» »

Avto dolgi klanec

Avto dolgi klanec

1
2
»

Olórin ::

Malajlo je izjavil:

Olórin je izjavil:

če je motor ugasnjen ga ni pametno spuščat po klancu navzdol. lahko zdrsne zobati jermen, če je v slabem stanju.
Če imaš namesto zobatega jermena verigo pa imaš lahko hudo slab dan in se veriga slučajno strga.
...
Če je zobati jermen v perfektnem stanju je možnost zdrsa majhna...kljub temu pa možnost še vedno obstaja.

Zakaj že je verjetnost preskoka jermena večja pri ugasnjenem motorju? A gorivo ima kakšno zvezo z jermenicami tam ob strani bloka? A so na elektriko? Al zakaj vraga bi naj preskočil jermen kaj prej, če je motor _ugasnjen_?


ti pa nisi iz časa (ali pa si samo nek mestni fantek) ko se je škode, zastave in lade z izpraznjenimi akumulatorji vžigalo tako da se jih je potisnilo v 2. prestavi po blagem klancu navzdol. Guess what..za kaj takega je bilo treba stisnit sklopko, avto spustit in nato spustit sklopko. Ugani kakšna sila se je ustvarila na jermen/verigo ;)

1. prestava ima enostavno preveč kompresije, verjetnost da se zobati jermen strga je enormno velika.

Malajlo je izjavil:

Moraš bit res neumen, da kaj takega narediš... Potem si tudi v rally prestavo sposoben prestavit :)
Torej da je vztrajnost odmične gredi motorja prevelika? Če bi se tega moral bati, potem si niti prestavljanja npr. iz 6. v drugo ne bi upal prakticirati, čeprav so (izredno redke) situacije, ko je to potrebno.


ni treba biti neumen. ko motor ugasneš ne vidiš več obratov in hitrosti, nimaš prestave kdaj alhko zamenjaš v nižjo prestavo, tako da jermen lahko zelo htiro izjemno preobremeniš. Nimaš niti zvoka motorja po katerem bi ugotovil kakšne obrate imaš. razumeš? Motor pa v 5 prestavi zagotovo ne bo dovolj zaviral, da bi vozilo ustavil, moraš dati v nižjo, če želiš efekt.

ampak verjetno si preveč wiseassa, da bi pomislil na kaj takšnega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Malajlo ::

ti pa nisi iz časa (ali pa si samo nek mestni fantek) ko se je škode, zastave in lade z izpraznjenimi akumulatorji vžigalo tako da se jih je potisnilo v 2. prestavi po blagem klancu navzdol. Guess what..za kaj takega je bilo treba stisnit sklopko, avto spustit in nato spustit sklopko. Ugani kakšna sila se je ustvarila na jermen/verigo ;)

Ja, sem iz tistih časov. In sem vžigal sodobne avtomobile z ECU po klancu navzdol. Večkrat. Pravzaprav vedno, ko ni bilo polnega akumulatorja in kablov v bližini, pa da se je ECU uspel zbootati.

In ne uganem, kakšna sila se lahko ustvari na jermenu. Saj jermen ne zaganja motorja... A se moram še bolj neumnega narediti, da mi nekdo razloži razliko med zaganjanjem motorja s starterjem al pa če vztrajnik obrne menjalnik (sej veš, pa vmes sklopka, pa motorna gred, pa na strani menjalnika diferencial, osi (ker polos ne obstaja), pa kolesa ...)?
Je pa res, da če si tak konj, da spustiš pri 100 po klancu navzdol sklopko in v prvi prestavi. Je bolj enostavno v zid zaletet.

Ne vidiš obratov - true. Ne vidiš hitrosti? A mižiš? Valjda imaš nek filing, pa vibracije motorja boš čutil enako kot pri spuščenem pedalu za plin. Do pičice natančno.

1. prestava ima enostavno preveč kompresije, verjetnost da se zobati jermen strga je enormno velika.

