Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Tesla vs. krozisca... Kr zabavno za pogledat. Vidi se resnicen napredek pri avtopilotu, hkrati se pa vidi se kako zelo dalec smo od robotaxijev. Dokler bo avto mal nakljucno prizigal smernike za levo in desno v kroziscih, se ne bomo metali volanov skozi okna. :)
Okapi ::
Bi bilo zanimivo videti, kako daleč bi prišel, če bi ga res poslali samega od obale do obale.
J.McLane ::
A je od obale do obale ves čas avtocesta?
Sedaj imamo nek benchmark, zanimivo bo videti kako hiter bo napredek npr. čez nekaj mesecev. Konkurenca si dela neke HD mape cest, kar je velik strošek. Tesle lahko kaj podobnega delajo zastonj, ne vem če to delajo ampak tehnološko nebi smelo biti preveč daleč.
Sedaj imamo nek benchmark, zanimivo bo videti kako hiter bo napredek npr. čez nekaj mesecev. Konkurenca si dela neke HD mape cest, kar je velik strošek. Tesle lahko kaj podobnega delajo zastonj, ne vem če to delajo ampak tehnološko nebi smelo biti preveč daleč.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Mikrohard ::
Tudi Tesle se pri svojem avtopilotu precej zanašajo na navigacijske zemljevide. Ni vse v procesiranju slike iz kamer. Sicer pa bi za self-driving potrebovali svojo temo. Če se Tesla ukvarja s tem, še ne pomeni, da paše v EV temo.
J.McLane ::
Itak da se, ampak navigacijski zemljevid ni enako kot "HD map". Zanimivo bo videti kako se bodo te Tesle v resnici "učile", ker vedno ko mora narediti voznik popravek je to en podatek več za strojno učenje, ki je zlata vreden. Zato pravim da pustimo zadevi kakšen mesec ali dva in potem še enkrat sodimo kje smo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
DamijanD ::
kakor jaz razumem beto fazo, potem smo zdaj v fazi odkrivanja in popravljanja napak, ne pa dodajanja večjih zadev. Tako da ne pričakuje resnega napredka v parih mesecih.
Mikrohard ::
Meni osebno za ta Teslin full self driving popolnoma dol visi. Tudi, če ga še letos perfekcionirajo (pa ga ne bodo), ga pri nas še zelo zelo zelo dolgo ne bo dovoljeno uporabljati.
sivistol ::
codeMonkey ::
NHTSA pozorno spremlja kaj pocnejo pri Tesli, kar je razumljivo, saj precej hodijo po robu s svojim razumevanjem Level 2+ asistencnega sistema. Bo zanimivo spremljati prehod na sirso mnozico. https://www.cnet.com/roadshow/news/tesl...
Medtem pa bo Level 3 po SAE koncno legaliziran: https://techxplore.com/news/2020-06-cou...
Kar je veliko bolj konkretna stvar, ki se je lahko veselimo. Zacetek je nekoliko skromen, ampak koncno prehajajo stvari s standarda tudi v regulativo/zakonodajo.
(kopija z EV teme)
Medtem pa bo Level 3 po SAE koncno legaliziran: https://techxplore.com/news/2020-06-cou...
Kar je veliko bolj konkretna stvar, ki se je lahko veselimo. Zacetek je nekoliko skromen, ampak koncno prehajajo stvari s standarda tudi v regulativo/zakonodajo.
(kopija z EV teme)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
BigWhale ::
A je od obale do obale ves čas avtocesta?
Ja, nekaj jih je. I-10, I-40, I-80 in I-90 so freeways, ki gredo prakticno od obale do obale. Ne vem pa, ce so vse resnicno neprekinjene. Naceloma bi morale biti. Freeways v ZDA so to kar mi pojmujemo kot avtoceste - controlled access highway, z vsaj dvema locenima voznima pasovoma. Mislim pa, da je na vseh teh cestah na vecih mestih potrebno placati cestnino.
