» »

Optimalna vožnja 1.0TSI

Optimalna vožnja 1.0TSI

«
1
2 3

Carsomyr5 ::

Zdravo.

Optimalna vožnja v smislu vožnje, ki najmanj škodi motorju in avtomobilskim delom.

Pred kratkim sem nabavil nov avto, z 1.0TSI mašino, 90KM, 70KW, ki je motor, o katerem so tako deljena mnenja.

Ker sem hlod, kar se tiče strojništva, me zanima, na kakšen način voziti avto, da bo možnosti za okvaro/obrabo motorja in avtomobilskih delov čim manj. Predvsem optimalni obrati. Vsepovsod vidim, da ljudje prestavljajo recimo v četro prestavo že pri 1500 obratih ali 50km/h, medtem ko jaz z lepo porabo držim 50km/h v tretji, pri 2000 obratih, mogoče malce več. V četrto prestavim recimo pri 60km/h, nekje pri 2300-2500 obratih. Največji navor avtomobila je 155/3800-4000 (Nm/vrt. na min.). Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva, jaz pa bi raje vozil tako, da se motor ne obrablja preveč, ker imam res občutek, da je priporočena prestava zapretiravana, tudi glede na zvok motorja.

Torej, sem neumen in sem vozil popolnoma napačno? Hvala za odgovore.

blackbfm ::

Verjetno si zamešal navor in moč? Pomoje imas max navor okoli 2000 vrt/min, torej je najbolj optimalno tam nekje

GreenT ::

Jest mam fabio 1.0 TSI 90hp in se srečujem z istim problemom. Računalnik hoče, da pr 50kmh že daš v peto prestavo. Takrat ma mašina ne vem, okol 1000 obratov. Avto sicer normalno dela in vzdržuje hitrost, je pa slišat tist zvok, kao da se mal matra. Poraba je takrat ene 3.5L/100km. Jst sm se sicer na to navadu in dejansko tko vozim....če pa koga drucga pelem, jih pa kuj poslušam, da zakva ne prestavlam,.........

U bistvu je zanimiv,... če spustim gas v peti prestavi, avto vzdržuje hitrost 48kmh s štant gasom pri 800rpm. Ne rabiš tempomata sploh. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: GreenT ()

hojnikb ::

nima veze kak vozis, slej ko prej bo tezava pacanja ventilov, ker ima direct injection :)
#brezpodpisa

b3D_950 ::

Pod 2000 nebi vozil, razen če se cesta spušča, da gravitacija vleče naprej. Ne vem, če nizki obrati blagodejno vplivajo na menjalnik, sklopko in glavno gred, egr, katalizator, egr... A je pritisk olja in hladilne konst. ne glede na obrate pri teh TSI motorjih? Kakšn je temparatura motorja potem, imaš kaj vode/kondenz v auspuh loncih, če voziš stalno pod 2000? Saje v EGR?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

pegasus ::

Ja, 50km/h v peti je najbolj optimalno. Več je obratov, več je obrabe.

hojnikb ::

papa vsi filtri pri takem rezimu voznje.
#brezpodpisa

cokipoki1116 ::

Jaz vozim Ford Focus 1.0 ecoboost največji navor že pri 1500 v praksi pa motor začne lepo delat šele pri okoli 1800 - 2000 naprej.Večinoma vozim med 2000 in 3000 obrati.

darkolord ::

pegasus je izjavil:

Več je obratov, več je obrabe.
Ne čisto, pri enih stvari ja, pri drugih je pa obratno.

hojnikb je izjavil:

papa vsi filtri pri takem rezimu voznje.
Ah kje, če greš občasno na AC, ni nobenega problema sploh.

GreenT ::

Sej toj zanimiva tema...mhm.... Lej fitri že, ...samo sej jih menjaš tko al tko full prej predn je treba. Itak pa ne voziš skos tko. Pač maš opcijo,..občasno,...čej taka cesta,....

Miha 333 ::

Carsomyr5 je izjavil:

Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva

Tako je, natančneje, tak režim vožnje je potreben za doseganje deklariranega emisijskega standarda. S strani proizvajalca predvideno življenjsko dobo (~8 let) bo sicer zdržal, ampak raje prestavljaj po občutku, kot si rekel, se sliši, da se pri prenizkih vrtljajih motor "muči". Vožnjo pri 1200 rpm pa raje prepusti dizlom.

