zasledil da do 01.01.2006 nudijo 10 % popusta.
http://www.bolha.com/oglas1366459
http://www.bolha.com/oglas1366635
Lep pozdrav !
Eschelon ::
Vidiš, jaz bi tudi rad slišal tele zvočnike. Še raje bi jih videl stestirane z malo bolj zaresnimi orodji (npr. na stereophile.com ali audioholics.com).
Vendar ne trapaj z izjavami kot so "O zvoku neke hifi naprave iz meritev in silnih grafov s takšnimi in drugačnimi krivuljami ne izveš ničesar dokler naprave ne slišiš". Izpadeš neresen in neumen.
Če pogledaš graf frekvenčnega odziva, spektralnega zamiranja, pa recimo še graf razširjanja zvoka v prostor, zveš o zvočniku ogromno. Če ima zvočnik dobre grafe, ti preostane le še preskus s svojim ušesom - vendar zgolj kot stvar okusa. To pa zato, ker večinoma nismo puristi, temveč imamo radi zvok obarvan.
Vendar ne trapaj z izjavami kot so "O zvoku neke hifi naprave iz meritev in silnih grafov s takšnimi in drugačnimi krivuljami ne izveš ničesar dokler naprave ne slišiš". Izpadeš neresen in neumen.
Če pogledaš graf frekvenčnega odziva, spektralnega zamiranja, pa recimo še graf razširjanja zvoka v prostor, zveš o zvočniku ogromno. Če ima zvočnik dobre grafe, ti preostane le še preskus s svojim ušesom - vendar zgolj kot stvar okusa. To pa zato, ker večinoma nismo puristi, temveč imamo radi zvok obarvan.
Vedeti, razumeti, znati.
Trancedeejay ::
Kaj lahko izves o zvoku? Ce bi ti kupoval zvocnike za 200 jurjev bi samo scekiral grafe in jih narocil? Malo prevec bluzis,ker s temi stvarmi nimas izkusenj in razmisljas na podlagi "logike". Ce bi ti priklopil omenjene B&W in Creative, bi slisal kolk bi bolje odspilal orgelske zadeve B&W
Have a nice Day
Matt
Have a nice Day
Matt
Music is the key
OwcA ::
Kaj pa potem slišiš? Fizikalno je zvok kar dobro definiran.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Trancedeejay ::
Seveda je zvok fizikalno dobro definiran samo glede na to da je govora o nakupu zvocnikov in pa clovek bluzi da bi B&W slabse odspilali orgle zato,ker je videl graf. Zakaj potem nebi imeli vsi racunalniske zvocnike ce tako dobro spilajo glede na grafe?
Racunalniski zvocniki se ne morejo primerjati s HI-FI(tapravimi HI-FI ne kaksnim cheap crapa la Conrad) ceprav so nekateri zelo solidni. Recimo tudi Jamo je imel serijo kompletov,ki so izgledali kot a la racunalniska plastik variant, ampak v surroundu so bili kar ok, so pa stali kar nekaj denarja.
Vidis frekvencni odziv, potem pa jih recimo v zivo slisis in gredo res nizko ampak bas je pa crappy.
Have a nice Day
Matt
Racunalniski zvocniki se ne morejo primerjati s HI-FI(tapravimi HI-FI ne kaksnim cheap crapa la Conrad) ceprav so nekateri zelo solidni. Recimo tudi Jamo je imel serijo kompletov,ki so izgledali kot a la racunalniska plastik variant, ampak v surroundu so bili kar ok, so pa stali kar nekaj denarja.
Vidis frekvencni odziv, potem pa jih recimo v zivo slisis in gredo res nizko ampak bas je pa crappy.
Have a nice Day
Matt
Music is the key
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Trancedeejay ()
Trancedeejay ::
Seveda sem pa ze slisal kao HI-FI zvocnike,ki so bili suck varianta in verjamem da kaksni racunalniski zvocniki bolje spilajo, recimo Studio serija od Jamo(studio 140).
Have a nice Day
Matt
Have a nice Day
Matt
Music is the key
OwcA ::
Seveda je zvok fizikalno dobro definiran samo glede na to da je govora o nakupu zvocnikov in pa clovek bluzi da bi B&W slabse odspilali orgle zato,ker je videl graf. Zakaj potem nebi imeli vsi racunalniske zvocnike ce tako dobro spilajo glede na grafe?
Kar se mene tiče, sta vprašanji:
1) ali je dovolj podatkov
2) ali znamo interpretirati podatke (torej nekim izmerljivim fizikalnim količinam prirediti občutje všečnosti).
Žal omenjeni test 1) ne izpolnjuje, za 2) pa tudi dvomim, da jo kdo izmed nas.
Ampak v neko misteriozno superiornost zvočnikov samo zato ker so "pravi" Hi-Fi pa ne verjamem.
Pravzaprav se moram popraviti, verjamem, le drugače poimenujem -- placebo.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Stepni Volk ::
Kot sem že omenil višje: velika razlika je med tehnično meritvijo poljubne Hi-Fi naprave, ter psihoakustiko.
Človeško uho kot takšno ima drugačen "graf" sprejema, kot signali, ki vam jih v zaznavo posredujejo možgani. Kaj vse naš centralni procesor sfiltrira, smo že omenili.
Zato bo vedno razlika med tehničnimi meritvami in našim subjektivnim ocenjevanjem.
Druga veliko večja dilema je: Kaj sploh je boljši graf?
Linearnost, max globina, višina? Če se spustimo v sam izvor glasbe: glasbil, bomo videli, da se spopadajo s podobnimi problemi, kot zvočniki. In čisto amatersko gledano, volumen cerkvenih orgel ne bo nadomestil noben zvočniški sistem.
Ergo: bolje kupiti orgle s cerkvijo vred.
