» »

"Šparanje" sklopke na avtu

"Šparanje" sklopke na avtu

strani: « 1 2 3 4

Venum ::

Slišal sem da ko se ne premikaš oz. stojiš na križišču ali v koloni je najbolje dat iz prestave in spustit sklopko, da se pri tem sklopka naj nebi obrabljala. V avtošoli vedno učijo da maš avto v prvi pol pa sam spelješ ko je treba (torej hitro). Sam pa prakticiram da vedno ko stojim kje dam avto iz prestave pa mam roko na menjalniku, da dam avto čimprej v prestavo in speljem (od oka potrebujem za speljevanje iz križišča kake pol sekunde več kot tisti, ki majo avto v prestavi in pritisnjeno sklopko. Zanima me ali je tako početje smotrno in ali se sklopka manj obrablja če ni pritisnjena in koliko od vas dela to kot jaz?
  • spremenil: Venum ()

Venum ::

Sem popravo, da je bolj razumljivo:)

M-XXXX ::

Če sklopka ne grabi (pritisnjen pedal), ni obrabe..

Venum ::

Pol sem prav slišo. Bom kr nadaljeval s tem pa upam da je nikol nebom rabo zamenjav :)

pi pawr ::

"Obrablja" se vzmet, ki sklopko skupaj tišči. Pa še to skoraj nič. Nekateri dajo v prosti tek in še ročno zategnejo, da ni treba nič držat, ko stojiš

šernk ::

sama lamela sklopke se takrat res ne obrablja...ostali deli kot so potisni ležaj pa trpijo. skratka splača se dajat iz prestave, ker bo sklopka dlje časa pravilno odvajala.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Daedalus ::

Če sklopka ne grabi (pritisnjen pedal), ni obrabe..


Potisni ležaj pa je obremenjen. Pa brezveze se mi zdi sklopko tiščati v podn ves čas. V času, ko rdeča prekopi na oranžno in od tam na zeleno, pa komot pohodim sklopko, prestavim v prvo in speljem.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]

#000000 ::

Če je pedal pritisnjen ni obrabe, če je pedal spuščen in ni v prestavi tudi ni obrabe, če je pedal pritisnjen ni obrabe sklopke, je pa obraba potisnega ležaja vzmeti košare. Ponavadi sklopka ne gre ampak se začne slišat ležaj ko držiš sklopko in če daš malo gasa se sliši še bolj, takrat je znak da treba menjat zadevo. LP

IvoJan ::

#000000 je izjavil:

Če je pedal pritisnjen ni obrabe, če je pedal spuščen in ni v prestavi tudi ni obrabe, če je pedal pritisnjen ni obrabe sklopke, je pa obraba potisnega ležaja vzmeti košare. Ponavadi sklopka ne gre ampak se začne slišat ležaj ko držiš sklopko in če daš malo gasa se sliši še bolj, takrat je znak da treba menjat zadevo. LP

pozabil si omenit se da je pedal tudi bolj neodziven ko je potisni lezaj obrabljen.
MSI z270 GAMING M3, i7 7700k(corsair H70),
16gb g.skill rgb ddr4, EVGA GTX1080, Samsung 850 500gb, toshiba 3TB storage,
Sharkoon WPM600, NZXT H440 RAZER

DimmniBurek ::

Sklopka se obrablja ko drsi, to je MED speljevanjem. Če je v dobrem stanju, ni neke razlike al je pritisnjena ali spuščena.
Slabo je, ko stojiš na klančku in veš, da bo kmalu zelena in s sklopko držiš avto na mestu.

Sem pa enkrat slišal, da to da držiš roko na ročki zna obrabljat menjalnik.
There Is No Stronger Drug Than Reality

Realist ::

Ne vem no, imel avto nizjega ranga, bolj za po mestu naredil 290+k km in je bila sklopka ok. Enako sedaj imam avto z vsaj 330k km, sklopa se vedno prva in valda ne bom na križišču dajal v ler pa ročno zategval.

Utk ::

Po moje je tudi bolj malo verjetno, da bi zaradi tega sklopka kaj prej crknila. Nisem še videl. Sem pa videl bedake, ki rabijo pol ure da speljejo...zaradi mene dajte tudi v rikverc pred semaforjem, ampak ko je zelena, se morate takoj premaknit, ne pa pol ure iskat prvo. Ni tako težko predvidet kdaj bo zelena in dat 5-10 sekund prej v prvo.