Scorpy84 ::

blackbfm je izjavil:

Verjetno si zamešal navor in moč? Pomoje imas max navor okoli 2000 vrt/min, torej je najbolj optimalno tam nekje


Pri 2000 obratov se dizel nima max navor, izjema kaksen kombi.

Sicer pa, poslusaj motor kdaj se najmanj matra otiroma trese. Predvidevam da imas tri cilindra, ti pa itak skos tresejo. Pac vibracije na dolgi rok niso ok za nosilce motorja, ampak teh ni problem menjati. Pa se dragi niso. Bolj za vibracije je obcutiljiv potisni lezaj sklopke, predvidevam da se posluzujejo tako kot pri dizlu z dvomasnim vztrajnikom, le da imajo se funkcijo "protiutezi" ki nadomesti en cilinder manj. Torej je vztrajnik dodatno obremenjen, prav tako imas turbino, kjer je tudi velilo napisano o tem kako ravnati z njo. Ker pa glih imas majhen motor ti tezko svetujem, ker se ravno iz teh razlogov izogibam tem motorjem. Ze pri dizlu, motor po 200 tisocakih, k nov vse ostale komponente pa menjane. Ce ze drugic atmosferca, samo teh pa bo tudi vedno manj. Sicer pa ogretega vozi okoli 2000 tisocakov, ko je pa hladen zaradi turbine vozi na nekoliko nizjih obratih. Poleti ne rabis toliko paziti na turbino, samo sinteticno olje vedno daji in menjaj vsaj na 15k, tako si ziher da bo turbina dobila olje.

Unknown_001 ::

Ne kompliciraj in vozi po občutku. Ob takih temah človeka grdo rečeno srat pritisne ko bere o "optimalnem" nabijanju.

Motor in še kaj drugega zraven ti bo najbolj hvaležen, če ga ne boš ogreval na mestu (spelji takoj in se vozi), ga ne boš tiščal mrzlega, ne boš ugašal takoj ko prideš iz avtoceste oz. vožnje v višjih obratih. Pa redni servisi, ki vključujejo menjavo olja, filtrov... you know the drill.

Vozi mešano in po občutku. Imej nek posluh za motor in ne kompliciraj.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

NikolormousB ::

Pri 2000 obratov se dizel nima max navor, izjema kaksen kombi.


Sodobni turbo bencinarji imajo max. navor že nekje okoli 2000 rpm. 1.0 TSI pri 2000, 1.6 THP (PSA) že pri 1400 obratih.

Sicer pa nima veze kako voziš. Redno vzdrževan motor ni problematičen, verjetno bo preživel druge sklope avtomobila.

GreenT ::

Šel googlat in je res. 1.0tsi ima od 2k rpm naprej konstanten navor. Kaj zdej to pomen za porabo? Bi moral avto načeoma pri 2k rpm v 5 prestavi najmanj pokurit?

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: GreenT ()

Blinder ::

Tist prikazovalnik kdaj naj das v visjo prestavo ne zna poslusat motorja, in pri nekaterih avtomobilih je tako dumb da ne uposteva dovolj ce vozis v klanec.
Ce ti motor dobi tisti grdi zvok zaradi prevec gasa pri prenizkih obratih, dej v nizjo prestavo.

blackbfm je izjavil:

Pomoje imas max navor okoli 2000 vrt/min, torej je najbolj optimalno tam nekje

Torej ce ima npr. tvoj avto najvecji navor pri 4500 rpm, ti ko cakas zeleno na semaforju drzis gas na 4500 rpm, zato da ti manj porabi?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blinder ()

Djuro ::

Kupujete avtomobile zato da se ob vožnji sprašujete, kolk goriva porabi?
V tem primeru svetujem kolo. Navadno.

blackbfm ::

Torej ce ima npr. tvoj avto najvecji navor pri 4500 rpm, ti ko cakas zeleno na semaforju drzis gas na 4500 rpm, zato da ti manj porabi?


ne boš verjel, takrat se mi avto ugasne nič obratov, nič porabe, si morš mislit

GreenT ::

Djuro je izjavil:

Kupujete avtomobile zato da se ob vožnji sprašujete, kolk goriva porabi?
V tem primeru svetujem kolo. Navadno.


