Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar
Zakaj so baterijski hranilniki prava stvar

BigWhale ::

joez7 ::
Za števec je treba imeti ključ.
Seveda ga ma rajonski od elektra. Lepo ga pokličeš in ti uredi

Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

feryz ::
Za števec je treba imeti ključ.A ti ga nimaš? Seveda ne, kaj bi pa človek rabil take zadeve, če ima dve leve roke.
Btw, v glavnem so samo pri nas omarice zaklenjene s strani elektra, za kar ni popolnoma nobenega razloga. Ampak ok, takle mamo, smo pač vzgojeni za hlapce. Da moramo potem gospodarje prositi da se nas usmilijo.
P1 meter HA sam najde.

joez7 ::
Hvala, za info iz prve roke. Bo še komu prav prišlo. Seveda pod pogojem, da bo razumel uporabnost.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

joez7 ::
Izkušnje z Deye SUN xxK-SG04LP3-EU?
Ma gdo montiranega in kako je zadovoljen?
Jaz imam SG01HP3-EU-AM2. Zaenkrat dela. :))
Kako maš vezavo Gen porta?
Sem v dilemi, ali naj na Gen port priklopim obstoječo SE (on-grid - grid tie) ali naj jo priklopim na Load ali na Grid.
Prednosti in slabosti?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

BigWhale ::
Izkušnje z Deye SUN xxK-SG04LP3-EU?
Ma gdo montiranega in kako je zadovoljen?
Jaz imam SG01HP3-EU-AM2. Zaenkrat dela. :))
Kako maš vezavo Gen porta?
Sem v dilemi, ali naj na Gen port priklopim obstoječo SE (on-grid - grid tie) ali naj jo priklopim na Load ali na Grid.
Prednosti in slabosti?
Men so rekl, da jo je treba priklopit na Gen port, da je to najboljs. Hiso imam napajano preko baterije, kot UPS. Kako je v drugacnih konfiguracijah, pa ne vem.

WaterBoy ::
Na Deye inverterju nimaš panelov? Panele imaš na drugem razsmerniku, na Deye pa baterijo, in preko njega v hišno omaro?

joez7 ::
Na Deye inverterju nimaš panelov? Panele imaš na drugem razsmerniku, na Deye pa baterijo, in preko njega v hišno omaro?
Točno tako. Izvajam dograditev na obstoječo elektrarno. Zato se tudi pojavljajo dileme.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

joez7 ::
Je pa hibrid mišljen kot UPS, + power shaving, poleg obstoječega load shiftinga, (pač če je že baterija, jo bom pač mal mrdal), kolk na tesno pa bom šel - bo pokazala praksa.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

WaterBoy ::
Na Deye inverterju nimaš panelov? Panele imaš na drugem razsmerniku, na Deye pa baterijo, in preko njega v hišno omaro?
Točno tako. Izvajam dograditev na obstoječo elektrarno. Zato se tudi pojavljajo dileme.
Zanimivo. Torej ti gre potem celotna moč solar e elektrarne čez deye razsmer ik v hišo, kar se ne porablja pa v baterijo in ostanek v export. Zanimivo. Deye razsmernik omogoča priklop dveh metrov? Ce ja potem bi deye priklopil na ac stran in z enim meriš sončno z drugim pa dovod

Lonsarg ::
Najenostavnejse (ce povezave v hisi dovoljujejo brez prevec stemanja), je da priklopis v Deye posebaj load posebaj grid in posebaj panele (oziroma v tvojem primeru drugi inverter ki ima panele).
Ce je vse loceno potem so vgrajeni metri v Deye dovolj in ne rabis nobenih dodatnih metrov da dobi Deye vse potrebne metrike da koordinira zadeve in dobis tut polno svobodo kako nastavis zadeve.
Ce je vse loceno potem so vgrajeni metri v Deye dovolj in ne rabis nobenih dodatnih metrov da dobi Deye vse potrebne metrike da koordinira zadeve in dobis tut polno svobodo kako nastavis zadeve.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()