Računalniška ozvočenja so v glavnem dejansko bolj na "sporočilni vrednosti", kot kvalitetni zvočni reprodukciji.
Osebno boleče sem to spoznal pri Bose PC zvočnikih. Kot Bose fetišistu, me še danes boli srce, ko se spomnim zvoka. Bljak. (Seveda moram pri tem opomniti, da se zvoka v resnici ne spomnim, vem samo, da smo bili vsi prisotni izredno razočarani in bili bolj navdušeni nad Taiwanskimi No-namei]
Človeško uho kot takšno ima drugačen "graf" sprejema, kot signali, ki vam jih v zaznavo posredujejo možgani. Kaj vse naš centralni procesor sfiltrira, smo že omenili.
Zato bo vedno razlika med tehničnimi meritvami in našim subjektivnim ocenjevanjem.
Druga veliko večja dilema je: Kaj sploh je boljši graf?
Linearnost, max globina, višina? Če se spustimo v sam izvor glasbe: glasbil, bomo videli, da se spopadajo s podobnimi problemi, kot zvočniki. In čisto amatersko gledano, volumen cerkvenih orgel ne bo nadomestil noben zvočniški sistem.
Ergo: bolje kupiti orgle s cerkvijo vred.
Računalniška ozvočenja so v glavnem dejansko bolj na "sporočilni vrednosti", kot kvalitetni zvočni reprodukciji.
Osebno boleče sem to spoznal pri Bose PC zvočnikih. Kot Bose fetišistu, me še danes boli srce, ko se spomnim zvoka. Bljak. (Seveda moram pri tem opomniti, da se zvoka v resnici ne spomnim, vem samo, da smo bili vsi prisotni izredno razočarani in bili bolj navdušeni nad Taiwanskimi No-namei]
Eschelon ::
Če kdo želi, si lahko prebere kratek tutorial skozi akustične meritve. (Poleg tega toplo priporočam še serijo o človeškem sluhu (Human Hearing 1..4 - tukaj))
Če imate potem še kaj časa, se splača prebrati pravzaprav vse na tej strani.
(Kewrc, zdaj sem pa izdal vir svojega znanja. ... In me ne skrbi, ker vem, da nekateri že VSE vedo)
Če imate potem še kaj časa, se splača prebrati pravzaprav vse na tej strani.
(Kewrc, zdaj sem pa izdal vir svojega znanja. ... In me ne skrbi, ker vem, da nekateri že VSE vedo)
Vedeti, razumeti, znati.
audiofill ::
Eschelon,
spoštujem tvoje mišljenje, čeprav se z njim nikakor ne strinjam. Tvoja pripomba o vseznalstvu najverjetneje leti name, zato se čutim dolžnega odgovoriti. S hifijem se ukvarjam že nekih 18 let, v tem času pa sem pridobil znanja in izkušenj recimo za kakšno kapljico v audiofilsko morje. Po tvojem odgovoru na spodaj postavljeno vprašanje, pa bom dodal še dve ali tri kapljice, za kar se ti že vnaprej zahvaljujem!
Kot strokovnjaka za meritve, grafe in takšne ter drugačne krivulje iz katerih kot si napisal brez poslušanja oceniš zvok, te sprašujem, kako iz le teh razbrati parametre, po katerih resni audiofili ocenjujejo zvok?
Zanimajo me predvsem:
1. Zvočni karakter neke naprave, torej količina lastnih primesi ki jih naprava vnaša v zvok (svetel, temen... )
2. Soundstage, torej fizična dimenzija zvoka (širina, globina in višina "odra" med in pred zvočniki kjer se odvija glasbeno dogajanje)
3. Image, torej holografska slika instrumentov na "odru" (vidnost resnične oblike in dimenzij posameznega instrumenta v glasbenem dogajanju)
4. Resolucija pri nizki glasnosti, torej sposobnost naprave da prikaže tudi najtišje detajle pri normalni glasnosti, ter jih korektno prenese poslušalcu
5. Resolucija pri visoki glasnosti, torej sposobnost naprave da tudi pri najmočnejših glasbenih napadih obdrži kontrolo (da ne popači in združuje instrumente v eno točko oziroma ne zoožuje zvočne slike v eno točko)
6. Dinamika, torej sposobnost naprave da korektno prikaže razpon od zelo tihih do zelo glasnih glasbenih pasaž
7. Mikrodinamika, torej prenašanje razlik v znotraj posamezne dinamične skupine (razlika v glasnosti posameznih instrumentov)
8. Nizkotonska razširjenost, torej sposobnost naprave prenašanja nizkotonskega spektra (ne samo kako globoko lahko gre, temveč ali je bas trden, fazno korekten, ali ima dovolj moči da korektno reproducira udarec)
9. Visokotonska razširjenost, torej harmonična struktura (čistost, artikulacija, transparentnost, zrnatost, zračnost...)
Hvala in lep pozdrav !
spoštujem tvoje mišljenje, čeprav se z njim nikakor ne strinjam. Tvoja pripomba o vseznalstvu najverjetneje leti name, zato se čutim dolžnega odgovoriti. S hifijem se ukvarjam že nekih 18 let, v tem času pa sem pridobil znanja in izkušenj recimo za kakšno kapljico v audiofilsko morje. Po tvojem odgovoru na spodaj postavljeno vprašanje, pa bom dodal še dve ali tri kapljice, za kar se ti že vnaprej zahvaljujem!
Kot strokovnjaka za meritve, grafe in takšne ter drugačne krivulje iz katerih kot si napisal brez poslušanja oceniš zvok, te sprašujem, kako iz le teh razbrati parametre, po katerih resni audiofili ocenjujejo zvok?