Zakaj pa ne. Men je pa to neke vrste izziv. Eno je ekološki vidik, drugi finančni in tretji čist enostavno tehnološki. Kaj današnja tehnologija zmore? Sej to ne pomeni zdej, da se konstantno tko vozim,...samo pač zanime me, kaj se da, do kam se lahko gre.

stara mama ::

Carsomyr5 je izjavil:

Zdravo.

Optimalna vožnja v smislu vožnje, ki najmanj škodi motorju in avtomobilskim delom.

Pred kratkim sem nabavil nov avto, z 1.0TSI mašino, 90KM, 70KW, ki je motor, o katerem so tako deljena mnenja.

Ker sem hlod, kar se tiče strojništva, me zanima, na kakšen način voziti avto, da bo možnosti za okvaro/obrabo motorja in avtomobilskih delov čim manj. Predvsem optimalni obrati. Vsepovsod vidim, da ljudje prestavljajo recimo v četro prestavo že pri 1500 obratih ali 50km/h, medtem ko jaz z lepo porabo držim 50km/h v tretji, pri 2000 obratih, mogoče malce več. V četrto prestavim recimo pri 60km/h, nekje pri 2300-2500 obratih. Največji navor avtomobila je 155/3800-4000 (Nm/vrt. na min.). Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva, jaz pa bi raje vozil tako, da se motor ne obrablja preveč, ker imam res občutek, da je priporočena prestava zapretiravana, tudi glede na zvok motorja.

Torej, sem neumen in sem vozil popolnoma napačno? Hvala za odgovore.

Vse kar si napisal je irelevantno! Kompliciraš tam, kjer ni treba.
Edino kar je pomembno je: vozi ga na dolge razdalje, počasi ogrevaj in pravočasno menjuj olje (raje na 20k kot čakat na zadnji kilometer).
Pa izklopi start-stop. Nenehno prižiganje in ugašanje še ni koristilo nobenemu motorju.
Pa srečno vožnjo!
Ekologija™ in Trajnost™

Miha 333 ::

stara mama je izjavil:

Pa izklopi start-stop.

To se pri novih vozilih že nekaj let ne da več, ker je to pogoj za doseganje Euro 6 norme. Danes je vse podrejeno emisijam, od same zasnove (3 cilindričen turbo mlinček) naprej.

hojnikb ::

s kodiranjem bi se do verjetno dalo izklopit..
#brezpodpisa

Unknown_001 ::

hojnikb je izjavil:

s kodiranjem bi se do verjetno dalo izklopit..


Mati Marija, ko bi te bog uslišal.

Jaz popizdevam nad tem sranjem vsakič, ko ga pozabim izklopit po novem zagonu motorja.

Ravno takrat crkne, ko misliš speljat iz križišča. To bi bilo treba tepst s šibo onega, ki si je to izmislil.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

hojnikb ::

ce imas bavarca, je to zelo enostavno resljiv problem (potreben samo 5e vmesnik pa softeare) :)
#brezpodpisa

gddr85 ::

Unknown_001 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

s kodiranjem bi se do verjetno dalo izklopit..


Mati Marija, ko bi te bog uslišal.

Jaz popizdevam nad tem sranjem vsakič, ko ga pozabim izklopit po novem zagonu motorja.

Ravno takrat crkne, ko misliš speljat iz križišča. To bi bilo treba tepst s šibo onega, ki si je to izmislil.

ne se razburjat, s tem pripomoreš k lepšemu svetu (za vsak slučaj imamo sicer še vedno Mars), pa še par ml manj porabiš..

kalorijagr ::

Miha 333 je izjavil:

stara mama je izjavil:

Pa izklopi start-stop.

To se pri novih vozilih že nekaj let ne da več, ker je to pogoj za doseganje Euro 6 norme. Danes je vse podrejeno emisijam, od same zasnove (3 cilindričen turbo mlinček) naprej.


