» »

Letne gume

Letne gume

««
4 / 10
»»

Motion ::

m0LN4r je izjavil:

Motion je izjavil:

Ja tisto je za feltno. Samo jst bi uporabu original feltne od klijota. Sam 205 namesto 195 gumo bi dal gor.

Naceloma lahko, bos pa zgubil nekaj na pospeskih z tezjo in sirso gumo pri tako majhni konjenici.


TCE120 tako da neki da od sebe, pa to sploh ni problem. 205 so veliko cenejše kot 195 dimenzija.

miha98 ::

t3hn0 je izjavil:

modelno1 je izjavil:

Moraš imeti gume istega hitrostnega razreda, kot imaš navedeno v homologaciji. Izjema so zimske gume, ki so lahko max. 2 hitrostna razeda nižje.

Točno tako je in nič drugače. Če te spustijo na tehničnem ok. Ko boš imel pa nesrečo, pa verjami da preverijo gume če so po predpisih.


To ni res... jaz sem enkrat ob enih v jutro zadel srno, razbil pol maske in desno luč pa je prišla policija in ni nihče gledal gum...

lolipop2 ::

Kaj je trenutno best buy za letne pnevmatike 195/55-16 Delam malo kilometrov, cca 10K čez poletje. Bi pa rad, da držijo nekaj sezon, glede na to, da jih malo rabim skozi leto.

Za nakup autodoc, gumedirekt ali kaj drugega?

Hvala.

b3D_950 ::

Motion je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

Motion je izjavil:

Ja tisto je za feltno. Samo jst bi uporabu original feltne od klijota. Sam 205 namesto 195 gumo bi dal gor.

Naceloma lahko, bos pa zgubil nekaj na pospeskih z tezjo in sirso gumo pri tako majhni konjenici.


TCE120 tako da neki da od sebe, pa to sploh ni problem. 205 so veliko cenejše kot 195 dimenzija.


Lahko preveriš tukaj na www.felgenoutlet.com/ glede na model/letnik. 205/55 bo mogoče drajsalo kje po blatniku ali fedrih, ali pa na zadaj pri vpetju zadnje preme.

https://www.felgenoutlet.com/en/alloy-w...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

t3hn0 ::

janezvalva je izjavil:

jes mam feltne s senzorjem za tlak v pnevmatikah. a lohka kupim druge, lite feltne, pa mi ne bo piskalo v avtu da ne zazna senzorjev?


Najprej preveri ali imaš res TPMS senzorje, ali se ti tlak meri preko ESP/ABS. Če je prvo, lahko prestaviš ventilčke kot pravi b3D_950, če je drugo pa ne rabiš nič.
^.^

lolipop2 ::

lolipop2 je izjavil:

Kaj je trenutno best buy za letne pnevmatike 195/55-16 Delam malo kilometrov, cca 10K čez poletje. Bi pa rad, da držijo nekaj sezon, glede na to, da jih malo rabim skozi leto.

Za nakup autodoc, gumedirekt ali kaj drugega?

Hvala.




Je ta tabela kaj merodajna?

aiko ::

Preveri še Nexen N Fera SU4 ter Yokohama BluEarth GT AE51 če so v tvoji dimenziji.
Po ocenah (sicer sem gledal za 225/45/17) so super.

d4vid ::

Je že kdo našel kak review za Michelin Pilot Sport 5? Zanima me primerjava s Pilot Sport 4, odločam se med to novo 5ko in 4s, 2 sezoni sem pa prevozil s Pilot Sport 4 in je super guma.
Main PC: Asus PN50 | AMD Ryzen 5 4500U | 16 GB RAM | 256 GB SSD
PC2: HP Z400 | Intel Xeon L5630 | 6 GB RAM | 120 GB SSD
Laptop: HP Elitebook 840G1 | Intel i5 | 8 GB RAM | 256 GB SSD

lolipop2 ::

V kateri online trgovini se sedaj kupuje? Je kaj preverjenega?

energetik ::

Jaz sem prej naročeval na Mimovrste, ampak odkar se hecajo s časom dobave nisem več. Sicer sem takrat tam dobil ugodno, so bile pa 1x korejske gume stare 1leto+.
Lani sem prvič nabavič pri Gumax, in sem bil izredno zadovoljen, podajajo celo DOT, tako da veš kaj boš dobil. Če se ne motim, oni tudi dobavljajo nekaterim ostalim spletnim štacunam.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

lolipop2 ::

Laično vprašanje:

Ali je npr. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 195/55R16 87H res toliko boljša od npr. SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V , da je cena 40EUR višja?
Glede na to, da naredim komaj 10K letno, raje manj... se pozna razlika? Da ne bom samo znamke plačal

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: lolipop2 ()

wcpapir ::

Kje pri nas so najcenejše gume, da ne iščem vedno povsod.

