Forum » Loža » Vožnja skozi ovinke
Vožnja skozi ovinke
Pyr0Beast ::
Če boš zletu iz ovinka, boš zletu u leru ali pa ne. Centrifugalna sila je do pičice enaka pri enaki hitrosti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
šernk ::
Če boš zletu iz ovinka, boš zletu u leru ali pa ne. Centrifugalna sila je do pičice enaka pri enaki hitrosti.
kaj pa vsota vseh sil??? ki je bolj pomembna od centrifugalne... če smo že tako natančni ane
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
energetik ::
Pa kdo je reku, da vozim po ovinkih v leru?? Itak pa grem s prilagojeno hitrostjo v ovinek, in mam lohk v leru, v drugi al pa peti prestavi pa n bom ven zletu.
Pa ne bit tolk žleht in žalit drugih, da nimajo pojma, najprej pometite pred svojim pragom.
In pol napihujete stvari, kakor da je ko reku da stopi po bremzi sred ovinka:
Sicer smo pa močno OT, tuki naj bi se pisalo o doživetih dogodkih na cesti. Lohk se pa spravimo v drugo temo pod Z&T in še malo z enačbami podebatiramo o postroju mašina-menjalnik-diferencial-kolesa.
Pa ne bit tolk žleht in žalit drugih, da nimajo pojma, najprej pometite pred svojim pragom.
In pol napihujete stvari, kakor da je ko reku da stopi po bremzi sred ovinka:
Po teh zadnjih nekaj straneh me je pa res postalo strah. Upam, da se nikoli ne znajdem na istem pasu, kaj sele na nasprotnem, kot vsi vi "pred ovinkom v ler pa na sredi zavoja po bremzi".
Sicer smo pa močno OT, tuki naj bi se pisalo o doživetih dogodkih na cesti. Lohk se pa spravimo v drugo temo pod Z&T in še malo z enačbami podebatiramo o postroju mašina-menjalnik-diferencial-kolesa.
Pyr0Beast ::
kaj pa vsota vseh sil??? ki je bolj pomembna od centrifugalne... če smo že tako natančni ane
Vsota vseh sil je enaka 0, če ne zaviraš ali pospešuješ [>:D]
Vsota vseh sil je enaka 0, če ne zaviraš ali pospešuješ [>:D]
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
jype ::
Pyr0Beast> Vsota vseh sil je enaka 0, če ne zaviraš ali pospešuješ
Kroženje je po definiciji pospešeno gibanje.
Kroženje je po definiciji pospešeno gibanje.
šernk ::
kaj pa vsota vseh sil??? ki je bolj pomembna od centrifugalne... če smo že tako natančni ane
Vsota vseh sil je enaka 0, če ne zaviraš ali pospešuješ
in ob vožnji skozi ovinek (kroženje) pospeškov ni??? in v kolikor bo centrifugalna sila premagala ta pospešek si pa v zidu. tako da lahko z rahlim dodatkom plina in s tem silo ki bo delovala kontra centrifugalni zadevo rešiš, če imaš v leru pa izgubiš to možnost. (pa saj nima smisla...ti si itak prepameten za vse na tem svetu). poglej malo tuje forume glede teh stvari...vsi ti bodo dejali isto. vožnja v leru NI varna.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
Kroženje je po definiciji pospešeno gibanje.
Kroženje je po definiciji gibanje, katero je sestavljeno iz dveh sil, centripentalne in centrifugalne.
Centrifugalna sila teži k temu, da telo odnese stran od središča, centripentalna pa nasprotuje tej sili in vleče telo k središču kroženja.
Vsote sil so pri enakomernem kroženju enake 0.
in ob vožnji skozi ovinek (kroženje) pospeškov ni??? in v kolikor bo centrifugalna sila premagala ta pospešek si pa v zidu. tako da lahko z rahlim dodatkom plina in s tem silo ki bo delovala kontra centrifugalni zadevo rešiš, če imaš v leru pa izgubiš to možnost. (pa saj nima smisla...ti si itak prepameten za vse na tem svetu).
Ko začneš drseti je vsota sil, katera te vleče ven večja (ali enaka) oprijemu na cestišču. Oprijema pa s pospeševanjem ali pa zaviranjem preprosto ne moreš povečevati. Z bremzanjem pa lahko znižaš centrifugalno silo, katera deluje nate, kar s pospeševanjem ne moreš.
poglej malo tuje forume glede teh stvari...vsi ti bodo dejali isto. vožnja v leru NI varna.
Zakaj ni varna ? A če daš v ler avto podivja ali kaj ? Ali je to samo tisti občutek -varnosti-, kateri je že tolikokrat zavaral folk ? Bremze delujejo in morajo delovati pri vseh hitrostih v vseh položajih in vseh načinih vožnje.
Kroženje je po definiciji gibanje, katero je sestavljeno iz dveh sil, centripentalne in centrifugalne.
Centrifugalna sila teži k temu, da telo odnese stran od središča, centripentalna pa nasprotuje tej sili in vleče telo k središču kroženja.
Vsote sil so pri enakomernem kroženju enake 0.
in ob vožnji skozi ovinek (kroženje) pospeškov ni??? in v kolikor bo centrifugalna sila premagala ta pospešek si pa v zidu. tako da lahko z rahlim dodatkom plina in s tem silo ki bo delovala kontra centrifugalni zadevo rešiš, če imaš v leru pa izgubiš to možnost. (pa saj nima smisla...ti si itak prepameten za vse na tem svetu).
Ko začneš drseti je vsota sil, katera te vleče ven večja (ali enaka) oprijemu na cestišču. Oprijema pa s pospeševanjem ali pa zaviranjem preprosto ne moreš povečevati. Z bremzanjem pa lahko znižaš centrifugalno silo, katera deluje nate, kar s pospeševanjem ne moreš.
poglej malo tuje forume glede teh stvari...vsi ti bodo dejali isto. vožnja v leru NI varna.
Zakaj ni varna ? A če daš v ler avto podivja ali kaj ? Ali je to samo tisti občutek -varnosti-, kateri je že tolikokrat zavaral folk ? Bremze delujejo in morajo delovati pri vseh hitrostih v vseh položajih in vseh načinih vožnje.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zheegec ::
Zakaj ni varna ? A če daš v ler avto podivja ali kaj ? Ali je to samo tisti občutek -varnosti-, kateri je že tolikokrat zavaral folk ? Bremze delujejo in morajo delovati pri vseh hitrostih v vseh položajih in vseh načinih vožnje.