Ne drži, pri fordovih ecoboostih se start/stop izklopi v nastavitvah, če tako želiš.

hojnikb ::

pri nekaterih avtih pa recimo sport mode izklopi ASS
#brezpodpisa

LukiYo ::

Če boš gledal na avto oziroma motor, kot na občutljiv porcelan, bo slej kot prej slabo vplivalo na tvoje živce.
Kaj pa če bo tovarniški feler na motorju, boš sebe krivil, joj moral bi pri 1866 prestavljat? Kupil si ga, da ti služi, ne ti njemu.
Sploh motor, kot so ti rekli, redno vzdrževanje je važno, ne način vožnje (razen da se hladnega ne tišči in vročega ne ugaša takoj z avtoceste), pa še garancijo maš.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: LukiYo ()

kalorijagr ::

Sicer nisem strokovnjak, ampak to hlajenje motorja po uporabi je nekako skregano, ker večina avtomobilov naprej sama hladi motor, ko se avto ugasne. Ali so res motorji še vedno tako občutljivi, da ga moraš hladiti? Prosim za tehnično razlago.

Unknown_001 ::

gddr85 je izjavil:

Unknown_001 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

s kodiranjem bi se do verjetno dalo izklopit..


Mati Marija, ko bi te bog uslišal.

Jaz popizdevam nad tem sranjem vsakič, ko ga pozabim izklopit po novem zagonu motorja.

Ravno takrat crkne, ko misliš speljat iz križišča. To bi bilo treba tepst s šibo onega, ki si je to izmislil.

ne se razburjat, s tem pripomoreš k lepšemu svetu (za vsak slučaj imamo sicer še vedno Mars), pa še par ml manj porabiš..


Vraga manj porabiš, ko pa potem spelješ kot konj, da ne delaš gužve. Izgubiš sekundo ali interval za vključitev na glavno zato, ker se je start stop spomnil da bi ti avto ugasnil, ko si mislil speljat.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Unknown_001 ::

kalorijagr je izjavil:

Sicer nisem strokovnjak, ampak to hlajenje motorja po uporabi je nekako skregano, ker večina avtomobilov naprej sama hladi motor, ko se avto ugasne. Ali so res motorji še vedno tako občutljivi, da ga moraš hladiti? Prosim za tehnično razlago.


Ni problem v hlajenju motorja. Motor po izklopu itak ne proizvaja dodatne odpadne toplote.

Problem je bolj v turbini in uležajenju slednje. Stvar se vrti z nekaj stotisoč obrati na minuto, če me spomin ne vara. Turbina pač potrebuje krajši čas, da se umiri (izgubi vrtilno količino in hitrost).

Kje je fora ugašanja motroja... običajno je pri starejših avtomobilih bil problem, da si pri avtu s turboladerjem ob izklopu motorja prekinil mazanje in s tem hlajenje saj mazivo delno tudi pomaga pri odvajanju odvečne toplote.

Pri novejših avtomobilih s tem ni takih problemov, saj je urejeno tudi vodno hlajenje, ki pomaga hladiti ustavljajočo se turbino. V bistvu boš pri novejših avtomobilih celo slišal brnenje ventilatorja takoj po izklopu motorja... well voda dela svoje, bentilator pa pomaga na hladilniku.

Vseeno je iz previdnosti fino (ne veš, kako je rešeno), da avto pred zaustavitvijo za ene 30s voziš na nizkih obratih ali malce postojiš na mestu. Turbina se dost hitro umiri.

Fun fact: Ta procedura se uporablja tudi pri letalih, ki imajo motor s turbino oz je celo predpisan "cool-down" time. Kar poglej si te zadeve.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Gr8t ::

Miha 333 je izjavil:

stara mama je izjavil:

Pa izklopi start-stop.

To se pri novih vozilih že nekaj let ne da več, ker je to pogoj za doseganje Euro 6 norme. Danes je vse podrejeno emisijam, od same zasnove (3 cilindričen turbo mlinček) naprej.