joez7 ::
Kolkor je men znano, Deye ma metre: clamp, load, grid in gen.
Nič še ni fiksirano (sam predlogi), najbol me zanimajo izkušnje iz prve roke (da ne bo kake neumnosti)
1. SE se priklopi na grid port (ob izpadu omrežja pade tudi SE)
2. SE se priklopi na gen port (tle je zanimivo - po eni razlagi SE ostane v obratovanju - po drugi pade ven??)
3. SE se priklopi na load port (SE ostane v obratovanju - tle se poraja vprašanje, ali bo SE pravočasno odreagiral ob primeru majhne porabe?)
4. Hiša se priklopi na load port (UPS celote)
Nič še ni fiksirano (sam predlogi), najbol me zanimajo izkušnje iz prve roke (da ne bo kake neumnosti)
1. SE se priklopi na grid port (ob izpadu omrežja pade tudi SE)
2. SE se priklopi na gen port (tle je zanimivo - po eni razlagi SE ostane v obratovanju - po drugi pade ven??)
3. SE se priklopi na load port (SE ostane v obratovanju - tle se poraja vprašanje, ali bo SE pravočasno odreagiral ob primeru majhne porabe?)
4. Hiša se priklopi na load port (UPS celote)
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

Lonsarg ::
Naceloma je ena (sicer ne edina) glavnih moci Deye da priklopis celo hiso na load, da dobis backup/offgrid funkcionalnost. Ce priklopis hiso in grid oboje na grid si degradiral Deye inverter v "navadni" grid-tie inverter. Dodatno si naredis se delo ker rabis dodatno montirat zunanje metre da bo deye locil koliko pride iz grid in koliko gre v hiso (ker bo vse na istem portu.
Podobna zgodbe je z obstojecim inverterjem, ce gre na isti port kot grid ga Deye ne more uporabit ko grid pade, plus spet so v igri ekstra metri da deye dobi locene metrike koliko proizvede ta drugi inverter.
Skratka ti lepo priklopi obstojeci inverter na gen, celo hiso na load ter grid na grid. Ce to naredis je Deye "master" in lahko softwersko z nastavitvami spreminjas. Lahko nastavis softwersko da se obnasa kot da bi grid in gen bila na istem portu (grid-tie), lahko nastavis da je backup v primeru izpada, skratka svoboda (ga sicer nimam sem pa bil tik pred nakupom in sem malo studiral sheme vezave). Je res da bi po pravilih tip vezave, torej ali bos sel v grid-tie ali ne, moral biti del tehnicnega soglasja za SE ne nekaj po svoje, tak da ce nisi res 100% zihr najemi nekoga ki pozna tako tehnikalije kot tudi pravno formalnost ce noces v sivo cono legalnosti...
Podobna zgodbe je z obstojecim inverterjem, ce gre na isti port kot grid ga Deye ne more uporabit ko grid pade, plus spet so v igri ekstra metri da deye dobi locene metrike koliko proizvede ta drugi inverter.
Skratka ti lepo priklopi obstojeci inverter na gen, celo hiso na load ter grid na grid. Ce to naredis je Deye "master" in lahko softwersko z nastavitvami spreminjas. Lahko nastavis softwersko da se obnasa kot da bi grid in gen bila na istem portu (grid-tie), lahko nastavis da je backup v primeru izpada, skratka svoboda (ga sicer nimam sem pa bil tik pred nakupom in sem malo studiral sheme vezave). Je res da bi po pravilih tip vezave, torej ali bos sel v grid-tie ali ne, moral biti del tehnicnega soglasja za SE ne nekaj po svoje, tak da ce nisi res 100% zihr najemi nekoga ki pozna tako tehnikalije kot tudi pravno formalnost ce noces v sivo cono legalnosti...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()

