Forum » Na cesti » prihodnost avtov v naslednjih 10 letih
prihodnost avtov v naslednjih 10 letih
mulc007 ::
Kako mislite da se bo v naslednjih letih razvijala prodaja avtomobilov v evropi?
Bo prodaja dizlov zelo upadla?
Kako z leti pada učinkovitost avtomobilskih baterij in ali se jih da obnoviti/reciklirati?
Bo prodaja dizlov zelo upadla?
Kako z leti pada učinkovitost avtomobilskih baterij in ali se jih da obnoviti/reciklirati?
- spremenil: mulc007 ()
kow ::
Cena km z elektricnim avtomobilom bo sesula dizel (ob nespremenjenih trosarinah na naftne derivate), tudi brez prepovedi.
kow ::
Ja, vec kot 100 letni trend se bo zelo verjetno nadaljeval. Tudi, ce EV-ji realno ceno elektrike na krajsi rok (nekaj let) dvignejo, ko gledas 10-20 let, ne vidim kako bi lahko sla cena elektrike gor.
kixs ::
Elektrika se zadnja leta ves cas drazi... pocasi, a vztrajno.
Koliko je EV drazji ob nakupu in v kaksnem casu pride do izenacenja?
Koliko je EV drazji ob nakupu in v kaksnem casu pride do izenacenja?
imagodei ::
Itak. Še posebej, ko se bodo začele zapirat nuklearke in se ne bodo gradile nove. Jasno, cene dobrin, ko povpraševanje presega ponudbo, gredo izdatno dol, ne?
- Hoc est qui sumus -
šernk ::
Cena km z elektricnim avtomobilom bo sesula dizel (ob nespremenjenih trosarinah na naftne derivate), tudi brez prepovedi.
ker trenutno je super ugodno
sem zadnjič računal, da če kupim podobno opremljen električni avto kot je moj bencinar pridem po razliki eur/km na ničlo po 150.000km, zaradi dražje nabavne cene (servise razen velikega delam sam, tako da me pridejo do 150k km cca 700eur). Od očeta avto spije še 2litra manj od mojega, bil je še 10k eur cenejši (ok gremo en rang nižje z opremo tudi pri električnem) in pride na ničlo po 300.000km. UGODNO ni kaj. Da ne govorim da moram štartati 4 ure prej da pridem iz nove gorice do dunaja.
Elektrika v trenutni obliki ni prihodnost v mobilnosti, sedaj me boste oblajali z vseh strani ampak 20 let nazaj sem trdil da dizel ni prihodnost v mobilnosti (sicer ne morem dokazat, razen na način da pri hiši ni enega dizelskega avta in ga tudi nebo). Žal pač kaj je IN določa politika s spodbudami in teh niti ne briga kaj bo čez 30 let, kaj šele da si predstavljajo problem ki ga povzročajo.
Da bodo električni avti sploh uporabni čez 20 let:
- je treba razvit baterijo, ki se napolni v max 10ih minutah in imaš domet vsaj 400km s tem,
- je treba naredit komplet novo infrastrukturo za prenos električne energije,
- je treba naredit komplet nove elektrarne (ne sonce, veter in hidro nas ne bo rešilo ob povečani porabi).
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
blackbfm ::
Koliko je EV drazji ob nakupu in v kaksnem casu pride do izenacenja?
High tech ev bos kupil zato ker bo komot, samovozec, na poziv, whatever, ne pa nujno zato ker bo cenejsi. Tako kot danes dobis tel za 20eur pa ljudje vseeno mecejo 1000+ eur za smartphone. Bo familija namesto treh smrdljivih ice avtov imela dva bolje izkoriscena pametna evja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
Lonsarg ::
Saj če gledaš malo novosti je trend kar jasen. Pure EV tehnologija bo rabila svoj čas, na veliko pa prihaja čas hibridov.
Pri večini ponudnikov boš najbrž čez 5 let(najkasneje pa čez 10 let) imel na izbiro samo dvoje, bodisi bencinar bodisi hibrid. Moja napoved prodaje za čez 10 let:
- 20% EV
- 50% Hybrid
- 25% bencin
- 5% dizel
Pri večini ponudnikov boš najbrž čez 5 let(najkasneje pa čez 10 let) imel na izbiro samo dvoje, bodisi bencinar bodisi hibrid. Moja napoved prodaje za čez 10 let:
- 20% EV
- 50% Hybrid
- 25% bencin
- 5% dizel
KAVINSKY ::
Koliko je EV drazji ob nakupu in v kaksnem casu pride do izenacenja?