Kompresija je ves čas enaka. Ali v prvi ali pa sedemnajsti prestavi. Sila na ventil tudi. Kakšno zvezo ima jermen s kompresijo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Malajlo ()

Olórin ::

Malajlo je izjavil:


Ne vidiš obratov - true. Ne vidiš hitrosti? A mižiš? Valjda imaš nek filing, pa vibracije motorja boš čutil enako kot pri spuščenem pedalu za plin. Do pičice natančno


nevem kaj voziš vendar jaz svojega motorja niti ne slišim niti ne čutim. Razen če pedalo za plin pohodim do dna, potem boš pa hudičevo močno slišal nekaj hlevov pod havbo in pritisk vzglavnika ob glavo ;) do takrat pa je tiho kot sredi pavze pri operni predstavi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Malajlo ::

Heh, sem jim to razlagal pri Maseratiju, pa je naletelo na gluha ušesa... (pun intended)

Olórin ::

1. na gluha ušesa je naletelo ker ni razloga, da bi poslušali _tebe_ ;)

2. samo komentiram da je tvoja trditev malce za lase privlečena. Ne, jaz samo od opazovanja okolice enostavno ne morem razločiti koliko kmh imam na števcu. Ker je avto pri 200 kmh približno toliko glasen kot povprečen avto na slovenskih cestah pri 90 kmh.

oprosti, tvoj komentar pač ne drži v vseh primerih.

3. upoštevati moraš da veliko ljudi zobati jermen menja ko jih mehanik spomni na to, drugače pač ne. In potem imajo 1 zobati jermen noti 8 ali 9 let, ker delajo letno le 10.000 km. Pač tak jermen se bo strgal, nimaš kaj glumit okoli tega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Olórin ()

Kinjorts ::

Olórin je izjavil:

Malajlo je izjavil:

Olórin je izjavil:

če je motor ugasnjen ga ni pametno spuščat po klancu navzdol. lahko zdrsne zobati jermen, če je v slabem stanju.
Če imaš namesto zobatega jermena verigo pa imaš lahko hudo slab dan in se veriga slučajno strga.
...
Če je zobati jermen v perfektnem stanju je možnost zdrsa majhna...kljub temu pa možnost še vedno obstaja.

Zakaj že je verjetnost preskoka jermena večja pri ugasnjenem motorju? A gorivo ima kakšno zvezo z jermenicami tam ob strani bloka? A so na elektriko? Al zakaj vraga bi naj preskočil jermen kaj prej, če je motor _ugasnjen_?


ti pa nisi iz časa (ali pa si samo nek mestni fantek) ko se je škode, zastave in lade z izpraznjenimi akumulatorji vžigalo tako da se jih je potisnilo v 2. prestavi po blagem klancu navzdol. Guess what..za kaj takega je bilo treba stisnit sklopko, avto spustit in nato spustit sklopko. Ugani kakšna sila se je ustvarila na jermen/verigo ;)

1. prestava ima enostavno preveč kompresije, verjetnost da se zobati jermen strga je enormno velika.

Malajlo je izjavil:

Moraš bit res neumen, da kaj takega narediš... Potem si tudi v rally prestavo sposoben prestavit :)
Torej da je vztrajnost odmične gredi motorja prevelika? Če bi se tega moral bati, potem si niti prestavljanja npr. iz 6. v drugo ne bi upal prakticirati, čeprav so (izredno redke) situacije, ko je to potrebno.


ni treba biti neumen. ko motor ugasneš ne vidiš več obratov in hitrosti, nimaš prestave kdaj alhko zamenjaš v nižjo prestavo, tako da jermen lahko zelo htiro izjemno preobremeniš. Nimaš niti zvoka motorja po katerem bi ugotovil kakšne obrate imaš. razumeš? Motor pa v 5 prestavi zagotovo ne bo dovolj zaviral, da bi vozilo ustavil, moraš dati v nižjo, če želiš efekt.

ampak verjetno si preveč wiseassa, da bi pomislil na kaj takšnega.


Alo ej Olorin, da nisi ti kakšen mestni fatek. Ne lapaj v prazno!