joez7 ::
https://diysolarforum.com/threads/deye-...
Tule so se malo razpisali o priklopu SE na Load port. V nekaterih primerih to poenostavi priklop Deya v sistem. Gen port, se pa lahko uporabi za dirigirano porabo (polnilnico ali zunanji generator).
Ma kdo konkretne izkušnje?
Ko bo idejno rešeno, se lotim še PZI in PID (načelno se samo dopolni v obstoječe soglasje), ne bi rad prvo nekaj zahteval, pol pa spreminjal. Zgleda, da bom moral na teren in pogledat nekaj izvedb (in proučit pluse in minuse). Vice so naporne
Včasih je poti več, sam traja izbrat optimalno...
Tule so se malo razpisali o priklopu SE na Load port. V nekaterih primerih to poenostavi priklop Deya v sistem. Gen port, se pa lahko uporabi za dirigirano porabo (polnilnico ali zunanji generator).
Ma kdo konkretne izkušnje?
Ko bo idejno rešeno, se lotim še PZI in PID (načelno se samo dopolni v obstoječe soglasje), ne bi rad prvo nekaj zahteval, pol pa spreminjal. Zgleda, da bom moral na teren in pogledat nekaj izvedb (in proučit pluse in minuse). Vice so naporne

Včasih je poti več, sam traja izbrat optimalno...
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

jest10 ::
Danes je kolega menjal baterije za pogon elektro ladje. Dva 48V baterijska sklopa vzporedno, ter 2x16 celic v posamezni bateriji. Kere firme celice so bile, ne vem, so pa bile grade A, 280Ah. Nove so grade A 320Ah.
Komplet je zdržal približno 1600 ciklov v 6 letih. Do okoli 1000 ciklov brez opaznega padca kapacitete. Po 1500 ciklih pa so celice hitro opešale, nekaj jih je tudi popolnoma crknilo.
Polnenje je bilo 150A na baterijo, praznenje pa 50-150A po bateriji.
Tko no, da se malo vidi, kako se zadeva obnese v dejanski uporabi, ne samo v reklamnih podatkih
Komplet je zdržal približno 1600 ciklov v 6 letih. Do okoli 1000 ciklov brez opaznega padca kapacitete. Po 1500 ciklih pa so celice hitro opešale, nekaj jih je tudi popolnoma crknilo.
Polnenje je bilo 150A na baterijo, praznenje pa 50-150A po bateriji.
Tko no, da se malo vidi, kako se zadeva obnese v dejanski uporabi, ne samo v reklamnih podatkih

DamijanD ::
Ni pa hlajenja/gretja baterij tukaj a ne? Katera kemija pa je bila oz. je? In od koliko % do koliko % se jo je ciklalo?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()

jest10 ::

joez7 ::
Aktivni BMS?
Po podatkih sodeč 0.5C za polnjenje in praznjenje. Tu bi pričakoval nekje 3.000 ciklov.
Je pa zlo zanimiv brat raziskave. Važno je polnit do nekje 3.5V/cell in praznit do 3v/cell.
Nekateri priporočajo 0.2C - in nekje 6000x 90%-30% (občasno do 3V).
Po podatkih sodeč 0.5C za polnjenje in praznjenje. Tu bi pričakoval nekje 3.000 ciklov.
Je pa zlo zanimiv brat raziskave. Važno je polnit do nekje 3.5V/cell in praznit do 3v/cell.
Nekateri priporočajo 0.2C - in nekje 6000x 90%-30% (občasno do 3V).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: joez7 ()

joez7 ::
Pojavlja se vprašanje - kaj ko niso ble v sezoni, temperature skladiščenja? minus je kar zalogaj za te celice.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

fikus_ ::
Jest je dal primer praktične uporabe kjer se baterije niso obnesle najbolje, zakaj, lahko le ugibamo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

matobeli ::
6 let nazaj za te celice še niso dajali takih blaznih ciklov življenske dobe kot danes (8k ciklov, nkon.nl). Lahko da so kaj spremenil vmes v proizvodnji ali pa je kemija res tako zelo občutljiva na laboratorijske pogoje da je lahko tako zelo velika razlika.
Verjetno bi bilo bolje če bi se polnile do 80%.
Ko smo že pri dolgoživosti, a je kdo na tekočem a je tistih 280-320kg pritiska ful pomembnih ali niti ne?
Verjetno bi bilo bolje če bi se polnile do 80%.
Ko smo že pri dolgoživosti, a je kdo na tekočem a je tistih 280-320kg pritiska ful pomembnih ali niti ne?

