» »

Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje

Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje

strani: « 1 2

snow ::

Zadnjič, ko sem se peljal skozi cestninsko postajo, sva se s punco pogovarjala o omejitvi skozi postajo - 40 km/h sem pomislil, koliko energije (goriva/denarja) gre v nič zaradi zaviranja oziroma posledičnega pospeševanja nazaj na 130 km/h.

Preprost račun pove da nekje dva centa/avto/pospeševanje.

Račun: Sprememba kinetične energije
- avto mase 1000 kg (pobožna želja)
- začetna hitrost 40 km/h
- končna hitrost 130 km/h
= 0.5 * 1000 * ((130/3.6)**2 - (40/3.6)**2) = 590277 J

Energijska vrednost diesel govira (Gasoline) @ Wikipedia je 38.6 MJ/L.
Kar pomeni da se za eno pospeševanje porabi 0.0153 L goriva, ki po ceni 1.3€/L znese 0.02 € (2 centa).

Avtov v Sloveniji je nekje miljon (http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?......vsak se čez cestninsko postajo pelje...
Skratka zelo veliko €? Aja in CO2 ;)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Blinder ::

Lepo, da znas racunat. Samo se mi zdi, da si pozabil računat še izkoristek motorja? Bencinski motorji imajo recimo 35% izkoristek, dizli nekaj več.
Clovek, ki varčuje z gorivom, bo lahko pred cestninsko postajo spustil gas in nic zaviral, ali dal v neutral. Pač porabi se energijo za pospesit iz 40 to 130, se pa je porabi zelo malo za pojemit iz 130 to 40.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
AMD 2200G Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

snow ::

Ojoj izkoristek ja!

Ok 10 centov pri 20% izkoristku ;)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

Matev ::

koliko smo šele prej porabili - k osmo iz nič štartali pred vsakim uvozom in izvozom

Beli_Zajcek ::

Da ne omenimo koliko energije/denarja gre v nič, ker ustavljamo pred prehodi za pešce! In ker pešci ponavadi skačejo od nikoder na prehode, jih mi ubogi avtomobilisti ne moremo predvidevati tko kot lahko predvidimo cestninske postaje in ne moremo predhodno dati v "ler" ter vsaj malo prišparat.

Račun : Mnogo*centov = evro * mnogo = mnogo evrov!!!1

:))

username ::

Saj že veš, da se bližaš (bivši) cestninski - kak kilometer prej spustiš gas in torej bremzaš z motorjem, pa vmes polagoma šaltaš navzdol... in šparaš :)
... potem pa pelješ mimo cestninske hiške v tretji (drugi, če imaš bolj švoh motor) in stisneš gas do konca ter tik pred max. dovoljenimi obrati v višjo... in tako do najvišje hitrosti nazaj.
Motorju dobro dene, če ga (seveda ustrezno ogretega) sem in tja pritisneš do konca, da se zavrti in premiga.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)

BigWhale ::

Dear lord... Daj se izracunaj koliko denarja je izpuhtelo zaradi odpiranja te teme. Koliko si ga ti takole zafrckal in koliko so ga sele porabili tisti, ki so zgubljali cas z branjem, bog ne daj s sodelovanjem v temi!

Mnogo, mnogo lacnih ust bi tale denar nahranil!

;-) ::

Jaz sem mislil da bo tema bolj pametna pa sem porabil 1 minuto svojega življenja da sem prebral poste...1 neprecenljivo minuto, ki mi je nobeden ne more povrnit, minuto, ki je nikoli nebom dobil nazaj da bi jo bolje izkoristil =(

1munuta življenja, ki ga nikoli več nem doživel

MK42 ::

438 ogledov. Glede na to, da je to resnejši oddelek, bi rekel, da jih je prebralo cca 100. Najmanj minuto.
V 100 minutah lahko nahraniš od 0 do 1000 lačnih ust.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MK42 ()

joze67 ::

Pred leti, še preden so izvajali preštevilčenje poštnih številk, se je našel nekdo, ki je pismih bralcev (Delo) računal, koliko časa in energije gre za pisanje one "socialistične" šestice na začetku.