Zanimajo me predvsem:
1. Zvočni karakter neke naprave, torej količina lastnih primesi ki jih naprava vnaša v zvok (svetel, temen... )
2. Soundstage, torej fizična dimenzija zvoka (širina, globina in višina "odra" med in pred zvočniki kjer se odvija glasbeno dogajanje)
3. Image, torej holografska slika instrumentov na "odru" (vidnost resnične oblike in dimenzij posameznega instrumenta v glasbenem dogajanju)
4. Resolucija pri nizki glasnosti, torej sposobnost naprave da prikaže tudi najtišje detajle pri normalni glasnosti, ter jih korektno prenese poslušalcu
5. Resolucija pri visoki glasnosti, torej sposobnost naprave da tudi pri najmočnejših glasbenih napadih obdrži kontrolo (da ne popači in združuje instrumente v eno točko oziroma ne zoožuje zvočne slike v eno točko)
6. Dinamika, torej sposobnost naprave da korektno prikaže razpon od zelo tihih do zelo glasnih glasbenih pasaž
7. Mikrodinamika, torej prenašanje razlik v znotraj posamezne dinamične skupine (razlika v glasnosti posameznih instrumentov)
8. Nizkotonska razširjenost, torej sposobnost naprave prenašanja nizkotonskega spektra (ne samo kako globoko lahko gre, temveč ali je bas trden, fazno korekten, ali ima dovolj moči da korektno reproducira udarec)
9. Visokotonska razširjenost, torej harmonična struktura (čistost, artikulacija, transparentnost, zrnatost, zračnost...)
Hvala in lep pozdrav !
glinik ::
Hehe, eni pa res klatite kisle ... Audio je področje, ki se ga NE DA NAČITAT. Načitance ne bom izpostavljal, saj se takoj vidi kdo spada mednje. Nekaj vedetite, tudi jaz sem pred leti bral članke na internetu, Stereoplayu itd... Kot je že nekdo napisal, to so vse marketinške fore ... Največja negativna izkušnja so bili DALI Grand Coupe. O njih so pisali da so oh in sploh ... Ob poslušanju sem dobil "vedno več giub" - z eno besedo BEDA ... Igrali so plastično, napihjeno, nedefinirano, zaprto, ...
Potrebuješ kar nekaj let izkušenj in primerjanja naprav, da se sploh "naučiš" poslušat. To je osnova za nadaljno debato. Kdo ne loči teh parametrov, ta si naj kupi nek 5.1 sistem v Intersparu, bo še najbol zadovoljen (še bol pa njegova denarnica) ...
Kar se tiče razno raznih grafov, kaj naj z njimi??? Najbol linearne in tehnično dovršene frekvenčne grafe ima sigurno "hi-end firma" Krell. Tehnično gledano imajo njihove aparature najbol "čiste" signale. Kakšna je nato stvar v praksi? Od prijetne glasbe ni duha, ne sluha. Zvok je suh, polaren, hladen, max. definiran, brez duše ... Imajo pa Krell-ove komponente najbolši bas na svetu . Za komponento tega cenovnega ranga ja samo bas več kot premalo. Kdor mi ne vrjame, naj gre v BB, tam imajo Krell-ov ojačevalec KAV 300i. Poslušajte ga, takoj vam bo jasno o čem govorim ...
Lp
Potrebuješ kar nekaj let izkušenj in primerjanja naprav, da se sploh "naučiš" poslušat. To je osnova za nadaljno debato. Kdo ne loči teh parametrov, ta si naj kupi nek 5.1 sistem v Intersparu, bo še najbol zadovoljen (še bol pa njegova denarnica) ...
Kar se tiče razno raznih grafov, kaj naj z njimi??? Najbol linearne in tehnično dovršene frekvenčne grafe ima sigurno "hi-end firma" Krell. Tehnično gledano imajo njihove aparature najbol "čiste" signale. Kakšna je nato stvar v praksi? Od prijetne glasbe ni duha, ne sluha. Zvok je suh, polaren, hladen, max. definiran, brez duše ... Imajo pa Krell-ove komponente najbolši bas na svetu . Za komponento tega cenovnega ranga ja samo bas več kot premalo. Kdor mi ne vrjame, naj gre v BB, tam imajo Krell-ov ojačevalec KAV 300i. Poslušajte ga, takoj vam bo jasno o čem govorim ...
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
Saladin ::
Malo off vprašanje:
Recimo da poganjaš z surround receiverjem par boljših zvočnikov. Priporočena max. moč ojačevalca za zvočnike je 200RMS, medtem ko receiver odda maksimalno 100-120RMS.
Zanima me, če receiver kej trpi, če ga poganjaš skoraj na maskimalni glasnosti (ki jo zvočniki brez težav prenesejo) za dlje časa.
Ali moraš pazit na pregrevanje, itd.?
Recimo da poganjaš z surround receiverjem par boljših zvočnikov. Priporočena max. moč ojačevalca za zvočnike je 200RMS, medtem ko receiver odda maksimalno 100-120RMS.
Zanima me, če receiver kej trpi, če ga poganjaš skoraj na maskimalni glasnosti (ki jo zvočniki brez težav prenesejo) za dlje časa.
Ali moraš pazit na pregrevanje, itd.?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Stepni Volk ::
Nekoliko drugačen odgovor: Kako lahko uničim zvočnike?
A - tako, da priklopim nanje veliko močnejšo končno stopnjo*
B - tako, da priklopim nanjo veliko šibkejšo končno stopnjo
Resnica je še bolj komplicirana, vsak par zvočnikov lahko uničiš s poljubno končno stopnjo, pogoj je, da stvar navijamo do konca oz. "na rob".
NAD se je s svojimi končnimi stopnjami temu delno izogibal s "soft clippingom"..
* končno stopnja, kot samostojen mono block, stereo končna stopnja, del integriranega ojačevalca ali receiverja...
