» »

Plačljivi vstop z avtomobilom na Manhattan dosegel cilje

Plačljivi vstop z avtomobilom na Manhattan dosegel cilje

The Economist - Manhattan je prvi predel v ZDA, ki je po zgledu nekaterih evropskih mest uvedel cestnino za vstop vozil v mesto, ki se dinamično prilagaja obremenjenosti prometnega omrežja (congestion pricing). Tako imenovani CBDTP (Central Business District Tolling Program) se je začel izvajati 5. januarja letos, so v različnih oblikah predlagali vse od leta 2007, a je bilo nasprotovanje v delu javnosti ves čas močno. Slabega pol leta po njegovi uvedbi so prvi učinki opazni, številni pa so s posledicami zadovoljni. Gneča na cestah se je zmanjšala.

Vstop na Manhattan za osebna vozila stane devet dolarjev na dan, za motorje 4,5 dolarja in za tovornjake 14,4-21,6 dolarja. To je dovolj, da vozniki premislijo, ali se bodo v mesto res podali z osebnim avtomobilom, saj so v New Yorku na voljo številne alternative. Poročilo Regional Plan Association kaže, da se je promet na Manhattnu zmanjšal za četrtino, izgubljeni čas pa za 28 odstotkov. Zbrana sredstva, ki jih je doslej 216 milijonov, bodo vložili v javni potniški promet, torej podzemno železnico, avtobuse in primestne vlake.

Tudi v okolici plačljivega območja, kjer so kritiki napovedovali prometni zlom zaradi iskanja obvozov, se je promet izboljšal. V New Jerseyju je približno 15 odstotkov manj izgubljenega časa v zastojih. Ljudje so zaradi davka sedli na javni prevoz, ne pa z avtomobili iskali okoliških poti.

Zmanjšalo se je tudi število pritožb zaradi hrupa, in sicer kar za 70 odstotkov. Na Broadwayu je na primer obiskovalcev celo več in ne manj, kot so se bali. Podobne izkušnje imajo tudi v Londonu, Stockholmu in Göteborgu, ki so najbolj znana mesta v EU s podobnim režimom zaračunavanja vstopa v mesto z osebnim avtomobilom. V svetu pa je bilo prvo mesto s to rešitvijo Singapur.

77 komentarjev

«
1
2

slitkx ::

Cilje koga? Tistih, ki se fijakajo s slabo javno alternativo, zagotovo ne.

feryz ::

Kul.
Elitnežem in javnosektorašem se fučka, raja naj se pa jebe. In točno tako je.

HotBurek ::

Ja ful boljš je it na poscan, zašvican in uber klimatiziran javni prevoz in se držat voznih redov ter zamud, kot pa, da se v svojem avtu peljaš kakor sam hočeš (kam, kdaj, kje...).

Spet preko privat lastnikov/vzonikov avtov financirajo ta socialistični spomenik: "javni potniški promet".
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

gus5 ::

feryz je izjavil:

Kul.
Elitnežem in javnosektorašem se fučka, raja naj se pa jebe. In točno tako je.
Manhattančani so pa nepomembni?

feryz ::

Saj za njih isto velja.
Če imajo denar, se vozijo z avtom, drugače javni prevoz gonijo.

mtosev ::

Dober projekt in ideja.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

nejc_nejc ::

Za koliko so se dvignile cene na drobno?

bambam20 ::

Ljudi se prisili elegantno. Tudi pri nas je potrebno razmislit , da se bo plačevalo. če rineš v cneter ljubljane plačaj 15€.

nekikr ::

Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!

WhiteAngel ::

Američani so drugače res ekstremni s temi avti. Tam kolesarjev praktično ne vidiš. Z avtom gredo 200m stran. Javni prevoz je povečini f*cked up. Ne vem, kako je v Manhattnu, ampak v SF je katastrofa. Tam samo avti laufajo. Zato pa Uber tako uspeva.

bambam20 ::

nekikr je izjavil:

Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!


Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.

fikus_ ::

V LJ kar zapret vse kar je znotraj obroča >:D
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Utk ::

Tam 9 evrov, pri nas se pod 20 sploh ne menimo. 9 evrov sicer kaže na to da zarad tega ne gre z avtom samo tist, ki ni niti prej rabil it z avtom niti kako drugače. Ker dvomim da se z javnim prevozom cel dan voziš za kaj dosti manj da bi to imelo nek vpliv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

starfotr ::

Tisti, ki hoče v mesto bo šel in tudi plačal. Kje je problem? Nobenemu ni treba iti.

LeQuack ::

fikus_ je izjavil:

V LJ kar zapret vse kar je znotraj obroča >:D


Lj je dražja od New Yorka.
Primerjava s plačami: Stanovanja v Ljubljani dražja kot v Dubaju in New Yorku!
https://www.finance.si/primerjava-s-pla...
Quack !

Utk ::

LeQuack je izjavil:

fikus_ je izjavil:

V LJ kar zapret vse kar je znotraj obroča >:D


Lj je dražja od New Yorka.
Primerjava s plačami: Stanovanja v Ljubljani dražja kot v Dubaju in New Yorku!
https://www.finance.si/primerjava-s-pla...

Glede na to da je Lj polna leftardov, volijo pa najbolj izkoriščevalskega kapitalista, kako zaboga bi lahko bilo kaj drugače?

DeeJay ::

cene so še prenizke, ko bo garsonjera 1k€ na mesec, se bo pa tud promet poštimal pa končno bodo tud druge občine zaživele.
Don't f with me.

blink ::

Utk je izjavil:

LeQuack je izjavil:

fikus_ je izjavil:

V LJ kar zapret vse kar je znotraj obroča >:D


Lj je dražja od New Yorka.
Primerjava s plačami: Stanovanja v Ljubljani dražja kot v Dubaju in New Yorku!
https://www.finance.si/primerjava-s-pla...

Glede na to da je Lj polna leftardov, volijo pa najbolj izkoriščevalskega kapitalista, kako zaboga bi lahko bilo kaj drugače?


On ni noben kapitalist ampak kleptokrat.

starfotr ::

Predvsem pa ni nič kriv. Krivi so ljudje, ki dopuščajo njegovo izvolitev vedno znova in znova.

endelin ::

Oblast je ogledalo ljudi. V ljubljani to zagotovo velja kot pribito.;)
Upam da mojstrski polagalec tlakovcev uvede še ene 20 eur dnevno za vstop v mesto:)) 1 eur od teh 20 eur pa gre naprej kolačem. 10% pa zaslužnim okoli bossa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

iKst_ ::

slitkx je izjavil:

Cilje koga? Tistih, ki se fijakajo s slabo javno alternativo, zagotovo ne.


Imaš slabe izkušnje z javnim prevozom po Manhattanu? Lahko poveš kaj več?

nejc_nejc ::

bambam20 je izjavil:

nekikr je izjavil:

Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!


Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.

In pol lublančani pizdijo nad parkirnino, recimo na Fužini al pa Vršiču.:))
Kako so že rekli, Bečki konjušari.

feryz ::

bambam20 je izjavil:

nekikr je izjavil:

Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!


Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.
Kaj je to, strogi center Ljubljane?
A tisto, kjer lahko vozijo samo avtobusi, taksiji, dostavna vozila...

Kdaj pa si bil nazadnje v Ljubljani?
Ko je bil še Tito živ?

dexterboy ::

Vau, ker đazen napredek! Nej dajo še možgansko testiranje za člane kongresa in Pentagona, bo 100x večji dosežek.

Kaj je to, strogi center Ljubljane?
A tisto, kjer lahko vozijo samo avtobusi, taksiji, dostavna vozila...
Kdaj pa si bil nazadnje v Ljubljani?
Ko je bil še Tito živ?

Kaj je to Ljubljana? To ne obstaja več, to je zdej Zokigrad. Najlepše mesto, nje :))
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

Zgodovina sprememb…

Glugy ::

slitkx je izjavil:

Cilje koga? Tistih, ki se fijakajo s slabo javno alternativo, zagotovo ne.