Sicer pa je račun premalo radikalen, Koliko denarja požre šele osebni promet kot tak :-)

Loki ::

glede na to, da prakticno vsak tujec ustavi pred cestninsko, je omejitev se kako dobrodosla.
I left my wallet in El Segundo

LoneWolf ::

ne moremo predhodno dati v "ler" ter vsaj malo prišparat.


Tole je pa tudi en die-hard urbani mit... Poleg tega, da je vožnja v leru lahko nevarna, ob zmanjševanju hitrosti ali po klancu navzdol porabi VEČ goriva kot vožnja v ustrezni prestavi brez plina. Motor v leru še vedno drži svojih nekje 1000 obratov in če je odklopljen od koles, to energijo lahko dobi samo iz goriva. Če je v prestavi, potem se zavira z motorjem in dejansko kolesa poganjajo motor, elektronika za vbrizg goriva prekine dovod goriva nad določenim številom obratov in poraba goriva je 0.0.

Beli_Zajcek ::

Se opravičujem, ker sem zavajal ljudi z neresnično trditvijo, da z vožnjo v leru prihranimo. Moj izračun o prihranku pa še vedno drži.

Račun : Mnogo*centov = evro * mnogo = mnogo evrov!!!1


Kot še vedno drži tudi moj sarkazem.

Dr_M ::

LoneWolf: no zdele se vozim dober mesec okoli z avtom, ki ima potovalni racunalnik in ne bos verjel, tudi z lerom se da precej prisparat. Res je, da ce imas npr v 5 prestavi, pa vozis brez gasa, kaze 0.0, ampak v slo je zelo malo tako strmih klancev, kjer se lahko tako peljes, brez da bi ti hitrost padala. Razn ce se s tovornjakom vozis okoli.
Zate mit, za avto dejstvo. :)
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

Utk ::

LoneWolf, kaj pa če je tako rahel klanec, da avtu v leru ravno ohranja hitrost? Trenutno porabo bo imel okoli pol litra, če ga boš imel v peti pa najmanj petkrat več. (ne)malo se motiš. V ler ga daš pred cestnino lahko dosti prej kot v nižjo prestavo, da se boš pol lepo s 40 pripeljal čez.

Keyser Soze ::

Bedarija.

Zavira se zadnji čas, tik pred cestninsko. Saj tako skrajšamo sam čas vožnje/izgorevanja in s tem prihranimo precej goriva. =P
OM, F, G!

;-) ::

Pri cestninski sploh ne rabimo zavirat. Zadnjič ko sem se peljal iz kopra proti štajerski sem 2x probal peljati z nespremenjeno hitrostjo mimo in ni bilo večjih težav.

Keyser Soze ::

Sej ni problema. Pol je, ko pride osebno, s povratnico. =)
OM, F, G!

dba ::

Sej ni problema. Pol je, ko pride osebno, s povratnico. =)

Ali ko naložiš kakšnega "pobiralca cestnin", ki se veselo sprehajajo med hišicami...

krucymucy ::

"Sodobni" avti z EFI v leru kurijo vec, kot pa pri zaviranju z motorjem v peti recimo. Takrat namrec porabi ravno nic. Pa recimo da imajo vsi avti od leta 95 ele. vbrizg.

Pyr0Beast ::

Tole je pa tudi en die-hard urbani mit... Poleg tega, da je vožnja v leru lahko nevarna, ob zmanjševanju hitrosti ali po klancu navzdol porabi VEČ goriva kot vožnja v ustrezni prestavi brez plina. Motor v leru še vedno drži svojih nekje 1000 obratov in če je odklopljen od koles, to energijo lahko dobi samo iz goriva. Če je v prestavi, potem se zavira z motorjem in dejansko kolesa poganjajo motor, elektronika za vbrizg goriva prekine dovod goriva nad določenim številom obratov in poraba goriva je 0.0.
1. Zakaj bi bila vožnja u leru nevarna
2. Ja, mogoče velja za novejše avtomobile, sem pa prištej še obrabo sklopke in menjalnika

"Sodobni" avti z EFI v leru kurijo vec, kot pa pri zaviranju z motorjem v peti recimo. Takrat namrec porabi ravno nic. Pa recimo da imajo vsi avti od leta 95 ele. vbrizg.
Načeloma, se pa zna pri prerevni mešanici še lambda sonda oglasit in ti pokvariti veselje [:D]
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

AngelOfDeath ::

Da ne omenimo koliko energije/denarja gre v nič, ker ustavljamo pred prehodi za pešce! In ker pešci ponavadi skačejo od nikoder na prehode, jih mi ubogi avtomobilisti ne moremo predvidevati tko kot lahko predvidimo cestninske postaje in ne moremo predhodno dati v "ler" ter vsaj malo prišparat.

