» »

Letne gume

Letne gume

««
9 / 10
»»

Blinder ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Tole tudi definitvno dobro drži v suhem:


Tej gumi na sliki bojo verjetno na novo narezali, da bo imela profil, kot se ponavadi počne na prikolicah?

Slicks gume so gladke, kadar so nove kot takrat, kadar jih zamenjajo. To namiguje, da za oprijem je pomembna količina gume. Na normalnih cestnih gumah je količina gume ekvivalent profilu, na dirkalnih slicks se pa na oko ne vidi. Lahko je profila tudi preveč. Preveč profila poveča hrup, poveča porabo goriva, zmanjša oprijem pnevmatike.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

m0LN4r ::

Porocam po nekaj krogih na Nürburgringu in cez letosnjo zimo o Conti Sport Contact 7.
Super guma, enostavno nevem kaj naj slabega recem. Presenetljivo dober oprijem tudi pri nizjih temperaturah, ko pa pride na temperaturo pa je tam tam s Pilot Sport. Verjetno malo slabsa za dolgotrajno dirkanje, ampak za vsakdanjo voznjo pa je oprijem svetovn, tudi na vlaznem.
Sicer sem dolgo kolebal ali naj sploh vzamem, ampak verjetno za ta najbolj vroce poletne dni bom se vzel en komplet yokohama ad08rs
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Buggy ::

Od predlani na Goodyear Efficientgrip Performance 2 225/55 R17 101W XL (balonarcek), zadeva v mokrem drzi kot se sika, ponavadi gume kar konkretno zradiram po ovinkih te se drzijo nad povprecjem. Zame super P/P. 4x gume 450EUR. Za suho pa kot ze receno - ni junaka in commute avta, ki bi katerokoli gumo spravil cez mejo pa se lahko imate se za take junake na cesti :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Buggy ()

WizzardOfOZ ::

Za kater avto imaš gumo z nosilnostjo 101 (825kg)?

Za 1.5T težak avto je 96 (710kg) ravno prav trda gume, 98 pa že pretrda, ko se voziš čez naše "samajama" ceste. Imam enako dimenzijo - 225/55/17.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

sm4rt4ss ::

Vprašanje.

Kdaj se odločiti za XL različico gume? Vem, da je tole za malo večje SUVje in družinske avte.

Vozim Škodo Scalo, večinoma po mestu in AC sem sam, drugače pa še občasno izleti z ženo in dvema otrokoma in pa seveda morje, takrat smo malo težji.

Sprašujem, ker je velikokrat XL verzija iste gume cenejša kot ne-XL. :)

WizzardOfOZ ::

XL ponavadi imajo malo debelejšo in ojačano bočnico, ker bi se zaradi teže avtomobila drugače posedla.
Če daš to na lažji avto, bo guma veliko bolj trda, kar lahko pomeni zdrsavanje gume v slabših pogojih (mokra spolzka cesta).
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

mugen999 ::

Vedno se splača vzet XL varjanto, če je možno. Guma je za večje brzine, je bolj stabilna(se ne spodvija v ovinkih), se pozneje poseda, pošvedra, zdrži večje teže na kolo.

WizzardOfOZ ::

XL guma je tudi težja, tako da se bo poznala tudi izguba konjenice pod havbo (ne skrbi, konj za volanom bo ostal:)))
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

undertacker ::

Katere letne gume priporočate 235/40/19 96W XL, imam pa passat b8
Hvala

Zgodovina sprememb…

mugen999 ::

Kumho ecsta ps71

sm4rt4ss ::

Če neke različice gume trenutno ni v velikosti, ko jo iščem, to pomeni, da je nikoli ne bodo izdelali ali je možnost, da še je bodo? Ker je guma dokaj nova...

poper ::

Je možno, čeprav če je to že druga letna sezona in te velikosti še vedno ni v prodaji, je verjetnost dokaj majhna.

starfotr ::

sm4rt4ss je izjavil:

Vprašanje.

Kdaj se odločiti za XL različico gume? Vem, da je tole za malo večje SUVje in družinske avte.

Vozim Škodo Scalo, večinoma po mestu in AC sem sam, drugače pa še občasno izleti z ženo in dvema otrokoma in pa seveda morje, takrat smo malo težji.

