Slo-Tech

» »

Zimske vs. poletne gume

Zimske vs. poletne gume

«
1
2 3 4

i33a ::

Pozdravljeni, počasi prihaja čas, ko bo treba razmišljati o menjavi pnevmatik.
Zadnje čase se vse bolj sprašujem, kaj se mi boj izplača?
Kupiti zimske gume in jih imeti celo leto? Ali imeti letne + kupiti zimske verige?
Na leto sem do zdaj prevozil cca 10.000km.. od tega veliko večino v poletnih mesecih. Vozim se večinoma po gorenjskem in Ljubljani.
Glede na to, da ne delam veliko kilometrov, se mi najbrž ne izplača menjavati gum 2x na leto.. saj bi samo za menjavanje gum odštel za cca eno gumo(40€). Kako dobro se obnesejo zimske gume poleti in so sploh primerne za tako vožnjo?

Lep pozdrav in hvala za nasvete

Miha 333 ::

Zimske poleti so večino časa zadovoljive, v veliki vročini pa premehke in je zato oprijem slabši.

Letne pozimi niso OK. Če bo poledenelo, ne boš nikamor prišel, verig pa ne boš smel namestiti, ker ne bo snega na vozišču.

Lahko pa razmisliš o celoletnih, nekatere so že kar OK, je pa to seveda kompromis.

nejc711 ::

Jaz imam zimske gor celo leto in ko jih zvozim jih ponavadi konec jeseni zamenjam za nove zimske.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc711 ()

steev ::

Mah, če je poledenelo, ti tudi zimske gume ne pomagajo. Zdaj, če avta ne rabiš nujno, bi jaz na tvojem mestu imel letne (+ ketne po zimi), ker so ceste večino zime suhe oz. mokre, razen tistih 5 dni na leto, ko je sneg na cesti, takrat pač avto pustiš doma. Pa napoved gledat.
:|

Bellzmet ::

Zimske poleti recimo, da grejo čez. Ampak so potem tudi pozimi slabše, ker jim visoke temperature škodujejo.

Letne pozimi pa ni šans. Sneg tukaj ni bistven, že temperatura bistveno sprememni lastnosti gume. Pa seveda če se kaj zgodi je takoj tožba zaradi neustrezne zimske opreme.

Drugače pa je treba gume menjavat. Ko boste komu prileteli v rit bi vam tista 2 metra manj zavorne poti še kako prišla prav. Gume so strošek, ki ga je potebno vkalkulirat ob nakupu avtomobila.

Menjava 40 EUR? Polno je kuponov in vsega kjer menjajo za 20 EUR ali manj.

mr1two ::

Če ti ni bistveno, da letiš na cesto, ko je sneg, potem je vseeno katere imaš.
Dosti ljudi uporablja zimske celo leto, vendar moraš vedeti, da takšne gume niso dobre. Poleti se namreč zimske zelo hitro starajo (zaradi pregrevanja zgubijo lastnosti, ki jih guma nudi v zimskih razmerah).
Ni pa tako hudo, da se nebi dalo. Če si počasnejši voznik, ki mu je previdnost na prvem mestu, potem ti priporočam zimske, ki jih boš verjetno menjal enkrat na 4-5 let(glede na prevožene kilometre).
Še vedno se mi zdi, da ob normalni vožnji boljše delajo zimske(ker delajo vedno), kot pa letne.

Zimske skoraj vedno slabše držijo od letnih, razlika pa je, da "vedno" držijo. Če poskusiš z letnimi gumami peljat po 2cm snega, je včasih še po ravnem problem speljat, ustavit pa še večji.

Da se peljat tudi na 10+ let starih "plastičnih" gumah, vendar ni varno.

Glede menjavanja gum: Lahko imaš tudi 2 kompleta pnevmatik s platišči. Če pobrskaš po oglasih, ni vrag, da ne najdeš neke ugodne ponudbe platišč, morda celo z gumami (ki niso preveč slabe).
Uporaba troblje v avtu povzroči krčenje možganov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mr1two ()

Assass1n ::

Menjaj, tudi jaz delam le 10k km na leto pa jih menjam, včasim sem kupoval rabljene gume sedaj pa imam oba kompleta nova. Daš tiste 40€ za menjavo (17" alu) kot pa 400 za kleparja.
še ko je na tv-ju moder ekran me `pr src stisne

jnovak ::

OK, tole pa vidim, da vam ni povsem jasno, zato konkreten nasvet za VAŠO in NAŠO varnost na cesti:

Ne uporabljajte zimskih gum poleti!

1. Večina znamk pnevmatik je dobrih in NI velikih razlik med njimi (npr. med Michelin in Sava), čeprav so na testih določene firme "precej" bolje ocenjene (primerjava prej omenjenih znamk je z razlogom - ena dražjih in ena cenejših različic). Vseeno se pa izogibajte pnevmatih vprašljivih znamk in nekih čudnih (nepotrjenih, netestiranih) Azijskih proizvodov.