High tech ev bos kupil zato ker bo komot, samovozec, na poziv, whatever, ne pa nujno zato ker bo cenejsi. Tako kot danes dobis tel za 20eur pa ljudje vseeno mecejo 1000+ eur za smartphone. Bo familija namesto treh smrdljivih ice avtov imela dva bolje izkoriscena pametna evja.
Mali oglasi so spodaj, ker bučke prodajaš
kow ::
Naivni ste. Pricakujete, da bomo se naslednjih 10 let tako neefektivno proizvajali EV. Zakaj bi bilo tako?
jype ::
Prodaja dizlov bo upadla samo če jih prepovejo.Komot tudi nehajo subvencionirat, pa se bo zgodilo isto.
Mali oglasi so spodaj, ker bučke prodajaš :))Ne seri. V osemdesetih smo vsi leteli modele na metanol in ricinus. V 21. stoletju to počno samo še mazohisti.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
WizzardOfOZ ::
Da bodo električni avti sploh uporabni čez 20 let:
- je treba razvit baterijo, ki se napolni v max 10ih minutah in imaš domet vsaj 400km s tem,
- je treba naredit komplet novo infrastrukturo za prenos električne energije,
- je treba naredit komplet nove elektrarne (ne sonce, veter in hidro nas ne bo rešilo ob povečani porabi).
Kar bi za Slovenijo pomenilo
1.) nič, ker ne delamo baterij, samo mastno jih plačujemo
2.) kompletna infrastruktura bi stala slovenijo nekje 30 do 40 milijard evrov
3.) vsaj še eno Krško je treba postavit, če ne dve, da bi vsi lahko imeli EV avte in jih bi tudi polnili, ne da bi imeli redukcije elektrike.
::
Napovedi nemških avtomobilistov so, da se v naslednjih 10 letih ne bo zgodilo nič spektakularnega v zvezi z deležem EVjev. Za večji preboj EVjev bo potrebno povsem spremeniti življenjske navade, kar pa ne gre tako hitro, sploh pa ne na vrat na nos.
novaa ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Da bodo električni avti sploh uporabni čez 20 let:
- je treba razvit baterijo, ki se napolni v max 10ih minutah in imaš domet vsaj 400km s tem,
- je treba naredit komplet novo infrastrukturo za prenos električne energije,
- je treba naredit komplet nove elektrarne (ne sonce, veter in hidro nas ne bo rešilo ob povečani porabi).
Kar bi za Slovenijo pomenilo
1.) nič, ker ne delamo baterij, samo mastno jih plačujemo
2.) kompletna infrastruktura bi stala slovenijo nekje 30 do 40 milijard evrov
3.) vsaj še eno Krško je treba postavit, če ne dve, da bi vsi lahko imeli EV avte in jih bi tudi polnili, ne da bi imeli redukcije elektrike.
khem khem
WhiteAngel ::
Kako mislite da se bo v naslednjih letih razvijala prodaja avtomobilov v evropi?
Bo prodaja dizlov zelo upadla?
Kako z leti pada učinkovitost avtomobilskih baterij in ali se jih da obnoviti/reciklirati?
Jaz bi si želel zamenjavo bencina/dizla za lpg/cng. Elektrika je in bo primerna za male, druge avte v družini. Marketingarji trdijo, da ne, ampak na koncu vedno zmaga fizika. EVja pač nikoli ne boš mogel napolniti v nekaj minutah tako kot nafto. Mogoče čez 50 let ali več s kakšnim super prevodnikom. Ampak tu ne bo računice.
hammock ::
Ce gre ves transport na elektriko, bomo za le-tega porabili cca 3-5x energije manj kot je zdaj. Bo pa v drugi obliki, namesto nafte bo elektrika. Pod crto bomo pa kot druzba prihranili ogromno.
WizzardOfOZ ::
khem khem
Nimaš toliko površine slovenije, da ti bodo sončne elektrarne filale 2 milijona EV-jev. Tudi vetrnice ne bodo rešile zadev. Rabiš vsaj eno jedrsko še poleg krškega.
Trenutno omrežje vzdrži mogoče 7000 EV-jev. Pa poraba zaradi klim, črpalk na splošno samo narašča in ne pada, tako da boš s tem omrežjem, ki ga imamo vedno manj EV-jev polnil.
blackbfm ::
- je treba naredit komplet novo infrastrukturo za prenos električne energije
Postavi se vecje polnilne postaje kjer bo potreba in se bo sel avto lahko sam filat ob najbolj optimalnem casu, ponoci, med opravki, sluzbo
EVja pač nikoli ne boš mogel napolniti v nekaj minutah tako kot nafto.