Če bogate prisiliš na javno alternativo, se le ta čudežno hitro v parih letih bistveno izboljša. Kdo bi si mislil kajne? Bogati imajo moč, če morajo za svoj osebni interes pomagat javnemu dobremu pač bodo. Ampak ni politične volje za to prisilo.

Na dolgi rok je veliko boljša naložba v javni prevoz. Da se javni prevoz naredit udoben in hiter. Sam volje ni. To je to.

nejc_nejc ::

No vi mozgi o javnem prevozu.
Koliko to kušta?
Recimo samo po 3 x po 3 ure na pogostost 15 - 20 min. Vmes, na recimo 40.
Kolikokšna je potrebna površina park placa pred lajbahom za vse avte od dnevnih migrantov?
Koliko dnevni migranti zagonjo za malco, ko so v lajbahu?
Kolko lublana mesečno dobi od njihove prisotnosti?

Nehajte bluziti o rožicah in čebelicah, kar sicer ni napačno, je pa v tem kontekstu butasto do konca.

DeeJay ::

Kolikokšna je potrebna površina park placa pred lajbahom za vse avte od dnevnih migrantov?
dovolj, če začnejo delat v svoji občini

Koliko dnevni migranti zagonjo za malco, ko so v lajbahu?
verjetno zelo malo, k s sabo nosjo

Kolko lublana mesečno dobi od njihove prisotnosti?
razsute ceste, slab zrak in gnečo
Don't f with me.

nejc_nejc ::

No se vidi da pojma nimaš in kar nekaj bluziš in to brez špricerja, tako na suho.
Koliko osebni avti cesto razsuje?
A ta mesecne prilive nominalno se nisi oglasil?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

DeeJay ::

Koliko osebni avti cesto razsuje?
en avto malo, na tisoče vsak dan pa veliko.

A ta mesecne prilive nominalno se nisi oglasil?
pomojem ma več stroškov kot prilivov, dokazov za nasprotno maš pa tolk kot jest - Nič.
Don't f with me.

feryz ::

Saj ljudje bi delali v svojih občinah.
Če bi v njih obstajale državne službe, v katerih bi treba delati nič, vreči ven te ne morejo, denar pa je lep za tak učinek. Žal to obstaja predvsem v Ljubljani, zato vsi derejo tja.

Prestavimo parlament v Postojno. Boste videli kakšen pospešek bi ta dobila. Od novih stavb, hiš, stanovanj, kofetkarskih niš, štacun in ostalih zadev, ki so nujne za delovanje politike in sesanje davkoplačevalskega denarja. Tako pa je to rezervirano za Ljubljano.

nejc_nejc ::

Če vsak dnevni migrant zagon 1€ na dan je to cerka 10% buđeta na leto.
Ce vam pa ukinemo še odstotek dohodnine, za kao glavno mesto, je pa še dodatnih 5.
Tok o gnarju. Je pa izplen vecji kot 1€/dnevno.....
.... itd
Cesta brez množice avtomobiloiv, se prej sesuje kot cesta z avtomobili.

hruske ::

slitkx je izjavil:

Cilje koga? Tistih, ki se fijakajo s slabo javno alternativo, zagotovo ne.


Cilje vseh. Tudi tistih, ki uporabljajo javni potniški promet, ker so tudi busi zdaj hitrejši.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

hruske ::

bambam20 je izjavil:

nekikr je izjavil:

Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!


Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.


Premalo radikalne ideje imaš, Ljubljana je že 2007 zaprla center za promet, vključno z busi.
Kalkulator nove omrežnine 2024 - https://omreznina.karlas.si/Kalkulator

dexterboy ::

feryz je izjavil:

Saj ljudje bi delali v svojih občinah.
Če bi v njih obstajale državne službe, v katerih bi treba delati nič, vreči ven te ne morejo, denar pa je lep za tak učinek. Žal to obstaja predvsem v Ljubljani, zato vsi derejo tja. Prestavimo parlament v Postojno. Boste videli kakšen pospešek bi ta dobila. Od novih stavb, hiš, stanovanj, kofetkarskih niš, štacun in ostalih zadev, ki so nujne za delovanje politike in sesanje davkoplačevalskega denarja. Tako pa je to rezervirano za Ljubljano.
Vabim te na pir, na moj račun. Seveda maš tudi moj glas na volitvah ;)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.

bambam20 ::

LeQuack je izjavil:

fikus_ je izjavil:

V LJ kar zapret vse kar je znotraj obroča >:D


Lj je dražja od New Yorka.
Primerjava s plačami: Stanovanja v Ljubljani dražja kot v Dubaju in New Yorku!