1. Objasni zakaj je sila na jermen pri zaganjanju z potiskanjem večja kot pri zaganjaju z zaganjačem?

2. Prestave v menjalniku nimajo vez z kompresijo. Očitno še nisi videl menjalnika, kaj šele motorja.

WarpedGone ::

Problem je "sunek sile".
Avto potiskaš kolk, tja do 20kmh in daš v drugo, obrati grejo tja morda na 2k. Če enako nardiš pri 80kmh, grejo obrati na 8k. S tem da v prvem primeru avto precej upočasni, pri 80kmh pa hitrost morda pade za par kmh (16x več kinetične energije).
Zraven se vpleta še sklopka, kjer je sunek sile odvisen kolk na hitr zagrabi.

Sicer pa, vsakemu svoje. Komur se lasten jermen 'ne smili', njegov problem. Sam ni lepo da drugim solite pamet, kako je to 'neproblem' vedno in povsod.
Zbogom in hvala za vse ribe

Kinjorts ::

WarpedGone je izjavil:

Problem je "sunek sile".
Avto potiskaš kolk, tja do 20kmh in daš v drugo, obrati grejo tja morda na 2k. Če enako nardiš pri 80kmh, grejo obrati na 8k. S tem da v prvem primeru avto precej upočasni, pri 80kmh pa hitrost morda pade za par kmh (16x več kinetične energije).
Zraven se vpleta še sklopka, kjer je sunek sile odvisen kolk na hitr zagrabi.

Sicer pa, vsakemu svoje. Komur se lasten jermen 'ne smili', njegov problem. Sam ni lepo da drugim solite pamet, kako je to 'neproblem' vedno in povsod.


Motor teče v prostem teku. Nato pritisnem plin do konca. Motor doseže max obrate v manj kot sekundi. Objasni mi razliko med pospeševanje motorja z lastno močjo ali s kinetično energijo vozila preko sklopke na obremenitev motorja.

Če pa pri 80 km/h prestaviš iz 5 ali 4 v drugo prestavo in motor zavrtiš do 8k/obr ali več si pač kreten, sila na jermen je pa še vedno enaka, poveča se le moč, ki jo jermen prenaša. Če se ti v tem primeru strga pač nesrečni splet okoliščin, ker če se ti zdaj ne strga se ti bo pa pri naslednjem pospeševanju v polne obrate.

Prosim, da odgovarjaš jasno, ker kar si zgoraj spacal kaže na to, da so ti "suki sil", "kinetična energija", "sklopka" in podobne zadeve Španska vas.

WarpedGone ::

1 sekunda je 10x več časa kot desetinka, kolikor cca nuca sklopka da zagrabi na polno.
10 več časa pomeni 10x manjši sunek sile na jermem.
Reče se "sunek sile", ne "suki sil". Tolk o tem, komu je kej jasno.
Zbogom in hvala za vse ribe

Pro_moted ::

Spajky je izjavil:

ZaphodBB je izjavil:

To delajo vsi moderni ECUji avtomatsko?
Na žalost NE, kot sem ugotovil, ker čene bi po daljšem hribu navzdol se mašina shladila >:D ...


Seveda to dandanes deluje avtomatsko. Kdor rad spremlja porabo, se naj spusti po klancu navzdol in bo videl da če ima v prestavi, brez dodajanja plina , pokuri manj, kot če se spusti in ima menjalnik v nevtralnem položaju.
Sicer pa kot zanimivost, kdor ne ve, dizelski motor kot sam ne pozna "motornega zaviranja". Za to so potrebni dodatni sistemi ( EGR, DPF ali kakšna druga rešitev za ustvarjanje povratnega pritiska v izpuhu), ki vsaj pri turbo dizlih odlično pripomorejo k "motornemu zaviranju". V teoriji bi dizelski motor, brez takih pomagal pospeševal dokler ga mehansko ne raznese.Pri bencinskih motorjih je zaviranje že "prirojeno".
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

Malajlo ::