A - tako, da priklopim nanje veliko močnejšo končno stopnjo*
B - tako, da priklopim nanjo veliko šibkejšo končno stopnjo
Resnica je še bolj komplicirana, vsak par zvočnikov lahko uničiš s poljubno končno stopnjo, pogoj je, da stvar navijamo do konca oz. "na rob".
NAD se je s svojimi končnimi stopnjami temu delno izogibal s "soft clippingom"..
* končno stopnja, kot samostojen mono block, stereo končna stopnja, del integriranega ojačevalca ali receiverja...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Stepni Volk ::
Aja, še ena HI-Fi povezava, s podrobnejšo razlago: On Hi-Fi, ter en .edu za nejeverne tomaže, kaj je resnično pomembno pri vsem skupaj: Florida state university, College of Music
OwcA ::
Audio je področje, ki se ga NE DA NAČITAT.
Kar se tiče razno raznih grafov, kaj naj z njimi???
Najprej dve vprašanji:
1) ali Hi-Fi naprave ustvarjajo izkljiučno fizikalne pojave?
2) ali so trenutne fizikalne teorije zadostne za natančen opis teh (fizikalnih) pojavov
Ušečnost posamezniku (zaenkrat) res še težko opišemo, ampak kvaliteto reprodukcije pa ne. Žal le takšni testi za Hi-Fi naprave niso dostopni širši javnosti (ne dvomim, da jih vsaj nekateri proizvajalci delajo).
Otroška radovednost - gonilo napredka.
Stepni Volk ::
Owca
1. Ne
2. Ne
Podvprašanje: Ali lahko na Hi-Fi napravi slišiš razliko med Stradivardijevko in Yamaho?
KLIK
1. Ne
2. Ne
Podvprašanje: Ali lahko na Hi-Fi napravi slišiš razliko med Stradivardijevko in Yamaho?
Audiences, by the way, are notoriously unable to hear the difference between old and new instruments. Any soloist who owns a new instrument—and there are many now who do—can tell stories by the dozen of green room compliments on his Stradivari or Guarneri, when really he had played the new one that night. The best instrument is the one that performs and handles best for the player, not the one with the biggest price tag or the most venerable reputation.
KLIK
audiofill ::
Nekoliko drugačen odgovor: Kako lahko uničim zvočnike?
A - tako, da priklopim nanje veliko močnejšo končno stopnjo*
B - tako, da priklopim nanjo veliko šibkejšo končno stopnjo
Resnica je še bolj komplicirana, vsak par zvočnikov lahko uničiš s poljubno končno stopnjo, pogoj je, da stvar navijamo do konca oz. "na rob".
Živa resnica. Zvočnike se da uničiti z bilo kakšnim ojačevalnikom, najbolj pa sta kritična zgoraj opisana A/B ekstrema. Za lažje razumevanje tega pojava ter v izogib kasnejši slabi volji ko je že prepozno (tudi sam sem že kuril zvočnike-nevedoč zakaj), bi bilo dobro tole malo obrazjasniti.
1. Veliko šibkejši ojačevalnik od zvočnikov:
če imamo ojačevalnik priklopljen na dosti močnejše zvočnike od njega in navijemo glasnost proti maksimumu, iz zvočnikov zaslišimo močno hreščanje. Do tega pride, ker izhod ojačevalnika ni v stanju zagotoviti potrebne energije močnim zvočnikom, da bi lahko ti normalno delovali oziroma igrali saj potrebujejo ogromno energije za nihanje membrane, katero pa seveda vlečejo iz ojačevalnika. In ta tega ni v stanju dati. Zato pride do popačenja ki se mu pravi CLIPING. Ta popačeni signal nato pride v zvočnike, kjer pa ga kretnica v zvočnikih ni v stanju pravilno razsekati na nizkotonski signal in visokotonski signal. Zato se lahko kaj hitro zgodi da kretnica nizkotonski signal napačno pošlje v visokotonski zvočnik. V tem primeru lahko pride, ali pa skoraj verjetno pride do "skurjenja" visokotoncev v trenutku. Potrebno je vedeti da so v 100 watnih zvočnikih visokotonci projektirani samo za nekih 5 do 10 watov moči in čisto nič več, tako da jih z 30 watnim ojačevalnikom ki ga zvočniki doterajo v CLIPING ni nobena umetnost skuriti.
2. Veliko močnejši ojačevalnik od zvočnikov:
če imamo na ojačevalnik priklopljene dosti šibkejše zvočnike od njega in navijemo glasnost proti maksimumu, zopet slišimo hreščanje kakor v gornjem primeru. Ampak tokrat ne gre za CLIPING, saj zvočniki ne jemljejo tako velike energije iz ojačevalnika kot oni močnejši, ter ima ojačevalnik na zalogi še vedno dosti moči. V tem primeru lahko zvočnike z navijanjem glasnosti ojačevalnika preko meje (dovoljene moči) zvočnikov, le te preteramo in pride do mehanske okvare samih zvočnikov.
EPILOG...
če je prisotna zdrava pamet, potem navedena ekstrema nista kritična ker do njiju sploh ne bo prihajalo. Če zdrave pameti ni, potem kombiniramo ojačevalnik in zvočnike z enako RMS močjo, oziroma odstopanje tam nekje do 20%. S tem se bo možnost poškodovanja zvočnikov zmanjšala, dočim ne odpravila!
A - tako, da priklopim nanje veliko močnejšo končno stopnjo*
B - tako, da priklopim nanjo veliko šibkejšo končno stopnjo
Resnica je še bolj komplicirana, vsak par zvočnikov lahko uničiš s poljubno končno stopnjo, pogoj je, da stvar navijamo do konca oz. "na rob".
Živa resnica. Zvočnike se da uničiti z bilo kakšnim ojačevalnikom, najbolj pa sta kritična zgoraj opisana A/B ekstrema. Za lažje razumevanje tega pojava ter v izogib kasnejši slabi volji ko je že prepozno (tudi sam sem že kuril zvočnike-nevedoč zakaj), bi bilo dobro tole malo obrazjasniti.