Saj ni nič napisal da ima DSG. Pri manualu pa, če moraš stopat ven iz avta s prižganim avtom, se hitro navadiš pred vklopom ročne, pritisnit tipko za izklop, vsaj jaz sem se prej ko v enem mesecu.
Drugače pa jaz vozim po naselju v četrti, v peti samo če gre vsaj malo navzdol. Bolje da si bližje 2000 kot pa 1500. Kjer pa opažam, da moram najbolj pazit, da sem v pravi prestavi, čeprav s tem drugače nimam problemov, krožna, srednje velika krožna lahko speljem v tretji, iz res majhnih se pa še 1.6T tako matra, da je treba počasi dodajat gas, tako da že pred krožnim raje dam v drugo.
Pa včasih se mi naredi da pri mrzlem motorju malo prehitro prestavim iz druge v tretjo, vsaj do 3000 moraš prit, da ima tretja nekih 2000, drugače se bo avto spet matral in boš moral pazit da počasi dodajaš plin, ker ne smeš zahodit pri prenizkih obratih.

koyotee ::

stara mama je izjavil:

Carsomyr5 je izjavil:

Zdravo.

Optimalna vožnja v smislu vožnje, ki najmanj škodi motorju in avtomobilskim delom.

Pred kratkim sem nabavil nov avto, z 1.0TSI mašino, 90KM, 70KW, ki je motor, o katerem so tako deljena mnenja.

Ker sem hlod, kar se tiče strojništva, me zanima, na kakšen način voziti avto, da bo možnosti za okvaro/obrabo motorja in avtomobilskih delov čim manj. Predvsem optimalni obrati. Vsepovsod vidim, da ljudje prestavljajo recimo v četro prestavo že pri 1500 obratih ali 50km/h, medtem ko jaz z lepo porabo držim 50km/h v tretji, pri 2000 obratih, mogoče malce več. V četrto prestavim recimo pri 60km/h, nekje pri 2300-2500 obratih. Največji navor avtomobila je 155/3800-4000 (Nm/vrt. na min.). Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva, jaz pa bi raje vozil tako, da se motor ne obrablja preveč, ker imam res občutek, da je priporočena prestava zapretiravana, tudi glede na zvok motorja.

Torej, sem neumen in sem vozil popolnoma napačno? Hvala za odgovore.

Vse kar si napisal je irelevantno! Kompliciraš tam, kjer ni treba.
Edino kar je pomembno je: vozi ga na dolge razdalje, počasi ogrevaj in pravočasno menjuj olje (raje na 20k kot čakat na zadnji kilometer).
Pa izklopi start-stop. Nenehno prižiganje in ugašanje še ni koristilo nobenemu motorju.
Pa srečno vožnjo!


Še raje na 15000 oz eno leto, tisto kar je prej. Jaz ga menjam na 10000.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!

jero_no1 ::

hojnikb je izjavil:

nima veze kak vozis, slej ko prej bo tezava pacanja ventilov, ker ima direct injection :)


Bavarski feni se raje vzdržite takih posplošenih komentarjev :P

feryz ::

kalorijagr je izjavil:

Miha 333 je izjavil:

stara mama je izjavil:

Pa izklopi start-stop.

To se pri novih vozilih že nekaj let ne da več, ker je to pogoj za doseganje Euro 6 norme. Danes je vse podrejeno emisijam, od same zasnove (3 cilindričen turbo mlinček) naprej.


Ne drži, pri fordovih ecoboostih se start/stop izklopi v nastavitvah, če tako želiš.
Kateri Ford je to? Ker to ne prime, ne glede če nastaviš. Ko ugasneš avto se vrne na privzeto.
Nisem pa še srečal avta, ki ne bi imel izklopa START/STOP. Seveda ga moraš vsakič pritisniti, ko užgeš avto.
Pri ročnih menjalnikih je ta funkcija še nekako prebavljiva. Pri avtomatskih je popolnoma neužitna.

Pri dizlih so nizki obrati problematični zaradi DPF filtra. Tako se ogromno ljudi pritožuje, da jim kmalu po nakupu začne goreti lučka za DPF. Kar pri taki vožnji, kot je tu opisana, niti ni čudno.
Baje bodo (ali pa so že) tudi bencinarji fasali podobno zadevo z enakim sistemom čiščenja. Če je to res, potem bi tudi tukaj kazalo vsake kvatre tiščati malo dosti več gasa.

facepalm ::

Najboljse bi bilo, da bi potovalni racunalniki izgubili opcijo prikaza trenutne porabe.
Ce se vozimo s prenizkimi obrati, trpi tudi vztrajnik.

stara mama ::

koyotee je izjavil:

stara mama je izjavil:


Vse kar si napisal je irelevantno! Kompliciraš tam, kjer ni treba.
Edino kar je pomembno je: vozi ga na dolge razdalje, počasi ogrevaj in pravočasno menjuj olje (raje na 20k kot čakat na zadnji kilometer).
Pa izklopi start-stop. Nenehno prižiganje in ugašanje še ni koristilo nobenemu motorju.
Pa srečno vožnjo!


