The Economist - Manhattan je prvi predel v ZDA, ki je po zgledu nekaterih evropskih mest uvedel cestnino za vstop vozil v mesto, ki se dinamično prilagaja obremenjenosti prometnega omrežja (congestion pricing). Tako imenovani CBDTP (Central Business District Tolling Program) se je začel izvajati 5. januarja letos, so v različnih oblikah predlagali vse od leta 2007, a je bilo nasprotovanje v delu javnosti ves čas močno. Slabega pol leta po njegovi uvedbi so prvi učinki opazni, številni pa so s posledicami zadovoljni. Gneča na cestah se je zmanjšala.
Vstop na Manhattan za osebna vozila stane devet dolarjev na dan, za motorje 4,5 dolarja in za tovornjake 14,4-21,6 dolarja. To je dovolj, da vozniki premislijo, ali se bodo v mesto res podali z osebnim avtomobilom, saj so v New Yorku na voljo številne alternative. Poročilo Regional Plan Association kaže, da se je promet na Manhattnu zmanjšal za četrtino, izgubljeni čas pa za 28 odstotkov. Zbrana sredstva, ki jih je doslej 216 milijonov, bodo vložili v javni potniški promet, torej podzemno železnico, avtobuse in primestne vlake.
Tudi v okolici plačljivega območja, kjer so kritiki napovedovali prometni zlom zaradi iskanja obvozov, se je promet izboljšal. V New Jerseyju je približno 15 odstotkov manj izgubljenega časa v zastojih. Ljudje so zaradi davka sedli na javni prevoz, ne pa z avtomobili iskali okoliških poti.
Zmanjšalo se je tudi število pritožb zaradi hrupa, in sicer kar za 70 odstotkov. Na Broadwayu je na primer obiskovalcev celo več in ne manj, kot so se bali. Podobne izkušnje imajo tudi v Londonu, Stockholmu in Göteborgu, ki so najbolj znana mesta v EU s podobnim režimom zaračunavanja vstopa v mesto z osebnim avtomobilom. V svetu pa je bilo prvo mesto s to rešitvijo Singapur.
Ja ful boljš je it na poscan, zašvican in uber klimatiziran javni prevoz in se držat voznih redov ter zamud, kot pa, da se v svojem avtu peljaš kakor sam hočeš (kam, kdaj, kje...).
Spet preko privat lastnikov/vzonikov avtov financirajo ta socialistični spomenik: "javni potniški promet".
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Američani so drugače res ekstremni s temi avti. Tam kolesarjev praktično ne vidiš. Z avtom gredo 200m stran. Javni prevoz je povečini f*cked up. Ne vem, kako je v Manhattnu, ampak v SF je katastrofa. Tam samo avti laufajo. Zato pa Uber tako uspeva.
Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!
Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.
Tam 9 evrov, pri nas se pod 20 sploh ne menimo. 9 evrov sicer kaže na to da zarad tega ne gre z avtom samo tist, ki ni niti prej rabil it z avtom niti kako drugače. Ker dvomim da se z javnim prevozom cel dan voziš za kaj dosti manj da bi to imelo nek vpliv.
Oblast je ogledalo ljudi. V ljubljani to zagotovo velja kot pribito. Upam da mojstrski polagalec tlakovcev uvede še ene 20 eur dnevno za vstop v mesto 1 eur od teh 20 eur pa gre naprej kolačem. 10% pa zaslužnim okoli bossa
Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!
Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.
In pol lublančani pizdijo nad parkirnino, recimo na Fužini al pa Vršiču. Kako so že rekli, Bečki konjušari.
Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!
Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.
Kaj je to, strogi center Ljubljane? A tisto, kjer lahko vozijo samo avtobusi, taksiji, dostavna vozila...
Kdaj pa si bil nazadnje v Ljubljani? Ko je bil še Tito živ?
Vau, ker đazen napredek! Nej dajo še možgansko testiranje za člane kongresa in Pentagona, bo 100x večji dosežek.