1. Veliko šibkejši ojačevalnik od zvočnikov:
če imamo ojačevalnik priklopljen na dosti močnejše zvočnike od njega in navijemo glasnost proti maksimumu, iz zvočnikov zaslišimo močno hreščanje. Do tega pride, ker izhod ojačevalnika ni v stanju zagotoviti potrebne energije močnim zvočnikom, da bi lahko ti normalno delovali oziroma igrali saj potrebujejo ogromno energije za nihanje membrane, katero pa seveda vlečejo iz ojačevalnika. In ta tega ni v stanju dati. Zato pride do popačenja ki se mu pravi CLIPING. Ta popačeni signal nato pride v zvočnike, kjer pa ga kretnica v zvočnikih ni v stanju pravilno razsekati na nizkotonski signal in visokotonski signal. Zato se lahko kaj hitro zgodi da kretnica nizkotonski signal napačno pošlje v visokotonski zvočnik. V tem primeru lahko pride, ali pa skoraj verjetno pride do "skurjenja" visokotoncev v trenutku. Potrebno je vedeti da so v 100 watnih zvočnikih visokotonci projektirani samo za nekih 5 do 10 watov moči in čisto nič več, tako da jih z 30 watnim ojačevalnikom ki ga zvočniki doterajo v CLIPING ni nobena umetnost skuriti.
2. Veliko močnejši ojačevalnik od zvočnikov:
če imamo na ojačevalnik priklopljene dosti šibkejše zvočnike od njega in navijemo glasnost proti maksimumu, zopet slišimo hreščanje kakor v gornjem primeru. Ampak tokrat ne gre za CLIPING, saj zvočniki ne jemljejo tako velike energije iz ojačevalnika kot oni močnejši, ter ima ojačevalnik na zalogi še vedno dosti moči. V tem primeru lahko zvočnike z navijanjem glasnosti ojačevalnika preko meje (dovoljene moči) zvočnikov, le te preteramo in pride do mehanske okvare samih zvočnikov.
EPILOG...
če je prisotna zdrava pamet, potem navedena ekstrema nista kritična ker do njiju sploh ne bo prihajalo. Če zdrave pameti ni, potem kombiniramo ojačevalnik in zvočnike z enako RMS močjo, oziroma odstopanje tam nekje do 20%. S tem se bo možnost poškodovanja zvočnikov zmanjšala, dočim ne odpravila!
Saladin ::
Poanta: Pazi na popačenja v zvoku, ko nabijaš na glas ;)
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
angello ::
načeloma kakor vem, je večja vrjetnost da skuris zvočnike , ko uporabljaš šibek ojačevalec za poganjat recimo kakšne ''težke'' zvočnike z zelo majhno občutljivostjo. Seveda ne gre zanemarit, da na ojačevalnikih, ki majo gumbke za nastavitev basov, treble za resno sploh pa če glasno poslušamo dat vse na nevtralen položaj.
Tukaj bi se spet drugače dalo debatirat, da ni vedno vse glede ojačevalca in njegovih watov za vrjet nekaterim firmam kar napišejo v specifokacije... aka SOny, kenwood, aiwa. Torej ni nujno da je ojačevalec za 65 000sit firme xy z 100wati v specifikacijah špila bolje od firme xx za 150 000sit z izmerjenih 40wati
Tukaj bi se spet drugače dalo debatirat, da ni vedno vse glede ojačevalca in njegovih watov za vrjet nekaterim firmam kar napišejo v specifokacije... aka SOny, kenwood, aiwa. Torej ni nujno da je ojačevalec za 65 000sit firme xy z 100wati v specifikacijah špila bolje od firme xx za 150 000sit z izmerjenih 40wati
glinik ::
angello,
malo zapleteno si to zapisal.
Ojačevalca ranga 65000 in 15000 sit ne moremo primerjat med seboj, saj sta v popolno različni "ligi".
En prastar test za ugotavljanja kvalitete ojačevalnika. Več kot ima kg in manj W, bolši je ...
Lp
malo zapleteno si to zapisal.
Ojačevalca ranga 65000 in 15000 sit ne moremo primerjat med seboj, saj sta v popolno različni "ligi".
En prastar test za ugotavljanja kvalitete ojačevalnika. Več kot ima kg in manj W, bolši je ...
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
audiofill ::
in kaj v ojacevalniku nanese to tezo? cist informativno me zanima.
Močnejše napajanje, večja hladilna telesa, robustnejše ohišje...
lp
Močnejše napajanje, večja hladilna telesa, robustnejše ohišje...
lp
glinik ::
Kot je audiofill povedal ...
Najvažnejši del je pravo dimenzionirano napajanje, da je ojačevalec stabilen in močan:
- posledično veliki trafo
- veliko kapacitivnih elementov (kondenzatorjev)
- posledično veliko energije (žal tudi toplotne)
- zaradi veliko toplote, tudi veliki hladilni elementi
- zaradi vseh teh "teških" komponent, potrebujemo teško in stabilno ohišje
Rezultat vseh teh "kvalitetnih" oz. "kvalitetno" dimenzioniranih komponent je velika teža celotnega ojačevalnika.
Pri digitalnih ojačevalcih je stanje povsem drugačno. Tam teža naprave nima veze. Sicer vam lahko o tem pove kaj več audiofill, saj si lasti eno takšno vrhunsko zadevo .
Lp
Najvažnejši del je pravo dimenzionirano napajanje, da je ojačevalec stabilen in močan:
- posledično veliki trafo
- veliko kapacitivnih elementov (kondenzatorjev)
- posledično veliko energije (žal tudi toplotne)
- zaradi veliko toplote, tudi veliki hladilni elementi
- zaradi vseh teh "teških" komponent, potrebujemo teško in stabilno ohišje
Rezultat vseh teh "kvalitetnih" oz. "kvalitetno" dimenzioniranih komponent je velika teža celotnega ojačevalnika.
