Forum » Loža » Vožnja skozi ovinke
Vožnja skozi ovinke
Pyr0Beast ::
Še slabše pa je, ko se razni modeli ne upajo skozi ovinke, spustijo na 50-60, takoj ko zagleda ravnino pa piči do 90. Res je, da te za vsakim ovinkom lahko čaka nepredvidena ovira, zato je pametno (in to počnejo vsi dobri vozniki), pred takim ovinkom prestavit v nižjo prestavo, saj ti že z odvzemom gasa, motor zaustavi za cca 20km/h, če pa še malo bremzo stisneš imaš takoj 5o ali celo manj, če pa to narediš v peti ali šesti brzini, se pa sploh ne pozna, ko spustiš gas, če pa na to še bremzaš, ti po navadi začne avto plesat po cesti, ker praviloma se v ovinku ne bremza, ampak se zmanjšuje hitrost z menjalnikom (enako na spolzki cesti ali poledici).
Hehe, uživaj v menjavi ventilčkov in batnih obročkov. Še mal, še mal, pa se ne pelješ več.
IMO, vsi ne vozijo ralija vsak dan po naših cestah, no .. se pa sem pa tja še vedno najde kakšen.
Dostikrat se je bolje reševati z gasom, kot z bremzo, nikoli pa se ne rešuje z bremzanjem na polno (tudi z ABS-om je zavorna pot pre dolga).
Čak, kako se boš reševal z gasom ? In sploh, v kakšnih primerih ? .. z defenzivno vožnjo se sploh ne rabiš reševat (ponavadi).
Z ABS-om je zavorna pot enako dolga ali malenkost daljša.
Vsi dobri vozniki zavirajo 70% z motorjem in ostalo z zavorami.
'Vsi dobri vozniki' ne poznajo osnov delovanja zavornega sistema, kaj šele, da bi zamenjali gume, bohnedaj filter za zrak. ..
Vsi dobri vozniki pravtako mislijo, da če bojo kaj zas. jih bo elektronika rešila .. pa jih ne ..
Osebno znucam zavorni disk (normalna obraba) na približno 300.000 prevoženih kilometrov, ko sem začel voziti, mi noben ni zdržal čez 100k (kratka varnostna razdalja, za zaviranje nisem uporabljal motorja, pred ovinki, neenakomerna vožnja, zaviranje pred semaforji), vse to se da uravnavati z motorjem in majhno uporabo zavor (le za čist ustavt ali hitro znižanje hitrosti). Res pa taka vožnja pomeni veliko dela z menjalnikom (zato so ga pa naredil), kar pa nekaterim dela sive lase.
Zavorne diske jaz menjam na vsake 5 let, neglede na to, ali so kaj obrabljeni ali ne, skupaj s paknami seveda.
Taka vožnja (bremzanje z mašino) pomeni veliko dela z menjalnikom, sklopko in gasom.
Posledično je motor pod veliko obremenitvijo, ko mu kar naenkrat povišaš rpm za tisoč ali dva, sklopka in menjalnik, katerim se obem veča obraba zaradi vlečenja/porivanja.
Menjalnik so naredili zaradi samega načina delovanja mašine, da ti zagotavlja optimalno moč/navor pri primerni hitrosti.
Jaz, osebno, če je kakšen hud ovinek, dam najraje v ler in nogo na bremzo, tako mi ni treba skakati gor dol in prestavljati, kot utrgan. Odzivnost je instantna, ker ne rabiš iskati sklopke in gasa, ker ovinek tako še prehitro pride.
Vsekakor pa v ovinku ne bremzam (če ni nujno seveda), bremza se pred ovinkom in ne v njem.
Hehe, uživaj v menjavi ventilčkov in batnih obročkov. Še mal, še mal, pa se ne pelješ več.
IMO, vsi ne vozijo ralija vsak dan po naših cestah, no .. se pa sem pa tja še vedno najde kakšen.
Dostikrat se je bolje reševati z gasom, kot z bremzo, nikoli pa se ne rešuje z bremzanjem na polno (tudi z ABS-om je zavorna pot pre dolga).
Čak, kako se boš reševal z gasom ? In sploh, v kakšnih primerih ? .. z defenzivno vožnjo se sploh ne rabiš reševat (ponavadi).
Z ABS-om je zavorna pot enako dolga ali malenkost daljša.
Vsi dobri vozniki zavirajo 70% z motorjem in ostalo z zavorami.
'Vsi dobri vozniki' ne poznajo osnov delovanja zavornega sistema, kaj šele, da bi zamenjali gume, bohnedaj filter za zrak. ..
Vsi dobri vozniki pravtako mislijo, da če bojo kaj zas. jih bo elektronika rešila .. pa jih ne ..
Osebno znucam zavorni disk (normalna obraba) na približno 300.000 prevoženih kilometrov, ko sem začel voziti, mi noben ni zdržal čez 100k (kratka varnostna razdalja, za zaviranje nisem uporabljal motorja, pred ovinki, neenakomerna vožnja, zaviranje pred semaforji), vse to se da uravnavati z motorjem in majhno uporabo zavor (le za čist ustavt ali hitro znižanje hitrosti). Res pa taka vožnja pomeni veliko dela z menjalnikom (zato so ga pa naredil), kar pa nekaterim dela sive lase.
Zavorne diske jaz menjam na vsake 5 let, neglede na to, ali so kaj obrabljeni ali ne, skupaj s paknami seveda.
Taka vožnja (bremzanje z mašino) pomeni veliko dela z menjalnikom, sklopko in gasom.
Posledično je motor pod veliko obremenitvijo, ko mu kar naenkrat povišaš rpm za tisoč ali dva, sklopka in menjalnik, katerim se obem veča obraba zaradi vlečenja/porivanja.
Menjalnik so naredili zaradi samega načina delovanja mašine, da ti zagotavlja optimalno moč/navor pri primerni hitrosti.
Jaz, osebno, če je kakšen hud ovinek, dam najraje v ler in nogo na bremzo, tako mi ni treba skakati gor dol in prestavljati, kot utrgan. Odzivnost je instantna, ker ne rabiš iskati sklopke in gasa, ker ovinek tako še prehitro pride.
Vsekakor pa v ovinku ne bremzam (če ni nujno seveda), bremza se pred ovinkom in ne v njem.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
McMallar ::
No, to je ena večjih neumnosti, da v leru voziš skozi ovinke.
ABS + EBD te rešita pri zaviranju v ovinku, če pa pride situacija, ko moraš v ovinku pospešiti, potem pa imaš sranje če voziš v leru.
In ne mi praviti, da tega ni potrebno delati nikoli. Letno naredim čez 55k km, prevozim veliko cest in sem bil tudi v situacijah, ko sem moral pospeševati.
ABS + EBD te rešita pri zaviranju v ovinku, če pa pride situacija, ko moraš v ovinku pospešiti, potem pa imaš sranje če voziš v leru.
In ne mi praviti, da tega ni potrebno delati nikoli. Letno naredim čez 55k km, prevozim veliko cest in sem bil tudi v situacijah, ko sem moral pospeševati.
Why can't a programmer tell the difference between Halloween and Christmas?
Because OCT31 = DEC25
Because OCT31 = DEC25
Saladin ::
Ler je samo za čakanje pred semaforom - za vse ostalo je preveč okoren in nevaren.
Raje drži pritisnjeno sklopko za isti efekt.
Raje drži pritisnjeno sklopko za isti efekt.
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
A.J. ::
Pyr0Beast> Posledično je motor pod veliko obremenitvijo, ko mu kar naenkrat povišaš rpm za tisoč ali dva, sklopka in menjalnik, katerim se obem veča obraba zaradi vlečenja/porivanja.
Zato pa lahko v večini primerov, ko ni potrebno hitro zavirati, lepo z gasom približno ujameš vrtljaje in tako zelo malo obremenjuješ celoten pogonski sistem.
Zato pa lahko v večini primerov, ko ni potrebno hitro zavirati, lepo z gasom približno ujameš vrtljaje in tako zelo malo obremenjuješ celoten pogonski sistem.
CoolBits ::
V leru ali pa s pritisnjeno sklopko se NE VOZI!! To je samo pri menjavi brzine.
Pejte še enkrat delat izpit al pa v šolo varne vožnje, prosim.
Že v avtošoli lepo učijo, da se pred močnejšim ovinkom niža prestavo in zavira... (morali bi vsaj, mene so)
Pejte še enkrat delat izpit al pa v šolo varne vožnje, prosim.
Že v avtošoli lepo učijo, da se pred močnejšim ovinkom niža prestavo in zavira... (morali bi vsaj, mene so)
jrtjtejtt ::
V leru ali s pritisnjeno sklopko skozi ovinek = avto popolnoma izven kontrole. Ti pa res potrebuješ obisk avtošole, pa brez zamere. Skozi ovinek se vozi tako da nimaš noge na gasu, oziroma malo. Seveda moraš prej zavirat, pred ovinkom na takšno hitrost, da komot zvoziš. V samem ovinku pa bolje nič ali pa malo gasa.
Če pa voziš rally in ti ni škoda gum pa v prvem delu ovinka premzaš ko norc pol pa naviješ gas. Ampak to stroškovno ne znese.
Če pa voziš rally in ti ni škoda gum pa v prvem delu ovinka premzaš ko norc pol pa naviješ gas. Ampak to stroškovno ne znese.
gzibret ::
CoolBits +1
Dajte se že naučit vozit, predvsem pa to, da se v leru in s stisnjeno sklopko NE vozi.