Še raje na 15000 oz eno leto, tisto kar je prej. Jaz ga menjam na 10000.

Se strinjam! Ampak tudi na 20k namesto na 30k je že napredek.
Sam pa menjujem na ~13k.
Ekologija™ in Trajnost™

edi45 ::

Kako lahko eni živite s takšnimi mlinčki in potem se še obremenjujete s porabo. Priporočam ti, da če že imaš takšno žalost da se probaš vsaj po omejitvah vozit. Ker ni lepšega, ko vidiš takšne 1.0 jajčke na AC 110km/h po prehitevalnem pasu, ker drugače preveč pije ali pa težko doseže višjo hitrost.

GreenT ::

Edi očitno zgolj naprej podajaš ene vaško-gostilniške vraže. Ti trivaljni motorji imajo lahko cez 100 konjev in pri teh uber lahkih avtih to kr zadovoljivo potegne. Poraba na AC pri 130kmh je 6L/100km. Pač folk nima kej rečt,..potem pa uno,...ja pocak da prides na AC. Tm ti bo sele kuru. Končna hitrost je po specifikacijah pri 1.0tsi fabiji s 110hp 195kmh, kar je več od omejitve 130kmh in več kot 110kmhh, kot si ti slišal, da je maksimalna hitrost. Po kerem pasu se pa kdo vozi pa pač nima z avtomobilom nobene zveze.

tony1 ::

stara mama je izjavil:

Carsomyr5 je izjavil:

Zdravo.

Optimalna vožnja v smislu vožnje, ki najmanj škodi motorju in avtomobilskim delom.

Pred kratkim sem nabavil nov avto, z 1.0TSI mašino, 90KM, 70KW, ki je motor, o katerem so tako deljena mnenja.

Ker sem hlod, kar se tiče strojništva, me zanima, na kakšen način voziti avto, da bo možnosti za okvaro/obrabo motorja in avtomobilskih delov čim manj. Predvsem optimalni obrati. Vsepovsod vidim, da ljudje prestavljajo recimo v četro prestavo že pri 1500 obratih ali 50km/h, medtem ko jaz z lepo porabo držim 50km/h v tretji, pri 2000 obratih, mogoče malce več. V četrto prestavim recimo pri 60km/h, nekje pri 2300-2500 obratih. Največji navor avtomobila je 155/3800-4000 (Nm/vrt. na min.). Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva, jaz pa bi raje vozil tako, da se motor ne obrablja preveč, ker imam res občutek, da je priporočena prestava zapretiravana, tudi glede na zvok motorja.

Torej, sem neumen in sem vozil popolnoma napačno? Hvala za odgovore.

Vse kar si napisal je irelevantno! Kompliciraš tam, kjer ni treba.
Edino kar je pomembno je: vozi ga na dolge razdalje, počasi ogrevaj in pravočasno menjuj olje (raje na 20k kot čakat na zadnji kilometer).
Pa izklopi start-stop. Nenehno prižiganje in ugašanje še ni koristilo nobenemu motorju.
Pa srečno vožnjo!


Tole upoštevaj. Predvsem pa menjaj vsaj olje+filter v predpisanih intervalih, lahko pa tudi kaj prej.

kalorijagr ::

feryz je izjavil:

kalorijagr je izjavil:

Miha 333 je izjavil:

stara mama je izjavil:

Pa izklopi start-stop.

To se pri novih vozilih že nekaj let ne da več, ker je to pogoj za doseganje Euro 6 norme. Danes je vse podrejeno emisijam, od same zasnove (3 cilindričen turbo mlinček) naprej.