Pri digitalnih ojačevalcih je stanje povsem drugačno. Tam teža naprave nima veze. Sicer vam lahko o tem pove kaj več audiofill, saj si lasti eno takšno vrhunsko zadevo .
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: glinik ()
AnubisOfDoom ::
zanima me, kdaj je trgovina od a do z odprta in kje se nahaja, ter ce imajo kaksen cenik na spletu, oziroma kaksen mejl/spletno stran, da ne bom zastonj hodil v LJ!
edit: btw zanima me, ce so vse cene zvocnikov na bilokaterih straneh za par ali za en sam zvocnik!
edit: btw zanima me, ce so vse cene zvocnikov na bilokaterih straneh za par ali za en sam zvocnik!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AnubisOfDoom ()
Saladin ::
Vedno za par (rezan kakšnega surround centra ali kaj podobnega)
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
glinik ::
Cene niso VEDNO za par. Ped časom je imel BB tak nor način oglaševanja. Cena za komad ??!!"#%$%&&
Lp
Lp
Če bi faušija gorela, cela Slovenija bi gorela :)))
Je vredno razmisleka ...
Je vredno razmisleka ...
AnubisOfDoom ::
aha ok, npr. pri audioclubu in bofu, predvidevam da so te mirage zvocniki po 120 000 sit na par in ne na zvocnik :) hehe, se tisto, glede trgovine... ce kdo pove kaj vec infota
Saladin ::
Da vidim tipa, ki hoče na finto prodat EN zvočnik (medtem ko potrebuješ 2) i mu primažem dvoje za ušesa. Pa še zvočnik mu nabijem na glavo
Ki je tu logika?
Ki je tu logika?
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Saladin ()
AnubisOfDoom ::
ne vem, pri hi-fiju je vse cudno :) hehe tako da sem raje prasal... bolje izpasti glup nego z avijona! :) no sam se o starcuni A do Z rabim info! :) hvala
Stepni Volk ::
Glede teže ojačevalcev, pred leti je veljalo, da je kilogram vreden 100 DEM. 6kg = 600 DEM. Moram preveriti, če zadeva še drži :)
audiofill ::
zanima me, kdaj je trgovina od a do z odprta in kje se nahaja, ter ce imajo kaksen cenik na spletu, oziroma kaksen mejl/spletno stran, da ne bom zastonj hodil v LJ
- v Celju se nahaja v Intersparu na naslovu Mariborska cesta št. 100
- v Ljubljani-Vič se nahaja v Intersparu na naslovu Jamova cesta št. 105
- v Mariboru se nahaja v City-ju na naslovu Vita Kraigherja št. 5
- v Celju se nahaja v Intersparu na naslovu Mariborska cesta št. 100
- v Ljubljani-Vič se nahaja v Intersparu na naslovu Jamova cesta št. 105
- v Mariboru se nahaja v City-ju na naslovu Vita Kraigherja št. 5
audiofill ::
Preden se odpraviš, preveri na spodnjih tel. številkah kakšno je stanje. V Celju je vprašanje če imajo odprto saj je Interspar v prenovi ter nekaj trgovn obratuje nekaj pa ne, v njihovi LJ in MB trgovini pa nisem bil že par let.
- Celje 03/490-43-50
- Ljubljana 01/423-72-60
- Maribor 02/231-05-23, 231-05-24
lp
- Celje 03/490-43-50
- Ljubljana 01/423-72-60
- Maribor 02/231-05-23, 231-05-24
lp
audiofill ::
Upam da se ve, da gre v vprašanju Eschelonu par postov višje za zajebancijo. Kvaliteta zvoka hifi naprav se seveda nikakor ne ocenjuje z grafov in krivulj.
btw, a obstaja v sklopu hifi dela foruma tudi kakšna tema o glasbi? Torej o tistem zaradi česar hifi sploh obstaja.
Zanimivo bi bilo slišati kaj se posluša, s čem se testira, razna priporočila albumov, takšne in drugačne glasbene zanimivosti...
lp
btw, a obstaja v sklopu hifi dela foruma tudi kakšna tema o glasbi? Torej o tistem zaradi česar hifi sploh obstaja.
Zanimivo bi bilo slišati kaj se posluša, s čem se testira, razna priporočila albumov, takšne in drugačne glasbene zanimivosti...
lp
Eschelon ::
Zajeb away .
Najprej en kratek izlet v gurmanske vode. Zvok je težko opisati, zato si ljudje vedno sposojamo izraze od drugod (trd, mehek, temen, svetel, čist, umazan, poln, prazen...) - sam sem si dovolil za svoje potrebe sposoditi kuharsko terminologijo.
Predvajanje na tvojem avdio sistemu je le zadnja stopnja v verigi. Preden je vsebina prispela do tebe, so jo skuhali. Če odmisliš vse drugo, je problematično že, kako so bili mikrofoni v snemalnem prostoru postavljeni (in koliko jih je bilo).
Če so bili kuharji dobri, si pripravljenega ne želim spreminjati. Vse začimbe, ki mi jih vsili avdio sistem, so odveč. Še posebej, če vsako stvar spreminja na enak način (večinoma poper ne paše na sladico, čeprav je marsikje drugje zelo prijeten dodatek). Vsaka izmed točk, ki jih naštevaš se nanaša na to, kako in koliko avdio sistem stvari spremeni - in kdo bi si mislil, vsak posameznik ima svojo idejo o tem, katere začimbe so bolj zaželene kot druge. (Ob pretiranem dodajanju pa karkoli postane neužitno).