Avto ne podivja, samo motor ti avtomatsko rahlo zavira in pa pomaga pri potencialnem zaviranju. Prav tako je manjša poraba, če nimaš v ler, ampak imaš v prestavi in nimaš noge na gasu.
Pa kolikokrat imaš v leru v ovinek, katerega ne poznaš? kako se kaj to konča?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Pyr0Beast ::
Avto ne podivja, samo motor ti avtomatsko rahlo zavira in pa pomaga pri potencialnem zaviranju.
Torej v ovinku dejansko zmanjšuješ hitrost, enako kot pri -normalnem- bremzanju ?
Prav tako je manjša poraba, če nimaš v ler, ampak imaš v prestavi in nimaš noge na gasu.
Kot sem rekel. Če imaš elektronsko krmljen vbrizg, vžig je manjša, drugače ne.
Pa kolikokrat imaš v leru v ovinek, katerega ne poznaš? kako se kaj to konča?
Ovinek, katerega ne poznam in je poleg tega še nepregleden, redkokdaj prevozim z lerom. Če je pa stvar vsaj pregledna, potem pa ni problema, sicer pa tudi kaj posebno zavirati ni treba, če je vse lepo in prav.
Konča se tako kot vsak drug ovinek s stiskanjem sklopke in dajanjem v četrto/peto prestavo ter rahlim pospeševanjem na prejšnjo hitrost.
Danes (oz. včeraj) sem imel več težav z osebki, kateri so vozili praktično po mojem pasu, namesto po svojem.
smer-Nm-metlika.
Ene pet, šest osebkov se je tako našlo na mojem pasu na poti tam. Med drugim tudi polno naložen šlepar, kateri je na ravnem delu peljal po polovici mojega pasa. Ni ravno lep doživljaj.
Poleg tega sem nekje na pol poti tam skoraj nasadil eno voznico katera je uspela zablokirati oba pasova na popolnoma nepreglednem delu ceste. Kaj je mislila še sam ne vem, bremzanje je bilo praktično na meji blokade, ustavil pa bi se težko več kot 5 cm od nje. (Prišel ravno iz ovinka s kakšnimi 60km/h+).
V smeri nazaj sta se trčila petrolova cisterna in senic. Model pred nami -sredi ničesar- zabremzal na trdo, se ustavil, dal žmigavec in zavil ..
V smeri nazaj v mesto je bila situacija podobna, še vedno se je našel kdo, kateri se ni držal svojega pasa.
Pač, malce sem sprobaval -vaš- način vožnje in ni varijante, da nebi vozil nekoliko agresivno. Grem raje počasi pa zihr. Poraba je šla pa tudi v nebesa.
Aja, brez skrbi bodite, nisem vozil počasi, da bi koga oviral ..
Torej v ovinku dejansko zmanjšuješ hitrost, enako kot pri -normalnem- bremzanju ?
Prav tako je manjša poraba, če nimaš v ler, ampak imaš v prestavi in nimaš noge na gasu.
Kot sem rekel. Če imaš elektronsko krmljen vbrizg, vžig je manjša, drugače ne.
Pa kolikokrat imaš v leru v ovinek, katerega ne poznaš? kako se kaj to konča?
Ovinek, katerega ne poznam in je poleg tega še nepregleden, redkokdaj prevozim z lerom. Če je pa stvar vsaj pregledna, potem pa ni problema, sicer pa tudi kaj posebno zavirati ni treba, če je vse lepo in prav.
Konča se tako kot vsak drug ovinek s stiskanjem sklopke in dajanjem v četrto/peto prestavo ter rahlim pospeševanjem na prejšnjo hitrost.
Danes (oz. včeraj) sem imel več težav z osebki, kateri so vozili praktično po mojem pasu, namesto po svojem.
smer-Nm-metlika.
Ene pet, šest osebkov se je tako našlo na mojem pasu na poti tam. Med drugim tudi polno naložen šlepar, kateri je na ravnem delu peljal po polovici mojega pasa. Ni ravno lep doživljaj.
Poleg tega sem nekje na pol poti tam skoraj nasadil eno voznico katera je uspela zablokirati oba pasova na popolnoma nepreglednem delu ceste. Kaj je mislila še sam ne vem, bremzanje je bilo praktično na meji blokade, ustavil pa bi se težko več kot 5 cm od nje. (Prišel ravno iz ovinka s kakšnimi 60km/h+).
V smeri nazaj sta se trčila petrolova cisterna in senic. Model pred nami -sredi ničesar- zabremzal na trdo, se ustavil, dal žmigavec in zavil ..
V smeri nazaj v mesto je bila situacija podobna, še vedno se je našel kdo, kateri se ni držal svojega pasa.
Pač, malce sem sprobaval -vaš- način vožnje in ni varijante, da nebi vozil nekoliko agresivno. Grem raje počasi pa zihr. Poraba je šla pa tudi v nebesa.
Aja, brez skrbi bodite, nisem vozil počasi, da bi koga oviral ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
solatko ::
energetik - Zakaj ste nekateri tako pametni, da ste pripravljeni trdit, da je črno, belo pa, če prav v vsakem učbeniku fizike (od OŠ) naprej lahko pogledate kako sploh delujejo razne sile na premikajoče telo.
Najprej bremzanje - poizkusi na nekem ravnem odseku, pri določeni hitrosti v V. ustavt samo z zavoro in si poizkušaj zapomnit dolžino zavorne poti.
Potem naredi to tako, da boš istočasno z bremzanjem stisnil sklopko.
Nato pa to isto naredi tako, da boš prestavljal v nižjo, presenečen boš nad rezultatom - vendar to poizkusi, potem pa daj mnenje.
Vožnja v leru - dokler je to vožnja čisto naravnost, ni problemov (če pa so na cesti kolesnice, so problemi, sploh pri velikih hitrostih). Pri vožnji v ovinek pa takoj začne delovati centrifugalna sila, tej se upirata dve - ena je trenje med kolesom in podlago, druga je sila pogona, ki vleče v tisto smer, kamor so obrnjena pogonska kolesa ali pa na vsa štiri kolesa pri 4WD. Če to silo ali s sklopko ali z lerom izklopimo se centrifugalna sila poveča in jo zadržuje samo še trenje. Sedaj pa še poizkusi dokazovati, da vožnja v leru ali s sklopko ni nevarna oziroma da sploh nima nikakeršnega upliva.