Mhm: V New Yorku te pride navadno stanovanje, pa ne novo, čez 1 milijon dolarjev. Ne se hecat.

feryz je izjavil:

Saj ljudje bi delali v svojih občinah.
Če bi v njih obstajale državne službe,



Ko bo država ukinala plačevanje stroškov nad 50 km si bodo našli službe. V dobi digitalizacije, kjer je možno večino stavri upravit preko E -uprave ni nobene potrebe po centralizaciji in je tudi ne bi smelo biti!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

gus5 ::

nejc_nejc je izjavil:

Koliko osebni avti cesto razsuje?
Bolj kot kolesarji, pešci. Tu pa je še problem hrupa & izpustov. Najbolj obremenjena občina je Ljubljana, saj je v 2023 vanjo dnevno na delo prihajalo skoraj 142.500 oseb iz drugih občin. Večina teh, ki gostuje v LJ, ne pride na kolesih ali z javnim prevozom.

nejc_nejc ::

285.604 prebivalcev 2021
Torej misliš furat isti standard kar brez dodatne količine ljudi v številu polovice prebivalstva mesta.:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

blink ::

bambam20 je izjavil:

LeQuack je izjavil:

fikus_ je izjavil:

V LJ kar zapret vse kar je znotraj obroča >:D


Lj je dražja od New Yorka.
Primerjava s plačami: Stanovanja v Ljubljani dražja kot v Dubaju in New Yorku!


Mhm: V New Yorku te pride navadno stanovanje, pa ne novo, čez 1 milijon dolarjev. Ne se hecat.



Stanovanja na Manhattnu do 433.000 EUR ($500.000).

Stanovanja v Ljubljani do 433.000 EUR.

starfotr ::

A sedaj bi vam bil problem plačat za vstop v mesto z avtom? Zakaj že? Na vsaki vpadnici naj dajo kamere in gledajo tablice, položnica pride po pošti. Vsak vstop v mesto 10 eur. Zelo na hitro bi rešili težave, ki jih imamo. Kar naenkrat bi se lahko 5 ljudi pripeljalo v avtu in ne več en.

darkotri ::

Cela Ljubljana je center. UKC je v centru, največja bolnišnica. Vsa podjetja so v centru. Problem prometa je v centralizaciji države. Dokler bo tako, se bo promet le še povečeval. Vsak dan se v Ljubljano vozi na desettisoče delavcev iz cele države. Če bi bila opcija delati v Mariboru, Kopru, Celju, Novi Gorici, Ptuju, Jesenicah...bi bil promet v Ljubljani in okolici znosnejši.



bambam20 je izjavil:

Ljudi se prisili elegantno. Tudi pri nas je potrebno razmislit , da se bo plačevalo. če rineš v cneter ljubljane plačaj 15€.
darko

starfotr ::

Ljudje delajo v Ljubljani zaradi višje plače. In ne zato, ker ne bi bilo delovnih mest drugje.

Bo treba plačat ta luksuz.

nejc_nejc ::

starfotr je izjavil:

A sedaj bi vam bil problem plačat za vstop v mesto z avtom? Zakaj že? Na vsaki vpadnici naj dajo kamere in gledajo tablice, položnica pride po pošti. Vsak vstop v mesto 10 eur. Zelo na hitro bi rešili težave, ki jih imamo. Kar naenkrat bi se lahko 5 ljudi pripeljalo v avtu in ne več en.