Venum ::

Uporabna tema!

Hvala vsem za razlago.

Realist: A pol skos držiš sklopko ko stojiš, da avto obdržiš na mestu ko je reku Dimmniburek ? To z ročno je pomoje malo preveč, ker je enostavno preveč dela. Pač držiš bremzo, ker kako drugače itak nemorš avta obdržat na mestu, razn z ročno, ampak pomoje res rabiš predolgo da spelješ, ker moreš dat v prvo pol pa še spustit ročno z eno roko. Pa če avto držiš na mestu z bremzani se pomoje ne obrabljajo, ker ni nobenega trenja med ploščicami in diskom.

Utk: Osebno nebi deval v ler, če se nebi čuto sposobnega, da na hitro dam v prvo, ker mam rad tekoč promet :)

Utk ::

Vsak se čuti tako sposobnega. Tudi čez 40 let se boš počutil tako sposobnega. Le tisti za tabo se ne bojo več strinjali s tem :) Če si drugi v koloni, potem ja, kot prvi pa nimaš šans. Če že šaltaš tako hitro, pa itak narediš več škode kot bi s držanjem sklopke 5 sekund prej.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

RejZoR ::

Edino kar mal trpi pri konstantnem tiščanju sklopke je vzmet. To pa je tud to. Je pa prednost, ker motorju ni potrebno vrtit še dela menjalnika ampak vrti samo samega sebe. Ampak dvomim, da je razlika sploh izmerljiva kar se tiče porabe.
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

compaq ::

Sam dam vedno v ler pa spustim bremzo, tudi če se kdo zabije vame me bo samo odbilo, v avtošoli je inštruktor hotel, da imam v prvi pa se nisem pustil in raje dajal v ler, isto mi je tudi priporočal mehanik

georgi ::

tako je

najbolje je dat v folo in ne imet pritisnjene sklopke


ker ko je sklopko potrebno menjat je več takih primerov ker so fedri fuč, kot pa obraba sklopke
Life is a psychological game.

Venum ::

Ahja pretiravaš. Sam pravočasno morem videt rumeno pa sej pravim speljem 0.5s bol pozno (se noben ne sikira) kot tisti ki ga ma že v prestavi. Pač občutek za avto dobiš pa delaš vse avtomatsko in prijazno avtu (v prestavo dam z občutkom, da samo skoči not).

RejZor: Pomoje se pozna obraba menjalnika, če ga motor ne suče, tako da si v vsakem primeru na boljšem, če ga devaš v ler.

compaq: A se na začetku stavka malo hecaš? :) Nevem zakaj VSI inštruktorji tako učijo, mogoče zato, ker avtošolarji že itak preveč "cincajo".

georgi: Vrjetno se ne da menjat sam fedrov, ampak celo sklopko? za katero mislim da zna bit kr draga.

BlaY0 ::

Realist je izjavil:

...in valda ne bom na križišču dajal v ler pa ročno zategval.

Pol pa pač tišč sklopko.

Lakotnik29 ::

Pomoje se pozna obraba menjalnika, če ga motor ne suče, tako da si v vsakem primeru na boljšem, če ga devaš v ler.


V leru se menjalnik vrti, posledično večja obremenitev. Pri življenski dobi motorja in menjalnika ima to verjetno enak učinek kot tiščanje sklopke, ker razen vaškega modrovanja še vedno nimamo konkretnega vira, ki bi ta fenomen uničevanja sklopke dokumentiral.

BlaY0 ::

RejZoR je izjavil:

Edino kar mal trpi pri konstantnem tiščanju sklopke je vzmet...

Pa noga.

Venum ::

Lakotnik29: A se ne pol v vsakem primeru vrti? Pa zdej če je compaqu ti priporočal mehanik pol že more bit neki na tem, če dela to za preživetje in ma neki pojma in izkušn glede delovanja avta.

Najbol smešno mi je blo ko smo čakali na semaforju pa je bla odspredi ena starejša ženska, ki je očitno držala sklopko pa je "pozabla" da ma v prestavi pa jo je spustila, da jo je vrglo par metrov naprej :D Hvalabogu da se je hitro ustavla, čene bi se zabila.