Pyr0Beast - Pri zaviranju z bremzami in mašino, se navora seštejeta, zato nehaj srat - pritisni sklopko in na polno zaviraj, pa boš videl kaj se zgodi (poizkusi to na takem kraju, kjer je dosti prostora, za vsak slučaj).
Z zaviranjem v ovinku zmanjšaš predvsem silo trenja, zato se v ovinku ne zavira z bremzanjem, temveč z rahlim zniževanjem hitrosti z odvzemom gasa.
To kar se ti je dogajal, se na tistmu koncu dogaja že 30 let in to vsak dan. Tam se po večini vozijo taki, ki so preveč dihal dolenjski zrak (0,5 v zraku), zato se ne čudi. Me pa zanima, kaj si počel, ko si hotel voziti tako kot nekateri dobri vozniki na forumu.
jype - napaka - kroženje je po definiciji enakomerno gibanje
Najprej bremzanje - poizkusi na nekem ravnem odseku, pri določeni hitrosti v V. ustavt samo z zavoro in si poizkušaj zapomnit dolžino zavorne poti.
Potem naredi to tako, da boš istočasno z bremzanjem stisnil sklopko.
Nato pa to isto naredi tako, da boš prestavljal v nižjo, presenečen boš nad rezultatom - vendar to poizkusi, potem pa daj mnenje.
Vožnja v leru - dokler je to vožnja čisto naravnost, ni problemov (če pa so na cesti kolesnice, so problemi, sploh pri velikih hitrostih). Pri vožnji v ovinek pa takoj začne delovati centrifugalna sila, tej se upirata dve - ena je trenje med kolesom in podlago, druga je sila pogona, ki vleče v tisto smer, kamor so obrnjena pogonska kolesa ali pa na vsa štiri kolesa pri 4WD. Če to silo ali s sklopko ali z lerom izklopimo se centrifugalna sila poveča in jo zadržuje samo še trenje. Sedaj pa še poizkusi dokazovati, da vožnja v leru ali s sklopko ni nevarna oziroma da sploh nima nikakeršnega upliva.
Pyr0Beast - Pri zaviranju z bremzami in mašino, se navora seštejeta, zato nehaj srat - pritisni sklopko in na polno zaviraj, pa boš videl kaj se zgodi (poizkusi to na takem kraju, kjer je dosti prostora, za vsak slučaj).
Z zaviranjem v ovinku zmanjšaš predvsem silo trenja, zato se v ovinku ne zavira z bremzanjem, temveč z rahlim zniževanjem hitrosti z odvzemom gasa.
To kar se ti je dogajal, se na tistmu koncu dogaja že 30 let in to vsak dan. Tam se po večini vozijo taki, ki so preveč dihal dolenjski zrak (0,5 v zraku), zato se ne čudi. Me pa zanima, kaj si počel, ko si hotel voziti tako kot nekateri dobri vozniki na forumu.
jype - napaka - kroženje je po definiciji enakomerno gibanje
WarpedGone ::
>> druga je sila pogona, ki vleče v tisto smer, kamor so obrnjena pogonska kolesa
Ja, v površni teoriji. V momentu, ko sprednja kolesa ne gledajo več naravnost ampak so obrnjena v ovinek, začno sprednje gume drseti - ni več lepenja ampak maš trenje. Če v takšnem momentu pohodiš gas ali pa zaviraš z motorjem le povečuješ drsenje in zmanjšaš rezultantno silo ki te vleče v ovinek. Poskusi kdaj v avtu s sprednjim pogonom na kakšnem velikem praznem parkirplacu zaviti fejst v levo in podi gas. Pa boš videl ali boš šel levo ali - naravnost.
Zakaj potem učijo, da je treba v poledenelem ovinku stisniti sklopko in ne zavoro?
Ja, v površni teoriji. V momentu, ko sprednja kolesa ne gledajo več naravnost ampak so obrnjena v ovinek, začno sprednje gume drseti - ni več lepenja ampak maš trenje. Če v takšnem momentu pohodiš gas ali pa zaviraš z motorjem le povečuješ drsenje in zmanjšaš rezultantno silo ki te vleče v ovinek. Poskusi kdaj v avtu s sprednjim pogonom na kakšnem velikem praznem parkirplacu zaviti fejst v levo in podi gas. Pa boš videl ali boš šel levo ali - naravnost.
Zakaj potem učijo, da je treba v poledenelem ovinku stisniti sklopko in ne zavoro?
Zbogom in hvala za vse ribe
dzinks63 ::
Eno je učenje voznikov v avtošolah za normalno vožnjo.
Nekaj povsem drugega je pa učenje rally vožnje v vseh mogočih in nemogočih razmerah.
Če pa kdo obvlado to drugo, mu v normalnih razmerah lahko samo koristi.
Nekaj povsem drugega je pa učenje rally vožnje v vseh mogočih in nemogočih razmerah.
Če pa kdo obvlado to drugo, mu v normalnih razmerah lahko samo koristi.
CoolBits ::
WarpedOne: Pa pojdi v en daljši ovinek mal hitreje, tko da gume cvilijo recimo... takrat spusti gas in boš vidu kako bo neslo ven... ko pa spet dodaš gas te pa nazaj zalepi...
Pa še to razloži pol :)
Da niti ne govorim kaj rata če daš v ler hehe
Pa še to razloži pol :)
Da niti ne govorim kaj rata če daš v ler hehe
Pyr0Beast ::
Pri zaviranju z bremzami in mašino, se navora seštejeta, zato nehaj srat - pritisni sklopko in na polno zaviraj, pa boš videl kaj se zgodi (poizkusi to na takem kraju, kjer je dosti prostora, za vsak slučaj).
Navora se seštejeta ? Sigurno, a ne takrat, ko bremzaš na polno. Takrat si omejen samo s koificientom lepenja/trenja, katerega mašina/bremze/osebki/sam bog ne morejo povečati.
Bom pa probal enkrat, si bom eno letališče rezerviral pa gasa.
Z zaviranjem v ovinku zmanjšaš predvsem silo trenja, zato se v ovinku ne zavira z bremzanjem, temveč z rahlim zniževanjem hitrosti z odvzemom gasa.
Huh ? Mašina deluje samo na prvi par koles, bremze na vse 4, zato ne vidim, zakaj bi lepše ustavil z motorjem.
Pri vožnji v ovinek pa takoj začne delovati centrifugalna sila, tej se upirata dve - ena je trenje med kolesom in podlago, druga je sila pogona, ki vleče v tisto smer, kamor so obrnjena pogonska kolesa ali pa na vsa štiri kolesa pri 4WD.