DamijanD ::
Enkrat sem sicer že poskusil odpreti posebno temo, pa mi ni uspelo
Avtonomna vožnja, asistenčni sistemi
Avtonomna vožnja, asistenčni sistemi
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: bluefish ()
lay2er ::
Sam bi stavil večinoma na Waymo, 2 koraka pred konkurenco trenutno IMO, a grejo naprej z zelo konzervativnim pristopom, zato se bom najbrž v lvl4/5 sam prvič peljal ob nastopu penzije.
Gregor P ::
Itak da se, ampak navigacijski zemljevid ni enako kot "HD map". Zanimivo bo videti kako se bodo te Tesle v resnici "učile", ker vedno ko mora narediti voznik popravek je to en podatek več za strojno učenje, ki je zlata vreden. Zato pravim da pustimo zadevi kakšen mesec ali dva in potem še enkrat sodimo kje smo.... kakorkoli se že bodo učili, se (Tesle) ne bodo prek trenutne strojne opreme v vozilih.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
a_borlak ::
Pommebno, da imajo Teslini beliverji dovolj kosti za glodat in prepričevanje o lastni superiornosti nad ostalimi. Ampak kakorkoli gledaš, njihova ideja, da ti prodajo FSD za 10k je genialna in najbolje zaslužen denar.
Shegevara ::
Sam bi stavil večinoma na Waymo, 2 koraka pred konkurenco trenutno IMO, a grejo naprej z zelo konzervativnim pristopom, zato se bom najbrž v lvl4/5 sam prvič peljal ob nastopu penzije.
Jaz ne bi stavil na Waymo. Ampak ne zaradi tehnologije.
Waymo je recimo nekje pri vrhu kar se tehnologije tiče ampak njihov problem je poslovne narave. S svojim robotaxi produktom, ki ga razvijajo bodo hočeš-nočeš direkni konkurenti Uberju in taksistom in celotni car-sharing branži, ki vsekakor ni znana po astronomskih maržah.
In btw, to bodo počasna vozila. Ta reč se bo ustavljala na vsakem stop znaku. In ljudje bodo to preživljali samo če bo dosti bolj poceni od Uberja. Vedno bo počasnejši od nekega običnega šoferja, ki se predpisov drži bolj "liberalno". Problem je tudi, ker so že do danes naredil 10 miljard minusa. Na srečo jih google še podpira ampak tudi oni bodo vsaj za long-term zahtevali poslovne rezultate. In za kaj bolj konkretnega bi jim moral uspet pridobit dejanski monopol na trgu avtonomnih vozil. Ampak vso srečo pri tem. Tu bo ogromno konkurence in race to the bottom.
Okapi ::
To je tako neumno, kot če bi tekel, da so roboti v tovarnah brezveze, ker konkurirajo delavcem na minimalcu.
Uber ne more nikoli tako malo plačati voznikom, kot lahko Waymo malo plača robotom, ki delajo brezplačno.
Uber ne more nikoli tako malo plačati voznikom, kot lahko Waymo malo plača robotom, ki delajo brezplačno.
Shegevara ::
To je tako neumno, kot če bi tekel, da so roboti v tovarnah brezveze, ker konkurirajo delavcem na minimalcu.
Da razvijem tvojo analogijo.
Bili bi brezveze, če bi v r&d pognal miljarde za nek prototip, ki bi se povrnil bogvekdaj, če sploh kdaj. Medtem bi pa konkurenca razvijala enake robote za podjetja, ki bi jim morda celo plačala več.
Uber ne more nikoli tako malo plačati voznikom, kot lahko Waymo malo plača robotom, ki delajo brezplačno.
Točno to sem se jaz v mojem komentarju spraševal. Ali si lahko podjetje s tako izgubo, kot jo bo do splavitve ekonomsko viabilnega produkta naredil Waymo potem privošči delat še dumping? Do splavitve level 4 avtonomije je še tam nekje 10 let, če smo optimisti. Torej 20 let čakanja in ustvarjanja izgube za eno diskontno dumpinško glorified taksi firmo? Naaaaaah...