Sprašujem, ker je velikokrat XL verzija iste gume cenejša kot ne-XL. :)


Navadno je problem XL gume ta, da je razmerje širina/višina potem drugačno kot pri ne XL gumi. In tega nimaš v homologaciji in posledično je avto na papirju tehnično neustrezen. Lahko te na tehničnem kaj hecajo glede tega ali policaji ali zavarovalnica, če pride do škodnega zahtevka.

Utk ::

Kaj? 205/55/16 je drugo razmerje kot 205/55/16 XL? Ti ga pa pihneš...

starfotr ::

Seveda. 91 vs. 94 v tem primeru.

Ales ::

starfotr je izjavil:

Seveda. 91 vs. 94 v tem primeru.

Daš prosim link na vir za to trditev, da oznaka XL spremeni dejanske dimenzije gum in ne le nosilnost?

Se pravi, primerjamo dimenzije teh gum:

205/55/16
205/55/16 XL

starfotr ::

Poglej si svojo homologacijo kjer najdeš ustrezne dimenzije gum in na spletni strani prodajalcev gum imaš potrebne podatke za primerjavo.

Ales ::

starfotr je izjavil:

Poglej si svojo homologacijo kjer najdeš ustrezne dimenzije gum in na spletni strani prodajalcev gum imaš potrebne podatke za primerjavo.

Zgleda, da ne razumeš vprašanje.

V glavnem, tvoja nedavna trditev je neumnost. Gume 205/55/16 in 205/55/16 XL so popolnoma enakih zunanjih dimenzij.

starfotr ::

Številka 91 označuje razmerje med višino in širino preseka pnevmatike (presečno razmerje).

In glede na to, da 91 še nikoli ni bilo enako kot 94, potem to pomeni, da gre za razliko.

Razen, če je v vzporednem vesolju kaj drugače.

Ales ::

Od kod si dobil to "91" in "94"?

Čisto enostavno vprašanje je, od kod si dobil, da imata 205/55/16 in 205/55/16 XL različne dimenzije? Link?

Utk ::

starfotr je izjavil:

Številka 91 označuje razmerje med višino in širino preseka pnevmatike (presečno razmerje).

In glede na to, da 91 še nikoli ni bilo enako kot 94, potem to pomeni, da gre za razliko.

Razen, če je v vzporednem vesolju kaj drugače.

Drži se ti štroma, drugo ti ne gre. Glede na intelekt, te pa niti za štromarja ne bi vzel.

Razmerje med višino in širino je 45, 55, 60, 65 in tako naprej. 91, 94 je razred nosilnosti, nobene veze nima z višino gume.

Kar je tudi logično. 205/55 bi pomenilo višino 55% od 205, se pravi cca 11 cm. Kaj bi pomenilo 91? 19 centi višine? Si že kdaj videl tak avto?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Horas ::

starfotr je izjavil:

Številka 91 označuje razmerje med višino in širino preseka pnevmatike (presečno razmerje).

In glede na to, da 91 še nikoli ni bilo enako kot 94, potem to pomeni, da gre za razliko.

Razen, če je v vzporednem vesolju kaj drugače.


:)) v tvojem svetu je očitno drugače, v našem je razred nosilnosti
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

Runner71 ::

starfotr je izjavil:

Številka 91 označuje razmerje med višino in širino preseka pnevmatike (presečno razmerje).

In glede na to, da 91 še nikoli ni bilo enako kot 94, potem to pomeni, da gre za razliko.

Razen, če je v vzporednem vesolju kaj drugače.



https://www.amzs.si/storitve/servis-voz...

WizzardOfOZ ::

starfotr je izjavil:

Seveda. 91 vs. 94 v tem primeru.


To ni drugo razmerje, to je nosilnost gume. Ja XL ima ojačano bočnico in zato večjo nosilnost. Dimenzija gume pa ostaja enaka.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

poper ::

XL nima veze z ojačano bočnico. Bočnica ne nosi obremenitve, zrak jo. Če ne verjameš spusti zrak iz pnevmatike in se prepričaj na lastne oči, lahko ponoviš na HL, XL in SL gumi in boš videl, da bo enako. Load index je sorazmeren z volumnom zraka v pnevmatiki. XL ima dovoljen višji pritisk pri max obremenitvi, zato višja nosilnost.