2. Razlika med zimsko in letno gumo je OGROMNA!

3. V SLO je za večino časa bolj primerna LETNA guma. Izjeme so samo dnevi, ko zmrzuje oz. je pod 5 stopinjami (nad ničlo).

4. Že pri +10°C se veliko bolje obnese letna guma (pa če je suho ali mokro cestišče).

Testi to potrjujejo (1), (2) - in to v primeru povsem novih pnevmatik. Zimske gume pa poletna vročina uniči. Izgubi na prožnosti, obrabi se ... in hitro postane še precej slabša za toplejše vreme (in posledično tudi izgubi prvotne prednosti za uporabo v naslednji zimi).

eales ::

Ko smo že pri gumah? Imamo že kakšne teste zimskih pnevmatik za sezono 2015/2016?

damjan1980 ::

Sam sem nekoc bil v enaki situaciji kot ti in pojavljala so se mi tocno enaka vprasanja. Odgovore sem si skozi prakso poiskal sam.

1. Zimska celo leto. Vozis se v vecini primerov normalno. Problem so samo nepredvidiljive situacije. Moja je bila taksna, da se mi si temi cigumiji poleti ni uspelo pravocasno ustavit in sem letel ene 2m preko semaforja. Zavorna pot je bila precej metrov daljsa od letne gume. Ce bi takrat bil avto pred mano na semaforju, bi ga konkretno zajahal.

2. Letna celo leto. 1x me je ob 6 zjutraj na regionalki presenetil sneg, ki niti slucajno ni bil napovedan. Avto se je naenkrat spremenil v bob na ledu. Gume so bile nove, kontrole nad avtom enostavno vec ni bilo, eno zavijanje levo sem kljub res zelo pocasni voznji komaj kaj zvozil.
Naslednjic enaka storija. Me dobi sneg. Takoj na stran, ketne gor. Ker je bilo vse zabasano od snega, pa se moja pozicija zraven ceste za mene smrtno nevarna, sem hitel. In ketno nepravilno montiral. En kos je ob voznji butal ob blatnik. 150€ skode.

Od takrat dalje 2x letno menjavam in mi kaj drugega se na kraj pameti vec en pade.

Miha 333 ::

eales je izjavil:

Ko smo že pri gumah? Imamo že kakšne teste zimskih pnevmatik za sezono 2015/2016?

Da, tukaj. Tukaj pa je isti test v slovenščini, vendar meni noče odpreti tabel.

Blazz ::

imej zimske in letne in poskrbi, da nisi kamikaza na cesti, bo dobro za vse udeležence v prometu.

jnovak ::

@eales
Kot rečeno, večjih razlik med samimi zimskimi gumami ni (Continental, Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pirelli, Nokian, Michelin in duge). Če je cena issue, vzameš npr. Fulda/Sava ... če lahko pa več investiraš (pri 15" je ene 10 € razlike na pnevmatiko, pri 17" pa 20-25 € - torej ~100 € več za komplet).

@damjan1980
Tako, večina res ne ve, da so zimske gume poleti tudi zelo nevarne, vedno je govora samo o tem kako za zimo niso letne ok ... neke vrste kot debata o alkoholu in (trdih) drugah - ja, droge te lahko bolj zj*, ampak generalno je pa alko večji problem :)
Zimske gume se bolje obnesejo ob nizkih temperaturah in nekaj malega snega. Čim je več snega in led ... tudi z zimskimi nikamor ne prideš. Verige gor, ali pusti avto ugasnjen.

i33a ::

Najlepša hvala za odgovore.Očitno bo treba tako zimske kot letne gume.
Je mogoče smiselno imeti dodatne feltne, da potem sam menjaš.. in ni treba k vulkanizerju?

facepalm ::

Ce ze morajo biti celo leto iste gume, so letne najbolj primerne.
Razmere na nasih cestah so take, da je vec kot 3/4 leta cestisce bolj primerno za letne gume. V primerih ko ni tako, se vozis bolj previdno, v drasticnih primerih pa imas verige.
Letne gume bodo zimo prezivele in bodo dobre tudi naslednjo sezono. Zimske so ze po polovici poletja za v smeti in bi bile drugo zimo slabse od letnih.
Iz tega vidika je tako:
- letne za 3 - 4 leta (neprimerne za cca 1 mesec v letu z moznostjo verig)
- zimske za 1 leto (neprimerne za cca 6 mesecev v letu)
- dva kompleta gum na 4 - 5 let (zimske + letne)

Aston_11 ::

Verjetno smo bili vsi v tej dilemi in ga lomili in se navadili, da poleti letne in pozimi zimske in je stvar rešena - kot pri čevljih, poleti letne, pozimi zimske....

facepalm je izjavil:

Ce ze morajo biti celo leto iste gume, so letne najbolj primerne.
Razmere na nasih cestah so take, da je vec kot 3/4 leta cestisce bolj primerno za letne gume.
Razen takrat, ko z letnimi narediš zastoj na AC od Logatca do Ljubljane, ko avto ne spelje tam, kjer bi slaba zimska bp.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Aston_11 ()

facepalm ::

Aston_11 je izjavil:

facepalm je izjavil:

Ce ze morajo biti celo leto iste gume, so letne najbolj primerne.
Razmere na nasih cestah so take, da je vec kot 3/4 leta cestisce bolj primerno za letne gume.
Razen takrat, ko z letnimi narediš zastoj na AC od Logatca do Ljubljane, ko avto ne spelje tam, kjer bi slaba zimska bp.