Read again: "_Vibracije_ motorja boš čutil enako kot pri spuščenem pedalu za plin. Do pičice natančno." Mogoče bi moral za bolj jasno poved napisati "enake" namesto "enako". Vibracije != hrup. Če so na tvojem avtu pri 100 km/h take kot pri povprečnem avtu, ko je ugasnjen, so be it. Sicer pa govorimo o povprečnih voznikih povprečnih vozil (ti si očitno čist svoja liga s svojim vozilom). Če si gluh, se opravičujem, če izpade kot da se norčujem iz tebe (ali pa da se ti sam iz sebe) :|

Pri EV debata o jermenih nima pomena. Ali kaj si hotel povedati?

Ne, jaz samo od opazovanja okolice enostavno ne morem razločiti koliko kmh imam na števcu. Ker je avto pri 200 kmh približno toliko glasen kot povprečen avto na slovenskih cestah pri 90 kmh.

Kaj ima vidna predstava s slušno?

Kinjorts ::

Pro_moted je izjavil:

Spajky je izjavil:

ZaphodBB je izjavil:

To delajo vsi moderni ECUji avtomatsko?
Na žalost NE, kot sem ugotovil, ker čene bi po daljšem hribu navzdol se mašina shladila >:D ...


Seveda to dandanes deluje avtomatsko. Kdor rad spremlja porabo, se naj spusti po klancu navzdol in bo videl da če ima v prestavi, brez dodajanja plina , pokuri manj, kot če se spusti in ima menjalnik v nevtralnem položaju.
Sicer pa kot zanimivost, kdor ne ve, dizelski motor kot sam ne pozna "motornega zaviranja". Za to so potrebni dodatni sistemi ( EGR, DPF ali kakšna druga rešitev za ustvarjanje povratnega pritiska v izpuhu), ki vsaj pri turbo dizlih odlično pripomorejo k "motornemu zaviranju". V teoriji bi dizelski motor, brez takih pomagal pospeševal dokler ga mehansko ne raznese.Pri bencinskih motorjih je zaviranje že "prirojeno".



EGR - recirkulacija izpušnih plinov
DPF - filter sajastih delcev

Oboje nima nič z motornim zaviranjem in "ustvarjenjem povratnega pritiska".

Sicer pa vsi motorji z notranjim izgorevanjem delujejo kot kompresorji, kadar jih poganja kinetična energija vozila. Sicer pa je dizel kar se tiče motornega zaviranja precej boljši, kot bencinar, zaradi večje kompresije.

GrimReaper ::

Pro_moted je izjavil:

Kdor rad spremlja porabo, se naj spusti po klancu navzdol in bo videl da če ima v prestavi, brez dodajanja plina , pokuri manj, kot če se spusti in ima menjalnik v nevtralnem položaju.

Sam kar rad testiram porabo, čeprav sploh ne vozim varčno.
Po 1,5km klancu sem imel najmanjšo porabo 2,5l/100km, z obrati nekje do 4000 3,l/100km (kar je normalna vožnja za 1.6 motor), z najhitrejšo možno vožnjo (pač da zvrtim drugo do ovinka kolker gre, pred ovinkom pa spustim gas) pa 6,1l/100km oz. tukaj je tudi že pokazalo 0,1l porabe.
V leru kaj dosti nisem probaval, edino vem da trenutna poraba skoči iz 0,0 na okoli 1,5. Ampak tako se itak ne da vozit po ovinkih, ker ti motor ne zavira.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Pro_moted ::

Kinjorts je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

Spajky je izjavil:

ZaphodBB je izjavil:

To delajo vsi moderni ECUji avtomatsko?
Na žalost NE, kot sem ugotovil, ker čene bi po daljšem hribu navzdol se mašina shladila >:D ...