Glede ovinka - zaviranje, nižja prestava, vožnja v ovinek, na polovici ovinka gas. Držat linijo tako, da začneš na zunanjem robu ovinka (če je ovinek lev, na desnem robu in obratno), maksimalno sekaš, kolikor gre (samo ne prek črte ali po bankini) in spet končaš na zunanjem robu. Pa nobenega sunkovitega obračanja volana, kot to nekateri radi delajo (kot v kakšnem starem filmu, ko vozi avto tako, da cel čas obrača volan desno-levo). Pa bognedaj premzat. Če si privozil prehitro v ovinek, te reši le gas. Premza vso stvar zgolj poslabša. Na mokri cesti v ovinku pri niti ne preveliki hitrosti je lahko celo usodna.
Dajte se že naučit vozit, predvsem pa to, da se v leru in s stisnjeno sklopko NE vozi.
Glede ovinka - zaviranje, nižja prestava, vožnja v ovinek, na polovici ovinka gas. Držat linijo tako, da začneš na zunanjem robu ovinka (če je ovinek lev, na desnem robu in obratno), maksimalno sekaš, kolikor gre (samo ne prek črte ali po bankini) in spet končaš na zunanjem robu. Pa nobenega sunkovitega obračanja volana, kot to nekateri radi delajo (kot v kakšnem starem filmu, ko vozi avto tako, da cel čas obrača volan desno-levo). Pa bognedaj premzat. Če si privozil prehitro v ovinek, te reši le gas. Premza vso stvar zgolj poslabša. Na mokri cesti v ovinku pri niti ne preveliki hitrosti je lahko celo usodna.
Vse je za neki dobr!
solatko ::
Pyr0Beast - Tebi bi pa zelo prav prišla šola dobre vožnje. Tudi fizika ti zgleda mal težave dela. Diske na zavorah se menja, ko pride do vidne obrabe in menjat jih takrat kot pakne (vozniki s povprečnim zaviranjem jih morajo menjat na cca 50k) je čista bedarija, saj diski šele takrat opravljajo svojo polno funkcijo, ko so malo obrabljeni (novi so zelo gladko obdelani). Do danes še nisem menjal obročkov in ventilov, razen na enmu UNO-tu iz druge roke. Mašine so narejene tako, da njihove performanse čim bolj lahko izkoristiš, sem pa šteje tudi zaviranje z mašino. Vsi dobri vozniki nič ne mislijo, da jih bo reševala elektronika, temveč izkoristijo pomoč, ki jim jo nudi - v nasprotju s tistimi, ki mislijo, da elektronika dela namesto njih, pol se pa čudijo, ko gredo v ovinku (po možnosti v leru) kar na enkrat s ceste. Z ABS-om in pomočjo motorja, se ustaviš najmanj na pol krajši razdalji, kot samo z ABS-om - poizkusi, pa po možnosti na različnih podlagah - najboljši učinek ABS + motor je na gladki mokri cesti (večkrat tudi sprobano v prometu), zato postanem zelo živčen, če mi nekdo rine v rit, saj vem, da tudi slučajno ne bo ustavil v enakem času kot jaz. Delovanje zavor temelji na zmanjševanju kinetične energije in hitrosti avtomobila - kar pa je v ekstremnih primerih (reševanje prometnih nesreč, nenadnih dogodkov....), absolutno pre malo. Dobri vozniki skrbijo za svoje delovno sredstvo (olje, krmilni mehanizem, motor, zavore in gume), ni pa jim pomemben pleh, zato ne visijo skozi pri kleparjih, ličarjih in avtopralnicah, so pa ob vsaki najmanjši napaki na vitalnih delih avta, takoj pri mehaniku (dobri vozniki to takoj začutijo). Menjalnik je narejen zato, da lahko izkoristiš mašino, na najboljši možni način. Avto je pač stroj, narejen in mišljen kot celota in samo s celoto lahko izkoristiš vse performanse, v nasprotnem bi bil menjalnik na voljo samo kot dodatna oprema. Sam sistem vožnje v ovinek, pa izgleda približno tako ravnina cca 90 v V. brzini, približevanje ovinku - IV. brzina, malenkost dodan gas cca 90 - sredina ovinka (slabo pregleden) spustiš gas pade brzina na cca 75 km/h - držiš to brzino do vidne točke, pospešiš na cca 90 in po izhodu iz ovinka nazaj v V. brzino in je tako vožnja tekoča. V primeru, da sredi ovinka opaziš nekaj nepričakovanega, prestaviš nogo na zavoro, z rahlim pritiskom znižaš v trenutku hitrost na 60, istočasno prestaviš v III. v primeru kratke radalje v II. in motor ti avto na izredno kratki razdalji brez zanašanja, blokiranja in podobnih zadev hitrost zniža na 20-30, kar je pa tudi za karambol, zelo nizka hitrost. Če pa celo pot pomagaš še z rahlimi pritiski na zavoro, se pa v tem času tudi varno ustaviš, paziti pa se moraš tistih zadaj in dobro je paziti, da se spraviš v tak kot, da gre tisti zadaj lahko mimo, saj ustavil se ne bo.
Sedaj pa se mirno vsedi, počasi preberi tale post in nehaj srati neumnosti o leru, obremenitvah mašine, menjavah ventilčkov..... pa obišči šolo dobre vožnje, da te naučijo upravljanje in spoznavanje avtomobila in reševanja nepričakovanih situacij - pa še to, nikdar nisem vozil realy -a, sem se pa s kar nekaj temi vozniki vozil okoli in se marsikaj naučil od njih.
Pa še to - kdaj se rešiš z gasom - če te slučajno začne na cesti zanašati, boš avto poravnal z gasom in sklopko, niti slučajno ne z bremzanjem.
Sedaj pa se mirno vsedi, počasi preberi tale post in nehaj srati neumnosti o leru, obremenitvah mašine, menjavah ventilčkov..... pa obišči šolo dobre vožnje, da te naučijo upravljanje in spoznavanje avtomobila in reševanja nepričakovanih situacij - pa še to, nikdar nisem vozil realy -a, sem se pa s kar nekaj temi vozniki vozil okoli in se marsikaj naučil od njih.
Pa še to - kdaj se rešiš z gasom - če te slučajno začne na cesti zanašati, boš avto poravnal z gasom in sklopko, niti slučajno ne z bremzanjem.
Buggy ::
PyroBeast: tako suvereno odgovarjanje in "kvotanje" - pa take neumnosti kot jih ze dolgo nisem slisal. Zal pa srecujem veliko takih "varnih voznikov", kot si ti in so prepricani v svojo voznjo ne zavedajo se pa kaksne kozlarije delajo po cesti potem pa se debelo gledajo ko jih prehitis in jim nakazes na (voznjo brez luci, vozno z prizganim smerokazom, voznjo z dolgimi lucmi, kilometrsko kolono za njimi, voznjo po sredini ceste, (pri)bremza(va)nje na vsak naproti vozec avto, ...)
Pyr0Beast ::
V leru ali pa s pritisnjeno sklopko se NE VOZI!! To je samo pri menjavi brzine.
Povej mi zakaj ne ? Ali slučajno bremze takrat ne delujejo, je kaj drugega ?
Seveda to takrat delam, ko ni nikogar blizu, v koloni je drugače.
V ovinku me pospeševanje ne bo rešilo, ni variante.
ABS + EBD te rešita pri zaviranju v ovinku, če pa pride situacija, ko moraš v ovinku pospešiti, potem pa imaš sranje če voziš v leru.
Kaj pa če nimaš ABS + EBD + ESR + BSR + IDO. ,.. ah potem se pa sploh ni varno vozit ?
Zaviraš lahko z dosti večjim pojemkom, kot boš kadarkoli pospešil.
Pejte še enkrat delat izpit al pa v šolo varne vožnje, prosim.
Vem, da se ne dela. Vem tudi, da se med vožnjo ne ugaša motorja in iztika ključev. Zarota pravim, zarota ! [:D]
Že v avtošoli lepo učijo, da se pred močnejšim ovinkom niža prestavo in zavira... (morali bi vsaj, mene so)
V avtošoli tudi učijo, da greš v ovinek s tako (prilagojeno) hitrostjo in varnostno razdaljo, da lahko v kateremkoli trenutku varno ustaviš.
V leru ali s pritisnjeno sklopko skozi ovinek = avto popolnoma izven kontrole.
Spet, zakaj ?
Tudi fizika ti zgleda mal težave dela. Diske na zavorah se menja, ko pride do vidne obrabe in menjat jih takrat kot pakne (vozniki s povprečnim zaviranjem jih morajo menjat na cca 50k) je čista bedarija, saj diski šele takrat opravljajo svojo polno funkcijo, ko so malo obrabljeni (novi so zelo gladko obdelani).
Diski dobijo svojo polno funkcijo po 500km normalne obrabe ali pa po 100-200km normale uporabe in nato -vdelovanja-, pri čemer podaljšaš življensko dobo diskov in ploščic.
Diske se menja skupaj s paknami, v nasprotnem primeru nisi naredil čisto nič. Stvar ponavadi lahko drži do 0.5cm, pakne do 2mm. Kar je huje je treba menjat.
Saj se tudi gume menja na max. 6 let, pa če si jih kaj rabil ali ne.
Do danes še nisem menjal obročkov in ventilov, razen na enmu UNO-tu iz druge roke. Mašine so narejene tako, da njihove performanse čim bolj lahko izkoristiš, sem pa šteje tudi zaviranje z mašino. Vsi dobri vozniki nič ne mislijo, da jih bo reševala elektronika, temveč izkoristijo pomoč, ki jim jo nudi - v nasprotju s tistimi, ki mislijo, da elektronika dela namesto njih, pol se pa čudijo, ko gredo v ovinku (po možnosti v leru) kar na enkrat s ceste.
V tem avtu ni popolnoma nobene elektronike .. razen avtoradia ..
.. pa še tega ne rabim.