matobeli ::

nomad_soul ::
Te na sliki izgledajo bolj kot svinčene celice, kot pa lifepo4
glede na to, da so slednje velikosti 200x170x70mm.


joez7 ::
Če so tole bli res svinčeni - so izredno dolgo zdržali.
Slika me malce bega - navajen sem, da majo lipofe4 poleg mostičkov med celicami, še tanko žičko do balanserja - pol pa še sam balanser reda škatle za čevlje (rezda malce tanjši).
Jest10 ali lahko preveriš kemijo -ali pa slikco dotičnih celic?
Slika me malce bega - navajen sem, da majo lipofe4 poleg mostičkov med celicami, še tanko žičko do balanserja - pol pa še sam balanser reda škatle za čevlje (rezda malce tanjši).
Jest10 ali lahko preveriš kemijo -ali pa slikco dotičnih celic?
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

iloveboobz ::
ma tole so skor ziher svinčene baterije; poglejte pokrovček na sredini; za dolivanje elektrolita.
Je pa čist logično, da so svinčene pr takem DoD crknale. Še dolg so zdrzale. To pojasne tudi nenadne odpovedi in hitro padanje kapacitete.
Je pa čist logično, da so svinčene pr takem DoD crknale. Še dolg so zdrzale. To pojasne tudi nenadne odpovedi in hitro padanje kapacitete.
smoki

jest10 ::
Kaj vse ne prebereš tukaj
Ne, niso svinčene celice, ja je BMS, ja baterije imajo ogrevanje in hlajenje.

Ne, niso svinčene celice, ja je BMS, ja baterije imajo ogrevanje in hlajenje.

telexdell ::
Če so zdržale 1000 ciklov BP pol pa še 500 z nekaj težavami to pomani, da bodo na mojem EV zdržale do 500.000 km BP pol pa še 250.000 z nekaj težavami. Če delam 10 jurjev letno to pomeni 50 let brez skrbi pol pa še 25 let z nekaj skrbmi. Če primerjam z IC katere sem v 40. letih zamenjal vsak šest...
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

jest10 ::
iloveboobz je izjavil:
precej netipične _LFP_ celice...
To je res, niso ravno standardne. Zato pa je bilo 4 mesece čakanja na dobavo.
Ko ga vidim naslednjič, bom probal zvedeti kaj več.

starfotr ::
Če so zdržale 1000 ciklov BP pol pa še 500 z nekaj težavami to pomani, da bodo na mojem EV zdržale do 500.000 km BP pol pa še 250.000 z nekaj težavami. Če delam 10 jurjev letno to pomeni 50 let brez skrbi pol pa še 25 let z nekaj skrbmi. Če primerjam z IC katere sem v 40. letih zamenjal vsak šest...
Degradacija se dogaja iz večih razlogov. Ciklanje, visoka/ nizka temperatura, starost in podobno.
Če ti delaš malo ciklov, ti bodo pa drugi vzroki degradirali baterijo. Živ. doba bo kakršna bo, zelo verjetno pa ne bo tako optimistična v praksi, kot si ti predstavljaš.