Seveda to dandanes deluje avtomatsko. Kdor rad spremlja porabo, se naj spusti po klancu navzdol in bo videl da če ima v prestavi, brez dodajanja plina , pokuri manj, kot če se spusti in ima menjalnik v nevtralnem položaju.
Sicer pa kot zanimivost, kdor ne ve, dizelski motor kot sam ne pozna "motornega zaviranja". Za to so potrebni dodatni sistemi ( EGR, DPF ali kakšna druga rešitev za ustvarjanje povratnega pritiska v izpuhu), ki vsaj pri turbo dizlih odlično pripomorejo k "motornemu zaviranju". V teoriji bi dizelski motor, brez takih pomagal pospeševal dokler ga mehansko ne raznese.Pri bencinskih motorjih je zaviranje že "prirojeno".



EGR - recirkulacija izpušnih plinov
DPF - filter sajastih delcev

Oboje nima nič z motornim zaviranjem in "ustvarjenjem povratnega pritiska".

Sicer pa vsi motorji z notranjim izgorevanjem delujejo kot kompresorji, kadar jih poganja kinetična energija vozila. Sicer pa je dizel kar se tiče motornega zaviranja precej boljši, kot bencinar, zaradi večje kompresije.


Preberi kakšno strokovno knjigo, potem pa komentiraj. In ja, "kompresijsko zaviranje" je tudi dodatni mehanizem da dizel motor zavira.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

Kinjorts ::

Pro_moted je izjavil:

Kinjorts je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

Spajky je izjavil:

ZaphodBB je izjavil:

To delajo vsi moderni ECUji avtomatsko?
Na žalost NE, kot sem ugotovil, ker čene bi po daljšem hribu navzdol se mašina shladila >:D ...


Seveda to dandanes deluje avtomatsko. Kdor rad spremlja porabo, se naj spusti po klancu navzdol in bo videl da če ima v prestavi, brez dodajanja plina , pokuri manj, kot če se spusti in ima menjalnik v nevtralnem položaju.
Sicer pa kot zanimivost, kdor ne ve, dizelski motor kot sam ne pozna "motornega zaviranja". Za to so potrebni dodatni sistemi ( EGR, DPF ali kakšna druga rešitev za ustvarjanje povratnega pritiska v izpuhu), ki vsaj pri turbo dizlih odlično pripomorejo k "motornemu zaviranju". V teoriji bi dizelski motor, brez takih pomagal pospeševal dokler ga mehansko ne raznese.Pri bencinskih motorjih je zaviranje že "prirojeno".



EGR - recirkulacija izpušnih plinov
DPF - filter sajastih delcev

Oboje nima nič z motornim zaviranjem in "ustvarjenjem povratnega pritiska".

Sicer pa vsi motorji z notranjim izgorevanjem delujejo kot kompresorji, kadar jih poganja kinetična energija vozila. Sicer pa je dizel kar se tiče motornega zaviranja precej boljši, kot bencinar, zaradi večje kompresije.


Preberi kakšno strokovno knjigo, potem pa komentiraj. In ja, "kompresijsko zaviranje" je tudi dodatni mehanizem da dizel motor zavira.


Kompresijsko zaviranje = motorno zaviranje

V kateri strokovni knjigi pa si prebral, da EGR in DPF pomagata pri motornem zaviranju.

Prosim za odgovor.

Hvala

Še vedno čakam na strokovno literaturo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Kinjorts ()

Malajlo ::

Engine braking @ Wikipedia
Dizli načeloma nimajo lopute vplinjača, zato lahko prosto "dihajo". EGR, DPF dajeta podoben učinek. Ampak ni to isto.
Diesel engines do not have engine braking in the above sense. Unlike petrol engines, diesel engines vary fuel flow to control power, rather than throttling air intake and maintaining a constant fuel ratio as petrol engines do. As they do not maintain a throttle vacuum, they are not subjected to the same engine braking effects.

..

Two in particular cause significant engine braking:

1) Particulate filter

This device filters out soot particles before they exit the exhaust, but it creates a large obstruction in the exhaust path. This causes considerable back-pressure, much more than from the turbocharger mentioned above.

2) EGR (Exhaust Gas Recirculator)

This device sucks exhaust gas back into the air intake and is usually controlled by a throttle which, depending on the design, can cause a restriction effect similar to that in petrol engines.


