» »

2015 Testi letnih pnevmatik

2015 Testi letnih pnevmatik

D3m ::

Čez par let pa made in P.R.C :>
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

energetik ::

energetik je izjavil:

cink44 je izjavil:

Seveda ko si namišljeni Alonso. Japonci priporočajo menjavo gum (z zadostnim profilom po 10! letih. Sami proizvajalci avtomobilov za gume s prvo vgradnjo po 6! letih. Ampak jebiga, zate in za Hamiltona pa to ne velja.
Lej kaj kdo priporoča, nima veze. Važno je samo, kako se tvoja guma obnaša na cesti, predvsem mokri. Če vsako leto sam narediš test bremzanja na istem mokrem odseku, potem jasno vidiš kdaj se lastnosti poslabšajo.
Evo, kako zgleda ta moj test, ki pove vse. Praktično vsak ima že pametni telefon, namestiš samo Accelerometer monitor, ki ima možnost shranjevanja pospeška v txt fajl. Telefon daš nekam v avto, najbolje kar na nosilec na šipo. Potem se pa voziš naokoli in parkrat na polno bremzaš z ABS, pri poljubni hitrosti, ni se treba ustavit. Potem v Excelu izrišeš takele grafe:
 Dober asfalt

Dober asfalt

 Zlizan asfalt

Zlizan asfalt



Kot se vidi, sem se na mokrem, dobrem asfaltu ustavljal s pospeškom 0,9G, kar je super za 3 leta stare zimske Conti TS800 pri 11°C. Če preračunamo, bi se s takim pospeškom od 100km/h ustavil v 44m. Najboljše nove letne na Autobild testu so potrebovale cca. 47m.

Na zlizanem asfaltu sem ustavljal s povprečno 0,7G. Preračunano od 100km/h do 0km/h bi se ustavljal 56m.

Torej zaviralna moč je zelo odvisna od podlage, ampak ker testiram vedno na istih odsekih, lahko spremljam staranje mojih gum in lepo vidim, kdaj so za v smeti.

Čez kakšna 2 tedna sledijo še grafi z 2 leti starimi letnimi enake dimenzije, Nokian Line.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Buggy ::

Eto prvi report o mojih novih Korejkah :P

Guma Nexen N8000 je po prvih 1000km izpolnila vsa pricakovanja. Se posebej jo moram pohvalit po mokrem (kar trenutno ni tezko ker imamo tako lepo vreme). Bocnice (XL) in pumpanje na 2.5 bara, obcutek v ovinkih zelo suveren, za obrabo se ne morem recti...pricakujem pa da bo letos zdrzala :P
Vozimi isto relacijo in ce kdo pozna relacijo Turjak-Grosuplje (ovinki in klanci ter NEVERJETNO zlizan asfalt) potem ve kako je treba tam po jajcih vozit ce imas kaksen star gnoj od gume. Michelin Primacy HP - stara 3 leta...kupljena stara 2 leti star DOT - najvecji gnoj v teh pogojih po enem letu. Ko sem jo fuknil dol letos sem jo poslatal in sploh ni bila guma ampak plastika, izrabla se je pa isto kot vse do zdej.

D3m ::

Katero velikost imaš?

Aha sem videl, da 225/45 R17. :>

No super to leto še speljem do konca Dunlopke pol pa Korejca.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

D3m ::

Buggy je izjavil:

Eto prvi report o mojih novih Korejkah :P

Guma Nexen N8000 je po prvih 1000km izpolnila vsa pricakovanja. Se posebej jo moram pohvalit po mokrem (kar trenutno ni tezko ker imamo tako lepo vreme). Bocnice (XL) in pumpanje na 2.5 bara, obcutek v ovinkih zelo suveren, za obrabo se ne morem recti...pricakujem pa da bo letos zdrzala :P
Vozimi isto relacijo in ce kdo pozna relacijo Turjak-Grosuplje (ovinki in klanci ter NEVERJETNO zlizan asfalt) potem ve kako je treba tam po jajcih vozit ce imas kaksen star gnoj od gume. Michelin Primacy HP - stara 3 leta...kupljena stara 2 leti star DOT - najvecji gnoj v teh pogojih po enem letu. Ko sem jo fuknil dol letos sem jo poslatal in sploh ni bila guma ampak plastika, izrabla se je pa isto kot vse do zdej.


