» »

Kako dizla vozit z nizko porabo

Kako dizla vozit z nizko porabo

«
1
2 3 4

moped22 ::

Vrsto let se vozil na bencin, dizla še ne, razen v tistih časih ko smo golf 2 dizle vozil....zato nekak vajen tud dizla stiskat na 4000 obrati+ (tu ma max. moč 90km je 1.3 JTD).
3/4 tanka in 500km (možno da kazalec narobe kaže, bom natočil in preračunal na roke....not gre okol 45l nafte. Poraba okol 6l ne po potovalnem izkljulčno regionalna, brez mestne z dodatki hribov.
Ima turbo luknjo nekje pri 1600 obrati, šele nad 1800 začne vlečt.
Če mogoče kdo ve kako je najboljš ga vozit, da bo nižja poraba in da ne bo to kak penzion vožnja z ovirami na cest.
Okolica LJ

kriptobog ::

Ja najmanj ti bo pokuril, ko bo v garaži.
Voziš normalno. Pri 2k obratih komot šaltalš višje. 4k obratov je preveč za dizla. Če imaš 5 prestav bi morla biti na okoli 3k obratih pri 130

Tilen ::

Vozi normalno in se ne sekiraj. 4000 RPM je čisto preveč. Je pa res, da imaš 1.3 JTD in je to verjetno en mlinček, ki rabi več obratov za normalen navor. :)
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

moped22 ::

6 prestav ima, nekoristn za regionalke
Okolica LJ

Blinder ::

imas tempomat?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

kgtjera ::

Normalno je stvar definicije! 2000-3000 obratov je za dizla ravno prav. Se pravi pri 40 šaltaš 3, pri 60 šaltaš v 4 in 80 šaltaš v 5, pa boš nekje na meji kako pokurit čim manj... Jst mam obraten problem (do sedaj vozil dizla, vajen vožnje pri nizkih obratih) - kupil bencinarja in ne gre nikamor spod 3000 oz 4000 obratov, če pritisneš je pa poraba okoli 9.5 l/100km... Najbrž je to moj zadnji bencinar!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kgtjera ()

moped22 ::

Blinder je izjavil:

imas tempomat?


Ja
Okolica LJ

Blinder ::

kgtjera je izjavil:

Normalno je stvar definicije! 2000-3000 obratov je za dizla ravno prav.


se pravi, kadar čakaš na zeleno na semaforju, držiš pritisnjen gas, da imaš nekje med 2000 in 3000 rpm?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

starfotr ::

Voziš ga na točki najvišjega navora. Recimo moj ima pri cca. 2000+ obratnih/min najvišji navor.

Če so obrati prenizki, se uničuje vztrajnik, paca se ti DPF, EGR ... Avto moraš gonit, ne ga šparat.

Blinder ::

DPF in EGR se pacajo, ker:

  • se vozi z nizkimi obrati in visoko odprtim gasom


  • se vozi z visokimi obrati in nizko odprtim gasom



?
Sej vem, da nimaš pojma
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

hojnikb ::

dizl nima "gasa"...
#brezpodpisa

kixs ::

Dizla se vozi med 1500 in 2000 obrati - pri 2K menjas v visjo. Lahko vozis tudi pod 1500, ce je ravnina in ne rabis navora. V zadnji prestavi pa pac kolikor rabis.

mirator ::

Tudi jaz vozim prvič dizla. Pa me je svak čudno gledal, ko se je peljal z menoj in videl, da prestavljam šele pri obratih nad 3000. Dejansko mi pa sam računalnik pokaže, pri doseženih 2000 obratih, da prestavim v višjo prestavo.

moped22 ::

starfotr je izjavil:

Voziš ga na točki najvišjega navora. Recimo moj ima pri cca. 2000+ obratnih/min najvišji navor.

Če so obrati prenizki, se uničuje vztrajnik, paca se ti DPF, EGR ... Avto moraš gonit, ne ga šparat.


Nima DPF, max.moč ima pri 4000 obrati, kje je potem navor najvišji še ne vem
Okolica LJ

hojnikb ::

moped22 je izjavil:

starfotr je izjavil:

Voziš ga na točki najvišjega navora. Recimo moj ima pri cca. 2000+ obratnih/min najvišji navor.