Iščem dimenzijo 245 40 18 letne, avto se vozi malo, tako da je vseeno kaj ima gor.

energetik ::

lolipop2 je izjavil:

Laično vprašanje:

Ali je npr. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 195/55R16 87H res toliko boljša od npr. SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V , da je cena 40EUR višja?
Glede na to, da naredim komaj 10K letno, raje manj... se pozna razlika? Da ne bom samo znamke plačal
Kar se mene tiče, ni vredna. Sploh ker imaš IMHO boljši material, če cenejšo gumo menjaš bolj pogosto kot neko premium.
Govorimo seveda od razreda Sava, Kleber, Nexen navzgor. Kakšne Linglong, čangšlang so verjetno res zanič, vsaj na mokrem.
vires in numeris

FoxKnox ::

wcpapir je izjavil:

Kje pri nas so najcenejše gume, da ne iščem vedno povsod.

Iščem dimenzijo 245 40 18 letne, avto se vozi malo, tako da je vseeno kaj ima gor.

Poglej za določen profil na CENEJE.SI in ti poda več različnih možnosti in trgovin.

energetik je izjavil:

lolipop2 je izjavil:

Laično vprašanje:

Ali je npr. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 195/55R16 87H res toliko boljša od npr. SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V , da je cena 40EUR višja?
Glede na to, da naredim komaj 10K letno, raje manj... se pozna razlika? Da ne bom samo znamke plačal
Kar se mene tiče, ni vredna. Sploh ker imaš IMHO boljši material, če cenejšo gumo menjaš bolj pogosto kot neko premium.
Govorimo seveda od razreda Sava, Kleber, Nexen navzgor. Kakšne Linglong, čangšlang so verjetno res zanič, vsaj na mokrem.

Razlika med premium razredom in standardnim, recimo Kleber,Falken, Firestone....ni tako velika, da bi bilo za varno vožnjo potrebno preplačevati pnevmatike. Je pa res da na bmw in mečki kakšne kleberce lih ne zgledajo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FoxKnox ()

lolipop2 ::

FoxKnox je izjavil:

wcpapir je izjavil:

Kje pri nas so najcenejše gume, da ne iščem vedno povsod.

Iščem dimenzijo 245 40 18 letne, avto se vozi malo, tako da je vseeno kaj ima gor.

Poglej za določen profil na CENEJE.SI in ti poda več različnih možnosti in trgovin.

energetik je izjavil:

lolipop2 je izjavil:

Laično vprašanje:

Ali je npr. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 195/55R16 87H res toliko boljša od npr. SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V , da je cena 40EUR višja?
Glede na to, da naredim komaj 10K letno, raje manj... se pozna razlika? Da ne bom samo znamke plačal
Kar se mene tiče, ni vredna. Sploh ker imaš IMHO boljši material, če cenejšo gumo menjaš bolj pogosto kot neko premium.
Govorimo seveda od razreda Sava, Kleber, Nexen navzgor. Kakšne Linglong, čangšlang so verjetno res zanič, vsaj na mokrem.

Razlika med premium razredom in standardnim, recimo Kleber,Falken, Firestone....ni tako velika, da bi bilo za varno vožnjo potrebno preplačevati pnevmatike. Je pa res da na bmw in mečki kakšne kleberce lih ne zgledajo.


Se pravi, da bi bila SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V čist solidna izbira?

FoxKnox ::

Imel sem Michelinke, Bridgestonke, goodyearke, po 5 ih letih 5mm+ profila, trde pa kot kamen.

ginekk ::

lolipop2 je izjavil:

Laično vprašanje:

Ali je npr. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 195/55R16 87H res toliko boljša od npr. SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V , da je cena 40EUR višja?
Glede na to, da naredim komaj 10K letno, raje manj... se pozna razlika? Da ne bom samo znamke plačal


Se.