Turjak? Pol poznaš mojga prjatla Grudna. :D
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

profii ::

Buggy je izjavil:

Eto prvi report o mojih novih Korejkah :P

Guma Nexen N8000 je po prvih 1000km izpolnila vsa pricakovanja. Se posebej jo moram pohvalit po mokrem (kar trenutno ni tezko ker imamo tako lepo vreme). Bocnice (XL) in pumpanje na 2.5 bara, obcutek v ovinkih zelo suveren, za obrabo se ne morem recti...pricakujem pa da bo letos zdrzala :P
Vozimi isto relacijo in ce kdo pozna relacijo Turjak-Grosuplje (ovinki in klanci ter NEVERJETNO zlizan asfalt) potem ve kako je treba tam po jajcih vozit ce imas kaksen star gnoj od gume. Michelin Primacy HP - stara 3 leta...kupljena stara 2 leti star DOT - najvecji gnoj v teh pogojih po enem letu. Ko sem jo fuknil dol letos sem jo poslatal in sploh ni bila guma ampak plastika, izrabla se je pa isto kot vse do zdej.


Za to relacijo lahko potrdim da je asfalt res kritčen, še z novimi gumami me je kje strah, s kakšno plastiko je pa katastrofa.

Buggy ::

Turjak? Pol poznaš mojga prjatla Grudna. :D


zal ne...ta relacija je samo majhen delcek moje vskodnevne relacije, izpostavil pa sem ga ker je cesta idealna za testirat performance gume v mokrem in razgibanem terenu. Se posebej je zanimivo na jesen, ko se izmenicni odseki suhe in mokre ceste pomesajo se z odseki ceste, kjer se zlizanemu asfaltu prikljuci se odpadlo listje oz. kasa zmletega listja na cesti direkt v sencnem, ven nagnjenem ovinku....v klanec.

Takih predelov katastrofalnega asfalta je na moji poti kar nekaj in sem preprican da tudi drugje po Sloveniji, zato ne rabis biti Fitipaldi, da te kot bi mignil stara in nekvalitetna guma preseneti. Kot je bilo ze receno. Priznana znamka gume se ni garancija da se bo tvoj avto v tvojih pogojih obnasal ustrezno, kakor tudi obratna varinata, ker eni tako radi neosnovano pljuvate, cez ne tako marketinsko uveljavljene in polovico cenejse gume.
Nexen N8000 je v mokrih pogojih (tam gumo tudi potrebujes kvalitetno) zelo prepricljiva, se bolj pa s tem za kaksno ceno to nudi. Ce mi bo zdrzala celo sezono je to v mojem primeru vsekakor tudi drugoletni nakup. Sicer pa ne bom hvalil prehitro, bo potrebno se malo zvozit pa potem govorit.

theBill ::

energetik je izjavil:

Kot se vidi, sem se na mokrem, dobrem asfaltu ustavljal s pospeškom 0,9G, kar je super za 3 leta stare zimske Conti TS800 pri 11°C. Če preračunamo, bi se s takim pospeškom od 100km/h ustavil v 44m. Najboljše nove letne na Autobild testu so potrebovale cca. 47m.

Od kje pa tebi to?

energetik ::

theBill je izjavil:

energetik je izjavil:

Kot se vidi, sem se na mokrem, dobrem asfaltu ustavljal s pospeškom 0,9G, kar je super za 3 leta stare zimske Conti TS800 pri 11°C. Če preračunamo, bi se s takim pospeškom od 100km/h ustavil v 44m. Najboljše nove letne na Autobild testu so potrebovale cca. 47m.

Od kje pa tebi to?

http://www.autobild.de/bilder/grosser-s...

theBill ::

energetik je izjavil:

theBill je izjavil:

energetik je izjavil:

Kot se vidi, sem se na mokrem, dobrem asfaltu ustavljal s pospeškom 0,9G, kar je super za 3 leta stare zimske Conti TS800 pri 11°C. Če preračunamo, bi se s takim pospeškom od 100km/h ustavil v 44m. Najboljše nove letne na Autobild testu so potrebovale cca. 47m.

Od kje pa tebi to?

http://www.autobild.de/bilder/grosser-s...

Tvoji domači izračuni ne morejo biti pravilni, ni variante, da bi bila zimska toliko boljša od letne v dežju, na suhem jo pa itak letna povozi na celi črti.

While the European winter tyre (the best of the category, the Continental Winter Contact TS850) was usable in the warm wet and dry conditions, it still unsurprisingly lagged behind the best of the summer tyres, beating only the worst summer tyre in wet braking and none of the summer tyres in dry braking.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20...