Če so obrati prenizki, se uničuje vztrajnik, paca se ti DPF, EGR ... Avto moraš gonit, ne ga šparat.


Nima DPF, max.moč ima pri 4000 obrati, kje je potem navor najvišji še ne vem


90 PS (66 kW; 89 hp) at 4000 rpm 200 N⋅m (148 lb⋅ft) at 1750 rpm 11.9 s 175 km/h (109 mph) Six speed


sepravi če ga boš drzal okoli teh obratov, bo poraba ugodna. Defenitivno ne turirat na 4000rpm, če hočeš ugodno porabo.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

Kalibri ::

Dizel se vedno vozi z nizko porabo. Nobenih umetnij ni potrebnih. Umetnija je požgati veliko.
Benzinar pride na porabo dizla po nekaj daljši razdalji oziroma nastane neka manjša razlika, ki je nepomembna.

MIHAc27 ::

Jaz kmalu pod 2000 obrati šaltam v nižjo oz držim če ne pospešujem. Pri 3000 pri pospeševanju šaltam v višjo.. pač nekje 2000-2500 je pa normalna konstantna vožnja (tako sem vozil 1.5 in 2.0)

blay44 ::

Mene so učili, da moraš z dizlom čim hitreje doseči željeno
hitrost. Potem pa to vzdrževati z minimalnim "plinom".
Za 1.3 dizle pa ne vem. Starejši se nad tem zgražajo.:D
Bojda nafta počasneje gori in rabi dovolj kisika. Zato
so boljši daljši hodi bata.

mancini ::

kgtjera je izjavil:

Normalno je stvar definicije! 2000-3000 obratov je za dizla ravno prav. Se pravi pri 40 šaltaš 3, pri 60 šaltaš v 4 in 80 šaltaš v 5, pa boš nekje na meji kako pokurit čim manj... Jst mam obraten problem (do sedaj vozil dizla, vajen vožnje pri nizkih obratih) - kupil bencinarja in ne gre nikamor spod 3000 oz 4000 obratov, če pritisneš je pa poraba okoli 9.5 l/100km... Najbrž je to moj zadnji bencinar!


pri 60 v 4 in 80 v 5, to je za tvoj avto in nikakor za vsakega dizla.
Jaz pri 60 v 5 in 85 v 6, to je za normalno vožnjo in prestavljanje na 2000 obratih

Tako da je vsako pisanje 2000 obratov ali prestavljanje pri določeni hitrosti treba jemati z rezervo, saj vsak avto deluje drugače.

Blinder ::

blay44 je izjavil:

Mene so učili, da moraš z dizlom čim hitreje doseči željeno
hitrost. Potem pa to vzdrževati z minimalnim "plinom".
.


kdor ti je to rekel naj se vrne na drevo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

kixs ::

Naj se vsak napise svojo povprecno porabo, da se vidi koga upostevat in koga ne :lol:

Tole je za moj avto, ko sem se vpisoval:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/4...

starfotr ::

Naj vsak raje napiše koliko izrednih servisov je pridelal, ker avta ne uporablja tako, kot bi bilo treba. A.k.a. ga pri prenizkih obratih drži.

kixs ::

Na zalost avto noce crknit :( Kot sem napisal, ga vozim okoli 1500 obratov.

Kaj resnega se nikoli ni crknilo. Enkrat en senzor odmicne gredi. Dvakrat diode na alternatorju. Imam ga zadnjih 13 let. Naredil cca 200000km - zadnjih 5 let delam samo 8000km na leto. Naredil dva glavna servisa, 1x menjal celotne zavore. Pa se kaksna malenkost...

kgtjera ::

mancini je izjavil:

kgtjera je izjavil:

Normalno je stvar definicije! 2000-3000 obratov je za dizla ravno prav. Se pravi pri 40 šaltaš 3, pri 60 šaltaš v 4 in 80 šaltaš v 5, pa boš nekje na meji kako pokurit čim manj... Jst mam obraten problem (do sedaj vozil dizla, vajen vožnje pri nizkih obratih) - kupil bencinarja in ne gre nikamor spod 3000 oz 4000 obratov, če pritisneš je pa poraba okoli 9.5 l/100km... Najbrž je to moj zadnji bencinar!


pri 60 v 4 in 80 v 5, to je za tvoj avto in nikakor za vsakega dizla.
Jaz pri 60 v 5 in 85 v 6, to je za normalno vožnjo in prestavljanje na 2000 obratih

Tako da je vsako pisanje 2000 obratov ali prestavljanje pri določeni hitrosti treba jemati z rezervo, saj vsak avto deluje drugače.