Račun : Mnogo*centov = evro * mnogo = mnogo evrov!!!1

:))



Si pozabil da dosti goriva porabimo tudi pred temi presnetimi rdečimi lučmi, ali pa da se moramo ustavljati preden zapeljemo na prednostno cesto. Da ne omenjam železniških prehodov, le kdo si jih je izmislil...
Življenje bi bilo tako fajn če bi vsi imeli prednost, a ne ?
edit: Slovnica

krucymucy ::

Ja, mogoče velja za novejše avtomobile, sem pa prištej še obrabo sklopke in menjalnika

Obraba sklopke in menjalnika? Sklopka se pri takem zaviranju ne obrablja. obrablja se pri speljevanju.
Menjalnik ima pa tudi zanemarljivo obrabo. Itak menjalnik vecinoma prezivi zivljensko dobo avta. No pri Miniju ne:)

OChack ::

čudna logika tole, kaj šele pred semaforji v koloni, zakaj bi stali pred rdečo lučjo in spelavali če preveč porabmo, pelmo v rdečo. al pa kolona na morje....pejmo na nasprotn pas :)
Int€l inside, IDIOT Outside

Utk ::

"Sodobni" avti z EFI v leru kurijo vec, kot pa pri zaviranju z motorjem v peti recimo. Takrat namrec porabi ravno nic. Pa recimo da imajo vsi avti od leta 95 ele. vbrizg.


Ja to je res, da v prestavi pade poraba na 0, ampak vseeno zarad tega ne porabiš manj bencina. Če daš v ler, se ustavljaš recimo cel kilometer, pri tem imaš trenutno porabo recimo okoli pol litra. Če imaš v prestavi, se boš ustavil že po pol kilometra, torej boš imel pol kilometra porabe 5-6-7 litrov, pol kilometra pa res 0. Je pa sigurno bolje bremzat z mašino, kot pa imet v leru in sam dodatno bremzat.

echo ::

snow dej za foro zračunaj, kolk košta speljevanje iz (in bremzanje do) 0km/h, prestapljanje v vrsti pred cestnino, kolk zgubljenih živcev, ko bjonda pred teboj popravlja avto, da pride pred okence in potem vrže 100€ za 80 centov cestnine?
itak bojo v avgustu začel z drugo fazo - podiranje hišic

snow ::

> itak bojo v avgustu začel z drugo fazo - podiranje hišic

Dolgo je trajalo, da ste mi tole povedali.
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

BigWhale ::

Zakaj nisi raje takoj vprasal kaj te je zanimalo? :) A ko te zanima koliko stane kruh, vprasas najprej kake barve je bil dostavni avto? ;)

echo ::

haha. ponavad je blo prvo vprašanje, potem odgovor :P

BigWhale ::

A lahko tole v lozo zbrca nekdo z dost dolgo nogo?

Tomi ::

Bi se popravilo še naslov teme, sedaj, ko smo ugotovili, da je to dejansko 10?

Je pa res, da je pa prihranek, ker sta v avtu dva, za isto pot tako velik, da je to zaviranje/pospeševanje zanemarljivo.
metrodusa.blogspot.com

dzinks63 ::

Vožnja z avtomobilom je sestavljena iz pospeševanja in zmanjševana hitrosti in to narediš ničkolikokrat pri vsaki vožnji, to je menda vsakomur jasno. Avtomobil ni avion, ko vzleti in leti z dokaj kostantno hitrostjo, dokler zopet ne pristane.
Kakšen banalen primer je sedaj to, da pri cestniski postaji boš pa sedaj moral malo zmanjšati hitrost in potem zopet pospešiti in potem še računaš koliko te to stane. Česa podobnega si tudi najbolj škrti savinjčani, gorenjci in tudi škoti ne vzamejo k srcu. Moraš bit pa res utrgan, da ti kaj takega sploh na pamet pride. Meni se zdi tole ena provokacija ali celo nekakšna naloga, na keteri se testira čustva, razmišljanja in odziv forumašev.