Ce bo avto sposoben vzdrzevat nek nivo energije, ga sploh nikoli ne bo treba filat z nule
Treba je razmisljat mal izven okvirjev, avto prihodnosti ni nujno tko kot danes telefon ki ga das filat vsak večer na domaco vticnico
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
WizzardOfOZ ::
Postavi se vecje polnilne postaje kjer bo potreba in se bo sel avto lahko sam filat ob najbolj optimalnem casu, ponoci, med opravki, sluzbo
A ti ne zastopiš, da ne bo najbolj optimalnega časa, če ne boš mogel elektrike pripeljat do polnilne postaje. Omrežje, ki ti tovori elektriko naokoli ne bo zdržalo tega. Je prestaro in prešvoh.
Treba je razmisljat mal izven okvirjev, avto prihodnosti ni nujno tko kot danes telefon ki ga das filat vsak večer na domaco vticnico
Telefon polnim enkrat na teden. V avtu sem pa okoli 2000 do 3000 kilometrov na mesec. Če je en "tank" elektrike pozimi za 150km, potem moram EV tankat 20x, torej vsako noč, z avtom na fosilna goriva pa 2 do 3x, torej na vsakih 10 do 15 dni. Če pa bencinarje še malo optimizirajo, da bodo porabili samo 3 litre bencina na 100km, bi pa imel en tank za celih 3000km
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
WizzardOfOZ ::
Nekje okoli 20 v svetu, pri nas pa 50, ker se morajo še malo umastiti veliki vodje in njihovi sorodniki in podrepniki.
blackbfm ::
A ti ne zastopiš, da ne bo najbolj optimalnega časa, če ne boš mogel elektrike pripeljat do polnilne postaje. Omrežje, ki ti tovori elektriko naokoli ne bo zdržalo tega. Je prestaro in prešvoh.
Do postaje bodo pac ze potegnil kable
V avtu sem pa okoli 2000 do 3000 kilometrov na mesec. Če je en "tank" elektrike pozimi za 150km, potem moram EV tankat 20x, torej vsako noč, z avtom na fosilna goriva pa 2 do 3x, torej na vsakih 10 do 15 dni. Če pa bencinarje še malo optimizirajo, da bodo porabili samo 3 litre bencina na 100km, bi pa imel en tank za celih 3000km
Prvi moment se mora razbremenit vecja mesta+bližnje okolce. Verjetno ne delas 3000 km po centru Ljubljane.
KAVINSKY ::
blackbfm ::
Ce bo zadaj pameten sistem potem špic ne bo, v teoriji.. Avte bi lahko tut izmenicno filal, glede na potrebe oz kdor je pripravljen vec placat
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
kow ::
Spica bi morala biti, ko je elektrika najcenejsa. Rabimo "pametno" mrezo. Sam verjamem, da zaposleni v energetiki raje govorijo, da se ne da.
WizzardOfOZ ::
A ti ne zastopiš, da ne bo najbolj optimalnega časa, če ne boš mogel elektrike pripeljat do polnilne postaje. Omrežje, ki ti tovori elektriko naokoli ne bo zdržalo tega. Je prestaro in prešvoh.
Do postaje bodo pac ze potegnil kable
Od kod?
Ce bo zadaj pameten sistem potem špic ne bo, v teoriji.. Avte bi lahko tut izmenicno filal, glede na potrebe oz kdor je pripravljen vec placat
Torej bodo tisti z denarjem imeli polne EV, ostali bodo imeli pa parkirane, ker ne bodo imeli možnosti napolnit?
V avtu sem pa okoli 2000 do 3000 kilometrov na mesec. Če je en "tank" elektrike pozimi za 150km, potem moram EV tankat 20x, torej vsako noč, z avtom na fosilna goriva pa 2 do 3x, torej na vsakih 10 do 15 dni. Če pa bencinarje še malo optimizirajo, da bodo porabili samo 3 litre bencina na 100km, bi pa imel en tank za celih 3000km
Prvi moment se mora razbremenit vecja mesta+bližnje okolce. Verjetno ne delas 3000 km po centru Ljubljane.
Ne, ne delam jih po ljubljani.