Ja to so posebnosti, k ise lahko zgodijo nekaj dni v letu. Imas pa varianto, ko ti zimska zdrsne na mokri cesti in spet naredis zastoj.. taka posebnost je pa dosti bolj pogosta:)
Torej moznost zastoja 30x letno ali moznost zastoja 150x letno z manj udobno voznjo, visjo porabo in slabsi oprijem 10 mesecev v letu?:) Aja pa seveda, vsako leto nove gume:)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

radmannsdorf ::

Zimske so kul. Drugače pa že debata o tem, iste fore, isto se folk krega.
https://slo-tech.com/forum/t645808/0

Fuks ::

jnovak je izjavil:

OK, tole pa vidim, da vam ni povsem jasno, zato konkreten nasvet za VAŠO in NAŠO varnost na cesti:

Ne uporabljajte zimskih gum poleti!

1. Večina znamk pnevmatik je dobrih in NI velikih razlik med njimi (npr. med Michelin in Sava), čeprav so na testih določene firme "precej" bolje ocenjene (primerjava prej omenjenih znamk je z razlogom - ena dražjih in ena cenejših različic). Vseeno se pa izogibajte pnevmatih vprašljivih znamk in nekih čudnih (nepotrjenih, netestiranih) Azijskih proizvodov.

2. Razlika med zimsko in letno gumo je OGROMNA!

3. V SLO je za večino časa bolj primerna LETNA guma. Izjeme so samo dnevi, ko zmrzuje oz. je pod 5 stopinjami (nad ničlo).

4. Že pri +10°C se veliko bolje obnese letna guma (pa če je suho ali mokro cestišče).

Testi to potrjujejo (1), (2) - in to v primeru povsem novih pnevmatik. Zimske gume pa poletna vročina uniči. Izgubi na prožnosti, obrabi se ... in hitro postane še precej slabša za toplejše vreme (in posledično tudi izgubi prvotne prednosti za uporabo v naslednji zimi).


Tako to so dejstva, malo bi le še razširil 2. in 3. točko. Bistvena razlika med zimsko in letno gumo je ta, da je letna optimizirana za izriv vode in oprijem asfalta, zimska pa ima profil za oprijem na snegu. Testi so pokazali da tido pri zelo nizki temperaturi (tudi pod 0 pri suhem ali malo nad 0 pri mokrem) je letna še vseeno boljša saj bolje izpodriva vodo iz cestišča in bolje prime na asfalt. Težava letne je tako le kadar je sneg na cestišču. Zimska pa slabše prime na suhem cestišču, ne glede na temperaturo, ter tudi pri mokrem cestišču nima tako dobrega oprijema, to se pravi ti preti še nevarnost akvaplaninga.

WarpedOne ::

Nehajte blodit in se igrat z mojim življenjem.
Če ste preškrti/prerevni za namenska kompleta zimski/letni, pol za vas obstaja kombinirana - celotetna pnevmatika, ki je v štartu narejena za vožnjo pri -30 in pri +40.

To pomeni, da jo takšne temperature ne bodo bisteno in hitro fentale.
Letna guma po zimi se bo obnašala obupno, zimska guma poleti se bo obnašala super... do jeseni ko bo oprijem adijo.

Samo nemi kazat kako so letne gume testiral v "zimskih razmerah" in je bla bolša kot zimska. Novinarji ne znajo niti članka prevedit brez napak, pa da bojo sposobn pravilno pohendlat vse detajle različnih razmer? Malo morgen.

Nimam nič proti da takim bajkam verjamete, dokler se ne furate po istih cestah kot js.
Are you not tired of being wrong again and again?

lonewolf_ ::

S Conti ts850 ne moreš sfalit. Jaz imam zimske sicer fulda r14 (ne vem na pamet modela) pa še zaenkrat nisem imel težav s Corso 1.2. Pri hiši imamo rahel breg, brez problema pridem gor, medtem ko se ostali že skoraj na polovici brega ustavijo. Brat ima continentalke par let stare pa tudi nima problemov, sicer ima mislim da r15 na škodi octaviji. Sem raje dal 50€ več, kot pa da mam še dodatne probleme, ki lahko marsikdaj stanejo dosti več, kot pa je dejanska razlika v ceni novih gum. Ne šparat pri pnevmatikah.
Je pa foter imel michelinke 2 leti vožene na golf 5 pa so se 3. leto začele cefrati, jih je moral menjati....
R5 3600 + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Palit 1070 Ti | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
Mortar Titanium | XFX CoreV2 450W | Enermax Fulmo ST

Markus386 ::

i33a je izjavil:


Je mogoče smiselno imeti dodatne feltne, da potem sam menjaš.. in ni treba k vulkanizerju?