Test zimskih gum, ki so ga opravili kolegi pri nemški specializirani reviji Autobild, je na drugi strani izpostavil meritve, ki pri zavorni poti na suhi in mokri podlagi dajejo prednost letni gumi.

http://www.siol.net/avtomoto/novice/201...

energetik ::

theBill je izjavil:

energetik je izjavil:

theBill je izjavil:

energetik je izjavil:

Kot se vidi, sem se na mokrem, dobrem asfaltu ustavljal s pospeškom 0,9G, kar je super za 3 leta stare zimske Conti TS800 pri 11°C. Če preračunamo, bi se s takim pospeškom od 100km/h ustavil v 44m. Najboljše nove letne na Autobild testu so potrebovale cca. 47m.

Od kje pa tebi to?

http://www.autobild.de/bilder/grosser-s...

Tvoji domači izračuni ne morejo biti pravilni, ni variante, da bi bila zimska toliko boljša od letne v dežju, na suhem jo pa itak letna povozi na celi črti.

While the European winter tyre (the best of the category, the Continental Winter Contact TS850) was usable in the warm wet and dry conditions, it still unsurprisingly lagged behind the best of the summer tyres, beating only the worst summer tyre in wet braking and none of the summer tyres in dry braking.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20...
Na tem tvojem testu so testirali 16" gume, širše dimenzije. Jaz imam pa 185/65/14, v zgoraj omenjenem Autobild testu pa podobne 185/60/15. In v teh manjših dimenzijah imam jaz precej slabe izkušnje z vsemi letnimi, ker so trde, pa sem vedno jemal najboljše po ADAC. Na mokrem sem vedno imel boljši občutek na zimskih. In to moje meritve potrjujejo. Brezskrbi, pospeškomer v telefonu je natančen vsaj na 1 decimalko m/s2, preverjeno z Zemljino težnostjo. Očitno sem naletel na res odličen asfalt, da sem lahko zaviral s povprečno 0,9G na mokrem. Sicer pa sledi še moj test na istem odseku pri isti temperaturo še mojimi letnimi, pa bomo imeli direktno primerjavo TS800 vs. Nokian Line v isti dimenziji.
Lahko pa malce žrtvujem diske, pa grem probat še dejansko 100-0km/h, pa bomo videli.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

theBill ::

Kaj ima to veze, če so širše??! Saj so tudi zimske primerjalne širše, in Conti TS850 je dve generaciji novejša guma kot Conti TS800, z izboljšanim oprijemom na mokrem, pa še vseeno ne more parirati letnim. In zdej boš ti trdil, da kljub temu, da je 16 colska TS850 za vsemi letnimi, je pa tvoja 15 colska TS800 za tri metre boljša na mokrem od najboljše letne? A se zajebavaš?

Tvoje meritve so proti profesionalnim na testih pnevmatik nothing but a bad joke in ne potrjejo absolutno ničesar. Sploh zato, ker si do zavorne poti prišel z izračunom in ne z meritvijo. Še manj merodajni so pa tvoji občutki (induktivno sklepanje, the mother of all fuckups).

Tudi če bi iz 100-0 km/h zaviral in meril zavorno pot, bi se z lahkoto zmotil pri točki začetka zaviranja za vsaj meter, ker pri 100 km/h pač ne moreš na meter natančno na isti točki zavirati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: theBill ()

sandmat ::

energetik je izjavil:

Brezskrbi, pospeškomer v telefonu je natančen vsaj na 1 decimalko m/s2, preverjeno z Zemljino težnostjo. Očitno sem naletel na res odličen asfalt, da sem lahko zaviral s povprečno 0,9G na mokrem.


Srce zlato, če si kadarkoli razvijal aplikacijo, ki vključuje pospeškomer, si ugotovil, da se natančnost in uporabnost razlikujeta med modeli telefonov za svetlobna leta. Poleg tega je treba dat kak gaborjev filter čez, da sploh dobiš nekaj podobnega rezultatu. Prosim ne primerjat meritev z gadgeti iz pralnega praška z nekim resnejšim testom. Po možnosti si razdaljo 47m meril preko GPSa?

energetik ::

theBill je izjavil:

Kaj ima to veze, če so širše??! Saj so tudi zimske primerjalne širše, in Conti TS850 je dve generaciji novejša guma kot Conti TS800, z izboljšanim oprijemom na mokrem, pa še vseeno ne more parirati letnim. In zdej boš ti trdil, da kljub temu, da je 16 colska TS850 za vsemi letnimi, je pa tvoja 15 colska TS800 za tri metre boljša na mokrem od najboljše letne? A se zajebavaš?

Tvoje meritve so proti profesionalnim na testih pnevmatik nothing but a bad joke in ne potrjejo absolutno ničesar. Sploh zato, ker si do zavorne poti prišel z izračunom in ne z meritvijo. Še manj merodajni so pa tvoji občutki (induktivno sklepanje, the mother of all fuckups).