Kmalu za njimi (če ne že pred njimi) bodo pa prišli še ostali konkurenti s svojimi avtonomnimi taksiji. Kako bo pa waymo potem uspel izriniti konkurenco?
Okapi ::
Izum robota, ki bo znal sam vozit avto, je tako epohalno odkritje, da se zanj splača investirat 100 milijard evrov, ali več. Nadomestil bo praktično vse poklicne voznike v razvitem svetu (recimo, da se bo v Bangladešu in Kongu in še kje še nekaj časa splačalo plačevati ljudi, da vozijo taksije in tovornjake in avtobuse). Prodati ga bo mogoče tudi milijonom "navadnim" voznikom - sicer odvisno od cene.
In tisti, ki bo to prvi ponudil na trgu, bo v bistvu v hipu povozil vso konkurenco. Ker robotskega voznika je mogoče klonirati praktično hipno v poljubnem številu izvodov. Nihče ne bo čakal leto ali dve ali tri, da bo Tesla ali Uber ali kdorkoli sproduciral svojega robotskega voznika, če bo lahko že danes kupil Waymotovega.
Sem tudi precej prepričan, da robotskega voznika sploh ne boš mogel kupiti, ampak ga boš lahko samo najel, se pravi zanj plačeval mesečno/letno naročnino.
Skratka, to je tako velikansko tržišče, da se vanj brez dvoma splača leta dolgo vlagati milijarde. Tveganje, da te bo nekdo prehitel, je sicer veliko, ampak nagrada za tistega, ki bo prvi, je pa astronomska.
In tisti, ki bo to prvi ponudil na trgu, bo v bistvu v hipu povozil vso konkurenco. Ker robotskega voznika je mogoče klonirati praktično hipno v poljubnem številu izvodov. Nihče ne bo čakal leto ali dve ali tri, da bo Tesla ali Uber ali kdorkoli sproduciral svojega robotskega voznika, če bo lahko že danes kupil Waymotovega.
Sem tudi precej prepričan, da robotskega voznika sploh ne boš mogel kupiti, ampak ga boš lahko samo najel, se pravi zanj plačeval mesečno/letno naročnino.
Skratka, to je tako velikansko tržišče, da se vanj brez dvoma splača leta dolgo vlagati milijarde. Tveganje, da te bo nekdo prehitel, je sicer veliko, ampak nagrada za tistega, ki bo prvi, je pa astronomska.
Shegevara ::
Bomo videli kdo bo prvi pokazal in kaj.
Na waymotovem mestu bi jaz pozabil na robotaksije in se osredotočil izključno in samo na tehnologijo. Potem naj jo pa licensirajo ostalim proizvajalcem tovornjakov in avtomobilov. Vsaj toliko časa, da ne pridejo na zeleno vejo.
Jaz nisem siguren, če sploh bo waymo prvi ponudil varno level 4 avtonomijo. To je še daleč. Eno je, da ga testirajo v Arizoni. Čisto nekaj drugega je pa v Tokyu ali v Bangladešu. Da jih ne bo na koncu kak Baidu prehitel ali pa tesla. We will see.
Na waymotovem mestu bi jaz pozabil na robotaksije in se osredotočil izključno in samo na tehnologijo. Potem naj jo pa licensirajo ostalim proizvajalcem tovornjakov in avtomobilov. Vsaj toliko časa, da ne pridejo na zeleno vejo.
Jaz nisem siguren, če sploh bo waymo prvi ponudil varno level 4 avtonomijo. To je še daleč. Eno je, da ga testirajo v Arizoni. Čisto nekaj drugega je pa v Tokyu ali v Bangladešu. Da jih ne bo na koncu kak Baidu prehitel ali pa tesla. We will see.
jernejl ::
Saj na koncu lahko na tem trgu funkcionira več ponudnikov. Konkurenca oz. oligopoli niso nič takega, kar ne bi funkcioniralo že na veliki večini ostalih področij.