To moraš sam preračunat. Manjše dimenzije, rabljene feltne, lahko dobiš že za nekaj deset evrov. Poglej kake pašejo na tvoj avto (dimenzije + homologacija), ter poglej cene. Vračunaj še, koliko časa boš imel avto (vulkanizerja boš za prvič še vedno moral plačati, da ti jih namesti), ter koliko prišparaš s feltnami, če menjavaš sam.

D3m ::

lonewolf_ je izjavil:

S Conti ts850 ne moreš sfalit. Jaz imam zimske sicer fulda r14 (ne vem na pamet modela) pa še zaenkrat nisem imel težav s Corso 1.2. Pri hiši imamo rahel breg, brez problema pridem gor, medtem ko se ostali že skoraj na polovici brega ustavijo. Brat ima continentalke par let stare pa tudi nima problemov, sicer ima mislim da r15 na škodi octaviji. Sem raje dal 50€ več, kot pa da mam še dodatne probleme, ki lahko marsikdaj stanejo dosti več, kot pa je dejanska razlika v ceni novih gum. Ne šparat pri pnevmatikah.
Je pa foter imel michelinke 2 leti vožene na golf 5 pa so se 3. leto začele cefrati, jih je moral menjati....


Ne šparati ob enem nisi pa 100%, če je to ok.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

theBill ::

jnovak je izjavil:

OK, tole pa vidim, da vam ni povsem jasno, zato konkreten nasvet za VAŠO in NAŠO varnost na cesti:

Ne uporabljajte zimskih gum poleti!

1. Večina znamk pnevmatik je dobrih in NI velikih razlik med njimi (npr. med Michelin in Sava), čeprav so na testih določene firme "precej" bolje ocenjene (primerjava prej omenjenih znamk je z razlogom - ena dražjih in ena cenejših različic). Vseeno se pa izogibajte pnevmatih vprašljivih znamk in nekih čudnih (nepotrjenih, netestiranih) Azijskih proizvodov.

2. Razlika med zimsko in letno gumo je OGROMNA!

3. V SLO je za večino časa bolj primerna LETNA guma. Izjeme so samo dnevi, ko zmrzuje oz. je pod 5 stopinjami (nad ničlo).

4. Že pri +10°C se veliko bolje obnese letna guma (pa če je suho ali mokro cestišče).

Testi to potrjujejo (1), (2) - in to v primeru povsem novih pnevmatik. Zimske gume pa poletna vročina uniči. Izgubi na prožnosti, obrabi se ... in hitro postane še precej slabša za toplejše vreme (in posledično tudi izgubi prvotne prednosti za uporabo v naslednji zimi).


Glede na to, da se predstavljaš kot nekega strokovnjaka za gume in deliš nasvete, si napisal precej bedarij, t.i. "splošno znanih resnic" o gumah, katere ti radi navržejo starejši ljudje in jih potem ponavljajo kot papige. Testi pa te "stare resnice ovržejo. Zato je mogoče čas, da si posodobiš te tvoje dogme glede gum.

1. "Večina znamk pnevmatik je dobrih in NI velikih razlik med njimi" - to sploh ni res, kako lahko Savo primerjaš in uvrščaš med top gume. To sta dva razreda razlike. Sava ni niti na nivoju Fulde ali Nokiana, ki sta mid-range brands. Spada je t.i. economy brands, tik nad budget brands, kamor padejo kitajci. Letne in zimske Sava gume so porazne v dežju, to je dobro za starejše ljudi farbat, ko jim pri vulkanizerju ponudijo Savo, saj je dobra in solidna, videl že večkrat.

Dejansko je razlika med premium gumami in vsemi ostalimi, že mid-range znamke imajo cca. 4 metre daljšo zavorno razdaljo, to je skoraj dolžina celega avtomobila. Tu so lepo navedene zavorne razdalje http://www.vulkanizerstvo-furlan.si/ima...

3. spet ena iz stare šole. To sploh ne drži, po novih testih je dokazano, da letna drži bolje po suhem in mokrem tudi pri temperaturah pod 7 C, celo če je temperatura pod ničlo. Zimska je zaradi profila bolša edino v snegu in ledu.

"Im Gegenteil: Beim jährlichen Winterreifentest lässt das Fachblatt "Auto Bild" immer einen Referenz-Sommerreifen mitfahren. Die Ergebnisse sind eindeutig: Auf Schnee rutscht das Sommerprofil fast doppelt so weit. Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn dagegen bremst es deutlich besser als die besten Winterreifen - auch bei Fahrbahntemperaturen von sieben Grad und weniger."

http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-4...

4. Glej prejšnjo točko, letna guma se v mokrem in suhem VEDNO bolje odreže od zimske.
http://www.siol.net/avtomoto/novice/201...