Tudi če bi iz 100-0 km/h zaviral in meril zavorno pot, bi se z lahkoto zmotil pri točki začetka zaviranja za vsaj meter, ker pri 100 km/h pač ne moreš na meter natančno na isti točki zavirati.
Kaj ima veze da so širše? V tisti dimenziji so mešanice ponavadi mehkejše, v širinah po 185 pa so trše. Bad joke? Pri mojem testu sem hitrost zmanjšal za cca. 45km/h in v tem času imel povprečen pospešek 0,9G. A misliš, da bi se pa pri zaviranju iz 100km/h ta pospešek kar čudežno spremenil? Izračun je povsem natančen, grem stavit, da če bi še delat meritve iz 100-0, da bi bilo razlike med meritvijo in izračunom na +/-2m. Še vedno bi bilo tam-tam v primerjavi z Autobild testom.


sandmat je izjavil:

energetik je izjavil:

Brezskrbi, pospeškomer v telefonu je natančen vsaj na 1 decimalko m/s2, preverjeno z Zemljino težnostjo. Očitno sem naletel na res odličen asfalt, da sem lahko zaviral s povprečno 0,9G na mokrem.


Srce zlato, če si kadarkoli razvijal aplikacijo, ki vključuje pospeškomer, si ugotovil, da se natančnost in uporabnost razlikujeta med modeli telefonov za svetlobna leta. Poleg tega je treba dat kak gaborjev filter čez, da sploh dobiš nekaj podobnega rezultatu. Prosim ne primerjat meritev z gadgeti iz pralnega praška z nekim resnejšim testom. Po možnosti si razdaljo 47m meril preko GPSa?
Lej, pospeškomer v mojem telefonu na 1 decimalko natančno izmeri težnost Zemlje, ki je znana, s tem se verjetno strinjaš. Če potem v isti osi pospeškomera zaviram, bo tudi ta meritev toliko natančna. Ja?
Ne razdaljo 100-0 sem izračunal glede na povprečni pospešek pri mojem zaviranju cca. 60-15km/h. razdalja = v2/2/a
Lahko pa grem dejansko naredit zaviranje iz 100-0km/h in iz grafa poberem samo čase začetka in konca zaviranja, ki so jasno vidni. Razen če trdiš, da telefon tudi časa ne meri na vsaj 50ms natančno. Zavorna razdalja pa je potem 50km/h*dT. Mi ni treba določat točke zaviranja in merit z metrom, ker lahko čase zaviranja odčitam precej bolj natančno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

theBill ::

V tisti dimenziji so mešanice ponavadi mehkejše, v širinah po 185 pa so trše.

A to je spet ena po tvojem občutku in strokovnem otipu z nepostriženim nohtom?

Eh, nima smisla nadaljevati. Najbolje da pišeš na kako Motorevijo, pa še na ADAC in Autobild, zakaj sploh sami delajo drage teste gum. Ponudi se jim, da jim narediš teste gum s tvojim pospeškomerom na telefonu, pa ne samo to, še metra ne boš rabil, ker boš samo delno zaviral in potem zavorne poti izračunal. Tisto kramo od meritvenih instrumentov pa naj kar v kanto zabrišejo.

Pred leti so bili podobni optimisti v F1, Virgin če se ne motim. Frajerji so rekli, da oni sploh ne rabijo wind tunnela, bodo oni airflow kar simulirali z računalniki. Kako se je zgodba končala in kako uspešen je bil njihov pristop je pa znano.

energetik ::

Lej meni je vseeno, kaj si ti misliš. Meritve delam zase, da vem, kdaj je guma za zamenjat.
In vem, da so moje meritve in izračuni vsaj na 10% natančni, kar je za osebno rabo povsem OK.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

lonewolf_ ::

Hankook k425 eco se mi odlično obnesejo na Corsi 1.2 za teh 43EUR po kosu.
Pač kolikor sem lahko sprobal se solidno držijo ceste tudi v dežju (sicer vode na cestišču ni bilo ravno dosti).
Čeprav zdi se mi, da se bolje obnesejo, če so rahlo bolj napolnjene, me pa zanima kako bo z obrabo.