Z ABS-om in pomočjo motorja, se ustaviš najmanj na pol krajši razdalji, kot samo z ABS-om - poizkusi, pa po možnosti na različnih podlagah - najboljši učinek ABS + motor je na gladki mokri cesti (večkrat tudi sprobano v prometu), zato postanem zelo živčen, če mi nekdo rine v rit, saj vem, da tudi slučajno ne bo ustavil v enakem času kot jaz
Dober ABS ni in ne sme biti odvisen od motorja. Kako boš z ABS-om bremzal, tako, da boš imal prenos vključen ne vem, saj ti bo pri resnejšem bremzanju ugasnil motor.
Delovanje zavor temelji na zmanjševanju kinetične energije in hitrosti avtomobila - kar pa je v ekstremnih primerih (reševanje prometnih nesreč, nenadnih dogodkov....), absolutno pre malo.
Čak, a mašina ima še svoja kolesa za zaviranje ali kaj misliš s tem?
Dobri vozniki skrbijo za svoje delovno sredstvo (olje, krmilni mehanizem, motor, zavore in gume), ni pa jim pomemben pleh, zato ne visijo skozi pri kleparjih, ličarjih in avtopralnicah, so pa ob vsaki najmanjši napaki na vitalnih delih avta, takoj pri mehaniku (dobri vozniki to takoj začutijo).
Ko -začutiš- je že prepozno. Dober voznik bo redno pregledoval vitalne dele avta, tako kot vse ostale tekočine.
Pleh je na nekaterih predelih tudi pomemben faktor.
Sam sistem vožnje v ovinek, pa izgleda približno tako ravnina cca 90 v V. brzini, približevanje ovinku - IV. brzina, malenkost dodan gas cca 90 - sredina ovinka (slabo pregleden) spustiš gas pade brzina na cca 75 km/h - držiš to brzino do vidne točke, pospešiš na cca 90 in po izhodu iz ovinka nazaj v V. brzino in je tako vožnja tekoča.
Vem, vem vem. . been there done that ..
V primeru, da sredi ovinka opaziš nekaj nepričakovanega, prestaviš nogo na zavoro, z rahlim pritiskom znižaš v trenutku hitrost na 60, istočasno prestaviš v III. v primeru kratke radalje v II. in motor ti avto na izredno kratki razdalji brez zanašanja, blokiranja in podobnih zadev hitrost zniža na 20-30, kar je pa tudi za karambol, zelo nizka hitrost.
Kako ti bo motor znižal hitrost za 20-30km/h drugače od bremz. Razloži.
Pa še to - kdaj se rešiš z gasom - če te slučajno začne na cesti zanašati, boš avto poravnal z gasom in sklopko, niti slučajno ne z bremzanjem.
Težko, če nimaš vsaj 200 konjev se iz take situacije ne boš rešil. Ko te enkrat začne resno zanašati te zanese, nimaš kaj.
PyroBeast: tako suvereno odgovarjanje in "kvotanje" - pa take neumnosti kot jih ze dolgo nisem slisal. Zal pa srecujem veliko takih "varnih voznikov", kot si ti in so prepricani v svojo voznjo ne zavedajo se pa kaksne kozlarije delajo po cesti potem pa se debelo gledajo ko jih prehitis in jim nakazes na (voznjo brez luci, vozno z prizganim smerokazom, voznjo z dolgimi lucmi, kilometrsko kolono za njimi, voznjo po sredini ceste, (pri)bremza(va)nje na vsak naproti vozec avto, ...)
Lej, to počnem, ko se mi nikamor ne mudi, ko ni nobenega za/pred mano in ko sem prepričan da je stvar varna, drugače ne. V 90° ovinek pa itak bremza pa druga, nimaš kaj komplicirat.
Kilometerske kolone za sabo še nisem imel, mogoče en, dva avta. Ko se jih je nabralo 5 sem zapeljal iz vozišča, ter se nato nazaj vključil v promet. Po kilometru, dveh sem jih spet dohitel in so vozili z isto hitrostjo, kot prej. Da se bom pa rinil in prehiteval nekaj v 3 dni, da grem za en avto naprej (v koloni) mi pa na kraj pameti ne pride.
Povej mi zakaj ne ? Ali slučajno bremze takrat ne delujejo, je kaj drugega ?
Seveda to takrat delam, ko ni nikogar blizu, v koloni je drugače.
V ovinku me pospeševanje ne bo rešilo, ni variante.
ABS + EBD te rešita pri zaviranju v ovinku, če pa pride situacija, ko moraš v ovinku pospešiti, potem pa imaš sranje če voziš v leru.
Kaj pa če nimaš ABS + EBD + ESR + BSR + IDO. ,.. ah potem se pa sploh ni varno vozit ?
Zaviraš lahko z dosti večjim pojemkom, kot boš kadarkoli pospešil.
Pejte še enkrat delat izpit al pa v šolo varne vožnje, prosim.
Vem, da se ne dela. Vem tudi, da se med vožnjo ne ugaša motorja in iztika ključev. Zarota pravim, zarota ! [:D]
Že v avtošoli lepo učijo, da se pred močnejšim ovinkom niža prestavo in zavira... (morali bi vsaj, mene so)
V avtošoli tudi učijo, da greš v ovinek s tako (prilagojeno) hitrostjo in varnostno razdaljo, da lahko v kateremkoli trenutku varno ustaviš.
V leru ali s pritisnjeno sklopko skozi ovinek = avto popolnoma izven kontrole.
Spet, zakaj ?
Tudi fizika ti zgleda mal težave dela. Diske na zavorah se menja, ko pride do vidne obrabe in menjat jih takrat kot pakne (vozniki s povprečnim zaviranjem jih morajo menjat na cca 50k) je čista bedarija, saj diski šele takrat opravljajo svojo polno funkcijo, ko so malo obrabljeni (novi so zelo gladko obdelani).
Diski dobijo svojo polno funkcijo po 500km normalne obrabe ali pa po 100-200km normale uporabe in nato -vdelovanja-, pri čemer podaljšaš življensko dobo diskov in ploščic.
Diske se menja skupaj s paknami, v nasprotnem primeru nisi naredil čisto nič. Stvar ponavadi lahko drži do 0.5cm, pakne do 2mm. Kar je huje je treba menjat.
Saj se tudi gume menja na max. 6 let, pa če si jih kaj rabil ali ne.
Do danes še nisem menjal obročkov in ventilov, razen na enmu UNO-tu iz druge roke. Mašine so narejene tako, da njihove performanse čim bolj lahko izkoristiš, sem pa šteje tudi zaviranje z mašino. Vsi dobri vozniki nič ne mislijo, da jih bo reševala elektronika, temveč izkoristijo pomoč, ki jim jo nudi - v nasprotju s tistimi, ki mislijo, da elektronika dela namesto njih, pol se pa čudijo, ko gredo v ovinku (po možnosti v leru) kar na enkrat s ceste.
V tem avtu ni popolnoma nobene elektronike .. razen avtoradia ..
.. pa še tega ne rabim.
Z ABS-om in pomočjo motorja, se ustaviš najmanj na pol krajši razdalji, kot samo z ABS-om - poizkusi, pa po možnosti na različnih podlagah - najboljši učinek ABS + motor je na gladki mokri cesti (večkrat tudi sprobano v prometu), zato postanem zelo živčen, če mi nekdo rine v rit, saj vem, da tudi slučajno ne bo ustavil v enakem času kot jaz
Dober ABS ni in ne sme biti odvisen od motorja. Kako boš z ABS-om bremzal, tako, da boš imal prenos vključen ne vem, saj ti bo pri resnejšem bremzanju ugasnil motor.
Delovanje zavor temelji na zmanjševanju kinetične energije in hitrosti avtomobila - kar pa je v ekstremnih primerih (reševanje prometnih nesreč, nenadnih dogodkov....), absolutno pre malo.
Čak, a mašina ima še svoja kolesa za zaviranje ali kaj misliš s tem?
Dobri vozniki skrbijo za svoje delovno sredstvo (olje, krmilni mehanizem, motor, zavore in gume), ni pa jim pomemben pleh, zato ne visijo skozi pri kleparjih, ličarjih in avtopralnicah, so pa ob vsaki najmanjši napaki na vitalnih delih avta, takoj pri mehaniku (dobri vozniki to takoj začutijo).
Ko -začutiš- je že prepozno. Dober voznik bo redno pregledoval vitalne dele avta, tako kot vse ostale tekočine.
Pleh je na nekaterih predelih tudi pomemben faktor.
Sam sistem vožnje v ovinek, pa izgleda približno tako ravnina cca 90 v V. brzini, približevanje ovinku - IV. brzina, malenkost dodan gas cca 90 - sredina ovinka (slabo pregleden) spustiš gas pade brzina na cca 75 km/h - držiš to brzino do vidne točke, pospešiš na cca 90 in po izhodu iz ovinka nazaj v V. brzino in je tako vožnja tekoča.
Vem, vem vem. . been there done that ..
V primeru, da sredi ovinka opaziš nekaj nepričakovanega, prestaviš nogo na zavoro, z rahlim pritiskom znižaš v trenutku hitrost na 60, istočasno prestaviš v III. v primeru kratke radalje v II. in motor ti avto na izredno kratki razdalji brez zanašanja, blokiranja in podobnih zadev hitrost zniža na 20-30, kar je pa tudi za karambol, zelo nizka hitrost.
Kako ti bo motor znižal hitrost za 20-30km/h drugače od bremz. Razloži.
Pa še to - kdaj se rešiš z gasom - če te slučajno začne na cesti zanašati, boš avto poravnal z gasom in sklopko, niti slučajno ne z bremzanjem.
Težko, če nimaš vsaj 200 konjev se iz take situacije ne boš rešil. Ko te enkrat začne resno zanašati te zanese, nimaš kaj.