šernk ::

seveda trditve mehanikov za lakotnika niso dovolj :)

georgi: Vrjetno se ne da menjat sam fedrov, ampak celo sklopko? za katero mislim da zna bit kr draga.


da se, tudi samo lamelo sklopke se lahko menja, vendar ni ekonomično, ker boš lahko čez 10.000km moral spet vse podirati.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

compaq ::

Nitro20, glede avtošole je pa tako; najbrž si delov kdaj izpit, potem veš, da vozniki, ki vidijo napis avtošola na strehi vozila, izsiljujejo itd. Verjamem, da nekateri avtošolarčki cincajo pa ne po svoji krivdi, ampak ker ima inštruktor na svoji strani pedala in če boš šel ti čez omejitev bo on pohodil zavoro, pa če boš stal v križišču in dokler ne bo njemu ne bo všeč ne boš speljal a ni tko

Izi ::

Vsak dolgoletni voznik prej ali slej spozna, da je najbolje pred vsakem križišču dati v ler. Obraba sklopke tukaj nima veze ampak se gre za "komot". Po možnosti se zategne še ročno, da se avto kam ne premakne.
Kakšen smisel ima nekaj minut tiščati pedalko do podna? Potem naizkušenega voznik še kaj zmoti med čakanjem in premakne nogo, avto pa skoči spredaj stoječemu v rit, in je dovolj, da imata oba razbite luči in potolčen pleh.

Najbolj pa sovražim, da mi ponoči nekdo pred menoj na semaforju ves čas tišči bremzo. Moderni avtomobili imajo tako močne zavorne luči, da tistemu zadaj dobesedno žge oči. Takemu potem nabijem dolge luči za toliko časa, da mora obrniti vsa ogledala >:D

compaq ::

Izi ravno tako, kot so nas učili v avtošoli, podnevi so zvočni signali/ponoči pa svetlobni:D

Lakotnik29 ::

šernk je izjavil:

seveda trditve mehanikov za lakotnika niso dovolj :)

georgi: Vrjetno se ne da menjat sam fedrov, ampak celo sklopko? za katero mislim da zna bit kr draga.


da se, tudi samo lamelo sklopke se lahko menja, vendar ni ekonomično, ker boš lahko čez 10.000km moral spet vse podirati.


Izjave katerega avtomehanika? Koker vem se še nobeden tukaj ni opredelil kot tak. Izjave rekla kazala me pa kaj dosti ne zanimajo.

BlaY0 ::

Lakotnik29 je izjavil:


Izjave katerega avtomehanika? Koker vem se še nobeden tukaj ni opredelil kot tak. Izjave rekla kazala me pa kaj dosti ne zanimajo.

Seveda da ne, ker majo zdele auto na štenderju in menjajo olje (do 17h delajo). Ti pa tukaj tupiš ;((

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Utk ::

Ni je treba držat 3 minute, ker je škoda noge, če ne sklopke, ampak par sekund prej jo pa lahko stisnete.

compaq ::

Utk je izjavil:

Ni je treba držat 3 minute, ker je škoda noge, če ne sklopke, ampak par sekund prej jo pa lahko stisnete.


Zato so mi pa všeč semaforji, ki odštevajo

šernk ::

@lakotnik:
1. si že vozil avto z zanič lamelo sklopke?
2. si že vozil avto z zanič potisnim ležajem?
3. si že vozil avto, za katerega človek trdi da sklopka drsi v 3 in 4 prestavi v 1. pa ne?

mislim, da sem več kot dovolj blizu mehaniku, da lahko zadeve z gotovostjo trdim.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlaY0 ::

compaq je izjavil:


Zato so mi pa všeč semaforji, ki odštevajo

Ker potem vidiš da so povprečni intervali 30 do 45 sekund. Nekaj je tudi takih s 60.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

georgi ::

Venum je izjavil:

Ahja pretiravaš. Sam pravočasno morem videt rumeno pa sej pravim speljem 0.5s bol pozno (se noben ne sikira) kot tisti ki ga ma že v prestavi. Pač občutek za avto dobiš pa delaš vse avtomatsko in prijazno avtu (v prestavo dam z občutkom, da samo skoči not).