175/65/14 82T
R5 3600 + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Palit 1070 Ti | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
Mortar Titanium | XFX CoreV2 450W | Enermax Fulmo ST

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: lonewolf_ ()

mat xxl ::

Katere pa svetujete vseletne za Fiat Punto star cca 10 let. Me tašča sprašuje pa prevozi letno morda cca 2000 km , in stare gume še z veliko profila (10 let stare) so tako trde, da vožnja ni več varna. Ker se malo vozi , pozimi itak samo če je kopna cesta bi kupila kar vseletne po možnosti kake , ki ne postarajo prehitro. Vsak namig dobrodošel, ker gum za te avte ne poznam in nimam pojma , kaj ji svetovati, menjala pa bo vse 4 hkrati.

energetik ::

mat xxl je izjavil:

Katere pa svetujete vseletne za Fiat Punto star cca 10 let. Me tašča sprašuje pa prevozi letno morda cca 2000 km , in stare gume še z veliko profila (10 let stare) so tako trde, da vožnja ni več varna. Ker se malo vozi , pozimi itak samo če je kopna cesta bi kupila kar vseletne po možnosti kake , ki ne postarajo prehitro. Vsak namig dobrodošel, ker gum za te avte ne poznam in nimam pojma , kaj ji svetovati, menjala pa bo vse 4 hkrati.
Goodyear Vector 4Seasons. Praktično ena od redkih, ki so zadovoljive tako poleti, kot pri malo snega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

cink44 ::

mat xxl je izjavil:

Katere pa svetujete vseletne za Fiat Punto star cca 10 let. Me tašča sprašuje pa prevozi letno morda cca 2000 km , in stare gume še z veliko profila (10 let stare) so tako trde, da vožnja ni več varna. Ker se malo vozi , pozimi itak samo če je kopna cesta bi kupila kar vseletne po možnosti kake , ki ne postarajo prehitro. Vsak namig dobrodošel, ker gum za te avte ne poznam in nimam pojma , kaj ji svetovati, menjala pa bo vse 4 hkrati.


Hankook Optimo 4s, jih imam že 6 let, pa niso nič plastične in so dobre v mokrem. (seveda ne za Alonse tega foruma, ki gume s profilom mečejo proč po dveh letih)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: cink44 ()

GrimReaper ::

Za take primere bo sedaj najboljša izbira Michelin Cross Climate, razen če še kdo drug pogrunta kaj podobnega. Celoletne, tudi najboljše Goodyear Vector 4Seasons, se lahko skrijejo.
Še zame, 1.6 105KM, 6k km letno, pa tistih 2-5x na leto po 5cm snegu, bi ble verjetno več kot dovolj dobre, če je vse res, kar sem prebral.
Sam bi kar rekel da do nekje 10k km in nekje 140KM motor (za močnejše rabiš pač najboljše kar obstaja, kar te vseeno niso, pa tudi sami oglašujejo da niso za športne avte, pa tudi ne dobiš jih v več kot 15-17"), se potem nebi več splačalo menjat.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

lukao ::

cink44 je izjavil:

mat xxl je izjavil:

Katere pa svetujete vseletne za Fiat Punto star cca 10 let. Me tašča sprašuje pa prevozi letno morda cca 2000 km , in stare gume še z veliko profila (10 let stare) so tako trde, da vožnja ni več varna. Ker se malo vozi , pozimi itak samo če je kopna cesta bi kupila kar vseletne po možnosti kake , ki ne postarajo prehitro. Vsak namig dobrodošel, ker gum za te avte ne poznam in nimam pojma , kaj ji svetovati, menjala pa bo vse 4 hkrati.


Hankook Optimo 4s, jih imam že 6 let, pa niso nič plastične in so dobre v mokrem. (seveda ne za Alonse tega foruma, ki gume s profilom mečejo proč po dveh letih)


Po dveh letih vržem stran gume brez profila. Pa nisem noben Alonso.

a_x_e_l ::

mat xxl je izjavil:

Katere pa svetujete vseletne za Fiat Punto star cca 10 let. Me tašča sprašuje pa prevozi letno morda cca 2000 km , in stare gume še z veliko profila (10 let stare) so tako trde, da vožnja ni več varna. Ker se malo vozi , pozimi itak samo če je kopna cesta bi kupila kar vseletne po možnosti kake , ki ne postarajo prehitro. Vsak namig dobrodošel, ker gum za te avte ne poznam in nimam pojma , kaj ji svetovati, menjala pa bo vse 4 hkrati.


Isto sem imal jaz nalogo zamenjat gume decembra. Na koncu sem pristal na Dunlop, model ne vem tocno z glave, lahko pa preverim. Za te pa sem se odlocli, ker ostanejo precej casa mehke in imajo profil, ki pozimi tudi ce zapade kaksna snezinka ne popusti takoj. Gre pa se pretezno za voznjo po obali (avto letnik 2001 in ima 70.000 km).