Centrifugalna sila je odvisna samo od frekvence kroženja/hitrosti, radija do središča in mase telesa.
Ljudje (oz. novopečeni vozniki), kateri imajo 4WD nekako mislijo, da če imajo pogon na vse štiri lahko grejo v ovinek z 2x večjo hitrostjo. Posledično jih je treba vleči iz grabna.
Navora se seštejeta ? Sigurno, a ne takrat, ko bremzaš na polno. Takrat si omejen samo s koificientom lepenja/trenja, katerega mašina/bremze/osebki/sam bog ne morejo povečati.
Bom pa probal enkrat, si bom eno letališče rezerviral pa gasa.
Z zaviranjem v ovinku zmanjšaš predvsem silo trenja, zato se v ovinku ne zavira z bremzanjem, temveč z rahlim zniževanjem hitrosti z odvzemom gasa.
Huh ? Mašina deluje samo na prvi par koles, bremze na vse 4, zato ne vidim, zakaj bi lepše ustavil z motorjem.
Pri vožnji v ovinek pa takoj začne delovati centrifugalna sila, tej se upirata dve - ena je trenje med kolesom in podlago, druga je sila pogona, ki vleče v tisto smer, kamor so obrnjena pogonska kolesa ali pa na vsa štiri kolesa pri 4WD.
Centrifugalna sila je odvisna samo od frekvence kroženja/hitrosti, radija do središča in mase telesa.
Ljudje (oz. novopečeni vozniki), kateri imajo 4WD nekako mislijo, da če imajo pogon na vse štiri lahko grejo v ovinek z 2x večjo hitrostjo. Posledično jih je treba vleči iz grabna.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
koyotee ::
Ma te z lerom je res ubitacna. Nevem od kje folku sploh take ideje. Najbols da das en cegu na gas pa sam s sklopko vozs... talent
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Pouh ::
Ej teoretiki, neki mam za vas!
Kaj maš za nas? Mitralezko!
Jaz pred ovinkom fino zavijem v kontra stran od ovinka, pol v ovinek. Zarad prenosa teže mi zadnji konc odnese. Pol dam še gas na polno in "oddriftam" do konca. Zato mam tut gor slabe spredne gume.
Ko še nisem imel izpita, nisem bil ponoči pred računalnikom in bral neko teorijo vožnje. Osnove sem vedel, šel s stricom na prazno parkirišče in se tam par ur vozil (clio 95 letnik, 1.8 16v, nevarna raketa, brez ABSa in podobnih). Pa ne 5km/h ampak sunkovito speljevanje, bremzanje, ročna:)...da dobiš nek občutek. Potem pa na neko cesto, kjer ni žive duše, okoli travnik. Takrat probaš kako avto reagira če npr. bremzaš v ovinkih in podobno (ja, sem zletel s ceste dvakrat- brez škode nasrečo), vendar naučil sem se zelo veliko.
Izpit naredil s 17 urami, v pol leta, kolikor imam izpit, pa na avtu nisem naredil niti praskice.
Aja, ni panike če me srečate na cesti, mam itak švoh avto.
Kaj maš za nas? Mitralezko!
Jaz pred ovinkom fino zavijem v kontra stran od ovinka, pol v ovinek. Zarad prenosa teže mi zadnji konc odnese. Pol dam še gas na polno in "oddriftam" do konca. Zato mam tut gor slabe spredne gume.
Ko še nisem imel izpita, nisem bil ponoči pred računalnikom in bral neko teorijo vožnje. Osnove sem vedel, šel s stricom na prazno parkirišče in se tam par ur vozil (clio 95 letnik, 1.8 16v, nevarna raketa, brez ABSa in podobnih). Pa ne 5km/h ampak sunkovito speljevanje, bremzanje, ročna:)...da dobiš nek občutek. Potem pa na neko cesto, kjer ni žive duše, okoli travnik. Takrat probaš kako avto reagira če npr. bremzaš v ovinkih in podobno (ja, sem zletel s ceste dvakrat- brez škode nasrečo), vendar naučil sem se zelo veliko.
Izpit naredil s 17 urami, v pol leta, kolikor imam izpit, pa na avtu nisem naredil niti praskice.
Aja, ni panike če me srečate na cesti, mam itak švoh avto.
Pouh ::
Aja, drugi odstavek ni resničen (da me ne bo kdo napadal).
Dej, raj napiš par fizikalnih neresnic in formul kako se avto obnaša v ovinku, da bom pol tako dober kot Tommi Makkinen.
WarpedGone ::
WarpedOne: Pa pojdi v en daljši ovinek mal hitreje, tko da gume cvilijo recimo... takrat spusti gas in boš vidu kako bo neslo ven... ko pa spet dodaš gas te pa nazaj zalepi... Pa še to razloži pol :)
Enostavno: zadnji pogon
Če ti gume cvilijo = drsenje. Če ti avto drsi zadaj pomeni da ti zadek odnaša in pomaga zavijat v ovinek. V momentu ko spusitš gas, lahk gume bolje primejo, zadek neha odnašat in greš naravnost.
S sprednjim pogonom sem že počel to. Bol ko sem tiščal, bolj je cvililo in bolj je neslo ven. Ko sm spustu gas, je potegnilo nazaj v ovinek. In obratno, enkrat sem prehiteval na enem daljšem desnem ovinku. Zavijem desno nazaj na svoj pas - avto gre pa naprej naravnost. Šele ko sm spustu gas, me je potegnilo tja kamor sem hotu it. Če bi stisnu sklopko bi sprednja kolesa le še hitreje/močneje potegnila v desno.
Zbogom in hvala za vse ribe
Pyr0Beast ::
Pyr0beast prosim razloži kje je poanta vožnje skozi ovinke v leru?!
daš v ler pred ovinkom, zmanjšaš na primerno hitrost (katero obdržiš do konca ovinka) in na koncu ovinka prestaviš v primerno prestavo ter greš dalje.
Poanta je v tem, da ne rabiš držati konstantne obrate (ne pospešuješ, ne zaviraš), medtem, ko se voziš skozi ovinek, tako ni klokotanja in podobnih reči. Ter, ker mašina pri višjih obratih popije več goriva, v prostem teku pa bolj malo.
daš v ler pred ovinkom, zmanjšaš na primerno hitrost (katero obdržiš do konca ovinka) in na koncu ovinka prestaviš v primerno prestavo ter greš dalje.