Posebej v robnih primerih. Ko boš moral zavreti na polno in bo pri eni gumi 5m daljša zavorna razdalja kot pri prvi. Ali pa recimo ko boš pri eni gumi med vožnjo 100km/h čez lužo na avtocesti doživel splavanje avta (aquaplaning), pri drugi pa ne.

Moje mnenje da pri pnevmatikah se ne splača varčevat.

m0LN4r ::

FoxKnox je izjavil:

Imel sem Michelinke, Bridgestonke, goodyearke, po 5 ih letih 5mm+ profila, trde pa kot kamen.

Po pet letih se 5mm+ profila?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

FoxKnox ::

m0LN4r je izjavil:

FoxKnox je izjavil:

Imel sem Michelinke, Bridgestonke, goodyearke, po 5 ih letih 5mm+ profila, trde pa kot kamen.

Po pet letih se 5mm+ profila?

Ja, pač premium guma z nizkim faktorjem obrabe.

m0LN4r ::

Mislis premium ECO guma in ECO voznja?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

FoxKnox ::

ECO ja, ker za RACE nikoli ni bilo potrebe.

lolipop2 ::

ginekk je izjavil:

lolipop2 je izjavil:

Laično vprašanje:

Ali je npr. GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 2 195/55R16 87H res toliko boljša od npr. SAVA Intensa HP2 195/55R16 87V , da je cena 40EUR višja?
Glede na to, da naredim komaj 10K letno, raje manj... se pozna razlika? Da ne bom samo znamke plačal


Se.

Posebej v robnih primerih. Ko boš moral zavreti na polno in bo pri eni gumi 5m daljša zavorna razdalja kot pri prvi. Ali pa recimo ko boš pri eni gumi med vožnjo 100km/h čez lužo na avtocesti doživel splavanje avta (aquaplaning), pri drugi pa ne.

Moje mnenje da pri pnevmatikah se ne splača varčevat.


Na koliko let pa bi jih moral menjat ob zmerni vožnji cca 7K letno?

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

FoxKnox je izjavil:

Imel sem Michelinke, Bridgestonke, goodyearke, po 5 ih letih 5mm+ profila, trde pa kot kamen.

Po pet letih se 5mm+ profila?
Komot, jaz sem imel pri zimskih še več, 4-5mm po 8 letih. Pač tako je, eni ne divjamo po ovinkih. Oziroma do šihta skoraj nimam ovinka, če že je, je tam semafor in se skozi peljem 20km/h. Obrabe ni. Menjam ker ratajo trde po N-letih, vedno še 4mm+ profila vse.
vires in numeris

Kekokekič ::

No čist za info, če kdo kupuje za 195/65/R15 - sem imel do sedaj 3 sezone gor Bridgestone Turanza T005 in morm rečt, da so top. Oprijem odličen tudi po mokrem, obraba okj (zadnji 2 bosta še za eno sezono, prednji dve je pobralo po zunanjem delu zaradi ovinkov, ki jih mam do šihta - cca 15-20k naredim kilometrov letno...) tko, da močno priporočam, če kdo išče za to dimenzijo.

Zdej pa še eno vprašanje na katerega bo verjetno težje odgovoriti: Imam golfa 6 z gumami 195/65/15 - za letne in zimske gume, za oboje mam jeklena platišča. Ena sm dobil zraven, ko sem kupvov avto, druga sm dobil zastonj od znanca.

Tuhtam že neki časa, da bi šel na R16 za letne gume in na 205/55/16 potem. Zdej, glede na to, da moram menjat dve gumi bi bila mogoče dobra priložnost, da kupim neke rabljene lite feltne + gume R16.

Zanima me, če je mogoče kdo naredu takšen ali pa vsaj podoben prehod in bi lahko povedu kakšna je kej razlika med vožnjo potem. Se avto bolje/slabše pele? Se bolje drži? Kakšne druge prednosti/slabosti?