Jaz imam na mojem avtu ze 3 sezono Michelin PilotExalto PE2 in sem z njimi tako zadovoljen, da bom kar sel na naslednika te gume ko bo čas za zamenjat. Predvsem na morki cesti drzi kot mora, za suho cesto je marsikatera guma dobra :D

rotenon ::

Malo z zamikom tudi sam kupujem nove letne pnevmatike. Na homogacijskem kartončku sta za 17 inčna platišča možne dimenzije 245/45 r17 93Y ter 225/50 r17 94Y.
Zanima me zakaj Y (torej do 300 km/h)?. Ko da imam nek supersporten avto :D Medtem ko za gumo M+S (celoletna) zadostuje rezred H (do 210 km/h). Torej če kupim letne 17ke razreda W imam neizpraven avto?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: rotenon ()

WarpedOne ::

Da.
Are you not tired of being wrong again and again?

GrimReaper ::

Y gum v tej dimenziji je dovolj, če ne največ, tako da ne vidim problema, če res misliš da boš imel z W probleme.
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

SuperVeloce ::

če je hitrostni razred gume višji od končne hitrosti avta, ti verjetno nihče ne bo gnjavil. Še nisem slišal, da bi imeli ljudje zaradi tega probleme na tehničnem pregledu... Ponavadi imajo "ljudski" avtomobili za manjšo dimenzijo precej nižji razred, kot večjo (primer: za 185/65/r14 piše v kartončku T, za 195/55/r15 pa V).
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

Zheegec ::

On sprašuje, če ima lahko manj, kolikor razumem. In ja, jaz imam isto Y za avto, ki gre max 220km/h :))
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

AndrejO ::

Ne, za poletne ne smeš imeti nižji hitrostni razred, kot je homologiran. Če se ti bo v to "vtaknila" kontrola prometa, te bo stvar stala 400 EUR (200 polovička) in še naprej se ne boš smel odpeljati "pod lastnim pogonom", ker po črki zakona vozilo ni tehnično brezhibno.

42. čl. Zakona o motornih vozilih

rotenon ::

Hvala za odgovore. Zanimivo se mi zdi, da sem zakonsko premoran kupiti pnevmatike, ki so namenjene vožnji s hitrostjo do 300km/h. Dvojna merila, oz neka huda skrb za varnost :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: rotenon ()

Zheegec ::

Ko te policaji ustavijo pri 250km/h jim povej, da greš legalno lahko še 50km/h več :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

SuperVeloce ::

AndrejO, seveda, nekje si navzkriž z zakonom. Ampak, da bi se dejansko nekdo obesil na to, pa še nisem slišal (ne tehnični, ne zavarovalnica, niti policisti). Seveda je malo drugače, če ne štimajo tudi dimenzije gum in platišč (oz. da TUV za ta platišča ne dovoli te dimenzije)...

Smešno je pač, da recimo v primeru gum, ki sem ga navedel zgoraj, torej če imaš v kartončku dimenzije R14, ki imajo razred T in R15 ki imajo razred V, ne smeš dat slednih z razredom H (pa tudi če ima avto precej nižjo končno hitrost).

Nekako tako, kot si vsak po svoje razlaga tisto o zimskih gumah:
"Zimske pnevmatike so lahko za največ dva razreda nižjega hitrostna razreda, kot ga zahteva konstrukcijsko določena najvišja hitrost vozila."

Konstrukcijsko določena max. hitrost vozila včasih nima nobene veze z razredi gum, ki so ponavadi v kartončkih, sploh ko je med dvema dimenzijama 3 razrede razlike.

Je pa veliko zgodb in izkušenj, ko se kokoške zmotijo pri izdajanju prometne... tega je precej veliko. Avtomobilom, prvič registriranim pri nas manjka notri vsega boga, od dimenzij, ki jih imaš zapisane v tehnični knjižici ali na vratih, pa tudi napačne šasije, motorji itd... gadno. In če nekdo hoče dodati manjkajočo dimenzijo, mu preostane le teženje uvozniku za papirovje in plačilo nekih 30eur za "homologacijo".
Ena smešna zgodba je tudi z določenimi modeli Twingota cca. 15 let nazaj, kateri so imeli homologacijo za 13col felge, katere pa sploh niso pasale zaradi zavornih čeljusti.
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

Zgodovina sprememb…

energetik ::

SuperVeloce je izjavil:

Ponavadi imajo "ljudski" avtomobili za manjšo dimenzijo precej nižji razred, kot večjo (primer: za 185/65/r14 piše v kartončku T, za 195/55/r15 pa V).
Tole mi je pa ena od večjih gluposti v zakonodaji.
Tako mam tudi jaz, avto ima max. 170km/h, letne v 14" dimenziji moram imeti H (210km/h), v 15" pa kar v razredu V (240km/h). Iz katerga razloga, mi ni jasno. Sploh pa je zakon glup, ker itak je legalno voziti samo do 130km/h.
To je podobna neumnost kot cestnina glede na kubaturo ali zavarovanje glede na moč.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

AndrejO ::

SuperVeloce je izjavil:

AndrejO, seveda, nekje si navzkriž z zakonom. Ampak, da bi se dejansko nekdo obesil na to, pa še nisem slišal (ne tehnični, ne zavarovalnica, niti policisti). Seveda je malo drugače, če ne štimajo tudi dimenzije gum in platišč (oz. da TUV za ta platišča ne dovoli te dimenzije)...