Je pa razvoj vseeno tako zelo drag, da si tega trenutno ne more privoščiti veliko podjetij, tako da neke blazno velike konkurence še precej časa ni pričakovati.
Je pa tudi res, da je infrastruktura, pravila in red/kaos na cestah precej različen v različnih državah sveta, tako da tole zna biti precej zanimivo.... recimo kako bi se tile ameriški taksiji/teslini autopiloti znašli v takih situacijah, ki so v določenih državah čisto vsakdanje:
Je pa razvoj vseeno tako zelo drag, da si tega trenutno ne more privoščiti veliko podjetij, tako da neke blazno velike konkurence še precej časa ni pričakovati.
Je pa tudi res, da je infrastruktura, pravila in red/kaos na cestah precej različen v različnih državah sveta, tako da tole zna biti precej zanimivo.... recimo kako bi se tile ameriški taksiji/teslini autopiloti znašli v takih situacijah, ki so v določenih državah čisto vsakdanje:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jernejl ()
Okapi ::
Bomo videli kdo bo prvi pokazal in kaj.
Na waymotovem mestu bi jaz pozabil na robotaksije in se osredotočil izključno in samo na tehnologijo. Potem naj jo pa licensirajo ostalim proizvajalcem tovornjakov in avtomobilov. Vsaj toliko časa, da ne pridejo na zeleno vejo.
Jaz nisem siguren, če sploh bo waymo prvi ponudil varno level 4 avtonomijo. To je še daleč. Eno je, da ga testirajo v Arizoni. Čisto nekaj drugega je pa v Tokyu ali v Bangladešu. Da jih ne bo na koncu kak Baidu prehitel ali pa tesla. We will see.
Robotaksiji so pač "proof of concept", in za testiranje. Ne morejo z robotskimi vlačilci iti na ceste.
Poleg tega so robotaksiji prvi korak na poti do univerzalnega robotskega voznika. Robotaksiji so ves čas daljinsko nadzorovani iz centrale, poleg tega vozijo na omejenem področju.
Je čisto možno, da bodo robotaksiji vozili desetletje ali več pred univerzalnimi, zasebni rabi namenjenimi robotskimi avti. Ker je velika razlika med robotom, ki ga lahko samostojno in neomejeno spustiš v javni promet, in robotaksijem, ki dela na vnaprej določenih in odobrenih relacijah, in je poleg tega ves čas daljinsko nadzorovan iz centrale.
fikus_ ::
Okapi: "Tveganje, da te bo nekdo prehitel, je sicer veliko, ampak nagrada za tistega, ki bo prvi, je pa astronomska."
To je bistvo razvoja!
Sicer ne paše čisto v to temo; Volvo je pred nekaj leti testiral vožnjo kolone tovornjakov v kateri je prvega vozil človek, ostali so pa sledili eden drugemu. Zadeva se načeloma obnese, izziv je v logistiki. Če imaš več tovora na isti relaciji deluje, sicer je vprašljivo.
To je bistvo razvoja!
Sicer ne paše čisto v to temo; Volvo je pred nekaj leti testiral vožnjo kolone tovornjakov v kateri je prvega vozil človek, ostali so pa sledili eden drugemu. Zadeva se načeloma obnese, izziv je v logistiki. Če imaš več tovora na isti relaciji deluje, sicer je vprašljivo.
Fairplay ::
To kar je Volvo testiral, mislim, da je bilo mišljeno za avtocesto. Ko prideš na avtocesto, se "priključiš" takšnemu vlaku in prepustiš nadzor...
mn ::
To kar je Volvo testiral, mislim, da je bilo mišljeno za avtocesto. Ko prideš na avtocesto, se "priključiš" takšnemu vlaku in prepustiš nadzor...