Ne drži, pri fordovih ecoboostih se start/stop izklopi v nastavitvah, če tako želiš.
Kateri Ford je to? Ker to ne prime, ne glede če nastaviš. Ko ugasneš avto se vrne na privzeto.
Nisem pa še srečal avta, ki ne bi imel izklopa START/STOP. Seveda ga moraš vsakič pritisniti, ko užgeš avto.
Pri ročnih menjalnikih je ta funkcija še nekako prebavljiva. Pri avtomatskih je popolnoma neužitna.


Pri focusu izklopiš na volanu nastavitev in se shrani, ne govorim o fizičnem gumbu, ki deluje dokler ne ugasneš avta.

@raptor

hvala za razlago:)

Zgodovina sprememb…

feryz ::

GreenT je izjavil:

Edi očitno zgolj naprej podajaš ene vaško-gostilniške vraže. Ti trivaljni motorji imajo lahko cez 100 konjev in pri teh uber lahkih avtih to kr zadovoljivo potegne. Poraba na AC pri 130kmh je 6L/100km. Pač folk nima kej rečt,..potem pa uno,...ja pocak da prides na AC. Tm ti bo sele kuru. Končna hitrost je po specifikacijah pri 1.0tsi fabiji s 110hp 195kmh, kar je več od omejitve 130kmh in več kot 110kmhh, kot si ti slišal, da je maksimalna hitrost. Po kerem pasu se pa kdo vozi pa pač nima z avtomobilom nobene zveze.
Poraba dvotonskega avta s štiristo konji na AC pri 130 km/h je okrog 5,5 l/100 km.
Na okrog 6 l porabe pride pri povprečni hitrosti 150 km/h.

Kaj si pravzaprav hotel povedati? Da malo kuri? Pravzaprav zelo veliko pokuri. Za zelo malo opravljenega dela.

Jure14 ::

Carsomyr5 je izjavil:

Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva, jaz pa bi raje vozil tako, da se motor ne obrablja preveč


Ko je najmanjša poraba goriva, je tudi najmanjša obraba motorja.
Ker gorivo v motorju eksplodira. In pri vsaki eksploziji se pojavijo neke sile. In vsaka sila nekaj naredi.

In če je pri enaki hitrosti enkrat večja, drugič manjša poraba, je po neki kmečki logiki v slednjem primeru tudi manjša obraba motorja.

feryz ::

kalorijagr je izjavil:

Pri focusu izklopiš na volanu nastavitev in se shrani, ne govorim o fizičnem gumbu, ki deluje dokler ne ugasneš avta.
OK, očitno je drugače kot pri mondeu. Tam ne trza na tisto nastavitev.

NikolormousB ::

Poraba dvotonskega avta s štiristo konji na AC pri 130 km/h je okrog 5,5 l/100 km.


Ne, ni.

TheBlueOne ::

Kakor pravijo, servisi. Jaz ga ne bi gnal v obrate hladnega, kaj drugega ne bi priporocal.

NikolormousB je izjavil:

Poraba dvotonskega avta s štiristo konji na AC pri 130 km/h je okrog 5,5 l/100 km.


Ne, ni.


2x Ne, ni. Niti priblizno. :) Bi pa z veseljem vedel kateri avto naj bi to bil.

Malner ::

@Jure14

Gorivo kar lepo kontrolirano zgori in obremenitev je dokaj enakomerna. Eksploziji se reče predčasni vžig oziroma klenkanje in to zna že poškodovati motor. Zato se pa imenuje motor z notranjim zgorevanjem in eksplozijski motor je narobe.

fikus_ ::

Kazalnikov za prestavljanje prestav kažejo tako, da je poraba najmanjša, pač Euro norme. Npr. pri 60km/h in 4. prestavi da motor dovolj od sebe že pri npr. 1000 obratih. Če voziš v višjih obratih, skuriš več goriva brez potrebe, ker avto ne rabi takšne moči.
Do tod vse OK, problem nastane zaradi neenakomernega teka motorja in s tem več vibracij, večja obremenitev vztrajnika, . . . To se nabira in zaradi tega se lahko kakšen pogonski del prej pokvari, kot sicer.