Pa še enkrat vprašanje. Od kje boš dobil vso to elektriko? Jo boš uvažal iz tujine? Slovenija že danes lep del elektrike uvozi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
feryz ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Napačno vprašanje. Ne "Od kod?" ampak do katere. On misli seveda tisto, ki njemu paše. In opankarju. Ostalih milijon 700 tisoč Slovencev pa si ga lahko zgolj rišejo, kabel namreč. Tako je razmišljanje zelenih iz ljubljanske greznice.Od kod?
Do postaje bodo pac ze potegnil kable
Zapeljite se malo naokrog in tankajte štrom. Če vam bo uspelo.
Sicer se bodo novi EV polnili s 400 kW polnilno močjo. V vsaki vasi jih bo enih par, baje. Medvasni kabli zmorejo pa 200 kW. Spet, baje, se matematika vseeno izide.
Pri nas je Elektro na enakem nivoju, kot ponujalci interneta. Desetim hišam podelijo soglasje za priključno moč 14 kW, dovodni kabel je pa za 70 kW. Pač po neki logiki, da je povprečna trenutna poraba hiše okrog 1 kW. Kar je načeloma res. Torej naj bi bil kabel 7x predimenzioniran.
Lahko pa tudi ni res. Lahko je pa za pol prešvoh.
Lahko bi si celo vseh 10 bajt omislilo SE. No, ne morejo si jih. Zadnjih pol izvisi.
In ker tak primer ni osamljen, ampak prej pravilo kot izjema, bo še veselo.
Krško 2 pa lahko samo sanjate. Tito je bil zadnji, ki je imel dovolj jajc, da je to uspel postaviti. Drag štrom bo.
Btw, že Čehi in Poljaki plačujejo dražje štrom kot mi. Tako da je le še vprašanje časa, kdaj se bo začel vzpenjati.
Pa ne zaradi proizvodne cene elektrike.
imagodei ::
WizzardOfOZ je izjavil:
khem khem
Nimaš toliko površine slovenije, da ti bodo sončne elektrarne filale 2 milijona EV-jev. Tudi vetrnice ne bodo rešile zadev. Rabiš vsaj eno jedrsko še poleg krškega.
No ja, verniki v zgodnjo prevlado EV-jev lahko verjamejo tudi v to, da Slovenija sicer ne potrebuje nove nuklearke, ker jo bo morebiti zgradila Avstrija (yeah, right). Mi bomo sicer uvažali, kar je najbrž krasna ideja, ampak, to so detajli...
- Hoc est qui sumus -
blackbfm ::
Torej bodo tisti z denarjem imeli polne EV, ostali bodo imeli pa parkirane, ker ne bodo imeli možnosti napolnit?
Ja. Ostali bodo imeli best-effort. V čem je problem?
Sicer se bodo novi EV polnili s 400 kW polnilno močjo. V vsaki vasi jih bo enih par, baje. Medvasni kabli zmorejo pa 200 kW. Spet, baje, se matematika vseeno izide.
Za tistih 10 hiš na koncu civilzacije je vseeno ce se furajo na nafto se naslednjih 50 let.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: blackbfm ()
imagodei ::
A si se ti zadnjih 20 let kaj peljal po periferiji? Slovenija nista samo Ljubljana pa Maribor. Precejšen del Slovenije je po tvojih merilih "na koncu civilizacije".
- Hoc est qui sumus -
blackbfm ::
Ja, se doskrat cudim v kasnih rovtah imajo ljudje hise. Ampak tam zrak ni problem, medtem ko gres malo po ljubljani sred dneva dobis asmaticni napad.
LeQuack ::
Ja, se doskrat cudim v kasnih rovtah imajo ljudje hise. Ampak tam zrak ni problem, medtem ko gres malo po ljubljani sred dneva dobis asmaticni napad.
Kako da ne, na kmetih ti en sosed lepo kuri smeti in vse živo in po tvoje imaš svež zrak potem.
Quack !
imagodei ::
Ja, se doskrat cudim v kasnih rovtah imajo ljudje hise. Ampak tam zrak ni problem, medtem ko gres malo po ljubljani sred dneva dobis asmaticni napad.
Aja, to je potem rešeno. Če v takih "rovtah" brez ustreznih vodnikov živi recimo 10% Slovencev (ali pa 5%, FWIW) in bodo zato obsojeni na uporabo ICE vozil, nenadoma ni več problem. Razumem.