Kupi se tisto, ki zadostuje homologaciji in je cenejša, tako glede hitrostnega razreda kot nosilnosti. Kaj mislite, da proizvajalci delajo različne gume za 205/55R16 H, T, V, W in za vsako od njih še SL in XL verzijo? Že tu bi imel 8 različnih kombinacij. Pa potem enako za vsako izmed neskončno dimenzij. Pa še spet za vsako izmed mnogih zimskih, celoletnih in letnih linij. To bi prišlo na tisoče kombinacij in posledično ravno toliko različnih gum. Nobena proizvodnja ne preživi tega.

Utk ::

Po moje delajo gume neke dimenzije kar počez, potem pa na koncu z nekim ali hitrim testom ali neko optiko ocenijo kje približno je po "kvaliteti" neka guma ali serija, in ji poknejo nek razred gor. Če nekega razreda primanjkuje, malo prilagodijo sortiranje, da jih gre več v tist razred. Sem uganil?
Morda malo na začetku prilagodijo mešanico približno proti kvaliteti, ki jo ciljajo, pa še to dvomim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

WizzardOfOZ ::

poper je izjavil:

XL nima veze z ojačano bočnico. Bočnica ne nosi obremenitve, zrak jo. Če ne verjameš spusti zrak iz pnevmatike in se prepričaj na lastne oči, lahko ponoviš na HL, XL in SL gumi in boš videl, da bo enako. Load index je sorazmeren z volumnom zraka v pnevmatiki. XL ima dovoljen višji pritisk pri max obremenitvi, zato višja nosilnost.


A ni XL bila včasih REINF guma (ojačana, da zdrži večji pritisk)?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Blinder ::

zakaj ne banate starega fotra? Kaj lahko koristnega tak clovek prinese? Bogve koliko krat je še narobe svetoval ljudem
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

poper ::

Utk - naredi se tako, da zdrži tisto najzahtevnejše, potem pa glede na povpraševanje napišeš na gumo kar rabiš. Bodi kdaj pozoren na rahel "obroček" okrog load/speed oznake, to pomeni, da se da ta ploščica z napisom zamenjat. Tako kot DOT oznaka, ki jo menjajo tedensko. Saj to ni nič novega v industriji, tudi Intel ima npr. 30 različnih procesorjev vsako generacijo, čeprav za njimi fizično stojijo 3 ali 4 čipi, ki so samo različno programirani.

Wizzard - desetletje ali dve nazaj je bila res praksa, da so imele XL gume dva korda. Tega kolikor vem več ni, pač nepotreben strošek, je lažje dati enega malce močnejšega. Kord je tisti, ki drži pritisk v gumi, da je ne razžene. Potem pa več pritiska, več nosilnosti. Imaš tudi tovorne gume z jeklenim kordom, ki imajo še večji indeks nosilnosti kot XL, te imajo na koncu oznake dimenzije še črko C.
Sama bočnica gume ima veliko vlogo pri voznih karakteristikah, jaz sem se v to temo vtaknil le, ker ni povezana s samo nosilnostjo. Je pa ena izmed tistih stvari, ki naredijo premium gume bistveno boljše od tistih poceni kitajskih, ali pa razliko med touring in športno gumo.

Na trgu so tudi že prve gume s HL (High Load) oznako, ki ima še višji indeks nosilnosti kot XL. Električni avti so pač težki. Ne vem pa kako je tu s samo konstrukcijo, je stvar še čisto sveža.

WizzardOfOZ ::

Sam vozim večinoma AT gume (All Terrain), te imajo tak opis:

1. Twin Steel Belts: These belts provide reinforcement and stability within the tire.
2. Spirally Wrapped Nylon: Positioned on top of the steel belts, this material further enhances strength.
3. TriGard Sidewall Ply Construction: The sidewall features a 3-ply polyester cord construction (2 plies for Load Range C tires), contributing to its ruggedness and resilience1


Po tem sem sklepal, da so XL tudi na tak način ojačane, da prenesejo večjo težo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

pulstar ::

Jaz pa imam nekoliko drugacno vprasanje: katere gume so po vasih izkusnjah najtisje? Gledam pa dimenzijo 225/45 R17

PrihajaNodi ::