Res je, načeloma za nizko porabo pri dizlu menjaš okoli 2000 obratov, seveda pa vsak lahko deluje drugače zato sem napisal 2000-3000 obratov za normalno vožnjo. Lahko pa voziš in menjaš tudi že okoli 1500 obratov. Izrednih servisov zadnjih 5 let nisem imel, samo tankaj in vozi...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kgtjera ()

blay44 ::

Blinder je izjavil:

blay44 je izjavil:

Mene so učili, da moraš z dizlom čim hitreje doseči željeno hitrost. Potem pa to vzdrževati z minimalnim "plinom".
.

kdor ti je to rekel naj se vrne na drevo.

:D
Ja, eni so že dol splezali, pa se ponovno dvignili.
Drugi pa v potu svojega obraza neprestano berejo reklamne letake.

hojnikb ::

Stvar je zelo enostavna. Dizlski motor ima največji izkoristek v območju največjega navora (to je tipično med 1500-2000 obrati) in največjega loada. Tam bo taksen motor za dano kWh dela porabu najmanj goriva



example ene take efficiency mape.

Da imas potem v praksi najmanjso porabo goriva, pomeni da mors za dani prevozen kilometer porabit karseda malo energije. To pa seveda pomeni smooth pospesevanje (ker sicer pades v tisto območje mape, k je bedn izkoristek) čimmanj uporablat frikcijske zavore in cimbbolj stabilno drzat hitrost.
Pa seveda čimmanj auxility porabnikov; tipočno je to klima

Pri dizlu to pomeni, da najnizjo porabo dosezes med 70-90km/h konstatne hitrosti.

En taksen 1.3jtd, k ga ma OP, se da v praksi v optimalnih pogojih brez tezav spravid pod 3L/100km...
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

moped22 ::

Pol ga narobe vozim, tud 4500 obratov gre.
Okolica LJ

hojnikb ::

moped22 je izjavil:

Pol ga narobe vozim, tud 4500 obratov gre.


Seveda ga narobe vozis. 4500 obratov pri tem motorju ni nič več. Zbij si ze enkrat iz glave, da ne furas več atmosferskega bencinarja. Za tipično voznjo ni nobene potrebe po priganjanju nad ~2000-2500 obrati.

In če se bos vozu tko, kot se vozi dizla, bo tut poraba temu primerno nizja... Kot rečen, sn ze spravo bistveno tezje krave blizu magične meje 3 litrov, ni vrag da se tudi tega vzigalniskega fiata nebi dal. Sam malo pameti v roke, če ti je cilj nizka poraba.
#brezpodpisa

moped22 ::

Po potovalnem se da vozit s 3.5l, Jesenice-Kranj (stara cesta)-Gorenja vas, tolk mi je kazal povprečje. Kolk je realna ne vem.
Sam ko zavijem v hribe se komplet povprečna poraba pokvari, za tist 10% kilometrino se tud za 1-2l dvigne povprečje, sploh če želiš da avto normalno gre....vleče že v hrib s 2000 obrati, sam to je utruja, dol tud ne gre brez gasa, kot iz Ljubelja-Tržič
Okolica LJ

IL_DIAVOLO ::

Pri 2k obratih se dizel pelje idealno...salta se med 2.5k in 3k.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

Blinder ::

Še eden, ki na semaforju tišči gas?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Horas ::

blay44 je izjavil:

Mene so učili, da moraš z dizlom čim hitreje doseči željeno
hitrost. Potem pa to vzdrževati z minimalnim "plinom".
Za 1.3 dizle pa ne vem. Starejši se nad tem zgražajo.:D
Bojda nafta počasneje gori in rabi dovolj kisika. Zato
so boljši daljši hodi bata.


tudi mene, sem delal izpit z golfom 5, dizlom. groza od avta. me je skos teral naj bulam do željene oziroma omejitvene hitrosti. dinamična vožnja pa to.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

moped22 ::

6.5 l na roke izračunano, 5.5l kazal potovalni. Zgleda presvoh za hribe. Dol po dolinah se da realno s 4.5l povprečno izračunan na roke, potovalni 3.5l kaže
Okolica LJ

hamez66 ::

Če lepo vozim, 8.5, če pa vozim normalno, pa 9.5l dizla na 100km. Prejšni lastnik je pa 35k kilometrov prevozil s povprečno porabo 10.4. Ne vem, kaj je počel, mi ne rata imeti porabo nad 10. Gre za 6 valjni dizel.