Za avto se ne sekiram tok zlo kot nekateri, mi je bolj prevozno sredstvo kot pa kej druzga. Ga rihtam, ko kej crkne, to je pa to. Zato sprašujem, če bo kakšna opazna razlika, ker če je ne bo, bodo kr ostale 15-ke. Vsaj gume so poceni :))

Wingman ::

Jaz imam isto dimenzijo kot sprašuješ 16 lite letne in 15 jeklene zimske, ni 1:1 primerjava, zimske so mehkejše za vožnjo, to so tudi v isti dimenziji. Da bi videl kakšno večjo prednost 16 za normalno vožnjo je ne, razen zunanjega izgleda seveda. Pri bolj dinamični vožnji skozi ostre ovinke se pa pozna da je 15 ožja in zimska in ima manj gripa na pomladni suhi cesti.

ginekk ::

lolipop2 je izjavil:


Na koliko let pa bi jih moral menjat ob zmerni vožnji cca 7K letno?


Odvisno kako voziš. Zamenjaš bodisi ko zmanjka profila, bodisi po cca. 5 letih ko postanejo (pre)trde.

Vidim da je bila omenjena Bridgestone Turanza, ta je po letošnjih testih tudi zelo dobra izbira.

lolipop2 ::

Je pa dovolj, da gledam oznako H? 210 km/h še nsiem peljal 8-)

m0LN4r ::

FoxKnox je izjavil:

ECO ja, ker za RACE nikoli ni bilo potrebe.

Mene je teh ECO gum strah. Ce se ne obrabljajo, pomeni da imajo manj trenja, manj oprijema, slabse zaviranje.
Na zeninem avtu so poleti ECO gume gor, glede obrabe super, se jim res skoraj nic ne pozna, ni pa to guma, ki bi mi dala samozavest v ovinkih ali vlazni cesti. Je pa verjetno temu primerna nizka poraba na avtu tudi, ker z zimskimi je poraba bistveno vecja, ampak se drzijo ceste tut pr 120-130 v ovinkih na "vlaznem" asfaltu z ECO gumami me je v istem ovinku strah, ker ni obcutka oprijema.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

energetik je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

FoxKnox je izjavil:

Imel sem Michelinke, Bridgestonke, goodyearke, po 5 ih letih 5mm+ profila, trde pa kot kamen.

Po pet letih se 5mm+ profila?
Komot, jaz sem imel pri zimskih še več, 4-5mm po 8 letih. Pač tako je, eni ne divjamo po ovinkih. Oziroma do šihta skoraj nimam ovinka, če že je, je tam semafor in se skozi peljem 20km/h. Obrabe ni. Menjam ker ratajo trde po N-letih, vedno še 4mm+ profila vse.

Ja to je res, ampak se ne smes navadit. Trdota je lahko zelo jebeni faktor po vlaznem, bolj gladkem asfaltu, ko gres na kak izlet in bos po hribu navzdol ze pri nizkih hitrostih samo zdrsnil. Tako da pazi. Ce se ti tako malo obrablja guma oz. skoraj nic, bi lahko tudi razmislil o mehkejsih in bil bolj na ziher, verjetno se ne vozis samo do sihta po ravnem par let, vcasih zavijes tudi kam drugam.

Gume po 4-5 letih so lahko smrtonosno nevarne, pa ce majo gor se 6mm profila. Asfalt ni povsod enak. Varno na cesti!
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Likalnik ::

Tudi jaz nimam nikoli težav glede profila...vedno ga je dosti 5mm+...večja težava je starost in trdota....gume imam pa 5 let sigurno...6-to oziroma 7-mo leto jih potem menjam...pa ni važno ali je to zimska ali pa letna guma

m0LN4r ::

Kekokekič je izjavil:

No čist za info, če kdo kupuje za 195/65/R15 - sem imel do sedaj 3 sezone gor Bridgestone Turanza T005 in morm rečt, da so top. Oprijem odličen tudi po mokrem, obraba okj (zadnji 2 bosta še za eno sezono, prednji dve je pobralo po zunanjem delu zaradi ovinkov, ki jih mam do šihta - cca 15-20k naredim kilometrov letno...) tko, da močno priporočam, če kdo išče za to dimenzijo.

Zdej pa še eno vprašanje na katerega bo verjetno težje odgovoriti: Imam golfa 6 z gumami 195/65/15 - za letne in zimske gume, za oboje mam jeklena platišča. Ena sm dobil zraven, ko sem kupvov avto, druga sm dobil zastonj od znanca.