Tomi ::

Meni se zdi tole ena provokacija ali celo nekakšna naloga, na keteri se testira čustva, razmišljanja in odziv forumašev.


Mislim, da ni provokacija, ne poskus, niti ni potrebno biti utrgan za kaj takega. Samo naravoslovci radi zadeve opisujejo, preračunavamo, ipd.
metrodusa.blogspot.com

C_maniak ::

zakaj bi, če ni treba = odstranimo cestnine, če jih ne rabimo. kar jih seveda bojo, ampak tega avtor teme ni vedel in je zato izpostavil problem, če sem prav zastopil.

Sc0ut ::

Tako kot je rekel Tomi. Takšni pač smo:)
1231 v3, Z97 A, 8GB ram 1600mhz, 1070 GTX SLI, Seasonic 520 (zna švicat)

snow ::

Vožnja z avtomobilom je sestavljena iz pospeševanja in zmanjševana hitrosti in to narediš ničkolikokrat pri vsaki vožnji, to je menda vsakomur jasno. Avtomobil ni avion, ko vzleti in leti z dokaj kostantno hitrostjo, dokler zopet ne pristane.
Kakšen banalen primer je sedaj to, da pri cestniski postaji boš pa sedaj moral malo zmanjšati hitrost in potem zopet pospešiti in potem še računaš koliko te to stane. Česa podobnega si tudi najbolj škrti savinjčani, gorenjci in tudi škoti ne vzamejo k srcu. Moraš bit pa res utrgan, da ti kaj takega sploh na pamet pride. Meni se zdi tole ena provokacija ali celo nekakšna naloga, na keteri se testira čustva, razmišljanja in odziv forumašev.


Pričakoval sem razmišljanje in odziv forumašev ja, saj je temu forum namenjen. Ampak odziv, ki sem ga pričakoval je bil v smeri optimizacije cest (cestninskih postaj) v smislu energijske učinkovitosti in pretočnosti ter tehnologij za shranjevanje kinetične energije (KERS). Niti slučajno nisem pričakoval tako neumnih odgovorov, kot so nekateri zgoraj. Debata o vožnji v leru mi je bila všeč recimo. No sej sem pa v končni fazi zadevo poslal v Ložo, ker to za Z&T pač ni blo več.

Praviš "malo zmanjšati hitrost"? Iz 130 km/h na 40 km/h se tebi zdi malo? Potem si ti tisti, ki vozi 60 kjer je omejitev 90, saj je to praktično nič manj od 90 ali kako? (Pozor, provokacija, ne vzami tega preveč čustveno. Se ti bo še kdo smejal ker praviš okoli, da stvari napisane na forumih jamlješ čustveno.)
Random mutation plus nonrandom cumulative natural selection - Richard Dawkins

energetik ::

Ja takole, glede vožnje v leru. Ugotovil sem pri našem avtu (1,3 bencinar), da je le v redkih primerih dobro vozit v leru. Le pri določeni strmini klanca, kjer avto v leru ohranja svojo hitrost. Če bi v tem primeru dal recimo v peto prestavo, bi ali preveč zaviral (s spuščenim gasom) ali pa porabil več goriva za vzdrževanje hitrosti. Če je pa klanec strmejši se pa vsekakor splača vozit v prestavi s spuščenim gasom, ker se takrat ne vbrizgava bencin, mašina pa ravno prav zavira. Pre semaforji pa tudi ni dobro voziti v leru in tako počasi zmanjševati hitrost, ker potem folk za ritjo postane živčen. Jaz ponavadi proti semaforju peljem 55km/h z 4. ali 5. prestavo, potem pa na neki normalni razdalji damm v tretjo, zaviram z motorjem in na koncu še z zavorami.

dronyx ::

Glede na račun iz uvodnega prispevka te teme je neumnost tudi delati ceste, ki gredo v hrib, ker je tako poraba benza večja. Vse ceste bi morale iti samo navzdol. Daš v ler, pol pa samo zaviraš in volan obračaš.