- Hoc est qui sumus -
jype ::
WizzardOfOZ ::
jype, umakn se iz teme, nimaš pojma o čem je feryz govoril, tako da si lahko samo tiho.
blackbfm, daljnovodi v sloveniji zdržijo mogoče 5500 vozil polnit poleg napajanja vseh hiš, ki jih že sedaj napajajo. Ponoči mogoče 7500, ker je manjša poraba elektrike. In če bi hotel v ljubljani vse avtomobile zamenjat za EV, je to vsaj 200.000 vozil. Za kaj takega rabiš pa še eno tako omrežje daljnovodov, ki ga imaš sedaj.
In ni to samo en kabel od nek potegnit, pa ga priklopit na polnilno postajo.
blackbfm, daljnovodi v sloveniji zdržijo mogoče 5500 vozil polnit poleg napajanja vseh hiš, ki jih že sedaj napajajo. Ponoči mogoče 7500, ker je manjša poraba elektrike. In če bi hotel v ljubljani vse avtomobile zamenjat za EV, je to vsaj 200.000 vozil. Za kaj takega rabiš pa še eno tako omrežje daljnovodov, ki ga imaš sedaj.
In ni to samo en kabel od nek potegnit, pa ga priklopit na polnilno postajo.
stara mama ::
Nikol ne bo vse elektrificirano. Tud čez 100 let ne, ker je nemogoče.
Prihodnost bo zelo mešana, neki bencinarjev, dizlov, dost hibridov, LPG in CNG kombinacij ter nekaj čistih električarjev. Potrebe ljudi so različne, zato bojo tud energenti različni. Pri bajti bi bil nek najboljši standard da sta avta različna - eden ICE za daljše vožnje in dopust poleti, tadrug pa električar za dnevne skoke po mestu, do službe in trgovine. Zraven pa kombiniraš bicikl, ker se bo vožnja nasplošno zagotovo podražala.
Prihodnost bo zelo mešana, neki bencinarjev, dizlov, dost hibridov, LPG in CNG kombinacij ter nekaj čistih električarjev. Potrebe ljudi so različne, zato bojo tud energenti različni. Pri bajti bi bil nek najboljši standard da sta avta različna - eden ICE za daljše vožnje in dopust poleti, tadrug pa električar za dnevne skoke po mestu, do službe in trgovine. Zraven pa kombiniraš bicikl, ker se bo vožnja nasplošno zagotovo podražala.
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
kow ::
Ne znas razmisliti, potem pa relativiziras kako bo prihodnost "mesana". Potrebe so razlicne, ampak na koncu bo odlocala cena na km, razen za primere, ko je ekstra cas vreden razlike.
TheBlueOne ::
Jaz bi argumentiral, da enkrat bo vse elektro, ampak ne v desetih letih. Se vidi kako hitro se drazi dizel napram bencinu, pa se razmerje se ni resno zanihalo. Tezko verjamem, da celotna infrastruktura, ki je potrebna za ICE lahko zdrzi, ce ni stevilk.
kow ::
Nihce ne govori, da bo VSE elektro, sploh pa ne v 10 letih. Pravim samo, da dizel nima sans. Tudi, ce bi cez 10 let prodali 90 odstotkov EV (pa ne bomo), preden bi zamenjali celo floto...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
TheBlueOne ::
Da bo dizel zgodovina se bo moral spremeniti tovorni promet, tam pa je se vse na nivoju konceptov.
TheBlueOne ::
Pravim, da je to faktor, ki zna dizel se dolgo drzati pri zivljenju. Tako, da dizel ze se ima sanse, da se nekaj casa brca, morda se prezivi bencin zaradi biodizla.
kow ::
Ko pravim, da "dizel nima sanse" seveda ne mislim, da bo uporabnost dizla magicno izginila. Pravim samo, da bo vsako leto za manjsi odstotek prebivalstva smiseln nakup.
Cez 10 let bo ta odstotek precej manjsi kot danes.
Cez 10 let bo ta odstotek precej manjsi kot danes.
Gaius ::
Mislim, da bo bolj kot vrsta pogona, v naslednjih 10 letih avto-industrijo najbolj zaznamovala uporaba asistenčnih sistemov in samodejna vožnja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Rome bans all diesel vehicles .... (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 20796 (15667) | -valvoline- |
» | Bi kupili avto (nov) z atmosferskim motorjem? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 50734 (40805) | -valvoline- |
» | Afera Dieselgate (PreWvara)Oddelek: Na cesti | 6173 (5028) | Unknown_001 |
» | EPA: Pri izpustih goljufal tudi Fiat Chrysler (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Tožbe | 83724 (78439) | D3m |
» | Volkswagen goljufal tudi v EU, na tnalu tudi BMW (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 156369 (101096) | krneki0001 |