Sploh ni fora v tem, temveč NA PAMET blodenje o javnem prevozu, kako bi vse oh in sploh, zadeva se pa brez 150k dodatnih ljudi sesede. Javnega prevoza kot se zagre, pa ne sfinanciramo, brez da ukinemo mnogo stvari, za katere bi ISTI tulili, da so nujne.
Zaradj takega razmišljanja vse hudič jemlje.
Gor nekdo blodi o digitalizaciji, hkrati, se pa ne zaveda, da še nikjer nisem videl robotov v kuhinjah, pri sekanju dreves, raznašanju pošte,.....menjavi ventilčka na kolesu......več se mi ne da.
Kar neki 1m od tal v nirvani.
Za kvinojo, ki jo hoče jest, jo je pa moral nekdo pobrat, sortirat ter odpislat....celo v Slo.

darkotri ::

Res je. Za to je kriva centralizacija. Država nima strategije in ni nikoli imela strategije glede tega.
Za enako delovno mesto v Ljubljani dobiš tudi 40% več kot v Mb ali Kp, v istem podjetju!
Da ne omenjam državnih podjetij (večina v Lj), ministrestev (večina v Lj)...
Centralizacija je problem, ne ljudje. Nihče si ne želi vsak dan presedeti v avtu, vlaku ali avtobusu uro ali več za službo, žal pa so službe (enako primerljive), bolje plačane v Lj.


starfotr je izjavil:

Ljudje delajo v Ljubljani zaradi višje plače. In ne zato, ker ne bi bilo delovnih mest drugje.

Bo treba plačat ta luksuz.
darko

starfotr ::

Ni problem v količini ljudi v LJ. Problem je v količini avtov. S temi ukrepi se zmanjša količino avtov in ne količino ljudi. Saj ne bo zaradi tega 30k ljudi manj. Bo pa verjetno toliko manj avtov.

bambam20 ::

darkotri je izjavil:

Cela Ljubljana je center. UKC je v centru, največja bolnišnica. Vsa podjetja so v centru.



Do UKC-ja moraš tako peš, ker nima direktnega dostopa. Slabo zasnovano in azstarelo.

katera vsa podjetja so v centru Ljubljane? Večina niso v centru.

Zakon bi moral biti takšen, da se plačujejo potni samo do razdalje 40 km. To je to. Ostalo pa si plačuj iz lastnega žepa , če ti je tako super ali pa se preseli tja, kjer delaš.

starfotr je izjavil:

Ni problem v količini ljudi v LJ. Problem je v količini avtov. S temi ukrepi se zmanjša količino avtov in ne količino ljudi. Saj ne bo zaradi tega 30k ljudi manj. Bo pa verjetno toliko manj avtov.


kdor želi luksuz ga naj plača. Čudežno bodo takoj našli službo v domačem okolišu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

nejc_nejc ::

Do UKC-ja moraš tako peš, ker nima direktnega dostopa. Slabo zasnovano in azstarelo.


Zakon bi moral biti takšen, da se plačujejo potni samo do razdalje 40 km. ....


Sedaj pa res ne vem ali naj se jokam ali smejem.

hogorq ::

a pol zaradi količine prometa, ne kvalitete zraka? nikjer ne piše, da bi imela električna vozila popust.

starfotr ::

EV zasede isto prostora. Norost je, da dajemo subvencije za take škatle, namesto da bi jih dali za javni prevoz ali kolesa.

nejc_nejc ::

https://mariborinfo.com/novica/lokalno/...

Še obstoječe stanje finančno ne sfolga....
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Plačljivi vstop z avtomobilom na Manhattan dosegel cilje (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
774114 (1386) audio
»

Rešitev za slovenski javni prevoz (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Problemi človeštva
35591532 (80941) starfotr
»

Po vzoru Londona 'obdavčiti' vožnjo z avtomobilom po centru Ljubljane (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28821509 (16430) noraguta
»

Maglev-tehnologija superlativov (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
918220 (6851) davids5a
»

Nemške 'eko' vinjete

Oddelek: Loža
425329 (4181) Utk

Več podobnih tem