PyroBeast: tako suvereno odgovarjanje in "kvotanje" - pa take neumnosti kot jih ze dolgo nisem slisal. Zal pa srecujem veliko takih "varnih voznikov", kot si ti in so prepricani v svojo voznjo ne zavedajo se pa kaksne kozlarije delajo po cesti potem pa se debelo gledajo ko jih prehitis in jim nakazes na (voznjo brez luci, vozno z prizganim smerokazom, voznjo z dolgimi lucmi, kilometrsko kolono za njimi, voznjo po sredini ceste, (pri)bremza(va)nje na vsak naproti vozec avto, ...)
Lej, to počnem, ko se mi nikamor ne mudi, ko ni nobenega za/pred mano in ko sem prepričan da je stvar varna, drugače ne. V 90° ovinek pa itak bremza pa druga, nimaš kaj komplicirat.
Kilometerske kolone za sabo še nisem imel, mogoče en, dva avta. Ko se jih je nabralo 5 sem zapeljal iz vozišča, ter se nato nazaj vključil v promet. Po kilometru, dveh sem jih spet dohitel in so vozili z isto hitrostjo, kot prej. Da se bom pa rinil in prehiteval nekaj v 3 dni, da grem za en avto naprej (v koloni) mi pa na kraj pameti ne pride.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
CoolBits ::
Težko, če nimaš vsaj 200 konjev se iz take situacije ne boš rešil. Ko te enkrat začne resno zanašati te zanese, nimaš kaj.
Žal se zelo motiš, tud s 50 konji se da marsikaj rešit z gasom... če hočeš pa ravno pa kar po zavorah ja...
Ti je blo že vse povedano.
Žal se zelo motiš, tud s 50 konji se da marsikaj rešit z gasom... če hočeš pa ravno pa kar po zavorah ja...
Ti je blo že vse povedano.
Ziga Dolhar ::
Zadnjič sem šel s Cliom proti primorski. Na onem dolgem klancu (Unec?) sem dal v ler. Volan je postal tako obupno mehak, da je bilo strašljivo. Never again.
https://dolhar.si/
Matheeew ::
Tudi sam dam kdaj v ler, čeprav mi je jasno, da ni najbolj pametno. Mi pa še ni prišlo na misel, da bi to delal na ovinkih. Sam dobim občutek, kot da bi zgubil stik oz. del kontrole nad avtomobilom. Pa nimam servo volana.
Pyr0Beast ::
Pri visokih hitrostih in ostrem zavijanju res rata zelo mehak. Podobna stvar, kot pri biciklu, ko diferencial ni v uporabi.
Pri nižjih in bolj položnih ovinkih, ni tako kritično, še posebej, če malce bremzo držiš. V križišča pa v leru nikakor ne.
Pri nižjih in bolj položnih ovinkih, ni tako kritično, še posebej, če malce bremzo držiš. V križišča pa v leru nikakor ne.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Buggy ::
Pyr0Beast: prepricevati oz. razlagati stvari prepricanemu je skoda casa in energije, zato bom raje rekel tako...shrani si ta post, preberi ga se enkrat cez 10 let oz. po nekaj 100K kilometrih, ki jih bos prevozil...verjemi mi, nasmejal se bos :)
šernk ::
Pyr0Beast: že solatko ti je dovolj povedal. zate pa mislim da si izgubljeni primer, ki se ga ne da prepričat v to da dela karkoli narobe.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Zheegec ::
Ped ovinki v ler pa noga na bremzi - neumnost.
Katere ovinke ne poznam, vedno prestavljam dol. Drugače je na znanih, kjer točno vem v kateri prestavi lahko grem.
res pa ne dajat v ler, če nisi praktično na miru. Ko je kakšna počasna kolona po klancu navzdol dam v ler in se premikam po centimetrih z ročno. Tudi z ugasnjenim tega ni pametno početi, kar naenkrat ugotoviš da bremza ne prime :)))
Katere ovinke ne poznam, vedno prestavljam dol. Drugače je na znanih, kjer točno vem v kateri prestavi lahko grem.
res pa ne dajat v ler, če nisi praktično na miru. Ko je kakšna počasna kolona po klancu navzdol dam v ler in se premikam po centimetrih z ročno. Tudi z ugasnjenim tega ni pametno početi, kar naenkrat ugotoviš da bremza ne prime :)))
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
energetik ::
@solatko: zakaj bi z bremzami in hkrati z zaviranjem mašine prej ustavil?? Sodobne bremze so tako močne, da lahko vedno zablokirajo kolesa, in če maš zraven priklopljeno še mašino, boš moral zavirati še njo.
Sicer pa imate probleme z ovinki, jaz se lepo s 5. prestavo peljem z nezmanjšano hitrostjo (odvisno kakšna je ta hitrost ). Seveda če prej vidim, da ni ovinek preoster. V takem primeru seveda dam v nižjo prestavo, zaviram z mašino (+bremze po potrebi), in potem pospeševanje iz ovinka. Če maš pa normalne ovinke, ti pa res ni treba vozit rallyja...
In ne vem, zakaj bi volan mehak ratal v leru? Jaz velikokrat prevozim Vrhniški klanec v leru s 110-120km/h, če seveda ni gužve, in nimam nič mehkega volana..
Sicer pa imate probleme z ovinki, jaz se lepo s 5. prestavo peljem z nezmanjšano hitrostjo (odvisno kakšna je ta hitrost ). Seveda če prej vidim, da ni ovinek preoster. V takem primeru seveda dam v nižjo prestavo, zaviram z mašino (+bremze po potrebi), in potem pospeševanje iz ovinka. Če maš pa normalne ovinke, ti pa res ni treba vozit rallyja...
In ne vem, zakaj bi volan mehak ratal v leru? Jaz velikokrat prevozim Vrhniški klanec v leru s 110-120km/h, če seveda ni gužve, in nimam nič mehkega volana..
šernk ::
zakaj bi z bremzami in hkrati z zaviranjem mašine prej ustavil?? Sodobne bremze so tako močne, da lahko vedno zablokirajo kolesa, in če maš zraven priklopljeno še mašino, boš moral zavirati še njo.
mašino boš moral zavirati če boš hkrati tiščal gas. in ja če ne zaviraš z motorjem bodo kolesa prej blokirala, saj boš tistih 20km/h ki bi ti jih pobral motor moral zaustaviti s silo zavor. če ne verjameš pojdi testirat. seveda te bo rešil ABS in vsa ostala elektronika. vendar zavorna pot bo precej daljša
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Azrael ::
>In ne vem, zakaj bi volan mehak ratal v leru?
Mogoče kak "pameten" elektro servo "misli", da avto stoji (ker je v leru) in potem nabije moč servota do konca, zaradi lažjega obračanja koles? Hudo nevarno.
Edit, spremenil sintakso
Mogoče kak "pameten" elektro servo "misli", da avto stoji (ker je v leru) in potem nabije moč servota do konca, zaradi lažjega obračanja koles? Hudo nevarno.
Edit, spremenil sintakso
Nekoč je bil Slo-tech.
Pyr0Beast ::
Mogoče kak "pameten" elektro servo "misli", da avto stoji (ker je v leru) in potem nabije moč servota do konca, zaradi lažjega obračanja koles? Hudo nevarno.
Z obračanjem koles v leru ne boš prav daleč prišel [:D]
Preprosto se diferencial ne upira menjavanju smeri (in tudi zavira ne). Avto se povsem enako obnaša, samo tisti občutek je drugačen.
Z obračanjem koles v leru ne boš prav daleč prišel [:D]
Preprosto se diferencial ne upira menjavanju smeri (in tudi zavira ne). Avto se povsem enako obnaša, samo tisti občutek je drugačen.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
WarpedGone ::
>> Mogoče kak "pameten" elektro servo "misli"
Pameten servo bo ler al pa stisnjeno kuplungo upošteval in "manj pomagal" ne pa stvar dekodiral kot stanje na mestu in "pomagal bolj".
Js spremembe trdote volana med takimi manevri še nism opazu. Kakšne avte mate to? :S
Pameten servo bo ler al pa stisnjeno kuplungo upošteval in "manj pomagal" ne pa stvar dekodiral kot stanje na mestu in "pomagal bolj".
Js spremembe trdote volana med takimi manevri še nism opazu. Kakšne avte mate to? :S
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
@šernk: ne razumem kaj hočeš povedat. Na isti gredi so tako motor kot zavore. In zavore so sposobne v vsakem trenutku blokirati to gred. Zavorni navor motorja pa je mnogo manjši od navora zavor. Tako moraš poleg kinetične energije avta z zavorami uničevati še rotacijsko energijo motorja..
In ne vem kaj tukaj mešaš ABS, sej nima nič opraviti z max silo zaviranja, ta jo samo omeji.
Kar se tiče pa ovinkov - bolje bo šel avto skozi ovinek s stisnjeno sklopko ali v leru kot pa v prestavi in s spuščenim gasom (ko motor zavira)..Mislim, da še pri treningih varne vožnje o tem govorijo, da če maš blokirana kolesa in te zanaša - stisni sklopko, da se začnejo kolesa prosto vrteti in postane avto bolj vodljiv.
LP
In ne vem kaj tukaj mešaš ABS, sej nima nič opraviti z max silo zaviranja, ta jo samo omeji.
Kar se tiče pa ovinkov - bolje bo šel avto skozi ovinek s stisnjeno sklopko ali v leru kot pa v prestavi in s spuščenim gasom (ko motor zavira)..Mislim, da še pri treningih varne vožnje o tem govorijo, da če maš blokirana kolesa in te zanaša - stisni sklopko, da se začnejo kolesa prosto vrteti in postane avto bolj vodljiv.
LP
darkolord ::
Na isti gredi so tako motor kot zavore. In zavore so sposobne v vsakem trenutku blokirati to gred. Zavorni navor motorja pa je mnogo manjši od navora zavor.
Sploh ni res. Da so zavore v trenutku sposobne blokirat gred pri zaviranju ne pomeni čisto nič, ker želiš ustaviti avtomobil in ne koles.
Tako moraš poleg kinetične energije avta z zavorami uničevati še rotacijsko energijo motorja.