1. Zvočni karakter neke naprave, torej količina lastnih primesi ki jih naprava vnaša v zvok (svetel, temen...)
Najprej se morava zmeniti, kaj pomeni naprava. Ker pri reprodukciji je naprava vse, od nosilca zvoka do tvojih ušes. V tem primeru je to predvajalnik, ojačevalec (s predojačevalcem), zvočniki in soba (soba ima velik vpliv na zvok). Če je v sobi veliko steklenih površin, ki reflektirajo predvsem visoke tone, zvok postane - svetel. Obratno velja za temen zvok - manj visokih tonov.
2. Soundstage, torej fizična dimenzija zvoka (širina, globina in višina "odra" med in pred zvočniki kjer se odvija glasbeno dogajanje)
Ko govoriš o prostoru pri zvoku, govoriš o zamiku in odbojih. Čeprav smo na fazo ljudje relativno neobčutljivi, preveliki odmiki (ranga 30st.) pri njej, predvsem pri višjih frekvencah pokvarijo občutek za prostor. Pri zvočniku je pomembno tudi enakomerno kotno sevanje v prostor. Nazadnje je zelo pomemben še prostor, v katerem zvočniki igrajo.
3. Image, torej holografska slika instrumentov na "odru" (vidnost resnične oblike in dimenzij posameznega instrumenta v glasbenem dogajanju)
Ista fora kot prej. (Holografska - LOL.)
4. Resolucija pri nizki glasnosti, torej sposobnost naprave da prikaže tudi najtišje detajle pri normalni glasnosti, ter jih korektno prenese poslušalcu
To bi se zelo dobro videlo, na waterfall grafu frekvenčnega odziva v odvisnosti od predvajalne jakosti.
Odvisno od mase in trdnosti membrane. Tu morajo proizvajalci vedno narediti nek kompromis, ker večje jakosti zvoka zahtevajo večjo trdnost in s tem večjo maso - nizke jakosti pa zaradi majhnih energij velikih mas ne morejo premikati. Vsak zvočnik bo imel zato neko optimalno glasnost, pri kateri najbolje predvaja.
5. Resolucija pri visoki glasnosti, torej sposobnost naprave da tudi pri najmočnejših glasbenih napadih obdrži kontrolo (da ne popači in združuje instrumente v eno točko oziroma ne zoožuje zvočne slike v eno točko)
Kot prej - spet je problem masa. Zaradi vztrajnosti, se lahko zelo zamakne faza.
(pa frekvenčni odziv gre lahko rakom žvižgat).
6. Dinamika, torej sposobnost naprave da korektno prikaže razpon od zelo tihih do zelo glasnih glasbenih pasaž
... isto.
7. Mikrodinamika, torej prenašanje razlik v znotraj posamezne dinamične skupine (razlika v glasnosti posameznih instrumentov)
... itd.
8. Nizkotonska razširjenost, torej sposobnost naprave prenašanja nizkotonskega spektra (ne samo kako globoko lahko gre, temveč ali je bas trden, fazno korekten, ali ima dovolj moči da korektno reproducira udarec)
Kaj pa srednji, srednji, srednji? (glej 5.)
9. Visokotonska razširjenost, torej harmonična struktura (čistost, artikulacija, transparentnost, zrnatost, zračnost...)
... Količina popra, soli, paprike...
Najprej en kratek izlet v gurmanske vode. Zvok je težko opisati, zato si ljudje vedno sposojamo izraze od drugod (trd, mehek, temen, svetel, čist, umazan, poln, prazen...) - sam sem si dovolil za svoje potrebe sposoditi kuharsko terminologijo.
Predvajanje na tvojem avdio sistemu je le zadnja stopnja v verigi. Preden je vsebina prispela do tebe, so jo skuhali. Če odmisliš vse drugo, je problematično že, kako so bili mikrofoni v snemalnem prostoru postavljeni (in koliko jih je bilo).
Če so bili kuharji dobri, si pripravljenega ne želim spreminjati. Vse začimbe, ki mi jih vsili avdio sistem, so odveč. Še posebej, če vsako stvar spreminja na enak način (večinoma poper ne paše na sladico, čeprav je marsikje drugje zelo prijeten dodatek). Vsaka izmed točk, ki jih naštevaš se nanaša na to, kako in koliko avdio sistem stvari spremeni - in kdo bi si mislil, vsak posameznik ima svojo idejo o tem, katere začimbe so bolj zaželene kot druge. (Ob pretiranem dodajanju pa karkoli postane neužitno).
1. Zvočni karakter neke naprave, torej količina lastnih primesi ki jih naprava vnaša v zvok (svetel, temen...)
Najprej se morava zmeniti, kaj pomeni naprava. Ker pri reprodukciji je naprava vse, od nosilca zvoka do tvojih ušes. V tem primeru je to predvajalnik, ojačevalec (s predojačevalcem), zvočniki in soba (soba ima velik vpliv na zvok). Če je v sobi veliko steklenih površin, ki reflektirajo predvsem visoke tone, zvok postane - svetel. Obratno velja za temen zvok - manj visokih tonov.
2. Soundstage, torej fizična dimenzija zvoka (širina, globina in višina "odra" med in pred zvočniki kjer se odvija glasbeno dogajanje)
Ko govoriš o prostoru pri zvoku, govoriš o zamiku in odbojih. Čeprav smo na fazo ljudje relativno neobčutljivi, preveliki odmiki (ranga 30st.) pri njej, predvsem pri višjih frekvencah pokvarijo občutek za prostor. Pri zvočniku je pomembno tudi enakomerno kotno sevanje v prostor. Nazadnje je zelo pomemben še prostor, v katerem zvočniki igrajo.
3. Image, torej holografska slika instrumentov na "odru" (vidnost resnične oblike in dimenzij posameznega instrumenta v glasbenem dogajanju)
Ista fora kot prej. (Holografska - LOL.)