Tuhtam že neki časa, da bi šel na R16 za letne gume in na 205/55/16 potem. Zdej, glede na to, da moram menjat dve gumi bi bila mogoče dobra priložnost, da kupim neke rabljene lite feltne + gume R16.

Zanima me, če je mogoče kdo naredu takšen ali pa vsaj podoben prehod in bi lahko povedu kakšna je kej razlika med vožnjo potem. Se avto bolje/slabše pele? Se bolje drži? Kakšne druge prednosti/slabosti?

Za avto se ne sekiram tok zlo kot nekateri, mi je bolj prevozno sredstvo kot pa kej druzga. Ga rihtam, ko kej crkne, to je pa to. Zato sprašujem, če bo kakšna opazna razlika, ker če je ne bo, bodo kr ostale 15-ke. Vsaj gume so poceni :))
Avto se bo manj guncal po ovinkih, ce bos imel dovolj napumpane. Na poflikani cesti bos opazil cisto malo vec odziva s ceste (tresenja), ampak nic slabega. Definitivno bo boljsa vozna dinamika, tudi malenkost mocneje bo zaviranje in vec oprijema pri speljevanju. V bistvu vec pozitivnih, kot negativnih lastnosti. Neke grozno velike razlike pa ne bo. Na starem golfu sem menjaval za zimo 195 in poleti 205. 205 se je kr lepse vozilo za moje pojme, vec "stabilnosti" daje. Samo spredaj imej napumpane kot se spodobi, golfi imajo spredaj veliko tezo, jaz sem imel tudi do 0,5 bara vec, kot tovarnisko predpisano, pa se mi potem robovi niso nikoli ogulili. Odvisno po kako sfukanih cestah se vozis.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

m0LN4r ::

Likalnik je izjavil:

Tudi jaz nimam nikoli težav glede profila...vedno ga je dosti 5mm+...večja težava je starost in trdota....gume imam pa 5 let sigurno...6-to oziroma 7-mo leto jih potem menjam...pa ni važno ali je to zimska ali pa letna guma
Po 4-5 letih pa je ze treba potem zelo defenzivno vozit, ce slucajno pride do kaksnega mocnejsega zaviranja. Na suhem, poleti, no problem. Vse ostalo pa uff, pazit po 4-5 letih pri zimskih in ca. 5-6 let pri letnih.
Da se, ampak meni je ena s takimi gumami v rit priletela. Zabremzam iz ca. 70 na mostu pred semaforjem, jaz oprijema maksimalno mozno zabremzam 1,2,3 ona zadaj pa samo slisim in vidim v ogledalu kako se je prisankala, drsela v mojo rit. Pa to ni bilo pozimi, samo hladno je bilo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

energetik ::

m0LN4r je izjavil:

energetik je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

FoxKnox je izjavil:

Imel sem Michelinke, Bridgestonke, goodyearke, po 5 ih letih 5mm+ profila, trde pa kot kamen.

Po pet letih se 5mm+ profila?
Komot, jaz sem imel pri zimskih še več, 4-5mm po 8 letih. Pač tako je, eni ne divjamo po ovinkih. Oziroma do šihta skoraj nimam ovinka, če že je, je tam semafor in se skozi peljem 20km/h. Obrabe ni. Menjam ker ratajo trde po N-letih, vedno še 4mm+ profila vse.

Ja to je res, ampak se ne smes navadit. Trdota je lahko zelo jebeni faktor po vlaznem, bolj gladkem asfaltu, ko gres na kak izlet in bos po hribu navzdol ze pri nizkih hitrostih samo zdrsnil. Tako da pazi. Ce se ti tako malo obrablja guma oz. skoraj nic, bi lahko tudi razmislil o mehkejsih in bil bolj na ziher, verjetno se ne vozis samo do sihta po ravnem par let, vcasih zavijes tudi kam drugam.

Gume po 4-5 letih so lahko smrtonosno nevarne, pa ce majo gor se 6mm profila. Asfalt ni povsod enak. Varno na cesti!
Če bi malce bral te in podobne teme, bi videl, da jaz delam na svojih gumah vsako leto meritve zaviranja v mokrem. Brez skrbi, po 5 letih niso bile "smrtonosno nevarne", govorim o conti TS800. Letne Nokian Line sem menjal po 3,5 letih s 6-7mm profila, ker se je na mokrem samo še vrtelo v prazno.