Poanta je v tem, da ne rabiš držati konstantne obrate (ne pospešuješ, ne zaviraš), medtem, ko se voziš skozi ovinek, tako ni klokotanja in podobnih reči. Ter, ker mašina pri višjih obratih popije več goriva, v prostem teku pa bolj malo.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
flipflop ::
Men menjalnik sam prestavi v ler če gas spustim, ,edtem ko na avtu z ročnim menjalnikom sam še nikdar nisem dal v ler pred ovinkom.
Beernarrd ::
Izpit naredil s 17 urami, v pol leta, kolikor imam izpit, pa na avtu nisem naredil niti praskice.
Super. Ponovi to čez 40, 50 let.
V šestih mesecih avta še nisi raztolkel. To pa je merilo prefinjenega občutka za vožnjo.
šernk ::
Ter, ker mašina pri višjih obratih popije več goriva, v prostem teku pa bolj malo.
ponovil bom tvoj tako znameniti stavek...le tiste ki nimajo elektronskega vbrizga goriva. in danes je takih že zelo malo na cesti...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
ponovil bom tvoj tako znameniti stavek...le tiste ki nimajo elektronskega vbrizga goriva. in danes je takih že zelo malo na cesti...
Ja sej, če ti dodajaš gas, da ohranjaš obrate, mašina popije več kot v prostem teku. To velja za vse mašine.
Z elektroniko ali brez. Razlika v elektronskem sistemu je edina ta, da ko so obrati dovolj visoki stvar injektorje zapre. To se zgodi če šalaš v nižje brzine, ampak na tem ne prišparaš nič, saj moraš nato še spet nazaj pospešiti.
Ja sej, če ti dodajaš gas, da ohranjaš obrate, mašina popije več kot v prostem teku. To velja za vse mašine.
Z elektroniko ali brez. Razlika v elektronskem sistemu je edina ta, da ko so obrati dovolj visoki stvar injektorje zapre. To se zgodi če šalaš v nižje brzine, ampak na tem ne prišparaš nič, saj moraš nato še spet nazaj pospešiti.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
šernk ::
Izpit naredil s 17 urami, v pol leta, kolikor imam izpit, pa na avtu nisem naredil niti praskice.
Super. Ponovi to čez 40, 50 let.
V šestih mesecih avta še nisi raztolkel. To pa je merilo prefinjenega občutka za vožnjo.
to niti ni merilo, večje merilo je da se nekdo pred tabo hvali kako ne zna voziti počasi (vozi kot norec) in je v obdobju 4 mesecev 3x razbil avto. seveda nikoli ni bil on kriv, le 2x se mu je zid nastavil na cesto, on je pa vsem trdil da ni bil on kriv
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
aljazh ::
Kar bom napisal v nadaljevanju, je prišlo iz ust inštruktorja varne vožnje Braneta Legana, lani jeseni. Kasneje je bilo vse to tudi praktično potrjeno na poligonu.
Pri avtomobilu, ki ima pogon na prednji par koles, bo v prehitro odpeljanem ovinku skoraj vedno začel siliti nos iz ovinka (podkrmarjenje / understeering). Tukaj za običajnega voznika z običajnim (stock) avtom ne pomaga nobeno dodajanje plina, ker bo nos avtomobila le še bolj silil iz ovinka. Ko kolo enkrat zdrsne, je konec veselja in rešimo se lahko samo, če ponovno vzpostavimo zadosten oprijem s podlago. To lahko storimo na tri načine: (1) če je dovolj prostora za trenutek poravnamo volan, da gume prenehajo drseti, odvzamemo plin in volan znova obrnemo v smer ovinka. (2) Včasih pomaga že če samo odvzamemo plin. Motor začne zavirati, s čimer se teža avtomobila deloma prenese na prednji par koles. To pomeni večji pritisk pnevmatike ob podlago, zato le-ta preneha drseti. (3) Če samo odvzem plina ne zadostuje in nos avtomobila še vedno drsi iz ovinka, začnemo zavirati. Pri zaviranju se teža avtomobila še bolj prenese na prednji par koles, s čimer postane navpična sila, ki deluje na pnevmatiko močnejša od horizontalne (centrifugalna sila), ki povzroča, da pnevmatika drsi.
Pri avtomobilu s pogonom na zadnji par koles bo v ovinku praviloma odneslo zadek (prekrmarjenje / oversteering). Tukaj se rešujemo tako, da pritisnemo sklopko ter vrtimo volan v obratni smeri in lovimo zadek. Sklopko pritisnemo zato, da se vsa štiri kolesa prosto vrtijo, ker je tako lažje ujeti drseči avtomobil, saj eliminiramo eno od sil.
Enako reakcijo so nas učili tudi, če pride do zdrsa zadka pri avtomobilu s pogonom na prednji par koles. Tudi tukaj najprej stisnemo sklopko in nato z vrtenjem volana v obratno smer poskušamo "ujeti" zadek.
Najbolj nevarni pri zdrsu pa so avtomobili s stalnim štirikolesnim pogonom. Takšen avto bo sicer kasneje zdrsnil, toda ko enkrat pride do zdrsa, je vsega konec. Zdrsnejo namreč vsa štiri kolesa in vozniku ne ostane nič drugega kot pritisniti pedal zavore in čakati, da se "ples" avtomobila konča.
Nekdo je tudi pisal, da pri zaviranju v sili ustavimo hitreje, če hkrati zaviramo še z motorjem. V šoli varne vožnje učijo ravno nasprotno in sicer, da je pri zaviranju v sili potrebno istočasno z zavoro pohoditi tudi sklopko. S tem zavoram ni treba zraven zavirati še motorja, hkrati pa motor ne bo crknil. Čisto možna je namreč situacija, da je potrbeno po koncu zaviranja v sili hitro speljati oziroma pospešiti (npr. če avto pri zaviranju odnese na nasprotni pas) in ugasnjen motor tukaj, ko je pomembna vsaka sekunda, ne bo prav nič koristil.
Zase vem, da bolj verjamem inštruktorju varne vožnje z mednarodno licenco kot pa nekaterim tukajšnjim forumskim vsevedom. Nenazadnje smo na tečaju vso inštruktorjevo teorijo tudi preizkusili v praksi na poligonu in je stvar "držala vodo".
Seveda nikomur ne vsiljujem mojega mnenja. Bi pa nekaterim toplo priporočal, da se odpovejo novi grafični kartici ali nekaj nočnim žurom in si raje plačajo tečaj varne vožnje. Za dobro vseh.