Vsaj dve stvari, ki držita - Ne uporabljajte zimskih gum poleti! Zimske gume pa poletna vročina uniči in pa Razlika med zimsko in letno gumo je OGROMNA!

lonewolf_ ::

D3m je izjavil:

lonewolf_ je izjavil:

S Conti ts850 ne moreš sfalit. Jaz imam zimske sicer fulda r14 (ne vem na pamet modela) pa še zaenkrat nisem imel težav s Corso 1.2. Pri hiši imamo rahel breg, brez problema pridem gor, medtem ko se ostali že skoraj na polovici brega ustavijo. Brat ima continentalke par let stare pa tudi nima problemov, sicer ima mislim da r15 na škodi octaviji. Sem raje dal 50€ več, kot pa da mam še dodatne probleme, ki lahko marsikdaj stanejo dosti več, kot pa je dejanska razlika v ceni novih gum. Ne šparat pri pnevmatikah.
Je pa foter imel michelinke 2 leti vožene na golf 5 pa so se 3. leto začele cefrati, jih je moral menjati....


Ne šparati ob enem nisi pa 100%, če je to ok.


Kdo je rekel, da nisem 100% ? Foter me ni poslušal in je vzel kar neko michelinko, ki je mislim, da tisto leto sploh na testu ni bilo... "ja če je firma bo ziher ok" - s tem se ne bi strinjal, zato pa so testi vsako leto.
Jaz si vsaj čas vzamem in prečekiram en teden ali več kaj bom kupil, ne pa nekaj kar je na prvem testu "OK" brez vseh mnenj in priporočil ostalih uporabnikov. Nesmiselno se mi zdi tudi kupovati čisto novo gumo, ki pride komaj tisto leto na trg, ker je uporabniških mnenj malo, samo na test se pa jaz ne bi zanašal, ker ista firma in model gume ima lahko dokaj velike razlike med r14 in r16 ter tem, v kateri državi je proizvedena.
R5 3600 + NH-U12P SE2 | Ballistix 2x8Gb 3000MHz
Palit 1070 Ti | P1 500GB | Exos 3TB | SSD MX500 1TB
Mortar Titanium | XFX CoreV2 450W | Enermax Fulmo ST

D3m ::

lonewolf_ je izjavil:

D3m je izjavil:

lonewolf_ je izjavil:

S Conti ts850 ne moreš sfalit. Jaz imam zimske sicer fulda r14 (ne vem na pamet modela) pa še zaenkrat nisem imel težav s Corso 1.2. Pri hiši imamo rahel breg, brez problema pridem gor, medtem ko se ostali že skoraj na polovici brega ustavijo. Brat ima continentalke par let stare pa tudi nima problemov, sicer ima mislim da r15 na škodi octaviji. Sem raje dal 50€ več, kot pa da mam še dodatne probleme, ki lahko marsikdaj stanejo dosti več, kot pa je dejanska razlika v ceni novih gum. Ne šparat pri pnevmatikah.
Je pa foter imel michelinke 2 leti vožene na golf 5 pa so se 3. leto začele cefrati, jih je moral menjati....


Ne šparati ob enem nisi pa 100%, če je to ok.


Kdo je rekel, da nisem 100% ? Foter me ni poslušal in je vzel kar neko michelinko, ki je mislim, da tisto leto sploh na testu ni bilo... "ja če je firma bo ziher ok" - s tem se ne bi strinjal, zato pa so testi vsako leto.
Jaz si vsaj čas vzamem in prečekiram en teden ali več kaj bom kupil, ne pa nekaj kar je na prvem testu "OK" brez vseh mnenj in priporočil ostalih uporabnikov. Nesmiselno se mi zdi tudi kupovati čisto novo gumo, ki pride komaj tisto leto na trg, ker je uporabniških mnenj malo, samo na test se pa jaz ne bi zanašal, ker ista firma in model gume ima lahko dokaj velike razlike med r14 in r16 ter tem, v kateri državi je proizvedena.


Ni vzel kar nekaj ampak je vzel Michelin. Nimamo vsi en teden časa za razmišljanje o gumicah ali kondomih.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

krneki0001 ::

i33a je izjavil:

Pozdravljeni, počasi prihaja čas, ko bo treba razmišljati o menjavi pnevmatik.
Zadnje čase se vse bolj sprašujem, kaj se mi boj izplača?
Kupiti zimske gume in jih imeti celo leto? Ali imeti letne + kupiti zimske verige?
Na leto sem do zdaj prevozil cca 10.000km.. od tega veliko večino v poletnih mesecih. Vozim se večinoma po gorenjskem in Ljubljani.
Glede na to, da ne delam veliko kilometrov, se mi najbrž ne izplača menjavati gum 2x na leto.. saj bi samo za menjavanje gum odštel za cca eno gumo(40€). Kako dobro se obnesejo zimske gume poleti in so sploh primerne za tako vožnjo?

Lep pozdrav in hvala za nasvete


Michelin Cross Climate si nabavi.
http://www.autobild.de/artikel/ganzjahr...
Na tokratnem testu se je pnevmatika CrossClimate še posebno dobro odrezala na suhem, pri čemer je bila povsem primerljiva z letnimi, manjše pomanjkljivosti, ki so je sicer stale prvega mesta, pa so se pokazale na snegu, kjer pa so se najbolj izkazali celoletni modeli proizvajalcev Nokian (Weatherproof) in Uniroyal (AllSeasonExpert).