Samo dokler imaš v previsoki prestavi (in motor takrat "vleče"). Ko šaltaš v nižjo, motor deluje kot kompresor (ne porablja goritva) in s tem zaustavlja vozilo. Če pri neki hitrosti (npr. 90km/h) prestaviš iz 5. prestave v 3., se ti bo hitrost PRECEJ hitreje zmanjšala, kot če daš v ler.
Če to kombiniraš z zavorami, je učinek jasen..
Karaya 52 ::
Ojoj, 120km/h po klancu navzdol v leru... Da je to nevarno sem ugotovil pri petih letih, ko me je zmetalo s plastičnim avtkom po bregu navzdol.
jype ::
Ma nč ni nevarno, verjemte jim, sej so najpametnejši na svetu!
V avtošoli te učijo bremzat z motorjem samo zato da se ti pol hihitajo!
V avtošoli te učijo bremzat z motorjem samo zato da se ti pol hihitajo!
Azrael ::
Kaj veš mogoče pa imajo dvotaktnega Trabanta ali Wartburga z vklopljenim "frej laufom"? Taka majhna ročica pod volanom služi za to. Saj v manualu piše, ampak to se bere šele potem, ko vse drugo odpove.
Na ta način se je mašina avtomatsko odklopila od koles, ko si stopil z gasa. Isto kot pri biciklu, ko nehaš vrteti pedale.
Baje se je dalo tako prišparati kak deci pri bencinu, če si imel vplinjač F1 ali F2 (pri dvojnem ni bilo razlike), samo je šel prihranek po zlu, ko je prvič zaropotalo, kar se je navadno kmalu zgodilo. Če pa so se vse zapreke pravočasno uspele umakniti, pa si prihranek ponucal, ko si kupoval nove zavore.
@Warped One
Drugače si trditve o nenadoma zelo mehkem volanu ne znam razložiti, akermanov princip in pogon na prednji kolesni par je pregruntana stvar, tako, da mašina v leru ne bi smela kaj bistveno olajšati šofiranje. BTW, kar poglej kako nekateri veselo radirajo gume z obračanjem na mestu, očitno gre vsaj pri nekaterih avtih to z lahkoto.
Na ta način se je mašina avtomatsko odklopila od koles, ko si stopil z gasa. Isto kot pri biciklu, ko nehaš vrteti pedale.
Baje se je dalo tako prišparati kak deci pri bencinu, če si imel vplinjač F1 ali F2 (pri dvojnem ni bilo razlike), samo je šel prihranek po zlu, ko je prvič zaropotalo, kar se je navadno kmalu zgodilo. Če pa so se vse zapreke pravočasno uspele umakniti, pa si prihranek ponucal, ko si kupoval nove zavore.
@Warped One
Drugače si trditve o nenadoma zelo mehkem volanu ne znam razložiti, akermanov princip in pogon na prednji kolesni par je pregruntana stvar, tako, da mašina v leru ne bi smela kaj bistveno olajšati šofiranje. BTW, kar poglej kako nekateri veselo radirajo gume z obračanjem na mestu, očitno gre vsaj pri nekaterih avtih to z lahkoto.
Nekoč je bil Slo-tech.
ivanuscha ::
No tolk spet ni nevarno v leru furat, če ne bi bili že vsi vozniki Wartburgov pokojni, pa jih ni bilo malo. Samo veliko bolj previden je treba bit, avto je manj vodljiv in več je treba uporabljat bremze. Ko se navadiš ni panike. Je pa seveda bolj nevarno, sploh v ovinkih!! Kaj če te začne zanašati?? Me zanima če boš tolk priseben in med zanašanjem stisnil sklopko in prešaltal ter dodal gas?! Nevarnejše od vožnje z Warburgom, pravzaprav! Pri njem si samo dodal gas in je bila stvar rešena!
Glede zaviranja pa je stvar jasna, zavirat je smiselno čimveč z motorjem, jst zaviranje z zavorami skrajno minimiziram. Če ti taka vožnja "pride v kri", potem boš imel tudi ob polnem zaviranju precej krajšo zavorno pot - motor je odličen pomagač. Da ne govorim o klancih navzdol, še posebej na ovinkasti cesti!
Glede zaviranja pa je stvar jasna, zavirat je smiselno čimveč z motorjem, jst zaviranje z zavorami skrajno minimiziram. Če ti taka vožnja "pride v kri", potem boš imel tudi ob polnem zaviranju precej krajšo zavorno pot - motor je odličen pomagač. Da ne govorim o klancih navzdol, še posebej na ovinkasti cesti!
solatko ::
Pyr0Beast - Enkrat pejt na kmete, pa se z gumiradlom spust po enmu klančku, boš videl, kako lepo je vodljiva zadeva.
Avto je v leru nevodljiv zato, ker motor nima upliva na kolesa in če bi mi se dalo, bi ti narisal, katere sile delujejo v ovinku na vozilo (sam za razmislek - edina ki deluje v smeri vožnje je sila, ki jo na kolesa pošilja motor), drugače si pa mal poglej prva poglavja fizike iz OŠ - naslov - sila.
Dober ali slab je vsak ABS, sam ti zgleda nimaš pojma čemu služi (izključno samo temu, da prepreči blokiranje koles, ker je pri blokiranih kolesih ustavljanje praktično nično). ABS ne bremza, nasprotno motor deluje z vsem navorom na pogonska kolesa in, če jih ne poganja, gibanje upočasnjuje in, ko daš v ler ali stisneš sklopko, teh sil enostavno ni. Ne vem zakaj filozofiraš - vsedi se v avto, najdi nek prazen odsek ceste in probaj - pelji 60 v V. brzini in poizkusi ustavit avto, potem pelji še enkrat z enako hitrostjo in med bremzanjem pomagaj z motorjem (torej brzina nižje in brez gasa, pa še enkrat nižje in brez gasa. Potem pa poizkusi še tretjič in daj pri 60 takoj v III. ali celo v II. brzino, potem pa poročaj, kaj si opazil (niti ni treba cahnat kje si se ustavil, ker je razlika vidna iz aviona).
Mašina nima svojih koles, temveč tista ki jih imaš na avtu poganja ali zavira in to z enakim navorom - torej v idealnih situacijah zavor sploh ne bi rabil, ker bi lahko povsod ustavil tudi samo z motorjem (razen pri wanklu). Seveda bi ti pri popolni zaustavitvi crknu motor.
Ne govorim o rednih servisih, temveč o stvareh, ki jih ti sploh ne opaziš, (kakšen luft, slab stik, rahlo cukanje... zadeve, ki se zgodijo same od sebe, zaradi popuščanja materialov).
V katerih delih pa je pleh pomemben (razen ko je avto na pol gnil)?
Misliš, da ne. Pri 90 šaltaj v III. in ne dodaj gasa, pa potem razmišljaj, zakaj.
Rešuje te pogon koles ne konji.
Live - wartburg je bil v vsej zahodni evropi prepovedan avto, ravno zaradi varnosti, zato so v zadnje dajal vw motorje. Vožnja v leru je tolk nevarna, kot vožnja same školjke, brez motorja (a si se že kdaj na kmetih s kakšnim vozičkom spuščal po klancih)
Avto je v leru nevodljiv zato, ker motor nima upliva na kolesa in če bi mi se dalo, bi ti narisal, katere sile delujejo v ovinku na vozilo (sam za razmislek - edina ki deluje v smeri vožnje je sila, ki jo na kolesa pošilja motor), drugače si pa mal poglej prva poglavja fizike iz OŠ - naslov - sila.
Dober ali slab je vsak ABS, sam ti zgleda nimaš pojma čemu služi (izključno samo temu, da prepreči blokiranje koles, ker je pri blokiranih kolesih ustavljanje praktično nično). ABS ne bremza, nasprotno motor deluje z vsem navorom na pogonska kolesa in, če jih ne poganja, gibanje upočasnjuje in, ko daš v ler ali stisneš sklopko, teh sil enostavno ni. Ne vem zakaj filozofiraš - vsedi se v avto, najdi nek prazen odsek ceste in probaj - pelji 60 v V. brzini in poizkusi ustavit avto, potem pelji še enkrat z enako hitrostjo in med bremzanjem pomagaj z motorjem (torej brzina nižje in brez gasa, pa še enkrat nižje in brez gasa. Potem pa poizkusi še tretjič in daj pri 60 takoj v III. ali celo v II. brzino, potem pa poročaj, kaj si opazil (niti ni treba cahnat kje si se ustavil, ker je razlika vidna iz aviona).
Mašina nima svojih koles, temveč tista ki jih imaš na avtu poganja ali zavira in to z enakim navorom - torej v idealnih situacijah zavor sploh ne bi rabil, ker bi lahko povsod ustavil tudi samo z motorjem (razen pri wanklu). Seveda bi ti pri popolni zaustavitvi crknu motor.
Ne govorim o rednih servisih, temveč o stvareh, ki jih ti sploh ne opaziš, (kakšen luft, slab stik, rahlo cukanje... zadeve, ki se zgodijo same od sebe, zaradi popuščanja materialov).
V katerih delih pa je pleh pomemben (razen ko je avto na pol gnil)?
Misliš, da ne. Pri 90 šaltaj v III. in ne dodaj gasa, pa potem razmišljaj, zakaj.
Rešuje te pogon koles ne konji.
Live - wartburg je bil v vsej zahodni evropi prepovedan avto, ravno zaradi varnosti, zato so v zadnje dajal vw motorje. Vožnja v leru je tolk nevarna, kot vožnja same školjke, brez motorja (a si se že kdaj na kmetih s kakšnim vozičkom spuščal po klancih)
Pyr0Beast ::
Fantje pejte se učit varne vožnje s takimi izjavami!! Resno mislim.
Očitno se nisi še nikoli brez elektronike po ledu drsal, tam ti pa noben gas ne bremza ne pomagata.