Michelin pcy4 odvisno je tud al mas EV al ne.
#OstaniDoma
#StaiAcasa
#SpikajmoSEvsi

Comandante ::

pulstar je izjavil:

Jaz pa imam nekoliko drugacno vprasanje: katere gume so po vasih izkusnjah najtisje? Gledam pa dimenzijo 225/45 R17

Jaz sem pred casom imel avto s slabo zvocno izolacijo podvozja, pa sem zmontiral Dunlop Sport Blueresponse. Ne vem ce je najtisja, je pa takrat bila med tisjimi, ker mi je to bil glavni kriterij. Pa tudi sicer je guma fajn za vozit, ima nizek upor, samo relativno hitro jo pobere.

mugen999 ::

Ožje kot so gume tišje so. Včasih se spomnim ko sem manjse starejse avte z malimi gumami, se gum ni slišalo, potem sem pa kupil avto golfovega razreda z 205mm gumami, so bile pa vse glasne. Širše od tega so pa še glasnejše.

pulstar ::

Hvala, bom preveril zgornja predloga.

sm4rt4ss ::

Jaz se bom na dimenziji 205/50/17 glede na teste po vsej verjetnosti odločil za Hankook Ventus Prime 4 (cca 103€ po gumi). Kumho HS52, ki je to leto blestela na testih v tej velikosti dobim samo ZR17 93W XL, kar je že skoraj dirkaška guma. xD Conti 7 v tej velikosti (še) ni. Conti 6 pa se giblje okrog 130€ po gumi, kar pa je že na zgornji meji budgeta. Tudi Bridgestone Turanza 5/6 se giblje nekje tu, 6ka zaenkrat nima ravno dobrih ocen. Res je, pri gumah se načeloma ne špara, ampak so pa taki časi, da moreš tud malo pogledat dobre p/p zadeve. :)

undertacker ::

Kaj pravite na te gume Continental sportcontact 7 235/40 R19 96W XL, se dobi za to ceno kaj boljšega ali je to to? Cena nekje 200€ na gumo

sm4rt4ss ::

Poglej še za kakim Prielli P Zero ali pa Michelin Pilot Sport 5. Dobiš pa ceneje Bridgestone Potenzo Sport (175EUR). Drugače pa ja. S Contijem ne boš zgrešil. ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sm4rt4ss ()

energetik ::

d4vid je izjavil:

Rainsport sem dal gor prvič in zadnjič. Sem jo zradiral na 4,5mm v 2000km. Nikol več, hvala lepa.
Medtem michelinka PS4 na istem avtu ob isti vožnji 3 leta in 40kkm... pa je PS4 velik boljša guma.
Če driftaš na vsakem krožišču, morda, drgače lažeš. Ne vem, kaj bi moral početi z katerokoli gumo, da bi jo zradiral za 3-4mm v 2000km. :))
Imam Rainexpert3 na 2. avtu. Stare so 6 let, prevoženih ~30tkm, profila še 6mm.

Na novem imam Eskimo HP2 zdaj 3 zime, prevoženih 24tkm, profila še vedno 8-9mm, letne Bridgestone Ecopia, 2 poletji, prevoženih 16tkm, izrabe ne vem če je 0,5mm.. Res ne vem, kaj nekateri počnete po cestah.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

sm4rt4ss ::

Meni je pobralo Nexen Nfera SU1 po 15k km na manj kot 3mm profila, pa tud ne dirkam. :D

energetik ::

Seveda ne, verjetno je profil pogrizla kakšna kuna :))
vires in numeris

sm4rt4ss ::

Lahko je bil samo slabi batch gume. :P

m0LN4r ::

undertacker je izjavil:

Kaj pravite na te gume Continental sportcontact 7 235/40 R19 96W XL, se dobi za to ceno kaj boljšega ali je to to? Cena nekje 200€ na gumo

To je to.

sm4rt4ss je izjavil:

Poglej še za kakim Prielli P Zero ali pa Michelin Pilot Sport 5. Dobiš pa ceneje Bridgestone Potenzo Sport (175EUR). Drugače pa ja. S Contijem ne boš zgrešil. ;)

Pirelli moras segret, da imas oprijem kot s hladnimi conti.
Pirelli so v dezju grozne.
Za Michelin PS5 pa isto rabis temperaturo, jo tudi boljse prenasajo kot Pirelli, ki pa ce se pregrejejo hitro zacnejo postat slippy.