Tukaj je pa tema na avtomobilizmu, kjer jih testira uporabnik chan:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view...

theBill ::

jnovak ::

theBill je izjavil:

Glede na to, da se predstavljaš kot nekega strokovnjaka za gume in deliš nasvete, si napisal precej bedarij, t.i. "splošno znanih resnic" o gumah, katere ti radi navržejo starejši ljudje in jih potem ponavljajo kot papige. Testi pa te "stare resnice ovržejo. Zato je mogoče čas, da si posodobiš te tvoje dogme glede gum.

1. "Večina znamk pnevmatik je dobrih in NI velikih razlik med njimi" - to sploh ni res, kako lahko Savo primerjaš in uvrščaš med top gume. To sta dva razreda razlike. Sava ni niti na nivoju Fulde ali Nokiana, ki sta mid-range brands. Spada je t.i. economy brands, tik nad budget brands, kamor padejo kitajci. Letne in zimske Sava gume so porazne v dežju, to je dobro za starejše ljudi farbat, ko jim pri vulkanizerju ponudijo Savo, saj je dobra in solidna, videl že večkrat.

Dejansko je razlika med premium gumami in vsemi ostalimi, že mid-range znamke imajo cca. 4 metre daljšo zavorno razdaljo, to je skoraj dolžina celega avtomobila. Tu so lepo navedene zavorne razdalje http://www.vulkanizerstvo-furlan.si/ima...

3. spet ena iz stare šole. To sploh ne drži, po novih testih je dokazano, da letna drži bolje po suhem in mokrem tudi pri temperaturah pod 7 C, celo če je temperatura pod ničlo. Zimska je zaradi profila bolša edino v snegu in ledu.

"Im Gegenteil: Beim jährlichen Winterreifentest lässt das Fachblatt "Auto Bild" immer einen Referenz-Sommerreifen mitfahren. Die Ergebnisse sind eindeutig: Auf Schnee rutscht das Sommerprofil fast doppelt so weit. Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn dagegen bremst es deutlich besser als die besten Winterreifen - auch bei Fahrbahntemperaturen von sieben Grad und weniger."

http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-4...

4. Glej prejšnjo točko, letna guma se v mokrem in suhem VEDNO bolje odreže od zimske.
http://www.siol.net/avtomoto/novice/201...


Vsaj dve stvari, ki držita - Ne uporabljajte zimskih gum poleti! Zimske gume pa poletna vročina uniči in pa Razlika med zimsko in letno gumo je OGROMNA!
Precej pretiravaš - ali pa sploh ne razumeš napisanega.
In tem NEM testom je res 100 % za verjeti, ker oni pa res nikoli ne forsirajo svojih znamk. Sploh če teste delajo kot Volkswagen.
Ampak ok, pustimo to, raje pnevmatike.

1. Že na testu, ki si ga dal, v bistvu dokazuje moje in negira tvoje: praviš, da "ni niti na nivoju Fulde", a razlika med Fulda in Sava gumo na mokri površini na testu je bila 60 cm (med Dunlop in Fuldo pa 350 cm). In zato, ker wet in bilo "na nivoju" niso testirali naprej - pa so Savine v bistvu boljše na snegu (in tako bi bil skupen rezultat na podlagi teh 2 testov enak). Seštej tule oceni wet & snow za Sava in Fulda.

2. (skipped, missed?)

3. Dal sem link, kjer je test pri 10°C, omenil sem pa 5 stopinj, ker ob nizkih (a nad ničlo) temperaturah, je še vedno lahko poledica in spolzko po cesti. Bistvo: zmerzuje, poledica, cesta ni suha ... je pa tudi že nekdo drug komentiral, da tudi pri nuli oz. minusu in suhem cestišču, so letne gume v prednosti. It's all clear.

4. nas je že več obdelalo, da je letna guma boljša na suhem in mokrem. (Je pa res, da tisti siol-copy-autobild test nima informacije o temperaturi med testiranjem; rezultati bi se precej razlikovali ali bi bilo zunaj mokro pri +30°C ali pa pri -3°C).

----------

Sploh so pa vsi te testi narejeni z novimi pnevmatikami. Ti daš zimske (tanajtaboljše) gor 10. novembra, je glih +15 stopinj zunaj, cesta se še bolj segreje ... in na hitro zabremzaš, pa pustiš pol profila na cesti. No pol se pa pojdimo še enkrat te teste.
Drugi del je pa ta, da se jih vozi ogromno z več let starimi (in slabo shranjenimi) pnevmatikami.

Tako da te testi, kjer korporacije investirajo ogromno denarja v pripravo optimalne pnevmatike za test. Ja, super. Morda so tudi po 10k km še vedno Continental boljše od Fulda/Sava. Ampak testov še nisem videl. Bo tudi težko kdaj kaj takega narejenega - enaki pogoji, način vožnje in večmesečno testiranje za več znamk pnevmatik ... deluje neizvedljivo.

WarpedOne ::

Morda so tudi po 10k km še vedno Continental boljše od Fulda/Sava. Ampak testov še nisem videl.