4. Resolucija pri nizki glasnosti, torej sposobnost naprave da prikaže tudi najtišje detajle pri normalni glasnosti, ter jih korektno prenese poslušalcu
To bi se zelo dobro videlo, na waterfall grafu frekvenčnega odziva v odvisnosti od predvajalne jakosti.
Odvisno od mase in trdnosti membrane. Tu morajo proizvajalci vedno narediti nek kompromis, ker večje jakosti zvoka zahtevajo večjo trdnost in s tem večjo maso - nizke jakosti pa zaradi majhnih energij velikih mas ne morejo premikati. Vsak zvočnik bo imel zato neko optimalno glasnost, pri kateri najbolje predvaja.
5. Resolucija pri visoki glasnosti, torej sposobnost naprave da tudi pri najmočnejših glasbenih napadih obdrži kontrolo (da ne popači in združuje instrumente v eno točko oziroma ne zoožuje zvočne slike v eno točko)
Kot prej - spet je problem masa. Zaradi vztrajnosti, se lahko zelo zamakne faza.
(pa frekvenčni odziv gre lahko rakom žvižgat).
6. Dinamika, torej sposobnost naprave da korektno prikaže razpon od zelo tihih do zelo glasnih glasbenih pasaž
... isto.
7. Mikrodinamika, torej prenašanje razlik v znotraj posamezne dinamične skupine (razlika v glasnosti posameznih instrumentov)
... itd.
8. Nizkotonska razširjenost, torej sposobnost naprave prenašanja nizkotonskega spektra (ne samo kako globoko lahko gre, temveč ali je bas trden, fazno korekten, ali ima dovolj moči da korektno reproducira udarec)
Kaj pa srednji, srednji, srednji? (glej 5.)
9. Visokotonska razširjenost, torej harmonična struktura (čistost, artikulacija, transparentnost, zrnatost, zračnost...)
... Količina popra, soli, paprike...
Vedeti, razumeti, znati.
Trancedeejay ::
HI
Vidim da si na pol vprasanj odgovoril enako, najbrz si sploh nisi mislil da je nekdo lahko tako picajzlast pri zvoku, ampak ko slisis kaj konkretnega,ves zakaj.
Zadnje case(ceprav naj bi bil audiofil) imam vecinoma vklopljen surround sistem in sem z njim cisto zadovoljen(ko sem ga koncno nastavil in natresel v zvocnika kroglice za peskanje za obtezitev),stereo trenutno sameva, bo pa ozivel ko bo drug interkonekt(trenutno imam druge stroske). In Aljo si ze sel kaj sprobat al cakas da ti pade v roke. Kar se pa glede nakupa zvocnikov tice, so tudi cene za komad podane, tako da je za scekirat, lahko je cena samo za komad.
Have a nice Day
Matt
Vidim da si na pol vprasanj odgovoril enako, najbrz si sploh nisi mislil da je nekdo lahko tako picajzlast pri zvoku, ampak ko slisis kaj konkretnega,ves zakaj.
Zadnje case(ceprav naj bi bil audiofil) imam vecinoma vklopljen surround sistem in sem z njim cisto zadovoljen(ko sem ga koncno nastavil in natresel v zvocnika kroglice za peskanje za obtezitev),stereo trenutno sameva, bo pa ozivel ko bo drug interkonekt(trenutno imam druge stroske). In Aljo si ze sel kaj sprobat al cakas da ti pade v roke. Kar se pa glede nakupa zvocnikov tice, so tudi cene za komad podane, tako da je za scekirat, lahko je cena samo za komad.
Have a nice Day
Matt
Music is the key
OwcA ::
Vidim da si na pol vprasanj odgovoril enako, najbrz si sploh nisi mislil da je nekdo lahko tako picajzlast pri zvoku, ampak ko slisis kaj konkretnega,ves zakaj.
Kaj če je odgovoril enako, ker za večimi stvarmi res stojijo isti pojavi?
Nekih objektivnih izrazov za opisovanje nimamo, zato uporabljamo asociacije (tudi sam sem tegaobčasno kriv ). Trdo, mehko, lahkotno, svetlo, ... Žal le-te povedo predvsem kako obsežen besedni zaklad imaš, nikakor pa jih ne smemo pripisovati pomenov, ki si jih ne zaslužijo, recimo da so to fizikalne lastnosti (reproduciranega) zvoka.
Otroška radovednost - gonilo napredka.
iElectric ::
Nameravam kupiti mini hi-fi za božiča in trenutno se mi zdi še najbolj zanimiv tale izdelek yamahe:
http://www.yamaha.co.jp/english/product...
Vidim, da se dokaj spoznate na to temo (za razliko od mene) in me zanima vaše mnenje. Sem pa probal v BOFu in me je res navdušil.
PS: Cena naj ne bi presegala 120k zato sem tudi v tem rangu :)
http://www.yamaha.co.jp/english/product...
Vidim, da se dokaj spoznate na to temo (za razliko od mene) in me zanima vaše mnenje. Sem pa probal v BOFu in me je res navdušil.
PS: Cena naj ne bi presegala 120k zato sem tudi v tem rangu :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iElectric ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zvočniki in receiver (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 21444 (19154) | car100 |
» | [Hi-Fi] - O zvočnikih (strani: 1 2 3 4 … 28 29 30 31 )Oddelek: Zvok in slika | 190679 (55822) | Janac |
» | Kako je folk naiven - ne vedo kaj kupujejo (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Zvok in slika | 29861 (15185) | CoolBits |
» | [Hi-Fi] - Hišni kino sistemi 3.1, 5.1, 7.1... (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Zvok in slika | 34914 (17685) | josko674 |
» | Racunalnik -> Reciver (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 4955 (4498) | filtr |