Da, na avtocesti. Marsikateri tovornjak tam verjetno preživi največ časa. In če bi recimo voznik smel iti na svoj obvezni počitek med tem ko nek drug voznik vozi konvoj, je to že prihranek. Ali pa lokalci pripeljejo tovornjake do zbirališča za konvoj, odpelje pa konvoj na drug konec Evrope pa samo en šofer. Tam pa spet prevzamejo lokalci. Spet prihranki.
Namesto konvoja imaš pa lahko avtonomna vozila. Pripelješ tovornjak na do uvoza na avtocesto. Vpišeš destinacijo, daš na avto greš ven in tovornjak se odpelje sam do podobne točke na drugi strani.
Zna biti, da bodo to prve uporabe za avtonomna vozila. Na kontroloranih odsekih bi ta vozila verjetno že danes znala varno voziti brez voznika.
J.McLane ::
Problem vidim pri tem, da tisti prvi v konvoju (torej voznik) mora iti na WC, kako bo parkiral vse tovornjake za sabo?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Prevzame prek video etc. sistema eden izmed drugih voznikov v vrsti, ali pa na daljavo iz logističnega centra.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Shegevara ::
Robotaksiji so pač "proof of concept", in za testiranje. Ne morejo z robotskimi vlačilci iti na ceste.
Poleg tega so robotaksiji prvi korak na poti do univerzalnega robotskega voznika. Robotaksiji so ves čas daljinsko nadzorovani iz centrale, poleg tega vozijo na omejenem področju.
Je čisto možno, da bodo robotaksiji vozili desetletje ali več pred univerzalnimi, zasebni rabi namenjenimi robotskimi avti. Ker je velika razlika med robotom, ki ga lahko samostojno in neomejeno spustiš v javni promet, in robotaksijem, ki dela na vnaprej določenih in odobrenih relacijah, in je poleg tega ves čas daljinsko nadzorovan iz centrale.
Ravno to omejeno področje je največja hiba. S tem so omejeni na eno majhno specifično lokacijo, kjer trenirajo nevronsko omrežje z nekaj sto vozili. Koliko časa že poslušamo, da testirajo te taksije tam v Arizoni? Nevronske mreže trenirat so pa začeli pribižno istočasno kot tesla - pozno, kar me ne navdaja z nekim optimizmom, da bodo kar naenkrat vse imeli naštudirano in eksponentno eskalirali in prvi dejansko razvili level 4 avtonomijo. Ker so tako počasni jih bo verjetno konkurenca kmalu dohitela. V tem primeru bi potem bili primorani tržiti tehnologijo skupaj z ostalimi v race to the bottom.
BigWhale ::
Avtonomnih vozil po mojem ne bo brez posodobljene cestne infrastrukture. Vsaj ne tako avtonomnih, da bi lahko zmetali volane iz teh vozil.
Stanje na cestah je prevec kaoticno in v nekem doglednem casu ne bo slo natrenirat vseh ML modelov, da se znajdejo povsod. Zdaj ima Tesla 'beta test' in v beta testu se avto v kroziscu odloci zapeljati v nasprotno smer krozisca. To je katastrofa, ne pa beta test. Clovek v vecini primerov odpelje nekaj krozisc in zna zvoziti skoraj vsa krozisca. Ja, ja... sej mamo primerke, ki ne znajo ampak niso v vecini.
Stanje na cestah je prevec kaoticno in v nekem doglednem casu ne bo slo natrenirat vseh ML modelov, da se znajdejo povsod. Zdaj ima Tesla 'beta test' in v beta testu se avto v kroziscu odloci zapeljati v nasprotno smer krozisca. To je katastrofa, ne pa beta test. Clovek v vecini primerov odpelje nekaj krozisc in zna zvoziti skoraj vsa krozisca. Ja, ja... sej mamo primerke, ki ne znajo ampak niso v vecini.