Pri avtomobilu, ki ima pogon na prednji par koles, bo v prehitro odpeljanem ovinku skoraj vedno začel siliti nos iz ovinka (podkrmarjenje / understeering). Tukaj za običajnega voznika z običajnim (stock) avtom ne pomaga nobeno dodajanje plina, ker bo nos avtomobila le še bolj silil iz ovinka. Ko kolo enkrat zdrsne, je konec veselja in rešimo se lahko samo, če ponovno vzpostavimo zadosten oprijem s podlago. To lahko storimo na tri načine: (1) če je dovolj prostora za trenutek poravnamo volan, da gume prenehajo drseti, odvzamemo plin in volan znova obrnemo v smer ovinka. (2) Včasih pomaga že če samo odvzamemo plin. Motor začne zavirati, s čimer se teža avtomobila deloma prenese na prednji par koles. To pomeni večji pritisk pnevmatike ob podlago, zato le-ta preneha drseti. (3) Če samo odvzem plina ne zadostuje in nos avtomobila še vedno drsi iz ovinka, začnemo zavirati. Pri zaviranju se teža avtomobila še bolj prenese na prednji par koles, s čimer postane navpična sila, ki deluje na pnevmatiko močnejša od horizontalne (centrifugalna sila), ki povzroča, da pnevmatika drsi.
Pri avtomobilu s pogonom na zadnji par koles bo v ovinku praviloma odneslo zadek (prekrmarjenje / oversteering). Tukaj se rešujemo tako, da pritisnemo sklopko ter vrtimo volan v obratni smeri in lovimo zadek. Sklopko pritisnemo zato, da se vsa štiri kolesa prosto vrtijo, ker je tako lažje ujeti drseči avtomobil, saj eliminiramo eno od sil.
Enako reakcijo so nas učili tudi, če pride do zdrsa zadka pri avtomobilu s pogonom na prednji par koles. Tudi tukaj najprej stisnemo sklopko in nato z vrtenjem volana v obratno smer poskušamo "ujeti" zadek.
Najbolj nevarni pri zdrsu pa so avtomobili s stalnim štirikolesnim pogonom. Takšen avto bo sicer kasneje zdrsnil, toda ko enkrat pride do zdrsa, je vsega konec. Zdrsnejo namreč vsa štiri kolesa in vozniku ne ostane nič drugega kot pritisniti pedal zavore in čakati, da se "ples" avtomobila konča.
Nekdo je tudi pisal, da pri zaviranju v sili ustavimo hitreje, če hkrati zaviramo še z motorjem. V šoli varne vožnje učijo ravno nasprotno in sicer, da je pri zaviranju v sili potrebno istočasno z zavoro pohoditi tudi sklopko. S tem zavoram ni treba zraven zavirati še motorja, hkrati pa motor ne bo crknil. Čisto možna je namreč situacija, da je potrbeno po koncu zaviranja v sili hitro speljati oziroma pospešiti (npr. če avto pri zaviranju odnese na nasprotni pas) in ugasnjen motor tukaj, ko je pomembna vsaka sekunda, ne bo prav nič koristil.
Zase vem, da bolj verjamem inštruktorju varne vožnje z mednarodno licenco kot pa nekaterim tukajšnjim forumskim vsevedom. Nenazadnje smo na tečaju vso inštruktorjevo teorijo tudi preizkusili v praksi na poligonu in je stvar "držala vodo".
Seveda nikomur ne vsiljujem mojega mnenja. Bi pa nekaterim toplo priporočal, da se odpovejo novi grafični kartici ali nekaj nočnim žurom in si raje plačajo tečaj varne vožnje. Za dobro vseh.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: aljazh ()
solatko ::
aljazh - Ti si lepo napisal vzroke, posledice in reševanje v primeru, ko avto že izgubi stik s cestiščem in je treba situacijo reševati, mi pa smo v glavnem govorili o normalnem hitrem ukrepanju pri oviri in pa o sami vožnji skozi ovinek, kjer pa ler in sklopka nimata kaj isksti, pa tudi zaviranje ne polno ne. Gospoda Legana zelo dobro poznam in vem, da je odličen voznik. Verjetno vam je povedal tudi to, da motor, če prestavimo v nižjo brzino opravi večino zaviranja, če pa bi hoteli v nespremenjeni prestavi zavirati, je pa normalno bolje stisnit sklopko. V šoli varne vožnje pač učijo povprečne voznike, ki bi jim bilo to (pri tako obsežnem programu) samo še dodatno mešanje možganov, to se uči pri nadaljevalnem usposabljanju. Pri takem načinu vožnje (dokler to ne pride v kri), je najvažnejša usklajenost operacije - leva noga na sklopki, desna na zavori, pritisk sklopke, hitra menjava v nižjo brzino, rahel pritisk zavore, še eno menjanje, rahel pritisk zavore - kompleten postopek 1-2sekundi. To lahko preveriš tudi tako - vožnja 130 v V. brzini - odvzameš gas in hitrost se na ravnini komaj zmanjša, enaka vožnja v IV. brzini - hitrost pri odvzetem gasu pade za 20-30km, če temu sledi hitro šaltanje v III. se hitrost spusti na 60-70km/h, če pa tej operaciji pomagamo še z zavorami (rahlo), je pa v enakem času hitrost samo še 20-30km/h in potem ustavit ni več problem ali pa če pride do karambola, je hitrost tudi tako nizka, da posledic razen za pleh ni. Tudi tisto kar so te v ŠDV naučil, je brez veze, če to ne boš na kakšnem parkirnem prostoru (praznem), vsake toliko časa obnovil, obvezno pa pri vsaki menjavi avta, saj se vsak obnaša po svoje.
Naslednja stopnja pa obsega držanje desne noge istočasno na gasu in zavori, levo nogo pa skoz na pedalu sklopke - to pa bi bilo še bolj too much.
Naslednja stopnja pa obsega držanje desne noge istočasno na gasu in zavori, levo nogo pa skoz na pedalu sklopke - to pa bi bilo še bolj too much.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: solatko ()
Dri3r ::
Upam, da te nikjer ne srečam na cesti... v leru skozi ovinke jao...
+1
večje bedarije pa še nisem slišal...svašta
dri3r
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Dri3r ()
moj_nick ::
Če je tko slabo z lerom vozit, zakaj pa potem avtomatski menjalnik "da" v ler, ko spustiš gas (torej vedno v ovinkih), motorno zavoro pa vključi le na hujših klancih ali pa v kakšnem sport mode-u?