Okapi ::
Če so zdržale 1000 ciklov BP pol pa še 500 z nekaj težavami to pomani, da bodo na mojem EV zdržale do 500.000 km BP pol pa še 250.000 z nekaj težavami. Če delam 10 jurjev letno to pomeni 50 let brez skrbi pol pa še 25 let z nekaj skrbmi. Če primerjam z IC katere sem v 40. letih zamenjal vsak šest...A si ga moral zamenjati, ker je posoda za gorivo začela puščati?


telexdell ::
A si ga moral zamenjati, ker je posoda za gorivo začela puščati?![]()
Mogoče, saj je začel porabljati več goriva na prevožen km, bolj je ropotal, iz auspuha so občasno prihajali črni sajasti oblaki, popil je več olja kot nafte, antifriz je čudežno hlapel...Pač videlo se je, da ne bo mogel več dolgo služiti mojim potrebam.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: telexdell ()

Okapi ::
Ker električni motorji in avtomobilska mehanika je pa večna, ne? Njihova življenjska doba ima natanko 0 skupnega z baterijami.

starfotr ::
Nič ni večno. In v obdobju ekonomije in industrijskega načrtovanja, kjer je ogromno ljudi zaposlenih za preučevanje konkurence in pocenitve, čim bolj točne predikcije odpovedi na neko časovno obdobje, programske odpovedi ... ljudje še vedno mislijo, da bo njihov mlinček kar delal in delal. S tem, da je relativno veliko servisnih primerov na EV kliniki, z opisi del ki so precej draga in zahtevna.
EV ni zastonj kosilo. Industrija ni neumna, da bo delala večne avte. To vemo že iz primera žarnic s 1000 h delovanja.
Obstajajo avti z veliko km, kjer je predpogoj redno servisiranje in menjava delov.
https://www.everlance.com/blog/10-highe...
Tudi EV. Ampak je lepo opisano, da so bili večkrat menjani vitalni deli. Kar se ne sklada z mislimi določenih lastnikov, ki mislijo da so nesmrtni z EV.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s...
EV ni zastonj kosilo. Industrija ni neumna, da bo delala večne avte. To vemo že iz primera žarnic s 1000 h delovanja.
Obstajajo avti z veliko km, kjer je predpogoj redno servisiranje in menjava delov.
https://www.everlance.com/blog/10-highe...
Tudi EV. Ampak je lepo opisano, da so bili večkrat menjani vitalni deli. Kar se ne sklada z mislimi določenih lastnikov, ki mislijo da so nesmrtni z EV.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s...

stara mama ::
Tudi EV. Ampak je lepo opisano, da so bili večkrat menjani vitalni deli. Kar se ne sklada z mislimi določenih lastnikov, ki mislijo da so nesmrtni z EV.
Realnost je drugačna kot papir (oz. brošura v prodajnem salonu)
Sam EV fanatikom to dopovedat.....
Ekologija™ in Trajnost™

fikus_ ::
nomad_soul je izjavil:
Te na sliki izgledajo bolj kot svinčene celice, kot pa lifepo4glede na to, da so slednje velikosti 200x170x70mm.
Imaš zelo različne dimenzije, voltaže, moči baterij, tako da zunanji izgled bolj malo šteje, ni standardnih dimenzij.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

nomad_soul ::
Imaš zelo različne dimenzije, voltaže, moči baterij, tako da zunanji izgled bolj malo šteje, ni standardnih dimenzij.
Vse lifepo4 celice so iste voltaže in dandanes imaš prizmatične celice od 280Ah do 320Ah različnih proizvajalcev (eve, calb, hithium, envision, battero tech) vse istih dimenzij (+- nekaj milimetrov).

telexdell ::
stara mama je izjavil:
Tudi EV. Ampak je lepo opisano, da so bili večkrat menjani vitalni deli. Kar se ne sklada z mislimi določenih lastnikov, ki mislijo da so nesmrtni z EV.
Realnost je drugačna kot papir (oz. brošura v prodajnem salonu)
Sam EV fanatikom to dopovedat.....
EV skeptiki govorite, da baterija po 100.000 km odpove in ker je zamenjava tako draga je avto za odpad. Iz menjave baterij na barki in 1000 cikli brez problema pač izhajajo številke za baterije v EV kot sem jih navedel. Sam sem izhajal iz nekega praktičnega primera, EV skeptiki pa govorite kar nekaj po lastnih fantazijah. Da pa se ne kvarijo EV ali da so večni pa noben z IQ nad številko lastnih čevljev ne bo nikoli niti pomislil kaj šele, da bi ti trdil tako goreče kot EV skeptiki fantazirate o neuporabnosti EV.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