To je cel fejl teh testov... gledajo nove gume, nobene besede kakšno je razmerje čez 2 leti, potem ko ma guma 15k km za sabo i.e na polovici življenske dobe.
Are you not tired of being wrong again and again?

theBill ::

Enkrat pred leti je celo bila neka podobna zadeva, pa je zdaj zaboga ne najdem. Testirali so 2 ali 3 sezone rabljene zimske gume, in jim je performans drastično padel, ampak sorazmerno, neka Sava tudi takrat ni prehitela top znamk, še vedno pa je bila močno v ospredju takrat aktualna Goodyear Ultra Grip 7+.

Ti daš zimske (tanajtaboljše) gor 10. novembra, je glih +15 stopinj zunaj, cesta se še bolj segreje ... in na hitro zabremzaš, pa pustiš pol profila na cesti.


Ne vem sicer, na koga se to sicer nanaša, name sigurno ne. Smešne so mi vse tiste ovce, ki 15.11. čakajo po par ur pri vulkanizerjih, zunaj pa temperature za kratke rokave. Če je topla jesen in ni jutranjih minusov ter snega na vidiku, vozim letne (+ ketne v prtljažniku v primeru, da se te kakšen bebo v modrem spravi zafrkavat in zahtevat zimsko opremo pri zunanji temperaturi 15 ali celo 20 C) kolikor dolgo je mogoče, tik pred snegom oziroma tistim pravim zimskim mrazom pa grem menjat. In obratno spomladi.

m0LN4r ::

15.11 za kratke rokave? Kero leto
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

theBill ::

Mislim da je bilo ravno 3 leta nazaj, so se v decembru z motorji vozili, zunaj je bilo okoli 15 C, prave zimske temperature pa so se začele šele okoli božiča.

blink ::

i33a je izjavil:

Pozdravljeni, počasi prihaja čas, ko bo treba razmišljati o menjavi pnevmatik.
Zadnje čase se vse bolj sprašujem, kaj se mi boj izplača?
Kupiti zimske gume in jih imeti celo leto? Ali imeti letne + kupiti zimske verige?
Na leto sem do zdaj prevozil cca 10.000km.. od tega veliko večino v poletnih mesecih. Vozim se večinoma po gorenjskem in Ljubljani.
Glede na to, da ne delam veliko kilometrov, se mi najbrž ne izplača menjavati gum 2x na leto.. saj bi samo za menjavanje gum odštel za cca eno gumo(40€). Kako dobro se obnesejo zimske gume poleti in so sploh primerne za tako vožnjo?

Lep pozdrav in hvala za nasvete


Če se boš vozil celo leto, nabavi zimske (MS - Mud&Snow). Odlično se obnesejo v ledu, snegu, dežju, blatu, makadamu in na asfaltu do nekih 22 stopinj. V dežju imaš veliko prednost zaradi mehkejše gume in globokih kanalov. Pri višjih temperaturah se čuti mehkejša guma pri polnem zaviranju (malo daljša zavorna pot) in cviljenje v ovinkih, če voziš bolj divje. Če voziš po predpisih in z ustrezno varnostno razdaljo se nimaš česa bati pa tudi pobiralo ti jih ne bo tako hitro. Kljub temu pa imej v prtljažniku verige, just in case.

krneki0001 ::

Celoletne gume so že zelo dobre. Za manjše število kilometrov bodo dobre tudi te.
Recimo Michelin Cross Climate ali pa Nokian Weatherproof in Uniroyal AllSeasonExpert.

GrimReaper ::

Viking Contact 6 sem danes našel. Prva asociacija mi je bila na Kitajsko, in res sem po par minut googlanja našel par reklam s kitajskimi pismenkami.
Cena pa še dražja kot WinterContact TS850.
http://www.novegume.si/CONTINENTAL_205-...
i5 2500K 4.6GHz | Noctua NH-D14 | ASUS P8P67 PRO | G.Skill 1866 CL8
Samsung 850 EVO 250GB | WD5000AZRX | WD10EZRX | Dell U2711
ASUS GTX 660 Ti | Corsair 600T | Corsair AX760 | NuForce uDAC-2 | G9x

Janac ::

WarpedOne ::

Are you not tired of being wrong again and again?

MIHAc27 ::

Markus386 je izjavil:

i33a je izjavil:


Je mogoče smiselno imeti dodatne feltne, da potem sam menjaš.. in ni treba k vulkanizerju?


To moraš sam preračunat. Manjše dimenzije, rabljene feltne, lahko dobiš že za nekaj deset evrov. Poglej kake pašejo na tvoj avto (dimenzije + homologacija), ter poglej cene. Vračunaj še, koliko časa boš imel avto (vulkanizerja boš za prvič še vedno moral plačati, da ti jih namesti), ter koliko prišparaš s feltnami, če menjavaš sam.


Edinkrat, ko sem kupil rabljene gume, je bilo tudi edinkrat, ko sem v 10. letih moral menjati gumo.
Trenutno imam zimsko že celo leto. Glede na profil in starost bodo do spomladi še ok, potem bom raje imel letne skozi celo leto. Delam tudi sam zelo malo km, pozimi skoraj nič, večina poleti.