RejZor: Pomoje se pozna obraba menjalnika, če ga motor ne suče, tako da si v vsakem primeru na boljšem, če ga devaš v ler.

compaq: A se na začetku stavka malo hecaš? :) Nevem zakaj VSI inštruktorji tako učijo, mogoče zato, ker avtošolarji že itak preveč "cincajo".

georgi: Vrjetno se ne da menjat sam fedrov, ampak celo sklopko? za katero mislim da zna bit kr draga.


obraba menjalnika, ker maš u foli? lol
menjalnik zdrži (razen jajca od peđoja) vsaj 2 sklopke

fedre se da same menjat, so cenejši ampak se ne izplača, ker ko ima vozilo 100k km + je že sklopka
obrabljena + delo je isto ker moraš razdret

fedre se menjawa v primeru da ima sklopka 50k km pa si jo skuril ker si vlekel prikolico v hrib
Life is a psychological game.

Lakotnik29 ::

šernk je izjavil:

@lakotnik:
1. si že vozil avto z zanič lamelo sklopke?
2. si že vozil avto z zanič potisnim ležajem?
3. si že vozil avto, za katerega človek trdi da sklopka drsi v 3 in 4 prestavi v 1. pa ne?

mislim, da sem več kot dovolj blizu mehaniku, da lahko zadeve z gotovostjo trdim.


Nisem, pa večinoma ne spuščam sklopke v križiščih, tako da neki ne štima s tvojo teorijo.

Buggy ::

ce sumite slabo sklopko, v cimvisji prestavi v klanec pohodite po plinu in ce se bodo obrati zaceli dvigovati, hitrost pa bo ostala ista potem veste koliko je ura :D

Potisni lezaj pa kar lepo hrusta oz klokota, ko je zjeban, po vecini to slisis pri novejsih avtomobilih, ki imajo poleg tega se dvomasni vstrajnik in na kriziscih, ko imas spuscen pedalo za sklopko slisis kako lepo klokota ali pa zahrusta na pol poti, ko lamela prime.

Sem pa ze s R4 katrco ostal brez sklopke in sem do mehanika prisel cisto normalno z "medzu gasom"...problem je bil edino speljevanje...ugasnit avto v drugo in na starter uzgat... pol pa naprej.

Imas pa se problem, ko ti sklopka ne oddvaja (zariban glavni celinder) in se vozis kot z Tomos avtomatikom :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

RejZoR ::

BlaY0 je izjavil:

RejZoR je izjavil:

Edino kar mal trpi pri konstantnem tiščanju sklopke je vzmet...

Pa noga.


Če imaš 20 let star avto mogoče. Pri novih s polno hidravlično sklopko je kot je zadeva še lažja za stisnit kot pa gas...
RejZoR's Flock of Sheep @ www.rejzor.tk

energetik ::

Venum je izjavil:

Lakotnik29: A se ne pol v vsakem primeru vrti?
Ne, ko stisneš sklopko in stojiš na mestu, se ne vrti.
Ampak tudi ko se v leru vrti, ni zaradi tega praktično nič obremenjen. Nanj deluje le miniaturen navor zaradi trenja v ležajih in med zobnikih, ki je zanemarljiv. Ko stisneš sklopko, pa se potisni nuca.

No, jaz itak pri večini semaforjev vržem v ler in potegnem ročno, ker se mi res ne da 1min tiščati pedala v poden, hkrati pa še bremze. Ozirom itak že do semaforja pripeljem v leru, v 3. prestavi zaviram z motorjem do ~1800rpm, potem vržem v ler in pobremzam do ustavitve.

šernk ::

no to debato sva mislim da že imela enkrat...to da ne veš kako tak avto izgleda pove vse, poleg tega pa sklopke verjetno niti od blizu še nisi videl (razen na sliki).

a tebi mora tvoj mehanik iz uradnega servisa povedat, da to ni dobro za sklopko?

vsi mehaniki, ki trdijo da je dobro dati iz prestave, pa najbrž trenutno menjajo kakšno neuničljivo sklopko ali pa neuničljivo turbino, grem lahko na kavo do njih pa pogledam po delavnici in na parkirišče kolk je takih na čakanju. praktično vsak dan slišim, da so menjali turbino, ki ni imela niti 100.000km še.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Utk ::

Dobro je dati ja, ampak tudi če ne daš, in če imaš sklopko fuč pred 200,000 km, sigurno ni fuč ker si jo tiščal na semaforjih. Verjetno je bolj problem kaj si delal potem, ko je nisi več do konca tiščal.
Rejzor, novi imajo vsi mehko sklopko, pri 250,000 pa ne bo več tako strašno mehka.

BlaY0 ::

RejZoR je izjavil:


Če imaš 20 let star avto mogoče. Pri novih s polno hidravlično sklopko je kot je zadeva še lažja za stisnit kot pa gas...