Okapi ::

joez7 ::
Tele na barki so ble trakcijske - verjetno kar lepa trajna moč po nekje 10min na cikel - glede na čas vožnje na otok in z otoka.
V EVju maš trajno moč reda 10kW, zagon (pospeševanje) pa nekje 50kW (par s).
V hibridnem sistemu SE (10kWpik-20kWh) pa maš trajno moč (glede na nastavitve ~3kW )- 60A - 0.15C, konice pa redko 5kW-100A - 0.25C.
Polnjenje pa reda 40A -0.1C. Povprečno dnevno dosežeš 0.7 cikla, ob lepih dneh še manj.
Tako, da rabiš nekje 3k ciklov v 10tih letih. Kaj bo praksa prinesla, se pa čujemo čez deset let.
Predpogoj pa je, pravilno dimenzioniranje hranilnika - vsaj 2x max. moč panelov. Se pravi za 10kWpik - min 20kWh hranilnika - idealno JE povprečna 24h poraba (če prostor in denarnica dopuščata
.
Pa seveda pravilne omejitve polnjenja in praznjenja.
Ni faj it na nož, se pravi na 0.5C ali 1C, še posebej pri polnjenju (s tem, da eni opozarjajo, da tudi bistveno pod 0.1C ni idealno).
V EVju maš trajno moč reda 10kW, zagon (pospeševanje) pa nekje 50kW (par s).
V hibridnem sistemu SE (10kWpik-20kWh) pa maš trajno moč (glede na nastavitve ~3kW )- 60A - 0.15C, konice pa redko 5kW-100A - 0.25C.
Polnjenje pa reda 40A -0.1C. Povprečno dnevno dosežeš 0.7 cikla, ob lepih dneh še manj.
Tako, da rabiš nekje 3k ciklov v 10tih letih. Kaj bo praksa prinesla, se pa čujemo čez deset let.
Predpogoj pa je, pravilno dimenzioniranje hranilnika - vsaj 2x max. moč panelov. Se pravi za 10kWpik - min 20kWh hranilnika - idealno JE povprečna 24h poraba (če prostor in denarnica dopuščata

Pa seveda pravilne omejitve polnjenja in praznjenja.
Ni faj it na nož, se pravi na 0.5C ali 1C, še posebej pri polnjenju (s tem, da eni opozarjajo, da tudi bistveno pod 0.1C ni idealno).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::
Tele na barki so ble trakcijske - verjetno kar lepa trajna moč po nekje 10min na cikel - glede na čas vožnje na otok in z otoka.
V EVju maš trajno moč reda 10kW, zagon (pospeševanje) pa nekje 50kW (par s).
V hibridnem sistemu SE (10kWpik-20kWh) pa maš trajno moč (glede na nastavitve ~3kW )- 60A - 0.15C, konice pa redko 5kW-100A - 0.25C.
Polnjenje pa reda 40A -0.1C. Povprečno dnevno dosežeš 0.7 cikla, ob lepih dneh še manj.
Tako, da rabiš nekje 3k ciklov v 10tih letih. Kaj bo praksa prinesla, se pa čujemo čez deset let.
Predpogoj pa je, pravilno dimenzioniranje hranilnika - vsaj 2x max. moč panelov. Se pravi za 10kWpik - min 20kWh hranilnika - idealno JE povprečna 24h poraba (če prostor in denarnica dopuščata.
Pa seveda pravilne omejitve polnjenja in praznjenja.
Ni faj it na nož, se pravi na 0.5C ali 1C, še posebej pri polnjenju (s tem, da eni opozarjajo, da tudi bistveno pod 0.1C ni idealno).
Malo revidiraj številke. EV imajo kratkotrajne moči ranga nekaj sekund tam okrog 150-200 kW. Trajna moč pa je okrog 50 kW v trajanju pol ure. Pa... za LiIon baterije še nisem slišal da bi se delile podobno kot se Pb (trakijske, zagonske, solarne...).
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
Za EV (normalna vožnja) nimaš kam tiščat 50KW (razen na avtocesti ~150km/h), blo pa je mišljena poraba.
Tisto je blo mišljeno na pogoje uporabe - je kar važno kako jih prazniš.
Tisto 0.2C je mišljeno za lifepo4.
Druge kemije v avtih, majo svoje parametre - 80kWh pack - naj bi se filal tudi z 400kWpik (kako pa je z življenjsko dobo, bodo povedali drugi).
Tisto je blo mišljeno na pogoje uporabe - je kar važno kako jih prazniš.
Tisto 0.2C je mišljeno za lifepo4.
Druge kemije v avtih, majo svoje parametre - 80kWh pack - naj bi se filal tudi z 400kWpik (kako pa je z življenjsko dobo, bodo povedali drugi).
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