Sem že enkrat govoril, da sem bil pred leti edini z letnimi gumami na Vranskem poligonu... januarja. Me je res skrbelo, kako bo, ampak ovinke in lovljenje je šlo prav tako dobro, kot ostalim, celo boljše.
Edino na samem zaviranju sem bil najslabši, ampak avto ni imel ABS, ostali so ga pa imeli.

D3m ::

Danes grem iskati nove Nexen WinGuard SnowG wh.2. Nov zimski profil.

|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

WarpedOne ::

Are you not tired of being wrong again and again?

D3m ::

Podal si napačni test.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

WarpedOne ::

Pa daj pravilnega/boljšega
Are you not tired of being wrong again and again?

D3m ::

Ga ni, ker je guma komaj ven prišla. Čez čas bo.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

WarpedOne ::

No sej, dal sm nartabul podobno reč.
Lahko verjameš da je ta nova guma čist drug svet, lahko se pa sprijazniš, da kej hudo bolša pač ne bo.
Are you not tired of being wrong again and again?

energetik ::

Spet že 100x predelana tema. Glede prvotnega vprašanja - moje izkušnje in meritve kažejo, da je varneje imeti celo leto zimske kot obratno.
Sicer pa bi vsak lahko namesto citiranja nekih idealnih testov in gostilniških govoric naredil _meritve_ z letno in zimsko pri istih pogojih. Se bom kar citiral:

energetik je izjavil:

energetik je izjavil:

cink44 je izjavil:

Seveda ko si namišljeni Alonso. Japonci priporočajo menjavo gum (z zadostnim profilom po 10! letih. Sami proizvajalci avtomobilov za gume s prvo vgradnjo po 6! letih. Ampak jebiga, zate in za Hamiltona pa to ne velja.
Lej kaj kdo priporoča, nima veze. Važno je samo, kako se tvoja guma obnaša na cesti, predvsem mokri. Če vsako leto sam narediš test bremzanja na istem mokrem odseku, potem jasno vidiš kdaj se lastnosti poslabšajo.
Evo, kako zgleda ta moj test, ki pove vse. Praktično vsak ima že pametni telefon, namestiš samo Accelerometer monitor, ki ima možnost shranjevanja pospeška v txt fajl. Telefon daš nekam v avto, najbolje kar na nosilec na šipo. Potem se pa voziš naokoli in parkrat na polno bremzaš z ABS, pri poljubni hitrosti, ni se treba ustavit. Potem v Excelu izrišeš takele grafe:
 Dober asfalt

Dober asfalt

 Zlizan asfalt

Zlizan asfalt



Kot se vidi, sem se na mokrem, dobrem asfaltu ustavljal s pospeškom 0,9G, kar je super za 3 leta stare zimske Conti TS800 pri 11°C. Če preračunamo, bi se s takim pospeškom od 100km/h ustavil v 44m. Najboljše nove letne na Autobild testu so potrebovale cca. 47m.

Na zlizanem asfaltu sem ustavljal s povprečno 0,7G. Preračunano od 100km/h do 0km/h bi se ustavljal 56m.

Torej zaviralna moč je zelo odvisna od podlage, ampak ker testiram vedno na istih odsekih, lahko spremljam staranje mojih gum in lepo vidim, kdaj so za v smeti.

Čez kakšna 2 tedna sledijo še grafi z 2 leti starimi letnimi enake dimenzije, Nokian Line.

WarpedOne ::

Moje izkušnje pa kažejo da je zimska, ki je bila na cesti celo poletje, v jeseni smrtno nevarna.
Sm že drugič v enaki situaciji in ko jeseni temperatura pade blizu 10, pride dež, se mi pogonska kolesa vrtijo v prazno še v 3. prestavi.
Drug teden grem po nove zimske, sam eno življenje imam.
Are you not tired of being wrong again and again?

Zgodovina sprememb…

D3m ::

WarpedOne je izjavil:

No sej, dal sm nartabul podobno reč.
Lahko verjameš da je ta nova guma čist drug svet, lahko se pa sprijazniš, da kej hudo bolša pač ne bo.


Vidim ja. WinGuard je bila v tem testu. Vmes sta bile pa dve novi. Se pravi WinGuard SnowG in novejši, ki ga grem iskati WinGuard SnowG wh.2.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

WarpedOne ::

Poročaj. Po možnosti tudi na omenjeni strani.
Are you not tired of being wrong again and again?

D3m ::

Ok.

Profil je zelo podoben Ultragrip 8.
|HP ProBook|R5 3500U|
|Lenovo A10|Mediatek MT8121|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
23823242 (16961) oemdzi
»

Globina profila na gumah?

Oddelek: Na cesti
4429600 (10386) krneki0001
»

gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13713505 (10871) krneki0001
»

Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
11321377 (18518) SuperVeloce
»

katere gume? (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
507362 (6342) Pyr0Beast

Več podobnih tem