Pyr0Beast - Enkrat pejt na kmete, pa se z gumiradlom spust po enmu klančku, boš videl, kako lepo je vodljiva zadeva.
To mislš z peciklom ? Stvar se da tudi na prvi gumi ustavt brez kakšnih večjih težav, če te pa zanaša pa z zadnjo bremzo popraviš.
Avto je v leru nevodljiv zato, ker motor nima upliva na kolesa in če bi mi se dalo, bi ti narisal, katere sile delujejo v ovinku na vozilo (sam za razmislek - edina ki deluje v smeri vožnje je sila, ki jo na kolesa pošilja motor), drugače si pa mal poglej prva poglavja fizike iz OŠ - naslov - sila.
Cccc ... ni me treba učit o silah ..
Dober ali slab je vsak ABS, sam ti zgleda nimaš pojma čemu služi (izključno samo temu, da prepreči blokiranje koles, ker je pri blokiranih kolesih ustavljanje praktično nično). ABS ne bremza, nasprotno motor deluje z vsem navorom na pogonska kolesa in, če jih ne poganja, gibanje upočasnjuje in, ko daš v ler ali stisneš sklopko, teh sil enostavno ni.
Pri blokiranih kolesih je ustavljanje praktično 99%, vodljivost je nična.
Glede bremzanja motorja te ne razumem, kaj hočeš s tem povedati. Vsak delovni stroj pa bo požiral energijo v takšni ali drugačni obliki.
Ne vem zakaj filozofiraš - vsedi se v avto, najdi nek prazen odsek ceste in probaj - pelji 60 v V. brzini in poizkusi ustavit avto, potem pelji še enkrat z enako hitrostjo in med bremzanjem pomagaj z motorjem (torej brzina nižje in brez gasa, pa še enkrat nižje in brez gasa. Potem pa poizkusi še tretjič in daj pri 60 takoj v III. ali celo v II. brzino, potem pa poročaj, kaj si opazil (niti ni treba cahnat kje si se ustavil, ker je razlika vidna iz aviona).
Da so zavorne poti enake.
V katerih delih pa je pleh pomemben (razen ko je avto na pol gnil)?
Šasija zraven amortizerjev, odbijačev, luči ...
Misliš, da ne. Pri 90 šaltaj v III. in ne dodaj gasa, pa potem razmišljaj, zakaj.
Raje kar pri 150 dam v prvo, se bom kar nazaj v cajt premaknil in se vrnil na izhodišče ...
Vožnja v leru je tolk nevarna, kot vožnja same školjke, brez motorja (a si se že kdaj na kmetih s kakšnim vozičkom spuščal po klancih)
Voziček nima bremz imo. Si se kdaj sankal ?
Očitno se nisi še nikoli brez elektronike po ledu drsal, tam ti pa noben gas ne bremza ne pomagata.
Pyr0Beast - Enkrat pejt na kmete, pa se z gumiradlom spust po enmu klančku, boš videl, kako lepo je vodljiva zadeva.
To mislš z peciklom ? Stvar se da tudi na prvi gumi ustavt brez kakšnih večjih težav, če te pa zanaša pa z zadnjo bremzo popraviš.
Avto je v leru nevodljiv zato, ker motor nima upliva na kolesa in če bi mi se dalo, bi ti narisal, katere sile delujejo v ovinku na vozilo (sam za razmislek - edina ki deluje v smeri vožnje je sila, ki jo na kolesa pošilja motor), drugače si pa mal poglej prva poglavja fizike iz OŠ - naslov - sila.
Cccc ... ni me treba učit o silah ..
Dober ali slab je vsak ABS, sam ti zgleda nimaš pojma čemu služi (izključno samo temu, da prepreči blokiranje koles, ker je pri blokiranih kolesih ustavljanje praktično nično). ABS ne bremza, nasprotno motor deluje z vsem navorom na pogonska kolesa in, če jih ne poganja, gibanje upočasnjuje in, ko daš v ler ali stisneš sklopko, teh sil enostavno ni.
Pri blokiranih kolesih je ustavljanje praktično 99%, vodljivost je nična.
Glede bremzanja motorja te ne razumem, kaj hočeš s tem povedati. Vsak delovni stroj pa bo požiral energijo v takšni ali drugačni obliki.
Ne vem zakaj filozofiraš - vsedi se v avto, najdi nek prazen odsek ceste in probaj - pelji 60 v V. brzini in poizkusi ustavit avto, potem pelji še enkrat z enako hitrostjo in med bremzanjem pomagaj z motorjem (torej brzina nižje in brez gasa, pa še enkrat nižje in brez gasa. Potem pa poizkusi še tretjič in daj pri 60 takoj v III. ali celo v II. brzino, potem pa poročaj, kaj si opazil (niti ni treba cahnat kje si se ustavil, ker je razlika vidna iz aviona).
Da so zavorne poti enake.
V katerih delih pa je pleh pomemben (razen ko je avto na pol gnil)?
Šasija zraven amortizerjev, odbijačev, luči ...
Misliš, da ne. Pri 90 šaltaj v III. in ne dodaj gasa, pa potem razmišljaj, zakaj.
Raje kar pri 150 dam v prvo, se bom kar nazaj v cajt premaknil in se vrnil na izhodišče ...
Vožnja v leru je tolk nevarna, kot vožnja same školjke, brez motorja (a si se že kdaj na kmetih s kakšnim vozičkom spuščal po klancih)
Voziček nima bremz imo. Si se kdaj sankal ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
CoolBits ::
Očitno se nisi še nikoli brez elektronike po ledu drsal, tam ti pa noben gas ne bremza ne pomagata.
Pa glih po ledu sklopim vso elektroniko, da je bolj zanimivo Kot kaže sem to počel že dooosti pred tabo.
Pri blokiranih kolesih je ustavljanje praktično 99%
A pol je pri ABS pa 105%? Zakaj pa je ABS pol sploh?
Pa glih po ledu sklopim vso elektroniko, da je bolj zanimivo Kot kaže sem to počel že dooosti pred tabo.
Pri blokiranih kolesih je ustavljanje praktično 99%
A pol je pri ABS pa 105%? Zakaj pa je ABS pol sploh?
Pyr0Beast ::
A pol je pri ABS pa 105%? Zakaj pa je ABS pol sploh?
Pri ABS je blizu 100%, samo ABS temu ni namenjen. ABS je namenjen temu, da ti koles ne blokira in lahko avto še vedno vodiš. Če imaš zablokirana kolesa avta ne boš mogel voditi, jih boš moral prvo odblokirati in šele nato zaviti.
Zato se pa tudi vidi, kako komu drsi, zavije močno na levo, avto gre še vedno naravnost, nato dobi oprijem in se zabije v ograjo.
Kaj naj bi pa to pomenilo?
Da zavorna pot ni (močno) odvisna od tega ali so kolesa blokirana ali pa na meji blokiranja (ABS).
Pa glih po ledu sklopim vso elektroniko, da je bolj zanimivo [;)] Kot kaže sem to počel že dooosti pred tabo. [:)]
Saj ne rečem, samo, če ti kolesa zablokirajo greš naravnost, pa če še tako zavijaš.
Pri ABS je blizu 100%, samo ABS temu ni namenjen. ABS je namenjen temu, da ti koles ne blokira in lahko avto še vedno vodiš. Če imaš zablokirana kolesa avta ne boš mogel voditi, jih boš moral prvo odblokirati in šele nato zaviti.
Zato se pa tudi vidi, kako komu drsi, zavije močno na levo, avto gre še vedno naravnost, nato dobi oprijem in se zabije v ograjo.
Kaj naj bi pa to pomenilo?
Da zavorna pot ni (močno) odvisna od tega ali so kolesa blokirana ali pa na meji blokiranja (ABS).
Pa glih po ledu sklopim vso elektroniko, da je bolj zanimivo [;)] Kot kaže sem to počel že dooosti pred tabo. [:)]
Saj ne rečem, samo, če ti kolesa zablokirajo greš naravnost, pa če še tako zavijaš.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
solatko ::
A ti sploh voziš avto, ko pa take buče sirješ, da je že kar smešno vse skup.
Na ledu pomaga samo taka hitrost, da še vedno ostane del trenja med gumo in ledom - vse ostalo je potem samo še drsanje.
Mislim na štirikolesni voz z avtomobilskimi gumami.
Sej te ne mormo učit fizike, če nimaš pojma (wickpeidia - kako deluje).
Pri blokiranih kolesih, se avto ustavlja samo toliko, kolikor je trenja med gumo in podlago (morda 15%-ov ali še manj).
Vsak avtomobilski motor razen Wankla in dvodaktnih ima pospeševalno in zaviralno funkcijo (zato tudi šaltamo na klancu navzdol v nižjo prestavo, da ne znucamo zavor).
Po tem, da si ugotovil, da so zavorne poti enake (da ne boš to v kakšni pametni družbi trdil, ker boš jedro posmeha za naslednjih 10 let), sklepam, da še nikoli nisi vozil avta.
sedanji avti imajo do 7let proti prerjavenju, nekateri pa imajo celo aluminjaste, ali pocinkano pločevino.
Tudi to je ena od izjav, po katerih sklepam, da se tudi voziš (kot sovoznik) bolj malo.
gumi vozovi imajo zavore, vsak kmečki otrok ti to lahko pove (tudi navadni imajo zavore, uporabljajo pa se po klancih navzdol, da voz ne povozi vlečne živali - recimo polno naložen voz lesa, sena, gnoja....).
Nisem se še sankal na sankah s štirimi kolesi, sem se pa po klancu (z Rašice) spuščal z gokardom brez mašine - vse ostalo je delovalo - volan in zavore. Povem ti, da je do določene hitrosti, zadeva zelo zanimiva, ko pa hitrost naraste, je pa praktično nevodljiv in obvladljiv.