110111001001010001010000
solatko ::
Avtomatski menjalnik da v ler, ko se ustaviš in spustiš gas (pred semaforjem), ko pa med vožnjo spustiš gas, pa samo prestavlja v nižje prenose, kje ste to slišal, da da med vožnjo v ler, bi pa tud jaz rad vidu.
MadMax ::
Pravzaprav kar nekaj avtomatskih menjalnikov ne nudi praktično nič zaviranja z motorjem...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
moj_nick ::
Avtomatski menjalnik da v ler, ko se ustaviš in spustiš gas (pred semaforjem), ko pa med vožnjo spustiš gas, pa samo prestavlja v nižje prenose, kje ste to slišal, da da med vožnjo v ler, bi pa tud jaz rad vidu.
Mogoče misliš na robotiziran avtomatski menjalnik... Jaz sem imel v mislih pravi avtomatski menjalnik. Takšnega sem vozil in ko si spustil gas, je zmanjšal obrate na 1000, hitrost pa se ni zmanjšala; ergo je stisnil sklopko, dal v ler. Na mestu pa je imel drsečo sklopko in je avto počasi lezel, da si bočno parkiral brez dodajanja gasa, le z bremzo.
110111001001010001010000
BigWhale ::
Vsi avtomatski menjalniki, katere sem jaz vozil so, ce nisem drzal pritisnjene zavore avto pocasi vlekli naprej. Torej ob spuscenem plinu in z menjalnikom v D nacinu je avto pocasi lezel naprej. Ustavil in preklopil v 'ler' je takrat, ko sem pohodil bremzo.
Kako je bilo pa med voznjo pa ne vem, ker nisem bil pozoren. :)
Kako je bilo pa med voznjo pa ne vem, ker nisem bil pozoren. :)
Pyr0Beast ::
To lahko storimo na tri načine: (1) če je dovolj prostora za trenutek poravnamo volan, da gume prenehajo drseti, odvzamemo plin in volan znova obrnemo v smer ovinka.
Za to foro vem.
(2) Včasih pomaga že če samo odvzamemo plin. Motor začne zavirati, s čimer se teža avtomobila deloma prenese na prednji par koles.
Pri bočnem drsenju se teža ne more prenesti na prednji par koles, saj sila vleče avto ven in se prenese kvečjemu na že tako obremenjen stranski par.
To pomeni večji pritisk pnevmatike ob podlago, zato le-ta preneha drseti.
Pomeni tudi povečanje sil, katere delujejo na pneumatiko, tako, da lahko avto še vedno drsi.
Pri drsenju je krmiljenje praktično nično.
(3) Če samo odvzem plina ne zadostuje in nos avtomobila še vedno drsi iz ovinka, začnemo zavirati. Pri zaviranju se teža avtomobila še bolj prenese na prednji par koles, s čimer postane navpična sila, ki deluje na pnevmatiko močnejša od horizontalne (centrifugalna sila), ki povzroča, da pnevmatika drsi.
Velja še vedno za položne ovinke. V ostrem ovinku te bo samo odneslo ven.
Vsi avtomatski menjalniki, katere sem jaz vozil so, ce nisem drzal pritisnjene zavore avto pocasi vlekli naprej. Torej ob spuscenem plinu in z menjalnikom v D nacinu je avto pocasi lezel naprej. Ustavil in preklopil v 'ler' je takrat, ko sem pohodil bremzo.
Odvisno od vozila. Nekateri avtobusi to funkcijo podpirajo, drugi ne.
Do cars with ABS stop more quickly than cars without it?
Under most conditions, a vehicle with a good anti-lock brake system can stop in a slightly shorter distance than an average driver could accomplish in the same vehicle without ABS; however, that is not the main purpose of ABS, and the difference is generally not great enough to notice or be of any real use. ABS certainly doesn't improve your stopping distance nearly enough to justify driving faster or following more closely!
The importance of ABS to you as a driver is that it helps you to retain control of your vehicle during a maximal braking effort. Without ABS, if you brake hard enough to lock your wheels, you will not be able to steer the vehicle, and the vehicle may skid sideways or spin around.
Za to foro vem.
(2) Včasih pomaga že če samo odvzamemo plin. Motor začne zavirati, s čimer se teža avtomobila deloma prenese na prednji par koles.
Pri bočnem drsenju se teža ne more prenesti na prednji par koles, saj sila vleče avto ven in se prenese kvečjemu na že tako obremenjen stranski par.
To pomeni večji pritisk pnevmatike ob podlago, zato le-ta preneha drseti.
Pomeni tudi povečanje sil, katere delujejo na pneumatiko, tako, da lahko avto še vedno drsi.
Pri drsenju je krmiljenje praktično nično.
(3) Če samo odvzem plina ne zadostuje in nos avtomobila še vedno drsi iz ovinka, začnemo zavirati. Pri zaviranju se teža avtomobila še bolj prenese na prednji par koles, s čimer postane navpična sila, ki deluje na pnevmatiko močnejša od horizontalne (centrifugalna sila), ki povzroča, da pnevmatika drsi.
Velja še vedno za položne ovinke. V ostrem ovinku te bo samo odneslo ven.
Vsi avtomatski menjalniki, katere sem jaz vozil so, ce nisem drzal pritisnjene zavore avto pocasi vlekli naprej. Torej ob spuscenem plinu in z menjalnikom v D nacinu je avto pocasi lezel naprej. Ustavil in preklopil v 'ler' je takrat, ko sem pohodil bremzo.
Odvisno od vozila. Nekateri avtobusi to funkcijo podpirajo, drugi ne.
Do cars with ABS stop more quickly than cars without it?
Under most conditions, a vehicle with a good anti-lock brake system can stop in a slightly shorter distance than an average driver could accomplish in the same vehicle without ABS; however, that is not the main purpose of ABS, and the difference is generally not great enough to notice or be of any real use. ABS certainly doesn't improve your stopping distance nearly enough to justify driving faster or following more closely!
The importance of ABS to you as a driver is that it helps you to retain control of your vehicle during a maximal braking effort. Without ABS, if you brake hard enough to lock your wheels, you will not be able to steer the vehicle, and the vehicle may skid sideways or spin around.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
šernk ::
Do cars with ABS stop more quickly than cars without it?
gledal pol leta nazaj testiranje...
2 audija vzporedno na razmočenem asvaltu..razlika je bila očitna. če pa gremo iskat pogoje ko ti ABS 1x na 1000 zaviranj ne bo pomagal pa itak da se bo našlo tudi to. z blokiranimi kolesi je zavorna pot daljša in avto je nenadzorovan.