Kaj je to, strogi center Ljubljane? A tisto, kjer lahko vozijo samo avtobusi, taksiji, dostavna vozila... Kdaj pa si bil nazadnje v Ljubljani? Ko je bil še Tito živ? Kaj je to Ljubljana? To ne obstaja več, to je zdej Zokigrad. Najlepše mesto, nje
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Cilje koga? Tistih, ki se fijakajo s slabo javno alternativo, zagotovo ne.
Če bogate prisiliš na javno alternativo, se le ta čudežno hitro v parih letih bistveno izboljša. Kdo bi si mislil kajne? Bogati imajo moč, če morajo za svoj osebni interes pomagat javnemu dobremu pač bodo. Ampak ni politične volje za to prisilo.
Na dolgi rok je veliko boljša naložba v javni prevoz. Da se javni prevoz naredit udoben in hiter. Sam volje ni. To je to.
No vi mozgi o javnem prevozu. Koliko to kušta? Recimo samo po 3 x po 3 ure na pogostost 15 - 20 min. Vmes, na recimo 40. Kolikokšna je potrebna površina park placa pred lajbahom za vse avte od dnevnih migrantov? Koliko dnevni migranti zagonjo za malco, ko so v lajbahu? Kolko lublana mesečno dobi od njihove prisotnosti?
Nehajte bluziti o rožicah in čebelicah, kar sicer ni napačno, je pa v tem kontekstu butasto do konca.
No se vidi da pojma nimaš in kar nekaj bluziš in to brez špricerja, tako na suho. Koliko osebni avti cesto razsuje? A ta mesecne prilive nominalno se nisi oglasil?
Saj ljudje bi delali v svojih občinah. Če bi v njih obstajale državne službe, v katerih bi treba delati nič, vreči ven te ne morejo, denar pa je lep za tak učinek. Žal to obstaja predvsem v Ljubljani, zato vsi derejo tja.
Prestavimo parlament v Postojno. Boste videli kakšen pospešek bi ta dobila. Od novih stavb, hiš, stanovanj, kofetkarskih niš, štacun in ostalih zadev, ki so nujne za delovanje politike in sesanje davkoplačevalskega denarja. Tako pa je to rezervirano za Ljubljano.
Če vsak dnevni migrant zagon 1€ na dan je to cerka 10% buđeta na leto. Ce vam pa ukinemo še odstotek dohodnine, za kao glavno mesto, je pa še dodatnih 5. Tok o gnarju. Je pa izplen vecji kot 1€/dnevno..... .... itd Cesta brez množice avtomobiloiv, se prej sesuje kot cesta z avtomobili.
Bodimo bolj napredni od tega in prepovejmo vstop v Ljubljano!
Se strinjam. DO strogega centra bi morali voziti samo avtobusi, taxiji, reševalna vozila, dostavna vozila, pa tisit, ki dejansko živijo tam. vsem ostalim prepovedat vstop.
Saj ljudje bi delali v svojih občinah. Če bi v njih obstajale državne službe, v katerih bi treba delati nič, vreči ven te ne morejo, denar pa je lep za tak učinek. Žal to obstaja predvsem v Ljubljani, zato vsi derejo tja. Prestavimo parlament v Postojno. Boste videli kakšen pospešek bi ta dobila. Od novih stavb, hiš, stanovanj, kofetkarskih niš, štacun in ostalih zadev, ki so nujne za delovanje politike in sesanje davkoplačevalskega denarja. Tako pa je to rezervirano za Ljubljano.
Vabim te na pir, na moj račun. Seveda maš tudi moj glas na volitvah ;)
Ko ne gre več, ko se ustavi, RESET Vas spet v ritem spravi.