Na ledu pomaga samo taka hitrost, da še vedno ostane del trenja med gumo in ledom - vse ostalo je potem samo še drsanje.
Mislim na štirikolesni voz z avtomobilskimi gumami.
Sej te ne mormo učit fizike, če nimaš pojma (wickpeidia - kako deluje).
Pri blokiranih kolesih, se avto ustavlja samo toliko, kolikor je trenja med gumo in podlago (morda 15%-ov ali še manj).
Vsak avtomobilski motor razen Wankla in dvodaktnih ima pospeševalno in zaviralno funkcijo (zato tudi šaltamo na klancu navzdol v nižjo prestavo, da ne znucamo zavor).
Po tem, da si ugotovil, da so zavorne poti enake (da ne boš to v kakšni pametni družbi trdil, ker boš jedro posmeha za naslednjih 10 let), sklepam, da še nikoli nisi vozil avta.
sedanji avti imajo do 7let proti prerjavenju, nekateri pa imajo celo aluminjaste, ali pocinkano pločevino.
Tudi to je ena od izjav, po katerih sklepam, da se tudi voziš (kot sovoznik) bolj malo.
gumi vozovi imajo zavore, vsak kmečki otrok ti to lahko pove (tudi navadni imajo zavore, uporabljajo pa se po klancih navzdol, da voz ne povozi vlečne živali - recimo polno naložen voz lesa, sena, gnoja....).
Nisem se še sankal na sankah s štirimi kolesi, sem se pa po klancu (z Rašice) spuščal z gokardom brez mašine - vse ostalo je delovalo - volan in zavore. Povem ti, da je do določene hitrosti, zadeva zelo zanimiva, ko pa hitrost naraste, je pa praktično nevodljiv in obvladljiv.
Zheegec ::
Če so kolesa blokirana je zavorna pot bistveno daljša, kot če imaš ABS, ki ti kolesa avtomatsko odblokira. Še bolje od tega je, da sam ravno dovolj pritisneš na zavore in preden kolesa blokirajo jih rahlo spustiš, toda to ti v momentu panike ne uspeva najbolje.
Drugače je zaviranje z motorjem ena od osnov avtošole - nižja poraba je, kot v leru, manj obremenjuješ bremze pa motor ti pomaga pri zaviranju - če daš v začetku ovinka pri 90Km/h v ler boš na koncu ovinka imel hitrost okoli 85Km/h, če pa daš pred ovinkom v eno prestavo nižje (v četrto) boš pa na koncu ovinka šel nekje 75Km/h. Seveda vse odvisno od avta, ampak tam nekje.
Drugače je zaviranje z motorjem ena od osnov avtošole - nižja poraba je, kot v leru, manj obremenjuješ bremze pa motor ti pomaga pri zaviranju - če daš v začetku ovinka pri 90Km/h v ler boš na koncu ovinka imel hitrost okoli 85Km/h, če pa daš pred ovinkom v eno prestavo nižje (v četrto) boš pa na koncu ovinka šel nekje 75Km/h. Seveda vse odvisno od avta, ampak tam nekje.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Azrael ::
Pri blokiranih kolesih se ustavljaš dje časa, kot če skrbiš, da zaviraš toliko, da kolesa še ne blokirajo.
Vozilo z blokiranimi kolesi ni vodljivo in drugič, pnevmatike (gume) se močno pregrevajo na mestu trenja in posledično neenakomerno obrabljajo. Poleg tega pregreta guma nudi manj trenja kot hladna.
Edina izjema je led s primerno snežno odejo, kje kolesa delujejo kot plug in rinejo sneg pred seboj, kar ustavlja vozilo. Zato marsikdo v težkih zimskih pogojih izklopi ABS, sploh če gre za ABS prvih generacij. V ostalih pogojih pa si z blokiranimi kolesi v zosu.TAko kot z vožnjo v leru po ledeni cesti.
Vozilo z blokiranimi kolesi ni vodljivo in drugič, pnevmatike (gume) se močno pregrevajo na mestu trenja in posledično neenakomerno obrabljajo. Poleg tega pregreta guma nudi manj trenja kot hladna.
Edina izjema je led s primerno snežno odejo, kje kolesa delujejo kot plug in rinejo sneg pred seboj, kar ustavlja vozilo. Zato marsikdo v težkih zimskih pogojih izklopi ABS, sploh če gre za ABS prvih generacij. V ostalih pogojih pa si z blokiranimi kolesi v zosu.TAko kot z vožnjo v leru po ledeni cesti.
Nekoč je bil Slo-tech.
jype ::
Pyr0Beast> Da zavorna pot ni (močno) odvisna od tega ali so kolesa blokirana ali pa na meji blokiranja (ABS).
Me prov zanima od kje ti ta buča.
Me prov zanima od kje ti ta buča.
Pyr0Beast ::
A ti sploh voziš avto, ko pa take buče sirješ, da je že kar smešno vse skup.
Ne, še izpita za motor nimam.
Sej te ne mormo učit fizike, če nimaš pojma (wickpeidia - kako deluje).
Saj me jo ni treba.
Pri blokiranih kolesih, se avto ustavlja samo toliko, kolikor je trenja med gumo in podlago (morda 15%-ov ali še manj).
Koeficienta trenja in lepenja se razlikujeta za cca. 20% max.
Vsak avtomobilski motor razen Wankla in dvodaktnih ima pospeševalno in zaviralno funkcijo (zato tudi šaltamo na klancu navzdol v nižjo prestavo, da ne znucamo zavor).
Zakaj naj vankel nebi imel zaviralne funkcije ? A to pomeni, da se kar sam od sebe vrti. Ga sploh ni treba vžigati ?
Po tem, da si ugotovil, da so zavorne poti enake (da ne boš to v kakšni pametni družbi trdil, ker boš jedro posmeha za naslednjih 10 let), sklepam, da še nikoli nisi vozil avta.
sklepaj kokr ti paše.
sedanji avti imajo do 7let proti prerjavenju, nekateri pa imajo celo aluminjaste, ali pocinkano pločevino.
7 let proti prerjavenju, če ja vsakih 6 mesecev pelješ na poblaščen servis, kjer ti pregleda stvari.
Tudi to je ena od izjav, po katerih sklepam, da se tudi voziš (kot sovoznik) bolj malo.
S teboj se še nikoli nism peljal, res.
gumi vozovi imajo zavore, vsak kmečki otrok ti to lahko pove (tudi navadni imajo zavore, uporabljajo pa se po klancih navzdol, da voz ne povozi vlečne živali - recimo polno naložen voz lesa, sena, gnoja....).
A kaj konji nič ne zavirajo ?
Drugače je zaviranje z motorjem ena od osnov avtošole - nižja poraba je, kot v leru, manj obremenjuješ bremze pa motor ti pomaga pri zaviranju - če daš v začetku ovinka pri 90Km/h v ler boš na koncu ovinka imel hitrost okoli 85Km/h, če pa daš pred ovinkom v eno prestavo nižje (v četrto) boš pa na koncu ovinka šel nekje 75Km/h. Seveda vse odvisno od avta, ampak tam nekje.
Popolnoma odvisno od tipa in vrste motorja. Če vžig in vrtljaje krmili elektronika potem to drži, drugače je poraba večja.
Vozilo z blokiranimi kolesi ni vodljivo in drugič, pnevmatike (gume) se močno pregrevajo na mestu trenja in posledično neenakomerno obrabljajo. Poleg tega pregreta guma nudi manj trenja kot hladna.
Se pa površina drsenja na tistem mestu enakomerno povečuje.
Ne, še izpita za motor nimam.
Sej te ne mormo učit fizike, če nimaš pojma (wickpeidia - kako deluje).
Saj me jo ni treba.
Pri blokiranih kolesih, se avto ustavlja samo toliko, kolikor je trenja med gumo in podlago (morda 15%-ov ali še manj).
Koeficienta trenja in lepenja se razlikujeta za cca. 20% max.
Vsak avtomobilski motor razen Wankla in dvodaktnih ima pospeševalno in zaviralno funkcijo (zato tudi šaltamo na klancu navzdol v nižjo prestavo, da ne znucamo zavor).
Zakaj naj vankel nebi imel zaviralne funkcije ? A to pomeni, da se kar sam od sebe vrti. Ga sploh ni treba vžigati ?
Po tem, da si ugotovil, da so zavorne poti enake (da ne boš to v kakšni pametni družbi trdil, ker boš jedro posmeha za naslednjih 10 let), sklepam, da še nikoli nisi vozil avta.
sklepaj kokr ti paše.
sedanji avti imajo do 7let proti prerjavenju, nekateri pa imajo celo aluminjaste, ali pocinkano pločevino.
7 let proti prerjavenju, če ja vsakih 6 mesecev pelješ na poblaščen servis, kjer ti pregleda stvari.
Tudi to je ena od izjav, po katerih sklepam, da se tudi voziš (kot sovoznik) bolj malo.
S teboj se še nikoli nism peljal, res.
gumi vozovi imajo zavore, vsak kmečki otrok ti to lahko pove (tudi navadni imajo zavore, uporabljajo pa se po klancih navzdol, da voz ne povozi vlečne živali - recimo polno naložen voz lesa, sena, gnoja....).
A kaj konji nič ne zavirajo ?
Drugače je zaviranje z motorjem ena od osnov avtošole - nižja poraba je, kot v leru, manj obremenjuješ bremze pa motor ti pomaga pri zaviranju - če daš v začetku ovinka pri 90Km/h v ler boš na koncu ovinka imel hitrost okoli 85Km/h, če pa daš pred ovinkom v eno prestavo nižje (v četrto) boš pa na koncu ovinka šel nekje 75Km/h. Seveda vse odvisno od avta, ampak tam nekje.
Popolnoma odvisno od tipa in vrste motorja. Če vžig in vrtljaje krmili elektronika potem to drži, drugače je poraba večja.