Boljših in mehkejših v moji dimenziji 185/65/14 ni. Je sam šrot ali pa eko plastika.

Šele zdaj pri novem, ki ima 205/55/16 vidim, kaj vse obstaja in kako drugačne so te gume.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

miha98 ::

Mene zanima kak dolgo lahko imaš letne gume na avtu? 4 leta? ali 6?

lp

WizzardOfOZ ::

Ponavadi za 4 sezone. Sam imam 2 leti ene gume (4 sezone - 2 zimi in 2 poletji). Potem pa menjam.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Kezman91 ::

Kaj predlagate za dimenzijo 225/45/R19? Cca. 12-15k letno.

lp

msms ::

Tu poglej je še najbližje tvoji dimenziji:

Motion ::

Jst običajno pogledqam semle.
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/
Imajo zbrane review iz različnih držav, dimenzij,..

Kekokekič ::

Mene pa zanima kje (če sploh kje) stestirate gume po tem, ko jih date na avto? S tem ne mislim novih gum ampak rabljene, če imaš na primer letne gume že več sezon pa želiš sprobat, če še kaj držijo.

Sam sem/bom menjal dve gumi, ker sta pobrani. Dve izgledata še ok, sta enakomerno obrabljeni in imata tam 4mm profila. Sta pa Bridgestone Turanza T005 DOT2018.

Po suhem sem se že včeraj peljal en krog. Pri speljevanju je takoj na začetku enkrat avto zakopal, kar mi je bilo čudno, ampak potem oprijem mi je deloval ok čez ovinke. Na suhem je načeloma vsaka guma ok :D. Bi pa probal še malo po mokrem, me to malo bolj skrbi.

Kje bi se lahko to varno sprobalo? Približno kako drži, kako hitro se ustavi, itd. Kakšno prazno parkirišče?

Pa še zanima me pri koliko mm načeloma menjate gume? Vem, da mora zakonsko imet vsaj 1.6mm ampak se mi zdi to precej mal. Menjate takrat al kej prej?

m0LN4r ::

Kekokekič je izjavil:

Mene pa zanima kje (če sploh kje) stestirate gume po tem, ko jih date na avto? S tem ne mislim novih gum ampak rabljene, če imaš na primer letne gume že več sezon pa želiš sprobat, če še kaj držijo.

Sam sem/bom menjal dve gumi, ker sta pobrani. Dve izgledata še ok, sta enakomerno obrabljeni in imata tam 4mm profila. Sta pa Bridgestone Turanza T005 DOT2018.

Po suhem sem se že včeraj peljal en krog. Pri speljevanju je takoj na začetku enkrat avto zakopal, kar mi je bilo čudno, ampak potem oprijem mi je deloval ok čez ovinke. Na suhem je načeloma vsaka guma ok :D. Bi pa probal še malo po mokrem, me to malo bolj skrbi.

Kje bi se lahko to varno sprobalo? Približno kako drži, kako hitro se ustavi, itd. Kakšno prazno parkirišče?

Pa še zanima me pri koliko mm načeloma menjate gume? Vem, da mora zakonsko imet vsaj 1.6mm ampak se mi zdi to precej mal. Menjate takrat al kej prej?

V kroznem, vsako jutro.
Odlicna guma na suhem je malce slabsa v mokrem in obratno. Nekatere gume so boljse pri visokih temperaturah, druge med 10-20C. Ce vozis kratke relacije, vzames gumo, ki je ze dobra, ko je se vse hladno, kot recimo zdaj pri 10 stopinjah.
Ce se naganjas po hribih, da ti tlak naraste za 0,3-0,5 bara, rabis UHP gume.
Boljse, slabse je relativno glede na namen uporabe.