Saj ljudje bi delali v svojih občinah. Če bi v njih obstajale državne službe,
Ko bo država ukinala plačevanje stroškov nad 50 km si bodo našli službe. V dobi digitalizacije, kjer je možno večino stavri upravit preko E -uprave ni nobene potrebe po centralizaciji in je tudi ne bi smelo biti!
A sedaj bi vam bil problem plačat za vstop v mesto z avtom? Zakaj že? Na vsaki vpadnici naj dajo kamere in gledajo tablice, položnica pride po pošti. Vsak vstop v mesto 10 eur. Zelo na hitro bi rešili težave, ki jih imamo. Kar naenkrat bi se lahko 5 ljudi pripeljalo v avtu in ne več en.
Cela Ljubljana je center. UKC je v centru, največja bolnišnica. Vsa podjetja so v centru. Problem prometa je v centralizaciji države. Dokler bo tako, se bo promet le še povečeval. Vsak dan se v Ljubljano vozi na desettisoče delavcev iz cele države. Če bi bila opcija delati v Mariboru, Kopru, Celju, Novi Gorici, Ptuju, Jesenicah...bi bil promet v Ljubljani in okolici znosnejši.
A sedaj bi vam bil problem plačat za vstop v mesto z avtom? Zakaj že? Na vsaki vpadnici naj dajo kamere in gledajo tablice, položnica pride po pošti. Vsak vstop v mesto 10 eur. Zelo na hitro bi rešili težave, ki jih imamo. Kar naenkrat bi se lahko 5 ljudi pripeljalo v avtu in ne več en.
Sploh ni fora v tem, temveč NA PAMET blodenje o javnem prevozu, kako bi vse oh in sploh, zadeva se pa brez 150k dodatnih ljudi sesede. Javnega prevoza kot se zagre, pa ne sfinanciramo, brez da ukinemo mnogo stvari, za katere bi ISTI tulili, da so nujne. Zaradj takega razmišljanja vse hudič jemlje. Gor nekdo blodi o digitalizaciji, hkrati, se pa ne zaveda, da še nikjer nisem videl robotov v kuhinjah, pri sekanju dreves, raznašanju pošte,.....menjavi ventilčka na kolesu......več se mi ne da. Kar neki 1m od tal v nirvani. Za kvinojo, ki jo hoče jest, jo je pa moral nekdo pobrat, sortirat ter odpislat....celo v Slo.
Res je. Za to je kriva centralizacija. Država nima strategije in ni nikoli imela strategije glede tega. Za enako delovno mesto v Ljubljani dobiš tudi 40% več kot v Mb ali Kp, v istem podjetju! Da ne omenjam državnih podjetij (večina v Lj), ministrestev (večina v Lj)... Centralizacija je problem, ne ljudje. Nihče si ne želi vsak dan presedeti v avtu, vlaku ali avtobusu uro ali več za službo, žal pa so službe (enako primerljive), bolje plačane v Lj.
Ni problem v količini ljudi v LJ. Problem je v količini avtov. S temi ukrepi se zmanjša količino avtov in ne količino ljudi. Saj ne bo zaradi tega 30k ljudi manj. Bo pa verjetno toliko manj avtov.
Cela Ljubljana je center. UKC je v centru, največja bolnišnica. Vsa podjetja so v centru.
Do UKC-ja moraš tako peš, ker nima direktnega dostopa. Slabo zasnovano in azstarelo.
katera vsa podjetja so v centru Ljubljane? Večina niso v centru.
Zakon bi moral biti takšen, da se plačujejo potni samo do razdalje 40 km. To je to. Ostalo pa si plačuj iz lastnega žepa , če ti je tako super ali pa se preseli tja, kjer delaš.
Ni problem v količini ljudi v LJ. Problem je v količini avtov. S temi ukrepi se zmanjša količino avtov in ne količino ljudi. Saj ne bo zaradi tega 30k ljudi manj. Bo pa verjetno toliko manj avtov.
kdor želi luksuz ga naj plača. Čudežno bodo takoj našli službo v domačem okolišu.