Vozilo z blokiranimi kolesi ni vodljivo in drugič, pnevmatike (gume) se močno pregrevajo na mestu trenja in posledično neenakomerno obrabljajo. Poleg tega pregreta guma nudi manj trenja kot hladna.
Se pa površina drsenja na tistem mestu enakomerno povečuje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Buggy ::
PyrOBeast: ...naredi si uslugo in se nehaj smesit. Drugace pa hvala za prijetne trenutke smeha ob branju tvojih postov.
Azrael ::
>>Vozilo z blokiranimi kolesi ni vodljivo in drugič, pnevmatike (gume) se močno pregrevajo >>na mestu trenja in posledično neenakomerno obrabljajo. Poleg tega pregreta guma nudi >>manj trenja kot hladna.
>Se pa površina drsenja na tistem mestu enakomerno povečuje
Povečuje se, res, samo kaj ti to nuca, ko guma na tistem mestu zaradi vročine postaja mazivo?
>Se pa površina drsenja na tistem mestu enakomerno povečuje
Povečuje se, res, samo kaj ti to nuca, ko guma na tistem mestu zaradi vročine postaja mazivo?
Nekoč je bil Slo-tech.
solatko ::
A si že kdaj peljal kakšen težek voziček po klancu navzdol, si se fajn počutu k te je skoz naprej rinlo. Ne vem kje boš takega konja dobu, ki bo 1 tono težek voz po klancu navzdol zadrževal.
Poglej v googlu kako deluje wankel, morebiti ti bo pa jasno, zakaj ima samo potisno funkcijo, vlečne pa ne, oziroma zakaj ponuja samo moč v smeri vrtenja.
Ti pa imaš pojma o motorjih in elektronike, ter povezavi s porabo goriva.
Za garancijo proti prerjavenju ni treba nič na servis hodit, razen če je avto zaleten, ti za tisti del garancija ne velja (tudi če je na pooblaščenem servisu poštiman - enako kot mehanske okvare pri drugih stvareh).
Poglej v googlu kako deluje wankel, morebiti ti bo pa jasno, zakaj ima samo potisno funkcijo, vlečne pa ne, oziroma zakaj ponuja samo moč v smeri vrtenja.
Ti pa imaš pojma o motorjih in elektronike, ter povezavi s porabo goriva.
Za garancijo proti prerjavenju ni treba nič na servis hodit, razen če je avto zaleten, ti za tisti del garancija ne velja (tudi če je na pooblaščenem servisu poštiman - enako kot mehanske okvare pri drugih stvareh).
energetik ::
@solatko, ne boš me prepričal, da pri bremzanju v sili prej ustaviš, če imaš v prestavi. Zavorno funkcijo motorja čutiš, če lepo normalno bremzaš z nožno bremzo, ko jo pa ornk pohodiš, bo pa navor zavore daleč prekašal motornega. In če bo ABS hkrati preprečeval blokiranje koles, boš ustavil v enaki razdalji, v prestavi ali leru. Pa da ne bo kdo mislu, da ne zaviram z mašino, to zelo pogosto uporabljam.
Ampak res ne vem, kake avte mate to, da postanejo v leru nevodljivi Saj se podvozje ne spremeni, razpored teže je enak, trenje gum je enako. Razlika je le v ovinku, ko te mašina lahko povleče iz ovinka, če pohodiš gas. Če se pa lepo po ravnem pelješ po klancu na AC je pa to popolnoma varno, zaviraš lahko na polno v vsakem trenutku, če moraš pa prehitet koga pred sabo, daš pa v pol sekunde v prestavo in gasa.
Ampak res ne vem, kake avte mate to, da postanejo v leru nevodljivi Saj se podvozje ne spremeni, razpored teže je enak, trenje gum je enako. Razlika je le v ovinku, ko te mašina lahko povleče iz ovinka, če pohodiš gas. Če se pa lepo po ravnem pelješ po klancu na AC je pa to popolnoma varno, zaviraš lahko na polno v vsakem trenutku, če moraš pa prehitet koga pred sabo, daš pa v pol sekunde v prestavo in gasa.
Pyr0Beast ::
PyrOBeast: ...naredi si uslugo in se nehaj smesit. Drugace pa hvala za prijetne trenutke smeha ob branju tvojih postov.
Ah, ni problema, še kdaj. Pravijo, da je smeh pol zdravja.
Poglej v googlu kako deluje wankel, morebiti ti bo pa jasno, zakaj ima samo potisno funkcijo, vlečne pa ne, oziroma zakaj ponuja samo moč v smeri vrtenja.
Vankel zaradi majhnega trenja ne nudi veliko zavorne sile, posledično ima lahko tudi visoke obrate.
Ti pa imaš pojma o motorjih in elektronike, ter povezavi s porabo goriva.
Hvala, hvala.
Za garancijo proti prerjavenju ni treba nič na servis hodit, razen če je avto zaleten, ti za tisti del garancija ne velja (tudi če je na pooblaščenem servisu poštiman - enako kot mehanske okvare pri drugih stvareh).
Kokr ker. Za določene vrste citroenov velja, da jih moraš peljati na -ogled- vsake pol leta, drugače se ti garancija ne prizna.
Edina stvar, katera bi se znala pojaviti pri zaviranju z mašino je višanje obratov in delovanje mašine kot žiroskop. Samo gibajoča se masa mašine ni ravno velika v primerjavi z ostalo maso.
Ah, ni problema, še kdaj. Pravijo, da je smeh pol zdravja.
Poglej v googlu kako deluje wankel, morebiti ti bo pa jasno, zakaj ima samo potisno funkcijo, vlečne pa ne, oziroma zakaj ponuja samo moč v smeri vrtenja.
Vankel zaradi majhnega trenja ne nudi veliko zavorne sile, posledično ima lahko tudi visoke obrate.
Ti pa imaš pojma o motorjih in elektronike, ter povezavi s porabo goriva.
Hvala, hvala.
Za garancijo proti prerjavenju ni treba nič na servis hodit, razen če je avto zaleten, ti za tisti del garancija ne velja (tudi če je na pooblaščenem servisu poštiman - enako kot mehanske okvare pri drugih stvareh).
Kokr ker. Za določene vrste citroenov velja, da jih moraš peljati na -ogled- vsake pol leta, drugače se ti garancija ne prizna.
Edina stvar, katera bi se znala pojaviti pri zaviranju z mašino je višanje obratov in delovanje mašine kot žiroskop. Samo gibajoča se masa mašine ni ravno velika v primerjavi z ostalo maso.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Louro ::
Po teh zadnjih nekaj straneh me je pa res postalo strah. Upam, da se nikoli ne znajdem na istem pasu, kaj sele na nasprotnem, kot vsi vi "pred ovinkom v ler pa na sredi zavoja po bremzi". Mogoce bi si morali pogledat kaksno enostavno shemo motorja, menjalnika, pa do koles. Saj razumem, da nekateri nimajo nobenega obcutka za voznjo, ampak potem naj se ravnajo po navodilih avtosole, ne pa da zganjajo lastno logiko in ogrozajo ostale.
Vem, da je moj dodatek k temi popolnoma nekoristen in si z njim nihce nima kaj pomagat, ampak vse pomembno je bilo ze povedano s strani ljudi, ki glede na napisano imajo nekaj pojma in obcutka za avto.
In naslednjic v ovinku bremzajte se s spuscenimi zadnjimi okni, turbolenca zelo pomaga sklopki pri zaustavljanju.
Vem, da je moj dodatek k temi popolnoma nekoristen in si z njim nihce nima kaj pomagat, ampak vse pomembno je bilo ze povedano s strani ljudi, ki glede na napisano imajo nekaj pojma in obcutka za avto.
In naslednjic v ovinku bremzajte se s spuscenimi zadnjimi okni, turbolenca zelo pomaga sklopki pri zaustavljanju.
Pyr0Beast ::
Po teh zadnjih nekaj straneh me je pa res postalo strah. Upam, da se nikoli ne znajdem na istem pasu, kaj sele na nasprotnem, kot vsi vi "pred ovinkom v ler pa na sredi zavoja po bremzi". Mogoce bi si morali pogledat kaksno enostavno shemo motorja, menjalnika, pa do koles. Saj razumem, da nekateri nimajo nobenega obcutka za voznjo, ampak potem naj se ravnajo po navodilih avtosole, ne pa da zganjajo lastno logiko in ogrozajo ostale.
Sej sem rekel, da to počnem le, če ni nikogar zraven. Zdaj se pa buniš tako, kot da te bom naslednji trenutek zbil.
In naslednjic v ovinku bremzajte se s spuscenimi zadnjimi okni, turbolenca zelo pomaga sklopki pri zaustavljanju.
Ja, sem pogruntal, da odprt prtljažnik tudi zelo pomaga.
Sej sem rekel, da to počnem le, če ni nikogar zraven. Zdaj se pa buniš tako, kot da te bom naslednji trenutek zbil.
In naslednjic v ovinku bremzajte se s spuscenimi zadnjimi okni, turbolenca zelo pomaga sklopki pri zaustavljanju.
Ja, sem pogruntal, da odprt prtljažnik tudi zelo pomaga.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
šernk ::
Ampak res ne vem, kake avte mate to, da postanejo v leru nevodljivi Saj se podvozje ne spremeni, razpored teže je enak, trenje gum je enako. Razlika je le v ovinku, ko te mašina lahko povleče iz ovinka, če pohodiš gas.
a daj no?? zdaj nam boste pa še začeli soliti pamet da je v leru celo varneje voziti kot v prestavi??
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | "Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 46632 (34855) | INSIDE |
» | Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24066 (21935) | Zheegec |
» | Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 12882 (10735) | darkolord |
» | Ročna zavora pozimi (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 29895 (21831) | ;-) |
» | Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7097 (4627) | Tomi |