Glede priganjanja mrzlega motorja je dobro, da dokler se ne ogreje na delovno temperaturo, vozite z nekimi srednjimi obrati (ne vrtet na maks.). Pri delovni temperaturi so optimalni pogoji za mazanje motorja (temp. olja, zračnosti v motorju, . . . ). Ko pa končate z vožnjo, je pa tudi dobro proti koncu vozit z nižjmi obrati. Predvsem zaradi turbine, da se le ta malo ohladi. Pri turbinah so bili problematični ležaji, ko se je olje zapeklo na njih in v mazalne kanale ter posledično slabše mazanje. Sedaj pri sintetičnih oljih je teh težav manj.

hojnikb ::

jero_no1 je izjavil:

hojnikb je izjavil:

nima veze kak vozis, slej ko prej bo tezava pacanja ventilov, ker ima direct injection :)


Bavarski feni se raje vzdržite takih posplošenih komentarjev :P

to ni nic posploseno, ampak zalostna realnost vseh bencinarjov z direct injectionom... Izjema so seveda tisti, ki majo tud port injection zram (tanov 1.5 ecoboost recimo)
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

zk_eu ::

Jure14 je izjavil:

Carsomyr5 je izjavil:

Računalnik mi predlaga itak prestavljanje dosti prej, ampak domnevam, da upošteva samo optimalno porabo goriva, jaz pa bi raje vozil tako, da se motor ne obrablja preveč


Ko je najmanjša poraba goriva, je tudi najmanjša obraba motorja.
Ker gorivo v motorju eksplodira. In pri vsaki eksploziji se pojavijo neke sile. In vsaka sila nekaj naredi.

In če je pri enaki hitrosti enkrat večja, drugič manjša poraba, je po neki kmečki logiki v slednjem primeru tudi manjša obraba motorja.


Prosim nehaj, ker to je pa res komično :). Verjetno govorimo o obrabi, ki je zanemarljiva. Motor je bil nared ravno zaradi tega.

fikus_ je izjavil:

Kazalnikov za prestavljanje prestav kažejo tako, da je poraba najmanjša, pač Euro norme. Npr. pri 60km/h in 4. prestavi da motor dovolj od sebe že pri npr. 1000 obratih. Če voziš v višjih obratih, skuriš več goriva brez potrebe, ker avto ne rabi takšne moči.
Do tod vse OK, problem nastane zaradi neenakomernega teka motorja in s tem več vibracij, večja obremenitev vztrajnika, . . . To se nabira in zaradi tega se lahko kakšen pogonski del prej pokvari, kot sicer.

Glede priganjanja mrzlega motorja je dobro, da dokler se ne ogreje na delovno temperaturo, vozite z nekimi srednjimi obrati (ne vrtet na maks.). Pri delovni temperaturi so optimalni pogoji za mazanje motorja (temp. olja, zračnosti v motorju, . . . ). Ko pa končate z vožnjo, je pa tudi dobro proti koncu vozit z nižjmi obrati. Predvsem zaradi turbine, da se le ta malo ohladi. Pri turbinah so bili problematični ležaji, ko se je olje zapeklo na njih in v mazalne kanale ter posledično slabše mazanje. Sedaj pri sintetičnih oljih je teh težav manj.


Točno tako. Proizvajalci in posledično ljudje lovijo tisto nizko porabo, da bodo privarčevali tisti deci ali dva goriva. Vse zato, da bodo nato to privarčevano gorivo preplačali z menjavo vztrajnika.

Kot si ti napisali. Vozi po občutku. Poslušaj motor, da se ne matra. Jaz teh malih mlinčkov še nisem vozil, ker prisegam na NA motorje, ki pa ga verjetno pri naslednjem avtu tako ne bo več dobiti. Vem pa, da tastov TDCi hoče, da se prestavi v peto prestavo že pri 50 km/h. Sam pa svojega 1.8 NA bencinerja vozim po mestu v tretji med 2.200 in 2.500 obratov. Res se ne sekiram za porabo, ker si nisem kupil avta, da bom gledal na vsak deci. Ima pa zaradi tega pri skoraj 200.000 km še vedno prvi vztrajnik in sklopko.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

1.0 TSI - 3 cilindri (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Na cesti
624115550 (94865) gddr85
»

Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27166790 (47254) blay44
»

efektivna vožnja dizla (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15033975 (29575) Siddh
»

Vožnja pri visokih obratih (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5716514 (14898) Blinder
»

Zakaj sploh bencinarja? (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Na cesti
743198154 (163167) Spajky

Več podobnih tem