Ampak še vedno zobati jermen/veriga nima veze z zaviranjem (razen da krmili ventile, ok) in prav nič ne trpi, če ga ravno ne zaletiš v zid, ali pa uspeš ustvariti tak pospešek na motorni gredi, da ga/jo strga. Vztrajnostni moment štirih (ali več) batov, ojnic in motorne gredi je daleč večji kot odmična gred tam v glavi.

Torej, po dolgem klancu se kar pelji brez gasa, v isti prestavi kot bi jo imel za vožnjo v klanec, ker ima avto takrat porabo 0. Če gre prehitro, prestavi v nižjo, vmes zaviraj. Če Grejo obrati v višine, pritisni zavoro močneje in prestavi v nižjo, ko so obrati "normalni" (za prav take voznike, ker tukaj imajo nekateri različne "normalnosti").

Kinjorts ::

Vidim, da si bral en wiki. Pojdi raje v knjižnico in si sposodi knjigo Motorno vozilo od TZS. Tam je opisano vse.

Malajlo ::

TZS še ni obstajala, ko sem prebiral podobne knjige... Pri parnem stroju pa težav s preveliko hitrostjo na cesti nismo imeli.
V wiki prav lepo piše, da ima vpliv. Ne pa enormnega. In še "depending on the design, _can cause_ a restriction effect similar to that in petrol engines". Ne piše, da je enako.

Kinjorts ::

Malajlo je izjavil:

TZS še ni obstajala, ko sem prebiral podobne knjige... Pri parnem stroju pa težav s preveliko hitrostjo na cesti nismo imeli.
V wiki prav lepo piše, da ima vpliv. Ne pa enormnega. In še "depending on the design, _can cause_ a restriction effect similar to that in petrol engines". Ne piše, da je enako.


Ej mulc, sploh veš kaj je TZS?

Pro_moted ::

Kinjorts je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

Kinjorts je izjavil:

Pro_moted je izjavil:

Spajky je izjavil:

ZaphodBB je izjavil:

To delajo vsi moderni ECUji avtomatsko?
Na žalost NE, kot sem ugotovil, ker čene bi po daljšem hribu navzdol se mašina shladila >:D ...


Seveda to dandanes deluje avtomatsko. Kdor rad spremlja porabo, se naj spusti po klancu navzdol in bo videl da če ima v prestavi, brez dodajanja plina , pokuri manj, kot če se spusti in ima menjalnik v nevtralnem položaju.
Sicer pa kot zanimivost, kdor ne ve, dizelski motor kot sam ne pozna "motornega zaviranja". Za to so potrebni dodatni sistemi ( EGR, DPF ali kakšna druga rešitev za ustvarjanje povratnega pritiska v izpuhu), ki vsaj pri turbo dizlih odlično pripomorejo k "motornemu zaviranju". V teoriji bi dizelski motor, brez takih pomagal pospeševal dokler ga mehansko ne raznese.Pri bencinskih motorjih je zaviranje že "prirojeno".



EGR - recirkulacija izpušnih plinov
DPF - filter sajastih delcev

Oboje nima nič z motornim zaviranjem in "ustvarjenjem povratnega pritiska".

Sicer pa vsi motorji z notranjim izgorevanjem delujejo kot kompresorji, kadar jih poganja kinetična energija vozila. Sicer pa je dizel kar se tiče motornega zaviranja precej boljši, kot bencinar, zaradi večje kompresije.


Preberi kakšno strokovno knjigo, potem pa komentiraj. In ja, "kompresijsko zaviranje" je tudi dodatni mehanizem da dizel motor zavira.


Kompresijsko zaviranje = motorno zaviranje

V kateri strokovni knjigi pa si prebral, da EGR in DPF pomagata pri motornem zaviranju.

Prosim za odgovor.

Hvala

Še vedno čakam na strokovno literaturo.


Kompresijsko zaviranje NI motorno zaviranje.