Kar se tiče kompliciranja, pa je tako, da ne komplicira nihče, dokler se nekaj ne zakomplicira, potem pa je nenadoma zakomplicirano vse in vrag dobi mlade. Se je dogajalo in se tudi bo dogajalo. Za podrsan lak na parkirišču verjetno ne, za kaj več, še zlasti, če pride do telesnih poškodb, pa boš hitro videl kako se "gora ruši nate", ko boš bral zapisnik izrednega tehničnega in obvestilo zavarovalnice, da nisi upravičen do kritja, ker si kršil pogodbo.

Za vsakodnevno uporabo pa se seveda lahko sam odloči do kolikšne mere zaupa nesposobnosti države, da izvaja lastne predpise.

SuperVeloce je izjavil:

Nekako tako, kot si vsak po svoje razlaga tisto o zimskih gumah:
"Zimske pnevmatike so lahko za največ dva razreda nižjega hitrostna razreda, kot ga zahteva konstrukcijsko določena najvišja hitrost vozila."

Žalostno je, da se je besedilo spremenilo že 4+ let nazaj, pa se naokoli še vedno razglablja o starih predpisih. Me pa ne čudi, da si ljude nekaj po svoje razlagajo, če tudi še po nekaj letih niso ugotovili, da se je predpis že spremenil. Tukaj si lahko prebereš zaenkrat še veljavno verzijo.

SuperVeloce je izjavil:

Konstrukcijsko določena max. hitrost vozila včasih nima nobene veze z razredi gum, ki so ponavadi v kartončkih, sploh ko je med dvema dimenzijama 3 razrede razlike.

Če želiš, se lahko malo razpišem o dveh medsebojno povezanih razlogih zakaj je temu tako.

SuperVeloce je izjavil:

Ena smešna zgodba je tudi z določenimi modeli Twingota cca. 15 let nazaj, kateri so imeli homologacijo za 13col felge, katere pa sploh niso pasale zaradi zavornih čeljusti.

Simpatično in simptomatično. Vendar pa to še vedno ne spremeni tega, da imaš bodisi urejene papirje, bodisi zaupaš nesposobnosti države, da zagotovi izvajanje svojih predpisov. Sam sem se odločil, da se mi da bosti z birokratskimi mlini, drugi pa se lahko odločite sami zase kako in kaj. Se je pa dobro zavedati posledic, če nekoga nenadoma piči, da se zapiči v tehnično neskladnost in jo uporabo na škodo tistega, ki je tvegal.

SuperVeloce ::

Saj ne rečem, se strinjam s teboj in ponavadi ravnam pri izbiri gum tako kot pač moram, razen če je določen hitrostni razred izredno težko dobavljiv (ampak še nikoli nisem kupil gume, ki bi bila blizu ali celo izenačena z najvišjo hitrostjo modela avtomobila).

Če želiš, se lahko malo razpišem o dveh medsebojno povezanih razlogih zakaj je temu tako.

Kamot, zato pa je forum.
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

vorantz ::

rotenon je izjavil:

Medtem ko za gumo M+S (celoletna) zadostuje rezred H (do 210 km/h).


Noben ni opazil tele izjave
M+S (mud + snow) niso celoletne ampak zimske

SuperVeloce ::

Tudi zimske niso ubistvu. M+S sicer pomeni mud+snow, ampak kaj vse se pod to oznako prodaja, od kramperc za offroad do gum ki izgledajo čisto letne in lamel nimajo... prave zimske imajo tudi snežinko, da vsaj na daleč zagotavlja primerno zmes gume.
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

kuglvinkl ::

Pobje, nasvet rabm za letne gume dimenzij 235/45/17. Mondeo karavan. Vozi se 95% po avtocesti. Skrata guime za work horsa rabm.

hvala.
Your focus determines your reallity

Zgodovina sprememb…

AndrejO ::

kuglvinkl je izjavil:

Pobje, nasvet rabm za letne gume dimenzij 235/45/17. Mondeo karavan. Vozi se 95% po avtocesti. Skrata guime za work horsa rabm.