Gregor P ::
Komunikacija s cestno infrastrukturo in ostalimi vozili bo najbrž res v veliko pomoč tem sistemom.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Invictus ::
Sam koncept avtonomnih vozil na današnjih cestah je fail.
Bolj pametno bi bilo, da se vzpostavi neko novo omrežje cest, kjer je možna avtonomna vožnja, do tja pa posameznik pripelje sam.
Bolj pametno bi bilo, da se vzpostavi neko novo omrežje cest, kjer je možna avtonomna vožnja, do tja pa posameznik pripelje sam.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
nejcek74 ::
btw. razpravljavci o avtonomnih tovornih vozilih ste zelo hitro prišla na nekaj kar imamo že kar nekaj časa: vlak
Gregor P ::
Ok mi v Sloveniji niti tega zares nimamo
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Tisti ki so vozili Teslinega avtopilota pravijo da to ni tako kot praviš in da jim zmanjša stres pri vožnji. Sam ga še nisel vozil sicer, ampak verjamem pa nekomu ki je stvar preizkusil, kot nekomu ki samo teoritizira.
To je false sense of security. Morda stress zmanjsa navidezno. Ce _moras_ gledat na cesto 100% casa, ne glede na to a imas avtopilota vklopljenega ali ne, potem je razlika, ki nastane v bistvu se bolj nevarna, zaradi tega, ker ljudje vozijo pod pretvezo, da imajo manj dela. V resnici ga imajo pa enako, samo bolj nepozorni so za okolico.
Drgac se pa dnevno vozim z Nissanovim ProPilotom in ni videt, da sem kaj manj utrujen od voznje. Manj je fizicnega dela, se vedno pa mors gledat kje se avto vozi.
kow ::
Meni se na avtocesti (redek promet) spi ze, ce vozim sam. Avtopilot na avtocesti bi verjetno stvar se poslabsal.
Pogosto mi je tudi dolgcas med voznjo, posebej v mestu. Takrat bi igrackanje s FSD bilo verjetno prav zabavno.
Vsaj obcasno.
Pogosto mi je tudi dolgcas med voznjo, posebej v mestu. Takrat bi igrackanje s FSD bilo verjetno prav zabavno.
Vsaj obcasno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
pegasus ::
Tesla končno (?) zida svoj hpc za training:
Preseneča me da šele sedaj, bi pričakoval, da to imajo že vsaj 5 let.
Preseneča me da šele sedaj, bi pričakoval, da to imajo že vsaj 5 let.
J.McLane ::
Saj so imeli neke serverje (Nvidia?), ampak sedaj imajo nek svoj namenski hardware.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Erik39 ::
To je false sense of security. Morda stress zmanjsa navidezno. Ce _moras_ gledat na cesto 100% casa, ne glede na to a imas avtopilota vklopljenega ali ne, potem je razlika, ki nastane v bistvu se bolj nevarna, zaradi tega, ker ljudje vozijo pod pretvezo, da imajo manj dela. V resnici ga imajo pa enako, samo bolj nepozorni so za okolico.
No, ljudje so na koncu vožnje dejansko manj utrujeni, tako pravijo sami, ne glede na to da morajo cesto enako spremljati. Dela tudi nimaš enako če že tako gledava, ker avtopilot vozi namesto tebe, ti samo gledaš.
Drgac se pa dnevno vozim z Nissanovim ProPilotom in ni videt, da sem kaj manj utrujen od voznje. Manj je fizicnega dela, se vedno pa mors gledat kje se avto vozi.
Nissanov ProPilot ima oceno za zmogljivost samo 5/10 in naredi ogromno napak (pri takšnem številu napak potem nekako ni smiselen in ti verjamem da nisi nič manj utrujen, ker ti neprestane napake povzročajo stres), medtem ko Teslin Avtopilot ima oceno za zmogljivost 9/10 in naredi napak bistveno bistveno manj.
Vir: https://www.consumerreports.org/car-saf...