Pa še zanima me pri koliko mm načeloma menjate gume? Vem, da mora zakonsko imet vsaj 1.6mm ampak se mi zdi to precej mal. Menjate takrat al kej prej?
Ko zacutim, da se v kroznem ne da vec peljati isto hitro, brez tega, da bi mi rit za par cm odneslo, pol je treba razmisljat o novih. V dezju se pa pac vozi previdno, ne gledena gumo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

WizzardOfOZ ::

Gume menjam po štirih sezonah. Pri meni je to 2 leti vožnje, ker imam iste gume stalno na avtu tako pozimi kot poleti, vsakih 10k kilometrov jih pa dam scentrirat in rotirat, da so enako obrabljene (ker za AWD avto ni dobro, da imaš gume z različnim obsegom)
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Blinder ::

Kekokekič je izjavil:

Mene pa zanima kje (če sploh kje) stestirate gume po tem, ko jih date na avto?


Uporabnik energetik ima najbolje naštudiran postopek.

Poznam točko na klancu, kjer je zelo slab asfalt. No, jaz včasih tam sprovam speljat, kadar je mokro. Z enimi obrabljenimi gumami mi avto sploh ni uspel speljat ampak je lezel nazaj. V tem scenariju se eno prednjo kolo trudi komplet avto povlečt gor.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

John Doe 71 ::

Kekokekič je izjavil:

Pa še zanima me pri koliko mm načeloma menjate gume? Vem, da mora zakonsko imet vsaj 1.6mm ampak se mi zdi to precej mal. Menjate takrat al kej prej?

Jaz imam letne s 4 mm in zimske z nekje med 5 in 6 mm. 4 mm bi pomoje moralo biti še za eno sezono, pod 2 mm sigurno ne bom prišel. Sicer pa nikjer ne piše da ne moreš menjati sredi sezone.
Bom pa tudi jaz prvič malo šparal, prej sem se lahko smejal ostalim ki šparajo, ampak zdaj pa le delam 15k km na leto namesto 6k km.
In kaj sem mislil, že lansko leto sem prezgodaj zamenjal za letne in je šel še konec marca sneg. Letos sem pa mislil da bi probal kar do zime ostati na zimskih. Velika prednost tega je, da imam 2022 tako nič menjav namesto dveh menjav, ker grem pred zimo lahko potem s temi 16" felgami do vulkanizerja. Drugače bi moral pa dat gor 16" samo zato da se lahko peljem do vulkanizerja z novimi zimskimi gumami v prtljažniku. Menjat gume pa kot vemo ni preprosto opravilo in bi se kar prileglo 1 leto pavze.
Drugače po suhem še zelo lepo primejo, sem imel že Sava S3 6 let stare, ki niso prijeli niti malo v suhem. Te Sava HP2 so čisto nasprotje, sedaj je že konec 5. sezone in še vedno primejo. AC ni noben problem, ker je samo ravno, pa tudi deteljico iz AC lahko zvozim polni plin do 70 km/h (izvoz Radovljica iz smeri Kranja).
Za ornk vožnjo pa te 205/55/16 itak niso. Recimo da bi upal zvozit na AC Naklo desni ovinek, ta mi je namreč najbolj opasan na gorenjski AC, bi moral imet 225/40/18 ali nekaj podobnega in kakšno športno podvozje, npr. tako nizkega kot Audi S6. Z mojo Astro in temi gumami pa ne upam čez 140, čeprav 160 pomoje še gre, z letnimi 225/45/17 pa ne čez 160.

Zgodovina sprememb…

Kekokekič ::

Hvala za odgovore. Še eno vprašanje:

Dve gumi sem menjal vendar mi je mehanik/vulkanizer novi dve gumi dal spredaj, starejši delno rabljeni pa zadaj (kljub temu, da sem mu precej jasno nakazal kam naj da novi gumi..nima veze.). To bi blo sedaj verjetno najbolje premenjat.

Doma nimam neke hude opreme tako, da me zanima ali se lahko uporabi dve dvigalki (te klasični, ki jih dobiš zraven ob avtu), da se dvigne celotna stran vozila (recimo voznikova stran - Dam eno dvigalko spredaj eno zadaj) da premenjam gumi in dam ta slabši spredaj ter boljši zadaj?

Drugače pa, zakaj gredo nove gume zadaj razumem (ker v primeru, da te zanese lažje ujameš sprednji kot zadnji del avta..). Ampak iz vidika ustavljanja vozila (zaviranja v sili) je pa bolje, če so nove gume spredaj? Pri avtu ob zaviranju bolj zavira sprednji kot zadnji del avta in potem, če imaš novejše gume spredaj se avto hitreje ustavi?

energetik ::

Seveda za zaviranje je bolje da so boljše spredaj, vendar moraš potem bolj obvladati lovljenje zadka. Zakaj ne zamenjaš vseh 4 naenkrat?