Sem sel iz Pirelli na Conti7, Top Guma. Prizges avto in oprijem mas cez 5 minut. Pri Pirelli pa pohodim gas v tretji pa se kr sprozi TC.

Jeseni in Pomladi pa je treba z pirelli res po pameti.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

undertacker ::

Suprr Hvala, bom nabavil Continental

d4vid ::

energetik je izjavil:

d4vid je izjavil:

Rainsport sem dal gor prvič in zadnjič. Sem jo zradiral na 4,5mm v 2000km. Nikol več, hvala lepa.
Medtem michelinka PS4 na istem avtu ob isti vožnji 3 leta in 40kkm... pa je PS4 velik boljša guma.
Če driftaš na vsakem krožišču, morda, drgače lažeš. Ne vem, kaj bi moral početi z katerokoli gumo, da bi jo zradiral za 3-4mm v 2000km. :))
Imam Rainexpert3 na 2. avtu. Stare so 6 let, prevoženih ~30tkm, profila še 6mm.

Na novem imam Eskimo HP2 zdaj 3 zime, prevoženih 24tkm, profila še vedno 8-9mm, letne Bridgestone Ecopia, 2 poletji, prevoženih 16tkm, izrabe ne vem če je 0,5mm.. Res ne vem, kaj nekateri počnete po cestah.


Hja pač ne znam vozit ane.
Do službe imam precej ovinkasto cesto in če vozim mal bolj dinamično, pač radira gume ane. Sploh ko tako mehko gumo daš na dokaj lahek 250+ konjski avto. Škoda ker nisem podokumentiral, so šle in gume in avto k drugem lastniku :))

Zdej furam zimske conti, ista relacija, pa gume držijo bp. Po 10k še vedno profila dovolj. Mislim, da jih bom menjal zaradi starosti, ne zarad profila (čez par let).
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

m0LN4r ::

Ne samo to, tudi asfalt je lahko razlicen. Ponekod je grob, zelo grob asfalt, ze ko z nogo hodis gor vidis da je grob.
Drugje pa je spet gladek, kot dojenckova ritka.
Zato pa lahko mata dva cloveka na razlicnih koncih zelo razlicno obrabo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

WizzardOfOZ ::

zdaj so ko sicer nekaj prenovili in ni več tako grob asfalt, ampak na stari cesti od postojne do rupe, čez ilirsko bistrico, je bil asfalt tako grob, da je orenk pobiralo gume. ampak si ga pa lahko žgal ko nor.

pa podobna je bila čez dvor na kočevje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Comandante ::

m0LN4r je izjavil:

Ne samo to, tudi asfalt je lahko razlicen. Ponekod je grob, zelo grob asfalt, ze ko z nogo hodis gor vidis da je grob.
Drugje pa je spet gladek, kot dojenckova ritka.
Zato pa lahko mata dva cloveka na razlicnih koncih zelo razlicno obrabo.

Bo moglo bit nekaj na grobosti asfalta. Jaz z gumami brez tezav naredim 50-60kkm, ponavadi jih stran vrzem ker guma crkne in drsi v mokrem, profila pa je se dovolj.

1,8 tonski avto, 30kkm trenutno na zimskih Goodyear gumah, pa imajo se 6mm profila. Pri letnih podobna zgodba, 6mm profila, tu nekje kilometrov. Ne vem koliko imajo nove, okoli 8mm? Sem pa vecinoma (90%) na avstrijski in slovenski avtocesti, 140km/h. Je pa res, da tedensko preverjam tlak in vozim na 0,2bar iznad priporocene vrednosti, ker se avto tam najlepse vozi.

AtaStanko ::

Če je V namesto H kot je v homologaciji je dovoljeno kaj ne?

d4vid ::

H = 210kmh
V = 240kmh

Torej ja, le manj od H ne sme biti.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD
««
9 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 461 62 63 64 )

Oddelek: Na cesti
3158489023 (20320) Leko
»

Celoletne gume (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
29342149 (5955) darck
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38298166 (70579) gruntfürmich
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16834017 (28914) m0LN4r
»

letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15149497 (39296) theBill

Več podobnih tem