IL_DIAVOLO ::

Blinder je izjavil:

Še eden, ki na semaforju tišči gas?


Kaj je to semafor?
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

hojnikb ::

moped22 je izjavil:

6.5 l na roke izračunano, 5.5l kazal potovalni. Zgleda presvoh za hribe. Dol po dolinah se da realno s 4.5l povprečno izračunan na roke, potovalni 3.5l kaže

pozresn motor zelo al pa se ne znas vozit varčno...
#brezpodpisa

silon42 ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Pri 2k obratih se dizel pelje idealno...salta se med 2.5k in 3k.


+1 ... idealno bi uporabljal 2000-2400, ampak ima premalo prestav in prevelike razlike.

kixs ::

Pri 2K ti bo vecina dieslov predlagala visjo prestavo. Takrat se menja in ne vozi s to prestavo - razen, ce je zadnja.

Tako se vozijo tudi moderni turbo bencinarji.

Govorim za normalno voznjo. Ce zelis dirkat, potem to ne velja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

starfotr ::

Po mojih izkušnjah je pri večini avtov ta indikator postavljen na prenizke obrate. Menim, da mora biti to neka fora glede ekologije v avtomobilski industriji.

Konkretno imam vsakodnevno v rabi 2 dizel avta. Pri enem imam cca. 2k obratov za prestavljanje, pri malo šibkejšem pa na 2,5k prestavim im potem vozim na cca. 2k. Pri obeh avto priporoča eno prestavo višje, kot je v resnici potrebno. Posledično se indikator enostavno ignorira in posluša tek motorja.

Kalibri ::

Kaj imaš to? Pri 2.0 TDI se lahko zafrkavaš praktično do 1000 obratov naprej. Vleče vedno, če nočeš biti ta zadnji v vasi, pač šaltaš. Vleče pa iz nizkih obratov malenkost bolj kot enako močan 1.6 TDI, ki pa porabi precej manj kot 2.0. S tem, da se pri nobenem od njih nima nekega smisla ukvarjati s šparanjem.
Ta boljši je bil 1.9 TDI 90 KM, ko si ga fajn tiščal, je prilezel do 4.8, sicer vedno na 4.2.

kixs ::

Ne vem katere vozis oz. kateri motor imajo... vozim svojega in se tri razlicne sluzbene. Vse vozim kot svojega in ni nekih razlik - masine so med 1.5 do 2.0. Edino pri Toyoti so precej dolge prestave. Normalni tempo, med 1250 do 1500 obratov. Ko prestav zmanjka, pa kolikor hitro rabim it. Kdaj gre tudi cez 3500 obratov pri Toyoti v 6. prestavi.

starfotr ::

2,0: 88 kW in 2,0: 120 kW.

Kalibri ::

110 KM

hojnikb ::

Kalibri je izjavil:

Kaj imaš to? Pri 2.0 TDI se lahko zafrkavaš praktično do 1000 obratov naprej. Vleče vedno, če nočeš biti ta zadnji v vasi, pač šaltaš. Vleče pa iz nizkih obratov malenkost bolj kot enako močan 1.6 TDI, ki pa porabi precej manj kot 2.0. S tem, da se pri nobenem od njih nima nekega smisla ukvarjati s šparanjem.
Ta boljši je bil 1.9 TDI 90 KM, ko si ga fajn tiščal, je prilezel do 4.8, sicer vedno na 4.2.

za 1.9tdi bi tezko reku da je sparovn pr teranju... Men to čudo rata spravit kamot na 8L, ampak to je seveda purely mestna voznja z veliko kratkih relacij in "teranja".
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

kgtjera ::

Vozil oba, 1.9TDI in 1.9SDI - super mašina, šparovna za normalno vožnjo, kot opisano, si mogu res tiščat, da je šlo nad 5.