Slika (za bralce ki so preleni da bi kliknili na link):
se vedno pa mors gledat kje se avto vozi.
Ja, ne več dolg. Ene 5 let bo še treba gledat, nato bo vozil sam, brez da boš rabil gledat.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Erik39 ()
kow ::
Preseneča me da šele sedaj, bi pričakoval, da to imajo že vsaj 5 let.
Malo pozabljas kako majhna firma so bili 5 let nazaj. Ti pa bi od njih pricakoval, da gredo delati namenski cloud, ki je boljsi od Amazonovega ali Googla?
Saj so imeli neke serverje (Nvidia?), ampak sedaj imajo nek svoj namenski hardware.
Kolikor vem so imeli Nvidio v avtih...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
pegasus ::
Malo pozabljas kako majhna firma so bili 5 let nazaj. Ti pa bi od njih pricakoval, da gredo delati namenski cloud, ki je boljsi od Amazonovega ali Googla?Prepričan sem, da so nekaj imeli tudi že prej, le da o tem niso govorili, ker je bil common of the shelf hardver. Sedaj se bodo imeli s čim za pohvalit, zato Musk ne more biti več tiho ;)
jurijvega ::
CodeMonkey, poglej si celega, boš videl da nimaš prav: #primer z toasterjem je zelo slikovit# zavrti na 23:27
codeMonkey ::
Bravo, dva butt hurt deblicka sta to res lepo dokazala. Kaj vse FS danes sproducira...
EDIT: ce bi res rad kaj zvedel o tej tematiki, kot pravi inzenir pa to, zacni s tem: https://www.iso.org/standard/70939.html Za enega dobrega strojnika pa ze ni tako drag standard.
EDIT: ce bi res rad kaj zvedel o tej tematiki, kot pravi inzenir pa to, zacni s tem: https://www.iso.org/standard/70939.html Za enega dobrega strojnika pa ze ni tako drag standard.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
J.McLane ::
Varnost je definitivno pomemben vidik in ne mislit, da ga Tesla ne upošteva. Stock Tesla pride z lane assist in ACC, dodajo še kakšen bombonček zraven ampak v osnovi je to to. Tudi teženje da drži volan je bil od nekdaj tu, tako kot pri konkurenci. Edina razlike ki je tu je to da Tesla vedno pristane na naslovnici ko pride do bizarne nesreče, ostali pa ne. Zakaj? Zato ker se dela okoli Tesle tak hype da je nekaj več in kako da vozi sama, kar absolutno ne drži. Pa tudi v Tesli se da izklopit AEB v menuju, tako da se mirno zapika v stoječo oviro na AC. Pa tudi drugi proizvajalci imajo velike težave pri lane assist, berem od Kone, avto se ob zagonu ne zapomni zadnje nastavitve, na zaviti slabo označeni cesti te lahko zapelje čelno v nasproti vozeč avto, to si nisem jaz zmislil to poročajo uporabniki.
Teslin produkcijski Full self driving dodaja samo malo več dodatnih asistenc, kot je menjava pasu samo s smernikom, asistenca povezana z navigacijo, smart summon... Tu so zelo previdni kaj dajejo v produkcijo, menjava pasu s smernikom je nekaj najbolj nedolžnega kar si človek lahko zamisli. V EU so še dodatno pritisnili na njih in ne ni bil potreben noben recall stotisočih vozil na servis, to so elegantno naredili preko OTA.
Full self driving Beta pa ni bil kar dan random srečnežem, ampak so bili to skrbno izbrani izbranci samo v US. Sem prepričan da so to naredili z vsem sodelovanjem regulatorjev, saj konec koncev tudi druge firme svoje sisteme testirajo v živo, pa vemo kakšne ljudi vse lahko izberejo za test (Uber in gledanje filmov vmes). Tu ni dileme človek je v nadzoru in razen res primera kjer bi avto overridov voznika ni dileme, voznik je vedno kriv.