šernk ::

Glede na račun iz uvodnega prispevka te teme je neumnost tudi delati ceste, ki gredo v hrib, ker je tako poraba benza večja. Vse ceste bi morale iti samo navzdol. Daš v ler, pol pa samo zaviraš in volan obračaš.



in imaš porabo kot jih je že nekaj v tej temi neprimerno večjo kot če zaviraš z motorjem, pa še na zavorah prišparaš. kdo vas je to učil da je v ler najmanjša poraba?? a ko stojiš na mestu imaš najmanjšo porabo??
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

C_maniak ::

Glede na račun iz uvodnega prispevka te teme je neumnost tudi delati ceste, ki gredo v hrib, ker je tako poraba benza večja. Vse ceste bi morale iti samo navzdol. Daš v ler, pol pa samo zaviraš in volan obračaš.

jao, a je kaka druga izbira pri poti na višjo nadm. v. (poleg tunela za vsak k*, kar bi bilo še dražje)? ne.
pri cestninskih pa je.

Utk ::

šernk, če se voziš po glih prav položnem klancu, da v leru ravno približno ohranjaš hitrost, porabiš recimo pol litra, v 5. prestavi ti bo pa mašina zavirala, rabil boš malo gasa in bo poraba vsaj 2-3 litre. Če se bi v leru preveč razletel, je pa seveda boljše, da imaš v prestavi.

BigWhale ::

Optimizacija avtocest bo taka, da bodo hiske podrli, potem pa dobimo se gps cestninjenje.

WarpedOne ::

>> da bodo hiske podrli

Kolikor opažam, so jih precej že odstranili. Ostajajo še otoki.

>> potem pa dobimo se gps cestninjenje.

In se bo folk zopet fural po zastonj/cenejših regionalkah. Bravo. Way to go.
How do you know what you don't know?

BigWhale ::

Zastonj cest ne mores imeti. Govedarjem pa tako ali tako nikoli ne bo prav. Jaz bom AC koristil tako, kot sedaj. Ce nekaj uporabljam, se mi zdi prav, da to tudi placam.

šernk ::

>> da bodo hiske podrli

Kolikor opažam, so jih precej že odstranili. Ostajajo še otoki.

>> potem pa dobimo se gps cestninjenje.

In se bo folk zopet fural po zastonj/cenejših regionalkah. Bravo. Way to go.


če so cenejše, morda so bili do zdaj posamezni odcepi regionalk cenejši kot pa če bi šel po AC, vendar vsi pa ne. bolj me zanima zakaj v dveh letih 2x spreminjat način cestninjenja??
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Pyr0Beast ::

Zato, da se denar vrti.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Blum ::

je*eš bencin, dokler ti ga stari plačujejo.. ;)

Utk ::

Ja gps cestinjenje brez neke zgornje meje bo res korak nazaj. Ne moreš nekomu, ki se vsak dan vozi v službo računat kilometra enako kot nekomu, ki gre enkrat na leto na morje.

BigWhale ::

Zakaj ne? Kolicinski popust na kilometre se komot uredi. Sicer je pa stvar ista kot zaprt cestninski sistem, samo precej bolj avtomatska. :)

Utk ::

Ja sej, s količinskim popustom bi blo že malo bolje. No, sej to je zelo odvisno od tega, kolk bo km v resnici stal, ampak kot kaže bojo stroški tega še večji kot stroški pobiralcev cestnin, kar je (ne)malo smešno. Glede na to, da je stvar avtomatska.
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vožnja skozi ovinke (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25716513 (6803) Malajlo
»

Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
12013658 (10405) Zheegec
»

Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
1048142 (5995) darkolord
»

Benz na rezervi zadni kilometri kako jih prevozit ? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
1388517 (5999) gokky
»

motoroznanci, kakšna bo poraba goriva ?

Oddelek: Znanost in tehnologija
241827 (1482) snow

Več podobnih tem