Danes vozil službenega atmosferskega bencinarja kot dizla, okoli 2000 obratov, poraba po potovalnem računalniku 4.9; sicer pa mestna vožnja kaže med 9 in 10 l/100km. Koliko so ponavadi odstopanja med realno porabo in porabo po potovalnem računalniku?

kixs ::

Ce vozis diesla na 2K obratih, ga vozis dejansko kot navadnega bencinarja.

moped22 ::

hojnikb je izjavil:

moped22 je izjavil:

6.5 l na roke izračunano, 5.5l kazal potovalni. Zgleda presvoh za hribe. Dol po dolinah se da realno s 4.5l povprečno izračunan na roke, potovalni 3.5l kaže

pozresn motor zelo al pa se ne znas vozit varčno...

1200 kg težak zdi se mi Mal požrešen ker je to bilo sam regionalna ter hribi do 900m tud večkrat stisnil na 4000 obrati. Benc mi je kuril 6, mogoče 6.5 pri istem stilu vožnje
Okolica LJ

mancini ::

mancini je izjavil:

kgtjera je izjavil:

Normalno je stvar definicije! 2000-3000 obratov je za dizla ravno prav. Se pravi pri 40 šaltaš 3, pri 60 šaltaš v 4 in 80 šaltaš v 5, pa boš nekje na meji kako pokurit čim manj... Jst mam obraten problem (do sedaj vozil dizla, vajen vožnje pri nizkih obratih) - kupil bencinarja in ne gre nikamor spod 3000 oz 4000 obratov, če pritisneš je pa poraba okoli 9.5 l/100km... Najbrž je to moj zadnji bencinar!


pri 60 v 4 in 80 v 5, to je za tvoj avto in nikakor za vsakega dizla.
Jaz pri 60 v 5 in 85 v 6, to je za normalno vožnjo in prestavljanje na 2000 obratih

Tako da je vsako pisanje 2000 obratov ali prestavljanje pri določeni hitrosti treba jemati z rezervo, saj vsak avto deluje drugače.


Sem danes gledal kakšne hitrosti dosežem pri 3000 obratih.
V tretji je to 75 in v četrti 100 km na uro.
To nikakor ni normalna vožnja ampak je primerno za pospeševanje pri vključevanju na avtocesto ali prehitevanje.

Kakšen avto vozi OP da dosega 4500 obratov mi ni jasno, ali pa je divjak ki tera do daske

moped22 ::

Neki je zgubljal moč zato sem ga steral, zdaj je vredu
Okolica LJ

energetik ::

hojnikb je izjavil:

Stvar je zelo enostavna. Dizlski motor ima največji izkoristek v območju največjega navora (to je tipično med 1500-2000 obrati) in največjega loada. Tam bo taksen motor za dano kWh dela porabu najmanj goriva



example ene take efficiency mape.

Da imas potem v praksi najmanjso porabo goriva, pomeni da mors za dani prevozen kilometer porabit karseda malo energije. To pa seveda pomeni smooth pospesevanje (ker sicer pades v tisto območje mape, k je bedn izkoristek) čimmanj uporablat frikcijske zavore in cimbbolj stabilno drzat hitrost.
Pa seveda čimmanj auxility porabnikov; tipočno je to klima

Pri dizlu to pomeni, da najnizjo porabo dosezes med 70-90km/h konstatne hitrosti.

En taksen 1.3jtd, k ga ma OP, se da v praksi v optimalnih pogojih brez tezav spravid pod 3L/100km...
Efficiency mapa je za porabo na proizvedeno kWh, nas pa zanima poraba na km. In najnižja poraba na km bo pri vsakem avtu precej nižje od 70-90km/h, nekje 30-50km/h konstantne hitrosti pri najnižjih še vzdržnih obratih (Razen seveda pri hibridu, kjer mašina po defoltu dela pri minimalnem BSFC ali pa sploh ne dela). S Toyotinim hibridom sem na ravnini na razdalji ~15km dosegel porabo 2,7L/100km, hitrosti so bile nekje 30-50km/h.
vires in numeris
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Poraba avtomobila (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
36359761 (10438) hojnikb
»

Bencin ali diesel? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Na cesti
446109887 (68769) Berserker
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15034338 (29938) Siddh
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743199735 (164748) Spajky

Več podobnih tem