Dejansko konkurenci gre Tesla močno v nos in tudi nič ne morejo storiti glede tega. Lahko lobirajo pri regulatorjih, da je njihov sistem nevaren, ampak kaj dosti ne moreš doseči, če ti Tesla izpolni vse zahteve preko OTA. Jasno da mora biti konkurenca veliko bolj previdna kaj daje v avte, saj če pride do napake ali kakšne tožbe morajo vpoklicati vse vozile s tem sistemom na servis.
Pa ko si že omenjal Toyoto da so se opekli, kaj točno si mislil? Tisti problem z nenadzorovanim pospeševanjem? Kakšen je pa bil sploh epilog tistega, ali niso pri Nasi potrdili da ni mogoče reproducirati take napake?
Teslin produkcijski Full self driving dodaja samo malo več dodatnih asistenc, kot je menjava pasu samo s smernikom, asistenca povezana z navigacijo, smart summon... Tu so zelo previdni kaj dajejo v produkcijo, menjava pasu s smernikom je nekaj najbolj nedolžnega kar si človek lahko zamisli. V EU so še dodatno pritisnili na njih in ne ni bil potreben noben recall stotisočih vozil na servis, to so elegantno naredili preko OTA.
Full self driving Beta pa ni bil kar dan random srečnežem, ampak so bili to skrbno izbrani izbranci samo v US. Sem prepričan da so to naredili z vsem sodelovanjem regulatorjev, saj konec koncev tudi druge firme svoje sisteme testirajo v živo, pa vemo kakšne ljudi vse lahko izberejo za test (Uber in gledanje filmov vmes). Tu ni dileme človek je v nadzoru in razen res primera kjer bi avto overridov voznika ni dileme, voznik je vedno kriv.
Dejansko konkurenci gre Tesla močno v nos in tudi nič ne morejo storiti glede tega. Lahko lobirajo pri regulatorjih, da je njihov sistem nevaren, ampak kaj dosti ne moreš doseči, če ti Tesla izpolni vse zahteve preko OTA. Jasno da mora biti konkurenca veliko bolj previdna kaj daje v avte, saj če pride do napake ali kakšne tožbe morajo vpoklicati vse vozile s tem sistemom na servis.
Pa ko si že omenjal Toyoto da so se opekli, kaj točno si mislil? Tisti problem z nenadzorovanim pospeševanjem? Kakšen je pa bil sploh epilog tistega, ali niso pri Nasi potrdili da ni mogoče reproducirati take napake?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
Sam bi le še enkrat za vsak primer izpostavil, da je bila Tesla tista, ki je s svojim marketingom kupcem prodajala te pravljice (neprimerna enačitev vizije Muska s trenutnim produktom na trgu). Potem so se res malo zresnili, a ne ker sami od sebe; in so sedaj pozorni na to, da drugi širijo te pravljice naprej in ne oni neposredno. Obenem ti pa mirno zaračunajo 10k dolarjev za "Full Self-Driving”*, ki nikoli zares ne bo mogoč ob trenutni opremi.
* in seveda po Muskovo oz Teslino FSD pomeni nekaj drugega kot kar bi si mi predstavljali pod pojmom "Full Self-Driving”. Tako da smo si spet potrošniki sami krivi, ker ne razumemo in ne beremo drobnega tiska.
* in seveda po Muskovo oz Teslino FSD pomeni nekaj drugega kot kar bi si mi predstavljali pod pojmom "Full Self-Driving”. Tako da smo si spet potrošniki sami krivi, ker ne razumemo in ne beremo drobnega tiska.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
J.McLane ::
Nič ti ne zaračunajo $10k, ampak ti samo ponudijo, glasuješ pa sam s svojo denarnico.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Gregor P ::
"impossibilium nulla obligatio est"
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5238 (1656) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8564 (3850) | c3p0 |
» | Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 7847 (4421) | Gregor P |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15648 (10579) | DamijanD |
» | Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13959 (8810) | Meizu |