telexdell ::
Saj je vseeno s kakšno močjo se polni celota. Pomembno je, s kakšno močjo/tokom se polni posamezen člen. Vsota moči vseh členov skupaj ti pa potem da celotno moč paketa.
Pa- 50 kW z enakomerno vožnjo niti slučajno ne dosežeš z vožnjo po AC četudi šibaš z max hitrostjo. Večje moči potrebuješ za vožnjo v klance, četudi se komaj premikaš. Zadnji klanec do doma vnukov je živ dokaz
Pa- 50 kW z enakomerno vožnjo niti slučajno ne dosežeš z vožnjo po AC četudi šibaš z max hitrostjo. Večje moči potrebuješ za vožnjo v klance, četudi se komaj premikaš. Zadnji klanec do doma vnukov je živ dokaz

Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

joez7 ::
Kolikor sem gledal te diagrame polnjenja EVja - začne z 2C vmes skoči na 5C in zaključi z 1C.
To je za hibridne SE bistveno preveč. Vsake baterije majo priporočeno ravnanje pri polnjenju in praznjenju - eno so Max. vrednosti - drugo pa priporočene - drugače pričakovano življenjska doba trpi. Ti pa dam popolnoma prav.
To je za hibridne SE bistveno preveč. Vsake baterije majo priporočeno ravnanje pri polnjenju in praznjenju - eno so Max. vrednosti - drugo pa priporočene - drugače pričakovano življenjska doba trpi. Ti pa dam popolnoma prav.
Sem mali provokator, po potrebi diktator, dvomim v vse in nič ne vem.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.
Marsikdaj se motim, zato prosim me popravi.

fikus_ ::
Iščete vzroke zakaj so odpovedale baterije na ladjici, da je bilo nekaj narobe z vgradnjo,....da bi pokazali, da v avtu se to ne more zgoditi,...
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

iloveboobz ::
verjetno je stacionarna baterija doma se vedno v bolsih pogojih kot v ladijci... tam ima verjetno visji peak C rejt praznjenja, pa tudi temparature verjetno niso tolk stabilne _year round_. Pa seveda, na ladijci se baterije zibajo sem in tja, doma so pa na mir.
Pomoje trenutne generacije LFP bateri v domači aplikaciji sigurno zdrzijo vsaj 2-3k ciklov, če so pravilno dimenzionirane. Titih oglaevanih 10k ciklov pa verjetno res ne.
Pomoje trenutne generacije LFP bateri v domači aplikaciji sigurno zdrzijo vsaj 2-3k ciklov, če so pravilno dimenzionirane. Titih oglaevanih 10k ciklov pa verjetno res ne.
smoki
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Sončna elektrarna z hranilniki (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Loža | 43765 (1261) | joez7 |
» | Fotovoltaika je udarila ob zid - Od 1. marca ne priklapljajo novih fotovoltaik (strani: 1 2 3 4 … 30 31 32 33 )Oddelek: Loža | 214580 (60348) | Fluido |
» | Tesla bo gradila največjo baterijsko elektrarno (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 27918 (17380) | kow |
» | Tesla Powerwall v Sloveniji (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 27224 (20382) | hruske |