V bistvu, bencinski motor zraven mehanskega zaviranja sploh kompresijsko ne zavira. Bencinski motor dodatno zavira, ker je ob spuščenem pedalu za pospeševanje dovod zraka skoraj čisto zaprt. Tako se motor začne obnašati kot vakuumska črpalka. Pri sesanju ustvari podtlak, saj nima od koder sesati ( zaprta loputa).In to ustvarjanje podtlaka zavira.
Pri Dieselskem motorju pa krmilimo motor s količino vbrizga goriva..Zato pri sesanju motor brez ovir vsesa zrak , ga stisne in nato stisnjen zrak spet ekspandira ( nekaj malega je izgub zaradi pretvorbe v toplotno energijo) in nato neovirano odide skozi izpuh. Zato rabiš na izhodu ventil , ki bo, pred povratnim gibom izpustil stisnjen zrak, tako ne bo ekspanzije stisnjenega zraka in motor bo zaviral zaradi kompresije pri tlačnem gibu, to je pa potem kompresijsko zaviranje. Lahko pa tudi omejuješ izpušni del, z bilokakšnim sistemom pač že ( lahko si pomagaš tudi z EGR ventilom, DPF filtrom ... itd). Lahko tudi kako drugače. V glavnem z nekim sistemom moraš asistirat, da motor dodatno zavira zraven mehanskega zaviranja. Te literature je ogromno, pravtako različnih rešitev, sploh sedaj, ko z elektroniko dosežemo lahko vse mogoče .

Knjigo Motorno vozilo pa imam doma. Tega glih ne opisuje se mi zdi.
AMD FX8120;GB 990FXA-UD3
FirePro V4900 ;Corsair Vengance 16Gb
XFX 650W;Corsair Force GT, Asus Xonar DGX

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Pro_moted ()

Malajlo ::

Ahmmm, jaaaa... Če se ne motim, so tisti, ki še izdajajo TIM, na katerega je bil naročen moj (mlajši) sin. Čeprav mu je ljubše brati moje stare izvode in se čuditi načrtom za RV z elektronkami!
Kakšno zvezo ima moja staro(modno)st in komentar na zaviranje z motorjem pri dizlu? Napadel si reveža, ki je omenjal EGR in DPF, da prispevajo k zaviranju. Kar je popolnoma res, vendar ne iz razlogov, ki jih je napisal. Retarderji in lopute na izpušni veji pa niso domena malih motorjev (da bi večja kompresija odigrala pomembno vlogo).
Ampak se res ne spomnim, kako so kaj tisti ta prvi golfi dizli zavirali z motorjem... Nekaj efekta je bilo, ampak kaj, ko je težko primerjati 1.6 dizla in 800 ccm bencinarja v fičotu. Spomin me pa tudi že malo daje :|

Oh, saj je Pro_moted lepo razložil: "Zato pri sesanju motor brez ovir vsesa zrak, ga stisne in nato stisnjen zrak spet ekspandira in nato neovirano odide skozi izpuh"
Ta del fizike najbrž res ni razložen v tisti knjigi (je pa lep avto na naslovnici, sem si poguglal; na tisti, ki sem jo jaz bral, je bil še VW hrošč. Ali nekaj podobno razširjenega)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Malajlo ()

Spajky ::

Malajlo je izjavil:

... po dolgem klancu se kar pelji brez gasa, v isti prestavi kot bi jo imel za vožnjo v klanec, ker ima avto takrat porabo 0.


Nima porabe 0, lahko pa tako fouš kaže autoKomp, ker mu porabo raćuna iz senzorja masnega pretoka zraka in ni nujno enaka kot je zmerjena/zračunana peš pri polnjenju rezervoarja !

Malajlo je izjavil:

... pri sesanju motor brez ovir vsesa zrak, ga stisne in nato stisnjen zrak spet ekspandira in nato neovirano odide skozi izpuh
Pri tem se dogaja "matranje" motorja (delo), ki zavira avto (kot pnevmatična zavora) ...