Meni se zdi, da je lažje netiščat kot pa tiščat. Tudi če imaš en dan star avto.

Lakotnik29 ::

Če vsi mehaniki to trdijo zakaj potem ni vsaj enkrat letno v vsaki od avto revij članek o tem? Zakaj, če vsi mehanikki to trdijo in je splošno sprejeto dejtvo tega ni v navodilih za uporabo avtomobila? Zakaj, če vsi mehaniki to trdijo tega meni še noben mehanik ni rekel? Zakaj, če je to res ne prihaja do masovnih okvar sklopk zaradi tiščanja le te na semaforju? Zakaj o tem google razen gostilniških debat ne najde nič, če je tako široko sprejeto dejstvo?

energetik je izjavil:

Venum je izjavil:

Lakotnik29: A se ne pol v vsakem primeru vrti?
Ne, ko stisneš sklopko in stojiš na mestu, se ne vrti.
Ampak tudi ko se v leru vrti, ni zaradi tega praktično nič obremenjen. Nanj deluje le miniaturen navor zaradi trenja v ležajih in med zobnikih, ki je zanemarljiv. Ko stisneš sklopko, pa se potisni nuca.


In pod črto ne eno ne drugo na življensko dobo sklopke in menjalnika nima omembe vrednega učinka.

Zgodovina sprememb…

BlaY0 ::

Lakotnik29 je izjavil:

Če vsi mehaniki to trdijo zakaj potem ni vsaj enkrat letno v vsaki od avto revij članek o tem?

Nihče za to ne plača. Še posebej pa ne mehaniki. Zakaj bi si manjšal nabor strank?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

tx-z ::

Js sam bremzo tiščim. Aja sej res, mam avtomatika :) Kako pa avtomatik to dela? Kr se prou vid razlika ko ma v prestavi, pa kdaj da v ler. Včas če si na klančku pa spustim bremzo avto drži, oz. hoče spelat, včasih pa ma v leru in gre kr nazaj :)
tx-z

BlaY0 ::

V glavnem, bottom line... jaz šparam sklopko tako, da dam avto čim manjkrat ženski za vozit.

shadeX ::

Jaz držim sklopko in imam prestavo v prvi. Razen za daljše semaforje..( ker vem kateri so )..

jericho ::

Hehe, true. Najbolj se znuca pr ženskah "ne velja za vse", k skoz mal na sklopki držijo nogo. Speljujeo pa tud tko, da zlo počas spuščajo sklopko in jo posledično več obrabljajo.
Drugač pa tud jaz v ler dajem, kjer le lahko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jericho ()

jype ::

Realist> in valda ne bom na križišču dajal v ler pa ročno zategval.

Jaz to počnem odkar se mi je en med čakanjem na zeleno zaletel in sem komaj ujel avto, da ga ni odneslo v križišče.

cen1 ::

Vzameš najboljše iz obeh vetrov, torej v fole in tiščiš zavoro. Ročna je po mojem preveč zamudna, da bi pa sklopko tiščal to je pa tudi brezveze matranje. :)

BlaY0 ::

cen1 je izjavil:

Vzameš najboljše iz obeh vetrov, torej v fole in tiščiš zavoro. Ročna je po mojem preveč zamudna, da bi pa sklopko tiščal to je pa tudi brezveze matranje. :)

Vmes pa še malo na gas pritiskaš, prsti peta pa to, potem pa rumena in piči!

Venum ::

Eni očitno rabijo znanstveno raziskavo da kaj vrjamejo :) Sicer pa vsakemu svoje, nej vsak dela tak kot misli da je vredu :=)

energetik: Js tut podobno bremzam ko sem še malo oddaljen od rdečega semaforja. Pač v vedno nižjo prestavo šaltaš da sploh nerabiš bremze pol če maš srečo se sploh nerabiš čisto ustavlat :)
strani: « 1 2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Pedal za sklopko se slabo odziva (predvsem v desnih ovinkih)

Oddelek: Na cesti
171634 (1206) dronyx
»

Hypermiling oz. varčna vožnja (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1369025 (5645) Domobrancek
»

Dve butasti vprašanji - žarnice & zavore

Oddelek: Na cesti
252648 (1398) Lakotnik29
»

Avto dolgi klanec (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
779152 (7021) Zheegec

Več podobnih tem