Kako pogosto jih želiš menjati?
Kako pomembna ti je poraba?

kuglvinkl ::

Na leto naredim veliko kilometrov, varnost je prva. Pomembna je poraba nafte in obraba gum. Menjam jih ko so za menjavo, tu pretirano šparanje ne pride v poštev.
Your focus determines your reallity

AndrejO ::

Jaz ti bi predlagal Goodyear Eagle F1 Asym 2.

Zavorne poti v suhem in mokrem so na testih med najkrajšimi, kotalni upor oz. poraba goriva zelo ugodna glede na performanse (eko variente gum ti dajo manjšo porabo za ceno nekoliko daljših zavornih poti), ne zradira se jih tako hitro, kot npr. Conti SportContact 5, kar pomeni, da bi jih boš zelo verjetno lahko gajsal 50.000km preden jih boš vrgel stran. Če praviš, da veliko voziš, je to dve dobri poletni sezoni.

kuglvinkl ::

tudi meni so padle v oči, v resnici zaradi cene, okol 100 evrov je sprejemljivo. Tako ja, računal sem na dve sezoni, se pravi jih menjam pomladi 2017.

Thnx!
Your focus determines your reallity

AndrejO ::

Samo drži se 95% AC. Po ovinkih so tudi sicer odlične, samo tam jih bo pri živahni vožnji po robovih pobralo v roku 20.000km.

Videno na Ford Focus ST2.

kuglvinkl ::

Ja, 95% AC drži tako da bi moralo biti v redu. Pa tudi ko so ovinki, je zelo po omejitvah.
Your focus determines your reallity

WarpedOne ::

Pa tudi ko so ovinki, je zelo po omejitvah.

Gume se le kislo nasmehnejo.
Ni treba prekoračit omejitve, da bi gume v ovinkih resno švicale.
Are you not tired of being wrong again and again?

rotenon ::

Sem ravno pred nakupom ContiSportContact 5 - 225/50 R17 - pa bi prosil se za drugo mnenje, glede na to da jo zgoraj nekdo primerja z radirko :D. Torej potrebujem pnevmatiko najvišjega hitrostnega razreda (Y), z majhno obrabo, nič pa nebi imel proti ugodni ceni. Vozim okrog 20 kkm v letni sezoni, recimo 75% avtocesta. Michelin Primacy 3 naj bi imela zelo majhno obrabo. Pa je vredna toliko več denarja v primerjavi z ContiSportContact 5? Oz kaj bi bil optimalni nakup?

SuperVeloce ::

Ja te športne in dobre gume so vse radirke, sploh po robovih, če se konkretno pelješ čez ovinke in rondoje. Najbolj to velja prvo sezono, ko večina dobi gume direkt iz tovarne, verjetno prekratko vulkanizirane.
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

SuperVeloce ::

Uglavnem, na 225/45/17 so mi bile zelo dobre sportcontact5 in dunlopove sportmaxx rt (obojne nam je pobralo praktično v eni sezoni in pol čez Črnivec in podobne relacije), Michelinove Primacy 3 pa se daleč najmanj obrabljajo. Zelo tihe so Dunlopove bluresponse, vendar to verjetno odpade za Y razred. Trenutno so gor nove Goodyear efficientgrip performance ali nekaj takšnega, bomo videli..
Main: i7 4790 + 212evo, h87m pro4, XFX rx480 GTR black, 4x8GB 1600CL8, 850evo

Zheegec ::

Performance gume se v glavnem zradirajo takoj. Pirelli PZEro Rosso 225/50/R17 so se mi v 2 letih zradirale na 0mm (NIČ MILIMETROV) profila!
Sedaj imam pa PZero Nero, pa so bistveno boljše, kar se tega tiče, samo niso pa tako dobre za ovinke. Po enem letu je gor še praktično cel profil in bodo za kakšne 3 sezone vse skupaj.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

AndrejO ::

Po mojih izkušnjah sta F1 Asy 2 in SportContact5 odlični pnevmatiki za navadne smrtnike, kar se tiče oprijema, stabilnosti in zavornih poti v mokrem in suhem. Se pa SC5 po mnenju vseh hitreje obrabijo.

Ostalih ne poznam, zato jih ne morem primerjati. Sem pa iz druge roke slišal, da so Pilot Sport 3 tudi odlične, a naj o njih raje nekaj pove nekdo, ki jih je že vozil.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28742414 (13196) slemarko
»

Nove gume: kaj izbrati, oziroma je še kje ceneje? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13523869 (9204) beta1
»

Obraba letnih pnevmatik? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
629990 (8372) GrimReaper
»

Kormoran zimske gume (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11414331 (11809) theBill
»

Razlika med pnevmatiki (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9115264 (12829) denabiker

Več podobnih tem