Ps.: pa dajte no malo "snipat" citate, da ne rata taka nepregledna kača ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Spajky ()

Zheegec ::

Nima porabe 0, lahko pa tako fouš kaže autoKomp, ker mu porabo raćuna iz senzorja masnega pretoka zraka in ni nujno enaka kot je zmerjena/zračunana peš pri polnjenju rezervoarja !

Razen redkih izjem je poraba v tej situaciji (v klancu dol v prestavi) dejansko 0. Če imaš opcijo kje varno peljati po klancu dol s popolnoma praznim tankom lahko to sprobaš. Pa ne preveč star avto. Takoj, ko boš stisnil sklopko pa ti bo motor crknil, ker ne bo imel goriva.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

MadMax ::

Nad cca 2000rpm+spuščena pedalka za plin=poraba 0. Še pri starih čudesih na vplinjač je to znalo biti 99% rešeno (Samara ipd, z elektroventilčkom na dotoku goriva za prosti tek in nekaj malega elektronike).
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Malajlo ::

Nima porabe 0, lahko pa tako fouš kaže autoKomp, ker mu porabo raćuna iz senzorja masnega pretoka zraka in ni nujno enaka kot je zmerjena/zračunana peš pri polnjenju rezervoarja !

Meni pokaže najmanj 2 l/100 km. Kar pa je fouš. Najbrž je nekje IF fc < 2 THEN fc = 2.
Porabo pa izračuna kar iz podatka o pretoku goriva ali pa podatkov o obratih črpalke in volumnu le-te. Meriti pretok zraka, obenem pa še upoštevati lambda sondo in spremenljivo mešanico goriva z zrakom je mal tko, preveč zakompliciran. Mogoče so bili tisti indikatorji(!) porabe iz prejšnjega stoletja sicer res vezani na pretok zraka, ampak zdaj ne več. Za dizel se spomnim, da nam je pri fiziki prfoks razlagal, kako preprosto in na ml natančno je to rešeno (regulacija pretoka podobno kot cetrifugalna, preveč za tipkat). Pa nobene elektronike.
Pri tem se dogaja "matranje" motorja (delo), ki zavira avto (kot pnevmatična zavora) ...

Motor zavira izključno trenje in nekaj malega ustvarjanje toplote zaradi stiskanja zraka, ker ni izoliran sistem. (Izvorno) ni nobene pnevmatične zavore pri dizlih. A vzmet tudi zavira nihanje? C'mon, fizika osnovne šole, no.

Spajky ::

Črpalka goriva dela stalno, kar je viška goriva gre nazaj preko povratnega voda v rezervoar. Torej če bi porabo računalo prek goriva, bi rabilo 2 senzorja pretoka na obeh teh dveh ceveh pri motorju in izračun razlike med njima na čas! Lahko da kaki dragi avto to celo ima tako rešeno prikaz porabe.

Tisto o po hribu navzdol z 2kRpm in stiskom sklopke ter ugašanjem motorja posledično, pa preverite. Ko se boste ustavili, boste ugotovili, da motor še vedno dela ;)
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Malajlo ::

Spajky je izjavil:

Črpalka goriva dela stalno, kar je viška goriva gre nazaj preko povratnega voda v rezervoar.

Črpalka za vbrizg goriva, ne tista potopna pumpa zadaj v prtljažnem prostoru.

Zheegec ::

Tisto o po hribu navzdol z 2kRpm in stiskom sklopke ter ugašanjem motorja posledično, pa preverite. Ko se boste ustavili, boste ugotovili, da motor še vedno dela ;)

Brez goriva v tanku ne. V prestavi pa, ker je poraba = 0.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poraba goriva glede na težo

Oddelek: Loža
273510 (2249) Blinder
»

Kateri avto za redno voznjo cez ljubelj (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12216593 (12574) SuperVeloce
»

Avti, ki nimajo potovalnega računalnika (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5610097 (7731) Spajky
»

Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12016971 (13718) Zheegec
»

Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10410006 (7859) darkolord

Več podobnih tem