PS:
držanje noge skozi na pedalu sklopke.
heh pojdite s tem stavkom do bližnjega serviserja, zelo se vas bo razveselil, ker bo imel več dela
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
2 audija vzporedno na razmočenem asvaltu..razlika je bila očitna. če pa gremo iskat pogoje ko ti ABS 1x na 1000 zaviranj ne bo pomagal pa itak da se bo našlo tudi to. z blokiranimi kolesi je zavorna pot daljša in avto je nenadzorovan.
Namen ABS-a ni v tem, da se ustaviš prej, temveč v tem, da obdržiš kontrolo nad vozilom.
Namen ABS-a ni v tem, da se ustaviš prej, temveč v tem, da obdržiš kontrolo nad vozilom.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
A.J. ::
PS: držanje noge skozi na pedalu sklopke.
heh pojdite s tem stavkom do bližnjega serviserja, zelo se vas bo razveselil, ker bo imel več dela
Če držiš nogo na pedalu, še ne pomeni, da na pedal tudi pritiskaš. Si pa v pripravljenosti, da takoj ko je potreba, pedal pritisneš.
heh pojdite s tem stavkom do bližnjega serviserja, zelo se vas bo razveselil, ker bo imel več dela
Če držiš nogo na pedalu, še ne pomeni, da na pedal tudi pritiskaš. Si pa v pripravljenosti, da takoj ko je potreba, pedal pritisneš.
šernk ::
Pyr0beast, če še ne veš je zavorna pot z blokiranimi kolesi precej daljša.
seveda je, vendar ker ABS prvotno ni namenjem temu, nekateri predvidevajo da ne pomaga pri dolžini zavorne poti nič.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
Pyr0beast, če še ne veš je zavorna pot z blokiranimi kolesi precej daljša.
Precej ? Koliko precej ?
seveda je, vendar ker ABS prvotno ni namenjem temu, nekateri predvidevajo da ne pomaga pri dolžini zavorne poti nič.
Pomaga, samo ne toliko, kot nekateri mislijo.
Torej, koeficient lepenja je v idealnih pogojih 0.9, trenja pa 0.8.
Precej ? Koliko precej ?
seveda je, vendar ker ABS prvotno ni namenjem temu, nekateri predvidevajo da ne pomaga pri dolžini zavorne poti nič.
Pomaga, samo ne toliko, kot nekateri mislijo.
Torej, koeficient lepenja je v idealnih pogojih 0.9, trenja pa 0.8.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
ivanuscha ::
Izračuni še koeficient trenja, če je asfalt moker ali pa cesta poledenela. Takrat je razlika gotovo precej večja.
šernk ::
Torej, koeficient lepenja je v idealnih pogojih 0.9, trenja pa 0.8.
kaj ima pa koeficient lepenja pri gibanju veze???
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
kaj ima pa koeficient lepenja pri gibanju veze???[8-O]
Ko se guma vrti, velja koeficient lepenja (guma-podlaga). Pri blokirani gumi koeficient trenja.
Ko se guma vrti, velja koeficient lepenja (guma-podlaga). Pri blokirani gumi koeficient trenja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
šernk ::
Ko se guma vrti, velja koeficient lepenja (guma-podlaga).
če kaj vem ko se guma vrti velja koeficient kotalnega trenja. koeficient lepenja je le na klancu dokler telo ne zdrsne. (za to ne bom trdil da sem 100% siguren, vendar zdrava logika mi to pove)
pa še nekaj od kje ti podatki o količniku trenja med gumo in cestiščem da je 0,8???
navajam iz strojniškega priročnika (izdaja 2003):
torni količnik μ za gumijasto kolo na dobrem cestišču (asvalt, beton): suho: 0,5...0,65; vlažno: 0,2...0,35; sneg: 0,1...0,5; led: 0,05...0,15
do tvojih 0,8 je še zelo zelo daleč
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
Kotalno trenje je nekaj popolnoma drugega. Je med drugim tisto, zaradi česar se voziček ustavi četudi ne zavira, zaradi deformacije gum pri kotaljenju in posledičnih izgub.
Guma asfalt 0,7-0,9 (Lepenje) 0,5-0,8 (Trenje)
do tvojih 0,8 je še zelo zelo daleč
Za katero hitrost gledaš ?
Guma asfalt 0,7-0,9 (Lepenje) 0,5-0,8 (Trenje)
do tvojih 0,8 je še zelo zelo daleč
Za katero hitrost gledaš ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Pyr0Beast ()
šernk ::
do tvojih 0,8 je še zelo zelo daleč
Za katero hitrost gledaš ?
veš koliko je koeficient odvisen od hitrosti???
sicer pa pustiva to ker sva že močno offtopic ponovno...
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
veš koliko je koeficient odvisen od hitrosti???
Tam ranga 0-20%.
Tam ranga 0-20%.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
IceIceBaby ::
WarpedOne: Pa pojdi v en daljši ovinek mal hitreje, tko da gume cvilijo recimo... takrat spusti gas in boš vidu kako bo neslo ven... ko pa spet dodaš gas te pa nazaj zalepi...
Pa še to razloži pol :)
Nisem bral cele teme, ampak tole sem opazil.
Če sredi ovinka na hitro spustiš gas se bo teža avtomobila "prenesla" naprej in boš porušil ravnotežje. Ko voziš na meji oprijema te pač začne nositi iz ovinka. Ko spet dodaš plin se teža spet bolj enakomerno prenese na vse 4 konce in vse 4 gume pomagajo avto držati na cesti.
Tole glede trenja in vožnje v leru pa ni tako enostavno kot si nekateri predstavljate ravno zaradi vzmetenja in prenosov teže.
Vožnja v leru oz. s sklopko v ovinku ni dobra iz vsaj 2 razlogov. a) V ovinku ne moreš pospeševati kar otežuje manevriranje in izmikanje morebitnim oviram. b) Če sredi ovinka iz lera daš v prestavo ali spustiš sklopko se na pogonska kolesa sunkovito prenese moč kar lahko povzroči zdrs.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | "Šparanje" sklopke na avtu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 47303 (35526) | INSIDE |
» | Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24629 (22498) | Zheegec |
» | Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 13073 (10926) | darkolord |
» | Ročna zavora pozimi (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 30332 (22268) | ;-) |
» | Dva centa za pospeševanje iz cestninske postaje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7189 (4719) | Tomi |