Za dvignit celo stran nabavi namenske nastavljive nosilce, dvigneš spredaj, podstaviš, nato dvigneš še zadaj.
vires in numeris

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

m0LN4r ::

Zakaj za boga bi imel spredaj slabse? Da bos slabse pospeseval in zaviral? Ali imas zadnji pogon?
Ce ti zadek odnese, itak vozis napacno linijo. Spustis tlak zadaj pa je, itak je mrti del avta, ce imas sprednji pogon.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Motion ::

energetik je izjavil:

Seveda za zaviranje je bolje da so boljše spredaj, vendar moraš potem bolj obvladati lovljenje zadka. Zakaj ne zamenjaš vseh 4 naenkrat?

Za dvignit celo stran nabavi namenske nastavljive nosilce, dvigneš spredaj, podstaviš, nato dvigneš še zadaj.

Če nima res tarega vta bo že ESP poskrbel za zadek. Pa po mojih izkušnjah, tudi gume ne ratajo kar tako zelo slabše z obrabo. Vozu bo pa enako kot je do sedaj.

Goran's Blog ::

Kekokekič je izjavil:

Hvala za odgovore. Še eno vprašanje:

Dve gumi sem menjal vendar mi je mehanik/vulkanizer novi dve gumi dal spredaj, starejši delno rabljeni pa zadaj (kljub temu, da sem mu precej jasno nakazal kam naj da novi gumi..nima veze.). To bi blo sedaj verjetno najbolje premenjat.

Doma nimam neke hude opreme tako, da me zanima ali se lahko uporabi dve dvigalki (te klasični, ki jih dobiš zraven ob avtu), da se dvigne celotna stran vozila (recimo voznikova stran - Dam eno dvigalko spredaj eno zadaj) da premenjam gumi in dam ta slabši spredaj ter boljši zadaj?

Drugače pa, zakaj gredo nove gume zadaj razumem (ker v primeru, da te zanese lažje ujameš sprednji kot zadnji del avta..). Ampak iz vidika ustavljanja vozila (zaviranja v sili) je pa bolje, če so nove gume spredaj? Pri avtu ob zaviranju bolj zavira sprednji kot zadnji del avta in potem, če imaš novejše gume spredaj se avto hitreje ustavi?


Pravilno je naredil.
Jaz imam letne gume recimo 2 sezoni.
Tiste ki so prvo sezono spredaj gredo drugo odzadaj in zadnje gredo spredaj.

Sedaj razen, da nisi kakšen spedi gonzales, da ti zadnji konec skozi odnaša pa rabiš odzadaj nove ? :)

Zgodovina sprememb…

chucki ::

A se splaca kupit letne gume za 10.000km na leto? 80% so kratke razdalje do 5km v sluzbo
AMD Ryzen 1700/NZXT Kraken X62/Asus ROG Crosshair VI hero/DDR4 16gb/SSD M.2
EVGA GTX 1080 Superclocked/SB Z/NZXT H440 case/ Asus ROG PG248Q
Samsung Q7FN65 + PS4 PRO + VR <3 + Nintendo Switch

Motion ::

Motion je izjavil:

energetik je izjavil:

Seveda za zaviranje je bolje da so boljše spredaj, vendar moraš potem bolj obvladati lovljenje zadka. Zakaj ne zamenjaš vseh 4 naenkrat?

Za dvignit celo stran nabavi namenske nastavljive nosilce, dvigneš spredaj, podstaviš, nato dvigneš še zadaj.

Če nima res starega avta bo že ESP poskrbel za zadek. Pa po mojih izkušnjah, tudi gume ne ratajo kar tako zelo slabše z obrabo. Vozu bo pa enako kot je do sedaj.

Popravki
««
4 / 10
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 461 62 63 64 )

Oddelek: Na cesti
3158488989 (20286) Leko
»

Celoletne gume (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
29342141 (5947) darck
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38298153 (70566) gruntfürmich
»

Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16834008 (28905) m0LN4r
»

letne gume - kombinacija (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15149481 (39280) theBill

Več podobnih tem